Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - JloKyM

Pages: [1] 2 3 ... 51
1
2045 след основния му ремонт:

Чудесен е. Днес дефектира на Журналист и направи задръжка до края на света :)

2
Има и още един елемент от въпросното партньорство - ако Метрополитен/община нямат ясна идея какво точно трябва да бъде - се налагат идеите на СС, които знаем колко са диалогични за нещо, различно от техните виждания.

Нима? Табелите бяха значително променени след метростанция Витоша именно заради коментари и обратна връзка от тук, от другия форум и от анкетните карти. Винаги сме приемали обратна връзка, но това което трябва да си дават всички сметка тук е, че не ние взимаме финалните решения. Ако всичко зависеше от нас, стандартът щеше да бъде по-различен за определени елементи...Но и тук се налага да се водят преговори, за да се постигне поне нещо сносно.

Иначе, днес се возих по цялата линия - още има тук таме технически проблеми, но не е болка за умиране. Обявленията на български (с женски глас) и на английски (с мъжки глас) звучат супер, но са доста тихи, така че писах да се увеличи звука.

3
След като се замислих по- внимателно открих един голям кусур- на цялата визуална информация(от снимките), както и на схемите, пише, че МД3 ще е до Горна баня.
Но навсякъде по медиите пише, че откриването ще е: между Красно село и Владимир Вазов. Или бъркам? :rolleyes:
Относно разделянето, макар и чисто визуално- подкрепям, защото "Качи се на М2, слез на Сердика и се прекачи на М2" поне за мен е малко объркващо.

Причината е проста - няма смисъл да се слагат табели за 4 месеца и после пак всичко да се сменя.

Колкото до станция Модерно предградие - има готов проект. Единственото, което липсва е финансиране, но и за това се работи. Визуалното разделяне е наложително, за да се спре с тия фльонги, които много повече объркват, отколкото да помагат на пътниците.

4
Да бяхте написали и връзките с наземните линии на схемата, дето е само М3...
...

...
Иначе картите са прекрасни!

В град, в който наземната схема е установена и няма непрекъснати промени това върши работа, но в случая...ЦГМ още не знаят дори как ще се променят линиите, свързани с М3, какво остава други неща.. уви.

5
Чак съм изненадан колко добре са станали. Метрополитен ли са автор или СС?

СС сме автори на цялата визуална информация по третата линия...разбира се, на цената на доста компромиси от това, което искахме, поради твърдоглавостта на някои хора  :laugh:
Но на живо са дори още по-хубави, чак не мога да повярвам, че съм в България.

6
В новите влакове :)






7
Няма връзка с разписанията, но в момента водя преговори за следващия програмен период да се заложи закупуване и на трисекционни нови, нископодови трамваи, а не само 5 секционни, точно за да можем да обслужваме и по-малко натоварени линии с нови мотриси.

Колегите са толкова шокирани, че се притесняват да зададат въпрос и дори да похвалят. Без да съм специалист, какво значение има броят на секциите? Шкода 15Т са трисекционни с дължината на Песа. Дали количеството секции е меродавно за определянето на параметъра вместимост на пътници?  :neznam:
В допълнение, целта от обновяването на подвижния състав има две измерения. Едното е удобството на пътниците - там са "глезотии" като нископодовост, брой седалки и пр. Другото е експлоатационното - разход на енергия, специфичен разход на поддръжката, отнесен към километри пробег и пр. Съвременните трамваи имат доста по-ниска консумация на електричество, както и подобрен цикъл на поддръжка (защото имат съответното ниво на диагностика). Това означава, че операторите могат да се възползват от технологичния напредък, като увеличат дължината на мотрисите (увеличавайки техния капацитет), но запазвайки разходите или постигайки тяхното намаление. Експлоатацията на  стари трамваи с малък капацитет и ниска енергийна ефективност и замяната им с нови трамваи с малък капацитет и висока енергийна ефективност ще създаде парадокс - от една страна искаме хората да ползват повече градския транспорт, но от друга той продължава да е "тесен". Изходът тогава може да бъде покупка на повече превозни средства (с други думи увеличение на пробег, водачи, ремонтен персонал и пр.) или преосмисляне на решението за закупуване на къси превозни средства. На запад са решили този въпрос еднозначно - купуват дълги трамваи с висока ефективност (съотношението на водач/пътник е около 0.005). На изток (ех-СССР) също са решили този проблем - продължават да залагат на доказаната РСС стратегия (100 души в трамвай, съотношение водач/пътник е около 0.01) и създават заетост при ниска ефективност. Аз мислих, че със закупуването на Песите най-сетне сме погледнали в посока разумно управление на разходите чрез повишаване на превозните способности, а то се оказа, че май не сме си научили урока... Амин тогава.

Излишно заяждане с човек, за когото добре знаеш, че винаги е защитавал развитието на трамвайния транспорт. И точно, за да не останем само с 5 линии, които генерират пътникопотоци и за да може системата да е по-гъвкава е редно да имаме и по-къси трамваи с дължина 20 метра, например. Това не значи, всички да са такива, но да имаме и такива. С тях могат да се обслужват допълващи линии или такива, които имат значение за определени райони, но не могат да генерират достатъчно пътникопоток за 5 секционна ПЕСА, например.

8
Няма връзка с разписанията, но в момента водя преговори за следващия програмен период да се заложи закупуване и на трисекционни нови, нископодови трамваи, а не само 5 секционни, точно за да можем да обслужваме и по-малко натоварени линии с нови мотриси.

9
Тук има хора, на които и милион лева да им предложиш, ако Спаси София е намесена ще се мръщят и ще псуват. Излишно е въобще да се коментират глупостите им.
Работата свършена от колегата от форума е страхотна и се надявам, че ще можем да продължим и по други линии, защото има сериозен положителен ефект върху обслужването на пътниците.
И не, няма никакъв проблем да се редуват 2 дълги трамвая и къс такъв по Графа през уикенда...

10
Ако правилно разбирам първите отзиви на ватманите, най-голямото предимство на новата схема е, че не им се пречкат други трамваи (пред и зад тях) и съответно е удобно да се кара.
От пътници все още не съм чул отзиви.

Вчера движението беше доста ускорено. Лично на мен ми беше доста приятно да се возя и да не чакам на всеки светофар. Сигурен съм, че и за другите пътници е било така.

Иначе, работата по тези разписания беше съвместна на няколко човека и съм много щастлив, че се случи.  :fan:

11
В момента се опитвам, когато мога да коментирам пред Фандъкова и други видни от ГЕРБ да използват възможността за еврофондове за ремонт на депа. (Така, както  направиха на много места в Полша).
Имам и една напоителна галерия с безобразни снимки от Банишора (което първо трябва да се ремонтира) и скоро ще започнем и публична кампания за това. Условията за труд и съхранение на трамваите са безумни.

12
По всички станции табелите ще бъдат обновени, за да отразяват новта ситуация, която е че най-сетне ще се въведе обърнатото към пътниците означаване на линии, а не на диаметри (техническото означаване).

Имам и друга добра новина - всички записи на английски език ще бъдат направени от native speaker

13
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« on: 05.07.2019, 10:48:50 »
Хаха, значи все пак четат тук троловете от Спаси София, това е добре.

fanfan ги чете тия неща като СО - както му изнася. От 25 (-2) трамвая, на линия излизат в делничен ден 19, а в празничен - 8. Това е. Другите си почиват в депото, докато хората се потят или мръзнат (в зависимост от сезона) по другите трамваи.

И между другото, поръчките за трамваите, тролеите и техните части се правят точно от Столичен електротранспорт и точно Ганчев ги разписва. Ако искат да заложат на качеството като критерии с по-голяма тежест, могат да го направят.

Това е нуждата в момента според разписанията, а не означава че 6 трамвая са потрошени и оставени да гният. Мисля че ти е ясно, че никога, за никой подвижен състав от който и да е модел не е наличен 100% от времето. Това е което ти и аз разбираме, а Спаси София или не го разбират, или го представят на неразбиращите като сензация и вадят евтини дивиденти пред медиите. На това му се вика манипулация. Когато се опитват да го припишат и персонално на някой, от който това даже не зависи си е клевета.

Отностно Ганчев - Ганчев разписва това, което му казва закона. Ако искате Бомбардие ще трябва да се промени ЗОП. Нека Спаси София да се явят на избори, да пратят депутати в Народното събрание и да променят ЗОП, щом толкова разбират. Много ми е интересно колко гласа ще съберат обаче, на последното им събиране едвам бяха успели да съберат 50 човека.

"Тролът" от Спаси София е член на този форум от създаването му, така че недей много да се правиш на интересен...

14
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« on: 04.07.2019, 18:36:15 »
Еми точно това не е вярно, че са спрени 6 от повече от година. Затова и написах и пак ще повторя че става въпрос за манипулация от страна на тази групировка Спаси София. Има проблем с един трамвай, който явно се дължи на някаква необяснима организационна пречка от страна на производителя да го отремонтира. Това не оправдава по никакъв начин започване на съдебни дела с производителя, и още по-малко оправдава искане на оставки от ръководството на експлоатационното дружество.
Абе, трол такъв, къде сме писали ние, че 6 трамвая са спрени??? Къде?

15
Твоето става малко като Мирча Кришан и краставиците. За каквото и да говориш, разговорът неизменно се обръща към Спаси София и тяхната некадърност и некомпетентност.

Не, всичко тръгна от това изключително нагло изречение на "спасителя":

Вместо това, той реши  че всичко знае и всичко може сам. Еми, в такъв случай - нека бъде обвиняем сега и да си носи последствията.

Не аз съм го писал, нали?

Както беше отбелязано, не пропускаш да споменеш Спаси София във всеки твой пост - дали би могъл да се идентифицираш и покажеш, тъй като за разлика от теб, ние не сме анонимници, пишещи в интернет форум. Някак си, общуването ще бъде по-равностойно тогава.

16
Дирекция контрол на средствата от ЕС не повдига обвинения.
Ако бъде наложена корекция - ако. Ако не бъде един от основните мотиви на обвинението отпада, няма финансова загуба.
Не, не "мразя" Спаси София. Омразата по-скоро е присъща на тяхната организация. В момента вместо да остави органите да си свършат работата главното действащо лице на тази организация, ако изобщо може да бъде наречена така пише постове в стил: "ние му казахме да ни слуша, той не ни слушаше и сега ще бъде наказан" и доволно потрива ръце. След всичката мизерия около Спаси София това е ново дъно.
Да, да добре  :laugh: :laugh:

17
След като вчера му е предявено обвинение според теб какъв е ! Въпросът е риторичен.

Значи вече е предявено обвинение? И по кой член е предявеното обвинение? Щом нещата са тръгнали очаквам скоро да има развръзка, да видим "гражданските" какво ще кажат после. Те ще бъдат заети сигурно да клатят следващия зам. кмет.
Ние, драги, подадохме сигнал заради съмнение за нарушения на ЗОП. Очевидно прокуратурата и дирекция контрол на средствата от ЕС са установили достатъчно доказателства, за да повдигнат обвинение. Това, което ти не разбираш е, че при разследването на случая сме се консултирали с юристи, специалисти по обществени поръчки, а не сме си изсмукали аргументи от пръстите.
Също така, нямам търпение да разбера каква ще ти е реакцията, когато бъде наложена финансова корекция и загубим част от еврофинансирането...

18
Имаше един, който имаше желание и те го изгониха.
Ха-ха-ха...щеше да е смешно, ако не беше трагично....
Със сигурност имаше желание, какво се случи след като стана зам. кмет е друг въпрос, на който само той може да отговори. Със сигурност не е бил наясно какво точно го очаква там и до колко ще има власт да взима решения и до къде трябва да се съобразява с други интереси. А и системата полага много повече усилия да накара всички да бъдат послушни и да вървят по течението, отколкото да върши работа.
Така е, само че Евгени предпочете всички да са срещу него, въпреки че гражданските организации многократно публично и лично заявихме, че сме готови на всякаква помощ. Лично аз съм му го казвал 4-5 пъти, един от които пред Фандъкова. Вместо това, той реши  че всичко знае и всичко може сам. Еми, в такъв случай - нека бъде обвиняем сега и да си носи последствията.

19
Имаше един, който имаше желание и те го изгониха.
Ха-ха-ха...щеше да е смешно, ако не беше трагично....

20
Но фактите са си факти - чл. 116 изрично забранява това, което администрацията на СО и т.нар. "Експертен съвет" е сътворил.

Да, и чл. 112 изрично го разрешава. Сега въпросът е кой член следва да се приложи и кой има по-голяма тежест. И кой би трябвало да го реши това.
Пълни глупости, в чл. 112 изрично е написано: Промени в проекта на договор се допускат по изключение,когато е изпълнено условието по чл. 116, ал. 1, т. 5 и са наложени от обстоятелства, настъпили по време или след провеждане на процедурата.

Така, че във всички случаи трябва съобразяване с чл. 116, а ал. 1, т.5 казва, че промени са допустими само, когато НЕ са съществени.

Pages: [1] 2 3 ... 51