Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - klutsohor

Pages: [1] 2 3 ... 16
1
Други градове / Re: Сливен
« on: 24.10.2018, 10:47:50 »
Sor-овете в Сливен щото са със впечатляваща каросерия и конструкция.. Skoda 21tr все пак не е Лаз и служат в много градове от западна Европа. Не вярвам да са толкова нестабилни и некачествени, че да се разпадат по пътищата, докато 14tr са мой набор (82) и са морално остарели, нямат климатици, ел. инсталацията им не е сменяна, което ги прави опасни. Хората от града чакат да им се докара нещо по- ново.
8х19000=152000 лв., което е малко над 120-те хил., които Пътнически превози вложи в безсмисления ремонт на старите тролеи. Щом дружеството/общината извади тези пари, ще може да си позволи и тролете от Пилзен.

2
Други градове / Re: Сливен
« on: 23.10.2018, 20:14:40 »
Ако се спазва пътната маркировка ще хвърчат тояги, в противен случай трябва да се преминава през шината с 5 км/ч.
Впрочем пилзенските 21Тр са подходящи за линия 201 (8 бр.) и предполагам биха били по силите на Община Сливен да се закупят.

3
Други градове / Re: Сливен
« on: 23.10.2018, 18:16:25 »
Според снимката как мислите, дали е възможно да премине тролейбус с вливане от новоизграденото кръстовище Розова градина към бул. Братя Миладинови. Според мен не. Но тролейбусна мрежа е поставена в кръговото, което предстои тези дни да бъде открито. Вероятно това се прави само фигуративно, защото принципно оттам не се предвижда да има тролейбусно движение..
Източник: https://www.skyscrapercity.com/showthread.php%3Fp%3D153403916%26amp%3D1?source=images

4
Други градове / Re: Сливен
« on: 13.10.2018, 21:01:46 »
От снимки в skyscrapercity погледнах как върви работната дейност с кръговото при Розова градина и забелязах, че се монтират тролейбусни стълбове в него и ще изместват ККМ, което ме наведе на мисълта, че оттам тролей все пак ще минава и линия 201 няма да бъде единствено тя тролейбусна. :neznam: Интересно ако някой знае нещо по въпроса да сподели.

5
Други градове / Re: Казанлък
« on: 10.10.2018, 16:51:31 »
Градовете, които поддържаха/ат тролейбусен транспорт (вкл. Казанлък) също така показваха/ат признак на интелигентност. Не просто да си зависим от кабелна мрежа, а да умееш да поддържаш и експлоатираш цяла система. Освен екологичния ефект, тук има и морален аспект. За съжаление почти навсякъде това е последното, на което се държи.

6
Изтрити теми / Re: Новини
« on: 07.10.2018, 15:27:38 »
del

7
Пловдив / Re: Новини
« on: 05.10.2018, 17:38:00 »
Скоро разбрах, че ще бутат бетонния мост. А и при добра синхронизация на транспортната схема като цяло, ще има пътници за описаните 3 тролейбусни линии.

8
Пловдив / Re: Новини
« on: 05.10.2018, 13:15:19 »
А твоята мания с трамваите ще струва мега пари за изграждане както за инфрата и ПС, така и за поддръжката на всичкото това. Трамвайният транспорт е шумен и по- ограничен. Тролейбусен като гръбнак е най- доброто решение за града, както от екологична гледна точка на население струпано в ограничена площ, така и градът да не бъде опасан изцяло в жици както беше досега (като Варна, Бургас, Русе, Ст. Загора и Сливен). Ще сте доволни и хейтърите като тебе, та дори и кмета, защото няма да има кой да му мрънка за нов тролейбусен транспорт. Просто се иска малко мисъл.

Прилагам още веднъж моето становище със схемата, защото предишното безследно изчезна:

9
Пловдив / Re: Новини
« on: 02.10.2018, 20:49:06 »
Ще ви върна малко назад във времето и ще цитирам поредния противоречив коментар на кмета: "Градоначалникът за пореден път подчерта, че тролейбусният транспорт няма да бъде върнат в града на тепетата, защото той няма икономическа обоснованост."
И съответно въпросът ми е трамвайното шосе, което смята да предлага той икономически по- обосновано ли ще бъде от това при тролейбусите, когато инфраструктурата за трамвая е в пъти по- скъпа за изграждане от тази за тролейбуса?
Източника: https://news.plovdiv24.bg/562153.html

Оттук насетне лично аз преставам да коментирам негови изказвания.

10
Движението към днешно време по този участък е по- забързано и там се кара с над 100 км/ч, докато ограничението на скоростта при тролейбуса е 65 км/ч. По онова време наистина не е имало толкова мощни и бързи коли и е било по- безопасно да се съвместява движението с тролейбусен транспорт. За мен този транспорт е подходящ в Пловдив, но не и там.

11
Бях и в Димитровград, където няма и помен от окачвания за линията, но има останали на места от големите стълбове, позиционирани в кръстовищата. Видя ми се изчистено и е монтирано ново улично осветление по трасето.

Тролейбусна линия между Димитровград и Хасково за мен е абсурдно да се говори, защото пътя е с габарит на магистрала и движението там е много интензивно. Не могат да се ползват и аварийните ленти, понеже на доста места те са прекъснати.

12
Днес минах през Хасково. Първо видях варненския 1018, след това една от двете сегедски Шкоди и накрая плевенското 1014. Успях да снимам. Интересното е, че 108 също така тръгва от ЗММ, прави малкия кръг и втория път на Орфей сменя табелата с 308, като се връща отново на ЗММ.

13
Пловдив / Re: Новини
« on: 25.09.2018, 16:40:27 »
Сегашната не може да се използва, то е ясно. Въпреки, че има здрави участъци от нея (виждал съм). Но може да се изгради нова тролейбусна мрежа в по- малки мащаби разбира се, безопасна и поддържана както трябва, вместо трамвая, за който кмета споменава. По- евтино и по- практично ще бъде. Освен това няма да има нужда от сериозна поддръжка, защото ще бъде нова.

14
Пловдив / Re: Новини
« on: 25.09.2018, 12:41:28 »
Дори трасето да е обособено, контактна мрежа пак се налага да се прави, а и в центъра няма място за обособени трасета.

15
Пловдив / Re: Новини
« on: 25.09.2018, 08:15:00 »
В последствие се сетих, че този човек постоянно недоволстваше колко грозна и много опасна по принцип е тролейбусната мрежа при лоши метереологични условия и, че Пловдив няма нужда от такава опасна инфраструктура. Да го попитам тогава трамвайната мрежа по- красива, по- сигурна и по- малко опасна ли ще бъде, защото жицата е само една или смята да пуска трамваи на батерии?

Съветвам го да се държи по- сериозно и по- отговорно към материята, която му е поверена, защото няма да бъде вечно на този пост!

16
Други градове / Re: Казанлък
« on: 25.09.2018, 07:05:47 »
Конкретно за Казанлък бях писал преди, че след като минавах два пъти по едно и също място през града, ми се стори по- изтънял проводника, отколкото същия беше по габровската мрежа. Обаче сега като гледах снимки преди самия демонтаж в другия край на мрежата, се вижда да е запазен, без да е сбръчкан. Възможно ли е ДАКовете повече да са увреждали жиците, отколкото ЗиУто? Определено си трябваше компетентно лице да измери сечението, понеже ако няма достатъчно износване, медния проводник е дълговечен и с една рехабилитация щеше да мине работата.

Едит: За сравнение в Стара Загора посока Мототехника се вижда ясно разликата, където има свързващи клеми между поставения нов на някои места проводник и стария, който е изтънял наполовина.

17
Други градове / Re: Казанлък
« on: 23.09.2018, 20:32:26 »
Да, фирмата на Динко реже тролейбусната мрежа:
http://www.presstv.bg/новини/от-региона/09/22/динко-и-ромите-от-казанлък/

18
Пловдив / Re: Новини
« on: 22.09.2018, 14:30:59 »
Вие попитахте кмета, време е за отговорите! Част 5: Тролеи, санкции за неправилно паркиране, "синя зона
И частта, която конкретно би интересувала нашия форум:
Quote
За мен лично темата "Градски транспорт" на Батаклиев е затворена. С него продължават съдебните битки по няколко дела, междувременно тролейбусната мрежа остарява още повече, става опасна, но ако тръгнем да я махане, срещаме невероятен отпор. Свидетели сме по всякакъв начин да се протака този казус.

Ако можем да си изчистим града от жиците, ще е добре, а делата ще си ги водим. Голям проблем са", сподели кметът и посочи, че махането на контактната мрежа само по бул. "Христо Ботев" е струвало около 340 хил. лева. "Продажбата на "Градски транспорт" през 2005 година е огромна грешка. Тогава е бил на загуба, но не е мислено в годините напред", отчете Тотев. 

"Аз лично не съм привърженик на тролейбусния транспорт. Според мен по-доброто решение са трамваите. Ще препоръчам в новия Общ устройствен план ОУП на Пловдив да се планира трамвайно шосе. Алтернативен транспорт на автобусите трябва да е трамваят, а не тролеят. Добър вариант е.

Все пак е направен подробен анализ от опитни експерти по транспорта в Доклада на МТИТС, където е определен тролейбусния транспорт за най- перспективен от всички останалите видове, но в коментара на Тотев усещам, че той разполага с по- голям капацитет от техния за да ги обори. Лошото в случая е, че само той мисли така. Предимствата на тролейбусите пред трамваите ги знаем всички и не е необходимо отново да ги изтъкваме на преден план. В зависимост от много фактори, характерни за съответното населено място (големина на населението, денивилация на терена и др.), в един град трамваят ще е за предпочитане, но в друг– тролейбусът, или и двата взети заедно. Въпреки масовото желание за навлизане на електробуси, тази теза от преди половин век важи и до днес.

Аз лично също не харесвам И. Тотев и Ж. Тодоров, но това си е лично мой проблем, докато тук с това неглижиране от страна на г-н Тотев към тролейбусния транспорт, страда 350 хиляден град.

19
Други градове / Re: Казанлък
« on: 21.09.2018, 19:28:34 »
Демонтаж на тролейбусната мрежа в Казанлък застрашава града да остане без улично осветление
Източник: http://www.skat.bg/news.php?action=7&newsID=44226

20
Други градове / Re: Казанлък
« on: 21.09.2018, 16:41:12 »
Още по- лошо е, че и стълбовете са продадени и е невъзможно вече да се изгради нова мрежа с леки разширения, за да има по- голяма ефективност този транспорт. В един момент и без ул. осветление ще останат, когато "собствениците" (ще кажеш, че те са я изграждали) си поискат и стълбовете за да си трупат още пачки от това и ще трябва да се изгражда ново осветление по улиците от общината с пари от данакоплатците.

Pages: [1] 2 3 ... 16