Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 623
1
Произвеждането на отсечки-"хранилки" вече стана традиция. Нормално ограничение би било 90 за дясната и 120 - за лявата лента. Но явно бюджетът на старозагорските катаджии трябва да се подобри, след като отпаднаха всички хранилки по предишния главен път и през Стара Загора.
Неадекватните ограничения не подобряват безопасността. Тъкмо напротив - влошават я, защото шофьорите не могат да разберат, кои ограничения са на място и кои - чисти хранилки.
По същия начин Перник-Долна Диканя изкара доста време на 90 км/ч и още безброй примери.

Колкото до "качеството" на отсечката Чирпан-Стара Загора, изградена от "Трейс" - то просто не е за коментар. Коловозите се образуваха още първото лято на пускането и е очевидно, че палиативните мерки не вършат работа.

2
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 18.09.2018, 16:20:00 »
Ремонт на района на НДК и бул. България се правеше от 1978. Булевардът беше готов през 1980, НДК - за 12-я конгрес на БКП - април 1981 (ходехме на студентски бригади да мъкнем оборудване). Черни връх - по-късно, тунелът - още по-късно, но в никакъв случай - 1985. Първи курс си чакахме трамвая от ФМИ за Графа пред факултета, защото 2 и 9 вървяха често. Втори курс остана само двойката (ТМ9 - се премести по Черни връх) и залагахме на спирката на ТМ14 и 19 до оградата на Семинарията (Двореца на пионерите). Този алгоритъм беше твърд - от лекциите на някой от двата стола на пл.Славейков и после - у дома.
Лично аз не помня съществен ремонт от 1985 г., но явно заради проходимостта на Черни връх. По схемата на Метан А94 и 200 са вървели от страната на сградите, а трамваите - откъм "Земята и хората". С уточнението, че ТМ9 и 9А никога не са вървели заедно по Черни връх - ТМ9А - до 1981, ТМ9 - след 1981. Автобусната линия по Арсеналски и Бяла черква беше май А335, после стана А102

3
Да, войниците пътуваха безплатно. Ясно е, че на униформените никой не е искал документ. Като цивилен съм показвал военната си книжка, но не и след уволнението. Всеки мъж знае за отметката на стр.7 на военната книжка, но все пак контролите са предимно жени. Така че вероятно номерът е минавал, стига да изглеждаш като войник - късо подстриган, без брада и на подходяща възраст.

4
Откъм Яворов знакът е комбиниран. Или поне е бил през март 2012, когато е минала колата на Google Street view

5
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 17.09.2018, 17:03:16 »
До коя година шестицата въртеше на пл. Хр. Ясенов?
1985

6
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 17.09.2018, 17:00:49 »
Разкопаването беше чувствително по-рано и тогава ТМ9 вървеше по Графа, а ТМ6 с последните Космонавти - до Съдебна палата. А94 и 200 лъкатушеха, както на самолетната снимка на NightPish. Според спирка.орг това е до 1981 и съм сигурен, че е вярно и че през учебната 1981/82 вече не беше така и по Баучер пред ФМИ вървеше само двойката. ТМ6 въртеше на пл.Христо Ясенов - горе долу където е ЕО дент.
През 1985 не е имало никаква причина за разкопаване - трасето си е извън Арсеналска (тогава Владо Георгиев). Най-много за свързването на новото трасе да са работили седмица по кръстовището пред Хемус.

7
Ми не знам, може да са променили знаците, не съм обръщал внимание.

8
На Орлов мост има съответния забранителен знак. Има и на завоя откъм  Яворов, както и на изхода след Атанас Далчев. Ясно е, че мотористите не го спазват особено, но забраната си е налице и е повече от основателна.

9
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 17.09.2018, 09:19:18 »
Че къде има тунел на метрото? Същата картинка в наши дни ето тук.
Номерата на автобусите и камионите, изписвани отзад с блажна боя, бяха заличени през 1984.

10
Към обяд на спускането от ССТ за към Чепинско шосе БМВ Х5 се беше обърнал с колетията нагоре. С каква скорост се е движил незнам...
Ето защо трябва намаляване на скоростта.
Практически на всеки изход от магистрала (особено на "листо от детелина" на 270 градуса) трябва да се намали от 140 на 40 км/ч. Хайде тогава заради първия претрепал се кретен да намалим ограниченията на всички магистрали на 40!
Голямо евалла се прави на кретените. Доста време несвързаните с мрежата пътни възли "Илиянци" и "Левски" вършеха работа на местните. Те си бяха наясно, че от детелината стъпват директно на черен път. Но се намериха любопитни безхаберници да се забиват и затова ги заградиха. Не че оправдавам общината, че не направи неколкостотин метра връзки до Левски и до пътя за Кубратово.

11
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 16.09.2018, 13:42:06 »
При автобусите си остава отново трагедия,но на линия 6 са променили късният курс от ДК вместо 22:15 вече ще е в 22:00.
Важното е, че има ТБ26, и то - до късно. :clap:

12
Инцидентът показа, че пъпленето в метростанциите не спасява човешки животи. Време е ефектът от тази мярка да се анализира. Нека отбележим, че нейното премахване пести поне 20 секунди на метростанция, т.е. от Люлин до летището - над 5 минути.

13
Витоша бяхме склонни да посетим боянската църква с боянския водопад и симеоновите езера
За Боянската черква вече казаха. Оттам нагоре тръгва стръмна пътека за Момина скала, която минава покрай Боянския водопад, но сега е маловоден сезон и надали ще бъдете възхитени. А и качването е само в гора и нищо няма да видите.
Тъй като в понеделник не работят автобусите и лифтовете до Витоша, може да тръгнете от някоя изходна точка в подножието. Тъй като си е здраво ходене, а имате само един ден за много неща, мога да ви предложа умерен вариант - от последната спирка на 93 тръгвате към Драгалевския манастир и Бай Кръстю. От Бай Кръстю спирате бъхтенето на баира към Алеко, а завивате надясно по кръговата пътека в посока Кикиш, Златните мостове. По нея излизате на морените, където ще видите страхотни панорамни гледки.  После пътеката влиза в гората и от един разклон завивате надясно и се спускане обратно на Драгалевския манастир и Драгалевци. До Бай Кръстю може да се стигне и от Симеоново, тъкмо ще видите и желаните от вас Симеоновски езера. До Симеоново се стига с А67 от МС Г.М.Димитров или А98 от МС Витоша. Малко е трудно да намерите пътеката за Бай Кръстю - изкачвате се над езерата и след тях завивате надясно - на стрелките пише "Драгалевски манастир". След 15 минути от една чешмичка в гората тръгва пътека нагоре към Бай Кръстю. След час и нещо катерене излизане на павираното шосе за Алеко и Бай Кръстю е на около 500 метра при камарите пясък.

Ако тези варианти звучат обезкуражаващо, ето друг - с А69, 70 от МС Г.М.Димитров или А98 от МС Витоша отивате до с.Бистрица, хващате ул. Стефан Стамболов и навлизате в планината към околовръстната алея "Иван Иванов". По нея стигате до с.Железница и отново с горните автобуси се прибирате.

14
Разни / Re: Странични въпроси
« on: 09.09.2018, 23:23:30 »
Случайно някой може ли да препоръча читав хоспис в и около София, за гледане на възрастен, тежкоболен пациент?
http://www.hospissvetinikola.com/index.html

15
Е чак пък такава драма не е. Минавах през декември Варна-Добрич-Генерал Тошево, а на връщане - през Балчик. Не ми направи впечатление някаква драма освен на източното околовръстно на Добрич. То ако става дума, сигурно още във Варна ще минеш през участъци с дупки, хайде заникъде да не тръгваш. Албена-Добрич беше ужасен, ако не са го оправили през последните 3 години.

16
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 09.09.2018, 10:58:18 »
Сините са водните връзки, оранжеви са пътните връзки.
Каналът е трябвало да поеме витошките потоци от Дървенишката река нататък, които да го захранват допълнително и с бентчета да продължават нататък. А тези миниязовирчета в дерето под Младост-2 сигурно са система от преливници или шлюзове. Нали по някакъв начин трябва да се преодолее денивелацията между Младост, Въртопо и Дървеница?
Иначе поразиите, причинявани от витошките реки, можеха да се преодолеят с буферни микроязовирчета в горната им част - по онова време - голи поляни. Самата идея големи водни маси да вървят над София ми се струва доста опасна поради силното инцидентно прииждане.

17
ЕДИТ: тия хора продължават да ме удивляват. Сега виждам че 63 и 163 дори не са синхронизирани, особено сутринта в най-пиковите моменти понякога 163 е 1 минута след 63. Не стига дето спира навсякъде ами и това, ама някой верно си няма акъл. Единственото логично обяснение намирам в това ако дойде претъпкан 63 да свали половината хора и да ги качат в 163, ама тогава няма никаква логика да спира на всякъде.
При различни интервали надали е възможна синхронизация. Със самото разделяне на два маршрута единствена цел може да е някакъв синхрон на Златните мостове следобед. На изкачване няма къде да се синхронизират, защото нямат обща спирка в града. Всъщност А163 изобщо няма спирка в града. Хубаво е, че горе тръгва на запомнящи се часове, но ако прескачаше спирките по Беловодски път, за същото време щеше да стигне до Гоце Делчев. С тази куца последна спирка хората ще предпочитат А63.

18
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 08.09.2018, 14:34:18 »
Остатъците от канала, успоредни на Ляпчев в Младост, отдавна са заличени. То и между УНСС и Бонсист също го няма канала, само в парка отсреща има остатъци.

Ето го целият проект:

https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1029381&page=281

19
Айде стига оффтопик и Ганкино кафене!

Иначе това с ТБ5 навътре из Младост 2 мисля че не го направиха норчно, защото ще закрият половината паркоместа в междублоковите улички за да може да минава тролей и на много хора няма да им се хареса. Същевременно могат да се оправдаят, "ето нали върнахме ви спирката на квартала-блок 202 и вече няма нужда от тролея" Да не говорим че наистина в този си вариант тролея ще е 2 пъти по-бавен до възловите места в центъра и Плиска от 76 ако се качиш от едно и също място, горната част на Младост 2, което също няма да се хареса на много хора.
Иво, може да се прекара трасето по улици, по които и сега върви МГТ - Киприян-Балан-Малинов-старо и врътка около Хит. Е, ще трябват известно количество стълбове и лека корекция за ляв завой от Малинов-стара към улицата между Хит и Принцес.
Ясно е, че на този етап беше разчетено само това минимално удължение. Но когато попитах "Транспорт за София", предвижда ли се удължение в посока МС Балан, отговорът беше категорично НЕ.

20
Вероятно за да си ползват шофьорите зарядните на телефоните за кола. Но по-вероятна е хипотезата на Икар.

Pages: [1] 2 3 ... 623