Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - IKAR

Pages: [1] 2 3 ... 120
1
Иване, кажи, че са турски и повече няма какво да се коментира.....

2
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 16.02.2019, 00:21:20 »
Васко, ще видиш колко лесно нещата ще си дойдат на мястото, когато се забрани на разни пишман-историци от сорта на баба ви Искра баева да пишат глупости по учебниците относно "братята освободители".

3
Аз също бях на откриването, на станция Западен парк. Малко след като Мафиянски и Лужков се изнесоха, пуснаха хората да се возят, бях сред първите....

4
96-та година, уж временно, Мафиянски ремонтира Витошка и пусна коли по нея, уж да компенсира затварянето по същото време на Ботев за голям ремонт. После така си и остана, до скоро....

5
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 14.02.2019, 01:35:35 »
И 0 345/Г не е цвете за мирисане, хич даже. Това е може би най-големият боклук, излязъл с марката Мерцедес. Моделът си е манерка, не е предвиден за основен ремонт, руснаците ги бракуваха след 10-12 години експлоатация.

6
Отвориха я още в началото, януари 98-а, но станциите Сливница-К.Величков са завършени през 95-та. Още от тогава са си тези табели.

7
Разни / Re: Моделизъм
« on: 13.02.2019, 23:42:12 »
Много хубав е станал. Ето една Сетра в мащаб 1:18, Шуко, 230 евро...
Общо взето от няколко години рядко излизат читави модели на автобуси, само нещо суперскъпо от смола, явно няма много интерес. А Класикбас (Красен продаваше Икарус от тях) има още много хляб да изядат, особено по отношение на интериора. Иначе досега Икаруса да съм го лапнал....



8
Транспортът по света / Re: Skoda
« on: 13.02.2019, 23:32:45 »

Някакъв абсолютно неизвестен прототип на автобус Кароса, 88-а година, от румънския форум. Дори по книгите няма информация за него.

9
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 13.02.2019, 23:15:12 »
Тази техника идва по договора с Щаер, който е подписан (отново с триста зора), точно заради боклукчавите румънски ДАК-ови шасита - как да се бориш с дружбата между Тошо и Чаушеску. За австрийците този договор е добре дошъл, понеже са били в незавидно положение - основно военна продукция и по 100-тина автобуса годишно, в последствие са погълнати от Волво.

А 0 302 ги пребоядисват точно три пъти - първо са били в червено и бяло, както са били предвидени за клиента, после бяло-зелено-червено (българското знаме), а накрая в жълто, понеже нашите не са си харесали знамето.

10
Стандартни са - вижда се, че тролеят има и кабина, атинските са без. Нали тролеите за Бургас са подарък втора употреба от Краснодар....

11
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 13.02.2019, 22:53:47 »
Е, говорим за проект 79-та година. Инженерите в ЦПЕ са си свършили работата, липсата на подходящи части и технологии в Ботевград да го претворят в реалност е съвсем отделен въпрос. Доколкото има информация, 96-та година гърците са питали за резервни части, но нашите са си направили oглушки. През следващата, 97-а година, ходих в Атина - транспортът беше трагедия на трагедиите. Сравнително новите автобуси като Ван Хоол, Неоплан, Мерцедес 0 405, се срещаха рядко, също и старите Магирус Дойц и съчленените Волво-Саракакис. Чавдар не видях наистина, но основно бяха Икарус 260. А тролеите - изцяло ЗИУ-9.

Спомням си един разговор по радиото през лятото на 92-ра, докато бях на село, че 25 автобуса Мерцедес ще тръгнат в София. Не знам първо тези ли тръгнаха, или 25-те рециклирани 0 305 по 72. Също по телевизията - "10-те италиански автобуса скоро ще бъдат допълнени от 25 немски" - тук със сигурност ставаше дума за 0 305.
А в началото на 310, 0 302 имаха постоянен контрольор, с униформа, фуражка и бадж.

12
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 13.02.2019, 19:09:32 »
Говорили сме, САЩ и Канада нямат практически нищо общо по между си, освен многото американски компании в Канада, които канадците не могат да ги понасят. А т.нар. федерален резерв си е едно обединение от частни, подчертавам това, еврейски банки.

13
В Кюстендил още от време оно имаше само две чисто градски автобусни линии - 5 и 6, като шестицата обикаляше по часовниковата стрелка, а петицата - обратно. И двете минаваха през гарата, през цитираното местенце и през жк-тата. Обслужваха се с единични жълти швепсове В13-20, доста начесто, в последствие по трасетата им отчасти изникнаха тролейбусни стълбове, но....Всички останали линии с градска номерация - имаше 11, 18 и много други, стигаха на изток до Ръждавица, а на запад - до Гюешево, обслужвайки и града. Дори на спирката срещу гарата поне до 2006-та имаше запазени спиркознаци с шапка, жълти, като старите софийски, с идентични списъци със спирките. Тези рейсове не тръгваха от автогарата, а минаваха през града,  някои през гарата, някои през въпросното централно място. Имаше и селски линии с градска номерация, които тръгваха от автогарата - примерно 11 беше до Згурово. Всичките тези, и двата вида, бяха с по-стари Икаруси, с бели дръжки, и с нови съчленени Чавдари.  До Гюешево малко след Кюстендил имаше пост на милицията и гранични войски, съответно за там трябваше открит лист.
Когато ходих последно през 2006-та и 2007-а, градските линии отдавна бяха спрени, движеха се само селските с градски номера. От "обособените" платна тръгваха градски бяло-червени Кароси (съчленени не съм видял), нископодови бяло-сини МАН-ове с три врати, а от гарата/автогарата - малки жълти Авии и Мерцедеси 0 305. После не знам...

14
Наистина почти 100% е 701 - като увеличите, се вижда малко от рамата на талигата - от новите е, не е от старите, виещите. Също личи си, че алуминиевите чавдарски рамки на джамовете са чисто нови, няма грам прахоляк по тях и не са захабени.

15
Знам, че има в Канада корупция, но досега, за близо три години, все се мъча да я усетя на гърба си и все не мога...Другото, което е, след няколко години в "прехваленото" СУ, от което с чиста съвест заявавам, не става и дъска за кочина (две години бях и преподавател), разбрах, че системата с оценките е тотално компроментирана, субективна, дава възможност на разни зевзеци да се ебават и т.н., и въпреки това за стипендии и общежитие се гледа успеха. В случая вариантите са два - или да се въведе някакъв праг, над който оценката е "да", а под който - "не", или да се работи с точки, кредити и т.н. Изключително се радвам, че след като влязохме в ЕС, много повече деца могат да учат в чужбина, което свали на земята "великия" университет, та вместо да се блъскат по 20-30 човека за едно място в специалности, които ни подготвят за безработни, сега е принуден да приема с двойки от кандидатстудентските изпити, та да им дойде акъла. Лично съм се борил да премахна хиляди неразбории, на което дежурният отговор е "Висшето образование не е задължително, на който не му харесва, напуска!". Държавата ме била отгледала - дрън, дрън, ярина. Още си спомням как преди 35 години ме "лекуваха" от възпаление на бъбреците с пеницилин, поради липса на каквито и да било съвременни дори за тогава лекарства. Ако е имало, те са били само в правителствена болница. А всеки, който е лекуван с пеницилин знае, първо, че пеницилиновите инжекции са изключително болезнени, и второ, че пеницилинът е най-старият антибиотик, следователно вече е почти неизползваем - всички бактерии и вируси отдавна са придобили резистентност към него. По-късно един лекар псуваше искрено "Да им......ти сигурно бая инжекции си видял като малък....така им е най лесно - да ги забоцкат децата и да чакат заболяването да отшуми от само себе си...." Въобще дядо ви Марин не знам в кой свят живее....Сигурно пак трябва да има дечурлига с калашници по границите...

Иначе, за да не сме съвсем в нарушение, наистина би било добра идея да вземат за шофьори виетнамци, само малко да понаучат езика. Хората работят съвестно и не са претенциозни, стига да им обясниш като на бебета ясно и точно какво трябва да направят.

16
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 13.02.2019, 00:29:55 »
200, като първите 50 е трябвало да пристигнат към май 90-та. Иначе В14-20, ако не беше румънската "основа" и липсата на адекватни части си е много добре измислен автобус, на световно ниво. Реално по времето на Каракачанов докараха не повече от 10, плюс един тестов. По въпроса, че 0 302 бяха тотално неадекватни за 310, две мнения няма. Мои съученици се оплакваха, че сутрин в Люлин масово 3-4 рейса един след друг са пропускали спирки. Беше си тъпканица перманентно, дори и извън пик. Затова "забавиха" 112 - почна да спира на Оряхово, Орион и Царица Йоанна, после и на Банишора, а 310 спря да спира на Банишора, Орион и Царица Йоанна, в последствие Царица Йоанна я възстановиха. Иначе 310 спираше навсякъде, нищо че беше с червени табели. София и сега се нуждае от съчленени автобуси.....Иначе, за протокола, ръбестата каросерия е от 88-а година, всичко друго е от 67-а, без изменение. Следващата, 93-та година променят интериора с нови седалки, плоскости, червени дръжки и планетарни врати, ала 0 345 (3278), за да може Турция да си плати дълговете за газ, Москва получава 420 броя, отзивите не са добри, до 2011-та са бракувани всичките.

17
Автобуси / Re: Военни возила
« on: 12.02.2019, 21:41:12 »
То голяма разлика няма - 0 325 си е 0 302 с обзавеждане като на 0 345. Иначе същият 6цилиндров V-образен двигател, механична скоростна кутия ZF, идентична, между другото на тази на Икарус 280, 6-степенна. В Москва от 421 броя последният е бракуван през 2011-та. Иначе ръбестата каросерия е 88-и набор.

18
Автобуси / Re: Военни возила
« on: 12.02.2019, 21:13:12 »
0 302-то на Чипита беше преди това на някаква автошкола. Чисто бял, с две тесни планетарни врати - отпред и отзад, без средна, иначе като другите 0 302. Руското е 0 325, не че има голяма разлика освен планетарните врати, модернизирания салон и червените дръжки. Видях го на панаира 95-та година, имаше и снимка из форума....бартер с Турция, която е дължала много пари на Русия за газ и с тези автобуси си е платила дълговете. Не бяха много хубави отзивите в Москва, нищо, че са получили над 400 броя.

19
https://www.facebook.com/pg/Yugoslav-buses-and-trucks-Jugoslovenski-autobusi-i-kamioni-134887170005442/photos/?tab=album&album_id=134888546671971

Не знам къде да го сложа - всякакви автобуси от бивша Югославия. Много е трудно да се намери информация за тях. През ония години СОМАТ имаше много Санос-и и ТАМ, както и оригинални Сетри S130 и S200.....

20
Ей, не мога да повярвам, че отново има няколко страници полемики с на дядо ви Марин разбиранията. Да, нужни са регулации, но не в този аспект. Хората отдавна са го измислили в Скандинавия, в Канада, отчасти в Германия. При нас с "хамалска" професия, за която не се изисква кой знае колко висока квалификация, няма как да получаваш много висока заплата. Всъщност един шофьор на автобус взема 35 долара на час бруто. Малко повече взема и преподавател в университета. Медицинските сестри, които са много търсени в момента (имаме между другото много мъже медицински сестри) - пак някъде от тоя порядък. Но нито един от тримата не работи фул-таим, 40 часа на седмица, респективно не му плащат толкова, понеже регулациите не позволяват да се изпускат почивки и да не се спи между смените, а в университета никога нямаш толкова часове, отделно подготовката на лекциите вкъщи или в кабинета никой не я отчита - дават ти на преподавателски учебен час. Така че ако работиш като професор 100% ти трябва още една работа. Но в крайна сметка, на финала, ако ще да си суперплатен мениджър на голяма компания, накрая данъчните ти прибират огромната част от заработеното, така данъците (федерални и провинциални) стигат до над 50 процента. Отделно има фонд безработица, пенсия, здравни не ни удържат, здравеопазването е безплатно (финансира се директно от данъците). И така, ако годишната заплата ти е 60 хил. долара, или 5 хил. долара месечно, чисто ще получиш около 3800-3900 на месец. Но ако получаваш огромната заплата от 120 000 долара годишно (която вече почти никой не дава, дори и за супер мениджърски позиции), накрая оставаш чисто с 60 000 или 5 хил. долара месечно. А тези 5 хил. долара можеш да ги получиш и при по-ниска месечна заплата - около 7 хил., което е оптимума, повече няма смисъл. Програмистите на чичо ви Благо, които в България се сочат за пример с високи доходи, тук хич не са толкова добре (повечето от тях са индийци, канадците не щат да си тровят нервите с набиване на код), понеже има много и конкуренцията е голяма. В същото време в Канада животът е супер скъп, но спокоен. Или с други думи в България огромният проблем е 10-те процента плосък данък, направен за да може богатите да богатеят още и още и да не пускат кокъла. А кои са богатите - държавна сигурност и техните "калинки", свирколетки и т.н. Програмистите повечето работят за чужди фирми, в немалко случаи дистанционно, които фирми не плащат като в Канада и САЩ, но много добре на фона на българския стандарт. Та като се оправят данъците, "ножицата" между доходите се свие, парират се възможностите да се краде поголовно навсякъде, опандизят се една казарма "добре облечени бизнесмени", ще видите как нещата ще се оправят. Само че онези много трудно ще пуснат кокъла, който са налапали.....Знам например една леля в Мариците, която седи в суперлуксозен офис, взема над 3 бона, а работата и е да натиска две копчета за пускане и за спиране на турбините, и то когато и се обадят. Толкова......

Имаме ядове разбира се с американците, които ядат хората (лекари, учители, инженери, ИТ-та, дори и на мен са ми се обаждали да ми предлагат работна виза...). Защото факт е, че в САЩ на такива специалисти плащат много повече, канадският долар отделно сега е слаб, данъците са по-ниски и по-богатите плащат много по-малко, а за капак абсолютно всичко там е значително по-евтино. НО, за разлика от Канада, там работниците нямат никаква защита, могат да те уволнят винаги, без никаква причина, знаете какво се случва с "американската мечта" ако се разболееш, отделно свободният режим за притежание на оръжие и вероятността някой изперкал да те гръмне на улицата.....Пресен случай: Синът на колега получава оферта при много по-добри условия и си подава молбата за напускане. Шефът му: "Дай да видя какво ти предлагат, ще се постараем да ти дадем същото." Та шефът вижда офертата, казва "Добре, утре ше говорим." На другия ден: "Съжалявам, но нашата фирма не е в състояние да ти предложи такива условия......"

А това, че в България интелектуалният труд (който никак не е лесна работа, както си мисли чичо ви Васко, това че някой началник само се разхожда и проверяда далеч не е показателен пример), не е платен, идва от идеологията на дядо ви Мариновите т.нар. "комунисти". Ленин е казал: Има две класи - селска и работническа. А интелигенцията? Интелигенция няма - интелигенцията е лайно! Системният ми администратор в България (един от разработчиците на ИМКО), като са ходели по студентски бригади в Полша, са се отнасяли с уважение към тях. А у нас "Хм - студентче - бъдещ "чантаджия". Като Гълъбов и Баш Майстора.....

Pages: [1] 2 3 ... 120