Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - New_Passenger

Pages: [1] 2 3 ... 18
1
Пейчев, спирките все пак са поне 2 - ТВ Кула и Незабравка. Не знам кой е измислил хипотетичен С-Бан в гората, но сегашното метротрасе под Др.Цанков първоначално щяло да се използва за трамвай. Колко време щеше да отнема пътуването в тунела? 15 минути?

Наистина, премахването на трасето до ТВ кула беше съпроводено от странна тишина. След като в останалите случаи като трасето по Арсеналски беше предложена що-годе адекватна замяна, тук просто беше унищожена връзката на лесопарковата част на Борисовата с центъра. Трите рейса са периферийни, а няма как да пуснат автобусен маршрут който да изпълнява ролята на ТМ18 , няма откъде да мине, само трамвай е възможен. Затова не трябваше да се заличава въпросното трасе.

2
Sofia, потърси в нета новини относно приетия ПУП на Борисовата (Ковачев архитекти). Една от идеите е кулата да се допълни със стъклен външен асансьор, от който парка да се вижда като на длан.

Пейчев, откъде я измисли тази "най-близката спирка на бъдещия трамвай по Габровски"? Нали няма проект, а предишния проект е замразен заради недоволни еколози? Нови вагони не трябват след като ТМ18 не е закрит, а просто скъсен до Журналист, което означава че при желание може пак да се удължи. Пък и този маршрут е с единични а не съчленени трамваи, което е напълно достатъчно. Какъв е проблемът след като по-голямата част от старото трасе си стои и едно умно решение би могло да осигури едно ново свързващо трасе?

Спомням си какви ревове имаше когато стана ясно че трасето до Спартак се закрива (на метри от метрото). Какви снимки, какви статии, какви възмущения... Нали предложиха тролей, който (според Благун) щял в голяма степен да повтаря идеята на закрития трамвай?

Престанете да лансирате тази заблуда - дублирането на метрото. Това че имаше спирки на УАСГ и Руското посолство не означава че дублира метрото. Трамвая минаваше през Журналист, Семинарията, ТВ Кула, където няма метро.

3
Нормално е към последната спирка на остават съвсем малко пътници. А67 и А413 са на м*йната си, дори не докосват центъра. А120 също, през делничните дни можеш да видиш основно фешънки без коли, които пътуват между Сердика Център и Парадайса.

Да ви напомня как преди 2 години след откриването на станция Витоша някои популисти ореваха света че нямало метростанция на Вапцаров (след като Сребърна и бъдещия пробив на Каблешков предлагат далеч по-важни транспортни връзки от Вапцаров). На Вапцаров спира трамвай. Точно по тази причина, защото за метрото не би било рационално толкова нагъсто станции, докато за трамвай си е точно това което трябва.

Отнасям се с големи резерви към премахването на наземен транспорт заради метрото. Закриването на трасето по Черни връх мога да го приема, дори на басейн Спартак, щом предлагат и added value - тролей до Ман.ливади. Но заличаването на трасето на ТМ18 не е редно защото:

1. Дублирането на метрото по Цанков е всеобща заблуда - метростанция на ТВ кула няма. Би било излишно за мащабите на метрото, но за трамвай определено има капацитет, особено ако имаме предвид че осигурява връзка с Графа.
2. Оттук нататък лесопарковата част на Борисовата ще става все по-цивилизована (без да се засяга горският фонд), все повече хора ще предпочитат такъв вид почивка вместо молове. Следователно, трамвай е необходим.
3. ТВ кула ще се превърне в изгледна площадка, следователно ще бъде популяризирана. Още един аргумент в полза на читав транспорт.
4. etc. etc.

Като говорите за трамвай по Габровски - едното не пречи на другото. Дори може да се помисли как да се съчетаят двете трасета по оптимален начин - първо общо трасе, след това двете трасета се разклоняват - еднтото към стария маршрут на ТМ18, другото към Габровски.

И да, наистина, повечето от новите кръстовища на 2 нива така и не се превърнаха в панацея срещу задръстванията.

4
emo, оттам нататък вече е по-сложно, естакадата е заета от метрото. Примерно, ако навремето при проектирането на метрото беше предвидено възстановяване на трамвайното трасе между Кюри и Гемето...
Харесвах трасето на ТМ18 точно поради тази причина - нещо като обзорна екскурзия из лесопарковата част на Борисовата, която всъщност свършва точно при Руското посолство. Да не говорим че предстои популяризиране на Борисовата в широкия й смисъл, включва и лесопарковата част. Което означава и нужда от читав транспорт. Не ме карайте да допринасям за задръстванията и вредните емисии след като не ми оставяте друг избор освен да пътувам с колата си!

5
Пътникопотока трябва да се увеличи след като има план за реконструкция на Борисовата (добре че спечели най-добрия проект). Това означава че трябва да има читав транспорт. Пътникопотока е мижав заради мижавите маршрути на автобусите - нито един не минава през същинския център на града. Трамвая предлага връзка с Графа. След като по Митрополит Кирил Видински има трасе, може да се свърже с Др.Цанков. При наличие на воля може да се измисли добро решение. С новото трасе до Дървеница може да се помисли как да се възстанови и трасето на ТМ18.

6
Защо ли закриха трасето на ТМ18 след като в парковата си част беше напълно обособено и безконфликтно? Недалновидно решение беше, трамваят беше най-удобната връзка с ТВ кула (за която има планове да се превърне в изгледна площадка което означава че удобен транспорт е необходим!). Поради уж екологични причини няма раздвижване по въпроса с трамвая до Студентски град (бил екологично вреден за Борисовата), а с новото му трасе биха могли да помислят и за възстановяването на ТМ18 също с ново трасе през Борисовата. Не е само заради ТВ кула. В района има и обсерватория на ФзФ-СУ, а също така и басейн "Мария Луиза". Безконфликтните трасета не бива да се закриват.

7
Тунела от трамвайното трасе ли ще го освобождават?

8
Не съм пълен профи по отношение на подобни скици, доколкото виждам обръщалото ще бъде точно над метростанцията. А преди обръщалото е нещо като надлез или трасето влиза в траншея?!?
Тези жилищни сгради по протежение на цялото поле ли ще бъдат? Тоз Източен парк по-на юг го гласят. Застрояването щяло да засегне само в близост до бъдещия Копенхаген (Ляпчев?).

9
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 01.12.2018, 10:34:23 »
Мисля че все пак става дума за зимни младежки олимпийски игри, а не големи такива. Може би си попаднал на подобна статия: https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2018/11/29/3354177_novoto_olimpiisko_alibi_za_vitosha/

Говори се за сесията на МОК в Лозана която е догодина през юни, но става дума за младежки ОИ през 2024 г. Одобряването на кандидатурата със сигурност може да форсира всички инфраструктурни и транспортни проекти които касаят Витоша. Ако и Боровец бъде задействан, може да се реализира и хайуея София-Боровец :rolleyes:

10
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 30.11.2018, 15:44:13 »
Хм, някъде четох че лифтовете били нова тенденция по света (там където има предпоставки за развитие).

11
Разни / Re: Телевизия
« on: 30.11.2018, 15:38:57 »
Мерси! Поразпитах в работата, един колега има парче коаксиален кабел и ще ми го донесе в понеделник. Ще опитам.
Пък снощи токът аварийно спря и старият ми видео плеър изглежда се е повредил. Лампата мига, но плеъра не стартира, бутоните не реагират. Язък за старите видеокасетки. Навремето обичах да снимам, имах малка камера Sony която работеше с малки касетки. Доста филмчета направих, основно от ходенето ми в чужбина, някои видеа съм ги дигитализирал. Юли 2006 г. направих едно филмче за София ленд все едно съм имал някакво предчуствие че ще го закрият. Минаха 2 месеца и бай бай, София ленд! Ако беше се появил да речем през 2012 г., а не през 2002 г., щеше да оцелее, сега София е много по-туристически град отколкото преди 10-15 г. Който е ходил в Дисниленд или в немския Фентъзи ленд или Гуел парк в Барселона, едва ли щеше да се впечатли от нашия, но сега парка щеше да е по-популярен отколкото в средата на 2000-те.

12
Или направо зад Парадайса. Докато не са почнали удължаването на сегашния Каблешков към готовата част зад Парадайса, мястото съвсем спокойно може да се използва за спирка на А93 и А122. И не би представлявало проблем да се отваря багажника там.

На Кутев би било идеално за една нова автостанция с излетните линии. Ако има достатъчно място, трябва още отсега да си го заплюят за автостанция.

13
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 30.11.2018, 15:11:54 »
Само да вметна че Младежка Олимпиада е далеч по-реалистично за нас мероприятие, не го сравнявайте с големите Олимпийски игри. И не е толкова скъпо.

Не е ли световна тенденция лифтовете да се използват и за градски транспорт (там където е възможно)? От тази гледна точка евентуално възстановяване на Княжевския лифт може да се преформатира с цел да стане част от ГТ. А може би и Симеоновския?

14
Да, удължаването на излетните линии до спирката на Зоопарка не беше удачно решение. Далеч по-приемливо би било първата спирка да е на Парадайса и там някъде да въртят. Примерно, на отиване да спират откъм Черни връх, а на връщане да спират и на спирката откъм Каблешков.Говоря единствено за излетните линии докато А67 не е излетна и трябва да си остане с начална спирка Семинарията.

15
Разни / Re: Телевизия
« on: 29.11.2018, 12:28:59 »
Щом сканира телевизорът и пита "Антена" или "Кабел", значи си има DVB-T и DVB-C.

Ако имаш пряка видимост към Копитото, пробвай с прости решения - меден кабел 20-30 см в антенния изход. Ако това не става - някоя стайна антенка от комшия или познат. Вече по-нагоре са антенните усилватели и външните антени.

Да, със сигурност има тези функции, телевизорът е LG с FullHD резолюция, поддържа и 3D (стереодвойки). Всъщност модела е на 5 години, просто преди сме го използвали само като монитор.
А този коаксиален кабел от едната страна в антенния изход, а другата му страна къде трябва да мушна?

16
Разни / Re: Телевизия
« on: 28.11.2018, 13:38:41 »
Благодаря на всички за съветите! Да, когато пускам търсене на програми, теливизора пита антена или кабел, а аз не смятам да го ползвам за кабелна телевизия. Но и опцията антена нищо не намира. На сайта на един от известните на всички ни техномагазини предлагат вътрешни пасивни антени, дали ще свършат работа? И да питам, HD програмата БНТ3 ще се хваща ли с подобна антена?

17
Разни / Re: Телевизия
« on: 27.11.2018, 16:40:16 »
От инструкцията нищо не се разбира. След като стартира търсене на програми, пита по какъв начин ще се търсят и изписва "кабел" и "антена". Вероятно му трябва антена.

18
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 27.11.2018, 12:12:41 »
Не си спомням със сигурност дали там е останало място за лифтова станция. Там има шоурум на Рено както и частни къщи.
Дано има координация между двата проекта. Да има един изход с който директно да се влиза в лифтовата станция там където са касите.

19
Разни / Re: Телевизия
« on: 27.11.2018, 11:08:39 »
Мерси, а една цифрова антена DVB-T няма ли да свърши работа? Те вървят около 20 лв. докато приемниците са от 45 лв. нагоре.

20
Ами онзи тарикат дето успял да продаде Айфеловата кула? :D

Според мен, ако една сграда си е отишла, трябва да се изгради нещо ново, модерно или да има доста силни аргументи за възстановяването й.

 Париж - един от най-любимите ми от архитектурна гледна точка градове. След събарянето на Бастилията не се опитват да правят измислени възстановки (да направят от възстановената сграда музей, примерно), а правят така че всичко да напомня за Бастилията - едноименен площад, метростанция, очертанията. На площада решават да направят нещо модерно - новата опера, може би най-добрата модерна опера в света след сградата на операта в Сидни. Подобен подход трябва да служи за пример.



При нас един много добър пример е събореното кино "Сердика" - изграждащият се хотел напълно повтаря очертанията на киното само че с модерна изработка и материали, демек да й личи на сградата че е построена през 21 век.

Pages: [1] 2 3 ... 18