Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mitko08888

Pages: [1] 2 3 ... 15
1
Не знам дали е нормално, но мисля че е приемливо със сегашните цени на винетките. 97 лв. не са сериозна сума от разходите за годишно ползване на един нормален лек автомобил, дори и да пътува инцидентно в страната. Да не говорим ако с него ходиш всеки ден на работа в друго населено място.

За товарните и автобусни превози - мисля че не е справедливо да се плащат смешни суми от предишните винетки, макар и да е солидарно. Който колкото е пътувал, в зависимост от масата на возилото - толкова трябва да си плаща. И то по някаква нормална, дори и завишена тарифа (за да се стимулират други по-ефективни превози). Включително и за пътнически правози.

2
Поддръжката на междуградските пътища и на улиците в града е съвсем различна работа. Затова е отделена и едната се извършва от АПИ, а другата - от общините.
Приходи от данъци, елементарен процент, винетки и др. "на калпак" са много лесни за управляващите, но не са справедливи за тези, които плащат. Приходи от продажбите на гориво съвсемне са приложими у нас - всеки турски камион няма да зареди и капчица у нас, а ще прекосява от край до край. А и няма начин да се разделят справедливо приходите между общините и АПИ.
Най-справедливото е да плащаш толкова и това, което използваш, което няма как да стане освен с въвежданата в момента у нас система, известна като тол. От тук нататък - в една демокрация винаги има натиск от недоволни (превозвачи), големи (посредници), тарикати (които искат да пътуват всеки ден ама да не плащат стотинки за винетки) и т.н., това на теория може да се избегне само с диктатура. Но това е друга тема.

3
...
Вместо да се чудят какви ли не глупости, да въведат пътния данък (каквото всъщност се пада винетката) към данък МПС, съответно между 20 и 100 лева. ...


Винетката е по-справедлива от данъка, защото винетка ще плащат само тези, които ползват пътищата, за които трябва винетка, т.е "пътищата от републиканската пътна мрежа". От къде на къде да плащат всички.
По-справедливата система е на толл таксата - плащаш толкова, колкото си ползвал. Според вида на ПС и според разстоянието, което си пропътувал. Но това е прекалено трудно да се напарви за леките коли, даже е невъзможно за старинния парк унас, затова е въведена само за камиони и автобуси.
ПС: Данък МПС е местен данък, т.е. приходите от него отиват и се използват в общината, в която го плащаш.

4
... първите предоставени от концесионера трамваи са втора употреба - "извлечени от гробището на белгийските трамвайни компании" ...

За съжаление и други "автори" споменават такова нещо.
Но нека да не забравяме че електрически трамвай има в Брюксел от 1894 г., в Шарлероа - от 1904. Няма начин нашите трамваи през 1901 да са от гробището. Трамваите не умират за 5 години, на 5 години те са си нови.

На доста от белгийските публикации се споменава че първите електрически трамваи са преработени конски - добавено е ел. оборудването на съществуваща конструкция. Възможно е у нас да са попаднали и такива. Бройката също не е ясна - уж 25, а пък заради първа класа и др. отклонения от поемните условия белгийците обещали малко повече подвижен състав - затова има и снимки с разни странни номера, може и за тях да са доставени единични бройки втора употреба.
Но е абсурд да се мисли че концесионерът ще закара на края на Европа трамваи, които след това няма да може да поддържа и експлоатира - това е концесия, а не продажба. А и да казваме че са от гробищата, след кото този вид тепърва се появява на света - не става.

5
Някъде може ли да се види новопланираното коловозно развитие на ЦГ София?

малко старичко, но върши работа.

6
Извинете, че пренебрегнах перничани! И към Подуяне също може да се замине.
Ясно е че не може всичко да е на 1 коловоз. Ама е добре да бъде запазена техническата възможност.
Няма да бъде запазена. Въпроси - към проектантите на новото коловозно развитие. ..

Проектанът прави това, което му е възложено. Проектантът не определя технологията на гарата, а прави проекта така, че да отговаря на зададената технология. Така че въпроси - към НКЖИ.

7
... Докога ще търпим всякакви аматьори да правят официални схеми на метрото? ...

Ти да не очакваш да обявят конкурс, обществено обсъждане, избор и решение? И след това да обявят обществена поръчка за изпълнението?

Който когато се вреди по втория начин си проутва измишльотините. И естествено всеки е най-велик и най-прав.

8
Много ми е интересно колко време трябва, за да се разбере че един влак е заминал от една гара, и не е пристигнал в съседната. И когато това  е на няма и 30 км от ГОлям жп възел - с всичкото умуване и чесане, дори и у нас, до час влакът трябва да е изтеглен обратно с някой дизел, ако ще и маневрен да е.

9
Ремаркето на снимката по-скоро е Анверсоа 90 - 104 доставени след 1914.

10
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 19.11.2019, 18:59:49 »
kaka, един участник може да участва в една или няколко обособени позиции. От написаното се разбира че участник 1 е подал документи само за втората позиция.

11
Тези последните 521 са вече към Републиките. Съмсем друга епоха от нашите трамваи. Дали да не ги извадиш от тази тема. Има си отделна тема за тях.

12
На края на списъка трябва да има и ремаркета от 433 до 479, произведени 1948 - 1951 г.
Ако имаш информация е добре да се разграничат трите различни по външен вид мотриси 251 - 277 - с право и наклонено чело и заоблени. Също и вагоните са поне две вида. Аз има само единични снимки.

Мисля че няма да е грешно да се добавят и "преустроените" през 1933 вагони 521 - 523.

13
Скоро след втората доставка на МАН (1935) са доставени нископодовите Юрдинген - 321 - 332, 12 броя. След като става ясно че следващите доставки (планирани са 30 - 40 такива вагона) се провалят, в ДТО правят подобни на тях, но с дървен кош - 651 - 660. Няма начин тези лодки да са станали преди 1935.

14
Трамвайчето трябва да е от тези "4 мотриси с отделна возилка", доставени през 1909, оказали се в последствие неудачни заради малката мощност и несполучливата конструкция. И ако цепелините са с номера 33 - 39, това ще да е 40.

15
Автобуси / Re: Автобусни ремаркета
« on: 11.08.2019, 19:43:46 »

Автобусните ремаркета, шаситата са правени в ''Завод за ремаркета – Елена'', а надстройката в ''Завод за стоманени профили – Попово''. Говорим за периода към края на 60 -те до към 1973/74 г, или дотогава са произвеждани автобусите от серията ''М''. След това, както знаем, новата гама 11М3/Г5 ремаркета не тегли.
– По назад има мнение, че ремаркета са правени във ''ВРЗ - Дряново'' и ''Завод 6 -ти Септември''   – тези години категорично изключено. Когато Ви говорят подобни, питайте в кой период... Ако е така, може би след 1990 -та, където всичко е различно...


Снимката / рекламата с производството на ремаркета в ДВЗ Дряново се твърди че е от 1962. Дори и да не е точна (годината), вагонът на снимката е от същия период.

 Припомням снимката на Метан:

17
Една интересна снимка на мотриса ДТО, инв. н. 20 + ремарке ДТО, предполагам 345.

Мотрисата е Сименс.

Ремаркето е от серията 301 - 312, изработено от ДТО специално за малките сименси. Според други копия на тази снимка ремаркето е 306.

18
Извън конкретния казус ! Нормално е , когато опозицията спи или е в съглашение с управляващите да се появят организации като Спаси София , които да се явяват коректив ! Най-нормалното нещо е гражданите да изискват от администрацията да си върши работата и то да я върши качествено !
Това никой не го отрича. Но СС не са гражданите. А са няколко "гражданина". Може би си имат и доста поддръжници. Ама има и доста които не сме съгласни с техните действия.

Дадох два приключили примера - нито оправиха информацията в метрото, а само я разсипаха още повече и то за лична облага, нито оправиха транспорта с бус лентите. Ще видим и развитието на третия (от горния ми пост) - за сега виждам само че спъват и бавят завършването на ремонта по Графа. За предишните два примера има десетки страници и тук, в този форум, сега - пак. Аман от спасители ...

19
Автобуси / Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« on: 23.10.2018, 17:56:40 »
Град Джънджоу където се произвежда Ютонга е с население над 6 милиона ....
https://en.wikipedia.org/wiki/Zhengzhou

Не щат да си напишат колко са им работниците! Пишат 3500 ама за Yutong Heavy Industries, за автобусите - не намерих.

20
Градовете, които не са "София" и няма нито "СС", нито "СВр (Спаси Враца)", нито "СГ Спаси Граброво", нито "СК - Спаси Казанлък", нито ..... са я втасали и превтасали, че да вменяваме чак толкова големи вини на "СС"! Даже може да се твърди обратното!

Чак толкова големи вини - не. ББ ги отряза много добре при рязането на една лентичка, което те отново искаха да провалят.

Но: глупостите с бус лентите, новата "информацията" в метрото, това че спират и нанасят вреди на всички софиянци със шумотевицата около Графа - това са си тяхно. Както и че заради техните шумотевици остават още куп неща, с които никой не се бори, защото трябва да се обяснява на СС.

ПС: Между другото, те започнаха като Спаси метрото. След това станаха Спаси София. След това започнаха проекта Спаси България, но добре че там тотално се ос..ха, иначе и други градове щяха да пропищят от тях.

Pages: [1] 2 3 ... 15