Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - maniak

Pages: [1] 2 3 ... 191
1
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 12.09.2018, 15:39:21 »
Пълно обновяване при тролейбусите няма. Просто в даден момент ще грохнат Икарусите и ще се принудят да ги бракуват.
Късите Шкоди са на по 8 години вече. Не е далеч моментът при който ще имат нужда от ОР. Същото се отнася за старите БМЦ и нископодовите Конекто, които чукнаха 10 години. Това е значителен брой возила. Да не говорим за всички останали автобуси че с баданарка и тел в гаражни условия адекватна поддръжка не може да се прави. Та инвестицията за подобна база за ОР ще се възвърне под формата на удължен ресурс на возилата и по-добро обслужване на линиите.
Категорично и безусловно - ДА! Всъщност, подобно решение би показало, че действията на администрацията наистина разглеждат транспорта в града като интегриран, а не просто всяко предприятие като самостоятелна единица, която трябва да се спасява сама за себе си.

2
След шумния ремонт на бул. Христофор Колумб вече може да се похвалим с хлътвания на асфалта на 3-4 места. За шахтите няма да коментирам... По тротоарите също има неравности и забележки по качеството, но айде да не издребняваме...

3
Направо да напишат, че 84 и 184 няма да се движат, аз смисъл от тази организация не виждам...

Впрочем, можеха да пуснат автобус от Летището до кръговото при Технотест на 10 мин, така поне хората щяха да имат нормална връзка за бързо придвижване до центъра. В другата си част рейсовете можеха да стигат до гара Искър и да са на 15-20 мин - и без това се дублират с много други.

4
Поздрави от ползвателите на линия 84/184! Благодарение на изненадващото (поредно за тази година) затваряне на бул. Хр. Колумб, сега автобусите правят +20 мин (по разписание) обиколка из индустриалната зона Искър. В същност обиколката отнема около 30+ минути, а при интервал от 15 мин това прави "пътуването" незабравимо!

5
Днес от транспортна комисия:
От 01 септември до 31-ви октомври експериментално ще се измени маршрутът на 163. Той ще се движи от НИМ до Златните мостове. Целта е хората да си оставят автомобилите на НИМ и с автобуса да се качват до горе. Слабост - лоша връзка с ГТ - само 111 и ТБ 2. 63 ще запази курсовете си до Златните мостове.
ДВижение: предпразник, празник и неработни дни;
Време: от 07:00 от НИМ до 18:05 от Златните мостове
Интервал: 30 минути
Коли: 3 броя с 2 броя оперативен резерв при много пътници.

Недостатък: вече им трябват 13 туристически автобуса, а обществената поръчка е за 10 броя. (5 за 163; 4 за 63 и 4 за 66).

Тази промяна от днес за утре не ми харесва. Трябва реклама, и то постоянно, и да е ориентирана към хората, които да си оставят автомобилите. Паркингът пред НИМ трябва да е много добре организиран, и рейсът потенциално трябва да е на 10-15 мин, т.к. в противен случай чакането изобщо няма да е обосновано. Но като идея е добро попадение!

6
Айде, честито! След като асфалтираха бул. Христофор Колумб и направиха тротоари, се "сетиха", че в участъка от кръговото на Технотест до ул. Подп. В. Златарев няма отводняване. Сега се правят разкопки на западния тротоар, така че да се сложи линейно отводняване на булеварда към тучната ливада. Канализация и отводняване в този участък няма, така че появи ли се инвеститор, може да станем свидетели на нови разкопки. Устойчивата политика на СО по отношение на ремонтите продължава с пълна сила. :help:

7
Най-сетне! Доживяхме да видим нещо, което има смисъл и е в правилната посока! За съжаление обаче липсва реклама. Това трябва да бъде разпространено сред обществеността и със сигурност ще стимулира хората повече да ползват ГТ. Дано след Младост подобен тактов график да бъде въведен и по линиите в останалите квартали.

P.S. И да не забравяме, че viktorlc беше разработил график за всички тролейбусни линии, който да позволява синхронизация в общите им участъци в съботно-неделни дни, именно довеждайки до по-малко време за чакане. Предполагам обаче, че "чака" в някое чиновническо чекмедже.

8
Четете хубаво: Седящи и правостоящи (ако има) – мин. 60 (шестдесет). Не става въпрос за брой на седящите места само, а и на правостоящите.

9
Сам го отговори. Но на ЛС не посмя. Защото в темата тук имаш публичнa видимост от твоите лакеи, сред които е и Iskar.

Желая да получа незабавно извинение от теб за всички обиди и унижения, които ми причини в този форум!
Емо, тук не е КЗД. Всички оценяваме това, което направи за хартиените табели. Ако трябва да има обидени, това сме всички потърпевши от хартиените табели, а не ти - в крайна сметка ти постигна своето. Но не искай бурни аплодисменти и признания, при положение, че само ти отчиташ свършеното като постижение, а всички останали сме на обратното мнение.

10
Трамваи / Re: Дюваг
« on: 06.08.2018, 08:58:29 »
Приложение 1 не е качено или аз не го виждам?

11
Офтопик но моето виждане е 9 до Бъкстон, 8 до Борово, 2 до Гоце на 12-15 мин. в пик, 4 без промяна на маршрута и интервалите и 7 Люлин-Арсеналски-Гоце Делчев на сегашния му интервал.

Ако 9 се качи до Бъкстон няма смисъл от 8 до Борово - никой няма да чака на Борово нередовна линия. Реално така 8 се обрича да "замине", докато Борово и Бъкстон ще останат с орязан транспорт, без до тях да има метро или друга алтернатива. Това, което може да се очаква е метрото да "вземе" от пътниците на тролейбусите в центъра, но със сигурност няма да намали пътникопотока в южната част след пл. Ручей. Потенциално може да се мисли за линия Център по хигиена - Бъкстон на интервал какъвто е и метрото, но заради пробега от/за депо най-логично би било тя да е автобусна или електробуси от Земляне (е..х м...та на тролейбусите)... При такъв сценарий наистина 9 може да се качи до Бъкстон, Борово остава без тролейбуси ( :( ), 2 до Гоце Делчев, 8 като електробус може да бъде пуснат по-пряко Гоце Делчев - Ибсен/Каблешков (след като реализират пробива) - Вапцаров - Алея Яворов - Плиска - МБАЛ Св. Анна, давайки доста по-бърз превоз (в сравнение със 76) на Ливадите със сити-то по Ц.шосе. Остана тб7, който е ясен мисля...

12
Една интересна статия за елетронните дневни и нощтни карти:
https://www.mediapool.bg/kak-patuvaneto-s-gradskiya-transport-v-sofiya-izleze-pochti-bez-pari-news282229.html

Според мен по-добра от тази реклама - здраве му кажи! Дневно се купуват около 300 карти, да видим дали ще има скок... Мен по-скоро ме притеснява кой събира личните данни, защото в момента сайта излиза от името на ЦГМ, за разработчик са посочени Тикси, всъщност поръчката за сайта е спечелена от Тиксеу - абе въобще голяма мешавица, особено ако прибавим и връзката с мобилните оператори.

13
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 01.08.2018, 20:11:10 »
При тази остра нужда от тролейбуси може да се наложи да ускорим работата по Шкодата 9Тр и ДАК-а, че току-виж опряли до тях :D :D :D

14
След като е ясно, че по бул. Христофор Колумб между ул. Неделчо Бончев и "улица" подп. Васил Златарев няма да има отводняване, сега се наблюдава друго "явление". Машините от ремонта на булеварда извършват ремонт в терминала на Ойрошпед. Естествено, всичко щеше да е "точно", ако нямаше забавяне с ремонта на булеварда... Сега изглежда странно как с едни и същи машини работят два обекта, единият (общинският) го бавят, пък другия нищо чудно да го завършат за броени дни.  :crazy:

15
Би трябвало да е като всички линии на Автото - 3,08 лв. на км. пробег.

Хммм, няма ли да е по-добре да ги изведат тези линии в отделен пакет, който да е с индивидуална стойност на километър пробег (почти сигурно по-висок), а на останалите линии на СА (които в момента са натоварени с неминуемо по-високите разходи, свързани с експлоатацията на витошките линии), цената на пробега да се намали. Формално погледнато сегашната система по никакъв начин не отразява специфичните особености на експлоатацията на планинските линии, като това нормално води до пасивност от страна на СА да иска да вози повече до Витоша. Освен това, цената от 3.08 лв за всички останали градски линии ще може да се оптимизира, като няма да включва "планинската" добавка.

16
Оставяйки настрана изискването за ръчни скоростни кутии - на каква цена за км ще возят линиите, за които ще са предназначени "новите" автобуси?

17
Велико Търново / Re: Снимки
« on: 21.07.2018, 18:15:11 »
Снимката от кога е?

18
Иранските Мерцедеси са определено неудобни за градски транспорт. Говоря за типично градски мидибус от типа MAN NM/SM сериите или Мерцедес Sprinter City. И пак повтарям- такива машини за линии до планината са само за слабите делнични дни септември-юни само за линия 66. Зависи пак какви са машините де- ако са тип Манчетата могат да се ползват като цяло и за 63, защото линията си е въздуховоз делничен ден. Подобна е ситуацията и с изчадия като 65. Така че такъв тип малогабаритни автобуси биха си намелири приложението.
За изтегляне по-настрани- определено ще отдалечи Софиянци от планината. На дали някой ще му се лангърка със сто прекачвания за да стигне до планината. Още повече, когато това включва трамвай.
Не мога да разбера оприличаването на маршрутно такси... Не виждам толкова голямо смущаване на графика, още повече като свърши строителството на метрото след някой друг месец. Вече и Прага не е онзи павиран ад, който беше...
За пътуването към планината- изказвам си мнението, като бивш таксиметров шофьор, който живя 6 месеца в една от хижите там. Определено транспортът е едно от големите пера, които отказват хората да пътуват нататък. Вярно, че таксиметровите услуги са супер евтини в България, но Бояна-Златни мостове дори ми излизаше 15на лева на апарата. Другия проблем, предполагам почива на политическа основа, повлиян от корупция и/или безстопаственост и тн разсипия- много обекти са занемарени, много удобни и хубави неща са затрити (Княжевския лифт например). Определено преди за Витоша имаше само района на Алеко, но сега малко по малко се възражда и зоната на Златните мостове, която все още е некомерсиализирана и приятна за отдих и тн. Иначе, както каза Иво- има доста хора които дори живеят в планината целогодишно. Същите се организират с чужд транспорт или се молят на автобусите от скиучилищата или зелените училища да ги свалят от планината. От София малко по-лесно някой таксиджия се навива да ги качи. Същите милеят за транспорт подобен на някаква бивша маршрутка, която е ходила делничен ден по 3-4 пъти нагоре. От друга страна има и хора, най-вече между април и октомври, които също търсят планината делничен ден за отдих, планинарство и тн.
За 63 и моята идея с 63А- не мисля, че ще задълбочи загубния принцип на който работи 63. По-скоро пролетта и есента би довело до някакъв по-положитен ефект, най-вече социален, за същия финансов баланс. Юли и август- със сигурност ще доведе до положителен и финансов и социален ефект.

НО! Да се развие такова нещо- определено ЦГМ трябва да поработи за информираността на пътниците си. Защото дори, когато се прие 63 да ходи празнични дни до Златни мостове, още има много хора които гледат с недоумение, че до там има градски транспорт. А за 66- определено трябва да се намери вариант да ходи до Алеко.

Утопията за забрана и еко-транспорт в планината- Ами затова казах, че е утопично и фантасмагорично за българската действителност. Но за мен е абсурдно да има автобус и лифт с почти еднакъв маршрут в природен парк. Също и абсурдните цени на лифта... Може и моите представи да са изкривени... Но още по-утопична може да се стори кое аз считам като цяло за редно- пълно затваряне на планината с изключение на коли с пропуски на ползващите/наемащите/стопанисващите обектите и вкарване на Княжевски и Симеоновски лифтове в системата на ЦГМ.

65 въздуховоз - хахаха! Момче, от кога не си стъпвал в София и в Манастирски ливади? 63 също няма нищо общо с въздуховоз, но явно си по-запознат наблюдавайки от някоя вила по Беловодски път..

19
Аз вече втори ден си купувам такава карта. Доста е удобно. Контрольори ме провериха веднъж, като им показах телефона - ме гледаха опулено и казаха, че нямат устройства да проверят валидността. Изобщо не погледнаха ден, час и прочие.. :help:

20
От една седмица се извършва ремонта на Христофор Колумб от кръговото при Технотест до Мими Балканска. Освен преасфалтирането се изграждат тротоари и осветление.  :peace:Похвално! Обаче, по цялата дължина на булеварда няма отводняване :! Досега нямаше бордюри и оттичането не беше толкова голям проблем, но тепърва ще видим какво ще се случва при по-обилни дъждове и топене на сняг...  :neznam: :rev:

Pages: [1] 2 3 ... 191