Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - etnies

Pages: [1] 2
1
Изтрити теми / Re: koda 26Tr Solaris
« on: 31.07.2014, 03:35:27 »
В случая възстановяването трябва да е за сметка на Гражданската отговорност на микробуса... Възстановяват, да, мога да си разкажа горчивия опит, но ще е оффтопик!  :help: :help: :/

Откога караш Соларис, та и горчив опит придоби  :P

3
Изтрити теми / Re: Стара София
« on: 03.01.2013, 02:23:31 »
Новата сграда на БНР я има, но се вижда само покрива. Снимано е от кулата на КНСБ.

4
Разни / Загорка или Каменица
« on: 30.09.2011, 20:34:14 »
 :devil:

5
Защо дори Аристотел и Софокъл споменават Витоша

30.10.2010 06:00 Дали Морените на тази планина не са дялани от човешка ръка

Как на фона на известните в древността гигантски планини една нищо и никаква Витоша е била спомената от антични автори като философа Аристотел, историка Тукидид и трагика Софокъл.

Защото най-вероятно скалите по тази планина, смятани за "морени" или за "каменни реки", са всъщност мегалити, пише Георги Велев в книгата си "Непрочетената "Илиада", представена за първи път снощи.

Витошката мегалитна композиция е чудовищно сложна поради съвършената точност в отбелязването на отделните моменти в движението както на Слънцето, така и на планетите от Слънчевата система, а и на звездите, смята авторът.

Всички "каменни реки" според него са свързани в мегакомплекс, обхващащ източната и западната част на Витоша. Ориентацията на гигантската източна мегалитна конфигурация над Бистришкото бранище пряко кореспондира с подредбата на мегалитните лъчове над Златните мостове.

Обяснението на всичко това произтича от обожествяването на Слънцето от траките, пише авторът, според когото тези творения трябва да се наричат Сердикийски слънчогледни резньове. Предложеното название се основава и на твърдението за тракийския произход на името Витоша със значение "два резена".

Цялостният анализ на тази величествена и съвършена система тепърва предстои, стига да се окаже по нашите ограничени възможности да я проумеем, преди да сме я унищожили напълно, смята Велев.
още по темата
 
Витоша превърната в Аляска за трилър с Мила Йовович
 10 | 47219
Две години без достъп до морените на Витоша
 2 | 10718
След 250 години - диви кози на Витоша
 1 | 6286

Издигането на Витоша на тези слънчеви каменни реки, съпътствани от хиляди мегалитни комплекси, прави начинанието по-грандиозно като усилие и познание дори от Великата китайска стена, като го нарежда сред вселенските забележителности, е мнението на автора.

По думите му, са прави шопите, когато казват: "От Витоша по-високо нема". И добавя: Тя е вълшебна планина, която денем искри като изкусно шлифован диамант под лъчите на Слънцето, а нощем "улавя" светлината на Луната и звездите. Не друг от многото масиви, опасващи София, а именно Витоша е свещената за сардите планина, в която според запазените предания е закопано приказното им съкровище.

Повече от сензационно е посочването на Витоша под името Скомбра в "Метеорологика" на Аристотел: "и трите реки - Стримон, Нес и Хебър - от Скомбра" . Непосредствено преди това философът обозначава посоките на света чрез зимното и лятното слънцестоене, както и чрез равноденствието, белязани чрез местоположението на планините.

Допускането, че слепените един до друг скални късове (благодарение на идеално полираните им повърхности, между които не може да се пъхне дори острие на бръснарско ножче) са поставяни от наши предшественици, поражда съмнение в естествения природен произход на "каменните реки", смята авторът.

Като потвърждение за съзнателното човешко композиране на "морените" той определя разполагането им на места, където се открива дълбока пространствена перспектива.

Вгледаме ли се внимателно в картата на Витоша, прави впечатление, че така наречените "каменни реки" стриктно фиксират азимутите на движението на Слънцето, пише авторът.

Мегалитните вериги по западния край на тази планина са разположени по начин, който да проследява движението му в двойките кардинални астрономични моменти - равноденствия (пролетно и есенно) и слънцестояния (зимно и лятно).

В книгата е обърнато внимание на обстоятелството, че именно в тази част на Витоша скалните редици са ограничени между Накев камък и Златните мостове - две местности, които фиксират крайните точки в движението на Слънцето.

В деня на лятното слънцестоене то изгрява над мегалитите по Накев камък и залязва по северозападния склон на каменната редица на Златните мостове. А пък в деня на зимното слънцестоене светилото изгрява над югоизточната страна на Златните мостове и залязва над Накев камък.

По средата се намира мегалитният комплекс по река Рударщица, изследван и фотографиран от Георги Велев при равноденствията през настоящата година.

В подножието на връх Острица, в глъбината на един от огромните блокове, над специално кантирана с двусантиметрова лента ниша, точно по залез на 20 март 2010 г. просветлява пирамида с височина метър.

На 23 септември 2010 г. картината се повтори след изкачване по внушителната мегалитна верига над самата река Рударщица, чието предназначение е да отбелязва точното място на движението на Слънцето при равноденствията. .


http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3365351

6
На 3  Октомври (събота) организираме вече  традиционната форумна екскурзия за посещение на Междунардония Технически Панаир Пловдив.

В тази връзка - следната организация:

Пътуване: Влак 07:20 от Централна Гара София, пристигане в Пловдив - 09:27. Съответно тръгване от Подуене - 07:26, от гара Искър - 07:32

Програма: Посещение на Панаира, разходка из Пловдив, употреба на бира и прочие  :D
Връщане: около 18:00.

Срещата е в 07:00 при локомотива в чакалнята на Централна Гара.

Поканени са всички участници. Желателно е желаещите да пишат тук или на ЛС.
Ако има желаещи да дойдат, но им е по-удобно да се качат от Подуене или Гара Искър - да измислим място за среща във влака  :)




п.п. Тъй като в момента БТК имат проблем с Интернет връзаката с цялата страна и като последица от това повечето сайтове не се отварят по късно ще пусна цена на билетите за влака и входа.

7
Споделете  :D

8
Колеги, от утре започва Есенния технически панаир в Пловдив. Както може да се досетите ще има автосалон освен всичко останало. А на него - автобуси и тролейбуси  :P

В тази връзка викам да направим едно традиционно пътуване до Пловдив като форумна разходка.
Предлагам да се организираме в събота.
Удобни влакове има в 7:30 (пристига в 9:40) и 8:30 (пристига в 10:54).
За връщане - 18:00 от Пловдив (20:40 в София).
Цени на билетите: еднопосочен - 8.10, двупосочен - 14.60. Ученици, студенти и пенсионери - 4.05/8.10  :D
Та така - нека желаещите да пуснат по едно мнение тук и да се заформим.
Ако има желаещи, които не са от София, може да се организира среща в самия Пловдив (например на гарата  :P)

9
С гръб към морето, с пясък в дупето, с болка в сърцето...
От: Екип на Dnes.bg
info@dnes.bg
02.09.2008 17:15    10

 
Не вярваме, че има хора, които да не обичат морето. Всеки си намира причините да ходи на море през лятото: дали да ходи по нощен живот, дали да се пържи на слънце, да се къпе в солена вода, да гледа голи цици, да лекува ишиас и лумбаго, да си намери гадже...

Доскоро всички българи се отправяхме към Черноморието, но вече не е така. Спокойно обикаляме и по чуждите морета и океани. Много от постоянните и редовни туристи чужденци и българи вече предпочитат да идат другаде, не в България.

Защо? Ясно защо: за същите или малко повече пари получаваш спокойствие за тялото и душата, внимателно и грижовно обслужване, добра храна, удобства и приятна за очите и ушите атмосфера.

Така. За никого не е тайна, че много хотели пустеят, изнемогват и вече фалират. Също така не е тайна, че има отлив на туристи. Защото, като ти е грозно и некомфортно, поне да ти беше евтино...

А то... Но въпреки това, за нас все още е по-евтина почивката на Черно море, отколкото на Карибите, където им се иска да почиват на 31% от читателите на Dnes.bg. Интересни резултати получихме от последната ни анкета, в която гласуваха 4 453 души.

В отговор на въпроса „Какво още ми трябва, за да забравя за нашето море?“ цели 6% от анкетираните шеговито отговарят „Цунами, хищни акули, пирани“. Т.е., те са едни верни и последователни „потребители“ на Черноморските курорти в България, които само чудо може да помръдне оттам.

Още 15% процента са така, че и по-зле. Ни природен катаклизъм, ни чудо някакво би ги прогонило от морето. „Никога не бих го забравил, всяко лято почивам там“, категорични са те.

Е, всякакви ги има. Някои са търпеливи, разумни и толерантни. Чашата им преля, ама не съвсем. Въпрос на „Още два строежа, още две спирания на водата, още две асфалтирания, и вече не ме бройте на морето“. Те са 17-те процента почти загубени за Черноморските курорти клиенти.

Може би догодина ще са окончателно загубени? Те, както и 4-те процента, на които им е писнало неудобното придвижване до морето и обратно. То не бяха задръствания, то не бяха счупени пътища, тежки катастрофи, постоянни ремонти, обходни маршрути...

Пътуването до морето се превърна в приключение а ла Индиана Джоунс.

Цялата тази игра на живот и смърт отдавна вече е отказала не малко хора - точно  27% от читателите на Dnes.bg - от почивка на Черноморието.

Ах, морето не, ами направо ех... морето!


10
Нещо не ми ги отваря

Или пробвай да ги свалиш на компютъра - тогава трябва да ти ги отвори.

11
Quote
Автомобилен салон София 2008
за товарни автомобили и автобуси


Осемнадесетoто издание на най-голямото автоизложение, организирано от Съюза на вносителите на автомобили в България, ще се проведе от 13 до 22 юни в залите на Интер Експо и Конгресен Център - гр.София, бул. “Цариградско шосе” № 147.

За втори път в историята на “Автомобилен салон София” акцентът се поставя върху индустриалните превозни средства. Представят се всички класове товарни автомобили, автобуси, специализирани превозни средства, строителни и пътностроителни машини, подемнотранспортна техника, а така също и съпътстващи автомобилната индустрия продукти – оборудване за бензиностанции и автосервизи, резервни части, гуми, масла, автоаксесоари и други.

Марките, които cе представят на “Автомобилен салон София 2008”:
CITROEN, DACIA, DAF, FIAT, FORD, GAZ, IRISBUS, ISUZU, IVECO, KIA, KING LONG MAN, MAZDA, MERCEDES-BENZ, MITSUBISHI, NISSAN, OPEL, OTOKAR, PEUGEOT, PIAGGIO, RENAULT, SSANG YONG, SKODA, TOYOTA, VOLKSWAGEN, VOLVO, AVIA, BMD и други.

Други участници:
ACTIA-MULLER, ANTEO, COMETTO, FRIGOS, HAKO WERKE, HS PENTA, HYDROMETAL, HYDROVEN, ITW, KOBIT, LAMBERET, LIMIT, LUNA, LUXIMA, ESSO, PALAZZANI, PALKIT, PZB, MAZ, MERKER, MOBIL, MP FILTRI, TAVOLA, TENG TOOLS, TOTAL, WIELTON и други.


Изложението обещава да е интересно. А и е удобен повод да се сберем.

12
По случай Великден се организира форумна среща под надслов "На кой са му най-здрави яйцата"

Дата: 28 Април (Понеделник)
Час: 18:00
Място: Езерото Ариана
Облекло: По избор

Задължително условие: носете си яйцата, да видим кой ще Бореца!

14
Освобождават шефа на БДЖ заради пожара във влака София-Кардам

Премиерът е отхвърлил подадената от транспортния министър Петър Мутафчиев оставка

11.03.2008

Министърът на транспорта Петър Мутафчиев освобождава от поста му от утре изпълнителния директор на "БДЖ" ЕАД Олег Петков, съобщи правителствената информационна служба.

Транспортният министър е докладвал на министър-председателя Сергей Станишев изводите от проверките на мобилните групи, извършени в системата на железопътния транспорт след пожара във влака София-Кардам в нощта на 28 срещу 29 февруари, при който загинаха девет души.

Констатираните в доклада пропуски и нередности водели до извода, че ръководството на "БДЖ" ЕАД не е осъществявало своевременен и засилен контрол, не са определени срокове за запознаване на персонала с новите ограничения при пътуванията и мерките за безопасността на пътниците, нито конкретни действия за въвеждането им в системата на БДЖ.

Това са мотивите за освобождаването на Петков.

Поради допуснати пропуски и слабости в работата ще бъдат освободени управителят на "Пътнически превози" ЕООД Димитър Петков, зам.-директорите на "Пътнически превози" ЕООД Николай Николов и Георги Иванов, Иван Лалов, директор на дирекция "Безопасност и контрол" в БДЖ, и Христо Иванов, директор на поделение "Пътнически превози" - София.

Категоричното мнение на министър-председателя е, че действията на министъра на транспорта по време на трагичния инцидент са били адекватни на ситуацията, а предприетите от него мерки за повишаване на контрола и безопасността на пътническите превози в железниците са професионални и отговорни.

Премиерът е отхвърлил подадената от министър Петър Мутафчиев оставка и му е препоръчал да бъде отправена покана към Европейската железопътна агенция за разследване на произшествия да предостави свои експерти за подпомагане на разследването на причините за трагичния пожар.

Възможност за това давала Европейската директива за безопасност в железниците.

Премиерът одобрил предложените от Мутафчиев кадрови промени и препоръчал те да бъдат извършени максимално бързо.

По-рано днес наблюдаващият делото прокурор Валери Мирчев каза, че

до момента няма данни за терористичен акт във влака,

пожарът е тръгнал от едно място, не са открити следи от взривни вещества, включително течни и запалителни вещества в двата изгорели вагона.

По думите на Мирчев експертизите до момента отхвърлят версията за две огнища на пожара. Огънят е тръгнал от едно място, уточни той.

Няма основна версия за причините за пожара, според Валери Мирчев.

Разследването работи по всички възможни версии, включително умишлени и неумишлени действия на персонала и на пътници.

Разпитани са над 100 свидетели, на този етап нямаме готовност да направим следствен експеримент, каза още прокурорът.

Той обясни, че пожаротехническата експертиза ще обхване целия доказателствен материал, затова ще бъде готова по-късно. Тя трябва да посочи точните причини за пожара, поясни Мирчев.

Срокът за разследването е два месеца, но ние ще се стремим той максимално да бъде съкратен, отбеляза той.


15
Quote
"Български държавни железници" ЕАД обявяват обществена поръчка за доставка на 58 бр. компютърни конфигурации , 58 бр. комуникационни устройства PDA - PC и 350 бр. преносими компютъра /PDA/ за "Система за компютърно издаване на билети в крайградски и пътни
12/02/2008

Обявление за обществена поръчка от секторен възложител
№ 59 от 12.02.2008 г.
РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ
I.1) Наименование, адреси и лица за контакт:
• Официално наименование: "Български държавни железници" ЕАД
• Пощенски код: 1080
• За контакти: отдел "Доставка и продажба на движимо имущество"
• Факс: 02 9800424
• Адрес: ул. "Иван Вазов" № 3
• Град: София
• Лице за контакти: инж. Д. Христова
• Адрес за изпращане на заявления: 1
• Телефон: 02 9324742
• Държава: България
I.2) Основна дейност/и на възложителя
• Вид на възложителя: Железопътни услуги
РАЗДЕЛ ІI: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА
ІІ.1) Описание
ІІ.1.1) Наименование на поръчката
• Наименование: Доставка на 58 бр. компютърни конфигурации , 58 бр. комуникационни устройства PDA - PC и 350 бр. преносими компютъра /PDA/ за "Система за компютърно издаване на билети в крайградски и пътнически влакове", за нуждите на "БДЖ" ЕАД - 2008 год.
ІІ.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение
• Код NUTS: София - столица (BG211)
• Място на изпълнение: гр. София, бул. "Кн. М. Луиза" " 114А
• Тип доставки: Покупка
• Обект на поръчката: Доставки
ІІ.1.3) Предназначение на обявлението
• Предназначение: Възлагане на обществена поръчка
ІІ.1.4) Информация относно рамково споразумение
• Брой изпълнители:
• Прогнозна стойност:
• Срок в месеци:
ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката
• Описание: Доставка на 58 бр. компютърни конфигурации, включващи: компютър, монитор, принтер, UPS и 58 бр. комуникационно устройство за връзка PDA – РС и 350 бр. преносими компютъра /PDA/ със зарядни устройства и допълнителна SD памет.
ІІ.1.6) Код съгласно Класификатора на ОП
• 30211400
ІІ.1.7) Споразумение за държавни поръчки
• Поръчката е предмет на Споразумението за държавни поръчки: Не
ІІ.1.8) Обособени позиции
• Обособени позиции: Да
• Подаване на оферти: за една или повече обособени позиции
ІІ.1.9) Варианти
• Ще бъдат приемани варианти: Не
ІІ.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем
• Описание: Поръчката е делима: І позиция - за 58 бр. компютърни конфигурации, включващи: компютър, монитор, принтер, UPS , ІІ позиция - 350 бр. преносими компютъра /PDA/ със зарядни устройства и допълнителна SD памет и 58 бр. комуникационни устройства за връзка PDA – РС.
ІІ.2.2) Опции
• Опции: Не
• Брой месеци:
• Брой дни:
ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
ІІ.3.1) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
• Срок в дни: 15
РАЗДЕЛ ІІІ: ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
ІІІ.1) Условия, свързани с изпълнение на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции
• Описание: Гаранция за участие за цялата поръчка – 15 000 лв., със срок на валидност 150 дни от крайния срок за подаване на заявленията. Гаранция за участие за Поз. 1 - 58 бр. компютърни конфигурации включващи: компютри, монитори, принтери, UPS - 500 лв., за поз.2 - 350 бр. PDA компютъри със зарядни устройства и допълнителна SD памет и 58 бр. комуникационни устройства PDA- РС- 14 500 лв. Гаранция за изпълнение на поръчката 3% от стойността на договора със срок на валидност един месец след изпълнение на договора. И двете във вид на банкова гаранция или депозит внесен на името на "БДЖ" ЕАД, при ТБ "Алианц България" АД, IBAN: BG02BUIN7604 1010 026513, BIC: BUINBGSF.
ІІІ.1.2) Условия и начин на финансиране и плащане
• Условия: по банков път - минимум 20 дни след доставката
ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице
• Изискване: Когато определеният за изпълнител кандидат е обединение на физически или юридически лица, следва да се регистрира като дружество по Търговския закон
ІІІ.1.4) Други особени условия
• Други особени условия: Не
• Условия:
ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците
• Документи и информация: 1. Кандидат за изпълнител на обществена поръчка може да бъде всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, както и техните обединения. 2. Изискуеми документи по чл.47, ал.1, 5 и 7 от ЗОП, подробно описани в образец – заявление към документацията.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
• Документи и информация: 1. Копие от годишния баланс и отчета за приходите и разходите на Кандидата за предходната година - заверен от кандидата. 2. Копие от идентификационния номер по ДДС, в случай, че лицето е регистрирано по ЗДДС и копие от регистрацията по БУЛСТАТ, или копие от Единния идентификационен код, определен от Агенцията по вписванията, в случай, че лицето е регистрирано по реда на Закона за търговския регистър. 3. Други доказателства /по преценка на кандидата/
ІІІ.2.3) Технически възможности
• Документи и информация: 1. Декларация съдържаща списък на основните договори през последните три години, включително стойностите, датите и клиентите на които са доставяни компютърна техника и/или преносими компютри PDA. 2. Списък на изградената стуктура от оторизирани сервизни бази на територията на РБългария. 3. Документ за сертифициране на производителя по ISO 9001:2000 – копие заверено от кандидата, за всички изделия, за който участва кандидата. 4. Сертификати за произхода на всички изделия, за който участва кандида и други доказателства /по преценка на кандидатата. 5. Когато кандидата не е производител представя оригинален документ/ може и нотариално заверено копие/ от производителя, доказващ правото на кандидата да предлага и извършва доставки на неговата продукция през 2008 г. /дистрибуторски договор, пълномощно или оторизационно писмо/. 6. Референции от предишни възложители за: компютри, монитори, принтери, UPS и Референции за практическо приложение на преносими компютри PDA в международен жп транспорт. 7. Други доказателства по преценка на кандидата.
ІІІ.2.4) Запазени поръчки
• Запазени поръчки: Не
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Изискване за определена професия
• За изпълнението на услугата се изисква определена професия: Не
• Нормативни разпоредби:
ІІІ.3.2) Юридически лица
• Трябва да се посочат имената и професионалната квалификация на персонала: Не
РАЗДЕЛ IV: ПРОЦЕДУРА
ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура
• Избрани кандидати: Не
• Вид процедура: Договаряне
ІV.2) Критерий за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерий за оценка на офертите
• най-ниска цена
ІV.2.2) Електронен търг
• Ще се използва електронен търг: Не
ІV.3) Административна информация
ІV.3.1) Идентификационен номер на поръчката
• Номер:
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка
• не
ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи
• Платими документи: Да
• Време: 16:00 ч.
• Ако да, цена без ДДС (в цифри): 300
• Условия: по банков път или платими в касата на "БДЖ" ЕАД, гр. София, ул. "Иван Вазов" № 3
• Дата: 14/03/2008
• Прогнозна стойност (валута): BGN
ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или заявления за участие
• Време: 16:00 ч.
• Дата: 14/03/2008
ІV.3.5) Език/ци, на който могат да бъдат изготвени офертите
• Друг език: Български
ІV.3.6) Срок на валидност на офертите
• Брой дни:
• Брой месеци:
ІV.3.7) Условия при отваряне на офертите
• Място: "БДЖ" ЕАД – ЦУ, гр. София, ул. "Иван Вазов" № 3 , зала 125 - партер
• Време: 14:00 ч.
• Лица: упълномощени представители на кандидатите при действията на комисията по чл.68, ал.3 и 4 от ЗОП
• Дата: 18/03/2008
РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
VІ.1) Периодично възлагане на поръчка
• Това представлява периодично възлагане на поръчка: Не
• Прогнозен график:
VІ.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС
• Поръчката свързана ли е с проект/програма, финансирана от фондове на ЕС: Не
• Проект/програма:
VІ.3) Допълнителна информация
• Допълнителна информация: Решение № 21/06.02.2008 г. за откриване на процедурата
• За тази обществена поръчка е попълнен формуляр в базата SIMAP на Службата за публикации на Официален вестник на Европейския съюз на 06.02.2008 г.
VІ.4) Процедури по обжалване
VІ.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
• Официално наименование: Комисия за защита на конкуренцията
• Пощенски код: 1000
• Email:cpcadmin@cpc.bg
• Факс: 02 98007315
• Адрес: бул. "Витоша" № 18
• Град: София
• Адрес на възложителя:www.cpc.bg
• Телефон: 02 9356113
• Държава: България
VІ.4.1)Орган, който отговаря за процедурата по медиация
VІ.4.2) Подаване на жалби
• Информация относно крайния срок: информация относно крайния срок: 10 дни от уведомлението съгласно чл.120, ал.2 от ЗОП
VІ.4.3) Служба за информация относно подаването на жалби
VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление
• Дата: 06/02/2008
ПРИЛОЖЕНИЕ А
ДОПЪЛНИТЕЛНИ АДРЕСИ И ЛИЦА ЗА КОНТАКТ
I) Адрес за допълнителна информация
II) Адрес за документация
III) Адрес за изпращане на заявления
ПРИЛОЖЕНИЕ Б
Обособена позиция
• Наименование: доставка на 58 бр. компютърни конфигурации
• Номер: 1
ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИ ПОЗИЦИИ
1) Кратко описание
• Описание: Доставка на компютърни конфигурации, включващи:компютър, монитор, принтер, UPS
2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
• 30211400
3) Количество или обем
• Прогнозна стойност:
• Описание: 58 бр. - подробно описани в Спесификацията - Приложение № 1 към документацията
4) Информация за начална дата / краен срок за изпълнение
• Срок в дни:
• Срок в месеци:
5) Допълнителна информация
• Информация:
ПРИЛОЖЕНИЕ Б
Обособена позиция
• Наименование: доставка на преносими компютри PDA със зарядно устройство , допълнителна CD памет и комуникационни устройства за връзка PDA – PC
• Номер: 2
ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИ ПОЗИЦИИ
1) Кратко описание
• Описание: доставка на преносими компютри PDA със зарядно устройство , допълнителна CD памет и комуникационни устройства за връзка PDA – PC
2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
• 30211400
3) Количество или обем
• Прогнозна стойност:
• Описание: 350 бр. преносими компютри PDA със зарядно устройство , допълнителна CD памет и 58 бр. комуникационни устройства за връзка PDA – PC, всичките подробно описани в Спесификацията - Приложение № 1 към документацията
4) Информация за начална дата / краен срок за изпълнение
• Срок в дни:
• Срок в месеци:
5) Допълнителна информация
• Информация:

Ето една обществена поръчка, взета от сайта на БДЖ. Видимо е направена, за да спечели конкретна фирма - срок на доставка 15 дни за 350 PDA устройства. Няма фирма, която за 15 дни да успее да достави въпросната бройка устройства, освен ако не са поръчани предварително. Мога да се обзаложа, че устройствата ще са CASIO. За оттказване на евентуални конкуренти се слага гаранция и толкова висока гаранция...

16
[!--quoteo(post=0:date=:name=http://www.netinfo.bg/?tid=40&oid=1158191)--][div class=\'quotetop\']Цитат(http://www.netinfo.bg/?tid=40&oid=1158191)[div class=\'quotemain\'][!--quotec--]Всеки пети у нас - с психично разстройство


85% от болните могат да се лекуват извън здравно заведение, 10% имат нужда от едномесечен престой в специализирана клиника и само 5% от продължително лечение
07.02.2008
Всеки пети у нас е с психично разстройство, заяви проф. Вихра Миланова, ръководител на психиатричната клиника в Александровската болница.

1,4 млн. българи са с психични разстройства, включително и хронични зависимости, обясни тя. У нас няма регистър на психично болните, няма и информационна връзка между лекарите от болничната и доболничната помощ, каза още проф. Миланова, цитирана от БГНЕС.

В момента се обработват данните от мащабно епидемиологично изследване, след което ще стане ясно какъв е процентът на видовете психични заболявания в страната.

Проф. Миланова изтъкна, че 85% от психично болните могат да се лекуват извън болницата, 10% имат нужда от едномесечно лечение в специализирана клиника и само 5% от продължително лечение. Затова е необходима мрежа от дневни центрове и защитени жилища, за което е необходима и подкрепата на общините.

В момента продължава реконструкцията на сградата на най-старата у нас психиатрична клиника, за която са осигурени 5,2 млн. лв. от заема от Световната банка и от Министерството на здравеопазването. Тя ще има и дневен център със защитено жилище.

Такива центрове трябва да има във всеки квартал, заяви проф. Миланова на въпрос колко дневни центъра са необходими за минимум 300 хил. столичани с психично разстройство.

Предстои и създаването на информационен център в София. Това, което показва световната практика, и което става и у нас, е, че 30% от болните с депресия не подадат никога при специалист, други 30% биват препращани от лекар на лекар и имат шанс да открият вярното лечение.

Само 30% от депресивно-болните получават навременно лечение.

Проф. Миланова изтъкна, че в страната има достатъчно психиатри - около 600, което отговаря на европейските стандарти.

Близо 3 млн. евро се инвестират в модернизирането на психиатричната помощ у нас, заяви д-р Анна Варсанова, началник-сектор в здравното министерство.

Вече са разкрити 5 дневни центъра със защитени жилища. Психиатричната помощ беше в много окаяно състояние с много стигми и бариери и процесът на модернизация е много дълъг и труден, стана ясно от презентацията на д-р Варсанова за проектите по линия на ФАР, които се реализират у нас.[/quote]

Иначе казано тук има 32 души които трябва да бъдат наградени на почивка в района на Винарово колело, където освен, че ще имат перфектна гледка към ГТ ще получат и фешън подарък - бели ризи без ръкави!
В тази връзка Ръководството очаква информация за установяване на самоличността на лицата. Може да съобщите на модератор/администратор или дa използвате бутона Report!
Анонимността е гарантирана!

17
Ватманът Велин – Гъбаря: На Нова година някои танцуват в трамвая, други искат да ме колят
Светослава Банчева   30 Декември 2007



Велин е винаги в добро настроение и то се предава и на пътниците. Снимка: авторката.

Велин Игнатов работи като ватман в София на трамвайна линия номер 20. Упражнява професията си вече 11 години. Преди това е бил локомотивен машинист.
Наричат го Гъбаря, защото има разрешително за бране и продажба на диворастящи гъби и е работил като ревизор на другите гъбари. Завършил е и курс за билкарство. Някога мечтаел да стане зоолог и природоизпитател. Най-много от всичко обича гората, птичките, растенията и дивата природа.

- Случвало ли ви се е да сте на работа по празници – по Коледа, по Нова година?

- Разбира се, дори тази Коледа и Нова година ще съм на работа. Писал съм, че искам да съм първа смяна - подадох си молба. Иначе други години съм работил и на 31 декември, и на 1 януари. На 1-и януари обикновено е тихо и спокойно, но внимаваме, защото има много почерпени и махмурлии. Веднъж, пак така по празниците, се качиха едни весели младежи и девойките започнаха да танцуват в трамвая. Това не ми пречеше въобще, така че и аз се забавлявах. С добри намерения бяха, не са правили проблеми.



По кабината ще го познаете. Велин от години се сменя с един и същ колега и техният трамвай е винаги чист и украсен. Снимка: авторката.

- Често ли се качват агресивни пътници, които ви заплашват? Как се справяте с тях?

- Имах един много фрапантен случай с някакъв касапин, който е работил навремето в “Родопа”. Той ме заплаши, че ще ми отреже главата, но успях да го укротя с добро. Попитах го къде живее и му обещах да му изградим трамвайна линия до дома му, за да го извозваме лично като ВИП-пътник. Той като чу това, се усмихна и придоби много щастлив вид. Всякакви хора се качват – много от тях са с психични отклонения, трябва да им влизаме в положението. На нас ни забраняват по време на движение да говорим с хората, но се налага, защото продаваме билети, идват от провинцията, молят ни да ги упътим и това е противоречието с вътрешната разпоредба, която ни забранява да говорим по време на движение. Аз като бях локомотивен машинист, в кабината пътувахме двама – машинист и помощник, и имахме право да си говорим. Важното е вниманието да бъде насочено напред и мисълта да е в движението.

- Всеки път ли успявате да решите проблемите с добро?

- Досега, да не ме чуе дявола, винаги съм успявал. Трябва да запазваме самообладание. Аз лично прилагам превантивни мерки, за да не се стига до инциденти. Действам профилактично с мирови средства - пожелавам на хората здраве, мир, любов и доходи. Понеже всеки желае да му се случи нещо хубаво, от добрите думи, когато са казани искрено, нервите се стопяват. А иначе има най-различни случаи с изнервени колеги и колежки, но аз отговарям за себе си и съм на мнение, че е хубаво да има етика, култура, човешки обноски и добродетели.


Велин в кабината на своя трамвай. Снимка: авторката.

Наскоро например, видях, че един мъж се опитва да изкърти перфоратора. Аз спрях трамвая, отидох при него и му казах: „От вас ще стане отличен демонтажник!“ Така, вместо да го нахокам, с добри думи, го накарах да дойде на моето мнение – че не е хубаво да се руши, че перфораторът трябва да е в изправност, за да си дупчат хората билетите. Той ми се извини, станахме приятели и дори ми помогна пак да поправим перфоратора. Винаги гледам да решавам проблемите с добро. Убеден съм, че доброто преобладава и то претопява злото.

- Имате ли връзка с полицията, за да ги известявате при опасни ситуации или инциденти?

- Имаме един паник-бутон, който е монтиран в кабината, откакто стана случая с Анита (б. а. - през август 2000 г. Анита Методиева, 28-годишната ватманка, беше убита от свой ревнив колега, а тялото й бе намерено в шахта). При такива ситуации натискаме бутона и се намесват органите на реда, което до известна степен ни дава спокойствие.

- Как запазвате доброто си настроение при такива задръствания и изнервени пътници?

- Хубаво е човек да умее да се адаптира в обстановката и сам да си създава настроение, защото очаква ли го от другите, трудно ще му се случи. Но в нашата работа има и много хубави моменти, особено когато човек работи с любов. Когато бях на 22-а линия например, една жена - пътничка, ми подари риза, която отговаряше точно на размера ми. Този подарък много ме трогна. Жената каза, че ми прави подарък, защото съм изчаквал хората, когато бързат за работа и съм се държал много любезно с пътниците. Не съм материалист, не ми е за подаръците, но такива добронамерени хора направо ми удължават живота. Най ми е приятно, когато хората от най-различни възрасти са щастливи, усмихнати и ми пожелават хубави неща.

- В колко ставате сутрин, ако сте първа смяна?

- Най-ранният трамвай тръгва в 4 и 22 сутринта, но аз отивам половин час по-рано. Смяната ми свършва към 1 на обяд. Имаме служебен автобус, който ме извозва сутрин до работата. Предпочитам да съм първа смяна. Имам си ортак-сменник, с когото работим заедно вече девета година. Държим на хигиената в трамвая и се уважаваме.

- По колко ви плащат на месец?

- Сега имаме повишение, но неприятното е, че получаваме и много санкции – забраняват ни да има друг човек в кабината, да водим разговор по време на движение и човек трябва да внимава много, ако иска да си получи заплатата.


Колите по трамвайната линия пречат на Велин и колегите му да спазват разписанието. Снимка: авторката.

- Пред вас по трамвайната линия се движат много леки коли. Успявате ли изпълните разписанието, когато стане задръстване?

- Това го няма в другите държави - само при нас по трамвайната линия се движат леки автомобили, а ние сме на релси и нямаме възможност да завиваме или да изпреварваме, така че сме в капан – трябва да чакаме. Добре е управниците да измислят някакви закони, за да няма паркирали автомобили и движение на леки коли по релсовия път, защото това е обществен пътнически транспорт. Като стане задръстване, закъсняваме, разбира се.

- Глобяват ли ви?

- Оневиняват ни, но се появява едно психическо напрежение, че не успяваме да си спазим разписанието.


18
Quote
От София до Лакатник в кабината на стар локомотив
24 Януари 2008 Стефан Галибов  


Петър Каменов и неговият локомотив. Снимка: Стефан Галибов

Да пропътуваш от София до Лакатник с 30-годишен локомотив „Шкода” е преживяване. Особено, ако си в кабината на машиниста Петър Каменов. Погледната оттам, България изглежда по-различно.
Всъщност, за пръв път срещнах Петър на… Витоша.
Беше в началото на зимата, когато планината изчезва в синята мараня на здрача, а температурите бързо падат. Той просто спря колата и с чувство за хумор попита: “Искате ли да ви откарам към София или предпочитате да си изчакате автобуса?” Качихме се с едногодишната ми дъщеря и от дума на дума разбрах, че Петър е машинист от тези, за които това е не просто една от многото избрани по-късно професии, а детската мечта. Беше ходил на Витоша да гледа залеза и много ми заприлича на Антоан Дьо Сент Екзюпери, който съчетава инженерен дух с поетична душа.
Когато не е по жп линиите из страната, Петър обича да отпуска нервите с каране на ски, уиндсърф и в бъдеще, ако успее да сбъдне още една своя детска мечта - с парапланеризъм.
„Железопътният транспорт е лицето на една държава”, обясняваше ми Петър. “Нашето е доста грозно и остаряло в такъв случай”, отговорих наум.
„Едно време тази професия беше много високо платена. Получавахме колкото летците. Сега сме на дъното на социалната стълбица”, обяснява Петър. Научавам, че той не е от разговорливите още този ден по пътя от Драгалевци към центъра.
За да го срещна в естествената му работна среда, се качвам на един от последните, оставени на доизживяване чешки соц-локомотиви марка „Шкода”. Засега само два такива локомотива са минали през рециклиране и обновяване в един завод в Хърватия.


Петър Каменов в кабината на 30-годишния локомотив “Шкода”. Снимка: Стефан Галибов

„Трябваше да дойдеш вчера, пътувахме с един чисто нов „Сименс”, който немците са ни докарали за зарибявка. Ще си го вземат след някой друг месец. Дано шефовете се навият да купят такъв.” Петър обяснява, че изоставането дори спрямо балканските ни съседи е огромно – „всичките години на прехода, вече 17-18, почти не сме мръднали в техническо отношение. Няма никакъв стремеж към обновяване и се кара на мускули. Този локомотив е правен през 1979 година , а пък концепцията му е от шейсете, че и по-рано”. Петър със светнали очи ми описва кабината на рециклираните стари локомотиви. „Имат бордови компютър и управлението е съвсем друго. Автоматична система следи движението, скоростта и всичко останало и не ти се налага непрекъснато да дърпаш разни ръчки като хамалин. Това се нарича европулт за управление, признат от повечето развити европейски държави.” После Петър свежда очи и връща съзнанието си в сегашния, все още непреминал „пластична операция”, допотопен локомотив.
Но въпреки лъхащата на развалина вътрешност на локомотива, усещам че машинистът си го обича като верен приятел, изоставен в беда, предаден от всички, но не и от него. Отвсякъде стърчат жици, сякаш старите вени на влака са изскочили като на достолепен мъдрец. „Сърцето му обаче е швейцарско”, обяснява ми Петър и се усмихва по начин, с който може да накара и най-лайняната ситуация да ти се стори не толкова лоша и обезнадеждаваща. Петър ми показва една тиктакаща кутия с нещо като вграден часовник в нея. „Тук се записва всяка една команда, подадена от мен. Това е черната кутия на влака. Осигурява неговата сигурност и е произведена в Берн, затова макар и вече на доста годинки, си работи като… швейцарски часовник”, хили се машинистът. После се надига от подвижния си дървен стол, изваден сякаш от час по трудово обучение и за последен път поглежда назад към гарата, дали някой няма да се качи в последния момент. Огромното червено чудовище с напукана боя издиша като за последно и отлепя от София. На таблото за управление светва едно копче и Петър ми разяснява, че това е проверката на локомотива за състоянието на машиниста. Ако той е заспал и не го натисне до пет минути, влакът сам спира.
„Отстрани изглежда просто, но всъщност си е цяла наука.Ако възникне повреда във влака, трябва да съм способен да я отстраня за десет минути, някой път дори и по време на движение.” Друга полезна придобивка от соц-времената е дългият стаж, преди сам да поемеш отговорността за целия влак. „Като излезеш от училището като начинаещ кадър, първо пътуваш пет години като второ лице, дори и да си взел изпитите с отличен, преди да станеш първи машинист. На пръв поглед изглежда съвсем просто, но много е висока отговорността и винаги трябва да помниш, че с единия крак си в гроба, а с другия в затвора.”
Машинистът и неговият помощник много приличат на Дон Кихот и Санчо Панса. Петър е висък и слаб, а бай Добри е нисък и набит. Мен са ме сложили по средата. „Имаш късмет, в новите локомотиви столовете са вградени и няма как да сложим от тия”, сочи към дървения изкорубен стол. Разминаваме се с друг влак и Петър с детски ентусиазъм надува свирката за поздрав. На лицето му са изписани чувства, които само обществото на машинистите разбира напълно. Сигналът при среща е вид общуване между приятели и, както при параходите, те кара да не се чувстваш толкова самотен в дългия път.

„Още в основното училище, когато ме питаха какъв искам да стана, а аз отвръщах машинист, никой не вярваше, че това ще се случи. Просто повечето момчета искат да станат все такива работи - пожарникари, космонавти, машинисти, полицаи.”
Но от 1983 година Петър се качва на своя влак и още не смята да слиза. Пропътувал е хиляди пъти цяла България - Видин, Лом, Русе. Докато учи във военното полувисше училище за курсанти машинисти, веднъж отиват с приятели на море. И там, докато свалят едно момиче, то им казва учудено:”А аз си мислех, че машинистите ги взимат само от затворите.” Следването за машинист е свързано и „с едни много хубави униформи със златни копчета. На всичките зари в София полкът ни участва в парадния строй на една от предните линии”.
Петър имал кратко колебание дали да не се насочи към пилотирането на самолет. „Само, че исках да съм в София. Не ми хареса базата в Долна Митрополия, много беше отдалечена от всякаква цивилизация.” Освен това по онова време, статутът и заплатите на машинистите са равни на тези на пилотите, а възможностите за развитие изглеждат безкрайни., за разлика от малките граждански самолети с витла. Днес Петър се връща към тази мечта с намерението да подкара делтапланер.


По линията София - Лакатник. Снимка: Стефан ГалибовВлакът неочаквано е стигнал до следващата гара и машинистът се показва на прозорчето, за да получи сигнализация от диспечера. После потегляме. Слънцето е зад отсрещната планина и в синьото проблясват първите лампи на къщи и малки гари. „Ей там, горе, има леден водопад - даваха филм по телевизията за момче и момиче, които се катереха там. Ако беше светло, щяхме да го видим”.
Неусетно сме стигнали крайната точка от маршрута си - Лъкатник. Докато влакът се движи на обратно, за да се престрои в посока София, аз съм оставен сам в кабината. Петър и помощникът му са влезли в машинното отделение, където напрежението е 22 хиляди волта и непосветени не се допускат. За момент си помислям какво би станало, ако трябва сам да управлявам влака и ме хваща треска. Влиза Петър и ми обяснява, че е време да слизам от локомотива, тъй като на връщане ще пътувам с по-ранния влак. По тясна ивица асфалт в тъмните коловози стигаме в помещение преди чакалнята на гарата, за да си заверя билета. „Я, ама вас са ви зазидали входа към чакалнята”, обръща се Петър към накатурените един върху друг колеги железничари в тясната стаичка. Секунди по-късно разбираме защо не искат да имат връзка с чакалнята. Вътре е кучи студ, а пейките са напълно разбити, по пода има паднала мазилка, за осветление не може и да става дума. Продължаваме зъзнещи към импровизирана кръчмичка. А вътре отново се чудим как се е побрала шумната, подпийнала компания. Всички ни хвърлят по един изпитателен поглед, с какъвто са удостоявани новодошлите в кръчмите от уестърните. После отново се отдават на веселбата си. По масите са разхвърляни пластмасови чинийки, пълни с всякакви лакомства - кюфтета, пържени картофки, салати. На бара жената охлажда ентусиазма ни с репликата „Всичко свърши, съжалявам. Ако искате може да си купите вафла или чипс.” При това положение не си купуваме нищо. Замислям се какви нови вагони и локомотиви да очакваме в България, щом могат да оставят един гладен машинист да кара в тъмното по обратния път към София, щом след дългия преход по пътя към демокрацията, на гарите храната все още не достига.
Излизаме отново на тъмния студен перон и сядаме в празно купе на един от вагоните, теглени от локомотива на Петър. И докато чакаме влака от Мездра, с който аз ще се прибирам към София, Петър ми разказва как карал уиндсърф.
Влакът от Мездра пристига с прилично закъснение от пет минути, аз ставам един от многото окъснели пътници, натоварени на вагони, а Петър отива да стегне своя стар приятел за обратния път към София…

източник и още снимки:http://e-vestnik.bg/3150

19
Дет се вика имаме си три метродимаетъра по проект, редно е да има тема и за третия   Дано да сме живи и здрави да го видим построен....
Строителството на третия метродиаметър е под въпрос. И все пак около района на гара Подуене има изградени 100 метра тунели плюс част от метростанция с вход подлеза през гарата. Самия подлез е неипозлван от години и преминаването му е само за търсачите на силни усещания. По противоречиви данни в района на подлеза на НДК са изградени и части за станцията от третия диаметър с вход подлезите на тролейбусната спирка. Някой да разполага сповече данни?

20
Не, това не е летяща чиния кацнала на релсите.Това е работното място на машиниста в немските високоскорстни влакове ICE3.




А ето и карта на високоскорстните влакове. От Виена по-назад няма....


Pages: [1] 2