Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - KRAKOMOBILA

Pages: [1]
1
Тъй като през годините Балкантурист са имали разнообразни марки автобуси включително и Шкода 706РТО, Чавдар 11М3/4 и Икарус 250 реших да отворя тема, тъй като историята на Балкантурист е огромна, а информацията е малко. Ще се радвам всеки, които знае нещо да пише - или пък ако е намерил информация.
Ето малко от мен:
 Балкантурист е българска туристическа компания с над 60 години опит в областта на международния и вътрешния туризъм.

Създадена е през 1948 г. Търговската марка Балкантурист е добре позната на международния туристически пазар и се свързва с всички видове пътувания за и от България.

„Балкантурист“ е дългогодишен член на авторитетни международни професионални туристически организации - IATA, UFTAA, ASTA, JATA, ETOA, Euro Congress, както и на българските браншови организации БАТА, Асоциация на хотелиерите и ресторантьорите.

„Балкантурист” беше лицето на България цели 40 години.
Чужденците спяха в хотелите „Балкантурист”, ядяха в ресторантите към хотелите, пътуваха с автобусите с тази мярка.
Когато нямаше достатъчни чужденци, и ние, простосмъртните, се възползвахме от лукса и разкоша.
Едно българско селище ставаше истински град, когато на площада – редом с Партийния дом, се издигаше и хотел „Балкантурист”.
Вечер там можеше да бъде открит цветът на младежта, а в банкетната зала – градския елит.
„Балкантурист” беше като „Макдоналдс” – всички хотели и ресторанти си приличаха, менютата бяха стандартни, цените – също.
Където и да влезеше човек, знаеше, че може да намери кока-кола на цена 0,26, водка по 0,55, а спането ще струва 2,50. Най-много 2,70.
Системата „Балкантурист” е създадена в далечната 1948 година. Най-напред в обединението влизат национализирани хотели, после започват да се строят нови.
Първият балкантуристки хотел в Пловдив е „Република” – бившето „Молле”.
През 1956 отваря врати емблемата на града „Тримонциум”, пет години по-късно – „България”. После идват „Марица” и „Ленинград” – ресторантите не ги броим.
Някой да не си помисли, че новите обекти са се борили за клиенти – нищо подобно. Клиентите се бореха да ги допуснат в света на „Балкантурист”.
В ресторантите дълги години не можеше да се влезе без костюм и вратовръзка.
В хотелите съществуваше безпощаден фейс-контрол и беше истинско чудо да си намериш стая без резервация и без връзки.
Впрочем системата за резервации беше странна и направена така, че да не работи.
Веднъж се опитах да запазя стая за гости в пловдивски хотел, но се оказа, че тази работа не може да стане директно, а трябва да се мине през някаква централизирана служба за резервации. Намерих службата, всъщност това беше една дебела чиновничка, която ме изгледа с презрение и каза, че за запазване на стая в Пловдив трябва да се отиде лично в София. Точка.
След което потърсих връзки и работата се уреди за 5 секунди.
Всяка по-сериозна градска институция си имаше запазена квота в местния хотел. Окръжният и градският комитет на БКП си имаха няколко запазени стаи, които не се пускаха на свободна продажба при никакви обстоятелства.
По-малките служби също знаеха как да уреждат своите гости.
Някой път половината хотел стоеше празен, на разположение – в очакване да се обади някой „от горе”, но стаи не се даваха и на най-закъсалите.
Някоя по-човечна рецепционистка чакаше само до полунощ и тогава раздаваше няколко от пазените стаи на най-закъсалите.
Беше нормално да се видят във фоайето тълпа пътници, които гледаха към рецепционистката с надеждата, с която безнадеждно болен гледа чудотворната икона на Света Богородица.
Говореше се, че някои от служителките уреждали желаещите да получат легло срещу някой лев подкуп, но ако е имало нещо такова, то е било извънредно рядко.
Да работиш в „Балкантурист” беше невероятно престижно и не си заслужаваше заради някой и друг лев да си рискуваш шанса в живота.
Най-трудно беше да се настаниш в хотел, в който никога няма свободни места и то с чужда жена.
Първият път, когато се пробвах, бях с едно гадже в Карлово. Пред рецепцията имаше опашка от чакащи полунощ, когато може би нещо щеше да се откъсне от сърцето на дежурната на рецепцията.
Наредихме се на края на опашката с чувство на обреченост.
Лелята ни хвърли един изпитателен поглед и викна пред всички:
-         Вие, там на края, на всичкото отгоре не сте е женени май.
Потънахме в земята от срам и се скрихме в най-тъмния ъгъл на фоайето.
След малко лелята се завъртя около нас и тихо състави плана за действие.
Получихме стая, пререждайки всички – даже и тези, които бяха дошли в града да вършат държавни дела, а не да си правят густото.
Служителката на „Балкантурист” очевидно ценеше любовта – и то без никакви рушвети.
На морето обаче – разказваха познати, без някой лев в паспорта работата не ставала.
Веднъж и аз като ерген пробвах този номер в „Слънчев бряг”, но момичето на рецепцията с укорителен поглед ми върна парите, после огледа регистрационните карти, които бяхме попълнили с бъдещата ми съпруга и каза тихо и поучително:
-         Кога ще се научите, че на картите трябва да пишете един и същ адрес. Като минава проверка, първата работа е да сравняват адресите.
Попълнихме нови карти с еднакъв адрес и получихме ключове. Срещу 3 и 10 на легло.
А една година спах пак на Слънчев бряг срещу 2,50 за самостоятелна стая.
Още тогава мечтаехме за демокрацията, но едва ли сме предполагали, че ще дойде време, когато едно спане ще струва колкото един цветен телевизор.
Сега за проверките.
Имах работа в София с една колежка, колегите от столицата имаха връзки само на „Щастливеца”, бяха ни направили резервация и даже ни качиха с кола до хотела.
На рецепцията стоеше жена, която беше видяла какво ли не.
-         Ще ви сложа в една стая, за да ви легне по-евтино – предложи тя, - но да не вземе да мине проверка.
С колежката в един глас отговорихме, че нямаме никаква интимна връзка и искаме две стаи.
Жената пак ни огледа, чуди се известно време защо сме били път дотук, след като нещем да спим заедно, и накрая ни даде две стаи.
Легнах и заспах веднага от чистия витошки въздух.
Към 5 часа сутринта някой затропа яростно по вратата.
Отворих уплашен и видях срещу мен двама милиционери и един цивилен.
Без да обясняват много, те ме изтласкаха и започнаха да оглеждат в банята, в гардероба и под леглата. Търсеха скрита жена.
Към 7 станах и отидох във фоайето. И какво да видя – до стената, като осъдени на разстрел, стояха прави десетина любовни двойки. Повечето бяха с гръб – за да не се виждат лицата им.
Попитах жената на рецепцията какво ще последва и тя каза, че тези, които са без регистрация, ще бъдат глобени. Но има нещо по-лошо от глобата – МВР ще прати писма до местоработата им, където ще опише как са били хванати. А няма служба, в която подобни писма да остават тайни, клюката стигала задължително до семействата и оттам до развода оставала само една крачка.
Та така Партията, Правителството и „Балкантурист” се грижеха за морала на обществото.
Хотелите предлагаха и други развлечения освен изневерите.
Във фойетата имаше магазинчета за сувенири, където можеха да се намерят разни дефицитни неща. В тях пускаха някой път и вносни напитки – уискито беше 12 лева.
Пред ресторанта, на гардероба, продаваха вносни цигари.
В някои хотели имаше и Кореком.
Изобщо там си беше един малък Запад.
През 80-те години обаче най-добрите хотели минаха в новото обединение „Интерхотели” и всъщност там вече беше истинският Запад.
А „Балкантурист” постепенно се побългари, което си беше пробив в системата.
Така естествено дойде 10 ноември.
След което хотелите станаха толкова скъпи, че започнаха да предлагат почивка на час.

 Малко снимки:







 Лично аз се интересувам - колко автобусни подразделения и къде е имало в страната ? Какви са марките автобуси експлоатирани през годините - ясно е, че за БалканТурист държавата се е стараела да доставя най-новото и луксозно на пазара. До коя година е било държавно и до коя година са се експлоатирали Икарус 250 в Балкантурист ?


2
Тук ще се обсъждат новите съчленени автобуси за автотранспорта. По предварителна информация трябва да бъдат доставени 126 автобуса, като към момента има затруднение с плащанията на цялата партида. За начало ще пристигнат 20 броя, като първите се очакват в началото на другата седмица. До доставянето на автобусите темата ще бъда заключена, като може да коментирате в тази тема.

 Първият автобус от общата поръчка пристигна на 23.07.2014, като през юли и август пристигнаха още 19 автобуса, като това е първата партида от доставката. През месец август са възстановени средствата за изплащането и на останалите автобуси.



В края на поста като прикачен файл е добавена спецификация на 126-те автобуса


Първа доставка - 126 бр.

Инв. номер             ДК Номер                VIN номер                     Доставен
         
   1150                  CA 1069 XC      WMAA23ZZ5ER014029         23.07.2014
   1151                  CA 1070 XC      WMAA23ZZ9ER014051         12.08.2014
   1152                  CA 1071 XC      WMAA23ZZXER014043         12.08.2014
   1153                  CA 1072 XC      WMAA23ZZ8ER014042         12.08.2014
   1154                  CA 1087 XC      WMAA23ZZ2ER014053         12.08.2014
   1155                  CA 1088 XC      WMAA23ZZ3ER014045         12.08.2014
   1156                  CA 1090 XC      WMAA23ZZ2ER014067         12.08.2014
   1157                  CA 1091 XC      WMAA23ZZ4ER013955         12.08.2014
   1158                  CA 1096 XC      WMAA23ZZ6ER014055         12.08.2014
   1159                  CA 1098 XC      WMAA23ZZ8ER014056         12.08.2014
   1160                  CA 1099 XC      WMAA23ZZ7ER014033         12.08.2014
   1161                  СА 1104 ХС      WMAA23ZZ6ER014024         12.08.2014
   1162                  CA 1061 XC      WMAA23ZZ6ER014038         12.08.2014
   1163                  CA 1062 XC      WMAA23ZZ7ER014064         12.08.2014
   1164                  CA 1063 XC      WMAA23ZZ3ER014062         12.08.2014
   1165                  CA 1064 XC      WMAA23ZZ8ER014039         12.08.2014
   1166                  CA 1065 XC      WMAA23ZZ3ER014059         12.08.2014
   1167                  CA 1066 XC      WMAA23ZZ1ER014044         12.08.2014
   1168                  CA 1067 XC      WMAA23ZZ5ER014032         12.08.2014
   1169                  СА 1068 ХС      WMAA23ZZ9ER014048         12.08.2014
   1170                  СА 9098 ХС      WMAA23ZZ6ER014069         23.09.2014
   1171                  СА 9099 ХС      WMAA23ZZ4ER014071         23.09.2014
   1172                  СВ 8976 AA      WMAA23ZZ0ER014178         22.12.2014
   1173                  СB 8980 AA      WMAA23ZZ2ER014179         22.12.2014
   1174                  СB 8977 AA      WMAA23ZZ0ER014182         22.12.2014
   1175                  СВ 1752 AС      WMAA23ZZ8FR014236         08.02.2015
   1176                  СВ 1756 AС      WMAA23ZZXFR014237         08.02.2015
   1177                  СВ 1757 AС      WMAA23ZZXFR014240         08.02.2015
   1178                  СВ 1767 AС      WMAA23ZZ1FR014241         08.02.2015
   1179                  СВ 1770 AС      WMAA23ZZ7FR014843         18.02.2015
   1180                  СВ 1781 AС      WMAA23ZZ9FR014844         18.02.2015
   1181                  СВ 1784 AС      WMAA23ZZ0FR014862         18.02.2015
   1182                  СВ 1785 AС      WMAA23ZZ2FR014863         18.02.2015
   1183                  СВ 1808 AС      WMAA23ZZ4FR014864         18.02.2015
   1184                  СВ 1807 AС      WMAA23ZZ0FR014876         18.02.2015
   1185                  CВ 7107 АС      WMAA23ZZ2FR014894         31.03.2015
   1186                  CВ 7108 АС      WMAA23ZZ4FR014895         31.03.2015
   1187                  CВ 4348 АК      WMAA23ZZ2FR014944         23.04.2015
   1188                  CВ 4364 АК      WMAA23ZZ3FR014970         23.04.2015
   1189                  CВ 4361 АК      WMAA23ZZ0FR014974         23.04.2015

   2000                  СА 9100 ХС      WMAA23ZZ6ER014072         23.09.2014
   2001                  CА 9088 ХС      WMAA23ZZ7ER014078         23.09.2014
   2002                  СА 9087 ХС      WMAA23ZZ8ER014073         23.09.2014
   2003                  CА 9086 ХС      WMAA23ZZ5ER014080         23.09.2014
   2004                  СА 9085 ХС      WMAA23ZZ8ER014087         23.09.2014
   2005                  СА 9084 ХС      WMAA23ZZ1ER014089         23.09.2014
   2006                  CА 9097 ХС      WMAA23ZZ1ER014092         23.09.2014
   2007                  СА 9096 ХС      WMAA23ZZ2ER014098         23.09.2014
   2008                  СА 9095 ХС      WMAA23ZZ4ER014104         23.09.2014
   2009                  СА 9094 ХС      WMAA23ZZ8ER014106         23.09.2014
   2010                  СА 9083 ХС      WMAA23ZZXER014107         23.09.2014
   2011                  CА 9082 ХС      WMAA23ZZ3ER014109         23.09.2014
   2012                  СА 9081 ХС      WMAA23ZZ5ER014113         23.09.2014
   2013                  СА 9080 ХС      WMAA23ZZXER014124         23.09.2014
   2014                  СА 9079 ХС      WMAA23ZZ5ER014130         23.09.2014
   2015                  СА 9078 ХС      WMAA23ZZ7ER014131         23.09.2014
   2016                  СВ 6064 AB      WMAA23ZZ4FR014184          03.02.2015
   2017                  СВ 1806 AС      WMAA23ZZ2FR014877         18.02.2015
   2018                  СВ 1805 AС      WMAA23ZZ4FR014878         18.02.2015
   2019                  СВ 1804 AС      WMAA23ZZXFR014884         18.02.2015
   2020                  СВ 1803 AС      WMAA23ZZ1FR014885         18.02.2015
   2021                  СВ 1786 AС      WMAA23ZZ3FR014886         18.02.2015
   2022                  СВ 1755 AС      WMAA23ZZ7FR014888         18.02.2015
   2023                  СВ 1768 AС      WMAA23ZZ9FR014889         18.02.2015
   2024                  СВ 1754 AС      WMAA23ZZ5FR014890         18.02.2015
   2025                  СВ 1753 AС      WMAA23ZZ7FR014891         18.02.2015
   2026                  СВ 1748 AС      WMAA23ZZ0FR014893         18.02.2015
   2027                  CВ 7101 АС      WMAA23ZZ6FR014896         31.03.2015
   2028                  CВ 7103 АС      WMAA23ZZ8FR014897         31.03.2015
   2029                  CВ 7112 АС      WMAA23ZZ1FR014899         31.03.2015
   2030                  CВ 7098 АС      WMAA23ZZ6FR014901         31.03.2015
   2031                  CВ 7052 АС      WMAA23ZZ2FR014930         31.03.2015
   2032                  CВ 6949 AC      WMAA23ZZ4FR014931         31.03.2015
   2033                  CВ 7058 АС      WMAA23ZZ6FR014932         31.03.2015
   2034                  CВ 7054 АС      WMAA23ZZ8FR014933         31.03.2015
   2035                  CB 7055 AC      WMAA23ZZXFR014934         31.03.2015
   2036                  CВ 6947 АС      WMAA23ZZ1FR014935         31.03.2015
   2037                  CВ 6944 АС      WMAA23ZZ7FR014938         31.03.2015
   2038                  CВ 6942 АС      WMAA23ZZ9FR014939         31.03.2015
   2039                  CВ 7059 АС      WMAA23ZZ7FR014941         31.03.2015
   2040                  CВ 4363 АК      WMAA23ZZ4FR014976         23.04.2015
   2041                  CВ 4357 АК      WMAA23ZZ6FR014977         23.04.2015
   2042                  CВ 4368 АК      WMAA23ZZ6FR015045         23.04.2015
   2043                  CВ 4351 АК      WMAA23ZZ1FR015051         23.04.2015
   2044                  CВ 4355 АК      WMAA23ZZ4FR015058         23.04.2015
   2045                  CВ 4353 АК      WMAA23ZZ3FR015066         23.04.2015

   3100                  СА 9089 ХС      WMAA23ZZ2ER014134         23.09.2014
   3101                  СА 9076 ХС      WMAA23ZZXER014138         23.09.2014
   3102                  CА 9091 ХС      WMAA23ZZ0ER014147         23.09.2014
   3103                  CА 9090 ХС      WMAA23ZZ8ER014154         23.09.2014
   3104                  CА 9077 ХС      WMAA23ZZ1ER014156         23.09.2014
   3105                  СА 9093 ХС      WMAA23ZZ5ER014158         23.09.2014
   3106                  CА 9101 ХС      WMAA23ZZ9ER014163         23.09.2014
   3107                  СА 9102 ХС      WMAA23ZZ3ER014174         23.09.2014
   3108                  СВ 6067 AB      WMAA23ZZ6FR014185          03.02.2015
   3109                  СВ 6059 AB      WMAA23ZZ3FR014189          03.02.2015
   3110                  СВ 6057 AB      WMAA23ZZ3FR014192          03.02.2015
   3111                  СВ 6052 АB      WMAA23ZZ7FR014194          03.02.2015
   3112                  СВ 6049 AB      WMAA23ZZ0FR014196          03.02.2015
   3113                  СВ 6063 AB      WMAA23ZZ9FR014200          03.02.2015
   3114                  СВ 6062 AB      WMAA23ZZ6FR014204          03.02.2015
   3115                  СВ 6058 AB      WMAA23ZZ3FR014208          03.02.2015
   3116                  СВ 6055 AB      WMAA23ZZ1FR014210          03.02.2015
   3117                  СВ 6051 AB      WMAA23ZZ3FR014211          03.02.2015
   3118                  СВ 6056 AB      WMAA23ZZ0FR014215          03.02.2015
   3119                  СВ 6053 AB      WMAA23ZZ4FR014217          03.02.2015
   3120                  СВ 6046 AB      WMAA23ZZ8FR014222          03.02.2015
   3121                  СВ 6068 АB      WMAA23ZZ1FR014224          03.02.2015
   3122                  СВ 6065 AB      WMAA23ZZ9FR014228          03.02.2015
   3123                  СВ 6054 AB      WMAA23ZZ2FR014233          03.02.2015
   3124                  CВ 7074 АC      WMAA23ZZXFR014903         31.03.2015
   3125                  CВ 7081 АC      WMAA23ZZ5FR014906         31.03.2015
   3126                  CВ 7084 АC      WMAA23ZZ0FR014909         31.03.2015
   3127                  CВ 7082 АC      WMAA23ZZ9FR014911         31.03.2015
   3128                  CВ 7087 АC      WMAA23ZZ0FR014912         31.03.2015
   3129                  CВ 7092 АC      WMAA23ZZ2FR014913         31.03.2015
   3130                  CВ 7096 АC      WMAA23ZZ8FR014916         31.03.2015
   3131                  CВ 7095 АC      WMAA23ZZXFR014917         31.03.2015
   3132                  CВ 7062 АC      WMAA23ZZ3FR014919         31.03.2015
   3133                  CВ 7064 АC      WMAA23ZZXFR014920         31.03.2015
   3134                  CВ 7099 АC      WMAA23ZZ1FR014921         31.03.2015
   3135                  CВ 7065 АC      WMAA23ZZ3FR014922         31.03.2015
   3136                  CВ 7068 АC      WMAA23ZZ7FR014924         31.03.2015
   3137                  CВ 7072 АC      WMAA23ZZ9FR014925         31.03.2015
   3138                  CВ 4359 АК      WMAA23ZZ7FR015071         23.04.2015
   3139                  CВ 4366 АК      WMAA23ZZ4FR015075         23.04.2015



Втора доставка - 60бр.

Инв. номер             ДК Номер                VIN номер                     Доставен         
     
   1601                  CB 4942 HM      WMAA23ZZ3KT029790         15.03.2019
   1602                  CB 4943 HM      WMAA23ZZ9KT029857         15.03.2019
   1603                  CB 4953 HM      WMAA23ZZ7KT029873         15.03.2019
   1604                  CB 4947 HM      WMAA23ZZ6KT029881         15.03.2019
   1605                  CB 4936 HM      WMAA23ZZXKT029883         15.03.2019
   1606                  CB 4931 HM      WMAA23ZZ0KT029892         15.03.2019
   1607                  CB 4934 HM      WMAA23ZZ6KT029895         15.03.2019
   1608                  CB 4929 HM      WMAA23ZZ3KT029899         15.03.2019
   1609                  CB 4926 HМ      WMAA23ZZ5KT029905         15.03.2019
   1610                  СB 4927 HM      WMAA23ZZ0KT029908         15.03.2019
   1611                  CB 4958 HM      WMAA23ZZ4KT029913         15.03.2019
   1612                  CB 4960 HM      WMAA23ZZXKT029916         15.03.2019
   1613                  CB 4938 HM      WMAA23ZZ9KT029924         15.03.2019
   1614                  CB 4925 HM      WMAA23ZZ8KT029929         15.03.2019
   1615                  CB 4924 HM      WMAA23ZZ1KT029934         15.03.2019
   1616                  CB 4923 HM      WMAA23ZZ0KT029939         15.03.2019
   1617                  CB 4930 HM      WMAA23ZZ2KT029943         15.03.2019
   1618                  CB 4928 HM      WMAA23ZZ3KT029949         15.03.2019
   1619                  CB 4932 HM      WMAA23ZZ5KT029953         15.03.2019
   1620                  CB 4940 HM      WMAA23ZZ4KT029961         15.03.2019

   2300                  CB 4954 HM      WMAA23ZZXKT029964         15.03.2019
   2301                  CB 4955 HM      WMAA23ZZ5KT029970         15.03.2019
   2302                  CB 4961 HM      WMAA23ZZ0KT029973         15.03.2019
   2303                  CB 4967 HM      WMAA23ZZ6KT030139         15.03.2019
   2304                  CB 4964 HM      WMAA23ZZ6KT030142         15.03.2019
   2305                  CB 4956 HM      WMAA23ZZ5KT030147         15.03.2019
   2306                  CB 4951 HM      WMAA23ZZ9KT030152         15.03.2019
   2307                  CB 4963 HM      WMAA23ZZXKT030158         15.03.2019
   2308                  CB 4966 HM      WMAA23ZZXKT030161         15.03.2019
   2309                  CB 4945 HM      WMAA23ZZ4KT030169         15.03.2019
   2310                  CB 5703 HM      WMAA23ZZ3KT030177         15.03.2019
   2311                  CB 5694 HM      WMAA23ZZ4KT030186         15.03.2019
   2312                  CB 5704 HM      WMAA23ZZ3KT030308         15.03.2019
   2313                  CB 5700 HM      WMAA23ZZ9KT030314         15.03.2019
   2314                  CB 5706 HM      WMAA23ZZ6KT030321         15.03.2019
   2315                  CB 5701 HM      WMAA23ZZ9KT030328         15.03.2019
   2316                  CB 5715 HM      WMAA23ZZ4KT030334         15.03.2019
   2317                  CB 5712 HM      WMAA23ZZXKT030340         15.03.2019
   2318                  CB 5717 HM      WMAA23ZZ2KT030347         15.03.2019
   2319                  CB 5720 HМ      WMAA23ZZ8KT030353         15.03.2019

   3140                  CB 5723 HM      WMAA23ZZ9KT030359         15.03.2019
   3141                  CB 5698 HM      WMAA23ZZ4KT030365         15.03.2019
   3142                  CB 5725 HM      WMAA23ZZ1KT030372         15.03.2019
   3143                  CB 5693 HM      WMAA23ZZ2KT030378         15.03.2019
   3144                  CB 5695 HM      WMAA23ZZ6KT030383         15.03.2019
   3145                  CB 5696 HM      WMAA23ZZ5KT030388         15.03.2019
   3146                  CB 5709 HM      WMAA23ZZ4KT030396         15.03.2019
   3147                  CB 5702 HM      WMAA23ZZ6KT030402         15.03.2019
   3148                  CB 5705 HM      WMAA23ZZ5KT030410         15.03.2019
   3149                  CB 5707 HM      WMAA23ZZ6KT030416         15.03.2019
   3150                  CB 5699 HM      WMAA23ZZ1KT030422         15.03.2019
   3151                  CB 5697 HM      WMAA23ZZ2KT030428         15.03.2019
   3152                  CB 5711 HM      WMAA23ZZ8KT030434         15.03.2019
   3153                  CB 5713 HM      WMAA23ZZ5KT030441         15.03.2019
   3154                  CB 5710 HM      WMAA23ZZ6KT030447         15.03.2019
   3155                  CB 5721 HM      WMAA23ZZ1KT030453         15.03.2019
   3156                  CB 5724 HM      WMAA23ZZ9KT030460         15.03.2019
   3157                  CB 5719 HM      WMAA23ZZXKT030466         15.03.2019
   3158                  CB 5708 HM      WMAA23ZZ9KT030474         15.03.2019
   3159                  CB 5716 HM      WMAA23ZZ8KT030482         15.03.2019


ОБЩО: 186 бр.


3
То някой ми е преместил поста - ама последните две снимки не са от Бургас.  :neznam:

4
Стара Загора / Skoda 26Tr (1031-1038)
« on: 10.03.2013, 13:56:33 »
Бургас Бус обяви поръчка за доставка на 100 броя чисто нови тролейбуси за няколко града в България. Един от тях е Стара Загора - трябва да бъдат доставени 8 тролейбуса. Офертите са пуснати на 08.03.2013 и трябва да бъдат отворени на 11.03.2013 - очакваме информация, кои са участниците в конкурса.

5
Бургас Бус обяви поръчка за доставка на 100 броя чисто нови тролейбуси за няколко града в България. Един от тях е Варна - трябва да бъдат доставени 30 тролейбуса. Офертите са пуснати на 08.03.2013 и трябва да бъдат отворени на 11.03.2013 - очакваме информация, кои са участниците в конкурса.

6
Много благодаряааа! :devil:юю

Поживьом - увидим, дет' се вика. Не ми се вярва да се задържа в Надежда, ако родя дете... ще искам да съм на село. У нас изборът обаче е между село с чалга или град с мръсотия така че май ще приема някои чуждестранни предложения за брак, които още се намират, и ще избягам от Сомалия. Ще дам жилището в Сомалия/Надежда за 200 евро под наем - може да е нищо, но все пак.

Не е моя работа, но ми стана интересно ... Може и да не ми отговаряш.
Защо, аджеба, си купи имот в София, като не ти харесва града и ще ходиш да се омъжваш в чужбина, а ще раждаш на село ...? Можеше да пропуснеш етапа с имота ... Или да си купиш имот, например в Пловдив или Варна (там има и доста чужденци).

Но, има и добра страна на мероприятието с търсенето на жилище ... Сега има достатъчно информация във форума, за тези, на които предстои да си търсят жилища в София.

7
Изтрити теми / Re: Чавдар 141 (2602-2631)
« on: 11.01.2013, 10:16:17 »
Не трябва ли вече да е на линия?

8
 Мисля, че темата ще е интересна. Но за съжаление аз я създавам със въпрос, а не с информация по нея.
 Идеята ми е такава - всеки VIN номер носи доста информация във себе си - обаче трябва да може да бъде разчитан.
 Първо искам да попитам каква е разликата между VIN и заводски номер - ясно е, че такава разлика има - но каква е тя ?
 Второ - VIN номерата не са строго фиксирани за всички превозни средства - тоест при автобусите Икарус изглеждат по един начин, при Мерцедес по друг, при Ман по трети и т.н.т. Ще се радвам някой да разясни на различните модели автобуси - какво точно показва VIN номера и как точно се чете ?

 Примерно - ето VIN номера на 1506:
280.92.042.87 - от него успявам да разбера следното - Икарус 280.92, произведен 1987 година - 042 какво значи ? Вероятно пореден номер на произведения автобус/тролейбус през 1987 година ?
Обаче нещата при Мерцедес и Ман са ми тотално неясни:
WDB.307.100.13.045675
307.100.13.007828
 Тук и двата номера са на O305G - защо единият има WDB отпред, а другият не ? Какво значат останалите комбинации ?
 При Ман - нещата също са доста неясни:
WMA.A610044T001341

 Очаквам включване от по-запознатите. И дано темата да е интересна и за други освен мен. :)

9
       На път е да се сбъдне една мечта на всички любители на ЖП транспорта в България. “Сдружение ЖП Моделисти”, в лицето на неговия управител Венелин Василев, подписа издателски договор с известния историк и изследовател на железниците Стефан Стоичков. Съгласно договора авторът предоставя на Сдружението правата за издаването на книгата “ВАГОНИТЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ ДЪРЖАВНИ ЖЕЛЕЗНИЦИ – ПЪТНИЧЕСКИ ВАГОНИ 1867 – 2010 г.” Това е уникален труд, плод на повече от 40-годишна работа по издирването и събирането на информация за всички пътнически вагони, служили в БДЖ. Повече от десет години книгата търси своя издател. Ръкописът съдържа 1620 страници, от които около 600 са оригинални чертежи и снимки. Трудът на Стефан Стоичков, освен пълната техническа информация за всеки вагон и всяка серия вагони, е изпълнен и с любопитни исторически факти по вноса, експлоатацията и съдбата на пътническия парк у нас. Издателският проект предвижда супер луксозно издание на два тома - 1867 – 1944 и 1944 – 2010 г. Форматът е А4 с твърди корици. Работният вариант на лицата на двата тома представям на вашето внимание.
 
Илюстрацията ще е цветна /където е възможно/. Книгата ще съдържа голям брой фототипни копия на чертежи в размер, близък до оригиналния. Надявам се, наред с уникалната текстова и илюстративна част, тези приложения да представляват един от най-интересните раздели за ЖП моделистите. Изданието изцяло се спонсорира от всички частни и държавни фирми и сдружения, свързани с железопътния бизнес у нас. Научната стойност на труда е подкрепена от експертите на ВТУ “Тодор Каблешков”,  Технически унивеситет – Катедра ЖП транспорт, УНСС – Катедра Икономика на транспорта, Асоциация на българските железопътни превозвачи, Българска асоциация за спедиция, транспорт и логистика, Вагонен завод “Оптима /Интерком/” - Дряново и другите ЖП заводи в страната. Поради изцяло външното финансиране на проекта, книгата няма да се предлага на книжния пазар. Окончателният тираж ще се уточни след постъпването на заявките. Надявам се всички от форума да подкрепят изданието. Скоро ще бъдат обявени свободните бройки, цена, както и условията при които могат да бъдат заявени от всеки желаещ.

                                     Гроздан Грозев – Главен редактор на изданието   

От www.railwaypassion.com  :fan:

10
Ето какво сподели с нас Toni от Bgspotters.
Quote from: Toni
Тази вечер към 2300 се очаква да започне силен метеоритен дъжд, като най-голямата му сила би трябвало да е към 0200. Явлението е позанато като падащи звезди. Мой познат астроном ми се обади за да ме информира за събиието и каза, че при посленото подобно явление честотата е достигала да 2000 в час.
:)
Хайде - тези който им е интересно нека наблюдават. :)

11
Quote
Димитър Грозев паркирал по-добре от професионалните шофьори
15-годишен открадна автобус за трети път
Момчето няма психично заболяване, но страда от фиксидея
7 Септември, 2009
КАЛОЯНА ЖИВКОВА, ЙОРДАН ЙОЧЕВ
 15-годишен хлапак от Бургас отмъкна автобус за трети път. Младежът, чиято страст са товарните превозни средства, е лежал два пъти в болница, за да бъде отстранена манията му по тях. Лечението обаче не дало резултат и в неделя той набелязал ново возило.

Този път 15-годишният Димитър Грозев си харесал автобус марка "Юнкер дювил", собственост на "Слънчев бряг автотранспорт" АД. Машината била паркирана на ул. "Мария Луиза" в четвъртък около 10 часа. Три дни по-късно притесненият шофьор се обадил в полицията, за да съобщи, че автобусът е изчезнал. Часове след обаждането му бургаските полицаи намерили юнкера. Той бил паркиран в района под кръстовище "Битака". Престъплението било извършено с почерка на Грозев. От автобуса нищо не липсвало, бил покаран из града и паркиран перфектно. По него нямало и следа от драскотина или от някакъв удар.

Полицаите, които вече имали два идентични случая, веднага потърсили стария си познайник Димитър. Младежът си признал за кражбата и отново обяснил, че иска да стане шофьор като порасне. Грозев вече е бил на лечение в специализираното детско психиатрично отделение. Полицаи са на мнение, че ако го изпратят отново там, случката ще се повтори. Според експертите детето няма никакво заболяване, а страда от идея фикс. Младежът дори бил отличен шофьор и паркирал по-добре от професионалните водачи, съобщиха полицаи пред "Монитор".

На 19 май Димитър задигна друг автобус от комплекс „Меден рудник". Тогава момчето обясни на униформените, че просто много му се е карало. В него бяха открити три връзки ключове и 10 кочана с билети за градския транспорт на стойност 900 лева. Тогава Грозев имал и спътник при себе си - най-добрата му приятелка, която била с няколко години по-голяма от него. Димитър й предложил да я повози и след разходката оставил автобуса в района на градския басейн, на 9 километра от дома си.

Първият удар на хлапака беше в края на април тази година, когато се е повозил из Бургас на автобус „Сетра 215", който случайно беше спрян за проверка от полицейски автопатрул. Ченгетата останали смаяни, когато видели, че на шофьорското място седи дете.
http://www.monitor.bg/article?id=212954
Ха сега си признаите кой от вас се разхожда незаконно с автобуси из Бургас ?   :D


12
Разни / 23 години след..
« on: 24.04.2009, 22:56:11 »



23 години могат да са много за едни или малко за други.
23 години след аварията за много хора тя значи много.
23 години без техни близки и приятели.
23 години далече от техните родни места и домове.
23 години черна статистика.
23 години ... и за жалост това поне не изглежда да е края.



На 26.04.2009 се навършват двадесет и три години от трагедията в АЕЦ Ленин в Украйна. Нека не забравяме това!

13
Решихме заедно с CKD да отидеме да поснимаме малко тролейбуси и автобуси във Враца, та за това пускам и тук тема. Колкото повече - толкова по-добре. Ще се пътува със влак 7620 на отиване заминава от Ц. Гара в 7:12 ч. и пристига във Враца в 09:03 ч. След това имаме около 6 часа да пообиколиме и да поснимаме каквото ни е кеф, да хапнеме, да пийнеме нещо и се връщаме обратно в София с влак 7623 заминаващ на 15:51 от гара Враца и пристигащ в София в 18:03.  :)

14
Транспортът по света / Skoda
« on: 12.07.2007, 08:17:11 »
Тъй като съм огромен фен на всичко що е Шкода (28E,68E5,20tr,Europa,Madara,120L) реших да отворя тази тема. В България не са най-разпространените автобуси но тук там се срещат 9tr,14tr,15tr. Ето малко информация какви тролейбуси са произвеждали Шкода през годините, аз мисля, че това са най-красивите тролейбуси в света (мое лично мнение) надявам се темата да ви хареса.

 Започвам с може би първият тролейбус Шкода, той е с модел 1 Tr и е производство 1936 година. Двигателят е с мощност от 66,2 Kw. Возилото побира 72 пасажера и може да развие максимална скорост от 46km/h.
1 Tr.

 2 години след пускането на 1 tr започва производството на 2 tr. Тролейбусът е вече леко по-съвременен и значително по-мощен. Производството му е 1938 година, разполага с два двигателя с обща мощност 90 kW (2x45kW),побира 74 пасажера и максималната му скорост е 50km/h.
2 Tr

 3 Tr - Този тип тролейбуси вече започват да се произвеждат серийно от 1941 до 1948 година. Мощността отново е 90 kW (2x45kW), събира 80 пътника (почти колкото BMC-тата   ) и максималната му скорост е 45km/h. Интересно е, че по новият модел 3 Tr e по-бавен от по-старите 1 и 2 Tr, но за сметка на това събира малко повече хора.
3 Tr

 4 Tr - Този тролейбус е прототип и е нещо като модернизирана версия на 3 Tr разлика на външен вид няма, интересното и при 3 Tr и при 4 Tr, че над двата предни прозореца има прожектор като при локомотив. Разликата между 3 Tr и 4 Tr е единствено в мощността на електрическите двигатели при 3 Tr както споменах по-горе е 90kW или 2х45kW, докато при прототипа 4tr който е произведен 1 година след 3tr (1942), мощността е 2х60 или 120kW, което си е почти двойно колкото на 1 tr.
Чертеж на 3 и 4 Tr

 5tr - Отново прототип и първият двуосен тролейбус на Шкода. Произведен 1943 година с мощност от 65kW, "вместимост" 52 пътника и максимална скорост от 45km/h. На външен вид прилича на 9 Tr.
5 Tr

 6tr - от както Шкода произвежда 5tr, вече няма произведен несъчленен 3 осен автобус от Шкода от което следва, че и 6tr е двуосен. Тролейбусът е нещо като усъвършенствана версия на 2Tr. Произвежда се серийно от 1948 до 1950 година с мощност от 96kW и максимална скорост 46km/h. Събира 79 човека.
6 Tr

 7tr - Произвежда се серийно от 1951 до 1955 година. Първоначално са строени с мощност от 96kW максимална скорост 45km/h и 80 пасажера. По късно вече е имало подобрение и вече са станали с мощност от 120kW максимална скорост 56km/h  и с 2 пасажера повече място.
7tr

 8tr - Серийно производство от 1956 до 1961 година, мощност от 110 и 120kW, събира 78 пътника и развива максимална скорост от 50km/h.
8 Tr

 9tr - Един от най-популярните, има го и го е имало в България. Произвеждат се серийно доста време от 1961 до 1982 година, мощност от 110 и 120kW, капацитет на пътниците 70 и 100 пасажера, и максимална скорост от 60km/h.
9Tr

 10tr- Важен момент от историята на тролейбусите Шкода е именно този модел - той е първият съчленен модел на Шкода. Модела е прототип от 1958 година и е с мощност 240kW (2x120kW), събира 111 пътника в себе си и може да развие скорост от 60km/h.
Чертеж на 10 Tr

 11tr - Серийно и съвместно с Karosa производство от 1964 до 1967 година, мощност от 120 и 130kW. Машината е правена на базата на Karosa SM 11, събира 78 или 100 човека и развива максимална скорост от 50km/h
11 Tr

 12tr - Модела представлява два куплирана 9tr(как ги управляват незнам), произведени са само 500 броя специално за СССР, мощност 2х120kW и събират 180 пътника.
12 Tr

 13tr - Прототип - 1969 година, събира 69 пасажера и развива максимална скорост от 65km/h
13 Tr

 14tr - Познатата на всички Шкода, щъкаща все още в стотици градове - прототипът и е произведен през 1972 година, серийно се произвежда от 1982 до 1997 година. Мощност от 100-120kW, събира 80-100 пасажера и развива скорост от 65km/h
14 Tr

Sanos 200tr - Производство от 1982 до 1987 година, мощност 2x100kW (200kW), събира 200 пътника и развива скорост от 65km/h
Sanos 200 Tr

Seal 100 - Прототип - 1986 година, мощност 100kW, събира 100 пътника, максимална скорост 65km/h
Seal 100

Sanos 115tr - Прототип - 1982 година, мощност 100kW, качва 115 пасажера, скорост 65km/h
Sanos 115tr

15tr - Отново много познато, щъкащо почти където и 14tr. Прототипът е 1983 година, серийното производство започва от 1989 до 1997 година, мощност 2х120kW, 176 пътника могат да се качат, машината развива скорост от 65km/h
15 Tr

16tr - Не се знае много за този тип, тролейбусът е прототип и е с мощност 120kW.
16 Tr

17tr - прототип от 1988 година, мощност 100kW, събира 80 пътника и може да развие скорост от 65km/h.
17 Tr

18tr - Мощност 2х120kW, 168 пътника могат да се качат и развива скорост от 70km/h, интересното е, че както миналия 17tr, така този и следващият приличат на Чавдар.
18 Tr

19tr - Първият двусъчленен тролейбус на Шкода, знае се само, че е с мощност от 2х120kW, и събира 200 пътника.
19 Tr

20tr - Двусъчленен 15tr с мощност 200kW, събира 200 пътника.
20 Tr

14tr M - Продължение на 14tr, произвежда се от 1997 до 2004 година, мощност от 100 и 120kW, събира 100 пътника и развива скорост от 65km/h
14 Tr M

15tr M - Продължение на 15tr, произвеждан както 14tr M от 1997 до 2004 година, мощност 2х100kW, събира 176 пасажера и развива скорост от 65km/h.
15 Tr M

21tr - серийно производство от 1996 до 2004 година, мощност 175kW, събира 86 пътника и развива максимална скорост от 70km/h
21 Tr

22tr - Серийно производство от 2001 до 2004 година, мощност 2х175kW, събира 140 пътника и развива скорост от 70km/h
22 Tr

23tr - Двусъчленен с мощност 350kW (2x175kW)
23 Tr

24tr - Производство 2003 - 2005 година, мощност 210kW, събира 99 пасажера и развива скорост от 65km/h.
24 Tr

25tr - Производство 2004 година, мощност 240kW, събира 150 пътника и развива скорост от 65km/h
25 Tr


Това е за сега от мен, приемам всякакви критики, препоръки, попрваки и тн.

Снимки www.skoda.cz

     

15
http://www.vbox7.com/play:4a04f91e
Гадно дерайлиране на Татра Т4 мисля  

Pages: [1]