Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - IKAR

Pages: [1] 2 3 ... 108
1
Малка поправка.
4187 е доставен от ГДР през 92-ра.
4189-също през 92-ра.
4191-също - 93та.
4195-също 93-та.
4193 дойде много по-рано, 92-ра.
4199 също дойде по-рано, пак там някъде.
Тези от Малашевци са така - дойдоха след идването на Чавдарите 141 в Малашевци.
4345 не беше от ГДР, беше си нормален, български.
4397-за него интересното е, че дойде от Дружба вече със сменен двигател, преди да тръгне в Република, отиде в Станкето на ремонт.
И за 4302 имам спомен, че се домъкна с нов двигател. 4185 пък беше от жълтите, руските, чиято кариера почна 85-та година по 72.

Значи до 97-а година със сменени двигатели бяха: 4105, 4107, 4113, 4127, 4165, 4181, 4189, 4205, 4207, 4213, 4217, 4265, 4267, 4313 и 4397.
След това 4171, 4247, 4259, после постепенно ги смениха повечето, всички 41хх, 42хх и огромната част от 43хх, дори и трите междуградски Икаруса 250 - 4443, 4444 и 4445, но при разтурянето на Република през 2001-ва имаше тук-там останали със стария двигател. В Земляне отидоха изцяло със сменени, в Малашевци - останалите със сменени, както и всичките със стария, там много скоро тези ги бракуваха. В Земляне всичко беше сменено, там първоначално бяха най-много такива - още 96-та година по линии 11 и 77 нямаше нито един рейс със стар двигател. Практически с разтурянето на Република единствените със стария двигател, останали в движение, бяха 34хх в Дружба. И там, "благодарение" на бул. Людмил Матеев, с идването на БМЦ-тата, бракуваха много от тези с нов двигател - 31хх, 32хх и 33хх, а оставиха бараките 34хх......

2
Поне не в близко (за тогава) бъдеще. Даже в края на 80-те вземат решение за довършване и пускане в експлоатация само отсечката от Обеля до Константин Величков.

3
Пловдив всъщност беше първият град, в който 91-ва година, първо пробно в пет автобуса, а после навсякъде, въведоха кондуктори, цяла България, без София, ги последва.

4
Това беше един от най-големите циркове в ж.п. строителството. Първо щяха да я правят със заем, после по предприсъединителните - до крива круша, ЕС отказа удължаване на тези фондове и предложи прехвърляне по оперативните програми (парите от които можеше да отидат за друго). И пак до под крушата, даже искаха да я прехвърлят и в този програмен период, ама ЕК ги оряза. Първо Терна се осра, после Асталди, накрая пак избраха Терна, докато в същото време българска фирма работи по модернизацията и електрификацията между Солун и Атина.....

5
Излиза, че през цялото време по отношение на развитието на транспорта са били като "Орел, рак и щука", та накрая нищо. Какво им е пречело да развиват и едното, и другото? Много по-добър вариант е метрото да минеше под Цариградско шосе (колко бързи автобуси и тролеи имаше тогава по него), докато скоростният трамвай мине през тунела и по Др. Цанков, като и по Графа е трябвало да бъде в тунел...и после Руски Паметник и Княжево....

6
Тролейбуси / Re: Škoda 9TR
« on: Yesterday at 11:28:50 »
Гледай "Дърво без корен". За София са били червено долу (вкл. вратите), горе бяло (слонова кост). Само последните партиди - 78а и 81-ва, са синьо-бели, като вратите са изцяло бели. По това време всички са пребоядисани. По-старите също имат прозорчета отдолу и на средната врата, новите, тиристорните - само на първата. Пловдивските са били червено-слонова кост-червено, отново само последните са синьо-бели.

7
Автобуси / Re: Yutong E12LF
« on: Yesterday at 00:59:37 »
Цялата тая история с електробусите е - батериите са пълни с литий, кадмий и какви ли не още "ии", които са си отрови, по-опасни от мръсния въздух.

8
Блокировките са повече от задължителни. Откакто се помня, независимо през "ония" години или след това, масата шофьори/ватмани отварят вратите предвавително, преди превозното средство да е спряло напълно, както и ги затварят след потегляне, "на полусъединител" и т.н. Даже нещо повече - не трябва да е предвидена възможност блокировката да се включва/изключва с копче. При "баш" блокировките дори не можеш да затвориш вратите, ако има хора на стълбите.

9
Целта е грешните пари просто да отидат в джоба на "едни хора"....

10
В началото са били бяло-тъмночервени. След 2-рата световна война, понеже са спрени всички "височайши" влакове, част от мотрисите са отделени за служебно ползване, а друга - преоборудвани с дървени пейки и боядисани в червено-кафяво. Бяло-синя беше една възстановена музейна мотриса, вече унищожена за съжаление. Между другото, след 60-те години оригиналните двигатели на този тип мотриси, останали в движение, са сменени с такива от Чавдар 11Г5.

11
Пловдив / Re: Новини
« on: 18.10.2018, 20:52:37 »
И това според теб е правилно така ли? А че по улиците е пълно с мухи без глави, които се юрват без да се оглеждат, смятайки че автомобил се спира на място с магическа пръчка, забили поглед в телефоните не гледат къде ходят, или нахлупили слушалки като скафандри на главите, бабички, притичващи пред, зад автобуси и през 6 лентови булеварди? Че даже едни тъмнокожи го превърнаха това и в бизнес... И този "чичо ви Васко", който го споменаваш в почти всяко твое мнение поне да обясниш на тези, които не знаят всеки потребител по име, поне обясни кой е...
Всичкото това не оправдава шофьорите да не внимават, да правят каквото си искат по улиците, да дават газ до тенекията в града, понеже "бързат", "времето е пари" и т.н. При мен, а и в Европа, в момента, в който доближиш пешеходната пътека, абсолютно всички коли спират на секундата. Когато преди повече от 20 години се учех да карам, баща ми, професионален водач с многогодишен стаж: "Преди всичко трябва да се внимава! Има пияни хора, има заблеяни, има всякакви!" Изобщо качилите се по колите се мислят за "господ". Редовно, като ходех на работа в България и слизах от трамвай 22 на Стамболийски и К. Величков, пред Двореца на децата, в посока Кр. Поляна, ватманът отваря вратите, и докато слизам, поне 5-6 коли "газ", без да правят сметката, че хората слизат. Веднъж на един щях да му изритам страничното стъкло...А колко хлопат по телефона без хендс-фрии, при това докато минават през кръстовище? Тука шефът ми, като някой му звънне, отбива в страни, спира и тогава говори - дори и с хендс-фрии не дават. Въобще доста по-млади хора сте, не ви отива да пишете подобни простотии. Шофьорът, точно знаейки, че колата не се спира с магическа пръчка, следва винаги да е нащрек. И който не може да кара, няма рефлекси, не е задължително да го прави.......има влакове, автобус, и в крайна сметка ако не те бива за шофьор, а се налага, има приятели, които карат добре, винаги ще се отзоват...Един познат, кара баничарка в София, ми мрънка: "Разбери, принуден съм да карам дивашката, понеже с тия задръствания, малко да закъснея, шефът почва да ми звъни, реве, че клиентът чака, "изключително важен е", щял да ми отреже от заплатата, да ме уволни, псува ме...." Това ако е нормално......Знам за шофьори, които ги е страх да спрат на пешеходна пътека, да не би някой да ги удари отзад, особено ако детето им се вози на задната седалка....Пълен абсурд.

Много добра идея ще бъде да го направят като в Канада - първата година след получаване на книжката задължително каране с опитен придружител, който отговаря солидарно, след което пак на изпит, след което ограничени права и едва след третия изпит - пълноправна книжка.

13
Нали помните Марио какво каза относно табелите на Конекто и Конекто Г - че са боклук. За тези на отдавна фалиралата фирма Брозе (на зелените) да не говорим. Предвид практическия опит, който имаше с различните видове табели, съм повече от склонен да смятам, че е вярно. И сега какво - поръчали са още по-голям боклук? Да не говорим, че цялата работа е "На свинче, звънче", при положение, че тия рейсове я изкарат още някоя и друга година, я не. Особено зелените вече на нищо не мязат, белите МАН-ове също....Това да не ви е едновремешното производство от сорта на 0 405......

14
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 18.10.2018, 18:45:40 »
Точно Емануил Йорданов разправяше веднъж по телевизията: "Качих се в трамвая и хората веднага взеха да ме коментират. Един - е те такива като тоя съсипаха държавата. Друг - тоя беше министър, пък се вози с трамвая". Аз лично не виждам какво срамно има да се возиш в трамвая, ако ще да си депутат, министър, министър-председател и т.н., както масово се прави в Австрия, Германия и не само. На австрийския парламент служебните коли се броят на пръстите на едната ръка, нашия го знаете. И после няма пари за здравеопазване, постоянно се събират левчета за болни хора....В Германия практически единствените, които все са по колите и ползват скъпи висок клас автомобили са.....богатите турци, които са завзели цели сектори. И те са и с най-големите къщи. Иначе аз съм засичал в метрото Йордан Соколов, Иван Нейков, Иван Костов го видях веднъж в станция Европейски Съюз...Но явно дори и масовият българин мисли, че не да си министър, депутат и т.н., ами малко "парички" да имаш, обезателно час по-скоро следва да докопаш някаква трошка и да не слизаш от нея...демек че едва ли не е срамота да пътуваш с градския, и че там са само най-бедните и изпаднали, "утайката" на обществото. Даже и студентите се фукат, че ходят на лекции с коли, нищо, че няма къде да се паркира. Преди много години, знаете за оная случка как опердаших един самозабравил се асистент, тоя същия все се движеше с един Пасат станал на манерка, ама не слизаше от него, даже беше пуснал доклад в деканата, че на паркинга паркирали студенти и той нямало къде да си оставя колата. Е, накрая изхвърча, защото остана без докторантура, а вече без да си доктор не може да си преподавател в университет.

15
Пловдив / Re: Новини
« on: 18.10.2018, 18:34:12 »
С тая точка, която Бат Бойковци я вкараха в закона, че "пешеходците са длъжни да се оглеждат преди преминаване през пешеходна пътека и да се съобразяват с пътната обстановка", нещата са изключително разтегливи и въртеливи, съответно всеки съдия, адвокат и т.н. може да си тълкува евангелието както му уйдисва. А едно време нещата бяха кристално ясни. В синия учебник за професионални шофьори, по който баща ми учеше навремето, а вероятно и чичо ви Васко, беше ясно написано "На пътя водачите винаги да се движат с повишено внимание за пешеходци, защото при блъснат пешеходец отговорността обикновено е тяхна". Или с други думи, при блъснат пешеходец ВИНАГИ шофьорът е виновен, независимо от възможността пешеходецът да е извършил нарушение, да е пресичал неправилно, на непозволено място и т.н. И това независимо има или няма пешеходна пътека, ако има да не говорим шофьорът какво го чака - има случаи на по 10-12 години затвор. А сега, въпреки че нещата уж са ясни, делата се точат с години и накрая шофьорът, ако все пак бъде осъден, се разминава с условна присъда, заради "чисто съдебно минало", признаване на вината, споразумение с прокуратурата и т.н. Скоро един българин, тука в Канада, го гръмнаха 600 долара глоба за неспиране на пешеходна пътека.....

16
Да де, точно него имам предвид.

17
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 18.10.2018, 11:36:02 »
Грешката на Костов беше, че не смачка навреме змията, в лицето на "генералите" и "полковниците" от бившата ДС, та тая мафия му спретна номера с "царя". Ако беше го направил, щеше съвсем друго да бъде. Както и ако не бяха свалили правителството на Филип Димитров през 92-ра. Костов също е ченге, две мнения по въпроса няма, но много добре знае способностите на ДС мафията. Та докато последната не се изрине, има две решения за българите - Терминал 1 и Терминал 2. Начело с тия тикви в политиката и икономиката оправия никога няма да има.

18
Е, не съвсем - имаха 42,54 и 81, а до бул. Индира Ганди не е толкова далече, че да хванат 309, 111 или 6-ицата.
242 до Банкя беше от Захарна Фабрика докъм 86-та, спираше само на Оряхово и парк Хр. Смирненски, след което чак на гарата в Иваняне. Хората го отбягваха, понеже беше на Чавдарки. Спряха го и пуснаха 43. Този 242 до Хиподрума го пуснаха след 10 години. А от Сточна гара е бил през 70-те.

Този 11М3 е един и същ, от Република го прехвърлиха заедно с останалите Чавдарки, иначе преди това беше основно точно на 242, както и на Връбница.

19
И да, и не. Понеже от Република първите, които ги изчистиха, демек експедираха в Земляне, бяха точно Чавдарките, които от 44xx станаха 14хх. Иначе преди това да, специално за 242 отделяха от най-хубавите Чавдарки, минали през Омуртаг, с мокет в салона. След като ги изчистиха, пускаха 0 302 Т, а вече в Малашевци - от белите МАН-ове. На 54А пускаха каквото има, понякога Чавдарка, понякога 0 302, на финала само от тях, в Малашевци - пак от МАН-овете. 0 302 бяха последните които "закриха" Република, тях най-накрая ги откараха в Земляне, в Република последно въртяха 42, 51, 54 и 81.

20
54А имаше преди да се появи 242 - пуснаха го 93-та година, между Сточна гара и Република, понеже шофьорите там вдигнаха врява, че нямат рейс до гаража. Първо беше съчленен Икарус, после Чавдарка или Мерцедес 0 302 т, каквото има, един рейс, през час. Почнаха да правят промени и гимнастики след като закриха Република.

Pages: [1] 2 3 ... 108