Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 672
1
Ако прочетете доклада, ще видите, че финансовият риск е нула за ЦГМ.
Как ще е нула? При схема 3*100+70 никой няма да купува месечна карта за 130 лв при условие, че първата вноска на годишната е 100 лв. Единствено възпиране може да е неиздаването на персонализиран документ при неиздължени вноски по преден.
Нула ще е при схема 2*130 + 2*60.

За неперсонализираните си е направо - куче влачи, диря няма. Но там така или иначе годишната карта (600) е почти толкова изгодна колкото 4 3-месечни по 156 или 2 6-месечни по 306. Така че там схемата е безпредметна за клиентите - ако си вземат 3- или 6-месечни, ще могат да го правят с периоди на прекъсване (примерно ваканция, карантина...), а годишната им спестява само 24 или 12 лв, но е задължително за непрекъснат период.

2
Нека Веско76 да каже, но, доколкото знам, в Германия ставаш длъжник с неплатените вноски. Съответно ЦГМ може да заведе изпълнително дело за тях или най-малкото - да не ти издава друга персонализирана карта.
Разсрочване на плащания по неперсонализирани карти надали ще бъде прието от който и да е икономически субект.

3
Освен на Централна гара, съществени връзки се правят и на Сточна гара. Всъщност именно за тези връзки 21 и 22 са по-полезни от 24. Даже по-назад в темата се даде идея 23 да се удължи до МС Хаджи Димитър, да се подсили и 24 да отпадне. Евентуално с удължаване на 100.
Както София 70 спомена, обслужването на северните селски квартали и села никак не е блестящо и е странно в подобренията да се търси единствено лобизъм. Всъщност удълженията до гарата са отпреди МТК. В допълнение в целия северен сектор не се предвижда нито метро, нито трамвай.
Само да добавя, че от Бенковски до Пам. Левски са само 6 км, които до удължаването се постигаха с 3 прекачвания плюс пеша от Хладилния завод до Сточна гара.

4
село Подгумер (846), село Войнеговци (640 души) и село Световрачене (над 2100 души) - след промяната на А21 и А22 двата автобуса ще се движат на 3-3-3-2 и 2-2-2-1 с курсове около 95-105 минути.
+ с. Кубратово + кв. Бенковски (състоящ се от Биримирци и Обрадовци) + Малашевци. А24 e доста нарядко, обслужването основно е от 21/22.

5
Аз искам да питам, тъй като, знаете, не съм шофьор. Няма ли обучение, в което да се указва на шофьорите при катастрофа, преди да напусне автомобилът да дръпне ръчната спирачка. Направило ми е впечатление на много видеа от видеорегистратори, където шофьори правят или стават жертва на катастрофа, винаги при спиране веднага дръпват ръчната спирачка преди да излезнат от автомобила. Не е ли редно в случая шофьорът на таксито, като един вид "професионален шофьор" веднага да подсигури автомобила, дърпайки ръчната, и с цел горящият автомобил в един момент сам да не тръгне да се движи? Има ли такива правила или указания за шофьорите (ЗДвП или другаде) за действия след настъпване на ПТП.
Естествено, че няма и не може да има задължение за дърпане на ръчната спирачка. Чл.96 ЗДвП дава общи задължения при всякакъв престой или паркиране: "Водачът на спряно за престой или паркирано пътно превозно средство е длъжен да вземе мерки то да не може да се приведе в движение или да потегли само". Как ще стане това - с оставяне на скорост или ръчна спирачка - няма значение. А на автоматичните скоростни кутии си има позиция "паркинг". 
Иначе е нормално при пожар водачите да бягат като мишки. Особено при автомобили с АГУ, особено при самоделни такива, вероятността от експлозия не е малка. Пожарогасителите, даже и да са заредени и изправни, вършат работа при малко локализирано запалване - примерно късо съединение или изпусната на седалката цигара. В случая пожарът мигновено обхваща гориво-смазочната система и даже големият пожарогасител на трамвая ни най-малко не се справя.

6
Освен писта под него има и няколко големи хотела в гората около Смолянски езера и в кв. Езерово. А и от град Смолян е най-близката отправна точка за ски района.

7
1. През останалото време, първо ще е от дъжд на вятър, ако някога се направи такава линия,
2. предвид, че 7 ще дойде след 2 минути (ако чакаш по България), а те са климатизирани и нископодови си губи смисъла.
3. Ние хубаво го мислим, ама едва ли ще се изпълни
1. Маршрутът с почивките е към 30-40 минути, а пенделите са 9. Има предостатъчно ресурс за обслужване на около 10 минути интервал
2. По ЦБ3 колко пропускат ТМ4, за да се возят на по-комфортните ТМ5? Ако са много такива пътници, лично бих предпочел да си седя на седалка в българска барака, отколкото да се тъпча в климатизирана нископодова ПЕСА.
3. Да, тук си прав. Трасето най-вероятно ще си стои празно от петилетка на петилетка. Накрая вместо него ще изпълнят траншейно преминаване на автомобилите по ринга през няколко кръстовища и ще се свърши работата...
Отчитайки начина на действие на СО, ми се струва много малко вероятно да направят някъде по ринга трамвайно обръщало. И без него необходимият отчуждителен ресурс в един от най-скъпите софийски квартали е сериозен, за да заделят още една бала пари за такова. Наличното сега автобусно-тролейбусно обръщало ще бъде значително орязано след изпълнение на южното платно на Каблешков и е абсурдно освен няколкото линии да може да поеме и трамвай.

8
По-добре да си кибичи на Витошка. Тъкмо почивки ще си прави или ще изчаква да влезе в разписание. Разбира се, тези разсъждения са, ако едноколовозното трасе продължи съществуванието си още дълго време.
Иначе седмиците са през 5 минути и в двете направления на едноколовозното трасе, така че ватманите на Т8М-503 ще трябва бързичко да припкат между кабините.

9
Разни / Re: Детството
« on: 25.09.2020, 14:41:46 »
Между другото пазя си една синя книжка от времето, когато съм бил чавдарче. С такива материали "чавдарски"
Ето я: https://uchiteli.bg/interesting/spomnqte-li-si-knizhkata-na-chavdarcheto/873. Тя има поне 45 тиража.

Сега като си помисля, нашето поколение бяхме най-прогресивни. Абсолютно никой не възприемаше насериозно идеологическите заклинания. И абсолютно никой не е твърдял (както примерно Иво твърди), че "в магазините има всичко", че "руската техника е голяма работа" и т.н. Неща, които слушам и чета във фейса от хора, родени след 1990.

10
Временен трамваен вариант, докато релсите напреднат на изток до Симеоновско шосе: Изгражда се ТМ трасе по Каблешков от МанЛи (Лидл) до България, плюс дъги към бул.България посока център. Плюс S-ка на Витошка след Пилоните. С наличните пендели Т8М-503 се пуска помагач на ТМ7 - ТМ17: Манастирски ливади-НДК.
Тази линия би довозвала до МС България по-бързо от 74, 76 и ТБ8, за НДК да не говорим.
На следващ етап линията може да стига до Парадайз мол.

11
Странно е, че доста автомобили се провират безразсъдно през пожара, вместо да обърнат или да потърсят алтернативен път.

12
София, България – мястото, където се протестира срещу трамвайно трасе и срещу велоалея.
Две велоалеи по 2.80 метра- това е множко даже за Ханой.  Идеята за веловръзка на ЦБ3 с планината е добра, но изпълнението следва да отчита всички участници в движението.

13
Странно, теренът, необходим за предполагаемото трасе би трябвало да е резервиран още по времето когато е замислено. Не би трябвало да има проблем с отчуждаване.
За трамвайно трасе - да. Но тук се обсъждаха други обръщала извън предвиденото в МС Младост-3. Отчуждаване може да се извършва непосредствено преди строителството, тъй като от момента на отчуждаване текат срокове и ако не се отпочне строителство, отчуждаването се анулира. Проблемът с отчуждаването е един единствен - $$$$$$$$$$$$$$$$$$$

14
Теоретично някакво трамвайно трасе може да има от бул. България на изток с обръщало в Кръстова вада, МанЛи-изток (най-добре около МС Витоша). Не съм убеден, а и не влиза в никакъв ОУП продължение по Черни връх до Филип Кутев/Каблешков, т.е. връзка между ТМ10 и ТМ7. Още повече върху метростанция може и да не е възможно технически. Далеч по-смислена е връзка по Симеоновско до Семинарията и, разбира се, от МС Г.М.Димитров по Климент Охридски.
Т.е. в близко бъдеще единствен полезен трамваен ход може да е поетапен напредък от България по Каблешков в източна посока. По този начин ще се сгъсти ТМ7 в отсечката от НДК до Каблешков, което определено е добро решение.
Ozzy, не съм сигурен, че някога е текло сериозно планиране на този булевард. Идват и си отиват концепции (примерно нормалнорелсов ринг по целия юг и запад чак до Захарна фабрика), но всичко остава на етап "груба схема".

15
Не изглежда реалистичен възгледът, че "Другият факт, върху който трябва да бъде насочено вниманието на българската общественост, е обстоятелството, че разходите за изпълнение на варианта, силово наложен от АПИ, са напълно еднакви с разходите, които щяха да бъдат направени, ако цялата магистрална отсечка бъде изградена източно от река Струма". Разбира се, цената на "двете платна горе" не е двойна на тази - "едно - горе, едно - долу". Свързващи отсечки на трасето горе с наличните от двете страни на пролома отдолу има и в двата варианта: не би имало, само ако и двете платна са долу, което очевидно няма да се случи. По-скоро вариантът "едно - горе, едно - долу" изисква допълнителни връзки за Ощава и Мечкул, тъй като сегашният път ще стане еднопосочен. При "двете - горе" такива връзки няма - те ще си ползват стария път за връзка към Кресна и Благоевград през ПВ Крупник. Струва ми се, че и двете платна да се качат горе, те няма да са в пълен магистрален формат, за да се икономиса от тунели и виадукти.
Просто досега не сме виждали сериозни и детайлни разчети на двата варианта (вкл. подварианти със и без аварийни ленти, вкл. нови пътища до Ощава и Мечкул), затова и двете спорещи страни импровизират. Ясно, че "ако Европата плаща масрафа (или 70% от него)", може да се играе за по-скъпото, но по някакъв начин явно индикативната стойност, която се покрива от еврофондовете, не е удовлетворителна.

Като едно нищо при сегашната ултрапопулистка нагласа на правителството може да се вземе решение в последния момент за "двете платна - горе", пък следващото (или следващите) правителство (а) да си бият главите.

16
То, не че нямаше полумасивни сгради по трасето, ама...
Явно на пазар "Красна поляна" не искат да внедрят челния опит на братята тайландци (май и във Виетнам има подобна постановка):

17
От видеото е отрязан разговора на репортерката с шофьора на таксито, който казва че е с предимство, защото трамвая няма такова на всяка улица...
Може би е добре да мине през проверочен изпит, за да научи, че завиващ наляво или надясно трамвай е с предимство пред вървяща направо кола. Ако е имал неблагоразумието да запише този си възглед в акта, като нищо ще замине на проверочен изпит, тъй като "поради незнание е извършил немаловажно нарушение на правилата за движение"- чл.171, т.1в) ЗДвП.
Специално на Хладилника инструкторът ме търкаляше доста често. Излизащите от обръщалото трамваи нямат предимство поради знака, но подходжащите към обръщалото СА с предимство пред идващите нерелсови МПС откъм мола. На обръщалото в Княжево подобна ситуация се регулира от лунен светофар за трамвая, но на Хладилника няма такъв и си важат общите постановки за предимство. Дали и на Хладилника трябва да има такъв, комбиниран с пешеходен, е друг въпрос, но в момента такъв няма.

Агенте, ако и твоят възглед за предимство е подобен, коригирай се навреме, за да не попаднеш под удара на горецитирания текст от ЗДвП.

18
И накрая к'во излезе - за електроавтобусите, които са нови, сложни и т.н. написаха ок поръчката, спечели приемлива фирма и въобще - прилично. А за тролеите, които са много по-познати, би следвало всички да са много по-подготвени - драма.
Формирането на точките в критериите за тролеи наистина е куцо. 40 точки дават за средно оценен на 950 хиляди лв тролей, а 35 точки - за средно оценена на 220 хиляди лв консумация на ток за експлоатационен пробег от 800 хиляди км. Това фактически стимулира доста скъпи тролеи, които с икономичността си няма да покрият разликата в цената.
Тъкмо обратен беше случаят със 110-те несъчленени дизелаци Yutong за София от 2016 г. Там точкуването на разходите беше низвергнато, в резултат - спечели евтин, но адски неикономичен автобус.

Палете свещи критериите да са такива, че да не спечели някоя беларуска барака (мимикрирана с полски дрешки) както във Враца.

19
Въпроси / Re: Въпроси и отговори
« on: 23.09.2020, 11:32:33 »
Това така ли е, и ако да - коя линия е обръщала на това място?

Това е старото обръщало на 63.
... а спиркознакът е на маршрутка 10 от времето, когато беше единствен транспорт до Златните мостове. Има тема за тази маршрутка и за нейния наследник М12 в съответния раздел.

Цялостна инфраструктура за спирките на маршрутките не е имало, тъй като, освен последните, те не спираха на фиксирани места, а по желание на пътниците или при махане на чакащите отвън. В различни времена с различни дизайни съм виждал спиркознаци за маршрутки на Централна гара, Обеля-2, Студентски град, Бистрица, Руски паметник, Златните мостове.

20
Видимо не затварят цялото пътно платно. Защо не организират двупосочно движение, регулирано със светофарна уредба?  :neznam: :neznam: :neznam:
То ако става въпрос, продължението на Филип Аврамов и ул. Детска мечта са проходими за автобуси.

Pages: [1] 2 3 ... 672