Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Metan

Pages: [1] 2 3 ... 94
1
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: Yesterday at 21:59:39 »
На 3154 надписът IKARUS на предния капак ми се струва, че е с големите букви. От снимката не си личат другите белези на партидата от 1974, но не ми се вярва да е някой преномериран от първите внесени. Няма и вид на много нов. На последната поредица снимки всичките предни брони са без буфери, на дружбенските липсват и халогените, а онзи с неизвестния номер даже е със сменена броня без дупки за халогени.

2
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: Yesterday at 21:23:17 »
Жълтите са късния, по-опростен вариант на тези. Първоначално бяха железни бели с червен горен кант за автобусите, син за тролейбусите и жълт за трамваите. След това почнаха да правят жълтите от пластмаса.

3
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: Yesterday at 21:16:07 »
3154 по 6


3431 по 213


2147


1480 (1490) по 9


Още един, неясно кой и по коя линия

4
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: Yesterday at 15:10:28 »
Там е Щабквартирата. Телефонът отговаря на района на Раковска.
Може ли снимките да се намерят в нормална резолюция, за да се види маршрута на софийската Шкода или евентуално по коя линия е?

5
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 18.03.2019, 19:53:10 »
1633 - СК 1089 (третата цифра е неясна)

6
Защото не е редовен автобус, не е зачислен за никоя линия и е интересен на всички други, които не гледат наряда на Земляне.

7
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: 16.03.2019, 21:25:24 »
Снимка на 102 на Горнобански път в първите му месеци на линия, 1941 г. От прозорците нагоре е бял, надолу е син.

8
Касае най-вече тарифната политика. Плаща се на изминато разстояние. От спирка Х до спирка Y една сума, след това от спирка Y до спирка Z друга сума. пл. Света Неделя става основна спирка, линиите от всички краища на града се събират там, дългите маршрути се разцепват по средата и всичко се прекачва на Света Неделя. Маршрутите са описани в линка от горното мнение.

След модернизацията на 202 през 1936 Цепелинът вече се представя като първият произведен в България трамвай.

9
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 15.03.2019, 21:35:37 »
23 по 104 и 1615 на 76






и един в Земляне, на който не му се чете номера, СЛ 0158

10
И системата може да започне да функционира за празника на София, предполагам. Сега не може, нали има ремонт. Сякаш тези, дето ще програмират светофара в момента работят на Графа като плочкаджии. Все повече се убеждавам, че няма никаква полза от това паразитно звено по поддръжка на светофарните уредби и старата система работеше много по-добре. Още през 70-те са можели да направят зелена вълна, сега правят само тапи и задръствания.

В тази връзка ми се иска да направим една дискусия (най-вече сред всекидневно минаващите по Ботев) дали виждат смисъл от светофара на Ботев и Струга и новият му безумен цикъл. Според мен там без светофар е 100 пъти по-добре дори и за трамваите, но ми се ще да чуя и други мнения, най-вече на 701, Tatra, София 70 и CNN.

11
Десетката я има още от 1924 г като част от секторната система и ходи от Света Неделя до Подуене. Маршрутът е отбелязан на месинговата табела под предното ляво стъкло на тройката. Маршрутите само с направления без номер на линия са до въвеждането на секторната система през 1924 (макар че и отпреди това се появяват номера на линии на табели).

12
Снимката е много интересна и странна. Правена е през 20-те някъде, предполагам между 1924 и 1928 преди престигането на Franco-Belge. И двата трамвая са Сименс от доставката 1924. Този отдясно е с инвентарен номер, който прилича на 74, но тези сименси имат номера от 1 до 30. Или първоначално са били с други номера и след бракуването на първите трамваи са взели тяхните номера, или номерът не е 74, ами 24 с много странен шрифт (макар че прилича на 74, а не на 24).

13
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 14.03.2019, 21:51:19 »
Не, пада се някъде при KFC-то.

14
Само една нощна се движи по 11, ще бъде след час пред депото.

15
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 14.03.2019, 20:43:32 »
Още един от първата партида Икаруси 280 - 1629 на колелото в Младост 1

16
4 с този маршрут ще си намери доста желаещи да я ползват. Само дето ще си пречат със 7 на тесния кръг.

17
Тези Манове ги правят в началото на войната. Купуват готови шасита от МАН, а каросерията я правят в трамвайната работилница. Още в първите години започват експериментите с тях - двигателите се преработват за работа с дърва и въглища (поради липса на гориво), след войната няма части за тях и не изкарват дълго. До 1952 почти всички са бракувани.

Ето малко родна продукция от 1957 г.



18
За посоките си прав, стрелките действат двупосочно (напред-назад).

19
Не могат да реагират оперативно толкова бързо, нямат персонал, а и при Енергопроект няма колело, ами триъгълник, който се използва за обръщане в посока към Семинарията, а не към Хладилника. Освен това винаги е задръстен с паркирали коли (официално, начертана е зелена зона върху него).

20
След проверката на Инспекцията по труда в СЕ се говори, че на Ганчев са наложени два акта по 15 000 лв. заради извънредния труд. Вече не се допускат водачи да работят по две смени. Сега има друг проблем - появяват се големи дупки в разписанията заради открити коли. Явно проблемът ще се задълбочава и интервалите по някои тролейбусни и трамвайни линии ще стават още по-големи. Очевидно никой по веригата транспортен оператор-ЦГМ-СО не вижда нищо нередно в това и отново пътниците ще са най-потърпевши. Както и водачите.

Pages: [1] 2 3 ... 94