Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - bonbon

Pages: [1] 2 3 ... 90
1
В Младост в момента няма нужда от два тролея, както и няма смисъл както си написал 3 да ходи до Младост 2, а 5 до старото обръщало (разликата е две спирки).
Тб 5 в момента е ок, въпреки че може и по-добре. Ще видим зимното разписание какво е. Ако колите са дълги шкоди, всичко е ок. С малките шкоди е ужас.

2
Пункт за ваксинация в МС НДК


3
Quote
Пътуваш цял ден с банкова карта в София и мислиш, че пестиш? Грешка

https://www.mediapool.bg/patuvash-tsyal-den-s-bankova-karta-v-sofiya-i-mislish-che-pestish-greshka-news325728.html

Явно зависи. Аз в началото пътувах така да пробвам. 4 лв си ми е дръпнало.

4
Разни / Re: Коронавирус
« on: 24.08.2021, 15:43:09 »
Вчера ми направи тревожно впечатление, че на отиване и връщане от работа, дочух без да искам два телефонни разговора, в които се споменаваше за това, че някой имал температура и бил болен.
Още не може да се види някакво страшно повишаване на смъртността, макар днес още да не е излязла статистиката на НСИ (все още), но явно има доста болни хора.

По-притеснително е, че никакви ученици, студенти и други да се събират. Ако съдя на работа - 2/3 от хората ги няма - или са в отпуска, или работят от вкъщи. Почти всички са го преболедували или са ваксинирани.

Вие с вашите познати до какви изводи стигате?

Има доста болни, да. Повечето са сополиви и кашлят. Делтата е основно с много обилна хрема.
Което води до мое заключение, че учебната година и в часност децата не са виновни за разпространението както бяха набедени миналата година.

За студентите не знам дали сте прочели - вече няколко университета изискват ваксина или тест за присъствие. Уж доброволно, сега ще видим колко е доброволно като не пускат на упражения.
Държавата ако плаща тестовете, ок, но дори и работещите студенти не могат да си позволят по 4 антигенни теста седмично. 35х4=140 лв седмично само за тестове..

5
Здравейте. Искам да ви разкажа за днешното ми пътуване Бургас - Стара Загора с БВ 8602. Пътувах с автобус до Бургас и имаше огромна вероятност да изтърва влака. Погледнах радара и видях, че е с 30 минути закъснение. Дефакто, вместо в 15:00, щеше да замине в 15:30. В около 15:10 вече бях на гишето на ЖП гарата в Бургас, за да си извадя билет. Пред мен имаше още няколко пътника, които бяха за същия влак. Жената на касата ни каза, че влакът всъщност тръгвал и трябвало да си извадим билет като се качим, понеже вече не можела да издаде. Попитахме я дали ще ни направят проблем и дали ще има някаква разлика в цената. Каза не. Качвам се аз във влака, като той не тръгна веднага, както тя каза, а си тръгна в 15:30. Пътувам известно време, като кондукторката ме подмина на няколко пъти. Стигаме Ямбол и накрая кондукторката пристига. Казвам й, че нямам билет, защото от Бургас са ми казали да си извадя билет от влака. Тя отвърна, че няма как да ми кажат такова нещо. След няколко минути спор, тя ми поиска 25 лева и ми каза или да ги платя, или да сляза в Нова Загора, иначе щяла да викне полиция. Не е като да нямах пари, просто нямах 25 лева в брой. След още няколко минути се стигна до решение на проблема. Не ме свали на Нова Загора, дадох й пет лева, като тя не ми даде билет. Такова нещо не ми се случва за първи път, но всеки път ме учудва липсата на всякаква комуникация между хората в БДЖ.

Билети се издават от каса максимум 15 мин преди заминаването по разписание, независимо дали има закъснение или не. Така че това правилно ти го е казала. Можело да е да ти предложи билет за следващ влак, но...
  Поведението на кондукторката е друго нещо вече...

Аз редовно купувам билет от самия кондуктор, тъй като гарите, които ползвах бяха необслужвани точно тогава и без автомати. Цената си е същата, каквато излиза на каса както и в сайта на БДЖ в раздел “Виж цени”.
Също така няколко пъти съм купувал двупосочни билети, но съм приключвал работа по-рано, съответно съм се качвал на по-ранен влак, от този за който имам купен билет. Пак не е инало проблем, просто категорията трябва да е същата. Ако билета е за бърз влак, може да се ползва по-ранен, но отново бърз.

6
Попринцип се готви промяна за 213 и 76, защото на колелото в Младост 4, което се оказва частно, започва строителство на жилищен блок. Имаше залепени бележки за обществено обсъждане за промяна в маршрута и ново колело уж на ул. Танев, но аз поне не мога да си представя къде ще го лепнат това колело...

7
Огромна грешка ще е Халите да станат хипермаркет. Задължително е да останат малки магазинчета, заведения за бързо хранене и кафенета. Така ще се загуби автентичността на града и се обезличава иначе хубавата сграда.
Като искат толкова магазин в центъра, да вземат етаж от ЦУМ. В приземния преди имаше Пикадили, сега не знам какво е.

В ЦУМ има вече Parkmark, обаче е доста скъпо.

8
Във влаковете за летището са сменили записа. Казва “This is line four to Sofia Airport” или нещо от сорта. Обаче личи, че е пльокнато, защото гласът е различен и се чува много тихо спрямо предходното съобщение. “This is......Airport” горе-долу ако не се напрягаш това само се чува.

9
Разни / Re: Коронавирус
« on: 11.07.2021, 17:28:25 »
Добре де, кои държави признават наличие на антитела?! Аз т'ва не мога да схгвана - признават се бучнати ваксини и никой не се интересува дали крайния резултат е станал!
Не е ли по-смислено да се признават сертификат за ваксини (доказателство, че са бити инжекции) и антитела над определена граница - доказателство, че ваксините или вируса са били забелязани от самата имунна система.
Сега дори да ти бият физиологичен разтвор ще е по-силно, отколкото ако си преболедувал!

Не територията на ЕС нито една държава не признава тест за антитела - количествен и/или качествен.

10
От 15 юли📌 се разкрива нова спирка за тролеи 🚎🚎🚎 1,2,3,5,8 на бул. "Васил Левски"🚏

От 15 юли 📌тази година се разкрива👉 еднопосочна спирка с код 2727 „Метростанция СУ Св. Климент Охридски“, на бул. „Васил Левски“ след ул. „Аксаков“, в посока ул. „Ген. Гурко“. Тя ще бъде за тролеите 🚎🚎🚎 по линии 1, 2, 3, 5 и 8. Спирката е със статут на „двойна“ и ще бъде сигнализирана със спиркоуказатели и пътен знак Д23.🚏.Информацията съобщават от Центъра за градска мобилност.-stolica.bg

11
И аз попаднах на някаква статия в столица.бг, но не мога да я намеря.
ТБ 3 от Окръжна до Левски..

12
Разни / Re: Коронавирус
« on: 28.06.2021, 14:31:39 »
Имаше брифинг преди малко на НЦЗПБ - 7 нови случая на индийски вариант. Пробите са от София и всички са на ватмани от Столичния Електротранспорт.

13
И аз да споделя някои впечатления:

1. Онлайн може да се зарежда само персонализирана карта, но не и преферциална такава.
Пример: студентска карта, която искаме да заредим за 1 месец. Според ЦГМ такъв вид карта е персонализирана и преференциална едновременно.
Служителка на гише обяснява следното: в алгоритъма на системата като първи критерий е зададено вид на карта “персонализирана”, втори критерий “преференция - да, студент”. Съответно при добавяне в количката от секция “Преференциални” на “Студентска карта 1 месец” излиза съобщение “Грешка, нямате регистриран документ за този вид превозен документ”. При добавяне в количката от секция “Персонализирани” и “Един месец всички линии” превозният документ се добавя към картата и може да се завърши плащане.
Служителка от гишето на пункт МС ЕС  каза да пишем имейли в контактната форма за всякакви проблеми, тъй като имало много оплаквания и непрекъснато се карали с тях, че трябва да се зарежда на гише картата.

2. При зареждане на персонализирана карта за повече от 1 месец, напр. 3 месеца, при чекиране на син валидатор отдолу излиза, че картата е валидна до края на текущия месец. След първо число на идващия месец на валидаторите ще покаже 30то число (отново грешна валидност).
Това го пиша, защото в А 204 стана скандал между пътник и контрольор. Добре, че момичето носеше касов бон от зареждането и действително контролите видяха, че е заредена за 3 месеца, а се бяха приготвили да я свалят и глобят.

3. В сайта от няколко дни е добавена съществуващата услуга “Семеен пакет - родител + ученик”, където ученическата карта е 10 лв вместо 20 лв, но при добавяне в кошница излиза грешка отново същата като в т.1 за преференциалните карти.

4. В сайта има добавена опция “История на пътуванията”. Може да се следи кои превозни средства си ползвал в деня и къде е чекирана картата. Чекиранията в метрото не излизат (заради невъведената система там най-вероятно).

14
Може, може да проверяват, но не са им раздали още апарати на всички.
Вчера в 94 с една бойна контрольорка се заговорихме. Софтуерът на сегашните им апарати не може да отчита новите карти, съответно беше “въоръжена” както се изрази тя, в едната ръка с устройство, четящо старите сини карти, а в другата ръка устройство 3 пъти по-голямо, приличащо на тухла, което чете новите зелени карти.
Голям смях падна, защото каза, че в дамската чанта, с която ходи на работа, няма място за нищо друго вече, просто защото апарата е много обемен.  :D

15
Новите валидатори не са програмирани много разумно. :help:

Колежка от университета се е опитала да си маркира абонаментната карта за градски транспорт в автобуса, но без да иска си е купила билет с банковата ѝ карта, която също стои в нейния портфейл. :neznam: И така се е разделила с 1,60 лв., въпреки че има заредена годишна абонаментна карта за всички линии... :/

Според мен функционалността за купуване на билет с банкова карта трябва да се задейства допълнително. Например да има бутон на сензорния екран и след неговото натискане апаратът да очаква банкова карта, от която да отнеме 1,60 лева. В противен случай апаратът да чете само абонаментни карти на ЦГМ и при инцидентно добрижаване на друга карта с RFID чип да дава грешка.

Колежката ти от университета няма как да има заредена годишна карта за всички линии, защото от ЦГМ зареждат максимум до 3 месеца на студенти, а всеки семестър се носи студентска книжка в бюро на ЦГМ, за да въведат в системата, че съответното лице е заплатило таксата за семестъра и е записан за новия семестър, т.е. не е прекъснал обучение.

С доближаване на банкова карта и карта за ГТ (ако са в портмоне) - валидаторите блокират и излиза съобщение за грешка. Следващия път ще снимам.
Твърденията ти са неверни и не са придружени от доказателства. Постът е излишен според мен.


16
Опитах се в края на деня да заявя нова пластика, не ме огря.  :eek:
В Студентски град не издавали такива пластики.
Лелката както винаги намусена, сърдита “Кво е тва, чакай да питам колежката”, “Ооо, не нямаме тия тука, само на Сердика издават, тука не”.
До Техническия има още едно бюро на ЦГМ - “И вие ли сте за пластика?!?!” “Само в центъра издават, отидете в подлеза на СУ”

В сайта има списък с бюрата, които уж издават от новите пластики. Проверих предварително конкретно за тези две бюра и са включени там. Коментарите оставям на вас...

17
Днес си смених пластиката на моята карта,която изтича другия месец. Не се вземат 2 лв.,безплатно е. До изтичане на старата карта си важи старата.

Благодаря. Искаха ли снимка в паспортен формат или автоматично се преиздава картата със същата снимка?

18
По новините казаха, че подмяната на пластиката ще е безплатно. В сайта обаче има такса 2 лв. Някой има ли повече информация?

19
Считано от 1.04.2022 год. се разкрива автобусна линия 173 от Овча купел до Окръжна болница:

кв. Овча купел (МС Мизия) – бул. „Монтевидео“ – ул. „Боряна“ – ул. „Любляна – бул. „Овча купел“ – бул. „Тодор Каблешков“ – ул. „Костенски водопад“ – бул. „Гоце Делчев“ – ул. „Хенрик Ибсен“ – ул. „Сребърна“ – ул. „Люба Величкова“ – ул. „Атанас Дуков“ – бул. „Никола Вапцаров“ – бул. „Пейо Яворов“ – бул. „Цариградско шосе“ – ул. „Проф. Петър Мутафчиев“ – УМБАЛ Св. Анна и обратно.

делник 10–8–10–4, интервал 10–12–10–26 мин
празник от 7–7–7–4, интервал 15–15–15–25 мин

Източник: Заседание на СОС, 21.04.2021 год.

20
Аз вчера уцелих А2 и не бях забелязал, че на лед дисплея освен следващата станция се изписва и с колко км/ч се движи влака.

Pages: [1] 2 3 ... 90