Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - vesko76

Pages: [1] 2 3 ... 152
1
Градска магистрала с такова ограничение е нещо безумно. По същата логика можем да сложим отново 40 на Цариградско шосе. Имаше даже такъв период преди около 10-тина години, когато наистина го имаше - катастрофите бяха в пъти повече, отколкото при ограничение от 80.

2
Самоубиецът няма да скочи пред влака в края на станията, а в началото, когато влакът и с 10 км/час ще го прегази отново.

3
Няма такова нещо като хакване. Хакването става само по два начина - или чрез Социално инженерство или чрез насилствено извъртане на всички възможни комбинации на символи (Brute Force). Ако ти се е случило първото, сам си си виновен, че си споделил важни детайли за паролата си на недоверено лице. Ако е второто, то значи паролата ти е била ужасно слаба - 123456 или нещо подобно. И в двата случая няма никаква магия, а груби грешки при изготвяне на паролите.

4
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 07.09.2018, 15:21:50 »
В Германия останаха страшно малко участъци без ограничение на скоростта. А дори и на тези участъци, всяко едно ICE ще скъса колите, дори 200 да вдигнат.

5
Актуална информация / Re: Трафикът
« on: 01.09.2018, 15:30:43 »
"Видими резултати" от цялостната транспортна политика на града  :)

6
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 31.08.2018, 12:31:10 »
Отлично си се информирал за едната страна на проблема. По твоята логика в западна Европа изобщо не бива да има болни от рак - особено германците от средната класа нагоре изобщо не пазаруват в евтините супермаркети и се хранят доста здравословно.

7
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 31.08.2018, 12:10:17 »
Бягаш ми от въпроса за раковите заболявания. Глези се в хубава и лъскава кола, ама заболяването не подбира. И като се случи, какво ще правим?

8
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 31.08.2018, 11:59:02 »
"Разходи се до Виена. Там ще видиш, че повечето коли са от сегмента 30-35 хил. лева, скъпи се срещат изключително рядко, не като при нас на всяка крачка. Дори министър-председателят им ходи на работа с градския транспорт, а служебната му кола беше Шкода. И ходят на срещи с гаджета с градския."
Това хубаво ли е? Ходил съм. Фрашкани с пари, а цял живот например на колелетата ги пери вятъра и ги плиска дъжд в лицето. Учих в Холандия и знам. И вечен живот под наем. Тези пари отвъд ли ще ги носят? За какво са парите ако не да им се радваш? Пестят по много и не знаят за какво пестят, защото не се радват на живота.
Айде да не отварям тема за това как се отнасят с нас, като в същото време си отглеждат на издръжка накачулените.

А с неуДачията може да си останеш неженен, защото жените много добре си правят сметката с кой да тръгнат. ;) Апропо и в Прага са надути наемите, а заплатите - смешни. И бачкаш като луд за да може дерибея-американец от голямата международна компания да кара Порше. Само у нас си обаче плюем това явление, а навън само хубавото гледаме. И аз предпочитам холандските редове от къщички пред панелки и Гауда пред нашия твърде солен кашкавал, ама не всичко там е по-добро. Стига чуждопоклонничество!
Не умеят да се радват на живота, затворени са. Пестят пари от всичко, богати са, но не живеят охолно.

Ако една жена тръгне с теб заради колата ти, то считай, че след максимум година ще си финансово разорен, а и най-вероятно сам......

Парите няма да си ги носиш в гроба, ама утре ако ти или някой твой роднина се разболеете от рак (недай Боже) и нямаш нужните 50 000 Евро за операция в Германия, какво ще правиш? Или принципа - ден да дойде, друг да мине, който е типичен за африканските и латиноамериканските общества, важи и при теб?

9
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 31.08.2018, 00:57:57 »
Между другото, никога не съм разбирал защо всъщност са толкова скъпи жилищата в тази част на Европа. За мен това е прекомерно скъпо, дори спрямо високия местен стандарт на живот.

Не знам за Австрия, но в Германия това поскъпване се случва изцяло поради неолиберализацията на жилищния фонд и разпродажбата на цели кооперации общински и социални жилища.

10
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 30.08.2018, 17:41:22 »
С още 5 000лв можеш да си купиш нова Шкода. А там качеството вече е съвсем различно спрямо Дачия.

11
С извинение за закъснението на отговора.

Не пътувах точно с този влак, това беше по-скоро примерна илюстрация на Веларо, но това е един от влаковете, които са категоризирани като ICE Sprinter, и могат да вдигнат 300км/час по новото трасе. Иначе моят влак е ICE 1001. Преди една седмица отново пътувах с него към Мюнхен, от Берлин-Зюдкройц до Централна Гара Мюнхен го взе за точните 3 часа и 55 минути. Навръщане бях с ICE 800, това беше ICE от първата генерация мисля, вдигна 280, което му е и максималната скорост.

Интересното е, че по направлението Мюнхен - Хамбург половината влакове вече са през Берлин, другата половина са през Франкфурт и Хановер. Покрай новото трасе между Бамберг и Ерфурт Берлин се превърва в един от най-големите железопътни възли в Германия - за 4 часа се стига до Мюнхен, Франкфурт, Кьолн и Дюселдорф, за 2 часа до Хамбург. Само до Щутгард се стига да 6 часа.

12
От друга страна, ако отводняването на пътя не е било направено по норми и пътят е събирал водата, вместо да се оттича, то и с 20 км/час може да се хлъзне автобуса. При всеки един такъв инцидент винаги го отнася шофьора, понеже е най-лесно.

Защо никой не си зададе следните въпроси:

- Бил ли е добре отводнен пътя?
- Ако не, защо не се отводнява?
- Кой идиот е приел ремонта на пътя при това положение? При проблеми с отводняването пътят изобщо не бива да се приема или отваря.
- Автобусът имал ли е предпазни колани за пътниците?
- Пътниците използват ли тези предпазни колани, когато са налични?
- Ако не са налични, защо продължават да се движат такива автобуси по редовни линии? Или да се преоборудват, или да се спират от движение.

Днес е ден на национален траур. Ще се говори още два-три дни за инцидента. И след това ще премине в графата - статистика. И така до следващия инцидент. И тогава ли ще си задаваме същите въпроси? А защо не си ги зададем сега и не вземем мерки поне по половината от тях - за да може следващия път, ако да има загинали, да са поне наполовина по-малко?

13
Разни / Re: Странични въпроси
« on: 17.08.2018, 07:23:32 »
Хаха, в Германия, Австрия и Скандинавието не обичали българи  :laugh:

Живял си в Братислава, обаче май-май си бил във Виена само като турист, ако че да ти е била на един хвърлей разстояние. Свери си часовника  :/

14
Цитарото остана само в Манхайм и Полша. Немците никога не изнасят премиум производствата си навън. Заводите на Мерцедес в Турция, например, произвеждат всичко до С класа - но не и по-нагоре.

15
И за да допълня още нещо към иначе хубаво написаната статия, и в Германия, и в България, с инвалидната пенсия не може да се води нормален начин на живот.

16
ИКАР, не че нещо, ама след като толкова недолюбваш България, след като вземеш канадското гражданство, защо не се откажеш от българското?

17
През уикенда имах удоволствието да изпробвам новата високоскоростна отсечка между Ерфурт и Нюрнберг, за 300км/час. По този начин пътуването между Берлин и Мюнхен се намалява с цели два часа. Най-бързите ICE-та (ICE Sprinter) взимат разстоянието за 4 часа и 2 минути. Те са 3 бройки дневно, в двете посоки - в 6, 12 и 18 00. Между тях има обикновени ICE-та, които спират малко по-често. Първият и последният влак за деня спират винаги на всички по-големи гари по пътя - Лутерщат Витемберге, Лайпциг / Хале, Ерфурт, Кобург, Бамберг, Ерланген, Нюрнберг. Спринтерите спират само на Хале, Ерфурт и Нюрнберг.

Този път нямаше минута закъснение и в двете посоки на пътуването. Берлин - Мюнхен бях с ICE 3, като 300км / час вдигнахме по новото трасе, както и между Нюрнберг и Инголщадт.



На връщане бях с ICE T. Те са ограничени до 230 км / час. Мислех, че на теория това би бавило влаковете по новото трасе, но явно разписанието им е така напаснато, че да нямат колизии. А и този влак спираше малко по-често, от спринтера на отиване.


18
Вие не разбирате ли, или не искате да приемете, че цялото закриване на линии от наземния ГТ се случва, защото транспортната задача остава константна, или с лека промяна, но метрото гълта 4 пъти повеч ресурси за превозени пътници на километър, отколкото наземния транспорт? Или с други думи, на всеки километър открита метроотсечка, СО трябва да съкрати 4 км от наземния транспорт, защото те няма да получат повече пари, понеже рамката на транспортната задача не се променя спрямо вида транспорт, който е включен в нея.

Софийското метро, рано или късно, или ще фалира СО, или ще закрие почти целия наземен транспорт, за да може да съществува. Или ако не се променят параметрите на бюджета.

19
Което, помоему, е голяма простотия. Все едно да се учиш да плуваш с пояс.......

20
Моля, научи се да използваш хубавата българска дума, "моля".

Pages: [1] 2 3 ... 152