Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - rado84

Pages: [1] 2 3
1
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« on: 20.10.2016, 12:43:44 »
Тегличът е отдолу. А точно този автобус е изчадие и никъде другаде не можеш да видиш такова изпълнение.
Май верно е изчадие. Сега като се загледах, виждам, че моделът си е почти наред, само са му сложили грешните фарове. Моделът с кръглите фарове принципно е с цели стъкла, а този е с отварящи се.
А горната табела сигурно е нарязана на по-малки парчета, на които да изписват номера.

2
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« on: 20.10.2016, 11:15:58 »
Да питам - все съм се чудил за какво е тази "кръпка" на бронята на тези автобуси? Има ли изобщо нещо под нея или е направена просто за красота?
Отделно, че за първи път виждам Хюлиез с кръгли фарове и с броня от другия модел Хюлиез.


3
Ти като искаш си се влачи 8 часа в спален вагон до морето като първобитен човек, аз искам да мога да стигам за 1 час дотам. В нормалните държави влаковете още малко ще вдигнат 1000 км/ч, а ние тука още не можем да минем "рекорда" от 100 км/ч.

4
Дали ще доживеем да се возим у нас на такова нещо?


5
Тука го усетих само аз. Нашите и комшиите не са усетили нищо. При първото трусче усетих люлеенето, а при втория, освен люлеенето, видях и мониторът ми да се клати. За добро или за лошо мога да усещам по-слабите трусове, които малко хора усещат.

7
Щом е "за светофарите с любов", на тоя, дето наскоро реши, че трябва да слага светофари, които никога не светват зелено за пешеходците, му пожелавам да носи гащи от чист натрий!

8
Трамваи / Re: Дюваг
« on: 22.09.2016, 11:36:39 »
Какво се случи с двойно-съчленения Дюваг (мисля, че е GT8, ако не бъркам)? Известно време вървеше по линия 22, а от години не съм го виждал изобщо. Хубаво трамвайче беше - по-широко отвътре, с двойни седалки от едната страна и събираше повече хора, отколкото предшествениците му, което беше добре за пиковите часове и не създаваше усещането, че се возиш в дядовата ръкавичка.

9
И малко лични впечатления от Солун: отношението на шофьорите към пътниците. Първия път, когато ходих в Солун, питах шофьора за "Агия София" - пешеходна улица в Солун, където имах да свърша една работа за майка ми. Той обаче не ме разбра и затова го питах на английски. Явно схвана, че е английски, но пак не можа да ми отговори и затова направи нещо, което нашият манталитет никога няма да позволи: спря рейса между спирките, отиде в салона и каза нещо на гръцки. При което се намериха няколко гърци, които знаят английски и с тяхна помощ разбрах къде трябва да сляза. Оказа се, че човекът просто е питал пътниците кой от тях говори английски, за да ми дадат насоки.
Български шофьор надали ще спре между спирките, за да търси англоговорящи сънародници. По-скоро ще напсува чужденеца на български и няма да се занимава повече.

Не намирам нищо за възхищение в това, че шофьорът вместо да си гледа работата и изпълняа разписанието, си спира където си поиска и си прави каквото си поиска в автобуса, но нали трябва да плюем родното и да се възхищаваме на чуждото, пък било то и по-лошо... Искам да видя някой немски/австрийски/швейцарски/френски/английски/тн автобусен шофьор да спре където си пожелае и да се разхожда из салона и да си лафи с пътниците...
Значи си сбъркан нещо. За възхищение е желанието да помогне, въпреки че не говори английски достатъчно, за да го направи. И какво като спре между спирките - ще загуби 30-ина секунди от разписанието. Не ми се вярва в Гърция допустимото отклонение да е по-малко от нашето или никакво. Най-много да си спечели псувни от страна на останалите шофьори, защото булевардът беше в ремонт и го бяха направили само с едно платно в едната посока. А кой от нашите шофьори ще изяви такова желание да помогне? Някой от по-младите може и да знае английски, но старите едва ли.

10
Като говорим за "оптимизация", аз така и не разбрах от к'ъв зор закриха трамвай 9 и преместиха 12 да минава по "М. Луиза", вместо по "Хр. Ботев".

11
Изтрити теми / Re: Контрольорите
« on: 21.09.2016, 06:11:30 »
Това с перфораторите е масово напоследък при частниците. На Карат почти нямам спомен да съм се возил на автобус, на който всички перфоратори да работят поне от зимата насам...
А кои линии са частни? Аз лично знам само за 72, защото наскоро четох за нея в "Телеграф".

12
Редно е през лятото да са отворени въздуховодите, а през зимата – затворени.
Така е. Ама имам усещането, че тия, които отговарят за това ги е грижа за пътниците само доколкото им позволява поговорката "щом не ми плащат достатъчно, не е важно аз да съм добре, важно е на Вуте да е зле".

13
Да, де, ама другите неща не разболяват пътниците.

14
Или поне докато не се разпадне на съставните си части по време на някой курс...

15
Само дето швейцарската теснолинейка надали взима 80-ина километра за цели 2 часа и нещо.
И кой е казал, че трябва да местиш планините? Просто ги копаеш. Щом Швейцария и Япония могат, значи и ние трябва да можем:
http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/sviat/2016/06/01/2770143_shveicariia_otkri_nai-dulgiia_jelezoputen_tunel_v_sveta/

16
Те да си оправят въздуховодите, пък другите неща, които ти изброи, не ми пречат. Във всеки случай тяхното присецване при тръгване и спиране е далеч по-леко и по-приятно от това на ЗиУ-9. :P

17
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« on: 20.09.2016, 15:11:52 »
Май никой не разбра какво имах предвид. Не исках да гледам други трамваи с висящи секции, а да разбера как е постигнато това нещо - без секцията да се срине на земята. Опитвам се и в YouTube да намеря клипче, което по някакъв начин да обясни използваната технология, но засега не намирам нищо.

18
Само че автоматикът не може да поддържа обороти и като стигне до баир, губи скорост много бързо, докато при ръчните просто минаваш една или две предавки надолу и като пуснеш два автобуса по баира - един с ръчни и един с автоматик, познай кой ще изкачи баира първи. И за момента единствено скоростната кутия на този МАН успява да поддържа обороти - возил съм се близо до шофьора и съм наблюдавал оборотомера специално на този МАН.
И току-що открих откъде идва тази разлика - трансмисията на зеления мерцедес е обикновен стандартен автоматик - без никакви екстри в нея, докато на Lion's City е доста по-различна, включваща и вторичен ретардер:

Voith DIWA transmission
The transmission is installed in all MAN Lion's City series as standard. It features electronic integration in the powertrain, an efficient mechanical-hydraulic power split, as well as a high-performance secondary retarder. Additionally, it has the SensoTop topography-dependent shift program that ensures optimised shift speeds and a considerably lower fuel consumption for even heavy vehicle classes. A separate, maintenance-free altimeter automatically detects slopes and downhill gradients, and calculates the corresponding optimal shift points.

Именно това топографо-зависимо нещо СенсоТоп прави точно този МАН конкуренция на ръчните скорости изобщо, вкл. и на Икаруса.
И ако някой още не е разбрал, опитвам се да кажа защо този МАН ми харесва почти толкова, колкото и Икаруса.

19
Има ли транспорт, на който не бихте се качили? Аз лично не бих се качил на няколко такива, защото обичам твърдата земя под краката си и дори само мисълта, че въпросният транспорт виси във въздуха и ако стане авария може да падне, ме ужасява. Ето няколко, на които не бих се качил, дори ако се наложи да ходя пеша с километри.




20
По кой точно параметър Икарус може да се конкурира с МАН?  :rolleyes:
Не говорех специално за МАН-овете, а за скоростните кутии изобщо. Всички досегашни автобуси с автоматични кутии стават като бременни хлебарки, щом стигнат до някой баир, като например този на Цариградско. Или пък по баирите из Горна Баня. Единствено Икарус с ръчни и BMC с ръчни се справят отлично там.
Защо мразя автоматиците ли? Ами защото благодарение на тая идиотщина на производителя, неведнъж съм тръгвал навреме за училище, а съм закъснявал - защото "великата" човешка мисъл (или може би мързел) е решила да превърне хубавото превозно средство, наречено автобус, в нещо по-бавно и по-недъгаво от циганска каручка.
За момента единствено този МАН може да се конкурира с Икаруса по баирите. Не знам каква точно му е автоматичната скоростна кутия (каква технология, имам предвид), но е факт, че по баира на Цариградско този МАН излиза най-отпред, а другите автоматици се задъхват и баирът изобщо не му пречи.
Трябваше да ходя на рожден ден, който щеше да се празнува в Борисовата градина, близо до х-л Плиска. От Орлов мост се качих на каквото дойде първо, май беше 280. За този маршрут никога не гледам линията, защото всичките минават през Плиска и е безсмислено да им гледам номерата на линиите. И дойде този МАН. Като го видях, си рекох "ох, пак ли бременна хлебарка" и примирено се качих с идеята, че ще катерим баира поне 5 минути. Почти на върха на баира застигна един зелен мерцедес, пак автоматик (или поне мисля, че беше мерцедес - едни с цветенца по тях), задмина го като че е спрял и си продължи към Плиска, все едно че не е катерил баир изобщо.

Pages: [1] 2 3