Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 649
1
https://offnews.bg/obshtestvo/nad-3-km-nova-veloaleia-svarzva-izgrev-sas-slatina-slaga-nachaloto-na-711136.html
Quote
Над 3 км велоалея ще има от Гара Пионер до ВТУ Тодор Каблешков. Това е първият участък от зеления ринг на София, той ще свързва районите Изгрев и Слатина, заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова при представянето на проекта.
Собственик на имотите е НКЖИ, който ще ги дари на Столична община след обществено обсъждане и утвърждаване на трасето, обясни министърът на транспорта Росен Желязков. Ще се използва пътя на излязлата от експлоатация ж.п линия, от "Слатина" до гара „Пионер“ се създават велосипедни връзки за зала „Арена Армеец“, Софийският метрополитен и велосипедната мрежа на парк „Борисова градина“.
Велоалеята е ситуирана по следата на демонтираната ж.п линия и следва плавния наклон на съществуващия терен, като по този начин се осъществява връзка с изградената улична мрежа и съществуващата инфраструктура. Общата площ на новопредставения зелен коридор е 61965 кв.м. , уточни главният архитект Здравко Здравков.
Трасето е разделено на два подучастъка, всеки от който се характеризира със специфични проблеми за решаване по отношение напречни връзки с околните територии, съществуващи пешеходни и транспортни подходи, терен и възможност за съвместяване на велосипедната алея с паркова пешеходна алея с цел постигане възприятие на линеен парк.

Първият подучастък започва от гара „ Пионер“ до тунела под бул. „Цариградско шосе“, а вторият от тунела под бул. Цариградско шосе до действаща регулация на „Източна тангента“. Обходил съм лично цялото трасе, жп линиите са демонтирани, но ще трябва да се премахва останалата баластрова плазма, уточни арх. Здравков.

Околовръстна железница София не може да има, идеята е още от 1938 г., но градът е много променен, обясни главният архитект. По думите му няма как да се пусне и атракционно влакче по линейния зелен парк. Ще го направим на някое друго място,  каза Здравков.

Според мен всяка велоалея не трябва да е просто усвояване от точка А до точка В, а обвързана с различни точки, както и осветена адекватно. Без много оскъпяване горният проект да се свърже с велоялеята по Люба Величкова до Аджибадем-Токуда болница и с Борисовата градина по ул.Незабравка и бившето трамвайно трасе по Драган Цанков до ТВ кула (пак с осветление). Тази втората алея по Незабравка може да стане южна ос от центъра и Орлов мост през Борисовата градина-Незабравка-Габровски до Студентски град (съществуваща след хотел "Вега").

Изобщо не знам какъв е този стремеж велоалеи да се правят непременно по интензивни булеварди. Градът има други по-подходящи улици, както и не малко паркови алеи. Определеният провал на велоалеите по Дондуков и Раковски е именно заради тяхната несвързаност с по-дълго велотрасе. И обратно - алеите Надежда-Лъвов мост и по Цар Борис III се радват да добра посещаемост.


2
Това е проблемът на 306, че е на 30 минути. Ако някой път го засека в Младост пускам тото. Ако стане редовен, според мен ще е много по-добър вариант за придвижване до СУ спрямо тб5.
Да,  с разходка през Деница, Йерусалим и Винарово- самата бързина. Една единствена спирка- на РУМ а не се покрива от ТБ5

3
Един кадър от Париж, oт миналата седмица:
Ето как електронна табела и хартиена такава може да седят една до друга и да изглежда добре.
И къде видя хартиена?

4
Единственото предимство на плочките по Графа е, че не се пързалят през зимата. Клинкерите на Витошка и жълтите павета не са хигроскопични, но са зверски пързалящи се.
Доста дразнещо е, че плочките не са еднакво хигроскопични, което си личи при изсъхването след всеки дъжд. Че даже на сухо - в левия долен ъгъл на снимката.

5
на 09.09.2019г. автобус по линия 83 (мисля, че 1185) бива одраскан от трамвай:
Е как е станало това - трамваят е кривнал наляво ли ?!
Нещо като камион, блъснат от влак!

6
Лека му пръст...   :(

7
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 09.09.2019, 11:37:57 »
Затова в конкурса трябва да се сложи и висока тежест на сроковете. Ако някой пише 30 месеца, а друг 10 месеца, то вторият да получава повече точки.
А ако 10 месеца могат да дадат единствено китайците?  :blink:

8
Въпроси / Re: Въпроси и отговори
« on: 09.09.2019, 10:28:15 »
Стрийт Вю-то е от 2015 и на него виждам, че единствената проблемна отсечка (откъм евентуални дупки и неравности) би могла да бъде между магистралата и град Камено (там снимките са от 2012 и не е ясно какво е актуалното състояние
Точно защото Street View е от 2012, го няма надлезът на ул. Проф.Якимов над жп линиите и ъпдейтът на ул. Крайезерна до 2*2 формат.

9
Въпроси / Re: Въпроси и отговори
« on: 08.09.2019, 00:17:25 »
Обходният път започва от входящото кръгово след МЕТРО, даже дясната дъга минава покрай кръга. Полунадясно след ОМВ и болницата и покрай Билла минаваше преди пътят за Созопол, новият обход е далеч по-периферен.
Митака имаше предвид да не правиш далечния обход, който започва още преди Нефтохим. Той също е означен за Созопол, но минава през дългия град от селски тип Камено, през разни села и накрая през Меден рудник. Този обход е смислен, само ако има епични задръствания в Бургас.

10
т.2 може да е забранена (освен до упоменатите по-горе автомобили на разни специални служби. По т.1 - това са ППС със специфични регистрации като каруците например и са по друг закон - за регистрация на земеделска и горска техника.

11
Едва ли има и 10% от пешеходците, които да знаят, че предимството им на "зебрите" не е валидно пред трамваите. След като отдавна няма означение за пешеходна пътека без предимство, би трябвало да има надписи "Внимание! Пропусни трамвая!".

12
Въпроси / Re: Как да стигна до ... ?
« on: 01.09.2019, 22:33:21 »
Видяхме една рекичка с няколко разклонения (или пък няколко различни рекички) да се спуска по склона и още на място си зададох въпроса Струма ли, Марица ли извираше от Витоша...? Сега гледам в уикипедиа, че дават, че Струма извира от Витоша, но пък от южния й склон, така че, явно, не е било Струма.
Откъм страната на Голи връх поточетата под морените на Черни връх през торфеното поле дават началото на Боянската река. Вододел между Боянската и Драгалевската река е по Платото през Ушите, т.е. горе долу коловата маркировка Алеко-Тинтява.

13
Къде по света влизащите в кръгчето са с предимство?
В Румъния, например. Важи правилото за дясностоящия. На доста места е така.
В правилника от 1974, а и в повечето европейски правилници понятия като "кръгово движение" и "Т-образно кръстовище" отпаднаха и се замениха по подразбиране от универсалния дясностоящ (в Англия - лявостоящ). Но кръговите почти стопроцентово са обозначени със знаци, вкл. в Румъния. Ето едно от 999-те кръгови от Гюргево до Букурещ, правещи тази отсечка крайно спъната. Обърни внимание, че за разлика от ТВ кула и Руски паметник пешеходната пътека е на отстояние от кръстовището, за да не спират в кръга отдаващите предимство на пешеходците. В 99.9% от случаите се фаворизират каращите в кръга, доколкото това е основната идея на тези кръстовища - да не спира потокът в кръга. Често даже в случаи, когато едното направление е с пъти по-интензивно от другото, то не се фаворизира, за да се намали скоростта (на безброй места във Франция, Италия, където страничните отклонения са за складове). В останалия 0.1% все пак се фаворизира основно пресичащо направление подобно на Сточна гара и предната ОД на Руски паметник.

14
Хората са абсолютно прави. Не може линията до Костинброд/Петърч да е в "републиканската" транспортна схема и да си я разпределят на квоти, все едно разпределят София-Бургас, и фирмаджиите да си прибират приходите от билетите в джоба. Трябва Падпадъкова и техният кмет да седнат, да се разберат, и линията да мине към градския транспорт, както до 86-та година.
Като се включи Костинброд, ще писнат в Елин Пелин, Горна Малина, Ярлово, Ковачевци, Рударци, Кладница, после в Сливница, Своге, Ихтиман и т.н. Не може да се ескалира едно популистко решение, а именно - премахване на зонирането в Столична община, съществувало до 1993 или там някъде. Лично на мен не ми е известна друга столица с подобна система. В Берлин не можеш даже до летището Шьонефелд (и бъдещото Бранденбург) да стигнеш само с билет или карта за вътрешната зона. Това незониране неминуемо ще рефлектира и в бъдещите тикетинг системи, доколкото никоя управа няма да удвои или утрои билетите до Пасарел или Плана.
Костинброд и Божурище да се сърдят на червените си дерибеи, които за да си имат бейлъци, са се откъснали от София-град. Същото важи за отцепените от Пловдив Куклен и Перущица.

С Божурище работата е друга - там най-голямата индустриално-складова зона на София опира до селището, даже гара Божурище е в Столична община. Доста тъпо би било А54 да върти на гара Божурище.

Но доколкото знам, софиянците-ученици в средни училища в Костинброд и Божурище нямат право на ученически намаления да столичния МГТ.

15
Левите му врати са доста изкривени. Единствената щета по автобуса, която успях да видя, беше в лявата предна броня около фаровете.
Левите? Това да не е в Англия?  :blink:

16
Не знам, колко е надежден източникът. Но през 1968 г. стопроцентово нямаше ВТн, изобщо трибуквено съкращение не е имало за нито един окръг. Съмнява ме за 4-5 години търновци да са си сменяли 2 пъти номерата - от Тн на ВТн и после - от ВТн на ВТ. Като дете знаех наизуст номерата и къде коя нова серия е почнала и със сигурност след 1968 никога не е имало абревиатури Ям, Кл, Тб. Да са сменяли всички табели не ми се вижда много логично.
Колкото до това, кога е отпаднало тиренцето между двете двойки цифри - ще погледна довечера в старите албуми за нашата Запорожка, купена през май 1967 г. с номер Рс 7416.

17
ВТн за Великотърновски окръг - Тн, после ВТ
Кл за Кюстендилски окръг - Кн
Тб за Толбухенски окръг - Тх
Ям за Ямболски окръг - Яб
      4. Номера на временно пребиваващи чуждестранни граждани
Серията е СЧА - мисля, че са СЧ, поне след 1977. Табелите бяха с по-особен шрифт на буквите и с извита форма.

Интересно е, че Сз беше с малко з чак до края на този формат през 1986 за разлика от ВТ с голямо Т

18
Интересно кои блокове са тези от Дианабад. Не са бл.1 и 2 в югозападния ъгъл - те изглеждат по друг начин. Също и двата блока 53 и 54 срещу 105 СОУ са различни.

Еврика! Хотелите в спортния комплекс! Всъщност тогава само той е носил името Дианабад, а построеният по-късно ж.к. беше кръстен "Червена звезда". А автобусът е новооткритият тогава (1968 г.) А80.

19
Въпроси / Re: Как да стигна до ... ?
« on: 28.08.2019, 15:47:00 »
Ами чудесно. Значи има и опция за делнични дни както посочи - през Златните мостове. Оттам - Кумата-Конярника-Черни връх.
От гарата до Красно село с ТМ4, оттам - с А63. Автобусът тръгва в 8:58 от Красно село.
Връща се от Златните мостове в 18:25, т.е. имате време да качите Черни връх, после на връщане да минете по Платото и да направите панорамни снимки от Камен дел, да слезете до хижа Бор и Златните мостове (или хижа Тинтява - Родина - Момина скала - Златните мостове). Двата варианта се разделят на една чешма в гората. Първият е изцяло в гората, по втория има панорамен участък на Момина скала.
Носете си вода, тъй като след Кумата нагоре няма.
За транспортно разнообразие слезте на Бъкстон от А63, вземете ТБ2 до Петте кьошета и оттам - ТМ 7 до гарата, за да се повозите на Песа.

20
Актуална информация / Re: Трафикът
« on: 28.08.2019, 15:14:35 »
Някаква цистерна е разсипала масло от Резбарска до Сточна гара, но автомобилите са го разнесли до Подуене.
Да бе, автомобилите му виновни! Защо не са го разнесли по всички страни от кръговото на Сточна, а само към Подуяне? Просто камионджията е абсолютен дебил, за да тръгне с незатворен кран и да не разбере какво става.

Pages: [1] 2 3 ... 649