Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - snaker

Pages: [1] 2 3 ... 37
1
Анализът на Щирлиц е съвсем точен! Повечкото извънредни часове носят повечко парички. Като компенсация на това разписанията са разтеглени и водачите не са принудени да шофират като Шумахер, за да се впишат в тях. Ако се позабързат, то вероятно и часовете на водачите ще понамалеят, а значи и фрапантните количества извънредни. Но надали водачите ще са вдъхновени с по-малко пари и повече изхабени нерви. Така че най-вероятно ще се пошуми още седмица-две и нещата ще си продължат както са били винаги през последните 50 и повече години.
Да не говорим така обобщено. Проблемът с разписанията е най-вече в тролейбусния транспорт. Факт е, че най-вече по тролейбусните линии се наблюдават закъснение от над половин час - линии 2, 5, 8, 9 и съответно пакетно придвижване и въртене на колите - това е ежедневно. Времетраенето на курса на повечето тролейбусни линии изобщо не отговаря на реалната пътна обстановка. И тук не говорим за инцидентни случаи, а за ежедневно закъснели коли - веднага ви давам пример - не може на линии 4 и 11 в час пик да се дават 3 минути от СУ до Орлов мост - там преминаването в делничен ден и час пик отнема винаги минимум 7-8 минути. Няма как и от НДК до Петте кьошета линии 1 и 5 да вземат разстоянието за 2 минути, колкото се дава по разписание или за 2 минути да стигнат от Руски паметник до метростанция Опълченска. Още един пример - линии 1, 2 и 4 от спирка Кракра до СУ по разписание е 2 минути - за рано сутрин и късно вечер е добре, но дали стигат през деня и особено в час пик? Ами линия 8 - от Центъра по хигиена до бул. България 1 минута дали е достатъчна? Който желае веднага може да направи справка в сайта на ЦГМ, за да се увери в написаното. Така, че проблемът с разтеглените разписания, трябва да се насочи към тези линии, които наистина се влачат - на първо четене се сещам за трамваи 8, 10 или автобуси 84/184, 604, 280, 213, 88, 309, 285 и може би други, за които в момента не се сещам.

2
Също смятам, че трябва в почивните дни да са повече коли, особено по някои линии. Бих добавил добавил към списъка ТБ 4 и 8, ТМ 6, А 85.

3
Други градове / Re: Враца
« on: 20.01.2019, 12:29:50 »
Смятам, че за средствата, с които разполага Враца, тези тролейбуси от Стара Загора са по-доброто решение от това да се преустанови изобщо тролейбусното движение, защото не се ли появят нови машини в града, това съвсем скоро ще се случи по примера на Перник, Габрово, Велико Търново, Пловдив, Добрич. А някой има ли информация каква е алтернативата и има ли изобщо такава на ЛАЗ-овете?

4
От 21.01.2019 тролейбусни линии 4, 8 и 11 са с нови разписания. Колите са същия брой, времето за обиколка също, променени са часовете за излизане и прибиране.

5
Тролейбуси / Re: Škoda 26Tr Solaris (1603-1632)
« on: 10.01.2019, 14:55:19 »
В понеделник, тази седмица. Вчера закараха 1625.

6
Тролейбуси / Re: Škoda 26Tr Solaris (1603-1632)
« on: 10.01.2019, 12:11:38 »
1664 е със същата тапицерия. Иначе 1616 от досега ходилите на ГПР в Левски е най-сполучлив поне външно - с нови седалки и изцяло пребоядисан.

7
Тролейбуси / Re: Škoda 26Tr Solaris (1603-1632)
« on: 05.01.2019, 12:38:46 »
В момента 1616 ли е на ГПР?
Да, от около 2 месеца.

8
Смятам, че най-оптималния вариант е сега да се пусне ТБ 6 или 7 (но по-скоро 7 заради маршрута преди ремонта на Одеон) Люлин - НДК - Лозенец - Г.Делчев. А когато се построи и пусне метрото до Хаджи Димитър, 4-ката да стане Дружба 2 - Лозенец. Така ще се запази и натоварването на ТБ 2, а и ще се добавят и съвсем нови връзки, които до момента са липсвали. Така и ще се запази времето за курс в посока за ТБ 4.

9
Единствените, които са в движение са 1803, 1805 и 1806. 1803 има проблеми с режима и с окачването, 1805 губи ход, единствено 1806 общо взето не дава сериозни проблеми. Но всички са ненадеждни и затова не се пускат на линия. Не смятам, че трябва да се наливат повече средства в тях. Най-удачното решение е да се заменят с Икаруси от Левски, защото в момента в Искър освен липса на шофьори, има и недостиг на тролейбуси. Засега някак си се закърпва положението, но зимата как ще е, не знам. С 55 Шкоди се покриват 48 коли на линия, 2 резерви, 3 ТО-та и по един къс и един дълъг на ГПР.

10
Тролейбуси / Re: Škoda 26Tr Solaris (1603-1632)
« on: 20.11.2018, 14:04:31 »
Както Агента е забелязал, нарочно използвам кавички и думи като "така нареченото". Решено е късите Солариси да минават ГПР в Левски, а дългите в Искър, не знам защо. Забранено е (и много се радвам, че е) на ГПР да се пипа по електрониката. Както вече казах най-много се набляга на ходова част, може би защото там положението е най-зле. Понякога се сменят и неща от кабината като ключове за мигачи, за фарове, за огледала, копчета. Боядисват се засега само отделни елементи, а не цялостно. Естествено, че ако има и някакви други забележки, които в Левски са способни да отстранят, се правят. Под основно почистване нямам предвид да измият пода и стъклата, а освен тях и да се изперат или подменят тапицериите на седалките и да се почисти основно целия тролейбус. Но по мое мнение, когато така или иначе тролейбуса се извежда от експлоатация за около месец, за да престои в Левски, е наложително да му се обърне малко по-голямо внимание, защото много често се връщат отново с някакви проблеми.

11
Тролейбуси / Re: Škoda 26Tr Solaris (1603-1632)
« on: 19.11.2018, 15:17:51 »
Какъв ремонт на 1609? Дакелът и избелелите прътове си стоят, по нищо не изглежда някой да се е опитвал да го пребоядисва.
Не всички тролейбуси, които преминават на така нареченото ГПР, се боядисват. Точно обратното - дотук и то частично, са боядисани само 2-3. Основно им "пипат" само ходовата част и им се прави основно почистване.

12
Тролейбуси / Re: Škoda 26Tr Solaris (1603-1632)
« on: 18.11.2018, 12:36:00 »
1609 вече мина ремонт, така че скоро няма да ходи. В момента в Левски е 1610, след него трябва да отиде 1616.

13
А според мен цялото разминаване в разписанието е само и единствено в това, че имат толкова много време, че ако не се влачат между станциите винаги ще са с аванс. Дори в час пик, когато се бавят повече по станциите, пак се кара общо взето с около 40-50 км/ч. Нашето метро е едно от най-бавните, на които някога съм се качвал изобщо.

14
Възможно е да са с допълнително охлаждане, защото там температури под 30 градуса са рядкост.

15
и още малко:

18
Имах удоволствието да прекарам една седмица в Дубай, Обединени арабски емирства.
Местният транспортен оператор е само един - RTA, като в него са обединени метро, трамвай, автобуси, таксита и дори нещо като воден автобус, на който съм качил снимка с карта на маршрутите. Има две метролинии + една която върви по една от изкуствено създадените палми от началото до края и. Интересното при метрото е, че се движи без машинист. Освен това не са отделни вагони, а е цял влак, като е доста дълъг (или поне колкото нашите). Вътре има линия, която мъжете не могат да прекрачват и е само за жени и деца. Интервалът в пик е не повече от 2-3 минути, а най-дългото време, което сме чакали е не повече от 5-6 минути. Пероните са защитени от стъклени прегради с врати, които се отварят при пристигането на влака. На трамвайните спирки е същото. Забравих да допълня, че и в метрото и в трамвая има и Златна класа, където могат да седят само закупилите златна карта за пътуване, която е по-скъпа. Другото интересно е че метрото се движи само надземно, успоредно с булевард, който е около 5-6 ленти в посока + локални с по 2-3 ленти. Трамвайна линия има само една, която е с около 15 спирки, ако не се лъжа, но са на доста голямо разстояние една от друга. Трасето е абсолютно отделено и там, където се пресича с трафика има светофари, които са с датчици. Самите трамваи са дълги може би колкото метровлаковете. Това, което ме озадачи е, че когато завиват, карат с не повече от 7-8 км/ч, нямам идея защо. Интервалът през деня е около 6-7-8 минути. Автобусните линии са много, интервалите им не са никак малки повечето са на около 15-20 минути. Имат доста дълги Солариси, но повечето автобуси са несъчлнени - Мерцедеси и други. Има и нощни линии, които са на около половин час. Интересното е, че на автобусните спирки почти няма електронни табла, но пък доста от спирките са затворени с климатик и с бутон за заявяване за чакащи. За чистотата мога да кажа, че е на отлично ниво във всички видове транспорт. Цената на пътуването е според времето и зоните, през които се преминава. Зарежда се карта, от която се отнемат пари при чекирането при напускане на превозното средство. Горе долу се отнемат по около 5-6 дирхама или около 2.50 - 3.00 лв за преминаване през 2 зони, като трябва да се има предвид, че разстоянията са доста големи. Ако пътуваш няколко спирки в една зона, плащаш около 1.50 лв.

19
Говорейки за Богдан, една новина от днес:

https://www.facebook.com/gruzovikpress/posts/1998278616906685

тролейбус т701. 15 съвместно производство на богдан corporation и дружество cegelec (чешка република), планиран за продажби в Европа

Предполагам Богдан ще осигуряват каросерията, а Сегелек - електрооборудването.

20
Мога да се присъединя към София 70. Не смятам, че намазан с грес бутон за аварийно спиране, ще е причина някой да го натисне, ако живота му е застрашен. Виж, ако е решил да го натиска за разнообразие, тогава може и да се замисли.

Pages: [1] 2 3 ... 37