Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 590
1
Да ама дали всичко не се прави нарочно? Спомняте ли си какво се оказа, че автобусиня ни завод е фалирал по чисто политически причини. Когато е дошло време, средата на 90-те в 4-те ни най-големи града да се обновява автобусния парк държавата да даде пари твърдо отказали да финансират покупки от Чавдар, защото "не били доволни от качеството на това което са виждали през толкова години по улиците" и "достатъчно пари им били наливали вече толкова много години" и всякакви глупости. Въпреки че Българският автобус спечелил по всички критерии са доставени малко бройки само в София и Бургас. Голяма пречка се оказва тогава и кмета на София който също твърдо отказва повече да се поръчват автобуси от тази фирма пак заради това че не му харесвали през годините и че докато той бил кмет щял да направи всичко възможно в София повече да не се купуват автобуси от тази фирма. Е това ако се окаже че е истина ако не е нарочно направено не знам какво да е.

Ами ако беше станало обратното и пък бяха защитили родното и бяха казали " ако не купувате пак от нашия си завод няма да ви дадем пари за нови автобуси" сигурно в момента картинката щеше да е съвсем друга.

2
Който е по-технически грамотен и знае как се правят заварки, каросерии, обшивки и разгледа един автобус може да каже дали е добре направен или не. Същото важи и за който разбира и от техническата част, макар че то като се замисля май само няколко производителя по света правят читав автобусен двигател и почти всички производители слагат няколко вида двигатели само. Къминс, Мерцедес, МАН ,Даф и още няколко. Било то турски, европейски, китайски, руски.

Иначе ако си спомняте последния опит да се прави нещо такова у нас беше някъде 2007-2008-ма. Една фирма от Елин Пелин или Нови хан бяха купили лиценз от Ден Оудстен, бяха внесли и шасита за автобуси и бяха започнали да сглобяват автобуси. Май имаше сглобени само 2 автобуса и един тролей, който обиколи цяла БГ на тестове. Изглеждаха сравнително добре направени, автобуса мисля че беше с двигател Къминс и откара няколко години в движение. Таблото на шофьора беше малко груба отливка. Но салона, обшивката, подовите настилки според мен бяха доста добре направени. Не знам какво стана  с тях, явно не са могли да се преборят с евтинджоците от турция и китай.

Не е лоша идея обаче да се оборудват някои халета например в Трамкар и по подобен начин да си сглобяваме ние автобуси. Да взимаме шасите, мостове, двигатели а тука само да ги сглобяваме така че да отговарят на нашите условия, вместо да идват чак от Китай. Няма да се учудя и по-евтино да ни излезе така. Ако се ушлайфаме да ги правим хубаво, като нищо да започнат и да ги търсят вместо разните марки като Исузу, Темса, Карсан и подобни. Щом на някои места у нас може да се разглоби до скелет цял трамвай/автобус/тролей и да се сглоби на ново със всичко защо дане може пък да се направи и цялана конструкция от профили като ни доставят шаситата.

3
А малкото електроавтобусче 3640, което беше почти половин година в София къде го зареждаха? Докато изградят тия зарядни станции сигурно ще ги зареждат както са го зареждали и него.

4
МАН-овете са произведени в завода в Полша, а не в турския. Чувал съм коментари че са най-доброто което имаме в ГТ в момента, като качество и изработка. А ги ползват почти из цяла Европа повсеместно. ВМС-тата, дори и чисто новите са комфортни но и зглеждат все едно са дялани с теслата. Като се качиш на такъв плоскости пукат, скърцат, седалките са неудобни и на тясно. Същото важи и за другите евтинджос марки, като Ютонг, Темса, Карсан, Исузу и подобни, да удобни са като са нови, защото са слагани хубави агрегати, ама си личи на фона на МАН-овете и Конектата например колко по-груба изработка са.

5
3611 - 305
3822 - 314  :help:  :help:
Това значи ли, че пак пускат късите МАНове в движение?

А дано, че зимата в тия ВМС-та ще умрем от студ с изгнилите им врати и слабото парно. Освен това са много разколачени и им се размества пода отзад като друсне направо подскачаш от седалката. МАН-а е в пъти по-добре от тия разколачени ВМС-та.

6
А аз така мисля, както казах Икаруса си е автобус легенда, обаче и аз съм на мнение че например серията О 345 и Конекто май ще излезнат по-читави и здрави. От О 345 също има такива на по 20 години без ремонт, Икарус не е имало да откара толкова години и километри без ремонт. И да е имало си е било чист късмет. Почти всички да не казвам всички които откараха до след 2010-та бяха с нови двигатели и след ОР. Както се вижда и статистически повечето са бракувани на по 12-13 години и са искарвали по-малко от Чавдар 11Г5.

Същото важи и за Мерцедес О 302 Т, много здрави машини, вече са почти на 30 години а още се движат и то по най-тежката откъм профил линия на ЦГМ-66 и може би една от най-тежките като пътникопоток. Работят си относително безаварийно все още. Има разлика между турски автобус, едно е лицензното производство на МАН и Мерцедес, друго е разните тип Исузу,  Темса,  Карсан и подобни пластмасарии.

Да не говорим за произведените в Германия Мерцедес О 405 които има доста в движение над 30 години по различни места у нас, Мерцедес О 305 Г и хюлиез които на 35 години масово си бяха още в движение, а все още има и такива на почти 40 години в движение. Спорно е доколко ремонтите са им били ремонти. Спомням си края на 90-те някъде или началото на 2000-та първият Хюлиез минал ОР в Дупница, нещо от рода на 3600, 01 или подобно. Като се качих на него щях да припадна, нищо общо с красивия оригинален салон. Вътре беше един бял шперплат навсякъде, вече започнал да се раздува, едни пластмасови седалки с метални дръжки и сив балатум, изглеждаше по-зле от преди ремонта. Представям си каква е била реакцията на шофьора му като е отишъл да го вземе и го е видял в такъв вид.

7
Или пък може да нямат персонал и за това да се получават по-големи интервали от посочените. Неведнъж ми се е случвало при обявен един интервал в пиков час на таблата в някоя станция да чакам и да покаже на таймера с няколко минути повече. Редовно се случва на станция Искърско шосе.

8
Безавариен път тогава да им пожелаем до тук и да са ни честити! Вярно ВМС ама поне първите години ще е удобно и новичко-климатик, топло зимата. После сигурно ще се разколачи като другите ВМС-та. С доставката на тези ще се бракуват ли част от разколачените стари ВМС-та? И дали този път ще пускат от тези и по излетните линии или ще оставят пак 302-ките до следваща нова доставка? Предполагам че част от старите ВМС-та, късите бели МАН-ове ще заминат. Освен ако при връщането на лините от Карат се окаже че пак не достигат автобуси.

9
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 11.10.2018, 22:23:21 »
Прости хора само търсят сензация, как пък не им светна лампичката че може да се е спукала възглавницата и да е паднал въздуха? Много е виждал байчо на село автобус и знае какво представлява, да си гледа там животните и да не снима там дето не разбира. Бас държа че е по-изправен от кочината от която е снимал и че сиурно ще се кара още повече години от кочината му.

Аз доколкото виждам въобще не вози хора, дори и да вози със сигурност ще откара още няколко спирки и ще се прибере за гараж. Какъв е проблема?

Беля може да стане ако това се случи напрпимер по линия 66 в завой и автобуса е претъпкан.

10
ОФФ: Това ли е гаража след строежа на метрото...модерно изглежда. Вече на сухо ли ще се държат?

11
Актуална информация / Re: Наряди
« on: 10.10.2018, 22:04:21 »
И от старите къси Конекта също пускат които си бяха и преди на 111 освен съчленените. По-добре от тях вместо тия китайски, и имат повече места и без това.

12
Като "алтернативата" стане изключително скъпа и неизгодна, ще видят унижение. Париж е колкото 10-тина Софии и въпреки това задръствания няма. Метрото не е чисто като нашето, ами изключително занемарено, с изключение на новите линии без машинисти. Но е пълно както с обикновени хора, в голямата си част черни, така и с доста добре облечени бизнесмени, които си личи, че хич не са бедни. Схващате ли? Във Виена също задръстванията са рядкост..Значи техните богаташи могат да се возят с градския, а нашите не. Едни приятели в Калгари, от бая години в Канада, червиви от пари, мъжът даже е дистрибутор на Мерцецес...И всеки ден ходят на работа с автобуса и с лекото метро, понеже не са луди да плащат по 50 долара на кола на ден за паркинг. Да направят леля ви Фандъкова и Евгени синята зона по 10-тина лева на час, да видите как ще стане работата. Ама ще спре кранчето на Кромид Ойл, сервизаджиите, застрахователите и кои ли още не по веригата. Вярно е, че има сектори, при които без кола не може - примерно зареждаджии на нагазини, монтажници на климатици, отопление и т.н, монтьори, или при обикаляне по задачи, като при чичо ви Благо, но това нашето с по 1-2ма в колите си е чиста гевезия.


Ти бил ли си в Париж или си пишеш измислици задръствания има  в големите градове на цяла Западна Европа и на доста места има по големи от нашите. Проблема със намаляването на личните автомобили не е само български ами и световен. Наскоро имаше проучване за Европейския съюз в което се вижда че навсякъде хората които предпочитата да се придваижват с леки автомобили са мнозинство. На първо място бяха Великобритания с 90%. България беше в средата на класацията . И на запад хората масово се возят по един в автомобил. Така че не си измисляйте фалшива реалност. Този проблем не е само български. Може би единствено разликата е че на запад има по висока култура на шофиране, докато в България се кара дивашки и не се спазват правилата, което увеличава задръстванията. Има и различни успехи на места но те са по скоро изключение като примерно има места където са направени специални улици за градски транспорт примерно в Холандия.
Трябва да се има предвид че процеса е бавен и продължителен и донякъде като се натрупат проблемите хората започват да ги озъзнават и да ги решават. А не полудиотски решения да се дигат десетократно глоби стесняване на улиците за да си правим насила задръстване. Ако 10% процента от населението наложи насилствено нещо на другите 90 процента тези правила прсто няма как да се случат дори да приемем че са правилни.

Ама нали се сещаш че, байчо от село като седи в задръстването 20-25 и повече минути а до него по обособената свободна бус-лента минават автобуси с 50-60 може да му светне лампичката че следващия път ако пътува с ГТ няма нито да седи в трафик, нито да търси места за паркиране, нито да трябва да се връща да си взимаколата от същото място където я е оставил ако след работа ходи насам-натам из центъра. Най-малкото може да подейства възпитателно. Иначе наистина в най-голямото задръстване по Малинов, сутринта когато се минавапонякога за половин час има максимум по около 150 коли. Тия хора могат да се съберат всичките в един съчленен автобус и да няма задръстване нали така?

Стана въпрос че има професии и работни места където без кола не може- има разбира се, и те също страдат от многото задръствания, като се облекчи трафика и тяхната работа ще стане по-лека и ефективна. Защото тиядето ползват колата за щяло и нещяло щото си нямат друга занимавка пречат и наработещите с колите си-доставчици, поддръжка, и др.

13
Ами то не пречи пак да си спира на разклона за лифта, то дали оттам или от обръщалото е горе-долу все тая, ако е чак такъв проблем може да завърти там и пак да продължи нагоре после, не повече от 2-3 минути ще отнеме. Но така и общо 7 коли ще стигат до Морените редовно. Иначе подкрепям че през седмицата особено при хубаво време и 93 трябва да е до Алеко, и 63 да е до Златните. Всъщност разбрах че вече са спрели през седмицата 63 до Златните а имало доста пътници. Ако е така се пита защо, ако експеримента е бил успешен.

Иначе 93 до лифта си се пълни и събота и неделя, и делничен ден при хубаво време има хора, защото те качва в подножието на планината от където започват хубави маршрути, а през седмицата няма с какво друго.

14
Като стана въпрос за Конекто на 66, ето какви Конекта и О 345 се движат по излетните линии около Пловдив-това е до хижа Здравец. Крайградско изпълнение с ръчни скорости(може би роботизирани) подобни на тези като на 3278. Вътре с 2 реда удобни седалки и достатъчно на брой, някои от тях с климатик даже. Може би ще е добре да се намерят такива отнякъде 10-20 броя. Хем ще е по-лесно и за поддръжка, заради стандартните части с другите Конекта и О 345 вместо да стават 100 различни модела. Очевидно стават за големи баири. Такива Конекта и О 345 съм виждал и другаде из Родопите, например по пътя който върви успоредно на теснолинейката, щом ги ползват из Родопите трябва да стават.

През седмицата могат да се ползват за линиите до Пасарел, Железница, Банкя и др. Имат дръжки вътре и ако види зор може и правостоящи да се возят, но не да става тъпканица.

15
Аз пътувах във въпросния автобус и и ще ви кажа и аз какво стана. Тръгна от зоопарка още от първа спирка със заети почти всички места. На метрото на Парадайса чакаше огромна тълпа, натъпка се много. Сред тях имаше и една група чужденци. Помислих си че на Драгалевци ще има линеен и няма да ни пусне така като види какво става. Но всъщност на Драгалевци чакаше още една тълпа, сред която и група ученици тръгнали на излет. Имаше линеен. Помислих си че щом е там ще оправи положението той видя какво става, няма начин да не е видял защото седеше в колата точно срещу автобуса. Групичката на центъра на Драгалевци започна да се тъпче някак успяха май всички да се накачат без 2-3-ма най-много но така се натъпка че едвам се затвориха вратите. Няма начин линейния да не го е видял това. Поседяхме малко и след това така претъпкан бавно потегли нагоре към Алеко, като едва-едва се изкачи, според мен на места дори връщаше на 1-ва скорост защото почти спря на най-стръмните места. Не знам тия линейни не ги ли инструктират и с какъв акъл ни пусна да продължим така нагоре да се возят малки деца и ученици по този начин по този път. В рейса освен учениците имаше и малки деца с родителите си. Наистина надолу се спускаше една от допълнителните коли-Конекто, разминахме се някъде на разклона за манастира малко по-нагоре, нищо не пречеше да се изчака 5 минути, да завъртят Конектото на площада, или на новото кръгово и пътниците да се разпределят по равно. Как може да оставят така шофьора сам да се оправя с толкова пътници, този автобус въобще не трябва да вози толкова хора. Ами ако недай боже гръмне гума по паветата от претоварване в завой? Или възглавница?

Нали уж бяха обещали че повече няма да правят така да пускат правостоящи по тези линии ще се следи пътникопотока и ще се пускат допълнителни коли? Дори отначало снимаха да се види че няма прави и тъпканица.

Ама много хубаво правят някои че като стане такава тъпканица, там където започва много стръмното въобще отказват да продължат докато не пратят помощ, също така и на спускане. Но да не обвиняваме и само линейните, може да са отказали да платят за повече допълнителни курсове и коли от определена бройка и за това да не са пратили никой.

Аз имам една идея. Като е хубаво времето, 66 и 93 и двата автобуса да ходят до Морените. Така ще станат общо 7 коли на интервал от около 12-15 минути и може би ще смогнат. Ще се разкрие на разклона за лифта допълнителна спирка по желание за който иска да отиде на лифта или да продължи пеша по алеята нагоре.

16
Твърде възможно ако времепътуването с влака падне до малко над час като линията стане за 160. Дори може да се постигне и 1 час кръгло. Няма да са много тези които ще пътуват двойно повече време. А никой не е казал че за автобусите няма да има работа дори напротив-при една правилно организирана схема с довозване от възлови гари до близки градове и села дори работата на автобусните первозвачи ще се увеличи, но като довозващи. Хем растоянията ще са много по-малки, хем много по-малко натоварващо и безопасно, вместо да пътуваш по няколко стотин километра с автобус. Друг е въпроса дали нещата ще се развият по този начин, ама май макар и много бавно и с грешки вървим по правилния път.

17
Май няма тема за Канада, но по повод зимното почистване ми попаднаха едни снимки от Калгари Канада снимани тия дни. Та там се вижда абсолютно същата картинка като при обилен снеговалеж в София. Сниман някакъв баир и всички съчленени автобуси са се засукали по баира, непочистени навсякъде улици и тротоари. Явно навсякъде по света е едно и също, но тека наистина много повече се мрънка.

Вижте тук:





Източник. Случайно попаднах на тях като търсех нещо за зимното почистване по големите градове

18
Ами да вземат да побързат с ремонта на ж.п.линията София-Пловдив за да не стават такива бели, тогава с влак ще се стига за малко над час до Пловдив и вероятно автобусните лини ще отпаднат. Сега заради огромното времепътуване трябва освен влака да се поддържа и автобусна линия и за това да се дават субсидии.

Защо трябва да става тежък инцидент, да не дава господ ама съм останал с впечатление че те имат хубави и повече нови автобуси. Явно са им подизпълнител, тая пернишка фирмамай има само градски автобуси а по магистралата е забранено превоз с такива на растояния над 30 или 50 километра беше.

19
Конекто на 66-1923, май беше от допълнителните коли.

20
БДЖ ПП пак ли страда от липса на машини и персонал че влака е с машина на частен превозвач? Много хубава снимка.

Pages: [1] 2 3 ... 590