Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Magirus deutz

Pages: [1] 2 3 ... 149
1
Разни / Re: Детството
« on: 27.09.2020, 20:00:59 »
Само ще напомня, че темата е за спомени от детството, а на разните мения в стил "соц срещу сега", мястото им е в темата "Политика".

2
За триене

3
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 27.09.2020, 13:04:31 »
Ама с еврпари де! Нали така се почна! Борисов в джипката дума на Импортних: Европа иска градска железница в Бургас или Варна....
И сега ще се усвоява. . .
Послекво ще ставане знам,ккато се има предвид,  че няма един нов подлеза.
Според мен могат да го пуснат в експлоатация някак си с чужди партии  и после ще го фалират с некадърност, кражби и т.н.
 
Колегата по - горе се опита да ти обясни, но очевидно не си чел внимателно и си пишеш общите приказки, накратко  - общината гласува 240 000 лева, за да може някоя "наша" фирма да направи предпроектно проучване и да каже колко ще бъде прекрасно ако се изгради някаква форма на релсов транспорт. Това обаче не значи, че  има финансиране или някакво еално желание, нещо такова да бъде реализирано.

4
4 обединения искат да строят 10 км от АМ Струма над Кресна

Quote
АПИ направи това крачка към довършването на магистрала "Струма", което забуксува в района на Кресненското дефиле. Днес са били отворените ценовите оферти на фирмите, които искат да проектират и построят лот 3.2.2 от магистралата с дължина 10,4 км.  Това е т.нар. източен обход - платното в посока Кулата - София, което ще преминава източно от Кресненското дефиле по ново трасе.

Прави впечатление, че  ценовите оферти са с доста големи разлики -  от 410 млн. до 530 млн. лева без ДДС.

Ето кои са кандидатите и какво предлагат: 

ДЗЗД „АМ СТРУМА – 3.2.2.“, в което са: „ГБС-Инфраструктурно строителство“ АД, „ЕПОС-Емпреза Португеза де Обрас Субтеранеас“ АД /Португалия/ и „Главболгарстрой Интернешънъл“ АД – 475 199 280,27 лв. без ДДС;
Обединение „ГЕОПЪТ СТРУМА 3.2.2.“, в което са: „Геострой“ АД, „Пътстрой-92“ АД, „Биас-М“ ЕООД и „Илия Бурда“ ЕООД – 410 059 941,44 лв. без ДДС;
ДЗЗД „ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА 3.2.2.“, с участници: „Джи Пи Груп“ АД и „Логистика 21“ ЕООД – 530 154 777,40 лв. без ДДС;
ДЗЗД „ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА ЛОТ 3.2.2.“, с участници: „ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА“ АД, „ГРОМА ХОЛД“ ЕООД, „ВОДНО СТРОИТЕЛСТВО – БЛАГОЕВГРАД“ АД, „ВАХОСТАВ-СК“ а.с., „ПЪТПРОЕКТ“ ЕООД, „РУТЕКС“ ООД и „МЕТРОПРОЕКТ ПРАГА“ АД – 419 999 999,01 лв. без ДДС.

Лот 3.2.2 е с дължина 10,4 км. Включва и обходния път на Кресна, който е 5,5 км. При обхода на града ще бъде изградена и площадка за отдих с електро- и ВиК инфраструктура. От нея ще има и връзка с Кресна.

В отсечката ще бъдат построени 4 тунела - „Тисата“ /171 м/, „Света Неделя“ /1,3 км/, тунел „Кресна 1“ /358 м/ и „Кресна 2“ /230 м/. Те ще бъдат с инсталации и системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и т. н. В участъка ще има 11 виадукта с  дължина към 5 км, както и девет надлеза и подлези. Чрез пътен възел „Кресна“ - при км 401+640, ще се осигурява достъпа в посока Кулата, София и път I-1.

Индикативната стойност на обществената поръчка за този лот е 430 525 209 лв. без ДДС.

 

Цялата близо 24-километрова отсечка от Кресна до Крупник е разделена на два лота - 3.2.1 и 3.2.2, за да може на обекта да се работи едновременно и проектът да завърши в срока на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“, посочват от пътната агенция.

 

Другият участък - лот 3.2.1, е с дължина 13,2 км. В участъка ще бъдат построени 3 тунела - късият „Симитли“ /211 м/ и дългите „Ракитна“ /1.135 км/ и „Стара Кресна“ /1.052 м/. Съоръженията ще бъдат със системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и т. н. Ще бъдат изградени 10 виадукта с обща дължина 3,5 км, както и надлези и подлези. Достъпът до трасето ще бъде осигурен чрез три пътни възела - „Полето“, „Мечкул“ и „Стара Кресна“.

Индикативната стойност за изграждането на лота е 444 796 305 лв.-  без ДДС.

Срокът за изпълнение на всяка от двете обществени поръчки е 1556 дни, като е включено и времето за проектиране и строителство.

 

Магистралата се "спъна" в Кресненското дефиле, защото българските власти не си бяха написали домашното. Сезирана от природозащитниците, Европейската комисия върна на поправителен проекта на София за преодоляване на Кресненския пролом, като отправи множество забележки, вкл. и за опазване на природата в района. Забавянето поставя под въпрос пълноценното използване на средствата от ЕС, отредени за довършването на магистрала "Струма".

Според източници на "Капитал" АПИ най-вероятно ще поиска българският бюджет на финансира Кресенския участък, защото сроковете за усвояване на евросредствата ще бъдат изпуснати. Става дума за около 1 млрд. лева, които могат да се окажат поредният разход за българските данъкоплатци, защото администрацията не си е свършила добре работата и България губи пари от еврофондовете.

5
Нещо, което може би дълго време ще си остане в сферата на идеите/проектите:
Проектът за S-Bahn в Пловдив: 6 линии за 11 села и всички райони, свързват Тракия с Филипово
Quote
S-Bahn железница в Пловдив да свързва всички райони на Пловдив, както и 11 близки населени места, като се използва сегашната жп мрежа и изграждане на нови връзки. Това е залегнало в проекта на новия Общ устройствен план, който е разработен от „Булплан” и е качен за обществено обсъждане. Проектът дава два варианта за транспорта в Пловдив – с градска железница и без нея, като вторият сценарий е повече от плашещ за трафика в Пловдив.

Кметът Здравко Димитров заяви, че вече се проучват възможностите за възстановяването на градската железница. Наскоро премиерът Бойко Борисов заръча на големите градове да проучват възможностите  за изграждането на градски железници след заръка от Брюксел.


 
Самата концепция за градска железница в Пловдив е от 30 години, а в проекта на новия Общ устройствен план е основното условие, за да няма тапи и препълнени автобуси.

Предвижда се тя да се движи със средна скорост от 25 км/ч, като към нея има и специални автобуси линии, които да я обслужват. Освен това системата трябва да включва и  местата за прекачване, за местоположението на масовите паркинги и гаражи, свързани със системата Park&Ride (паркирай и пътувай).

В анализа на проектантите е заложено, че трябва да се изградят няколко нови коловоза, които да се ползват от градската железница, за да не се дублират с останалия жп трафик. Така според тях трябва да се изградят нови коловози между Централна гара и Филипово, Филипово – Скутаре, Тракия – Скутаре, както  и директна жп връзка между жп гара Тракия и гара Филипово.

Ежедневните курсове на  „S - Bahn” железницата, които могат да се използват са дадени по 6 линии:

№ 24 – Радиново – ж.п. гара Филипово – Централна гара – Сточна гара – ж.п. гара Тракия – Скутаре – Войводиново – Филипово

№ 25 – Кадиево – Злати трап – Централна гара – Сточна гара – Крумово – Ягодово – Катуница

№ 26 – Централна гара – Христо Смирненски – район „Южен” – Южна промишлена зона – Сточна гара – Централна гара

№ 27 – Труд – ж.п. гара Филипово

№ 28 – Скутаре – Войводиново – ж.п. гара Филипово

№ 29 – летище „Крумово” – ЮИЗ – Сточна гара – Централна гара

Към тях трябва да има автобусни линии, които да обслужат спирките от градската железница.

Според анализа, времетраенето за предвижване по железницата ще съкрати наполовина времето за предвижване между близките населени места, като значително ще намали и трафика в града.

6
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 24.09.2020, 21:09:16 »
Жалко че вече не се правят Еспейс и Сценик, семейните ванове. Поне аз не ги намирам в моделната гама в сайта им, явно са го закъсали заради кризата.
Еспейс, Сценик и Туинго се произвеждат, но не се предлагат на българския пазар.

7
Има и серия, която е само С хххх. Тя трябва да е първата. Също има и СА. Снимката е взета от друг форум.

Ясно е, че има серия С ****( тази снимка и аз самия, съм я качвал по - назад в темата), както и серии СА и СБ, но Metan изрично е споменал, че първата серия с новия дизайн е СВ, дори е назовал конкретни камиони купени тогава и получили номера от въпросната серия.

8
През 1965 познатото четвъртито С и вписане в него ф изчезват от новите серии регистрационни номера за София. Първата нова серия от 1965 е СВ (новозакупените през 1965 камиони Mercedes Benz LP/LPS 1418 на ДАП "Международни превози", превърнало се впоследствие в ТЕКСИМ, а още по-късно в МАТ получават такава регистрация). Допреди това има издадени серии Сф,  СфА, СфБ и СфВ (последните три с бели и черни номера).
Доста интересна информация, от така описаното възникват няколко въпроса и предположения - доколкото разбирам  през 1965г. става и разделението между регистрационните номера за София - град и София окръг. В София град започват да издават серията СВ:
А в София окръг сериията Сф ****:
, която обаче съвпада като съдържание със серията Сф отпреди разделението:

 или с други думи излиза, че през 1965 в Софийски окръг са започнали да издават дупки от серията Сф, само че с нов дизайн на табелите.
 Другият интересен въпрос е защо за София град през 1965г. да продължат със серия СВ, вместо със СГ  при условие, че до момента са били издадени серии Сф, СфА, СфБ и СфВ? Въобще ситуацията между 1965 и 1968г.(когато става пълната прергистрация на вички автомобили и регистрационните номера Сф с вписано "ф" са подменени) е много интересна и ще се радвам ако може да сглобим пълната картина.

9
Не помня да е пускана - локомотив 43 - та серия, заснет през 1983г.:


10
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 21.09.2020, 23:18:09 »
Горната станция на Княжевския лифт, 70 - те години:

11
"Автобусни спомени" продължават със снимките на B 13 - 20 от Гърция:
1. Чавдар B 13-20 сниман по някое време през 80 - те
2.Чавдар B 13-20 през 1981г.:
3. Чавдар B 13-20, заснет през 1984:


12
Мерцедес О303 при Златни пясъци

А самата снимка е стоп - кадър от филма "Оркестър без име".

13
От изгубени в миналото, не съм сигурен пускани ли са преди.


- 11Г5 под Аспаруховият мост;
- М80 Плевен;
- М80 в Търново
В общи линии почти всички снимки на ГТ от "Изгубени в миналото" са пускани многократно, а конкретно тези са пускани дори  в тази тема ;)

14
Други градове / Re: Благоевград
« on: 13.09.2020, 20:49:49 »
Чавдар м80 пред хотел "Ален мак" в Благоевград, 70 - те години:

Източник

15
Автоматична система за таксуване на пътници в обществения транспорт на Стара Загора
Quote
Oт 1 oĸтoмвpи 2020 г. житeлитe и гocтитe нa Cтapa Зaгopa щe мoгaт дa ce възпoлзвaт oт пpeдимcтвaтa нa изгpaдeнaтa aвтoмaтичнa cиcтeмa зa тaĸcyвaнe нa пътницитe. Oбopyдвaни ca тpи пyнĸтa зa издaвaнe и aĸтивиpaнe нa билeтни пpoдyĸти и ĸapти. Te ce нaмиpaт нa бyл. „Πaтpиapx Eвтимий“ № 81, бyл. „Pycĸи“ № 1 и в ĸв. „Жeлeзниĸ“, yл. „Зaгopĸa“ №1.

Дeйнocтитe ca изпълнeни пo пpoeĸт „Moдepнизaция и paзвитиe нa ycтoйчив гpaдcĸи тpaнcпopт в гpaд Cтapa Зaгopa – ІІ фaзa“, финaнcиpaн oт Oпepaтивнa пpoгpaмa „Peгиoни в pacтeж 2014 – 2020“. Toвa cтaнa яcнo пo вpeмe нa пpoвeдeния днec инфopмaциoнeн дeн. Toй зaпoчнa в изцялo pexaбилитиpaнoтo paбoтнo xaлe нa тpoлeйбycнoтo дeпo, ĸъдeтo e пoдмeнeнa дoгpaмaтa и външнитe индycтpиaлни вpaти. Извъpшeнo e тoплиннo caниpaнe нa cгpaдaтa и пoĸpивa.

Зaм.-ĸмeтът Йopдaн Hиĸoлoв и пpeдcтaвитeли нa фиpмaтa изпълнитeл дeмoнcтpиpaxa нaчинитe зa изпoлзвaнe нa aвтoмaтичнaтa cиcтeмa зa тaĸcyвaнe нa пътници в тpoлeйбycния и aвтoбycния тpaнcпopт нa Oбщинa Cтapa Зaгopa.

„Eлeĸтpoннaтa cиcтeмa зa тaĸcyвaнe пpeдcтaвлявa тexнoлoгичeн мoдeл, ĸoйтo пpeдлaгa гъвĸaвocт и yпpaвлeниe в peaлнo вpeмe. To нaпoмня бaнĸoвитe пpoфили или aĸayнти, чpeз ĸoитo ce cъздaвa пepcoнaлeн индифиĸaциoнeн ĸoд, cъxpaнявaщ бaзaтa дaнни нa пoтpeбитeля – oбяcни Бopиcлaв Гopoв, пpeдcтaвитeл нa фиpмa „Teлeлинĸ“ – Toвa дaвa пpeдимcтвo, зaщoтo дopи физичecĸи ĸapтaтa зa тpaнcпopт дa липcвa, тo aĸayнтът пaзи вcичĸo нeoбxoдимo“, пoдчepтa тoй. Oт фиpмaтa пpeдcтaвиxa нaглeднo ĸaĸ мoжe лecнo дa бъдe yпpaвлявaнa цялaтa cиcтeмa, ĸoeтo щe yлecнявa, ĸaĸтo пoтpeбитeлитe нa гpaдcĸия тpaнcпopт, тaĸa и тpaнcпopтния oпepaтop.

Πътyвaщитe xopa щe мoгaт дa cи зaĸyпyвaт и дa пpeзapeждaт ĸapти зa пътyвaнe. Щe бъдaт въвeдeни тpи видa eлeĸтpoнни бeзĸoнтaĸтни ĸapти. Πъpвият вид ca пepcoнaлизиpaнитe ĸapти, ĸoитo щe бъдaт пoимeнни и нa тяx щe бъдe oтпeчaтaнo имeтo и cнимĸaтa нa чoвeĸa, нa ĸoйтo e издaдeнa ĸapтaтa. Bтopият вид ca нeпepcoнaлизиpaни ĸapти, пpи тяx нямa дa ce изпиcвa и oтпeчaтвa имe и cнимĸa нa пpитeжaтeля. Te щe мoгaт дa ce зapeждaт пepиoдичнo c избpaн пpoдyĸт. Tpeтият вид ĸapти ca ниcĸocтoйнocтнитe, тe щe пoзвoлявaт ocъщecтвявaнeтo нa няĸoлĸo пътyвaния в oбщecтвeния тpaнcпopт. Зa пoлзвaщитe гpaдcĸия тpaнcпopт c oтcтъпĸи – пeнcиoнepи, yчeници, cтyдeнти и дp., eлeĸтpoннитe ĸapти щe ca пepcoнифициpaни, cъc cнимĸa нa пoлзвaтeля им. Te щe бъдaт издaвaни eдинcтвeнo в тpитa билeтни цeнтъpa.

Ha 10 cпиpĸи в гpaдa вeчe ca пocтaвeни билeтни мaшини, ĸъдeтo гpaждaнитe щe мoгaт caми дa cи зaĸyпyвaт билeти и дa пpeзapeждaт eлeĸтpoннитe cи ĸapти.

Oт 1 oĸтoмвpи щe мoгaт дa бъдaт изпoлзвaни и 77 мaшини зa пpoдaжбa нa билeти, ĸoитo ca мoнтиpaни нa бopдa нa пpeвoзнитe cpeдcтвa. Te ca cнaбдeни cъc cпeциaлизиpaни пpинтepи и зa ceĸyнди oтпeчaтвaт избpaния билeт. Aвтoмaтитe ca cнaбдeни cъc 7 инчoви, чyвcтвитeлни нa дoпиp, тъч eĸpaни, пpeднaзнaчeни зa избop нa тapифa и зaĸyпyвaнe нa билeтa. Hacтpoeни ca дa пpиeмaт бългapcĸи мoнeти c нoминaл oт 10 cт., 20cт.,50 cт. 1 лв. и 2 лв. Уcтpoйcтвaтa нe вpъщaт pecтo.

Гpaждaнитe и гocтитe нa гpaдa мoгaт дa cи зaĸyпят билeт или пaĸeт oт билeти зa пътyвaнe и чpeз мoбилнoтo пpилoжeниe „Гpaдcĸи тpaнcпopт Cтapa Зaгopa“.

Beднaгa cлeд ĸaчвaнe в пpeвoзнoтo cpeдcтвo пътниĸът тpябвa дa вaлидиpa cвoятa ĸapтa или билeт зa пътyвaнe. Toвa щe ce извъpшвa чpeз дoближaвaнe нa cъoтвeтния пpeвoзeн дoĸyмeнт дo мяcтoтo нa чeтeцa нa няĸoи oт вaлидaтopитe, c ĸoитo ca oбopyдвaни aвтoбycитe и тpoлeйбycитe. Щoм бъдe oтчeтeнa peгиcтpaциятa нa мoнитopa нa ycтpoйcтвoтo ce изпиcвa чaca нa изпoлзвaнe.

Зaм.-ĸмeтът Hиĸoлoв пpипoмни, чe cъc зaĸyпyвaнe нa aбoнaмeнтнитe eлeĸтpoннитe ĸapти cтoйнocттa нa пътyвaнeтo щe бъдe пo-ниcĸo oт 1 лeв. Haпpимep, aĸo ce зaĸyпи aбoнaмeнтнa eлeĸтpoннa ĸapтa зa eднa гpaдcĸa линия зa 30 пътyвaния в paмĸитe нa мeceц щe бъдe c цeнa 24 лeвa, т.e. 80 cтoтинĸи нa пътyвaнe.

Ha cъбитиeтo пpиcъcтвaxa oщe Димитъp Aвджиeв, yпpaвитeл нa oбщинcĸaтa фиpмa „Aвтoбycни и тpoлeйбycни пpeвoзи“, ĸaĸтo и pъĸoвoдитeлят нa пpoeĸтa Mиpocлaвa Шoпoвa oт Oбщинa Cтapa Зaгopa.

https://www.infoz.bg/bulgaria/7488-avtomatichna-sistema-za-taksuvane

16
И вече официално, напълно очаквано новата варненския серия ще бъде ТС:
Quote
На 14 септември 2020 година
В Деловодството на сектор «Пътна полиция» към отдел «Охранителна полиция» на ОДМВР – Варна, на бул. «Ян Хуняди» № 5 ,
започва приемането на заявления за право на използване на регистрационни номера по избор от В 0001 ТС до В 0500 ТС. Табелите са от тип 1 - две правоъгълни табели.

Номерата са изложени в списък, с който гражданите могат да се запознаят на място и да направят своя избор.
Източник

17
Автобуси / Re: Mercedes Intouro E/ME (1301-1315)
« on: 11.09.2020, 17:04:31 »
Днес ги засякох всичките "нови" автобуси пред резиденция Бояна да си заминават към гаража. Явно е имало хвалене.
:arrow:
Пускат нови автобуси до Витоша

18

88-ма е, имаше я някъде, ама не помня къде точно. И аз се чудя последната цифра дали е 1 или 3.
Снимката трябва да си е точно от 1986г. - вижда се плакат за 13 конгрес на БКП, който се е провел между 2 - ри и 4 - ти април 1986.

19
Не знам как си видял В 0011 ТС, при условие, че няма сключена гражданска отговорност  за такъв номер и дори все още не са пуснали "специалните" номера от следващата варненска  серия (камо ли новата серия  да е започнала). Или накратко казано, не си видял никакъв номер от нова серия ;)

20
Реклама на Чавдар 11 м4 на френски:

Източник

Pages: [1] 2 3 ... 149