Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 586
1
Ами точно според правилника като караш такова голямо МПС може да си направиш маневрата през която и да е лента ти е удобно. Също и при излизане от спирка и заобикаляне трябва да те пропуснат. Нали за това е професионален шофьор за да взима решения, а другите не са и трябва да се съобразяват. Не е ли така? Ето че е преценил как да направи маневрата правилно и да превози хората безопасно щом нищо не е станало.

Иначе останалите участници в движението също трябва да проявят разум като видят автобус на спирка и да се движат със съобразена скорост, така че ако тръгне да излиза от спирката да могат да спрат и да го пропуснат безопасно. Все пак става въпрос за 5-6 коли, а в автобуса може да има 150 човека.

2
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: Today at 10:25:27 »
Абсолютно аз това съм го казвал много пъти. Занимават учениците със всякакви глупости, ама не и с това което се търси и е актуално. Търсят се в София шофьори на тролеи по спешност, ама в колко училища започва да се говори за това на децата да се зарибяват от последните класове да продължат по този път? Вместо това ги занимават с психология, политика и какви ли не глупости. Помните ли началото на 90-те примерно в шофьорската професия колко млади хора имаше на по 22-23 години и колко има сега?

Дежурното оправдание от хората които седят без работа "ами предлагат ми работа, ама не ми се работи това, щото трябва да се носи, трябва да шофираш, може да се оцапаш" и подобни. Дори и в най-големите периоди на криза с по 20% безработица пак си имаше такива незаети работни места, предлагани на хората и никой не ги иска. Даваха един репортаж за един човек, собственик на кравеферма, който дава и по 1500 лева заплата и осигурява безплатно квартира и пак не може да си намери хора, и губи хиляди оборот, щото било "мръсна работа" и в голямата криза когато имало над 50% безработни в селото пак никой не искал. Явно има нещо сбъркано в цялата тая система още от долните класове когато се промиват мозъци.

Ако спешно не се вземат някакви мерки, до 10-15 години има опасност цели професии да изчезнат, защото работещите ще се пенсионират до тогава а млади желаещи няма.

3
Така е, останалите участници в движението трябва да се съобразяват с него а не той с тях. Като нищо ако е било пиков час в това съчленено конекто да е имало 150 човека, редно е останалите да го пропуснат да си направи маневрата. Шофьора така си е преценил, а другите следва да се съобразят и да му осигурят предимство. И както Емо каза, нищо не е станало все пак.

4
Уж са хебави тия Сетри, чевал съм добри отзиви точна за тези модели.

Мислех че точно тези малките фирми са свестни, които имат по няколко автобуса.  Винаги съм се чудил как си избиват разходите, като пише че имало 9 пътника в автобуса, и редовно ги виждам как заминават от София с по 10-15 човека. Явно не им е много розово положенето и при тях, ама това не ги оправдава ако правят такива мизерии като с качването на пътници от Сандански, не е това начина да си привличат пътници.

5
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: Yesterday at 23:58:01 »
Вярно че имаше и такива, Олтсит Клуб нещо си се води модела. Но пък за времето си беше много стилен и модерен дизайн, както и интериора ако можете да намерите снимки в гугъл. И емблемата е като на ситроен почти. Скоро не съм виждал такъв в движение.

6
Други градове / Re: Ямбол
« on: Yesterday at 10:16:49 »
Ще видим как ще я поддържат тая модерна техника там, сигурно за по-сериозен проблем ще трябва да ги карат до сервиза на МАН между Божерище и София. Как ще им правят диагностика на скоростните кутии например или при разни проблеми с електрониката.

7
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: Yesterday at 10:12:33 »
Моля! Да има сега по-малко работа от преди? В Нашата фирма, и в на други където работят познати имат такъв дефицит на работници, че ги канят дето се вика от вратата да идват да работят, ама няма желаещи. И мен все така ме зарибяват приятели, даже взимали бонус ако доведеш нов работник. На много места е така, питай и в градския транспорт ако искаш и там търсят, питай в някой хотел, в някой от големите логистични центрове да видиш за какъв дефицит става въпрос, на някои места ще те вземат още преди да те изчакат да си извадиш документи и ще ти ги направят фиктивно, е са много закъсали. Абсурдно е да се твърди че няма, може би след 89-та година единствено периода 2003-та-2008-ма да е имало малко повече търсене, ама тогава бяхме и повече хора, от тогава са избягали още.

Най-гладните години с най-много безработица като че ли бяха 96-97 до към 2002-2003-та и след това 2008-2009-та до към 2014-та когато изведнъж се отприщиха нещата. В тия два периода е стигала и до 20% и тогава се разбягаха най-мнтого хора.

А няма как да не са изнервени повече хората от преди, точно защото няма персонал във фирмите, и малкото останали да работят вършат много повече работа и карат по 7-8-10 дена без почивен ден, няма празници няма събота и неделя. Като нямаш време да се наспиш като хората, да излезеш да си видиш приятели, да отидеш нанякъде нормално да ти е по-изнервено.

Сега друг е въпроса, дали тези силни периоди и периоди на кризи са резултати от нашето управление, или просто световната икономика през 10 години има възходи и падения и веднага ни се отразява и на нас.

8
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 16.09.2018, 20:34:02 »
Ситроена е много як, ама собственика му щом е паркирал така напрего на тротоара сигурно е пълен глупак :)

В самото начало на 90-те разни такива като Опел кадет капка, такъв Ситроен, Хонда Сивик като на снимката с 305-цата от бяха голяма гъзария. Само децата на големците имаха такива.

9
Проблема е в задкормилното устройство, щом се е претрепал с такава кола със 100 системи за сигурност. Като не може да ги преценява тия неща защо въобще сяда зад волана, да си ползва обществения транспорт.

10
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 16.09.2018, 00:05:32 »
А някаква съществена разлика имало ли е например в тези от 73-та и тези от 88-ма година? Демек различен по обем и мощност двигател, различни скорости. Аз разбирам че единствените разлики са били в цвета на дръжките и различните кабини.  Демек дали ще ти се падне такъв от 73-та или 88-ма е абсолютно все тая. И аз освен дръжките, тапицериите на седалките и разни други декоративни детаили други разлики не помня и май нищо не е променяно, но това за дръжки, тапицерии, и подобни явно зависи с какъв консуматив са разполагали.

А двигателя Раба Д2156 са го монтирали май още от средата на 60-те чак до средата на 90-те в различните модели.

11
Аз не претендирам това да е вярно и да е така, това ми обясни мой познат който до скоро работеше като професионален шофьор, за това ви попитах дали е така или не.

12
Тази снимка май е някъде от района на гара Видбол, там някъде имаше едно голямо продължително изкачване, за това въпреки че влака е само със 6-7 вагона е с 2 дизела, явно са им идвали тежки. А сега ако пътувате натам, като изключим района около ж.п.линията и главния път Е 79 все едно бомба е паднала, последно пътувах по тази линия прези около 10 години.

А това е "мазния" влак в Брусарци и целия район така му казваха  :D Преди 10-тина години пътувах няколко пъти натам и имаше доволно пътници и поне 6-7 вагона.

13
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 15.09.2018, 18:09:52 »
Оффф. Позачудих се какво да напиша. По принцип Ютонг ще се качи без проблем до Алеко и ще се спусне (има ръчен ретардер). Но ще даде повишен разход защото ще катери на 1-ва, всички автоматици са така, като при БМЦ има шанс да може да изкачи на блокирана 1-ва или даже 2-ра  ;) . Късите оранжеви О345 ще имат проблеми със загряване при изкачване и проблеми със спирачките при спускане. При БМЦ проблемите при спускане могат да бъдат решени с инсталиране на ръчен самоделен ретардер (не е трудно по принцип, нищо че не е правено)  :P.

Днес на 163 имаше Конекто О 345 автоматик. Наистина се изкачва само на 1-ва, таман го настъпи малко и включи втора паднат оборотите и пак само на 1-ва. Явно двигателите са много слаби. Надолу май могат все пак да се спускат на скорост, не беше по инерция ами като че ли си спираше и двигателя. Леко замириса на феродо обаче.

Няма проблем Конектото и по тежки планински пътища да се използва но ще е много бавно, това като че ли си е повече автобус правен само за града. Оказа се че има само 3 скорости, не че не може но няма да е удобно и оптимално.

14
Не е точно нормална норма. Но тук смело мога да кажа, че 90% от шофьорите не умеят да карат ефективно.

Днеска това си говорех с един познат-то е майсторлък да се научиш да караш икономично, даже на запад имало специални курсове как се кара икономично автобус или камион. Според някои преразхода се получавал, защото автоматиците постоянно се изключвали от скорост за да се използва инерцията на автобуса-по навик от едновремешните с ръчни скорости. На теория има логика, обаче автоматика бил така конструиран, че дава най-малък разход когато никога не се изключва от скорост, а за да се движиш по инерция просто отпускаш газта. И по-лесно се спира така. На някои автобуси с компютър го бил пробвал, и при освобождаване от скорост на компютъра показвало разход 3-4, а при отнемане на газта 1-2. Така при изключване може да има по-голяма инерция наистина, обаче то е така проектирано че да работи в най-икономичен и оптимален режим като не се изключва никога.

Второ че някои норми били занижени дори и под тези на производителя, но явно в тия две неща е цаката. Има ли нещо вярно в това и логика да е така, заради старите навици от ръчните скорости?

15
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 14.09.2018, 22:07:01 »
Абе Икарус 200 серия си е автобус-легенда отвсякъде, може би най-популярния по цял свят, сравнително комфортен и удобен за времето си, ама колко е бил здрав е доста спорно. Щом са ги бракували и спирали отначало масово на по 8-9 години. То дори ВМС-то искарва повече. И аз едно време си мислех че са здрави, ама като дете още ми развенчаха този мит казваха ми " как ще е здраво това, виж че автобуси на по 7-8 години едвам вървят, скоростите им стържат, то са пушеци, скъсани подове, докато виж внесохме втора ръка Мерцедес или МАН на 15 години и е като нов и пак ще искара повече" и подобни. Значи явно дори и Чавдар 11Г5 са излезнали по-здрави. Спомням си че началото на 90-те се возих по линия 111 и наистина Икаруси на по 7-8 години изглеждаха като пред разпад. Като пуснеха някой 11Г5 наистина изглеждаше доста по-добре, имаше дори такива с тапицирани плоскости и завеси в салона. И най-важното, което ми харесваше тогава Икаруса беше сутден, а в Чавдарките все си беше приятно топло зимата, имаше зад шофьора един огромен калорифер.

Иначе за баира в Редута, не е нещо сериозно впредвид че на линия 93 също бяха 11Г5 а там има един много сериозен баир веднага след центъра на Драгалевци преди си минаваха направо, а инцидентно е имало дори на 66 11Г5-ца.

Иначе по руски филмчета ксъм гледал че Лиаз 677 е бил много модерен за времето си автобус-с автоматични скорости, комбинирано окачване и много плавна возия за това са му казвали Луноход.

16
1640 не си ли го взеха или пак се появи?

17
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 13.09.2018, 21:53:34 »
Знае ли се автоматиците от кои партиди са били? Тези първите 260-тки май са били автоматици с 2-степенната кутия като във филмчето, гледам по разни унгарски филмчета такива точно от този период. И пак са с големи отраряеми стъкла.

18
Повторната регирстрация, или няколкото регистрации май бяха забранени. За това ако си забравиш паролата и си направиш втора регистрация е редно да уведомиш веднага модераторите, поне да знаят че не е злонамерено, просто се представи че си ти и кажи че си си забравил паролата.

19
А защо всички автобуси се поръчват с едно и също оборудване, скорости? Защо не поръчат например, виждам че предлагат крайградски модел LE U с 46 места, с туристически седалки, колани, нископодов, който ще е идеален за 3-ката например, за 98, 69, 70, дори за Витошките линии. Има го във вариант със 6 степенен автоматик. Това би било много удобен автобус за такива линии, вместо с 30 пластмасови седалки и половината да пътуват прави.

Не е ли логично да се поръчват в различно оборудване, брой места, скорости, а не всички бройки да са еднакви? Все пак едно трябва и е подходящо за 204, съвсем друго за 3-ката например.

И попринцип не е ли по-добре да се поръчват със 6 степенната скоростна кутия, всеки модел се предлага и с нея. Новите им модели изглеждат страхотно, някой си е поиграл добре с дизайна.

20
Причини може да има много, това не означава че двигателя не е Евро 6. Най-малкото знаете и беше писано за незнаещите, че за да стане евро 6 се сипва една допълнителна синя течност. Най-малкото може течността да е свършила и да трябва да се долее, без нея не е евро 6.

Pages: [1] 2 3 ... 586