Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - IKAR

Pages: [1] 2 3 ... 101
1
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: Yesterday at 20:22:09 »
Е, чак пък уникален - имаше такива под път и над път, даже в моето село с такъв, държавен, караха всяка сутрин баничките в сладкарницата, които ги правеха в съседното, на 6 километра....

2
Трамваи / Re: T8M-700 (900-939)
« on: Yesterday at 20:19:36 »
Именно. Наистина 7-ицата трябва да е Борово-Обеля, като 1-цата следва да се закрие при тази ситуация. Другият вариант е все пак да оправят колелото на Иван Вазов и да намерят начин да пускат краставици по шестицата, така ще се реши проблемът с нископодовата секция. Линията е дълга, натоварена, с натегнато разписание, а българските трамваи "последна дума на ЗТ София", и къси като бяха, едвам кретаха.....

3
Нема какво да приказваме - просто руското си е "сделано" и толкова.

4
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 19.09.2018, 21:26:34 »
Тая вашата билетна система, с тези допотопни сандъци по спирките и по тролеите, е едно голямо, с извинение, лайно, чиято единствена цел е едни наши "хора" да усвоят едни средства на европейския данъкоплатец.

5
И да отиде - има само един начин за доставка на автобуси - процедура по ЗОП, няма как да се избяга от лапите му. Иначе факторът не е точно "най-ниска цена", а кой наш човек ги внася, в случая Григор Ганчев. Другият вариант е да дадат всички линии на частни оператори, пък те могат с техни си пари или с кредити да си купят каквито искат автобуси, стига да покриват условията на концесията. В тази връзка спирането на концесиите, според мен не е добра идея, понеже досеха ако всички линни на Карат-С ги обслужваше автото, още щяхме да се возим на Чавдар 11Г5 и на Икаруси със стария двигател....Но това не пречи някой шеф наистина да иде, да си направи някоя екскурзийка с гювендията си, голям праз, че няма грам техническа грамотност и че нищо не разбира от автобуси. Брат ми е в МВР, в отдел Международно сътрудничество. Имат често командировки в чужбина, но в повечето случаи вместо да отиде този, който трябва и е пряко свързано с работата му, обосновава се и отива началникът, който нищо не разбира и не прави, с цел точно екскурзийка.

6
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 19.09.2018, 18:49:46 »
Според мен, без да съм кой знае какъв "специалист", основният проблем на съвременните автомобили е че са прекалено "динамични", тоест позволяват доста рязко "тръгни-спри", "газ-спирачка", няма значение дали са на бензин или дизел, с механични или автоматични скорости. Това е ужасно за хора,които имат проблеми с вестибуларния апарат, или с други думи им става лошо при пътуване и повръщат. Казвам го, понеже аз го имам този проблем в доста силно изразена степен, говорят, че кинетозата или "морската болест" е характерна основно за децата и повече при жените, но има случаи, при които не изчезва с възрастта, като при мен. И абсолютно никакви лекарства не оправят работата. Докато в дъртата дизелова 124-ка на баща ми досега проблеми не съм имал. Също в автобус или в самолет досега не ми е станало лошо, но с кола - ела, че ми трябваш - всеки път на дълго разстояние по 2-3 пъти. Затова и когато някой предложи да ме вози нанякъде, деликатно отказвам (жена ми не е много щастлива от това, понеже тя пък не иска да ходи по автобусите и по влаковете). Едно време пък, като дете, въпреки негодуването на майка ми и баща ми, при ходене на село примерно те и брат ми бяха с Вартбурга, а аз успоредно на тях с влака/рейса. Понеже друг начин просто нямаше - перманентно драйфане по 2-3 пъти в посока, независимо от какви ли ми ти не хапчета, бутане на свещички в гъза и т.н. простотии....Та редно е конструкторите, въпреки че работят за негово величество масовия пазар, да се позамислят и относно този проблем.

7
По принцип може ли всеки да посети изложението или е само за хора с покани от фирмите?

8
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 19.09.2018, 02:33:45 »
84/5 е последния голям ремонт на Графа, както и ремонта на Толбухин, имаше и ремонт на Витошка към Иван Вазов по това време.
9 и 9а оттам не са минавали заедно, само онагледих трамвайната инфраструктура от снимката.

Още малко уточнение за големите ремонти по това време - през 1984 е ремонта по Станкето (Ломско), трамвайното движение е спряно и има заместваща автобусна линия. Заради ремонта на Графа е спряно трамвайното движение и е пусната временна трамвайна линия 18 - Хладилника-Дървеница.

Тогава масово ремонтираха линиите по оная, унгарската система, с панелите. Като направиха Станкето, почнаха към Илиянци, а малко по-късно, няма и три месеца след като пуснаха трамвая до Обеля, го отбиха към Илиянци и пуснаха заместващи автобуси - първо правеха от Триъгълника до месарницата, а после продължиха и в тунела. Изтормозиха ни, пуснаха трамваите отново чак на 12-ти ноември, като падна бай Тошо. На следващата година пък правеха другия тунел, на 5-та градска, пак с панели. И по повод на едно предаване по телевизията, че трамваите са изключително шумни, някакъв инженер от СГНС се оправдаваше: "За съжаление проектантите ни излъгаха, че при полагането на релсите върху подложка от гумени уплътнители, проблемът с шума ще бъде решен." Майка ми по този повод каза "Трябват нови, по-модерни трамваи, а не гумени уплътнители....".

А вече по времето на Филип Димитров трамвай по деветката направи голяма бела на баира след хотел Хемус, тогава спряха от движение всички малки Софии с фазер (6хх), а по деветката пуснаха чешки. Един ватман по този случай се възмущаваше "Докараха ни нови чешки трамваи, пуснаха ги по ония разбити линии нагоре към кръста, и им е*ха м******.

9
Сефте.....То се знае от години, Васко, че е така. А ченгето Доган уж е опозиция.

10
От Bus Memories.

11
100% е бил на някой от вашите горноджумайски хайвани Стума-1 или Скатопара-5. Те никога един читав рейс не са имали...Иначе успяха да се преборят рейсовете за Петрич и Сандански да не минават през Благоевграт, че им обират пътниците от София. А хората, които пътуват от Джумаята на юг, ученици, студенти и т.н. - кучета ги яли. Навремето мутрите с мерцедеса пресрещаха автобусите за Сандански и биеха шофьорите ако някой им се обади, че еди кой си е качил хора за Благоевград....

12
Не могат, понеже за вътрешно им трябва отделен лиценз. Има транспортни схеми, линиите по тях са раздадени на Дрисконито и на Груп/Етап (те май вече са едно) и ако почнат да продават вътрешно, могат да им забранят да возят от/до България въобще. Единственият начин е след като изтекат настоящите договори, да кандидатстват за линиите и да ги спечелят, и ще го направят, ако предложат по-ниски цени на билетите, понеже и това участва в точкуването. Просто нормативната уредба е такава, че да е изгодна за обръчите от фирми около ДПС. Не може като едно време да купиш един-два автобуса на старо и да пуснеш линия.

13
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 18.09.2018, 05:46:18 »
Не само въпросните рецепционисти и HR-и в България се отнасят по този начин. Просто хората са полудели от "хубав" живот.
Относно другото - ами разбрал си по трудния начин, че американците са боклуци. Често спорим с българи къде е по-добре, в САЩ или в Канада. Понеже не им харесва, че в Канада се плащат големи данъци, и колкото на по-отговорна и високоплатена позиция си, толкова по-зле за теб, понеже накрая данъчните ти прибират по-голямата част и това, което ти влиза в сметката, не е много повече от това на подчинените ти. Отделно в Канада животът е изключително скъп - наеми, цени на имоти пък да не говорим, храна, услуги.......Е няма как, това е огромна територия, с малко население, само в Калифорния има толкова фирми, колкото в цяла Канада, зимата навсякъде е такава, че може да те убие за минути, смятай как се поддържа инфраструктура при такива условия, а в Калифорния нямат зима. Отделно имаш социални услуги, помощи, безплатно здравеопазване. Спор няма, че в САЩ плащат по-големи заплати и че всичко им е доста по-евтино. И е вярно, че дори и с една чистаческа заплата парите ти стигат за всичко. НО за американските компании хората не са хора, а един инструмент за постигане на цели и резултати. Всичко е срокове, приходи, задоволяване на клиента, служителите не са важни, важен е просперитетът на фирмата, не на хората. Ако ще да пукнеш, въобще не ги интересува. И щом може да не плащат, не плащат. И винаги могат да те уволнят, без причина. И знаеш ли как уволняват? Отиваш си сутрин на работа, пред бюрото ти те чакат HR и охрана, казват ти "Благодарим, че работеше при нас, съкратен си!", вземаш си нещата от бюрото в тяхно присъствие и напускаш сградата. А там останеш ли без работа, край, отиваш директно на улицата, няма такива работи като социални помощи и т.н. Щом си здрав, прав - оправяй се! Да не говорим, че системата изцяло толерира наи-богатите - практически те плащат наи-малко данъци. Особено откакто се появи оня палячо Тръмп. В Канада всичкото това не може да стане, след като ти минат трите месеца пробен период, трябва да се осереш много яко или да налагаш психически или сексуален тормоз, за да те уволнят без предизвестие. За полицейщината не говоря - за американските милиционери абсолютно всеки е заплаха, понеже не знаят имаш ли оръжие или нямаш - това е свързано с правото всеки да притежава оръжие. Но на много българи цялата тази помия им харесва заради сравнително лесното трупане на пачки. Потърси в гугъла примерно "най-добрите държави за живеене в света", ще видиш, че САЩ дори не влизат в списъка. И въпреки големите усилия за подобряване на градския транспорт напоследък, файда йок, първо заради евтиния бензин (увеличаването на цената му се счита за нарушаване правото на свободно придвижване) и второ, понеже сега си в центъра с небостъргачите, а след две-три крачки - в гетото. Същата работа като в Африка или в Латинска Америка. Типичен пример са бензиностанциите - и на двете места са на самообслужване. Но в Канада първо зареждаш, а после отиваш да плащаш, а в САЩ ако се опиташ така, изскача ти от вътре магазинера и ти казва: "What the fuck are you doing? You first are to pay me!"

14
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 18.09.2018, 00:16:54 »
Лошото е, че има много хора, които все още вярват, че нещата в България ще се оправят, докато управлява тази Коза Ностра......

15
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 17.09.2018, 19:55:58 »
Анджек. Що на нас не ни дадат възможност да купим ТЕЦ Варна за 3500 лева?

16
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 17.09.2018, 18:28:00 »
Няма ли лустрация, няма да има оправия в България. Просто това са една шайка разбойници, дошли на власт 44-та година. Дори бай Тошо им беше хванал спатиите, но те се обединиха и си го свалиха, "лепнаха" всичко на него и си оплетоха кошницата....

17
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 17.09.2018, 08:45:26 »
Със сигурност е до 85-та, понеже отзад се подава 11Г5 по 72, а след есента на тази година там такова животно нямаше.

18
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 17.09.2018, 08:39:29 »
Ей, не разбрахте, че всичките са един дол дренки, с произход бившата ДС. И единственият начин да има перспектива е да се направи лустрация. Или с други думи всичките ченгета, доносници и т.н. да нямат право да участват в управлението където и да е, да не могат да заемат ръководни длъжности и да нямат право да имат фирми или да са в бордовете на директорите на фирми. Иначе нищо няма да се промени. И въпросът не е само до пари - знаете ли колко хора с повече от добри доходи бягат и ще продължават да бягат от България, след което почват от нулата в чужбина, мизеруват с години, докато стигнат до нивото, до което са стигнали преди това. И го правят, за да не живеят децата им в тоя говняна среда, от която интерес имат само Шиши, Гриши и други влиятелни некадърници.....

Иван Костов, въпреки че и той е такъв, грешката му беше, че не намери сили да им изяде главата на тия от ДС, та му извъртяха номера с царя. Понеже ако беше изкарал втори, че и трети мандат, сега щеше да е поне като в Полша, Чехия, Унгария, Хърватско.........Че и по рано можеше да влезем в ЕС.

19
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 16.09.2018, 03:19:36 »
Вероятно чак съществени разлики не, но едно е да се возиш в автобус току що доставен или на 1-2 години, а друго е на 15-годишен, по който нищо оригинално не е останало и нашите Вилхелм Пик майстори са му разказали играта, демек показали са му къде се намира. В Унгалия или в ГДР, при тяхната поддръжка е друга работа. След промените имаше автобуси от ГДР с метални дръжки в по-добро състояние от нашите най-нови.....

20
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 15.09.2018, 23:11:37 »
Може и така да е. Тези, които са били без кабини, демек им бяха сложили българска, всичките до един бяха с метални дръжки и с два неотваряеми прозореца отдясно - вторият и предпоследният, веднага след третата врата. За надписа с отделни букви и за това как им се отваряха прозорците - отвънка или отвътре - не съм обърнал внимание. Просто всичките тези, когато нерядко се случеше да се возя по единицата, 13, 104, 30, 31, 41 и 126 (бяхме сред първите новодомци в Обеля-2), вече бяха палачорсани в Станкето, демек във вид доста далече от оригинала. И вече си ги бяха пребоядисали стандартно, с черна лента. То чехословашкото оригинално червено май не е баш като българската спесификация. По същото време баща ми временно го бяха командировали в Кремиковци, по тамошните линии рейсовете също бяха стари и след основни ремонти, но вече с белите дръжки, обаче все още с по-голямото стъкло зад шофьора. Там бяха и сините, пак с българска кабина, но също с бели дръжки, имаха и багажници над главите. След около три години, по линия 109 във Варна - пак бяха основно стари и ремонтирани, но с бели дръжки и по-малкия джам зад шофьора. Явно първите вече са били бракувани...Сините - бяха идентични на софйските, но с оригинална кабина, която си личеше, че е вземана от друг автобус. Имаше няколко чисто нови, 88-и набор, но бяха малко и беше голям късмет да се случи такъв, въпреки че не ги видях другаде, освен на 109.

А това как са дошли - има и друг случай извънпланови доставки, демек срещу долари, на автобуси за нас по спесификации за друга държава - 15-те жълти 85та година. Или оранжево - белите междуградски 250 и 256, имаше доста такива, бяха си с български номера. Плюс многото жълти в Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Кърджали - 89ти набор, може да сложим и 260-тките на Плама и други предприятия....

Pages: [1] 2 3 ... 101