Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Dimitar Dragnev

Pages: [1] 2 3 ... 20
1
И двете станции следва да носят едно име, колкото е по-кратко, толкова по-добре, стига да е адекватно за местоположението им.

ЗАЩО? И какво е лошото, ако са различни имената. Напротив - по-добре е. Леле каква дълга дискусия за имената!!!!!

Въпрос на световна практика, а от 2012 г. - и на българска традиция. Наистина е дискутирано многократно.

2
И двете станции следва да носят едно име, колкото е по-кратко, толкова по-добре, стига да е адекватно за местоположението им.

3
Все още има време да се случи така, че станциите да вземат едно име, което е най-добре да е двойно - "СУ "Св. Климент Охридски - Орлов мост".

А "Сердика II", разбира се, е абсурд.

4
Други градове / Re: Плевен
« on: 13.01.2020, 09:48:42 »
След ремонт на кръстовище в Плевен тролейбусите се оказаха в насрещното

https://btvnovinite.bg/predavania/tazi-sutrin/sled-remont-na-krastovishte-v-pleven-trolejbusite-se-okazaha-v-nasreshtnoto.html

5
Има ли някакво развитие по тази поръчка? Кога евентуално биха пристигнали нови тролейбуси?

6
Със сигурност спирането на 5Б беше удължаване за 8. Може би да е било именно тогава. Помня и самия ден, обаче в детския ми спомен не е останала дата.

А на векторната карта по-горе може би е добре да се уточни минаването на 11 по "Евлоги Георгиев", може би е било от самото начало на линията.

7
Трамваи / Re: Т8М-300(България 1300)
« on: 26.11.2019, 01:38:39 »
Така ли ми се струва, или на табелката пише "Обеля 2" ? Би трябвало да е удължен до Обеля чак месец по-късно, спрямо дадената дата.
По-скоро пише "Връбница 1"(?).

8
На снимката 102 завива наляво към реката в посока Панаира, 5 продължава направо към "Изгрев".

9
1650 по 5 с изскочил десен прът непосредствено след "Одеон". Задържащото въже е скъсано.

10
Това е била оферта за София от германската фабрика ,,Грацката вагонна и машинна фабрика“.

Австрийска фабрика е. Ако не се лъжа, в Грац са имали точно такива трамваи.

11
Днес към 15 ч все още нямаше мрежа на това място. Работеше се, доколкото видях, по събирателната стрелка на "Патриарх Евтимий".

12
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 19.10.2019, 23:26:25 »
Две шкоди 9тр и Икарус 280Т (1403) на бул. Патриарх Евтимий. Според източника снимката е от 1985-1986.

Много редки са снимките на движението в посока "Одеон". Виждал съм само една такава снимка, отново на Икарус, в същата позиция и на същото място.

13
Мисля, че не е пускано:

https://stolica.bg/oshte/yapontsi-snimat-film-za-sofiiskite-tramvai?fbclid=IwAR0FwRMSJBLK3T1DYjXAkezWZP6kMAHji6P_hsTfpc9kGFFGe2N4TRt1OsE

Quote
Екип на Японската национална телевизия (NHK) започва днес снимките за филма „Пътуване с трамвай из Европа – София“, съобщи за Столица.bg координаторът на продукцията Рин Ямамура. Режисьорът Макато Кита и операторът Кеничи Ватанабе имат амбицията да покажат на света развитието на трамвайния транспорт у нас, който вече не се среща често в големите европейски столици. Досега такива филми са направени във Виена, Прага, Будапеща. Снимките ще продължат една седмица и ще бъдат заснети като двойки маршрутите на трамваите 10 и 12, както и на 22 и 7.

За да не се пречи на движението на трамваите и да се нарушава комфорта на пътниците, японските документалисти са наели цял вагон, с който смятат да се движат по трасето на трамваите. Те ще отбележат всички забележителности и тяхната история по маршрутите.

Особен интерес предизвиква трамвай №10, чиято последна спирка е в близост до Зоологическата градина, като преди това преминава през емблематичния площад „Журналист“, един от най-старите в столицата. Ще бъдат проведени интервюта със столичани, които са свидетели на миналото и настоящето на това превозно средство у нас – все по-непознато и екзотично за гостите от Страната на изгряващото слънце.

14
И ще започне едно чудене какво точно става на "Обеля".

15
Както по-горе стана дума, с новото разписание А204 има последен курс от центъра (Орлов мост) към Гоце Делчев в 23:02. Досега последният курс беше в 23:50, което значи, че се губят последните две коли и линията приключва работа в тази посока с около 50 минути по-рано. Причината е ясна, но няма ли да има някаква компенсация?

16
Значи ли това, че тролейбусите са на изживяване?

17
По ТБ3 и ТБ12 (горепосочените) се движеха само Икаруси (през 2006 г. други тролейбуси нямаше, всъщност точно след закриването на ТБ3 докараха Gräf und Stift). По ТБ10 бяха най-вече ЗиУ и в края Икаруси, както беше уточнено.

18
Едно наблюдение от мен: последните букви (Х) от един клас серия за СВ (АХ, ВХ, КХ) вървяха през декември на съответните години. От М* обаче избързаха (беше май през октомври), а НХ ще е поне 3 месеца по-рано от тях.

Струва ми се, че СВ **** АА се появи през ноември 2014 г. (не съм точно сигурен кога, понеже не бях в България, но тук със сигурност го има по-рано в темата), а СВ **** КХ приключи в края на ноември 2017 г., значи е започнало най-късно през октомври.

19
Пиша по частта от темата, която се отнася до ремонта на ККМ - според мен още утре би следвало да се свърже с мрежата втората линия от ККМ на обръщалото в "Гоце Делчев" - все пак там вече ще има две тролейбусни линии и от понеделник това ще е допълнително натоварване на обръщалото. Честно казано, то е изградено само за една тролейбусна линия. После се добавиха и три автобусни (А65 също въртеше там, но той беше с една кола тогава), после още една автобусна, сега и още една тролейбусна. От понеделник ще е много трудно, а когато дойдат и новите разписания през есента, ще стане почти невъзможно. И сега част от автобусите почиват на "Тодор Каблешков".

20
За първи път виждам тези табели под челното стъкло. Много интересно и много добро решение.

Pages: [1] 2 3 ... 20