Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - hitar_potter

Pages: [1] 2 3 ... 95
1
Понеделник, специалистите ще им настройват табелите.
Това май ще са първите монохромни табели на подвижен състав у нас.
Някоя друга снимка няма ли?  :)
Ъ ако не се лъжа, само вътрешните табели в метрото не са монохромни.

2
Чак са се престарали с тези метални табелки. Пластмасов прозрачен държател и напечатан лист щяха да свършат същата работа  :D. А накрая щяха само листа да хвърлят.

Дори и ЦГМ не заслужават похвала, информацията трябваше да се появи публично много по-рано. Вече бяха разлепени парцалите на МС СУ, а на сайта на ЦГМ нямаше нищичко.

3
Снимки / Re: Google street view - София
« on: 07.11.2018, 09:31:48 »
Софтуерът явно е доста неточен, защото замъглява каквото му падне. Като пътни знаци, контейнери за боклук, често гумите на автомобилите, че понякога и цели автомобили. Тук например много предвидливо са замъглени фаровете.  :blink: За сметка на това пък някои рег. номера си се четат доста ясно.

За Гугъл ЗДП не важи :D
Този рег. номер още се вижда, както беше и преди 4-5 години. :)
Прави ми впечатление, че там, където са снимали само веднъж и не можеш да избереш от коя година да видиш, то някой път не показва от коя година е снимката, някой път показва.
вече е замъглен   :P

4
Google Photos е безплатна услуга (макар и да компресират снимките)... Съчувствам на всички, които са разчитали на Flickr, кофти номер спретнаха.

5
В темата за маршрутните промени пише, че е за събота и неделя. А тия хаховци, които още не са качили в сайта си информация за тази маловажна промяна.  :angry:

Единствената информация е ето този парцал (един приятел го е снимал):

6
Електронната система за таксуване нищо не може да събере, защото почти никой вече не си валидира картата.

7
Пълна анархия цари в знаково стопанство.
Аз напоследък наблюдавам положителна промяна, доста навременно си сменят знаците, когато е необходимо. Разбира се, има какво още да се желае, но вижте какво е положението в метрото.

8
Един специален поздрав за V.Peichev, с риск да му дойде малко лекичка :D

9
Без големи изненади и както се очакваше, "Новатроник" печелят поръчката за табелите.
Доводите за отстраняване на другата фирма, според мен, са смешни.
Реално погледнато разликата между влаго- и прахозащита IP42 и IP55 са доста големи.

10
Автобуси / Re: Yutong E12LF
« on: 25.10.2018, 10:24:05 »
Няма логика, Иво! Стига си се връзвал на тези неща. Тия 20 електробуса са капка в морето, което е мнооого далеч от „многократно подобряване“.
Евентуално неколкократно ще е подобрен само въздухът в самия автобус (няма да смърди на нафта както гнусните BMC-та), и то когато салонът спре да мирише на лепило...

11
Автобуси / Re: Yutong E12LF
« on: 25.10.2018, 09:35:50 »
„Ще подобрим многократно въздуха на София“  :eek:

12
И в ГГФ на СУ се изучава.

13
Аз не виждам от СС да съдят някого. Те са сезирали ОЛАФ, които от своя страна могат да направят проверка и да наложат санкции.
Това, че мнозинството българи като видят нещо нередно, се възмущават от него само на маса и чакат някой да се самосезира, не означава, че това е правилното поведение.

А в този форум броят на мненията, които защитават тарикатите е смущаващо голям.

14
Значи една и съща промяна е достатъчно съществена участник да бъде изхвърлен от търга, но не е съществена по чл. 116, ал. 1, т. 5, така ли?

С решението да бъде изхвърлен даден участник заради такова несъответствие, според мен е даден недвусмислен отговор на въпроса дали според общината това е съществена или несъществена разлика в проекта.

България е уникална с това, че когато някой се възмущава от нещо и (с право) протестира, винаги се намират разни индивиди да организират контра-протест срещу него. Ама нали знаете, в ада само до българския казан няма дявол, който да пази хората да не излизат...

15
Още една причина вместо джобове да се правят даже издадени напред спиркови перони с водещи бордюри за да спират превозните средства плътно.
И аз отдавна предложих подобно нещо, което би ускорило автобусите и подобрило достъпността, например по Малинов да се премахнат джобовете на спирките.

А случайно да ви е хрумвало че целта отдалечаване на чакащите пътници от платната да движение на МПС-та ? Които се движат със скорост достатъчна да предизвика падане на чакащи пътници, които и без това са доволно недисциплинирани, и неразсъждаващи относно собствената си безопастност.
Да, но сега там има бус лента. Не би трябвало по тази лента да се движат другите МПС, така че пътниците пак са си отдалечени.

16
Автобуси / Re: Yutong E12LF
« on: 22.10.2018, 11:19:26 »
Очаквам конкретен и надявам се точен отговор на въпросите си, така, както точно и конкретно съм ги задал, а не глупави недомлъвки.
Аз ще ти отговоря с глупави недомлъвки.

1. Не мисля, че имаме достатъчно данни, за да си правим изводи. Дори и автомобилите Tesla са все още прекалено „нови“, че да можем да правим заключения от тях – а те имат много добра система за управление на батериите. Някои екземпляри след 500000 км са на ~90% от оригиналния си капацитет.
2. Не мисля, че някой е казал, че батериите не могат да се подменят. Но живеем в България и виждаме, че ремонтите се правят по възможност без пари, а когато някой по-скъп агрегат сдаде багажа, возилото става донор на органи за останалите.

17
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 22.10.2018, 11:03:02 »
Вече и коментарите под новинарските сайтове ли обсъждаме тук? Айде, малко по-сериозно?

18
Съвсем достатъчно е и един крак да ти затисне. Ако е дамски или детски глезен, вратата сигурно няма да го отчете...

19
Автобуси / Re: Yutong E12LF
« on: 22.10.2018, 10:44:55 »
Значи максимално около 1,2 милиона километра при идеално зареждане-разреждане. Тоест - максимално около 12 години експлоатация. После ги хвърляме и купуваме нови. Ясно...
Разбирам те какво искаш да кажеш и малко се отклонявам от темата, но какво наричаш „идеално зареждане-разреждане“? Ако имаш предвид изразходване на цялата енергия и после зареждане до 100%, това далеч е от оптималното ползване на батерията. Литиево-йонните батерии губят най-много капацитет, когато се зареждат от 0 до 100%. Ако се зареждат до 80%, животът им може да се удължи неколкократно, т.е. могат да издържат няколко пъти повече такива цикли на зареждане.
Разбира се, това на какво съответстват „100%“ зависи от системата за управление на батерията (BMS, battery management system). Някои производители зареждат отделните клетки до 4.3 V, други – до 4.1 и от това също зависи колко цикъла ще издържи батерията.

Иначе след 12 години експлоатация ако не са прогнили, сигурно просто ще ги побългарим в Трамказан и ще ги направим на тролеи :D

20
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 21.10.2018, 12:54:57 »
BMC са ми лично най-некомфортните автобуси. Не мисля, че возят по-добре от китайците (поне засега).

Pages: [1] 2 3 ... 95