Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - viktorlc

Pages: [1]
1
Създавам настоящата тема, във връзка с годишнината на форума и появилата се идея да има разходка с учебната София 100 - 435.
Предложението тази година е събитието да се състои на 12-ти януари (неделя). Следобедът да се разходим с учебния трамвай за 2 часа като за целта има желание ватманите във форума да го карат. За да ни излезе евтино, някой от тях като служител ще трябва да го наеме. Ако "Столичен Електротранспорт" се съгласи, ще ни струва около 260-270 лева. В зависимост от това колко хора присъстват, ще се определи единичната цена за пътуване. Ако присъстват 27 души - ще е по 10 лева на човек.
Маршрутът трябва да е с начална и крайна спирка - депо Банишора (за да не губим от наетото време) като маршрута из София ние трябва да го определим, съгласно изискванията на "Столичен Електротранспорт" за недопустимост на български мотриси по някои трасета. Знам, че ще има много желаещи да усетят и чуят отново София 100 на паралел.
След това можем да отидем с метрото до същото заведение, в което бяхме миналата година - Пицерито в жк Дианабад. В близост спират 88, 94, 102. Малко по-далеч са 67, 413 и МС Г.М.Димитров.
Или пък на друго място - предлагайте. Също така - заявете се в пост кой би имал желание да присъства на возене със София 100?

За заведението:
Dragon
victorlc
mitakis
UMSofia
RADOCVET
Ivo
blagun
Fantomas
Tatra
spicy_e + 1
2828
AROS
UMSofia
Mammoth
balkanyon
Bahner
emo


2
Само при мен ли има проблем с визуализацията на снимките?

П.П. Благодаря Вики появиха се !

3
Столичен Електротранспорт е обявил обществена поръчка за доставка на 25 броя нови нископодови трамваи с дължина около 30 метра с 4 двойни врати и 2 единични.
Максималната прогнозна стойност на поръчката е в размер до 97 400 334,00 лв. без включен ДДС.
Срокът на доставката е не по-дълъг от 24 (двадесет и четири) календарни месеца от сключване на договора и влизането му в сила (осигуравяне на финансиране) на основание чл.114.
Източник на финансирането не е ясен. Публикувано е обаче знамето на ЕС, което значи, че най-вероятно ще се спасяват средства от някоя европейска програма.

Повече в приложения файл.

Линк към сайта на АОП: http://rop3-app1.aop.bg:7778/portal/page?_pageid=93,812251&_dad=portal&_schema=PORTAL&url=687474703A2F2F7777772E616F702E62672F63617365322E7068703F6D6F64653D73686F775F6361736526636173655F69643D333639313935

4
Столичен Електротранспорт е обявил обществена поръчка за доставка на 30 броя нови нископодови съчленени тролейбуса с електрически агрегат за автономен ход - батерия или супер кондензатор с капацитет от минимум 5 км самоход. Токовземателите обаче са планирани стандартни, а не автоматични (няма изискване за автоматични).
Максималната прогнозна стойност на поръчката е в размер до 38 138 685 лв. без включен ДДС.
Срокът на доставката е не по-дълъг от 24 (двадесет и четири) календарни месеца от сключване на договора и влизането му в сила (осигуравяне на финансиране) на основание чл.114.
Източник на финансирането не е ясен. Публикувано е обаче знамето на ЕС, което значи, че най-вероятно ще се спасяват средства от някоя европейска програма.

Повече в приложения файл.

Линк към сайта на АОП: http://rop3-app1.aop.bg:7778/portal/page?_pageid=93,812251&_dad=portal&_schema=PORTAL&url=687474703A2F2F7777772E616F702E62672F63617365322E7068703F6D6F64653D73686F775F6361736526636173655F69643D333639323236

5
Започвам нова тема, която има за цел да обобщи и да опише липсващите на София периферни градски линии, заради крайно остарялата нереформирана софийска маршрутна схема. Всички в този форум дълбоко осъзнаваме, че метрото не е панацея. Даже, напротив - то се развива не успоредно с наземния транспорт, а вместо него, което води до сумарно намаление на пътникопотока всяка година, въпреки вложените до момента над 2 милиарда лева в тежка подземна инфраструктура. Плановете за смислени нови трамвайни отсечки поетапно отпадат от стратегическите планове за развитие на града, а тези, които остават - дори и няма обещания за стартиране в близко бъдеще на реализацията им.
Нека да съсредоточим усилията си да обобщим предложения за разкриване на тангенциални градски автобусни линии като най-лесни за реализация. Това са линии, които не преминават през центъра, но биха генерирали пътникопоток и биха били реална алтернатива на личния автомобил. Осъществяват основно връзки между квартали и новоразвити зони извън центъра на града. По тези направления редовно трафикът е голям, има задръствания и средната скорост на придвижване е постоянно ниска.
Давам два примера:
1) Липсва директна връзка (автобусна линия) от район Подуяне (бул. Вл. Вазов) през Слатина до Младост;
2) Липсва директна връзка (автобусна линия) от бул. Цариградско шосе (Дружба/Младост) към бул. Пейо Яворов, Лозенец и Хладилника (а защо не и до Борово) - резултат от това е колосалните задръствания на детелината на Цариградско и Яворов като често включването към Цариградско предизвиква забавяне на скоростта и по директното направление на самото Цариградско.
3) Липсват директни бързи връзки между южните квартали през Околовръстното - например от бул. България по Околовръстното до бул. Александър Малинов или защо не - до Дружба.

Та нека в тази тема да описваме своите предложения за нови тангенциални градски автобусни линии като опишем точен маршрут (от къде до къде, по кои улици и булеварди), дължина на маршрута в километри, времетраене на курса и интервалите. Така ще може да се пресметне и колко автобуси ще са необходими за осигуряването им. Нека предложенията да са базирани на опит или наблюдения - пътувате по това направление с много прекачвания (губите много време), а виждате, че трафик има много. Или пък - пътувате с кола по това направление защото сте принудени - нямате алтернатива с градски транспорт, а трафик има много и т.н.

6
Не разбирам защо все още прокуратурата не се е заела със случая !

И аз това не разбирам. Може би защото престъпление няма.

Не!
Защото живеем в България, а не на запад от нея!

7
Изтрити теми / Re: А 67
« on: 08.08.2018, 11:38:01 »
Щом нещо на теб е полезно, значи е максимално оптимално. Това всички го разбрахме...

8
Представяне / Спаси София
« on: 08.03.2017, 12:33:26 »
Скъпи приятели, на 12 март (неделя) в 16ч. заповядайте в Бетахаус на адрес ул. Крум Попов № 58, за да отбележим заедно втория рожден ден на Спаси София.

На събитието ще направим кратка презентация с информация за най-интересните проекти, върху които работим в момента и ще обявим резултатите от анкетата "Каква беше София през 2016 г.?", в която можете да гласувате до петък (10 март).

Бихме желали да се запознаем с всеки един от вас и заедно да обсъдим проблемите, пред които е изправена София, както и възможните решения. Ще се радваме да чуем вашите идеи и предложения, както за дейността на Спаси София, така и за това как да направим столицата ни един модерен, устойчив, мобилен и зелен град. А двама от присъстващите ще спечелят едномесечна карта за всички линии на градския транспорт.

Хапването и пийването ще бъде от нас, а присъствието - от вас. Очакваме ви с нетърпение! Моля, отбележете присъствие в събитието на линка по-долу.

Линк към анкетата: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeLq2IhnO5ESigvIC1zxopXitRLuH2CyzGGX-rAHDpLiXCk3Q/alreadyresponded

Линк към събитието: https://www.facebook.com/events/1151016448341051/

9
"Столичен Електротранспорт" ЕАД е публикувал обществена поръчка за доставка на 13 бр. нови съчленени трамваи за 1009 мм.
Прогнозна стойност: 50 946 655.3 лева без ДДС или по 3 918 973 лева на трамвай или по 2 милиона Евро.

Линк

Няма още публикувана официалната документация на сайта на "Столичен Електротранспорт" ЕАД.

10
Сдружение градски транспорт и инфраструктура започва фондонабираща инициатива за откупуване на три тролейбуса. Това са DAC-Чавдар 317 ETr; GMC- BBC HR150G и Шкода 9 Tr. Целта е тези тролейбуси да бъдат запазени като движещи се музейни експонати в София и да станат част от бъдещия Музей на градския транспорт в депо "Клокотница".

1)    DAC-Чавдар 317 ETr с инв. № 118 – ОТКУПЕН!


2)    General Motors Company – Brown Boveri & Cie Company (GMC-BBC) HR150G с инв. № 152 – Цена: 19 200 лева с ДДС;


3)    Skoda 9TrHT с инв. № 5027 – ОТКУПЕН!


Повече за инициативата и за самите тролейбуси можете да откриете тук:
ИСТОРИЧЕСКИТЕ ТРОЛЕЙБУСИ НА БЪЛГАРИЯ

Ако желаете да подпомогнете финансово каузата ни, то се свържете с нас на телефон 0897 97 56 14.

За директен превод можете да ползвате банковата сметка на Сдружението:
IBAN: BG62FINV91501216739365
BIC/SWIFT код: FINVBGSF
Първа инвестиционна банка

В графа „Още пояснения“ моля да запишете свой мейл или телефон, за да се свържем с Вас при проблем.

В сайта на кампанията - http://trolleybus.bgtransport.org/donate/ има възможност за дарение през EPAY или PAYPAL

Ако сте в София, възможно е и лично предаване, срещу което ще получите официален документ за това - моля, пишете ми на лично съобщение.

В страницата на кампанията ще публикуваме отчет за даренията, който ще обновяваме ежедневно!

Подкрепете ни в каузата да запазим транспортната история на България!

11


http://sofiacouncil.bg/index.php?page=perm_committees&id=45

Столична община ще вземе решение за доставка на 20 употребявани мотриси Т6А5 от Прага, Чехия, които да заменят Дювазите.
На транспортната комисия на 30-ти ноември ще бъде дадена зелена светлина за това.

http://sofiacouncil.bg/index.php?page=perm_committees&id=45
Quote
Доклад  вх.№ СО15-9300-319/18.11.2015 г. относно сключване на договор за доставка на 20 бр. употребявани трамваи тип Т6А5 за междурелсие 1435 мм за нуждите на „Столичен електротранспорт” ЕАД

12
Ех, тая лоша демокрация - що злини е сътворила, що съдби е разрушила...  :help:

13
По времето на ГЕРБ имаше по-голям контрол и явлението беше ограничено.

А сега кое време е?
Ти на колко си години?

14
Ливреята!

15
Спокойно, няма да мине.

16
Изтрити теми / Re: Видео
« on: 20.01.2013, 12:32:39 »
[ Invalid YouTube link ]
 :help:

17
Разни / Сайтове
« on: 19.01.2013, 22:14:07 »
Мегаъплоуд бил възроден:
https://mega.co.nz/
Ама докато го нямаше, май другите вече го задминаха...

18
Разни / Пазарите в София
« on: 02.12.2012, 00:24:15 »
Ремонтът на Женския пазар може да започне през януари


Проектът, разработен от архитектурното бюро А. Д. А., обхваща участъка от бул. "Стефан Стамболов" между бул. "Тодор Александров" и ул. "Кирил и Методий" и включва застрояване, благоустройство на пешеходната зона и подземната инфраструктура . Предвидени са два етапа на строителство: I етап в участъка между ул. "Екзарх Йосиф" и ул. "Кирил и Методий" включва обектите Пазара I, Пазара II и Търговска галерия; II етап в участъка между бул. "Тодор Александров" и ул. "Пиротска" и включва ресторант, амфитеатър и подземен обществен паркинг;

След като през лятото беше изготвен проектът за реконструкцията на Женския пазар в София, дружеството "Пазари Възраждане" е кандидатствало за финансиране на част от неговото изпълнение чрез Фонда за градско развитие на София по европейската инициатива JESSICA.
"Кандидатстваме самостоятелно - без партньор, тъй като финансовото състояние на дружеството е стабилно и можем да си позволим това", обясни изпълнителният директор на общинското дружество Николай Георгиев, цитиран от Капитал Daily.
Първият етап от проекта ще обхване зоната от пазара, която е между ул. "Кирил и Методий" и ул. "Екзарх Йосиф". Индикативната му стойност е 7.2 млн. лв. Общинската компания очаква до дни отговор за финансирането от JESSICA и има готовност още в началото на декември да обяви обществена поръчка за избор на изпълнител на ремонта и той да бъде определен до края на януари 2013 г.
Един от основните критерии за оценка на кандидатите ще бъде срокът на изпълнение. "Пазарът не може да си позволи да бъде затворен дълго време, както не може да си позволи и да блокира и частния бизнес, който се развива в околните сгради", обяснява Георгиев. Ето защо той се надява, че реконструкцията няма да трае повече от 4-6 месеца.
Проектът е модерно превъплъщение на стария Женски пазар и обхваща не само територията, стопанисвана от общинското дружество, но и прилежащите обществени места. Общата площ, която ще бъде реконструирана, е близо 13 хил. кв.м.
Най-скъпото от проекта не е самото изграждане на пазара или пък оформянето на пешеходното пространство, а подмяната на цялата инженерна инфраструктура по дължината на бул. "Стефан Стамболов" в отсечката от ул. "Кирил и Методий" до ул. "Екзарх Йосиф".
Метална конструкция, стъкло и дърво - това са материалите, от които ще бъдат изградени новите съоръжения на пазара.
Освен търговските павилиони са предвидени още и две двуетажни сгради с магазини. Върху едната ще има ресторант, чиято тераса е открита и ще минава над друга. Така и пешеходното пространство, магазините и съществуващите околни обекти ще придобият нов вид.
Търговските обекти ще намалеят като единици, но ще се увеличат като площ. В момента те са 104, а след промяната ще бъдат 65. Откритите пространства под навесите ще бъдат използвани за тематични пазари, съобразени с културния календар на столицата.

Вторият етап от проекта, който обхваща зоната между бул. "Тодор Александров" и бул. "Стефан Стамболов", е по-сложен, тъй като към него е предвиден подземен паркинг за около 90 автомобила. За неговото изпълнение "Пазари Възраждане" най-вероятно ще търси партньорство с частен инвеститор.
Самият участък е по-малък и индикативната му стойност е около 5 млн. лв.
По думите на Николай Георгиев обаче подземното паркиране ще бъде трудно изпълнимо, защото в тази зона минават два големи канала и не се знае дали ще бъде възможно да се строи върху тях.
Той обаче допълва, че тази част е най-интересната от проекта заради предвидените печеливши съоръжения като детска площадка, амфитеатър и заведения за бързо хранене.

http://gradat.bg/bgprojects/2012/11/29/1957965_remontut_na_jenskiia_pazar_moje_da_zapochne_prez/

19
Започна приватизацията на "БДЖ Товарни превози"


Дружеството "БДЖ Товарни превози" вече официално е обявено за продажба чрез публичен конкурс. Това се вижда от съобщение на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК).
За продажба се предлагат 100 процента от акциите на компанията, в момента собственост на "Холдинг БДЖ".

Документи за участие в процедурата по раздържавяване могат да се купят от потенциалните инвеститори до 20 дни след публикацията на обявата в "Държавен вестник".

Сред изискванията към стратегическите инвеститори  е да са работили като жп превозвач на товари през последните десет години и да имат лиценз за железопътни услуги, заедно със сертификат за безопасност. Има изасквания и към приходите им, които за всяка от послединте три години трябва да надхвърлят 400 млн. евро. Трябва да имат разрешение и за боравене с класифицирана информация.

От финансовите инвеститори се изисква да управляват или притежават дялови участия на стойност 1 млрд. евро за всяка една от последните три години, а собственият им капитал за последната одитирана година да е поне 20 млн. лв. Те също трябва да имат достъп до класифицирана информация.

До участие не се допускат консорциуми, офшорни дружества, в ликвидация или несъстоятелност, обявени в банкрут и такива, които имат непогасени задължения към българската държава.

Кандидатите ще се оценяват по схема, при която 70 точки ще се дават за предлаганата цена и 30 точки за планираните инвестиции.


Оферти ще могат да се подават до 135 дни след обнародване на решението за приватизация като депозитът за участие е 20 млн. евро.

От бъдещият собственик ще се иска да се запази основната дейност на дружеството и да се ангажира със социални въпроси. До три години след сделката броят на заварените работещи трябва да се запази както и размерът на заплатите им.

http://www.dnevnik.bg/biznes/2012/06/12/1844842_zapochna_privatizaciiata_na_bdj_tovarni_prevozi/?ref=rss

Нова тема за започващата сага с приватизацията на Товарни превози

20
Пътуваме с парен ретро локомотив от София до Банкя
19 март 2011 /
От 21 март (понеделник), в продължение на двадесет дни, БДЖ ще предоставят възможност на пътниците да се изминат разстоянието между София и Банкя с парен локомотив.
Това съобщиха от националния превозвач, цитирани от БТА. Ретро локомотивът е бил използван при снимането на филми и в атракционни пътувания, а на 20 септември 1989 г. обслужва влака "Ориент експрес" при преминаването му през България. Сега той ще бъде включен към композициите на два влака по направлението между София и Банкя.

Пътуването е на цената на редовния билет по този маршрут - 0,80 лева. Парният локомотив от серията 01.23, произведен в Швейцария през 1953 година, ще бъде включен в състава на крайградския пътнически влак от София за Банкя. Той потегля от Централна гара София в 12.10 часа.

В обратното направление ретро локомотивът ще се движи към композицията на крайградския пътнически влак от Банкя за София, който тръгва от гара Банкя в 14.05 часа.

През първия ден на инициативата - 21 март, в състава на тези два влака ще бъде включен и един от уникалните автентични вагони, запазени от композицията на цар Борис III "Корона Експрес".

Вагонът е произведен през 1940 г. в германския завод "Линке - Хофман Верке" в Бреслау за нуждите на иранския шах. По тази причина днес вагонът е известен с името "иранката". Вагонът е оборудван с талига "Гьорлиц" 4 и стандартна за времето си конструкция. Седалките в купетата са тапицирани с гълъбово син плюш.

http://sofia.dir.bg/2011/03/19/news8234860.html

Pages: [1]