Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 678
1
Има безброй примери на наземен транспорт, минаващ през 2 съседни МС. Само в Младост примерите са дузина.

2
Е какъв дублаж може да има между кръгова и радиална линия? Имат 2 общи станции - Армеец и Мизия и толкова. Пък е много съмнително да има една кръгова линия, както няма само една по другите два кръга, а и по СОП.
А засуканият маршрут е запазена марка на Линия 3. Ако става въпрос, ако се избере за ос Шипченски проход вместо Гео Милев, би се спестил поне километър и една метростанция. Но или кръговете със 700 м радиус са били на друго мнение, или чисто социално са позиционирали 2 метростанции в райони с недобър транспорт,  докато Шипченски си има трамвай.

Но според мен метростанциите са повечко. Баня Гео Милев, Коперник,  Слатина-център,  Армеец, The Mall са достатъчно.

3
Аз не знам тази линия да се гласи за Дружба изобщо. Щом на Окръжна/Мола ще има и паркинг, нещата са ясни, че скоро няма да има продължение в тази посока. Всъщност според мен цялата идея е по-добро обслужване на Тех парка, което при едни други нива на заетост в него щеше да има смисъл. На този етап този завой е пълна глупост и малоумие и не съм видял един стойностен аргумент, който да обори това ми твърдение. Няма такава световна практика да се задънват линии в гъсто населени райони, навсякъде се мисли за радиално развитие.
Аз написах аргументи, ако не си ги прочел, думите "глупост и малоумие" не се отнасят за мен. Хайде да не разсъждаваме с пролетарски каскетски епитети. Някак си стана модно, ако с някакво решение не сме съгласни, то непременно да е корупционна практика.

Логично е критериите за избор да са чисто количествени, както бяха, когато избираха направление на Метролиния 1 след Младост 1 към Аерогарата.
Има различни възможни варианти:
Вариант 1. Под оста Асен Йорданов-Цветан Лазаров с възлова станция МС Дружба
Вариант 2. Под оста Цариградско-Цветан Лазаров с възлова станция МС Дружба. Разликата във височините не беше проблем за Линия 1, защо да е за Линия 3?
Вариант 3. Изцяло под оста Цариградско  с възлова станция МС ИЕЦ

Ясно е, че в далечна перспектива и трите варианта след Димитър Пешев трябва да се насочат под Цариградско. При всички случаи затапването не е решение. Даже при Вариант 3 няма нужда да се прави P&R паркинг. За пристигащите от АМ Тракия има такъв на ИЕЦ, в The Mall е на 4 етажа. Не е особено смислено по едно направление да има два P&R паркинга през 2 км. Още повече, че този на ИЕЦ е далеч от препълване, за да му трябва дубльор.

Според мен толкова лелеяният от вас Вариант 1 е най-далеч от оптимален. Ако се начертаят кръгове с радиус 700 м около метростанциите, по него ще се обхванат най-малко потенциални пътници. Дали пътниците са живеещи, работещи или посетители в околността - това няма значение, важна е бройката. Даже Вариант 2, който дава обслужване на източната част на Дружба-1 и на цялата Дружба-2, е съмнително, дали може да събере повече пътници от Вариант 3.
А къде метрото ще намали броя на автомобилите, е очевидно - погледнете всеки делничен ден в 18:00 тапите от The Mall до Винарово и ги сравнете с далеч по-рехаво натоварения Цветан Лазаров. Като са много автобусите от Седми километър до Винарово колело, може примерно А204, 304 да се насочат по Цветан Лазаров до Винарово или други варианти.

4
Аз писах и за недоразумението-общежитие в Захарна фабрика - шахматните балкони са непрактични поради липсата на козирка отгоре.  Не може нищо да се простре. Неслучайно и на двата блока повечето балкони са остъкляване.

5
ТМ21 от 1990 е теснорелсов Люлин- Съдебна палата, впоследствие преномериран на ТМ8.
ТМ21 от 1995 е нормалнорелсов Левски- гара Искър, след като дойдоха Дювазите, дарени от ЗД България.

6
Нищо не пречи Метролиния 3 да се развива след The Mall към Метро, Горублянско ханче, ако щеш Църна маца, Равно поле или Елин Пелин след 100 години. Метролиния 1 покрива само една точка от оста Цариградско шосе - около ИЕЦ, Метро и Кепитал форт и няма да продължи на изток, независимо дали след БПС ще тръгне към Панчарево или към лифт Симеоново. Врътката обхваща значими генератори на пътникопоток като зала Армеец, София тех парк, бизнес-района северно от Цариградско шосе като почнеш от Mr Bricolage минеш през The Mall и 7-ми километър и стигнеш до Jumbo оттатък Димитър Пешев. От другата страна на кантара поставяш панелките около Цветан Лазаров, евентуално в перспектива по Обиколна, комплекс Цариградски и нататък по Цариградско шосе.

7
Много ценна и хубава снимка от автогара „Подуяне” , София 100!!   :fan:  А и другата от Кремиковци е интересна! :)

Може би мястото е близо до жп линията - пл. „Пирдоп” (а не сегашната автогара „Изток” срещу големия блок 18).
Точно така. И във филма действието се развива точно там, макар че в действителност алпинистите тръгваха обикновено от автогара Юг - до Интерпред. Къщите, съществуващи сега, са по-навътре, автогарата беше близо до подлеза (на филма в 6:24 се вижда преминаващият тролей по ТБ3 или 8 ). Ул. Александър Екзарх беше права, нямаше я сегашната извивка. Междуградската автогара беше до жп линиите отляво на улицата, а обръщалото на кремиковските автобуси - отдясно. Във филма даже ги има металните стълби, характерни за автогарите от времената, когато багажът на автобусите беше върху покрива им.

Вече в края на 80-те беше построена нова междуградска автогара (мисля, че си е Подуяне, а не Изток) срещу блок 18 в Сухата река, а обръщалото на кремиковските автобуси се премести при крайната спирка на ТМ22. Автогара Изток, заедно с последната спирка на трамвая, е нереализиран проект като автогара за междуградски превози. Не е ясно дали там ще е последната спирка на Метролиния 3.

8
По света обикновено билетите за време са 2 вида - кратък (обикновено за 30 минути) и дълъг (обикновено за 60 или 90 минути).
Нещо такова трябва да има и в София.
Това е единственият смислен вариант.
Зонирането, използвано на много места, беше убито в София през 90-те и вече не върви да накараш пътуващите от Долни Пасарел и Плана да плащат повече от пътуващите от Люлин и Младост. Беше убито и повишеното тарифиране на витошките линии и сега някои остават с впечатление, че общината трябва да им построи лифтове до Алеко и Копитото, но с тарифи не по-високи от 2 лв.

9
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 06.01.2021, 20:37:26 »
Това е малко преди Москвич 2138/2140 да заменят 408/412.
Жигули от 1975 насам идваха ребрандирани като LADA на същите купета и цени:
LADA = ВАЗ 2101
LADA 1300 = ВАЗ 21011
LADA 1500 = ВАЗ 2103.

10
Разни / Re: Асансьори
« on: 03.01.2021, 18:58:19 »
Хора, да ви попитам знаете ли кога отваря завода за асансьори в София и асансьорите с решетка български ли са ? В моя град има един комлекс от 5 блока на 13 етажа строени в края на 60-те. 3 от блоковете имат асансьор с решетка, а другите 2 имат обикновените. Едните по стари ли са от другите ?
Асансьорите с кабина с дървена ламперия, падащ под и решетка са български. Такъв е в нашия блок в Русе, строен 1962-64. На него пишеше "Елпром". Те вървяха бавно, нямаха светещи бутони. С гетинаксови кабини, светещи бутони и памет на заявките, но без решетки, са от следващото поколение. Като деца ни беше странно да влезем в кабината и тя да тръгне нанякъде, без да сме натиснали нищо.

11
И парадоксанлото е че въпреки това ставаме на първо място в Европа по дял на частните жилища точно в този париод.
Правиш ли разлика между дял и брой жилища? Ако жилищата са само 10 и всичките са частни, делът е максимален - 100%.
Освен това от миграцията в посока село-град, малък град-областен град, провинция-София остават огромен брой жилища, които не се обитават. Сума селски къщи, пустеещи и разрушаващи се, се водят като бройки и в същото време в София има определен недостиг още от края на 60-те.

12
Имах тема Градския транспорт на бъдещето а сега нещо не ми дава да вляза в нея ? :neznam:
Няколкото общи теми са обединени в тази: https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=7577.260

13
нуждата от коренна смяна на системата
Защо да има такава нужда? Двубуквени допълнителни кодове за областите има доволно много, за да стигнат и за 100 години без промяна на системата. С включени Е, О, Х и У възможните 1- и 2-буквени комбинации са 156, от които са използвани 32 (28 области, СА, СВ, ВА, СР). Може и без промяна на формата да се започне с двубуквени необластни комбинации, като се пропускат вече използваните за областни.

14
Въпрос е също как ще се реши въпросът с ГО и техническия преглед? В информационната система по регистрационен номер излизат датите на изтичане на ГО и ГТП. Но те са били за старата кола на човека, преместил номерата на новата си кола. Новата кола трябва да мине на ГТП и да сключи нова застраховка ГО. От друга страна купувачът на старата кола с анекс ще си промени застрахователната полица, а явно ще бъде принуден да отиде на ГТП, ако и да не е с изтекъл срок. По този начин той се товари двойно: веднъж - с ГТП и втори път - с опашките пред каналите на КАТ.

15
Когато се подсигури място за закупуване на закуски НА КРАЙНА спирка и има достатъчно време , тогава мрънкай. Нито на Хюндай , нито на зоопарка има нещо повече от тоалетна .
Не е толкова до баничката, със здраве да си я хапне шофьорът! Но спирането насред кръстовище е върховна тапирщина и типигьозлък!

16
Откога не си минавал натам? Слез на спирката при арката на НСА и тръгна по булеварда на юг! Няма  такива неща като тъмнина и кал. Трудно може да се таксуване като пътека 4-лентов булевард с тротоари и осветление.

17
А87 обслужваше квартала южно от Европа/Баба Парашкева далеч преди първите люлински блокове. По люлински времена дублираше А112, но вървеше по Кукуш, затова оцеля толкова време.

18
Изоставената сграда над метростанцията е доста по-нататък, а и няма комин. Училището е 55, а не 51, но това са дечица от ОДЗ, а не от училище. Както и да е, щом казваш - може и там да е....

19
Не. Кв. Септември е на територията на сегашните Люлин 10,9 и 8.

20
Дали това е мястото от снимката днес?
Зад трамвайния стълб се виждат нещо като пилони или комини, каквито няма към ТУ. А и тези дечица какво ще търсят при батковците-студенти? А по бул. Кл. Охридски няма толкова много камиони. Според мен е на Комунистически манифест.

Pages: [1] 2 3 ... 678