Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - peyodp

Pages: [1] 2 3 ... 26
1
  – И аз не съм... но след като на два пъти пренесоха датата на отваряне на последния търг, при това без да кажат нищо, а после се оказа, че кандидата бил един. Не беше ли редно да разтръбят (както правят впрочем за всичко друго), че да може и други да участват, а по този начин и да влязат легално пари от такса или купени тръжни документи. А мина всичко тихомълком, сакаш правилният да спечели. Тоест като приемаш всичко за чиста монета, може да не видиш телето под вола. А тези приказки са точно за такива като тебе, защото аз съм я слушал преди, по времето на соца беше за ''Светлото бъдеще'', с тази разлика обаче, че ''твоите'' са лицемери, а онези поне си вярваха. И ако ти си мислиш че летоброенето почва от твоето осъзнаване, какво друго да ти кажа, освен това, че много лесно те хващат за калдаринка!

Че не приемам всичко за чиста монета и как го приемам, щеше да разбереш, ако беше вникнал в това, което написах по-горе. С риск да се повторя: да, подкрепям критичния поглед върху обществените процеси, но не и неконструктивното мрънкане и всячески отпор срещу всичко ново. Конкретния казус не мога да го коментирам, тъй като не съм го следял, а и не съм запознат детайлно с процедурите за провеждане на обществени поръчки. Естествено не изключвам да имаш право и действително да е имало нередности, но първоначалният ти пост с така нахвърлените определения си остава чиста проба заяждане, а не обоснована критика.

Иначе разбирам, че имаш едни по-други (крайни) виждания, затова и изказах моето виждане с цел да се види един по-различен поглед и да се получи полемика.

  – Нищо не си разбрал от това за което казах, с това което отговаряш.

Еми, бях сигурен, че съм разбрал. Отново прочетох поста ти и не намирам нови смисли в него. Но е вярно, че много трудно се чете написаното от теб.

Останалата част от поста ти също няма как повече да коментирам, защото просто не виждам смислова връзка нито между изреченията ти, нито със дискусията. Иначе да, видях новите спирки.

2
^ Трябва да си много наивен за да вярваш, че след като има обществено обсъждане или поръчка всичко е на ред. А то се прави точно за такива като теб, за да се представи, че всичко е точно, но само на повръхноста, а ако я повдигнеш, положението е съвсем различно!

Далеч не твърдя, че цялата процедура е напълно прозрачна. Но нито имам уличаващи факти, нито съм разследващ орган. Мисълта ми беше, че не съм съгласен с този начин на мислене и вечното търсене под вола теле, тъй като това не води до абсолютно нищо.


– електронното таксуване сигурно има предимства, но ако бъде разгледано изолирано – примерно в рамките на предприятието, да но то пък не е частно, че да продължим да разсъждаваме по- нататък (kak ще формира печалба, ще платят данъци и т.н.). Но веднъж то е общинско (въпреки, че плаща данъци, държавата не може да не седи зад общината), втори път, тези 150 - 200 кондуктора ще отидат на борсата дълготрайно на издръжка на държавата. Тя от своя страна ще ги обезщетява, после заради самата борба с безработицата е принудена да субсидира места за временна заетост. И ако дръпнем чертата се получава един кръг – общината закрива, държавата разкрива! А в крайна сметка все някои трябва да отнесе минуса – от тези два субекта кой?

Разбирам какво имаш предвид. И все пак за мен погледът "в рамките на предприятието" e водещият, тъй като така или иначе никой няма безкрайно да изплаща обезщетения на уволнените служители. Т.е. аргументите ти по никакъв начин не оправдават поддържането на потенциално непродуктивни работни места от каквато и да е гледна точка.


– що се отнася до превъзпитанието на пътниците във вложения смисъл, то това е обширна тема, но аз мисля че преди те да са се опитали да го направят, пътниците вече сами ще са си намерили алтернативата. Един вид, ако искаш да ги привлечеш, трябва да се нагодиш към тях (тази нова схема, мисля идва в повече), не да издигнеш бариера, по която те да ти се равняват – защото ти не предлагаш полет със совалка за един лев, че да разсъждаваш така!

Разбира се, че трябва системата да бъде достатъчно интуитивна и разбираема, така че хората сами да се ориентират. Под превъзпитание на пътниците нямах предвид активно провеждане на обучения, а именно това.

3
Защо да е неефективен моделът и каква ти е базата за сравнение, ако изобщо си спомняш нещо от годините преди това? Преди да се въведе кондукторното таксуване, приходите от билети май бяха доста по- ниски от сега: ако не се качеше контрола, беше възможно поне няколко пъти да пътуваш с един и същи билет, да не говорим, че имаше опция да си събереш N на брой билета с различни комбинации (120-ките и 141-те първите 4-5 месеци бяха с една и съща комбинация) и ако си достатъчно изобретателен да ги използваш. Събираемостта на парите от продадени билети в момента, далеч надхвърля разходите за заплати. За нашите географски ширини, това се явява работещ модел.

Абсолютно е възможно да са били по-ниски приходите. Но системата, която предстои да се въведе, доколкото разбирам, няма да е същата като тази, която е била преди, а електронна. Пък и да се надяваме, че културата на бургазлията малко или много е израснала от онези години.

4
За мен кондукторите не трябва да се премахват, писах го преди месец-два и пак ще го напиша – махнат ли ги, с автобусите ще се случи същото, което се случва с автобусите в София – вандалите спокойно ще си драскат, чупят, режат и късат вътре, без на практика да има кой да ги спре, защото шофьорът първо автобуса ли ще кара или ще зяпа в огледалото кой вандализира в салона? Видеонаблюдението няма да помогне в случая, освен ако не се прави следното – веднъж месечно да се свалят и преглеждат записите от всички камери и да се предават на полицията, ако на записа се вижда, че някой мизерства. Поне аз така го виждам.
Откъде заключи, че тая транспортна схема е ефективна, след като още въобще не е влязла в сила? И защо все си мисля, че от първия ден ще завалят оплаквания от пътници, че трябва да сменят по един, два или три автобуса, за да стигнат донякъде, защото абсолютно всичките линии, включително и кварталните (ако не и крайградските) ще правят връзка с БРТ-то, след което не бих се учудил, ако бъде върната старата схема с едната разлика линия 211 да остане БРТ... :huh:

Имах предвид по-скоро наличието на кондуктори като неефективен метод за таксуване. Защото така според мен досега с обществени пари изкуствено се поддържаха ненужни или не напълно продуктивни работни места. Но естествено специалистите, натоварени с този проект, са тези, които имат последната дума. А що се отнася до вандализма - възможно е да си прав, но аспектът, който засягаш, е малко по-друг.

За транспортната схема написах, че за мен е по-функционална от старата, тъй като така се създадоха връзки, които досега или не съществуваха, или не бяха толкова оптимални (по отношение на бързина, удобство, леснота на ориентиране), колкото се предвижда скоро да бъдат.

5
Поредната порция глупости разпространена от глашатаите и представа ни в луксозна опаковка, но с крайно съмнително съдържание отвътре! Най - ми допада...
– Легенди се създават, ако не със столетия, поне с десетилетия – линия 211 е от 1995 г, каква легенда е тя в сравнение с 12 и А, 4 ...15 или 121 някои от тях от 60 -те.
– Да искат и нас да ни направят олигофрени като тях (западен модел), ако не са и успели вече де. К'во да се учим, че нали заклеймявахте омразната комунистическа идеология, че ни се бърка в личния живот, а сега правите същото с опитите да ни учите да се прекачваме? Но то не е ли за да лапате повече!
 – Те твърдят, а ние да разбираме ли... с ГЕРБ, пардон, с Партията едно ново начало! А че философията е в комисионните... само спирките вижте!
 – Преди бяха ''братушките'', сега тия... а ние въпреки ''безвъзмездните'' им евросредства, собствено мнение имаме ли? 
 – Функциониращи работни места се закриват, а после ще ги субсидирaт от бюджета. Ура!

Аман от разбирачи по всичко и дървени философи, пазачи на статуквото, вечно недоволни от нищо и никого. Естествено, че ще се наложи да се превъзпитат пътниците как да ползват новата система, когато тя е доказано по-функционална от предишната. И в това няма нищо лошо. Разбира се, че имаме собствено мнение - най-малкото за какво бяха всичките обществени обсъждания. А за кондукторките дори е излишно да коментирам колко неефективно е да се поддържа един такъв модел.

Съжалявам, но за мен постът ти е абсолютно заяждане и изпразнен от съдържание. Не мислех да се включа, но като видях трите лайка, все пак реших да изразя едно различно мнение.

6
Бургас / Re: Solaris Urbino 12 CNG
« on: 10.01.2016, 23:50:43 »
PS: А това, че днешната младеж нямала респект към по-възрастните хора, разбира се, че не е вярно. Не бива от единичен случай да се правят заключения за всички.
Нещо се бъркаш! В Германия, където живееш в момента, може и да е така, но България е нещо съвсем различно. Мнозинството от т.нар. "днешна младеж" нямат уважение и респект към никой и нищо, ценностите и възпитанието тотално липсват и всеки един, които свали розовите очила и живее в реалността го вижда. ;)

Силно се надявам да не е чак мнозинството. Както и не съм съвсем убеден, че взета като цяло "предишната младеж", т.е. сегашните хора в по-напреднала възраст, има много по-различна ценностна система. Друг е въпросът какви са били проявленията.

Но нека по-добре не излизаме извън темата за инцидента в Бургас.

7
Бургас / Re: Solaris Urbino 12 CNG
« on: 10.01.2016, 22:37:22 »
Бързата реакция на полицията е добра новина. Остава обаче да се надяваме и последствията за провинилите се да са справедливи. Защото според мен няма как да не са подсъдими за безучастието си най-вече шофьорът и кондукторката освен всички останали пътници в автобуса. Доста възмутителен за мен е и фактът, че управителят на "Бургасбус" е научил от bTV за инцидента. Не мога да приема как един човек може да бъде обезобразен до такава степен на обществено място и това да не се забележи от никого.

Отвратителна история. Дано човекът се оправи по-бързо.

PS: А това, че днешната младеж нямала респект към по-възрастните хора, разбира се, че не е вярно. Не бива от единичен случай да се правят заключения за всички.

8
Съжалявам, че се включвам така ни в клин, ни в ръкав, тъй като нямах възможност да следя всичко в детайл, но в момента "говорещи" ли са тролейбусите в Бургас? Чета по някакви сайтове, че от юли щяли да бъдат пуснати тролейбуси, поддържащи тази функция, но нали вече уж вървят част от новите тролейбуси? Или и при тях тепърва ще се въвежда гласовото съобщаване на спирките? При автобусите има ли също възлгеди да се въвежда таква екстра или ще е само при тролеите?

9
Село "Рудник" и м.с. "Черно море"...   :eek:

П.П. Извинявам се за безглаголния пост, но не се сдържах...

10
Quote
Гамени изпаднаха в екстаз след гавра с "Бургасбус" в кв. Долно Езерово, ще ги познаете ли?

Сигурно шофьорът не е реагирал подобаващо, понеже тоя номер е правен толкова пъти, че даже вече не е оригинален. През лятото, ако си спомняте, двама младежи го изпълниха на старата поща с автобус по 211, като дори това не беше първият път, в който е било правено.


Какво значи "не е реагирал подобаващо"? Какво искате да направи? Да излезе и да се саморазправя с тях ли?

Чак ме хвана яд на статията. Колкото е глупава постъпката, още по-глупаво е, че я изкарват като новина едва ли не. Маловажна случка, която въобще няма място в един сериозен новинарски сайт поне според мен.

11
Отвратително впечатление прави качеството на монтажа на вътрешните тела при фабрично неклиматизираните ТЕДОМ-и. Плоскостите на тавана са ги рязали и дупчили както им падне, за да могат да прекарат фиксиращите скоби. Сега ще е интересно да се види след това побългаряване дали ще протекат при по-силен дъжд или при топенето на снега.
:arrow:

Извинявам се, ако съм изтървал нещо, но не разбрах слагат климатици и на неклиматизираните Тедоми ли? По каква линия? Програмата за интегриран транспорт, собствени средства на "Бургасбус" или какво?

12
“Бургасбус” ЕООД уведомява жителите и гостите на гр. Бургас, че от 09.09.2013 г. преустановява ежедневното обслужване във фиксирани часове на атракционната линия по маршрут от Автогара Юг, покрай Морската градина до Южно Атанасовско езеро и обратно.

Източник: www.burgasbus.info

Само се потвърждава фактът, че Бургас е много далече от това да бъде туристически град, за съжаление.

А иначе на сайта от линка се е появил много интересен модел Соларис с десен волан, вероятно с произход един небезизвестен остров. :laugh: Интересно кога ли ще се усетят, че този огледален образ стои доста неуместно.

13
И 9668 е боядисан по същият начин, още когато за първи път написах, че има изрисуван автобус и т.н. Прочетох го в един вестник и там беше поместена тази снимка от линка по-долу, на която си личи, че автобусът е 9668. А защо са изрисували и двата - не знам.
http://www.burgasinfo.com/uploads/post/22478babb6f209522b3c19ae8045692e.jpg

То това е обработена снимка, която просто е била използвана, за да се види как точно ще изглежда автобусът след боядисването.

14
Тапицерията от облегалките на седалките според мен е премахната, за да не спарва в горещите дни. Но пък така не ми изглежда особено естетично с останалите дупки от болтовете. Същото се отнася и за нескопосаната шофьорска кабина и прилежащите й "луксове" (допълнителната седалка), която също беше добре да бъде премахната поне за пред чужденците. Общо взето, цялта работа е "от нищо нещо".

Но все пак браво на общината за инициативата, дано по-нататък се окаже успешна и се доразвие по начин, който отива на една туристическа линия.

15
Ако не съм чул погрешно, двата червени автобуса от гаража на "Бургасбус" били отредени за безплатна линия до новия мол "Щранд".

16
Двата двуетажни били за ''ББ'', съдейки по ..........

........ снимките на Зирка и моята), а на частна компания.

 :D Е, не виждате ли, че това е съвсем различен автобус от тези, които са снимани в гаража на "Бургасбус"?! Въпросният автобус е отдавна в Бургас, стоеше паркиран на паркинга на ДАИ. За поредна година се използва от радио "Power FM" за маркетинг акции, а именно превоз на абитуриенти от ПГМЕЕ до к. к. "Слънчев бряг". Предполагам просто и "Бургасбус" с двата новозакупени автобуса са решили да се включат в бизнеса с отдаване под наем на атрактивни автобуси по случай абитуриентските балове.

17
Бургас / Re: Solaris Urbino 12 CNG
« on: 25.04.2013, 14:46:05 »
Абсолютен идиотизъм от страна на водача на Пежото. Със сигурност е заобикалял легналия полицай в насрещното движение и прибирайки се в неговата лента се ударил идващият насреща автобус. Пак добре, че автобусът се е разминал леко, а ако беше се нацепил в бордовият компютър на автобуса щеше да се наложи бракуването на Солариса. Колко ли щети трябваше да се заплатят на Общинският превозвач от страна на полуделия водач????

Е, не са ли застраховани автобусите?

18
Бургас / Re: Solaris Urbino 18
« on: 07.04.2013, 22:00:02 »
http://vbox7.com/play:345d5f397b
axxaaxaxaxxaxaaxaxaxaxaxxaxaxaxaxaxaaxax

Много забавно...

19
Да, благодаря за справката, домързя ме да се ровя из сайта.

А иначе:

Quote
Промяна на разписанието на автобусна линия №17 обслужваща квартал „Крайморие”, предлага на Общинският съвет зам.-кметът по бюджет и финанси Красимир Стойчев след среща с местни жители.

Предложението е броят на курсовете в делнични и празнични дни да се увеличи с 3 във всяка посока.

В случай, че местните депутати гласуват  докладната Постоянната комисия по транспорт, съобщения и информационни технологии трябва да  възложи на превозвача „Бургасбус” временно изпълнение на разписанието  за пробен период от  1 до 3 месеца, за да се проследи броя на пътниците. След приключван на пробния период резултатите ще бъдат представени в комисията за окончателно взимане на решение за разписнаието с което ще се обслужва маршрутът. Автобусите ще се движат от 05:50 часа до 21:00 часа и тръгват от автогара „Запад” .

http://www.burgasinfo.com/news/view/5/39414/

20
Те явно точно заради тези реклами нямат намерение да изтеглят изцяло Тедомите от вътрешноградската мрежа. Доколкото съм запознат от сайта на "Бургасбус" с ценовата им политика относно рекламите, цената за брандиране на автобус от градския транспорт е доста по-висока от тази на автобус от крайградската мрежа, а Соларисите едва ли ще бъдат пожертвани скоро.

Pages: [1] 2 3 ... 26