Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - cooh

Pages: [1]
1
Така... предполагам повечето си спомнят червените икаруси 280/282 голям съчленен автобус. Навярно си спомняте и че те бяха високи с двигател разположен между предните две оси и задвижване от втората. Прави ми впечатление, че тенденциозно съчленните автобуси ново поколение са с двигател отзад и задвижване от задната ос както и задна ос с двоини гуми и неконтролируема при завиване. Това защо е така? Лично моето обяснение е сравнението на икарус 280 и ман нг 272 при неравен път. Манът е много по стабилен и не се клати тва си го обяснявам с по тежката задна част заради двигателя заразлика от икарус, но пък може и да е защото манът е по нисък. Знам, че двете возила са несравними просто отразяват различни периоди в автобусостроенето, но ми е интересно ква е главната идея за двигателя отзад. Много ми е интересно примерно как стоят нещата с двойно съ4ленните: Къде се намира двигателя? Коя ос е движеща? Имат ли възможност за управление на задните /средните оси. Например ми е интересен Икарус 293, Хес Ли Трам, моделите на ван хуул, и примерно двойно съчленните тролеи на хес и шкода.
 Втори ключов въпрос ми е за третата ос на съчленните икаруси. Знаем че тя може да се управлява според това на къде завива автобуса. Как става това като механизъм? Как се управлява? Има ли голяма полза?

2
Междуградски автобуси / Муртаза
« on: 20.05.2008, 00:14:02 »
Интересна фирма с още по интересно име. За сега знам един от автобусите на фирмата бял ман. ако някой има пикс да адва

3
Транспортът по света / HESS AG?!
« on: 11.05.2008, 19:52:29 »
Интересувам се от копанията ХЕС. Като начало не мога да разбера с какво точно се занимава. От една страна оставам с впечатлението, че се занимава с изработката на каросерии и шасита. Доста Волвотата, Заурерите, Берните и ФБВ в Стара Загора са с каросерии на хес. Официалния сайт на фирмата(от който даже не можах да разбера фирмата чешка ли е или немска) е толкова скапан, че нито можеш да разбереш какво правят, нито кво произвеждат, нито с кви характеристики. Страничните ми наблюдения от др сайтове ит.н. показват че фирмата се занимава с нестандартни превозни средства например lightram(двойносъчленен тролей с пет врати) съчленни автобуси с четири оси разположени по краищата и по средата. Мисълта ми е ако някой знае нещо да го сподели. Мн ще се радвам на сайтове със снимки на всички техни модели както и на нестандартни прототипи.

4
Какво мислите за новите мерцедес капасити  и ман джиексел. Това според мен е нещо революционно предвид автотранспортната индустрия но ми е интересно според вас коя от двете фирми е откраднала идеята за моносъчленен автобус с четири оси и два еднакво дълги панела. Отделно и двата са нископодови с допълнително управление при завиване осигурено от четвъртата ос. Примерно дизайна е различен не знам може би в полза на мерцедес въпреки че ми прилича на китайска играчка колкото до мана по скоро на незавършен ето долу ще кача пикс за тези които не са ги виждали не по добре ето линк с галерия http://capacitygxl.hit.bg/

Pages: [1]