Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - ooleg

Pages: [1]
1
Изтрити теми / Re: Казанлък
« on: 23.09.2018, 22:43:36 »
Да, фирмата на Динко реже тролейбусната мрежа:
http://www.presstv.bg/новини/от-региона/09/22/динко-и-ромите-от-казанлък/
Ако ми се е драйфало от простотии сега вече е двойно! Някакъв гнусен засуканяк (Динко) си купува мрежа за рязане, дето тъпата казанлъшка община 20 години не може да си я позволи! А оня ще си я купи ще си я нареже и ще си я прибере.
Държава на Динковците дето подлага динена кора на хората.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


2
По план днес от 13:00 утре до 1:00 ще спрат Рилския водопровод на София. Без вода ще останат Симеоново, Бояна, Драгалевци, с. Бистрица, Железница, части от Панчарево и Кокаляне, част от Овча купел. Изобщо тези райони, които не взимат вода от яз. Искър, а от водопровода.
Причината е повреден спирателен кран до симеоновските езера над чешмичката. Крана го сменяха някъде през есента и не издържа повече от 3 месеца. Предния изглеждаше, че е поне на 30 години да не кажа от войната.
Вчера сутринта го видях, че тече и им се обадих. За 24 часа вече течеше двойно и правеше хубав водопад, дето рекичката извираща в околността не можеше да поеме. Ако тоя водопровод се скъса ще залее доста къщи.
Казвали са ми, че е строен през 30те години. Явно тогава по-добре да се справяли с него.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


3
Ето един текст от фрогнюз по злободневни въпроси:


Frognews Mobile
ПОЛИТИКА
Софийски ужаси. Какво отличава Фандъкова от Дража Вълчева?
30.08.2017 2500 4

Г-жо Фандъкова, какво още трябва да се случи – след злополучните спирания на водата, корупционните строежи, затапванията на улици от всесилни строители, за да ви мине през ума мисълта, че понякога и гражданите може би имат право. Поне веднъж, г-жо Фандъкова!

Овчите усмивки и тихото каканижене само разпалват въображението на столичани. Нямате си на идея, какво ви мислят и какво ви пожелават.

Излишно е да изброявам маскарадните ремонти – знаете ги. Ние обаче ги преживяваме и сме принудени да ги търпим. По цели часове там не се вясват работници, нито маркировката е поставена както трябва, нито някой „ръководител” е в състояние да даде смислен отговор на питанията на хората. А те питат просто: защо, докога...

И е така, защото сте възприела арогантното поведение на своя идол – Бойко Борисов. Вие, и другите ръководители от ГЕРБ в Общината се настанихте в Мерцедесите и пет пари не давате за закона, който не позволява това охолство. А дори и да сте намерили нужната вратичка, нямаше да е лошо да покажете известна скромност. Защото е доста нахално цели квартали на столицата да остават без топла вода, или без вода въобще, да са разкопани със седмици, а вие да демонстрирате лукс, зад който се крие партийна безпардонност. Каква е разликата между вас и Дража Вълчева, любимката на Тодор Живков? Че тя се е киприла в черна Волга, а вие в Мерцедес. Всичко друго е под индиго – дори учителския и партиен бекграунд. И вие като нея сте спусната по партийна линия, и вие като нея нехаете за хората и техните интереси.

Всички обяснения и оправдания колко се трудите, за да отстраните тази или онази повреда додеяха на всички. Защото липсват аргументи. Един истински кмет не тича по телевизиите да се оправдава и да мрънка безмислени обяснения, а стяга хората си да работят повече, отколкото крадат. Защото са обществена тайна „тарифите” и за разрешително за строеж, на архитактите и куп други служби, които дискриминират хората  рекетират бзнеса по всякакъв начин.

Спрете да слушате спуснатите и назначени от вашия пръв държавен и партиен ръководител некадърници, които носят от девет дерета вода, за да ви доказват колко те са ценни и умни и колко гражданите – глупави и нервни.

Спрете с неадекватните действия или поне намалете щетите за столичани. Ако бяхме във война или ни нападаха терористи – пак нямаше да е такъв хаос!

Пожелавам ви това, което ви пожелават 90 на сто от столичани. Другите 10 си го мислят, но заемат щатове благодарение на ГЕРБ и си траят. Те със своите близки са ваште избиратели. Не по съвест, а според ползата и страха.

Возете се в Мерцедесите, а ние ще топлим кофи и тенджери, за да не воним на „фандъковски ремонтен парфюм”. Нека ви тежи на съвестта това, което причинявате на стотици хиляди със своята некадърност – ако имате такава.

 

Камен Димитров,

злощастен жител на „Фандъкова София”

https://mobile.frognews.bg/article/141187/


Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


4

Дондуков - при спирка "ул. Бяло море" (малко след Кракра по посока моста Чавдар). Нужда от коментар има ли? :help:
Аз като циментирам из двора дето ми е за първи път става като това на снимката.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


5
Изтрити теми / Re: Електроавтобуси
« on: 30.05.2017, 17:06:28 »
Имало е планове преди още да дойдат комунистите на власт. След това някой е приел да има трамваи само в София. И ако има за комунизма оправдание, че нямаше автомобили способни да правят задръствания, то няма оправдание, че булевардите са толкова тесни, че в последствие обособени трасета няма къде да бъдат изградени. Всъщност някои булеварди имат място, но свободното място е свързано с изсичане на дървета, където ще ревнат еколозите. И така автобусите процъфтяват и говорим на парче някои да бъдат екологизирани с цел прах в очите и пари в джобове от подаръчета. Очаквам в най-скоро време метро с метанови  автобуси и електроавтобуса на концесия в някоя община.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


6
Новината я намерих тук и изглежда доста официална като за първо появяване по медиите.
https://goo.gl/b2S4Wq

Quote
ИЗНЕНАДА! Американец иска да направи ... първа частна спирка на софийското метро

Американски инвеститор е готов да финансира изграждането на метростанция между съществуващите Обеля и Сливница. Там е мястото, където инвестиционната програма на Общината предвижда да има и гара на железопътния транспорт. Така гарата и новата метростанция ще осигурят директна връзка на влаковете за и от Белград с метрото, съобщи БНТ.

Новата метростанция ще се намира на бул. "Панчо Владигеров". Юристите на Общината вече търсят правна форма, по която в изграждането на спирката да участва и частен инвеститор.

Йорданка Фандъкова, кмет на София коментира идията така:  "С изграждането на метрото се променят положително цели райони, квартали. Това повишава цените на имотите. Инвеститорите го оценяват и затова са готови да се включат и финансово по съответния ред, както законът го изисква, така че да подпомогнат по-бързото развитие на метрото. Аз мисля, че това е изключително добре, положително. Разбира се частна спирка не може да има, спирката ще си е като всички - обществена."

Разстоянието между двете сегашни метростанции "Обеля" и "Сливница" е достатъчно голямо, за да може да има и междинна станция, коментира шефът на метрополитена Стоян Братоев. Освен за обслужването на близките блокове от "Обеля 1", тази станция е предвидена и за връзка с влаковете посока Белгард.

Новата спирка на подземаната железница ще бъде тук, където се засича жп линията София-Белград с трасето на метрото. А зад мен виждате имота на частния инвеститор, който се намира в непосредствена близост до парк "Бакърени гробища". Затова той е решил да инвестира средства за изграждането на новата метростанция.

Всичко това трябва да е факт през 2020 година. А само след два месеца се очаква да започне изграждането на метрото до "Овча купел" и Горна баня. Ако всичко върви по план до средата на 2019-а година ще има нови 12 километра метро с 12 метростанции.

Моля за коментар.


7
Изтрити теми / Re: Тролейбуси
« on: 20.04.2017, 16:00:53 »
Така е, но на тория. Щото ако беше така напрактика нямаше да има нужда и от форума. Хората си правят каквото си знаят, ти си плащаш билетчето и картата и си мълчиш! Обаче като е така в Северна Корея не са я докарали за пример.
Давав пример от историята точно на тролейбусите в Перник - не са си плащали тока в продължение на много години.
Всяка елементарна логика казва, че горивото на автобусите и тока на тролейбусите е най-приоритетната "суровина". Като не излиза сметката с парите - се вдига билета и/или вдига субсидията и поне за това се намират пари. Поне за това. В случая не беше направено! Нещо повече - има една бивша кметица, която бог да я прости, предпочете да се махне от кметското място и да стане народен представител! Следователно има много за ровене в миналото на пернишките автобуси. И това е форум и хората ровят както могат. Всеки според акъла и професията си. Моя акъл е като на сисадмин, на някой друг е като на шеф на софтуерна фирма , на трети като на ватмат или шофьор - това си е хубаво! Е ражда раздори ама...

8
Загрижила се Церовска за екологичен транспорт в Перник след като ликвидира тролейбусите. Да се смее ли човек, да плаче ли...
Да плаче чоек , но докато рони сълзи , с още 100 души да хвърли един тупаник на общинския съвет и на кмета и изведнъж ще полъхне свеж общински вятър.

9
Варна / Техническа информация
« on: 05.08.2016, 17:28:21 »
Понеже непрекъснато говорим за автобуси и тролейбуси и за двигатели измислих да сложим една тема в която като за начало за сега аз да обясня с някакви прости думи основните принципи на двигателите. Като за начло ще я нахвърлям информацията по-така в безпорядък пък постепенно ще сложа картинки и ще си оправя обясненията.
Давам си сметка, че не всеки човек знае какво е ПТД, асинхронен двигател , и други такива неща. АКо седне да чете учебник трудно ще схване принципа и ще махне подробностите.

Като за начало основната и съществена разлика между ел. двигател и ДВГ е факта, че ДВГ-то по начина по който работи няма начин да си изменя скоростта на работа в много широки граници. Т.е. ако му е много малко гастта ще изгасне, а и много бързо до безкрайност не може да работи. Поради тази причина се налага да се направи механичен преобразувател на ъртящия момент - т.е. трябва да сепреобразува въртяшия момент така, че да се получи много бързо въртене (за сметка на мощността) или обратното много бавно въртене (с голяма мощност). Тези устройства се нарфичат в механиката редуктори. И понеже в един автомобил или друго нещо работещо с ДВГ се налага това преобразуване да се променя превключваемия редуктор се нарича скоростна кутия. В общи линии това се прави с различни предавки зъбни колела и т.н. Това е основен недостатък на ДВГ, че има нужда от скорстна кутия, защото всяко механични устройство вдига много вероятността за повреди. Друг основен недостатък на ДВГ е основния неодстатък на топлинните машини - ниското КПД. Поради основния принцип във физиката - цялата механична енергия може да се превърне на 100% в топлинна (примерно при триене), но никога 100% от топлинната енергия не може да се превърне в механична. КПД-то е по-малко от 50%. Самото нагряване на радиатора и антифриза е тая топлина, която никога не се е превърнала в работа. И друг недостатък на ДВГ е това, че винаги енергията на горивото отива в колелата и никогаот колелата не се превръща в гориво. Друг основен недостатък на ДВГ е, че не съществува никакъв друг начин за спиране освен да откачиш подаването на въртящ момент от ДВГ към колелата и чрез спирачните дискове да спреш.

При ел. двигатели нещата общо взето са точно на обратно. Всъщност има само един неодстатък и той не е на ел. двигател - факта, че трудно се съхранява ел. енергия в големи количества.

И така при електрическия двигател имаме взаимодействие на магнитните полета на електрически токове по такъв начин, че да се създаде въртящ момент.
И понеже няма как да се върти ел. двигател без да се върти магнитното поле има различни технологии и начини за създаване на въртящо магнитно поле които в общи линии определят и видовете ел. двигатели.
Първия и най-прост ел. двигател е Постоянно-токовия двигател - ПТД. При него имаме захранване с постоянно напрежение, както на статора, така и на ротора. Понеже постоянния ток и напрежение създават статични магнитни полета и няма как да се върти ел. двигател в ПТД за да се създаде въртщо магнитно поле има механично устройство наречено колектор. В общи линии колектора подава напрежението на ротора чрез т.нар. четким които са графитени и контактуват механично към два полу-пръстена. Така колектора създава въртящото магнитно поле (тъй като токът не може), защото периодично разменя местата на плюса-а и минуса.
Основно предимство на ПТД е, че скоростта на двигателя зависи от напрежението на ротора и много лесно се управлява такъв двигател. Когато искаш да се върти бързо подаваш по-високо напрежение, когато искаш да се върти бавно - подаваш ниско напрежение.
Като всеки електрически двигател има много високо КПД, като идва просто от загубите, които се получават неминуемо при протичането на ток през проводник. Но за да се сравнят илюстративно какви са загубите спрямо ДВГ - ел. двигател се охлажда от една перка, която се върти от самият двигател и от корпуса, който има оребрение като радиатор с цел да има по-голяма контактна повърхност с въздуха. За сравнение ДВГ-то има сложно внодно охлабдане със специален радиатор.
Основен недостатък на ПТД-то е наличието на колектор и четки. Тъй като четките са графитени се износнват и се налага да се сменят. А тъй като колекторът е механичен е предпоставка за механични дефекти.
Друг недостатък на ПТД–то е пускането му.
Ако ПТД–то е спряло и изведнъж му пуснеш цялото захранващо напрежение ще се получи ситуация близка до късо съединение и ще стане едно голямо "БУМ"! Това е така, защото имаме медни проводници, по които прилагаме постоянно напрежение и ток, които са почти късо съдинение. Когато двигателя е развъртян положението не е такова, защото вътрешните магнитни полета не позволяват безкрайно нарастване на тока. За тази цел при класическото пускане на ПТД в началото трябва да се пусне токът през мощен резистор, който да го ограничи. Когато мине малко време и двигателя се развърти с цел да се позволи нарастване на скоростта трябва токът да се пусне през по-малък резистор. Когато достигне новата скорост, трбва през още по-малък резистор и най-накрая без такъв. В класическия случай това се е правило с контактори и релета за време, които мехнаично са превключвали резисторите.
Обаче този подход е ужасно енергонеефективен тъй като наличието на съпротивления води до отделяне на топлина, което
- е електрически неефективно, защото превръща ел. тол в топлина, която се разсейва от резистора
- второ, отделянето на такава топлина води до опасност от пожари или от нуждата да се поставят резисторите извън тролейбуса.
Наличието на механични контактори след продължителна употрежа води до грешно превключване и изпускане на степени тъй като при залепнали контактори или друг механичен проблем не се развърта правилно двигателя във времето.
В последствие (през 80-те години) тези механики са заменени с т.нар. тиристорни управления и ШИМ - широчинно-импулсна модулация.

Ако има интерес ще го допиша по-нататък....

Pages: [1]