Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - nasko84

Pages: [1]
1
Изтрити теми / Re: Новини
« on: 02.11.2013, 10:44:21 »
Отворила се дупка на бул. Васил Левски /Карловско шосе/

Затова ли днес бяха разкопали половината път там, преди ТЕЦ-а, явно някаква авария на ВИК е било, защото техни хора копаха там.



2
дел

3
Изтрити теми / Re: Тролейбуси
« on: 04.07.2013, 00:11:11 »
Като вземат да се изчерпват запасите от нефт и природен газ след 20-25 години(може и по-малко) и цената на горивата подскочи до небето, ще видите как бързо-бързо ще се окабелят улици и булеварди, или ще се закупят някакви електробуси с батерии с голям капацитет(по-малко вероятно), или пък ГТ ще спре да функционира, но вероятността за това е под 1%.
Има и друг вариант, разработват и тестват вече индуктивни трасета за електромобили, така че дали ще е кола на ток или електробус, няма да има значение, и батерията не е важна, защото тя постоянно ще се зарежда от самото пътно платно. Така изчезват и висящите кабели :) но пък ще е скъпо защото тепърва навлиза като технология и не е ясно дали ще се утвърди

http://credobonum.bg/bg/news/603/Inteligentna-magistrala-shte-zarezhda-elektromobili-v-dvizhenie
Quote

Холандската фирма за дизайн Studio Roosegaarde и Хелийн Хърбърт от Heijmans Infrastructure представиха първите прототипи за "интелигентна" магистрала. Концепцията ще бъде реализиранав средата на 2013 г. в Холандия. Използвайки най-новите технологии, проектът е посветен на изграждането на пътища, които са по-устойчиви, безопасни и интерактивни.


Вместо да фокусира инновативни идеи за шофиране върху автомобила, проектът ги прехвърля на пътя. Според инициаторите е крайно време да се инновират магистралите, а не само колите които се движат по тях.  Нововъведенията  предвиждат "път, който свети в тъмното”, "динамични бои", "интерактивни светлини",„вятърни светлини”. Планът включва и специална приоритетна индукционна лента за електромобили, която ще зарежда колите в движение.

http://www.greentech.bg/?p=41947
Quote
Повечето сегашни концепции за зареждане на електромобилите директно от пътя се базират на технологията на индукционното зареждане. То е безконтактно, но изисква от превозните средства да спират на определени места. Вграждането на системите за индукционно зареждане в спирките донякъде решава проблема, но заради краткия си престой на тези места превозните средства трябва да бъдат оборудвани с наистина големи батерии. А това ги прави тежки и ограничава мястото за пътници.

В своето тестово трасе Volvo е вградила два електропровода в повърхността на пътя. Електрически колектор влиза в контакт с електропроводите

4
Забелязвам удължаване на маршрута на влакове 4640 и 4641, вместо Пловдив - Шумен - Пловдив, ще се движат като Пловдив - Варна - Пловдив, това само по себе си би било добре, ако времето за пътуване е както на другите влакове през Карнобат.

Пример: БВ8632 - 15 гари - време на пътуване 5ч. 48мин.
            БВ4641 - 37 гари - време на пътуване 9ч. 10мин.

Досега отпътуващите от Варна влакове бяха все с четни номера, сега вече ще има един с нечетен номер :D

Другото което забелязвам, е че досегашните "Бърз влак със задължителна резервация" ще бъдат само "Бърз влак"

5
Пловдив / Общи теми и Въпроси
« on: 27.10.2009, 09:15:43 »
Едномесечна карта за 1 линия за студенти и ученици 13лв. /общината дотира картата с още 15лв/
Обикновена едномесечна карта за 1 линия - 28 лв.

Преди имаше идея да направят карти за повече линии и повече време, обаче не се разбраха от транспортните фирми при кой ще отиват парите и май отпадна.

Pages: [1]