Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Dimitar Dragnev

Pages: [1] 2 3 ... 21
1
И тук ще напиша:

Моето предложение за промени, за да не губят вече съществуващи връзки, е следното:

1. ТБ 6 и ТБ 7 не се променят по основното си направление Люлин - Сточна гара.

2. ТБ 7 се разделя на две: Люлин - Сточна гара и Сточна гара - Гоце Делчев (през "Лозенец"), което може да се преномерира като ТБ 3.

3. Маршрутът от Люлин до Сточна гара (на една от двете линии) може да се удължи до Орлов мост и Гурко за връзка с М3 (ако има коли).

4. За връзката "Лозенец" - "Петте Кьошета" и нататък по "Опълченска" може да се пусне нова линия, която да прави връзката по "Столетов" (за да има обща спирка с ТБ 6 и ТБ 7) и да отива до "Надлез Надежда" (не знам дали за това има достатъчно коли, евентуално с намаляването на колите по ТБ 2).

2
Аха, специалистите от Спаси София станаха сега и старши научни сътрудници по история и археология, освен по всички друго. От Закона за транслитерацията са освободени, нали тяхната дума е последна...

Прав сте, че може би има проблем в Закона за транслитерацията, чийто член 9. (1) гласи, че "Имената на исторически личности и географските имена от съвременни чужди книжовни езици, които използват версия на латинската азбука, се изписват в оригиналния им вид." Би следвало да отпадне думата "съвременни", тъй като по този начин има една неяснота дали обхваща и латинския език, по-скоро не. Няма никаква логика по принцип да се изписва "Serdika" и "Miziya", след като това са географски имена с латински произход, чийто оригинален вид е съответно "Serdica" и "Moesia".

3
Подозирам, че жителите на Гоце Делчев пак няма да са доволни, тъй като временната ТБ7 стигаше до бул. Левски по-бързо от ТБ8.
Малко по-бързо, при определени условия - основният проблем на връзката и в двете посоки е чакането на светофара на "Черни връх" и "Евлоги и Христо Георгиеви", който просто не е предвиден за работа в такъв режим, а е проектиран за трамваи и съответно на тролейбусите понякога се налага да чакат прекалено много.

Едва ли толкова много са се юрнали да ходят до Пам. Левски и Сточна гара.
Като живеещ в квартала бих казал, че държа на тази връзка, лично аз я ползвах изключително често.

В този контекст мисля, че е добре да се помисли за спирка СУ на ТБ5 и 8/3.
Да, това е необходимо, поне в едната посока могат да спират на спирката на А84, А184 и А94.

Въобще според мен схемата отпреди юли месец не следва да се пипа. Могат евентуално (защото не е ясно дали ще има достатъчно коли) да се направят тези редакции:
1. ТБ 6 и ТБ 7 не се променят по основното си направление Люлин - Сточна гара.

2. ТБ 7 се разделя на две: Люлин - Сточна гара и Сточна гара - Гоце Делчев (през "Лозенец"), което може да се преномерира като ТБ 3.

3. Маршрутът от Люлин до Сточна гара (на една от двете линии) може да се удължи до Орлов мост и Гурко за връзка с М3.

4. За връзката "Лозенец" - "Петте Кьошета" и нататък по "Опълченска" може да се пусне нова линия, която да прави връзката по "Столетов" (за да има обща спирка с ТБ 6 и ТБ 7) и да отива до "Надлез Надежда".

4
ПП: Транслитерацията Moesia подлежи ли на коментар?

Това е правилната, историческата транслитерация, както е Serdica, а не Serdika.

5
"Надежда"-"Лозенец" си е достатъчно абсурдно, нищо, че се върти от пускането на втората линия. Сега, след като има линии от М1 до М4 (макар и не според разписанието на ЦГМ), е моментът да бъде написано "М2 "Обеля"-"Витоша".

6
По снимки в групата "Видяно в София" 4174 - ТМ22 се е "разделил" на стрелката на МС "Опълченска" - първа талига продължава по Пиротска, втората влиза в колелото. Изглежда, че трамваят не е излязъл от релсите.

7
Това обаче не са очакваните промени.

По съобщение на районната администрация от 3 юли, както бях писал по-горе, от (вече) днес, 25 юли, всъщност би следвало да е затворен бул. "Гоце Делчев" между "Костенски водопад" и "П.Ю. Тодоров".

Quote
Столична община- район "Триадица"
3 юли в 15:05 ч. ·
❗️Важно съобщение!

Затварят бул.“Гоце Делчев“ между бул.“П.Ю.Тодоров“ и ул.“Костенски водопад!

Поради строително-монтажни работи по подмяна на стеснен участък от канализационен колектор по бул.“Гоце Делчев“, се затваря за движение бул.“Гоце Делчев“ между бул.“П.Ю.Тодоров“ и ул.“Костенски водопад“ за периода от 25.07.2020 г. до 14.09.2020 г.

Това обявление до този момент не е оттеглено, но и описаните по-горе промени изглежда навеждат на мисълта, че срокът няма да бъде спазен. За съжаление няма допълнителна информация, което държи гражданите в неяснота относно случващото се в този район.

8
Други градове / Re: Сливен
« on: 23.07.2020, 00:54:35 »
Последната снимка от поредицата като че ли е взета от немска статия, в която се прави преглед на целия тролейбусен транспорт в България. Беше публикувана тук във форума, но сега не мога да я намеря. Някой може ли да даде линк?

9
По-скоро инцидент: преди малко наводнен автобус, най-вероятно 74, на "П.Ю.Тодоров": https://www.facebook.com/serdikaholidays/videos/308429690543867/ .

10
Quote
От 04:30 часа на 04.07.2020г. до 24:00 часа на 06.07.2020г. се променят маршрутите на автобусни линии №65 и 83 (в посока Зоопарка), както следва: от кв. Манастирски ливади и Хюндай България по маршрутите си до кръстовище бул. „Гоце Делчев“ - бул. „Петко Ю. Тодоров“ - ул. „Хенрик Ибсен“, наляво по бул. „Петко Ю. Тодоров“, надясно по ул. „Бяла черква“, по централното пътно платно на бул. „Арсеналски“, надясно по бул. „Черни връх“ и наляво по ул. „Сребърна“ по маршрутите, двупосочно.

В участъка по бул. „Арсеналски“ от бул. „Черни връх“ до ул. „Борис Пожаров“ в посока съответно към кв. Манастирски ливади и Хюндай България, автобусите ще се движат в обособеното тролейбусно трасе (по автобусна линия № 102 и тролейбусна линия № 7).

Водачите от автобусни линии №65 и 83 ще спират на всички съществуващи автобусни и трамвайни спирки в променения участък на маршрутите, с изключение на автобусна спирка с код 0909 „Кв. Хладилника“ на ул. „Сребърна“ в посока бул. „Черни връх“.

Разкрива се временна спирка с код 1322 „Хотел Хемус“ на бул. „Черни връх“ на 25.00 метра след ул. „Димитър Хаджикоцев“ в посока Зоопарка, за автобусни линии №65 и 83.

Закриват се спирки:

с код 2009 „Ул. Костенски водопад“;
с кодове 2033 и 2036 „Ул. Луи Айер“;
с кодове 0860 и 0861 „Южен парк“;
с кодове 1800 и 1801 „Ул. Иван Андонов“;
с код 2755 „Метростанция Витоша“;
с код 2763 „Бул. Черни връх“.

Днес излезе и съобщение, че "Гоце Делчев" между "Костенски водопад" и "П.Ю. Тодоров" ще бъде затворен от 25. юли до 14. септември. Какви промени да очакваме - автобусите и тролейбусите да преминават отчасти по бул. България, отчасти по ул. Луи Айер?

11
Към 16:20 днес - 2602 по 7 с изскочил ляв прът на спирката на хотел "Хилтън" в посока Гоце Делчев. Очевидно прътът нямаше как да бъде прибран с подръчни средства, може би макарата се е скъсала, тъй като освен това беше обърнат на една страна. 2911 също със задръжка зад него.

12
Други градове / Re: Габрово
« on: 21.05.2020, 14:27:26 »
Вчера към 10:30 ч ги срещнах веднага след Горни Богров на магистралата, видях снимки, че вече са пристигнали в Габрово.

13
Тролейбуси / Re: Škoda 9TR
« on: 30.04.2020, 14:40:15 »
Ако Варненските са от София, значи в София е имало също партида от тези с 2 врати. Жалко че от тях никъде не са хванати на снимка или ги няма в статиите, явно са били малка партида от 10-15 такива. Само са ми разказвали че и тук сме имали такива, но никога не съм попадал на снимки и информация. Но с тия 2 врати е било доста неудобно за тъпканиците тогава. Това вероятно са били партиди за някъде другаде, примерно за СССР, от които бройки са попаднали в София, Пловдив и Варна, подобно както жълтите Икаруси.

Ето на тази снимка: http://spvd.cz/svet/bg/varna/varna/bg_varna_06.jpg се вижда една от двувратите Шкоди. Мисля, че някъде във форума я има и в по-добро качество. Може би и още една съвсем на заден план.

14
Тролейбуси / Re: Škoda 9TR
« on: 23.04.2020, 23:06:01 »
Имало си е жп клон и към НДК, където са били казарми. При сегашния мост на влюбените и МакДоналдс е била гара Перловец: http://stara-sofia.com/sofiamap1947.jpg

Иначе на снимките се вижда, че тролейбусното трасе прави някаква S-ка (вероятно при ул. Урвич), за да мине от северната страна на жп линията, която върви посредата и минава под бул. Цар Борис III.

Да, точно така си го представям, че е било. Ще се опитам да потърся и сателитните снимки от онова време, за да видим дали ще има още детайли.

От това трасе, струва ми се, вече нищо не е останало. Последните релси на входа при ул. Нишава бяха премахнати с ремонта през 2012 г. Навътре в парка е имало няколко разклонения, от които досега не съм срещал нищо.

15
Разни / Re: Моделизъм
« on: 23.04.2020, 23:00:40 »
С удоволствие някой ден бих се снабдил с модели в мащаб HO, тъй като общо взето всичките, които съм колекционирал, са в този мащаб, а и разполагам и с релси.

16
Тролейбуси / Re: Škoda 9TR
« on: 22.04.2020, 01:18:33 »
Къде са снимани последните две снимки от големия пост на Metan? Да не би да са по някогашния "Димитър Несторов", сега "Иван Гешов"?

17
Имам следния въпрос - има ли някъде във форума исторически преглед на цената на билета в София? Не можах да открия нищо с търсачката. Интересува ме конкретно кога точно цената стана от 250 лв на 300 лв/0,30 ст. Дали това е станало едновременно с деноминацията (юли 1999 г)?

18
Да, това е много ценен документ. Доколкото мога да преценя, планът има размаха на бъдещата тролейбусна мрежа почти в най-голямото ѝ разширение.

19
Сигурно е въртял на Център по хигиена...
Аз също така си мислех, но буквално стоеше там без абсолютно никой вътре. Имаше една кола пред него на аварийки и си помислих, че може би са се пипнали, но от друга страна нямаше никакви щети :neznam:

Имаше и една отзад с щети, дойде и кола на контрол по транспорта.

20
Трамваи / Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« on: 20.02.2020, 19:43:51 »
Било си е баш нощес.Преди да мине последния трамвай в участъка, не се карат към Трамкар нормално релсови.

23:45 ч.

Pages: [1] 2 3 ... 21