Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - New_Passenger

Pages: [1] 2 3 ... 28
1
Тия дни Фандъкова беше гост на предаването История BG. Говоркха за османския период на София и за Антична Сердика.

2
Отдавна съм си мислел тази хипотеза, че като почне да се развива, северната София ще се обслужва от градска железница със задължителни интермодални връзки. Всъщност, първият жп диаметър вече е факт, но все още е далеч от представите за градска железница: Банкя-Казичане (Елин Пелин?), който предлага връзка и с гара Искърско шосе и с бъдещата гара и метростанция Панчо Владигеров.

3
Това не го знаех. Щом метрото не е по-бързо от трамвай (или съвсем малко), значи да. И трасето през Борисовата сигурно щеше да отпадне заради фактическото дублиране на тунела под Др.Цанков.
Наистина, имам усещане че посоката Люлин е най-бърза.

За тунел в Лозенец, способен да поеме трамвай, се съмнявам. Преди си мислех че с изграждането на НДК и ЕС на стадий груб строеж през 1980-1982 г., са имали предвид разклонение от Хемус към Семинарията, Дианабад и Студентски град. Когато, обаче, видях старите карти с варианти на трасетата от края на 70те, там ясно си личеше че разклонението е мислено чак след Хладилника.

4
Слатинското разклонение няма как да направи завой на север, тъй като е на юг от основното трасе, демек завоя ще посока основното трасе. Ако имаш предвид квартали като Кремиковци, до тях по скоро ще стигне М1 ако го удължат след Летището или основното трасе на М3. Така че остави всяка надежда отклонението към Слатина да обслужва северна София.
Най-голям потенциал има на север от Герена както и на север от Военна рампа. Там пък разклонението Илиянци може да излезе на дневен ред, ако решат най-сетне да урбанизират Илиянци и по-на север.

5
Тунела беше за трамвай, продължение на трасето на сегашния 23, както и моста над Въртопо, това е коментирано стотици пъти... метрото тогава се мислеше да е под Цариградско шосе. И няма да пътува 15, а 2-3 минути. Такова разстояние не се взима за 15 минути с трамвай дори в задръстване по Ботев.

2-3 минути с трамвай??? Не е възможно. След като с метрото е около 4 минути (това е най-дългият преход в нашето метро до този момент), няма как трамвая да е по-бърз от метрото.
Може да са се вдъхновили от тунела под Ла Манш. През 1986 г. само за това се говори.

6

Да ти имам сбърканата логика! Защото Люлин имал само 3 станции, другите квартали не може да са по-добре обслужвани.

Твоята логика пък какво означава? Сигурно си мислиш че парите за метрото растат по дърветата и можем ей така да хвърлим пари за удължаване към Дружба. По тази логика и Илиянци имат нужда от метро, нищо че нямат такъв пътникопоток като Люлин или Младост.

Quote
Ела го кажи това на дружбенци и си понеси последствията

Ами, ти що не кажеш на люлинци :D

Междудругото леко отклонение, но по последни данни Люлин и Младост са почти изравнени по брой на живущи.

Надали. Младост се състои от 4 микрорайона и 1а. Дори с цялото си ново строителство едва ли може да надмине Люлин. Най-много 8 люлински микрорайона да се поберат. Люлин освен 10те микрорайона има и централна част с къщи, както и сума ти ново строителство. И ще се строи още.

Да се удължава не, просто това разклонение, което се опитват да затапят към Арена трябва да продължи направо към Искърско шосе и да се оформи там трансфер. Първо това ще облекчи МД1, ще разпредели потока равномерно и така ще остане едно разклонение, което в преспектива да е отворено именно за бъдещо разширяване на север. Нали това искаш и ти, разширяване на града на север. МД3 е оптимален за това, защото в зони с ниска плътност на застрояване ще  може евтно да се разширява наземно, няма нужда от скъпи тунели и покриване.

Хм... Как виждаш това разклонение да покрие северната част след като Дружба е на северо-изток?

7
Щом е водопроводен тунел, значи нищо общо с метрото. Но ако има тунел който може да се адаптира за метрото, защо не?
Тунела под Др.Цанков силно ме съмнява да е построен за трамвай. За колко време щеше да минава този тунел един обикновен трамвай? Може би 15 минути. Представете си толкова време в тунела - от Стадиона до Руското посолство! И без междинни спирки, като на ТВ кула примерно, каквито не са били предвидени, ако се съди по първоначалното състояние на тунела. Определено е бил построен за метрото. От самото начало.

8
Да, МС ИЕЦ със сигурност обслужваше само ИЕЦ, офис сградите, METRO и ярдения център на БАН преди да направят тунела до Дружба 2.
Да се удължава М3 до Дружба... прекалено много чест при положение че Люлин, най-големият квартал на София, има само 3 станции.
Града ни от известно време се развива в неправилна посока, трябваше да е на север. При това положение и разклонението на М3 щеше да е някъде на север. Но тъй като там няма никакво развитие, правят разклонение към Слатина и Цариградско. Между другото, когато разглеждаха трасета, единият вариант беше под Иван Асен.
При положение че на юг е презастроено - Манастирски ливади, Емил Марков, Борово, а транспорта е неудобен (от НДК до Бъкстон за половин час ли се стига?), трябваше да се приоритетизира южното разклонение на М3 било то под Ген.Тошев или под България на мястото на ТМ7. Всяко разклонение там е добре дошло.

9
Може да са искали тунела под Др.Цанков да има разклонение и да се свързва с Черни връх. За връзка Лозенец-Изток, примерно.
Ако се намерят доказателства за такъв тунел, защо не го използват за разклонение към Студентски град?

10
Да, според някои твърдения М3 щял да продължи към Самоковско шосе с нова трансферна станция ИЕЦ. Можеше М2 да не се забива в УНСС, а да продължава напред, да подсили Младост и БПС и към Горубляне.

11
Няма как да се правят някакви драстични промени. Единственото нещо което може да се направи с подобни обекти е да се социализират, да се направят достъпни за хората. Миналата година бяха сложили пиано. Ако можеш да свириш, сядаш и го правиш, минувачите те зяпат, снимат те. Правят се мероприятия от време на време, но рядко. Може евентуално да се изработи един макет на Античната Сердика и да се инсталира под куполите.

Между другото, кефи ли те амфитеатъра в Несебър?



Да се редуцират лентите пак е въпрос на разходи, а и няма смисъл.

12
Нека се откажат от това безумие разклонение по Цариградско в ползаа на трамвая по Каблешков, който ще покрие и Арена Армеец. Като цяло разклонение има смисъл само донякъде:

Орлов мост-ул.Слатинска - резонно. В района има само 2 линии ТМ20 и А9 които нито са експресни нито предлагат кой знае колко удобни връзки.

Ул.Слатинска - Арена Армеец - спорно. Покриват се обекти като спортната база на ЦСКА, Арена Армеец, Техпарк може би, Софиямед. Но от постоянно живущите биха я ползвали от Мусагеница... евентуално.

Арена Армеец - The Mall - тотално безумие. От Орлов мост до The Mall с метрото през Слатина? С тролеите по Цариградско ще стигнеш по-бързо. Да се финансира нещо друго, разклонението Бъкстон-Бояна примерно, щом сме тръгнали да правим разклонения. За удължаването на М1 сигурно се чака от IKEA и Ring mall да хвърлят някаква пара. При всички положения метро по Цариградско не може да бъде приоритет.

13
Ама вие в коя паралелна вселена живеете, бе, хора? В района на Ларгото е пълно с хора. Почти винаги има тълпи от туристи. Е, поради лошото време или ако района е оцепен, може и да няма хора, но обикновено като минавам там, винаги има групи туристи.

Проекта може и да куца откъм качеството. Но ако погледнем чисто теоретически - какво очаквахте да видите? Това са остатъци от един древен град и нищо повече, не очаквайте някакви дисниленди. Не ги бъркайте с изкуствено създадени културно-исторически комплекси като "Дворът на кирилицата" до Плиска (да е жив и здрав създателят на този великолепен комплекс!):



Или новият Исторически парк до Варна - възстановки, но не автентични.

Не мисля че идеята на Благо (без обиди, разбира се) за цялостното обособяване на Сердика е резонна. Още повече, че има части които се намират на територията на частни имоти като бутиковия хотел Арена ди Сердика. Какъв е смисълът да се събира в едно? В контекста на съществуващите подлези можеше да се направят пешеходни тунели които да свързват отделните части на Античната Сердика. Щеше да има усещене за катакомби, което също привлича доста хора.

14

Да, нещо подобно имам предвид. Пл. Св. Неделя поема напречния трафик от Стамболийски. То и Витошка от Алабин до Св. Неделя беше с важно автомобилно движение, но се оказа, че малките пресечки го поемат. По същия начин двойките улици Веслец/Бачо Киро и Вашингтон/Княз Борис биха поели трафика на Мария Луиза от Тодор Александров до Екзарх Йосиф.

Не е добра идея. Говориш само за Мария Луиза, но не отчиташ че предложеният от теб вариант прекъсва връзката Св.Неделя - Люлин. А Люлин е най-големият жилищен квартал на София.

15

Летището ни няма толкова голям трафик, че да се прави чак отделна линия за него. Ако се повозиш, ще видиш че в повечето случаи метрото там е въздуховоз. И това е при положение, че връзва директно центъра. Ако направиш линия, свързваща студентски с летището, изискваща прекачване от центъра за летището, забрави че някой ще я ползва.

За трамвая по Каблешков не се изисква чак пък толкова много. Има си ОУП (не че някой му пука за това), сервитута може да се осигури. Не е задължително да се прави булевард между Парадайс и ГМ Димитров. Трябва воля, пари има с лопата да ги ринеш. И евро проекти има.

За идеята на Иво - страхотна е! Проблемът обаче е същият като с трамвая по Каблешков - няма воля и визия.

Връзката Летище-Студентски може да е спорна, но с центъра определено се ползва. Постоянно има хора с куфари точно във влаковете за Летището. За сравнение, във влаковете за БП трудно можеш да видиш човек с куфар. На Сердика също често виждам прекачвания, свързани с Летището.

Добре, защо тогава никой не прави колективно искане на трамвай по Каблешков? Ако се събере голяма група и се направи резюме което да изтъкне предимствата на въпросния трамвай пред разклонението на М3 там, може и да има раздвижване. Същевременно може да се предложи и трамвай под Иван Асен.

В този ред на мисли, как мислите, метростанцията Арена Армеец би ли била полезна за живущите в Мусагеница? Някой изобщо би ли я ползвал?

16
ooleg, маси, чадъри и кафенета - през 70те и 80те години на миналия век. Имаше няколко снимки в една от темите за ретро снимки, сега не ми се рови. Не виждам смисъл да се отварят заведения там, на метри от Ларгото заведения бол - кеф ти Хепи, кеф ти Коста.

Благо, открито пространство фактически има до ЦУМ. Не схванах точно идеята ти, може би мисълта ти клони към обединяване на портите и превръщане на Сердика в хомогенен комплекс. Това обаче оскъпява проекта. Автомобилното движение по Мария Луиза е важно. Витошка може да е затворена, но връзката с жълтите павета и Т.Александров е важна. Около Св.Неделя има огромни задръствания, което означава че има много мераклии да минат оттам.
Сегашната визия на амфитеатъра в хотел Арена ди Сердика е добре измислена, провеждат се коктейли и т.н. На Ларгото обаче не може да се каже че е зле - куполите са симпатични. До Католическата църква също се оформи едно хубаво място, има и пейки.

17
Както няма термин "паметник на културата", така и въпросната "стена" не е римска...

Да, знам че стената е турска, а не римска.
Няма термин "паметник на културата", но има термин "културно наследство" който даже стана доста популярен през последните 10-15 години.
"Античната Сердика" е добър пример как се опазва и лансира културно-историческото ни наследство. Обособена зона под Ларгото която предоставя и допълнително удобство - сега имаме директна връзка метрото с тунела към Президентството. И ценни експонати във фоайето на МС Сердика.

18
Чак пък безпочвена... знам че на студента му е по-необходима връзка с ЦЖПГ и ЦАГ. И все пак сега има евтини полети уизеъри всякакви, така че и студентите летят :D За Летището трудно можем да кажем кои квартали са най-подходящи за връзка. Само едно е сигурно: Летището трябва да има връзка с Гарата защото често се пътува трансферно през София.

Естествено, че ако трамваят по Каблешков беше по-близка перспектива, нямаше да напират толкова за Слатинското разклонение в тази му форма. Крайна станция на ул.Слатинска е напълно достатъчна.

Идеята на Иво е добра, но подземните участъци оскъпяват проекта и трябва да се помисли къде точно да се направи трансфера на Орлов мост, все пак там е канала. И без това МС Орлов мост е най-трудната досега (Братоев). Трасето по Шипченски обаче, отдавна трябваше да се модернизира.

19
 :idea: А не може ли просто да се доабви N5 с маршрут Летище Т2 - Т1 - Брюксел - Цариградско - Княз Александър І - Македония - Петте кьошета - НДК - Черни връх - Парадайса (или Зоопарка ако смятате че има резон). По този начин Летището, Брюксел и Лозенец-юг получават метро. Все пак района около Парадайса е с перспектива за застрояване: бившата промзона зад Овъргаз и т.н. И Парадайса е част от нощния живот на София. Или може ако мислите че маршрута е прекалено дълъг, може след Орлов мост да продължава по Евлоги до Хилтън и по Черни връх, но така N5 ще стане първа нощна линия без обща спирка с останалите. Все пак искрено се надявам предложението ми да се свържат Летището и Парадайса.

20
Напълно съм съгласен. Докато бул.Гео Милев и жк.Слатина определено имат нужда от метро, Цариградско определено е безумие. Кой ще пътува от Орлов мост до Дъ Мол през Слатина? Не само автобусите, но и тролеите ще стигнат по-бързо.
Твоите думи ме накараха да се замисля и си представих нещо повече: самостоятелна линия Студентски град-Младост 4-Дружба-Летището, която би могла да покрие и Разклона, което би свършило работа и на района около Дъ Мол - пешеходна достъпност.
Във връзка със сегашните реалности обаче, по-добре да се направи разклонение само до ул.Слатинска или бул.Шипченски проход, а вместо останалите станции да се кандидатства за другото разклонение, което да покрие Бъкстон и евентуално Бояна...

Pages: [1] 2 3 ... 28