Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - klutsohor

Pages: [1] 2 3 ... 17
1
Други градове / Re: Враца
« on: 11.05.2019, 17:08:59 »
Похвално е, че община Враца все пак реши да запази тролейбусите си. На този етап средства за разширение на мрежата както е оповестявала по- рано очевидно няма, но за по- голям ефект на трите останали линии- 4, 4а и 17, общината може да постави мрежа по ул. Славанска на запад от ул. Околчица до бул. Европа в жк Сениче. Става дума за участък от около 400 м, като по него да се пренасочи маршрута на линия No 4, за да може 4 и 4а по- малко да се дублират, както и 4 и 17 за Химко.

2
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 08.02.2019, 12:48:57 »

Варна е оставена в режим на свободно падане от нехайство и безстопанственост. Както преди бях се изказал- в този град се правят неща само за да се каже колко са помпозни, а не за удобство и ефективност. За мен строенето на бул Левски не е толкова наложително, колкото това на обещаният бул. Варна (северното околовръстно).

Ще има смисъл след изграждането на бул. Левски усилено да се мисли вече и за втори мост над езерото от Максуда до пътния възел при Аспарухово. По този начин трафика за курортите ще заобиколи центъра транзит. За бул. Варна до колкото съм чувал най- големият проблем е свързан с очуждителни процедури и вече съществуващи сгради в частта от трасето над кв. Левски.

3
Други градове / Re: Плевен
« on: 08.01.2019, 16:35:38 »
Лично на мен не са ми ясни посоките на движение на линиите 14 и 15. На 14, когато тръгва да се връща от Индустриалната зона към Моста и на 15 в Дружба.

4
Разни / Re: Моделизъм
« on: 28.12.2018, 12:16:18 »
Моят Дак в коледна украса :)

5
В какво състояние са ЛАЗ-овете - биха ли били надеждни, ако бъдат закупени от Враца?

Малко преди да бъдат спрени от движение се возих на тях и впечатленията, с които останах тогава не са никак добри и с две думи са, че са силно амортизирани. Писал съм по- назад в темите какво съм забелязал по тях, но пак ще се повторя: много скърцат в движение, т.е. нестабилна каросерия; напукан таван облепен с тиксо; липсващи капаци за осветлението; проядена ръчната платформа за инв. колички около пантите, където са средните врати; виждал съм заварки и по вратите. Тези тролейбуси нямат и климатици.

6
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 18.12.2018, 22:34:48 »
Има ли нужда въобще от линия 9? Не е ли по- удачно 9 и 26 да се закрият, от което ще се спести подв. състав, който ще компенсира останалите линии? Все пак трасето до Бор е индустриална зона, а 2 и 24 предполагам ще бъдат достатъчни до там (на Печатните платки пътниците ще може да се прехвърлят за Чародейка). В краен случай 9-ката да върви в пиковите часове, като 26.

И да се върна малко назад: Община Русе добре е направила, че не се е подвела по агитацията на старозагорския кмет, като е отхвърлила офертата с Лазовете.

7
Други градове / Re: Сливен
« on: 11.12.2018, 09:42:04 »
Работят ли табелите на Соровете?

На някои работеха като се изписваше номер, начало и край с постоянен надпис, ситно и доста стилно. Въпреки това им се дублираше номера на маршрута и от табела.

8
Други градове / Re: Сливен
« on: 10.12.2018, 23:09:11 »
Има подобрения и вътре. Видях сменена подовата настилка и облицовката на рамата, но седалките са си същите- пластмасови. Монтирани са 3 валидатори до всяка врата. Не се ползват все още, защото таксуването е с кондуктор. Този тролей се напълни прилично и почти всички пътници слезнаха на жп гарата и предния тролейбус по бул. Хаджи Димитър, който засякох с колата като пристигах, беше също пълен.

9
Други градове / Re: Сливен
« on: 10.12.2018, 18:30:12 »
Днес се разходих до Сливен. Ползвах тролейбус 305 до Сините камъни, но по линията се движеха само три тролейбуса- 305, 314 и 317 и то разпокъсано. Допълването  им се извършва силно от новите автобуси Sor. Добрата новина е, че на обръщалото на Дюлева река се изгражда пункт за техн. преглед на тролеите.

10
Други градове / Re: Сливен
« on: 24.10.2018, 10:47:50 »
Sor-овете в Сливен щото са със впечатляваща каросерия и конструкция.. Skoda 21tr все пак не е Лаз и служат в много градове от западна Европа. Не вярвам да са толкова нестабилни и некачествени, че да се разпадат по пътищата, докато 14tr са мой набор (82) и са морално остарели, нямат климатици, ел. инсталацията им не е сменяна, което ги прави опасни. Хората от града чакат да им се докара нещо по- ново.
8х19000=152000 лв., което е малко над 120-те хил., които Пътнически превози вложи в безсмисления ремонт на старите тролеи. Щом дружеството/общината извади тези пари, ще може да си позволи и тролете от Пилзен.

11
Други градове / Re: Сливен
« on: 23.10.2018, 20:14:40 »
Ако се спазва пътната маркировка ще хвърчат тояги, в противен случай трябва да се преминава през шината с 5 км/ч.
Впрочем пилзенските 21Тр са подходящи за линия 201 (8 бр.) и предполагам биха били по силите на Община Сливен да се закупят.

12
Други градове / Re: Сливен
« on: 23.10.2018, 18:16:25 »
Според снимката как мислите, дали е възможно да премине тролейбус с вливане от новоизграденото кръстовище Розова градина към бул. Братя Миладинови. Според мен не. Но тролейбусна мрежа е поставена в кръговото, което предстои тези дни да бъде открито. Вероятно това се прави само фигуративно, защото принципно оттам не се предвижда да има тролейбусно движение..
Източник: https://www.skyscrapercity.com/showthread.php%3Fp%3D153403916%26amp%3D1?source=images

13
Други градове / Re: Сливен
« on: 13.10.2018, 21:01:46 »
От снимки в skyscrapercity погледнах как върви работната дейност с кръговото при Розова градина и забелязах, че се монтират тролейбусни стълбове в него и ще изместват ККМ, което ме наведе на мисълта, че оттам тролей все пак ще минава и линия 201 няма да бъде единствено тя тролейбусна. :neznam: Интересно ако някой знае нещо по въпроса да сподели.

14
Други градове / Re: Казанлък
« on: 10.10.2018, 16:51:31 »
Градовете, които поддържаха/ат тролейбусен транспорт (вкл. Казанлък) също така показваха/ат признак на интелигентност. Не просто да си зависим от кабелна мрежа, а да умееш да поддържаш и експлоатираш цяла система. Освен екологичния ефект, тук има и морален аспект. За съжаление почти навсякъде това е последното, на което се държи.

15
Изтрити теми / Re: Новини
« on: 07.10.2018, 15:27:38 »
del

16
Пловдив / Re: Новини
« on: 05.10.2018, 17:38:00 »
Скоро разбрах, че ще бутат бетонния мост. А и при добра синхронизация на транспортната схема като цяло, ще има пътници за описаните 3 тролейбусни линии.

17
Пловдив / Re: Новини
« on: 05.10.2018, 13:15:19 »
А твоята мания с трамваите ще струва мега пари за изграждане както за инфрата и ПС, така и за поддръжката на всичкото това. Трамвайният транспорт е шумен и по- ограничен. Тролейбусен като гръбнак е най- доброто решение за града, както от екологична гледна точка на население струпано в ограничена площ, така и градът да не бъде опасан изцяло в жици както беше досега (като Варна, Бургас, Русе, Ст. Загора и Сливен). Ще сте доволни и хейтърите като тебе, та дори и кмета, защото няма да има кой да му мрънка за нов тролейбусен транспорт. Просто се иска малко мисъл.

Прилагам още веднъж моето становище със схемата, защото предишното безследно изчезна:

18
Пловдив / Re: Новини
« on: 02.10.2018, 20:49:06 »
Ще ви върна малко назад във времето и ще цитирам поредния противоречив коментар на кмета: "Градоначалникът за пореден път подчерта, че тролейбусният транспорт няма да бъде върнат в града на тепетата, защото той няма икономическа обоснованост."
И съответно въпросът ми е трамвайното шосе, което смята да предлага той икономически по- обосновано ли ще бъде от това при тролейбусите, когато инфраструктурата за трамвая е в пъти по- скъпа за изграждане от тази за тролейбуса?
Източника: https://news.plovdiv24.bg/562153.html

Оттук насетне лично аз преставам да коментирам негови изказвания.

19
Движението към днешно време по този участък е по- забързано и там се кара с над 100 км/ч, докато ограничението на скоростта при тролейбуса е 65 км/ч. По онова време наистина не е имало толкова мощни и бързи коли и е било по- безопасно да се съвместява движението с тролейбусен транспорт. За мен този транспорт е подходящ в Пловдив, но не и там.

20
Бях и в Димитровград, където няма и помен от окачвания за линията, но има останали на места от големите стълбове, позиционирани в кръстовищата. Видя ми се изчистено и е монтирано ново улично осветление по трасето.

Тролейбусна линия между Димитровград и Хасково за мен е абсурдно да се говори, защото пътя е с габарит на магистрала и движението там е много интензивно. Не могат да се ползват и аварийните ленти, понеже на доста места те са прекъснати.

Pages: [1] 2 3 ... 17