Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - PeT

Pages: [1]
1
До 2011 пускат кабинков лифт между Свищов и Зимнич над Дунав

Българо-румънски проект за трансгранично сътрудничество между областите Велико Търново и Телеорман предвижда пускането на първия въжен кабинков лифт над р. Дунав, който да свързва Свищов с румънския град Зимнич, съобщи БТА.

Предвижда се до края на годината да бъде изграден консорциум за изготвяне на предпроектните проучвания, а до 2010-2011 г. лифтът да бъде въведен в експлоатация.

Румънската асоциация „Ромфра“, базирана в гр. Александрия, е водещата организация при реализацията на проекта с участието на Института за научни изследвания в Стопанската академия „Д.А.Ценов“ и Центъра за регионална интеграция и развитие в Свищов.

Според доц. Никола Янков от Стопанската академия в Свищов няма да има технически проблеми при изграждането на съоръжението между двата бряга. Разстоянието между Зимнич и Свищов е около 2 км и това е най-тесният участък на р.Дунав. По средата има пясъчен остров от римско време и там може да бъде поставен допълнителен пилон, обясни Янков.

По думите му проектът за изграждане на фериботна връзка между двата града е замразен и най-вероятно ще бъде изоставен, след като бе открита фериботна линия между съседния град Никопол с Турну Мъгуреле.

Засега връзката между Свищов и Зимнич по Дунав се осъществява с пътнически кораб през почивните дни. Това е недостатъчно да покрие растящите потребности за директна транспортна връзка между двата бряга, коментират партньорите по проекта.

http://www.investor.bg/?id=69926

2
"Класа" :


БДЖ стават заложник на политически и бизнес интереси
2008-08-01 17:46

120 години след създаването си железницата става заложник на политически и бизнес интереси. Според участници на срещата на тристранната коалиция в Банско от ДПС са реагирали остро срещу исканите средства за развитие на БДЖ. Особено активни са били депутатите Христо Бисеров и Рамадан Аталай, които поискали закриване на губещите линии и съкращаване на пътнически влакове. Според железничарския синдикат обаче истинската причина за отпора на ДПС са бизнес интересите на сина на Аталай, свързани с най-голямата автобусна компания „Юнион Ивкони“, която държи около една четвърт от пазара на автобусни превози в България. Въпреки това транспортният министър Петър Мутафчиев обяви, че на този етап плановете му за реформи в железницата са подкрепени от тройната коалиция. Съкращаването на влакове и линии е най-песимистичният вариант за развитието на железницата, обяви пред транспортната комисия през миналата седмица Мутафчиев. Той обеща, че няма да позволи реализирането на такъв проект, докато е транспортен министър.

Липсата на държавна политика в последните 15 години доведе до срив в броя на желаещите да работят в бранша. Въпреки това продължаваме да работим заради самото призвание, коментираха част от наградените по случай утрешния празник на железничаря служители.

Най-сериозният проблем в момента пред БДЖ са пътническите превози. Според Петър Мутафчиев по средства, отделяни за компенсиране на социалната услуга за пътниците, България е на едно от последните места в Европа. Само за тази година заради недостатъчна държавна компенсация компанията ще „субсидира“ с 42 млн. лева от собствените си приходи ниските цени на билетите, както и намаленията за различните социални групи, пътуващи по влаковете. Този недостиг ще бъде компенсиран от продажба на неоперативни активи на БДЖ, както и от съкращения на служители.

За 2008 г. БДЖ ще получи от субсидии и компенсации 141 млн. лева. Според разчетите на компанията обаче, за да не бъде на загуба, трябват 188 млн. лева. Именно това е причината Мутафчиев да поиска в новия конкурс за социална субсидия да бъде записано, че държавата ще отпусне на спечелилия превозвач 193 млн. лв. годишно.

Същевременно пред БДЖ се появи сериозна конкуренция в товарните превози. Опериращите в момента частни жп превозвачи „Българска железопътна компания“ и „Булмаркет“ държат около 10% от пазара на железопътните карго превози. Освен тях в процедура на лицензиране са още две частни компании - „Газтрейд“ и „Унитранском“. На компанията може да помогне заявеният интерес от австрийския национален превозвач „Аустриа рейл карго“ да вози транзитни товари през България. Един от вариантите пред австрийците е да наемат локомотиви и персонал от БДЖ, които да извършват превоза през наша територия.

Въпреки че формално бе извършено разделението между пътническите и товарните превози на БДЖ, продължава кръстосаното субсидиране на пътническата дейност. Според Петър Бунев, председател на синдиката на железопътните работници, въпреки че няма възможност за прехвърляне на финансови средства между различните дъщерни фирми на компанията, те продължават да си извършват безплатни услуги.

http://www.real-land.net/bgrail/forum/viewtopic.php?f=13&t=2614


Pages: [1]