Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 628
1
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 08.12.2018, 23:52:34 »
Иван Шишман се е прочул с разделянето на България на три
България е била разделена на много повече от 3 части. Момчил в Родопите, Слав в Мелник, Балик в Добруджа. Сръбското кралство след краткия си зенит при Неманичите също се разпада на практически автономни деспотства. За трона в Константинопол се конкурират 2 византийски династии, които в съперничеството си допускат най-голямата грешка - пускат османците през Дарданелите в Европа. Но тенденцията е за цяла Европа. Англия е в перманентни вътрешни борби за трона, но пък се възползва от разединението на французите на кралство Франция и херцогство Бургундия. В Италия всеки град се бие срещу съседния си, немската Свещена Римска Империя е изключително хлабава и децентрализирана. Унгария се крепи, а Полша е притискана от немци, руснаци и татари. Това фрагментиране прави континента уязвим на нашествия от югоизток на турците и от североизток - на татарите. На обратния полюс - век след падането на Балканите испанските християнски кралства се обединяват и пропъждат маврите.

2
А74 е с абсолютно дублиращ се маршрут с новия тролей. Има два варианта за нея:
1. С електроавтобуси тръгва по някогашния си маршрут по Ботев.
2. Вместо по Опълченска минава по К.Величков - Скопие - Централна гара. Вариант след пускане на Метролиния 3 до Горна баня: закрива се А60 и А74 покрива маршрута ѝ в ж.к. Сердика при някогашния Обувен завод.

3
Вероятно на някого му е попаднала "новина" във Фейса и не се е усетил да провери датата. Случва се да цъфнат "новини" отпреди години. Новината е досущ същата като оригиналното затваряне преди 5 седмици. При всички случаи това говори за "висок професионализъм" в една уж сериозна и водеща медия. Виновникът просто не е за тази работа.

4
Но стигаше само до Руско посолство. Ако продължаваше към ТУ и Дървеница щеше да е много по-пълен. Не беше ли подобна идеята на ГИОРТ?
Да, безнадеждна фантасмагория с втора естакада до надлеза "Дървеница". Също като другата фантасмагория за Ес-бан по трасето в гората, обслужващ катеричките (ако ги има) в Ловния парк. Все пак всеки транспортен проект си има максимално допустима цена даже в Дубай, където парите извират в буквалния смисъл на думата.
По принцип до надлеза може да се стигне и откъм Пионер по Самоков, но проблемите започват нататък, където има  триетажни сгради плътно до надлеза.
Тези неща са дискутирани поне 999999999999 пъти в темата за трамвайното трасе до Дървеница, така че не виждам смисъл тук да се повтарят.

5
Автобуси / Re: Mercedes Intouro ME
« on: 04.12.2018, 00:00:56 »
Във фейсбук групата "Ценители на автобуси",се е появило клипче от салона на автобусите.Срещу втора врата май ще трябва да се махат седалки.
Ето снимка от видеоклипа. Нищо особено - срещу вратата си ги има левите редове седалки. Все пак около вратата има парапети, на които могат да се държат неголям брой правостоящи.

6
Тунела от трамвайното трасе ли ще го освобождават?
Не само. Вдясно трябва да се направи рампа, по която ще върви двупътното трасе на ТМ7. Долу след рампата трябва да се направи заход към Нансен. Горе изходът към Нансен също трябва да се промени, сега е твърде опасен.

7
Автобуси / Re: Mercedes Intouro ME
« on: 03.12.2018, 15:52:44 »
https://www.facebook.com/groups/551382604882535/permalink/2090800317607415/ Ето линк
Нали стана ясно, че линкът е само за членове на групата!

8
Разни / Re: Телевизия
« on: 03.12.2018, 13:39:00 »
1. Поразпитах в работата, един колега има парче коаксиален кабел и ще ми го донесе в понеделник. Ще опитам.

2. Пък снощи токът аварийно спря и старият ми видео плеър изглежда се е повредил. Лампата мига, но плеъра не стартира, бутоните не реагират.
1. Ти не отговори на най-съществения въпрос - дали от позицията на телевизора се вижда Копитото? Дали в апартамента ти има такова място?

2. Щом мига лампа, значи не е отишло захранването, а то е най-уязвимо на токови удари. Изключи видеото от контакта, почакай 5 минути и го включи пак.

Иво, колективните телевизионни антени просъществуваха минимално време и умряха още преди 20+ години. И да стърчат някъде, сигурно кабелите и антенните усилватели са разграбени най-вече от мургави бригади за ремонт на покрива.
Кабелните телевизии тръгнаха през 90-те и бяха евтини, тъй като никакви авторски не плащаха - пиратстваха на воля немски и спортни програми, нито пък наем за подземни трасета. Тогава ефирните антени станаха реликви. Когато около 2000 г. се качвах на покрива на блока на тъщата в Търново - 2 входа по 24 апартамента, там нямаше нито една ефирна антена (тъкмо беше минал ремонт на покрива). Тъщага почти не си седеше в Търново, затова искаше само българските телевизии, за да не си изпусне сериалите. Така и не се получи, тъй като антената ѝ беше сметена и само някакви кабелаци висяха по балконите над нас. За да се получи със стайна антена, се наложи да пускам кабел от хола, където гледаше телевизор, до прозореца на спалнята от другата страна, откъдето се вижда телевизионният ретранслатор в Арбанаси.

9
В Чехия примерно също са го въвели така, чувал съм и че в Русия и до някаква степен в Германия също е така. Пък в Англия и Франция имат някакви кодове които вече не означават почти нищо.
Не позна за никоя от 5-те държави.
- Чехия - буквата означава регионът
- Русия - в дясното поле зад черта е номерът на областта, отгоре над него е руският флаг
- Германия - стандартни съкращения на окръзите (Bezirk) с 1, 2 или 3 букви
- Англия (нови) - първата буква дава региона, заедно с втората - графството, цифрите означават годината на първа регистрация (11=първо полугодие на 2011, 61=второ полугодие на 2011)
- Франция - в дясната синя лента има двуцифрен номер на департамента (номерът на департамента фигурираше във всички предишни формати - още от черните номера със сребристи букви и цифри)

Без регионална идентификация е в Албания, Италия, Унгария, Испания, Португалия, Холандия, скандинавските и може би, прибалтийските.

10
Оптимистичният вариант е ТБ 4 и ТБ 2 да си разменят интервалите в разписанията им. 4-ката да е на 7 минути сутрин и вечер в пик делник със съчленени тролейбуси. 2-ката да мине на къси тролейбуси с интервал 12 минути в час пик сутрин и вечер делник. 2-ката се скъсява до Борово, а 9-ката се удължава до Бъкстон с 2 коли повече.
Вариантът е много добър. Евентуално ако пробегът до Дружба-2 стане преголям, може да има сгъстяваща линия ТБ12 от Хаджията до Орлов мост-Гурко. В  перспектива, когато Линия 3 бъде изпълнена докрай, ТБ12 да ходи до Левски, а ТБ1 да се разреди, а открилият се луфт по Опълченска бъде запълнен с коли по ТБ5 и 7.

От другите линии - А86 и А79 могат "да си сменят шапките", за да довеждат до метрото: А86 от Сточна по Моста Чавдар-Вл.Вазов-Васил Кънчев-Малашевци, А79 от Сточна-мелничен комбинат-Резбарска-Макгахан-Тодорини кукли и по пътя си. А90 може също да минава по Тодорини кукли до пускането на следващите метростанции в експлоатация.

11
Кръстовището на Гешов и България де , да  уточня все пак  :)
Парите се пренасочиха заради неудачния проект - неголямо кръгово и спирки на МГТ, отдалечени от метростанцията. Дали изобщо се прави нов проект - не е ясно. Но е ясно, че "лампионът" не става.

"Балканстрой" влезе в процедура за фалит
Де юре Балканстрой фалира. Де факто се прероди в "БС Конструкция" ЕАД и си работи по обекти. Нещо като ЦСКА.

12
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 30.11.2018, 23:41:10 »
Че всички от първата спирка ли трябва да се пълнят? Да не би да има много пътникопоток на Пейфил примерно?

13
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 30.11.2018, 14:22:07 »
По-скоро междинната станция там трябва да се промени в двупосочна за да може лифта да се използва за довозване за вечерното каране.
Определено. За целта кабинките трябва да се електрифицират и осветят.

14
За новото трасе през Спартак освен водачи, няма ли да им трябват машини?! ;)
То затова е най-добре да удължат ТБ7 вместо да правят чистак нова линия. След като в края на 2019 Метролиния 3 достигне Хаджията, ще може да се вземе нещо от ТБ2 и ТБ1.

15
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 30.11.2018, 13:59:19 »
За мен решението не е само в замяната на единични със съчленени автобуси. Трябва да се разкрият линии, които да я допълват. Такава дълга линия е трудна и неефективна за експлоатация, редовно виждам автобусите да се придвижват по 3-4 в пакет. Просто времената се промениха, има доста офис сгради, фирми и складове в обхвата на линията, покрай Околовръстното отдавна не е голо поле. Когато мина на къси през 2001г, реалността беше друга. Като цяло южните квартали нямат добра връзка посредством ГТ с околовръстното.
Напълно си прав. И сградите, и автомобилният трафик се увеличиха многократно по Южната дъга, само ГТ остана с една единствена линия. Уж бяха обещали връзка на Манастирски ливади и Кръстова вада с БПС. Вместо това се килимбуцкат неефективните А112 (доскоро) и А122. Би могло да се направи сериозна автобусна линия А65 със съчленени автобуси:  Манастирски ливади-Парадайз-Черни връх-СОП-БПС-Младост-4. Когато работи лифтът в почивни дни, може да се отклонява дотам.

16
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 30.11.2018, 09:17:54 »
Да не говорим, че ако лифта се удължи с 1 километър на север общата му дължина ще стане 7 километра, колко време ще се пътува тогава?
То затова Цеко се гласи да го резне само до долна станция на Лалето. За да не се пълни с навлеци-туристи  :angry:

17
Предвид огромното налично място така и не стана ясно, защо входът и изходът от Сребърна е с толкова остри криви, след като оттам минават цял куп линии със съчленени автобуси.

Защо толкова сложно, след като на спирка 909 има също място за 4 автобуса и тоалетната е в пешеходна достъпност?
4 автобуса правят А 66 и 93 с резервите - това, което беше първи перон на бившата автостанция. Ако искаме А98, 122 и 64 също да тръгват оттам, трябва да се усвои триъгълникът, ограден от Радоцвет. Експериментално може да се почне с А66 плюс лятната велолиния - тези автобуси се товарят повече.

18
При сегашното положение смислено място за почивка и престой не може да има. Но кръговото (по-точно овалното) и близката му околност може да се променят, така че да се получат условия поне за излетните и крайградските линии.
Без промени (освен по-широк тротоар и навес) може да се обособи първа спирка само на А66 и евентуално на 93 в дясната лента посока Черни връх след овалното и преди спирката на другите автобуси.

19
Разни / Re: Телевизия
« on: 28.11.2018, 17:09:23 »
Напиши модела на тв от етикета на гърба му, защото тук става недоразбирстелство. Ще си купиш антена, после ще се окаже че телевизора ти няма цифров тунер, ще трябва и тунер да взимаш.
Щом сканира телевизорът и пита "Антена" или "Кабел", значи си има DVB-T и DVB-C.

Ако имаш пряка видимост към Копитото, пробвай с прости решения - меден кабел 20-30 см в антенния изход. Ако това не става - някоя стайна антенка от комшия или познат. Вече по-нагоре са антенните усилватели и външните антени.

20
Разни / Re: Телевизия
« on: 28.11.2018, 00:09:55 »
От инструкцията нищо не се разбира. След като стартира търсене на програми, пита по какъв начин ще се търсят и изписва "кабел" и "антена". Вероятно му трябва антена.
Чакай сега, телевизорът ли те пита или външният приемник? Ако е телевизорът, избираш "антена" и трябва да се намерят програмите. Ако не се намерят, пробвай с парче коаксиален кабел в антенния вход. Ако си на пряка видимост от ТВ кула на Копитото, няма начин да не стане.

Pages: [1] 2 3 ... 628