Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - difian

Pages: [1] 2 3 ... 736
1
Въпреки всичко, Швейцария е държвата от Западна Европа с най-много на брой градове с тролейбусни мрежи. На който му се занимава, нека да издири и по дължина къде има най-много.  :help:

2
Иво, теоретично си прав, но изпускаш редица сериозни фактори от родната действителност - автобусното лоб, целенасочената политика по унищожаване на БДЖ, че сме на 100 години назад и 50 в страни от цивилизацията... ;)

3
Днес забелязах , но не успях да снимам Арда-тур имат автобус Viseon C12 HD ако някой успее да снима
Интересно и рядко. Фирмата фалира преди години, явно закупилите от тях вече са им навъртели километри и разчистват. Вероятно,  до голяма степен са аналогични на Неоплан, а Арда имат такива в автопарка си...

4
И аз благодаря! И вероятно ще кажете, за да си проличи, че съм българин, две кратки вметки...

Ивеко е собственост на CHN (Case New Holland) груп, които са част от дружествата, собственост на наследниците на Аниели (ФИАТ)... Поделението им за автобуси се казваше допреди няколко години Ирисбус, но сега е Ивеко бус. Юлие продължава да е тяхна собственост, но му запазиха името...

Маркополо е бразилска фирма, не испанска.

:)

5
Електроника KIEPE и ТЕД на Шкода върху шаси от О405 Г звучи доста добре като комбинация а и няма проблем да се появяват само в пиковите часове - прибира се шофьора със ивекото примерно и се качва на Хеса  :D
Шасито не е от Мерцедес, а си е оригинално на Хесс. Явно воланът и таблото са от Мерцедес, но не е и цялото шаси и каросерията.

6
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 28.09.2018, 16:26:17 »
Виж, за рекламното издание си напълно прав. Няма сравнителен тест, който да не се печели от Фолксваген, като винаги се изтъква някаква перфектна ергономия в интериора (който на мен ми изглежда еснафски), интуитивна работа с бутоните и балансираност.
Вкъщи редовно гледам АМС, но Аутобилд не ги следя... Затова питам, като сравняват ФВ с Шкода, кои печели?  :D

7
След това го махнаха за лятото. Освен това беше 20 км, а не 40.
Хмм, след Чирпан май нямаше ограничения. Имаше ограничение от 90 между Пловдив и Чирпан, което отпадна, след като преасфалтираха участъка.

8
На мястото на "Нов дом", сигурно повече от половин година, правят нов магазин на Промаркет. Не знам, защо толкова време го правят този магазин, но Кауфланд и Лидъл за толкова време строят самостоятелна сграда на гола поляна или барабар с разчистването на терена... Като са вдигнати решетките, вътре се вижда че са вложили някакъв "дизайн", които ще видим дали ще го налагат, или това ще им е флагмански магазин...

9
Разни / Re: Фаст фууд
« on: 21.09.2018, 18:39:28 »
„Макдоналдс“ на „Тодор Александров“ до метростанция „Опълченска“ известен още като „Възраждане“ е затворен и ограден със строителна ограда. Липсва и в списъка с ресторантите на сайта им.
Славейков също е затворен, а има достъп до него, въпреки ремонта на Славейков. Всичко вътре си стои, но и той е сравнително скоро обновяван, сега да го пипат пак...

На Опълченска, терените са привлекателни, а мястото не е толкова ключово, на един хвърлей има мол... Нищо чудно да видим нова сграда на това място.

10
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 20.09.2018, 13:42:09 »
Фотоалбум  със софийски изгледи от 1997г. Направена е любопитна съпоставка със снимки на същите места от 2017г. ...
Сравнението между тази снимка и днешната не показват особена разлика. Явно, бронзовата къща на Пламен Деианофф я е имало и тогава...  :D ;) (Вероятно, все пак това е скеле за сцената за оперите на открито, които правеше Карталов. Мавзолеят го бутнаха чак 1999 година.)







11
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 05.09.2018, 18:27:08 »
... Когато ФОРД пуснаха техния 1.0 еcoboost, имаше много хвалебствия, даже взе награда двигател на 2014. Ама как се доказва във времето, не знам.
Не само за 2014, ами 100 години под ред става двигател на годината, отзад на колите с този двигател има рекламна лепенка с поне три години под ред... Двигателят го рекламират с: "1.0-литровият EcoBoost двигател на Ford Motor Company – който намалява разхода на гориво без да жертва мощността."

Имам богат личен опит с рент-а-кар автомобили от Мото Пфое с пробег между 4 000 и 50 000 километра (общо взето нови, макар и някои вече поамортизирани, ако приемем това че са коли под наем за утежняващ фактор) - Фиеста, Екоспорт (SUV на базата на Фиеста) и Фокус и мога да коментирам доста добре този двигател. Преките ми наблюдения са най-вече върху разхода и динамиката.

Първо за комфорта, първия път като наех Фиестата, дори се върнах до Летище София, от където я взех, защото ми тракаше и свистеше странно по Брюксел и Цариградско, тестваха я и си казаха, че си е такава. Но в онзи период тъкмо бях слязал от Пасат Б6 комби и съм имал изкривени представи. Фиестата няма какво да я коментираме - тя си е малка градска колица със съответните недостатъц във возия, изолация и т.н. при интензивно извънградско каране. Екоспортовете, които съм карал бяха с повече екстри, седиш по-високо на пътя и бяха с по-мощната версия на двигателя от 100 коня и това се усещаше спрямо по-спартанските Фиести. Фокусите вече си се различават доста по габарити, комфорт и екстри от Фиестата и Екоспорта.

Не мога да направя сравнение относно разлики между тракане, шум и вибрации между Фокус с бензинов (три цилиндров) и дизелов мотор (просто не съм забелезъл да има), но мога относно динамика и разход. Оттук ми идват и генералните изводи за даунсайзингът като цяло и конкретно за "прехваленият" Екобууст. Препоръчвам директно дизела - бензиновия (100 к.с. при Фокус) ръмжи яко от турбината като го настъпиш и общо взето върви и остава осещането, че имаш излишна тяга при необходимост, но това с динамиката и разхода не е вярно. Харчи поне двойно от описаното в линка по-горе. Оборудвани са и с 5-степенна кутия, която за фиестата е ОК, но за Фокуса от 100 к.с. си е престъпление. Докато с дизеловият двигател имаш същата динамика при реален разход от 5.5, дори при стабилно настъпване...

Затова за пътувания с общ пробег до 250 км. ми е по-изгодно да се наеме Фиеста, но при пътувания над 250 км., разликата в разхода на гориво компенсира наемането на дизелов Фокус пред Фиеста. Два пъти се излъгах да взимам Фокус с бензинов екобууст (първия път, когато не се бях загледал че предлагат и безнин и дизел, и втори - когато не им споменах изрично че искам дизел).

12
Не беше ли само за МГТ или са го променили?
Иначе вчера на един МАН по 304 видях отзад сложена реклама за спазване на БУС лентите.
И аз го карам по спомени, но нали и таксита с пътници в тях, също могат да карат по бус лентите... ;)

13
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 03.09.2018, 17:51:19 »
Втората 100% не е Дондуков...

За мен е ето тук по Васил Левски...

14
В отговор на изказването на Президента Румен Радев пред студенти Регионалния Министър Нено Димов твърди, че бил изготвил сравнителен анализ, който показва, че магистралите в България са най-евтините в Европа. Мисля, че трябваше да допълни също и най-отвратителните. :D
Димов е на околната среда, до петък на РР беше Нанков... ;)

15
Там забраниха левия завой към Аксаков, откакто направиха велоалеята... Дали няма да го върнат и да регулират всичко със светофар?!  :help: Иначе абсолютно ненужен според мен, само трябва да направят острова, отделящ лентата за десен завой към Асаков, идвайки от Царя, не с маркировка, а с тротоар, за да не могат да се шмугват от тази лента за направо към Гурко и нещата ще са ок...

16
Снимки / Re: Снимки (трамваи)
« on: 31.08.2018, 15:10:59 »
2034:
...
Тук не правиха ли ремонт покрай всичките етапи на ремонта на Надлез Надежда!? Не че не е обичайно, най-късно 1-2 години след даден ремонт в София, всичко пак да е захабено, разкъртено, с дупки, на кръпки...

17
Изтрити теми / Re: Снимки (трамваи)
« on: 31.08.2018, 15:10:36 »
2034:
2034-10 29.8.2018 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr
Тук не правиха ли ремонт покрай всичките етапи на ремонта на Надлез Надежда... Не че не е обичайно, най-късно 1-2 години след даден ремонт в София, всичко пак да е захабено, разкъртено, с дупки, на кръпки...

18
Явно съм снимал от кофти ъгъл и на снимката не си личи ясно как стърчи:  :help:

19
От утре сутринта ТБ9 ще минава по Раковски. Един път да приключат ремонт няколко дни предсрочно. :)
Коментирахме го вече, че срокът на този ремонт беше излишно раздут, като цяло...

Върви си вече 9-ката, но на част от таблата още изписва, че съответната спирка е закрита до 03.09. ...  :help:

20

Ремонта на бул.Левски почти приключи а пред спортната палата кой ? ще ремонтира оградата на подлеза. Май никой. Така и ще остане грозно  :( :(
Така е по-добре! Разширява Ви се малко габарита на тясната бус лента и няма риск да се ударите...  :rolleyes:

Toва правят. Само че изисква технологично време да направят релсовия път както трябва.
Релсите са отдавна поставени, асфалтирано е още към края на миналата работна седмица! Преди малко като минах, къртеха още една тясна напречн ивица през цялото платно откъм НАТФИЗ... Какво и защо правят, вероятно и те не знаят, но да напомним, че цялостният ремонт на Раковски не беше чак преди толкова години и нищо й нямаше на улицата. Трябваше само около релсите да разкъртят и подменят за максимум една седмица, а не да няма толкова дълго тролейбус по Раковски...  :help:

Pages: [1] 2 3 ... 736