Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Fantomas

Pages: [1] 2 3 ... 133
1
Може и да не е за първи път, но аз лично за първи път виждам тролейбус по Ал. Малинов в Младост:


С извинение за лошото качество, но снимах в движение. Предполагам се прибират на дизел от Бъкстон през Околовръстното заради затворените кръстовища на Орлов мост и на Ректората.

2
Снимки / Re: Снимки (тролейбуси)
« on: 05.08.2020, 22:57:38 »
Higer-a може да иска да става на тролейбус! :P


Снимката е от понеделник (03.08).

п.п. Зад 1659 имаше къса Шкода. :)

3
Всички Смартрони излизат сини, както каза bdz43r, това е нещо като базова версия, за да е възможно най-ниска цената. Ако си доплатиш или в последствие си наемеш фирма, която да го облепи/пребоядиса, може да стане какъвто си решиш. А идеята на разцветките според мен е да се разграничават от всичко, което досега присъства в парка на БДЖ. Затова няма червен цвят. Предполагам, че и "новите" вагони, които ще се поръчват ще са в същата цветова гама и локомотивите ще дърпат предимно тях.

На мен също вариант 4 ми допада най-много. Най-изчистен и стилен седи, единствения недостатък е че това бяло ще се цапа доста. Но народа май на шаренкото се спира, затова 2 води в момента.

4
DB Cargo след залез край Елин Пелин:

5
Подбалканската жп линия с ДТВ 20671 по нея и подбалканският път

6
БВ 6622 между РП Копиловци и гара Раждавица от неделя, 14.06.2020:

8
От средата на 90-те е някъде видеото. Кадрите са от лок. депо Дупница, гара Дупница и 5-та линия. :)

9
Къде се извършва ремонта на ДМВ и ЕМВ? Визирам този, който уж Алстом трябва да правят...

10
06 060 и 06 029 с товарни композиции на гара Брацигово


За по-заинтересованите има и видео:
https://www.youtube.com/watch?v=WavCb29B6H0

11
БВ 8610 край сп. Побит камък:



И влак на ПИМК Рейл край Вакарел:

12
Влак на Булмаркет край гара Веринско:
EA 3000 x 3

+ видео:
https://www.youtube.com/watch?v=UbqTEFTYzcw&t

13
Кратко, на тема MAN SG 262:

14
Линията не мисля че е чак толкова зле, колкото са заложените скоростите в момента. При условие че там по пътническите влакове вървят само мотриси, може да се направи разграничение на скоростта за ДМВ и композиция. При ДМВ спокойно може да е с 10-20 км/ч отгоре или грубо, ако в момента е 40 км/ч, да стане 60.

А какви са и проектните скорости на линията по принцип?

Не мога да открия конкретна информация в момента, предполагам че е нещо от сорта на 65 - 70 км/ч.

15
Има много участъци, където местната ЖП секция дава максималните скорости не заради състоянието на пътя, а за да се амортизира по-бавно и да си спестят разправията да го ремонтират и поддържат. По-висока скорост = повече поддръжка.
Има и обратната ситуация - по обществено значими направления, където скоростта е по-чувствителна тема и има известен натиск "отгоре", се дават по-високи скорости от разумните.
Като цяло скоростта се определя почти изцяло субективно и местния началник я определя по свои критерии.
Съгласен съм че по-висока скорост = повече амортизация = повече поддръжка! Но 6-те колооси на лекичкото Дезиро не мисля че биха амортизирали чак толкова много железния път. Товарният влак за Кърджали, който се движи 1-2 пъти в седмицата нека си пъпли с 40, ДМВ-то спокойно може да се пусне с повече.

16
В Димитровград отдавна няма нищо друго освен Дезиро. Има само няколко дизела на Товарни превози, но дори и да решат да ползват някой от тях, няма откъде да се вземат вагони. Ако Дезирото е счупено се отменя влака. В най-добрия случай се назначава автобус.

Линията не е чак в толкова трагично състояние, за да е скоростта 40 км/ч в целият участък от Хасково до Кърджали! Повече от 50 км с толкова ниска скорост е крайно депресиращо! ДМВ Дезиро спокойно може в по-голямата част да се движи напълно безопасно с 50, дори и 60 км/ч. Ето едно видео на целия участък от Димитровград до Кърджали:
https://www.youtube.com/watch?v=fLIyDuOMX9o&t

Да, линията не е в цветущо състояние, но не е и чак толкова зле в по-голямата си част. Спокойно за ДМВ може да се завишат леко скоростите и само на критичните места може да се оставят намаления на скоростта. Не казвам, че това ще направи влака супер популярен, но ако има удобни връзки на Димитровград с други направления, със сигурност ще се намират хора, които да го ползват.

17
Линията не мисля че е чак толкова зле, колкото са заложените скоростите в момента. При условие че там по пътническите влакове вървят само мотриси, може да се направи разграничение на скоростта за ДМВ и композиция. При ДМВ спокойно може да е с 10-20 км/ч отгоре или грубо, ако в момента е 40 км/ч, да стане 60. Ако в момента е 60 км/ч, за ДМВ да е 70 и т.н. Такова нещо имаше преди години по линията за Панагюрище и то разликите бяха фрапантни в полза на ДМВ Дезиро. Но го премахнаха когато мотрисите започнаха да окапват и се налагаше да пускат 06 или 07 с вагони, защото влаковете трупаха колосални закъснения. Ако се направи удобна връзка само с 1 прекачване на Димитровград и времепътуването Димитровград - Кърджали падне с 40-50 мин. може и да се излъже някой да ползва влака. Някой, по-скоро от Пловдив, от София едва ли. Пловдив - Димитровград е едно от жп направленията в страната, което е напълно конкурентноспособно като времепътуване с автомобил и бие отвсякъде автобуса!

Иначе подобно разграничение на скоростите за мотрисите Сименс (и ЕМВ и ДМВ) може да се направи на много места. Те са доста по-леки от влак с локомотив и вагони и смятам че няма проблем да вървят с 10-20 км/ч отгоре спрямо обикновените композиции.

18
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 03.05.2020, 22:07:01 »
Помня инцидента от втората снимка - силен вятър събаря почти напречно на Цариградско шосе оставен в забвение строителен кран до сградата на ИПК "Родина". Цяло чудо беше че нямаше ударени превозни средства.

19
Интересно ми е защо се бетонираха и асфалтираха релсите? Поддръжката на трасе от железопътен тип (с баластра) не е ли по-лесна? Ако се наложи пак смяна на релса, ще трябва всичко да се кърти. Знам че ще кажете, че няма да се наложи, защото обръщалото няма да съществува още дълго, но въпросът ми е принципен. Когато не се налага изрично по някаква причина (наличие на автомобилен или пешеходен трафик) трасето да бъде асфалтирано, защо е необходимо да се бетонира и асфалтира? Поддръжката на трасе с траверсова скара и баластра не е ли по-елементарна? Най-малкото при евентуална смяна на релса, стрелка и т.н. ми идва наум, че няма нужда да се кърти и асфалтира пак. Питам, без да искам да налагам мнение, просто ми е интересно някой по-разбиращ да обясни. :)

20
Ако се работеше наистина стабилно, участъка трябваше вече да е готов! Срамота е, 2 години вече го чоплят и дори единия път не е готов!

Pages: [1] 2 3 ... 133