Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Metan

Pages: [1] 2 3 ... 80
1
Търсейки снимки-податки за наличието или не на отваряне на прозорците на Комсомолците и Космонавтите, започнаха да излизат и други неясноти за детайли по кошовете на трамваите от тогава, които може би свидетелстват за посяването на традициите на т. нар. от някои колеги "бутиковото производство" - там някъде през 60-те:
......

2. При "Космонавтите":
Част от представителите имат, а други не мигачи/габарити под основните предни фарове. Тук съм склонен да вярвам, че в началото всички са имали такива, а в последствие е решено, че при ремонт те трябва да отпаднат, давайки пример само с две снимки на мотриса 943 – първо с оригиналното оцветяване, явно скоро след производството (
четвъртата снимка от този пост: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=1274.msg100100695#msg100100695)
 и с такива мигачи или габарити и втора снимка от 1973 г., вече пребоядисан, без такива ( http://www.spirka.org/?action=gallery_file&file_id=23913 )
Има вероятност дори при по-късните екземпляри още в завода такива да не са монтирани повече…

Появиха се нови снимки, които хвърлят повече светлина върху бутиковото производство. Малки габарити/мигачи е имало серийно и на първите Софии (803, 805 от 1965 г.)


Освен това Космонавтите са имали стилизиран надпис "Космонавт" по диагонал в предната част на трамвая отдясно пред 1 врата. На снимките на новите 803 и 805 не се забелязва да има такъв надпис, но на първите София 70 в началото е имало стилизирана "София".
 



Също така серийно Комсомолците и Космонавтите са имали нещо като "халка" на покрива зад първа врата (на снимката на 912 се вижда). От външната страна зад първа врата е имало прибиращи се палци, които са служили като стълба, а "халката" е била част от цялото съоръжение за достъп до лирата и покрива на трамвая. В последствие "халките" са били премахвани.

2
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: Yesterday at 22:41:55 »
Допълнил съм мнението съм снимка на 1647

3
Снимки / Re: Снимки (автобуси)
« on: Yesterday at 22:14:52 »
Това си влиза направо като снимка за календара за октомври 2019 г.

Днес ли е снимана?

4
По завоите към Бистрица. Там габаритът и без това е намален, възможно е да е поднесъл на завоя.

5
3710 явно се е пробвал да избегне челен удар и е бягал максимално вдясно, но буса не му е простил.

6
За мен е спорно. Младост имаше много добро и редовно автобусно обслужване, транспортът беше бърз и достъпен. Нямаше го това движение, нямаше ги 10-те светофара по Малинов. С автобус се стигаше от средната част на Младост (2/3) до Орлов мост или Ректората за 13-15 минути. В момента с метро от Младост 1 до СУ е 12 минути (а Младост 1 не е средата на Младост). Повече от ясно е, че в момента това няма как да стане, дори и да затегнат безкрайно провлачените автобусни разписания. Но също така е ясно, че метрото се влачи ненужно много (въпреки малкото му спирки в участъка) и не е достатъчно редовно. Да, удобство е, но не е лекарство за всички проблеми. Даже образува допълнителни проблеми откакто го пуснаха до квартала.

7
Тролейбуси / Re: Škoda 9TR
« on: 19.10.2018, 12:04:05 »
"Дърво без корен" е от 1974 г. Интересува ме ситуацията към 1964 г. Около 1965 г. всички превозни средства в София стават червени. Допреди това не са били всички. На черно-белите снимки не си личи какъв цвят са били новите по това време Шкоди и затова ми трябва информация от първа ръка на очевидец на събитията.

8
Тролейбуси / Re: Škoda 9TR
« on: 19.10.2018, 11:20:45 »
Някой има ли спомен или достоверна информация каква беше оригиналната разцветка на първите внесени в София Шкоди 9TR? Горната част трябва да е била с цвят "слонова кост", но надолу дали е било синьо, червено или друг цвят? Малко след това всичко става червено, но дали от самото начало са били в червен цвят или са пребоядисани малко след това?

9
Тролейбуси / Re: Škoda 9TR
« on: 18.10.2018, 23:44:50 »
Още нещо, което забелязах специално при софийските Шкоди. На снимки, които вече са поствани тук, на три екземпляра под дясната част на предната броня има нещо като табела като за регистрационен номер. Някакви идеи какво може да е било това? Не видях при други машини за други страни да има такива. Става дума за екземпляри от 60-те.
Явно първата доставка от 1964 е идвала с такива стойки за регистрационни номера. Ето една снимка от февруари 1965 на Шкода в Надежда, която има същата стойка за номер отпред. 205 от юни 1965 има такава стойка под макарите.

10
Браво, доста добро попадение! А този кога е станал червен? Винаги съм си мислил, че е бяло-син на цвят. А каква хубава антенка има само.

11
И 1102 не може да бъде изтеглен от 77, да го пуснат на 11, а на 77 да е 1223? Не ми отговаряй, знам отговора какъв е. Разсъждавам на глас.

12
А докато 1223 е по 11, на 77 е 1102. Минаха почти един след друг на Сливница.

13
Не знам дали не са само гарирали на територията на Република. През първите години на съществуване на поделението не е имало къде да се правят ТО-та, не знам и мивка дали е имало даже. Отделно нафтостанция, сервиз, склад за резервни части. За всичко се е ходило до Земляне. Постепенно започва да изниква инфраструктура, но май до последно към края на 90-те строиха някакви нови халета в гаража.

14
Република започва да функционира около 1976 г., първоначално като поделение на Земляне. През лятото на 1990 г. се обособява като самостоятелен гараж. Тогава са прехвърлени от Земляне следните съчленени автобуси:

401 – Икарус 280
405 – Икарус 280
407 – Икарус 280
409 – Икарус 280
411 – Икарус 280
413 – Икарус 280
415 – Икарус 280
429 – Икарус 280
431 – Икарус 280
433 – Икарус 280
441 – Икарус 280
443 – Икарус 280
445 – Икарус 280
449 – Икарус 280
451 – Икарус 280
455 – Икарус 280
457 – Икарус 280
461 – Икарус 280
463 – Икарус 280
465 – Икарус 280
471 – Икарус 280
473 – Икарус 280
477 – Икарус 280
479 – Икарус 280
481 – Икарус 280
491 – Икарус 280
493 – Икарус 280
497 – Икарус 280
499 – Икарус 280
501 – Икарус 280
503 – Икарус 280
505 – Икарус 280
507 – Икарус 280
511 – Икарус 280
513 – Икарус 280
515 – Икарус 280
517 – Икарус 280
519 – Икарус 280
521 – Икарус 280
523 – Икарус 280
525 – Икарус 280
527 – Икарус 280
529 – Икарус 280
533 – Икарус 280
535 – Икарус 280
537 – Икарус 280
539 – Икарус 280
541 – Икарус 280
543 – Икарус 280
547 – Икарус 280
549 – Икарус 280
551 – Икарус 280
559 – Икарус 280
561 – Икарус 280
563 – Икарус 280
569 – Икарус 280
571 – Икарус 280
573 – Икарус 280
575 – Икарус 280
577 – Икарус 280
579 – Икарус 280
583 – Икарус 280
585 – Икарус 280
587 – Икарус 280
589 – Икарус 280
591 – Икарус 280
593 – Икарус 280
597 – Икарус 280
599 – Икарус 280
1401 – Икарус 280
1405 – Икарус 280
1407 – Икарус 280
1409 – Икарус 280
1411 – Икарус 280
1413 – Икарус 280
1415 – Икарус 280
1417 – Икарус 280
1419 – Икарус 280
1421 – Икарус 280
1423 – Икарус 280
1425 – Икарус 280
1427 – Икарус 280
1429 – Икарус 280
1431 – Икарус 280
1433 – Икарус 280
1435 – Икарус 280
1439 – Икарус 280
1441 – Икарус 280
1443 – Икарус 280
1445 – Икарус 280
1447 – Икарус 280
1449 – Икарус 280
1451 – Икарус 280
1453 – Икарус 280
1455 – Икарус 280
1457 – Икарус 280
1461 – Икарус 280
1463 – Икарус 280
1465 – Икарус 280
1467 – Икарус 280
1469 – Икарус 280
1475 – Икарус 280
1477 – Икарус 280
1481 – Икарус 280
1485 – Икарус 280
1489 – Икарус 280

Интересно кой какви номера взима в Република. За прехвърляне на чавдарите няма информация, вероятно защото дотогава Република е обслужвала само линии със съчленени автобуси.

15
Пътниците и интервалите на движение не се взимат толкова под внимание при определянето на цялостната картина. На оперативки се гледа дали има "губено" (частично изпълнен или неизпълнен курс, от това зависи финансирането на операторите), а не дали са останали необслужени хора по спирките или са чакали по 20-30 и повече минути докато бъдат обслужени с претъпкано догоре превозно средство без климатик лятото или без парно зимата). Управителите на транспортните оператори не пътуват с градски транспорт, ами използват служебни автомобили и няма как да са съпричастни с проблемите на ползващите услугите на градския транспорт.
Когато има голямо закъснение на дадена кола и предната се е откъснала много напред, а зад закъснялата кола са се наредили още 2-3 от същата линия, но празни, на крайната спирка първият от закъснелите автобуси продължава по маршрута си (или пропуска няколко спирки), а задните изчакват т.нар. "интервал" от предната претъпкана кола, за да не вървят в пакет. Така вместо да помагат на закъснелия автобус, те го оставят да се оправя сам и да трупа още по-голямо закъснение от предната кола. Това се прави по диспечерско нареждане и най-потърпевши отново са пътниците.

16
Снимката е много хубава и показателна. По стъклата има по 2 пръста боя в краищата и това май е най-малкия проблем.

17
Цялата работа е за да се вземат едни пари. Преди беше лесно - системата се лъжеше по много начини, но сега СО има свои хора, които контролират дейността на диспечерите и на транспортните оператори. Ако превозното средство се отклони от маршрута на пряко и се включи от средата на маршрута си, на транспортния оператор не се плаща пробега за неизвършената част от курса, а само откъдето се е включило превозното средство по маршрута. Но ако превозното средство си се движи по маршрута, но не спира по спирките, няма как да се разбере дали вози пътници или вози само себе си (освен ако не бъде проверено на линия какво се случва, тази дейност се изпълнява от линейния контрол) и на транспортния оператор се плаща все едно превозното средство вози пътници. Дали превозното средство ще бъде празно, ще вози 1, 5, 10 или 700 пътника, на транспортния оператор ще се заплати една и съща сума, ако курсът е отъждествен като редовен. Този сбъркан модел на заплащане е в основата пътникът (заради когото съществува тази система) да е един от последните по значимост фактори при обслужването на дадена линия.
Една част от диспечерите са служители на съответния транспортен оператор (диспечерите във ВДП), над тях са диспечерите на ЦГМ (диспечерите в ЦДП). Тези от ВДП-та са на пряко подчинение на съответния автобусен/тролейбусен гараж или трамвайно депо и обикновено те са хората, които нареждат на даден водач да кара по маршрута без да взима пътници до еди коя си спирка (а водачът може да прояви и самоинициатива и изобщо да не взима пътници). Заради неплащането на пълен курс вече почти не се скъсяват маршрути, за да се влезе в разписание, а се кара по маршрута без да се возят пътници.

18
Редактирал съм горния списък.

19
Списък на транспортните средства във ФАТ 4 Република към 30.06.1990 г.

4101 – АМ 0848 – Икарус 280, доставен 1982 г.
4103 – С 0107 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4105 – С 2004 ПБ – Икарус 280, доставен 1988 г.
4107 – С 0186 ПБ – Икарус 280, доставен 1988 г.
4109 – АД 6645 – Икарус 280, доставен 1981 г.
4111 – С 0021 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4113 – С 0051 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4115 – С 0094 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4117 – С 0007 ПБ – Икарус 280, доставен 1982 г.
4119 – АМ 0847 – Икарус 280, доставен 1982 г.
4121 – АП 9160 – Икарус 280, доставен 1986 г. (автоматик)
4123 – С 0117 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4125 – С 0118 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4127 – С 0176 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4129 – АМ 7637 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4131 – АП 0576 – Икарус 280, доставен 1984 г. (автоматик)
4133 – АМ 5289 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4135 – АМ 5280 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4137 – АМ 5379 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4139 – АП 0575 – Икарус 280, доставен 1984 г. (автоматик)
4141 – АП 0698 – Икарус 280, доставен 1984 г. (автоматик)
4143 – АП 5398 – Икарус 280, доставен 1985 г. (автоматик)
4145 – АП 5594 – Икарус 280, доставен 1985 г. (автоматик)
4147 – АП 5596 – Икарус 280, доставен 1985 г. (автоматик)
4149 – АП 5592 – Икарус 280, доставен 1985 г. (автоматик)
4151 – СТГ 1162 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4153 – АП 9053 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4155 – СТГ 1161 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4157 – АП 9046 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4159 – АП 9048 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4161 – АП 9163 – Икарус 280, доставен 1986 г. (автоматик)
4163 – АП 9049 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4165 – С 0049 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4167 – СТГ 1165 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4169 – С 0020 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4171 – С 0046 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4173 – С 0045 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4201 – С 2003 ПБ – Икарус 280, доставен 1988 г.
4203 – С 0151 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4205 – С 0152 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4207 – С 0112 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4209 – АД 5168 – Икарус 280, доставен 1981 г.
4211 – АД 1857 – Икарус 280, доставен 1981 г.
4213 – С 2006 ПБ – Икарус 280, доставен 1988 г.
4215 – АД 5167 – Икарус 280, доставен 1981 г.
4217 – С 2007 ПБ – Икарус 280, доставен 1988 г.
4219 – СТГ 1552 – Икарус 280, доставен 1981 г.
4221 – АМ 1836 – Икарус 280, доставен 1982 г.
4223 – АМ 1841 – Икарус 280, доставен 1982 г.
4225 – АМ 7629 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4227 – АМ 7631 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4229 – АП 7122 – Икарус 280, доставен 1985 г.
4231 – АМ 7627 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4233 – АП 0512 – Икарус 280, доставен 1984 г. (автоматик)
4235 – АП 0579 – Икарус 280, доставен 1984 г. (автоматик)
4237 – АП 0580 – Икарус 280, доставен 1984 г. (автоматик)
4239 – АМ 5281 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4241 – АМ 5384 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4243 – АП 0693 – Икарус 280, доставен 1984 г. (автоматик)
4245 – АП 5595 – Икарус 280, доставен 1985 г. (автоматик)
4247 – АП 9054 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4249 – АП 9045 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4251 – АП 9164 – Икарус 280, доставен 1986 г. (автоматик)
4253 – СТГ 1163 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4255 – АП 9044 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4257 – АП 9166 – Икарус 280, доставен 1986 г. (автоматик)
4259 – АП 9167 – Икарус 280, доставен 1986 г. (автоматик)
4261 – СТГ 1164 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4263 – С 0048 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4265 – С 0019 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4267 – С 0047 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4301 – С 0114 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4303 – С 2005 ПБ – Икарус 280, доставен 1988 г.
4305 – С 0115 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4307 – С 0018 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4309 – С 0116 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4311 – С 0153 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4313 – С 0187 ПБ – Икарус 280, доставен 1988 г.
4315 – С 0154 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4317 – АМ 1832 – Икарус 280, доставен 1982 г.
4319 – АМ 7635 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4321 – АП 7124 – Икарус 280, доставен 1985 г.
4323 – АП 7121 – Икарус 280, доставен 1985 г.
4325 – АМ 7633 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4327 – АП 9161 – Икарус 280, доставен 1986 г. (автоматик)
4329 – АП 9162 – Икарус 280, доставен 1986 г. (автоматик)
4331 – С 0113 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4333 – АП 0573 – Икарус 280, доставен 1984 г. (автоматик)
4335 – АМ 5284 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4337 – АМ 5385 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4339 – АМ 5376 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4341 – АП 0574 – Икарус 280, доставен 1984 г. (автоматик)
4343 – АП 0577 – Икарус 280, доставен 1984 г. (автоматик)
4345 – АП 0578 – Икарус 280, доставен 1984 г. (автоматик)
4347 – АП 0581 – Икарус 280, доставен 1984 г. (автоматик)
4349 – АП 5597 – Икарус 280, доставен 1985 г. (автоматик)
4351 – АП 5591 – Икарус 280, доставен 1985 г. (автоматик)
4353 – АП 5593 – Икарус 280, доставен 1985 г. (автоматик)
4355 – АП 9055 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4357 – АП 9056 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4359 – АП 9057 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4361 – АП 9165 – Икарус 280, доставен 1986 г. (автоматик)
4363 – С 0099 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4365 – С 0050 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4367 – С 0102 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4369 – С 0100 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4371 – С 0058 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4373 – С 0101 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4375 – С 0098 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4377 – С 0087 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4379 – АП 9047 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4401 – С 1248 ПБ – Чавдар 11Г5, доставен 1989 г.
4403 – С 0532 ПБ – Чавдар 11Г5, доставен 1987 г.
4405 – С 0536 ПБ – Чавдар 11Г5, доставен 1987 г.
4407 – С 1104 ПБ – Чавдар 11Г5, доставен 1988 г.
4409 – С 1105 ПБ – Чавдар 11Г5, доставен 1988 г.
4411 – АП 9151 – Чавдар 11Г5, доставен 1986 г.
4413 – С 5633 – Чавдар 11Г5, доставен 1978 г.
4415 – АД 9653 – Чавдар 11Г5, доставен 1982 г.
4417 – АД 0915 – Чавдар 11Г5, доставен 1980 г.
4419 – С 0381 ПБ – Чавдар 11Г5, доставен 1984 г.
4421 – С 0190 ПБ – Икарус 280, доставен 1988 г.
4423 – АП 1837 – Икарус 280, доставен 1982 г.

20
1172 на 108

Pages: [1] 2 3 ... 80