Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - viktorlc

Pages: [1] 2 3 ... 261
1
Обръщалото на ЗММ е частна собственост - на завода. Едно време като са приватизирали завода някой не си е свършил работата и не е актувал/отделил теренът на обръщалото.

2
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: Yesterday at 11:44:44 »
Те имат интерес, по моя информация, и за още тролейбуси, освен тези от Рига.

3
Мисля, че е от Септември-Добринище. Ако някой разпознава мястото - нека да помогне.

Действително е по-вероятно да е от Кочериново - Рилски манастир.

5
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: Yesterday at 11:35:29 »
Чехите казват, че в Злин има само два 24Тр, които не са в движение, така че не може всичките 5 да са оттам.

Разцветката бе същата като на тези от Злин и на петтях. Всичките с каросерия на Ирисбус Агора. Като гледам снимки в нета и в Марианске има Шкоди със същата каросерия и разцветка. Не съм видял документи за да знам с точност от къде идват. Интересно ми бе само за къде са.

Възможно е да са за Кишинев, но е странно защо от Румъния пътуват към Турция. Дали няма някакви ограничения за преминаване между Румъния и Молдова в момента?

6
В момента никой не иска да даде информация за натовареността на 1, 2 и 4 след пускането на МД3, но аз предполагам, че по моста Чавдар вече минават доста по-празни.

Интересното е, че като изключим тб.2, почти няма сериозно изместени линии, както беше при пускането на МД1 и МД2 в отделните им части. И все пак, пътуващите по МД3 би трябвало да са ползвали някакъв друг транспорт преди това. Най-добре ще е това да са били леки автомобили, но е твърде идеалистично да се вярва. Т.е. за момента не е ясно кои точно линии са разтоварени и къде. Ако някой има други наблюдения, нека сподели.

Давам информация: В пик на спирката на метрото в Хаджи Димитър слизат до 20 % от пътуващите в ТБ 1. От 2 и 4 - по-малко. Горе-долу - между 20 и 30 души от натоварен тролейбус. От тези, 15-20 души влизат в метрото, а останалите остават да чакат автобус 120. Тролеите продължават пълни към центъра с всички седящи места заети и доста правостоящи. Чистото времепътуване (по разписание) с МД3 до Орлов мост е 5 минути (безумно много!) , а с тролеите - 8-9 минути (с включено задръстване). Като се имат предвид преходите от терен към метростанция и обратно, чакането на самото влакче в метростанцията и преходите между диаметрите - разликата се компенсира.

Проблемът е, че метрото е бавно, преходите между диаметрите - дълги и хората продължават да се возят към СУ за достъп до метрото. Не рискуват да слизат от тролея, да влизат в метрото, да чакат още минути долу, да се влачат към Орлов мост (евентуално и дълъг неудобен преход до МД1). Предпочитат да се возят в тролея до СУ и от там да търсят метро, ако им е необходимо.
Вероятно тези, които слизат от тролейбусите, ползват МД3 защото техните дестинации са в по-далечния му край - от МС НДК нататък (или прекачване на МД2).
Просто ако с тази бавна скорост продължава да се обслужва МД3, пътници няма да има, докато не се удължи до Левски-Г.

7
Аз не коментирам едното за сметка на другото, а и двете, заедно - тролей към СУ и трамвай навъртре в квартала.

8
За да е някакъв реалистичен срок. Например - при работа с фирми, на които ЦГМ да промотира годишната карта като вид бонус на фирмата към работниците, могат много бързо да вдигнат продажбите.

10
Ето още един чукча, който е писател, а не читател...
Но нека все пак, отново да поясня, за да не се затруднявате да четете:

Финансовият риск е нула за ЦГМ, тъй като зарежданията са по следния начин:
А. Персонализирана
1) Първоначална вноска от 100 лева - зареждане за 2 месеца;
2) Втора вноска от 100 лева - зареждане за 2 месеца;
3) Трета вноска от 100 лева - зареждане за 2 месеца;
4) Четвърта вноска от 70 (80) лева - зареждане за 6 месеца.
Бонусът се дава чак като платиш последната вноска, като оскъпяването вероятно няма да е 5, а 15 лева, по настояване на ЦГМ. Сумарно ще са платени 370 (380) лева.

Б. Неперсонализирана
1) Първоначална вноска от 150 лева - зареждане за 2 месеца;
2) Втора вноска от 150 лева - зареждане за 2 месеца;
3) Трета вноска от 150 лева - зареждане за 2 месеца;
4) Четвърта вноска от 150 лева - зареждане за 6 месеца.
Бонусът се дава чак като платиш последната вноска, като оскъпяване няма, за да остане кръгла сумата и защото броят на издадени такива карти е доста малък. Сумарно ще са платени 600 лева.

Това какво ще се случи с другите видове карти не е чак толкова важно. Има доста, които си купуват месечни карти, поради една или друга причина. Вероятно една част от тях ще минат към годишни с разсрочване. Целта е да се създадат лоялни клиенти, които да не се замислят, а да си купуват ежегодно годишни карти, защото финансовото бреме не е голямо - да извадиш 100 лева веднъж на 2 месеца е възможно за всеки - дори и за такива, които да кажем работят като касиери в супермаркет срещу 1200 лева и плащат 500 лева наем/кредит. Те обаче еднократно 365 лева накуп не могат да извадят. Така ЦГМ ще разчита на постоянни клиенти, а и гратисът вероятно ще намалее. Амбицията ми е след 3 години след края на коронакризата и от въвеждането на разсроченото плащане, продажбата на годишни персонализирани карти да достигне 100 000 броя. За 2019 г. е около 42 000 броя.

11
Ако прочетете доклада, ще видите, че финансовият риск е нула за ЦГМ.

12
Има логика за тролей от Орландовци по трамвайното трасе до К. Стоилов и от там към Сточна гара и СУ. Влизане обаче навътре в Орландовци не може да стане адекватно, защото няма захранване. Изграждането до началото на Орландовци няма да е скъпо, тъй като може да се ползва наличната трамвайна инфраструктура. Тролей от Орландовци до НДК със сигурност ще се ползва много, особено ако е осезаемо по-редовен от другите автобусни линии.

13
В контекста на темата, ако новите тролейбуси имат възможност за автономен пробег до 5 километра, ги бих пуснал по А74, удължен до Манастирски ливади. Евентуално може би ще е необходимо поставянето на мрежа между ул. "Опълченска", Централна гара и Сливница, за да не се свалят и вдигат прътовете по няколко пъти на курс.

По подчертаният въпрос - извадка от договора с Шкода. И за да не псувате неправилно, да ви кажа - проблемът е във възложителя - "Столичен Електротранспорт" ЕАД, защото не са си написали изискванията като хората:

Предстоящите за доставка 30 броя тролейбуси Шкода, с финансиране по ОП “Околна среда”, са с батерия, но отново тя не е предвидена за редовно ежедневно използване по редовен маршрут (така е заложена от Възложителя), видно от Техническото предложение на спечелилия участник - Шкода Електрик - стр.9/44, последно тире, неразделна част от Договора за доставка на 30 броя съчленени тролейбуси, а именно:

“експлоатацията на тролейбуса в режим на тяговата батерия на разстояние по-дълъг от 1 км (т.е. 1 км до 5 км) ще се изпълнява максимум 2 пъти на ден, като отоплението и климатизацията са изключени. След тази експлоатация на тролейбуса, тяговата батерия ще се зарежда от контактната мрежа минимум 90 минути.”

Това условие Шкода електрик определя за задължително, за да важи заводската гаранция на батерията от 10 години (минимално условие, заложено от Възложителя). Договорът с приложенията и анексите са налични на сайта на “Столичен Електротранспорт” ЕАД.

14
Тролейбусите ще са 3 броя от Марианске Лазне с новата каросерия и 2 броя със старата от Пилзен.

15
А Краставици ще се качват ли до Хладилника?

16
Борбата от заседанието на СОС днес:

https://www.mediapool.bg/spor-v-stolichniya-obshtinski-savet-za-dadenata-nova-liniya-na-mtk-grup-news312402.html

Спор в столичния общински съвет за дадената нова линия на "МТКГруп"
Окончателно спира нощния транспорт в София до 2021 година


Даването на нова линия от градския транспорт в София на частната компания "МТК Груп" доведе до спор в Столичния общински съвет. Предложението, което одобри управляващото мнозинство, бе заложено в доклад на зам.-кмета по транспорта Кристиан Кръстев и предвижда разделянето на линия 21/22, която в момента се оперира от
частната фирма, на две крайградски линии 21 и 22. Едната ще обслужва маршрута Централна гара - село Войнеговци, а другата от жп гарата до село Подгумер. В момента линия 21/22 обслужва маршрута от Централна гара до с. Подгумер и оттам до с. Войнеговци В същото време с мотив за срив на приходите на Центъра за градска мобилност окончателно бе спрян нощния транспорт в София и линия 306, която свързва квартал Младост със столицата.

Сблъсък
Съветниците от "Демократична България" предложиха по време на онлайн заседанието автобусна линия 21 да остане само до Войнеговци и да се обслужва от "МТК Груп", но без промяна на договора с тях и съответно пробега им, за да не се налага да им се доплаща за транспортната услуга. В същото време да бъде пусната нова автобусна линия 22 от Централна гара до Подгумер, която обаче да се обслужва от общинското дружество "Столичен Автотранспорт“ ЕАД с климатизирани нископодови автобуси". Товапредложение обаче не бе прието от управляващото мнозинство. В изказването си общинският съветник Симеон Ставрев посочи, че преди 11 месеца Демократична България предаде на Агенцията за държавна финансова инспекция за разследване сделката с “МТК Груп”. В сигнала се съдържаше схемата за източване на средства чрез концесията на автобусните линии от "МТК Груп" в Северна София. Става дума за концесия, одобрена с гласовете на ГЕРБ, ВМРО и “Атака” и в чийто договор липсва подробна разбивка как е формирана цената от 3 лв./км, липсва и информация за това как е определен годишният пробег. От отговор по ЗДОИ стана ясно, че Столична община не е направила свои собствени изчисления.

Според изчисленията, направени от Демократична България още през миналия октомври, вземайки предвид реалната цена за обслужването на тези линии, според европейските и български норми за печалба, към момента Столична община плаща близо 50 стотинки повече на км. За 8 години, какъвто е срокът на договора, това би довело до поне 22 млн. лв. надплащане за концесионера. Независимият съветник Борис Бонев посочи, че фирмата предварително е знаела, че тази линия ще й се
даде. "Стана ясно, че преди да има решение на Общинския съвет фирмата вече е закупила нови автобуси и дори беше програмирала техните табели", коментира той.
"С разделянето на линия 21/22 се дават нови 600 000 лв. годишно за обслужване на линия с 1200 пътника средно дневно", алармираха преди дни от "Спаси София", когато решението бе прието от транспортната комисия на общината.

С остра реакция по казуса излязоха и съветниците от БСП.
"БСП отдавна, на всички свои форуми и във всички свои решения, се обяви срещу безразборното и лобистко отдаване на концесии на държавно и общинско имущество и дейности в полза на частни оператори. Пускането на две отделни линии по направлението на автобуси 21 и 22 за Войняговци и Подгумер показва двоен стандарт при решаването на съдбата на различните линии в София", посочиха оттам. И се аргументират, че в самия доклад на вносителите на тази точка става ясно, че други райони в града имат далеч по-голяма нужда от повишаване на качеството на транспорта, но очевидно "ГЕРБ взеха поредното необосновано и лобистко решение".

Закриват 306 за Младост, но по-малко ще се чака тролей 5 в уикенда
Столичният общински съвет в четвъртък окончателно гласува спирането на нощния транспорт в София до края на годината. Закрита бе и линия 306, която свърза столичния квартал “Младост” с центъра на града. Утеха за жителите на Младост обаче е взетото решение за по-чести коли по линията на тролей 5. "Намаляване на времето за чакане на тролейбус 5 бе по предложението на Симеон Ставрев от "Демократична България". Гласувано бе чакането в празничните дни да се намали от 22 минути на 17 минути с добавянето на една кола повече. В делничните дни разписанието се запазва. В аргументацията си Ставрев се позова на проведеното онлайн допитване до жителите на Младост 1 в две от активните фейсбук страници на квартала, където отзивите за разреждането на тролейбус 5 са били единствено отрицателни.
По темата за включения в доклада проект за спиране на нощния градски транспорт, Ставрев отбеляза, че Демократична България се съгласява на неговото спиране единствено за месеците до края на годината, като съветниците от обединението се ангажират да представят нова стратегия за разширяването на мрежата от нощен градски транспорт, така че да покрие невключени до момента зони, като например Летище “София” и части от Лозенец.

Още нови линии
От 1-ви октомври се създава и нова тролейбусна линия 3, която свързва „Банишора“ с Окръжна болница. Нейният маршрут ще е от депо „Надежда“ – надлез „Надежда“ – бул. „Княгиня Мария Луиза“ – ул. „Опълченска“ – бул. „Ген. Н. Скобелев“ – НДК – бул, „Васил Левски“ – бул. „Цар Освободител“ – бул. „Цариградско шосе“ – УМБАЛ „Света Анна“ и обратно: УМБАЛ „Света Анна“ – бул. „Цариградксо шосе“ – бул. „Цар Освободител“ – бул. „Васил Левски“ – бул. „Патриарх Евтимий“ – бул. „Ген. Н. Скобелев“ и по маршрута до депо „Надежда“.
Одобрен бе и нов маршрут за тролей 8 и ще свързва „Манастирски ливади“ със Сточна гара. Временният маршрут на тролей №7, който заради строежа на метрото минаваше през Сточна гара до "Люлин", се връща към постоянния си маршрут през Петте кьошета до „Люлин“.
Автобусна линия 90, която обслужва северните райони на София вече ще прави връзка с метростанция "Владимир Вазов", с което жителите на "Бухово" и "Кремиковци" имат директна връзка с подземната железница.

Гласувно бе и по-голяма достъпност до Витоша чрез автобусите на градския транспорт. Освен три курса в делнични дни, от Демократична България предложиха в събота и неделя автобус 66 да се движи до 19:30 ч. вместо до 16:20 ч. - час, който от години ограничава пълноценния достъп до планината.

Резултати
Резултатите за шестмесечието на Центъра за градска мобилност показват загуба от 13.3 милиона лева. 20 млн. лв. ръст на задълженията към доставчици, 11 млн към свързани предприятия. 30 млн спад на приходите (само за второ тримесечие спадът е 50%), посочи преди дни Владислав Панев, общински съветник от "Демократична България" и съпредседател на "Зелено движение".
Той направи предложение годишната карта от 365 лева за градския транспорт в София да може да се плащат разсрочено. "Разсрочването, което предлагаме е точно за да подтикнем повече граждани да се възползват от дългосрочната опция за притежаване на карта за градски транспорт. То ще доведе лоялни клиенти за години напред, като при това не тежи по никакъв начин на текущото състояние на ЦГМ", посочи той. Предложението бе за разсрочване на двата вида годишни карти на 4 вноски – 3 по 100 и една от 70 лева за персонализираните карти, и 4 по 150 лева за неперсонализираните. Гласуването на предложението бе отложено за искане на финансово становище от ЦГМ.

17
3-ката трябва да е Левски Г - Лозенец (Спартак), а 8-цата да се върне до Св. Анна.

18
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 24.09.2020, 20:40:19 »
В Хасково управлява ДПС през ГЕРБ. Съвсем нормално е да се внесат от Турция, а не директно от Чехия.

19
Аз искам да питам, тъй като, знаете, не съм шофьор. Няма ли обучение, в което да се указва на шофьорите при катастрофа, преди да напусне автомобилът да дръпне ръчната спирачка. Направило ми е впечатление на много видеа от видеорегистратори, където шофьори правят или стават жертва на катастрофа, винаги при спиране веднага дръпват ръчната спирачка преди да излезнат от автомобила. Не е ли редно в случая шофьорът на таксито, като един вид "професионален шофьор" веднага да подсигури автомобила, дърпайки ръчната, и с цел горящият автомобил в един момент сам да не тръгне да се движи? Има ли такива правила или указания за шофьорите (ЗДвП или другаде) за действия след настъпване на ПТП.

20
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 24.09.2020, 19:18:26 »
Според новините в темата за Хасково - твърде вероятно да са за тях.

Pages: [1] 2 3 ... 261