Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - emo

Pages: [1] 2 3 ... 821
1
Много пъти съм писал, че блокировките са абсолютно задължителни за всяко превозно средство, което има такива, а тези, които нямат да им бъдат поставени. Писах и, че на Т6А5 умишлено им бяха премахнати блокировките от някой работник в депо Искър, дори и се знае кой е. На Т6А2СФ сигурно има точно един ватман, който ги ползва, голяма част от ватманите дори и не знаят какво е това. Срещам случаи на инекони да се изключва зелената линия и да се потегля с отворени врати. Но лошото е, че не всички блокировки са качествени. Например на Ютонгите блокировките позволяват автобус да потегли около метър с отворени врати, напълно достатъчно разстояние някой да бъде повлечен. На Конектата съм чувал, че е притиснат пътник, но блокировката разрешава автобусът да върви.
И отново аплерирам всички превозни средства да са с работещи блокировки. Това дава сигурност и на самите пътници. Никое закъснение, светофар или каквото и да е друго не е по-важно от безопасността на пътниците.

2
Предвид факта, че зелените мерцедеси, белите манове, а вероятно и част от оранжевите скоро ще са извън градския транспорт на София, може да се слагат електронни табели на други марки. И най-важното е фирмата победител да осигурява всякакъв гаранционен сервиз и настройка на всички временни маршрути, защото в противен случай нови табели са напълно ненужни.

3
Именно де, свикнали са с едновремските трамваи и прилагат същия тертип, като тогава, при T6A2SF, Инекон, Песа, Краставиците....

Не си прав, защото голяма част от ватманите на Т6А2СФ никога не са карали български трамваи или най-много да са изкарали курса на 435.

4
Автобуси / Re: Yutong E12
« on: 17.10.2018, 10:31:11 »
Интересно ми е и как ще стигнат от Бургас до София.

С аварийната татра :P

Надявам се да е наистина с платформи.

5

Въпросът ми обаче е принципен. GPS-а отчита ли за редовен курс, когато автобус се движи по маршрута си, но не спира по спирките? За мен умишлено пропускане на спирки, с настроени табели за гараж от страна на шофьора е изключително грубо и просташко поведение спрямо чакащите по спирките пътници! А ако това става по нареждане на диспечер, без да има основателна причина за това (напр. натрупано солидно закъснение), е редно и самия диспечер да бъде санкциониран.

Отговорът е ДА, признава се курсът за редовен.
Метан е написал подробно как действително стоят нещата.

Ако на някой шофьор му е свършило работното време, от линия 111 той се прибира по най-прекия начин към гаража, а не по маршрута.

Но аз като човек, който ползвам 10ТМ и се возя при шофьорите наистина при закъснения се получават нареждания да се кара без пътници до някоя спирка - най-често БНР, но обикновено казват на шофьора да мине по пряк път. Като цяло ми прави впчеталение, че линия 10ТМ има много добро диспечиране в пояса между 18 и 20 часа, така, че никоя част от марута да не остава без автобус повече от 10-15 мин. Но не мога да кажа същото за предиобедно време.

6

С риск да стана досаден, пак ще кажа, че подписването на нов договор за тия линии, с изисквания за нови съчленени автобуси, с климатик е за предпочитане пред връщане в Автото - всички знаем колко се впечатляват водачите от разписанията на едното и на другото място и каква е скоростта на придвижване. :)

Напълно съм съгласен, но нали ако това предложение се приеме ще се гракне повече отколкото за концесията на МТК, как парите ще отиват в разни частници, общината возела за по-малко пари и т.н.
Иначе 60 нови метанови автобуса биха били достатъчни за 204, 280, 11 и 88.

7
С оглед на екологията, не смятате ли, че новите БМЦ-та трябва да дойдат по централните линии - 72, 74, 84/184, 604, а дизеловите да минат на селските на Дружба, защото така ще бъде и много по-малък разходът на и без това неикономичните Ютонги.

Абсолютно съм съгласен. Точно посочените от теб четири линии според мен трябва да минат на метанови или електрически автобуси.
Много важен въпрос е дали Карат ще прекратят концесията на 204. Защото ако го направят, ще трябва да се събират поне 15 съчленени автобуса. И най-резонно ми се струва 413 да мине на ютонги.

8
А в момента почти всички чешки трамваи в Красна Поляна имат максимум по един титуляр. Или този титуляр кара трамвая два от пет дни, а в останалото време е писан на Инекон или Песа.

9
Разликата между 90-те години и сега е това, че в момента им се нарежда от Центъра какво да правят. Не знам за конкретния случай дали на шофьора му е било наредено, но най-вероятно да. А в крайна сметка курсът се счита за редовен. Това нещо лично мен ме е възмущавало много оъти и съм писал затова. Повреден трамвай му казват - карай по маршута без пътници, GPS-ът отчита движението, курсът е изпълнен, това, че не вози пътници, няма как да се докаже.
Проблем имах на сп. Милин Камък за 10тм посока центъра. Таблото показва 7 мин, 6 мин и после 15 мин. И така два пъти и на 35-тата мин идва автобус. Истината е, че по нареждане от Центъра, предните две коли са отклонени от Черни връх по Вапцаров. Електронното табело ги лови в момента на тръгване, в момента, в който завие по Вапцаров, вече изписва следващата кола.
Непрекъснато повсеместно има нареждания от Центъра, които ние не знаем какви са. И не знаем дали на някой муе казано - карай без пътници или шофьорът проявява своеволие.

10
Днешните ми наблюдения от временната маршрутна промяна във връзка с организацията: сравнително добра.
Автобусите по линиите с променени маршрути спираха на всички спирки, както беше заповедта.
Имаше единични случаи (предимно 204), които си спестяваха спирки.
Автобусите по 94 бяха с електронни табели хотел Хемус, а 10ТМ понеже нямат такъв код - караха с хартиени табели "До хотел Хемус"
За съжаление, при такива мащабни промени на линии 72, 76, 102, 204 и 604, същите не бяха с временни разписания, тоест трябваше да влязат в нормалното си време с обиколката, която правят -> нещо невъзможно, водещо до много големи закъснения.
В същото време автобуси 10ТМ и 94 си докарваха прилични почивки на крайните спирки заради съкратения маршрут до хотел Хемус. На кв.Хладилника се събираха едновременно за почивка 4 от 5-те коли по линия 10ТМ.
На последно място, но най-важното - таблата си показваха времена на пристигане на закрити спирки, което подвеждаше хората, те седяха и чакаха, без да прочетат съобщението, закачено на спирката  :help: (факт - на всяка спирка имаше закачено съобщение)
Дано ЦГМ и СО си вземат поука и следващия път направят временни разписания , макар и за половината от деня, което ще улесни и пътници, и водачи.

Тези хартиени табели на 10ТМ ти или някой друг доброволец ги е правил, защото изглеждаха много красиви за стандартите на гаражите на СА.
Наистина трябваше някакви временни разписания, защото при този недостиг на шофьори, при планиран маратон от 4:30 до 16 часа да се пускат 5 коли 10тм и 7 коли по 94 си е абсолютно разхищение.

11
Като освободят 100 шофьора от Карат С щат не щат ще карат и за Автото.

И аз си мислих същото, но Карат имат междуградски и международни линии, на които могат да отидат да работят шофьорите на градските. Отделно имат и курсове за Италиянския лицей, където в момента работят предимно пенсионери.

12
Идеи / Re: TМ 1
« on: 15.10.2018, 15:39:33 »
До гара Север освен въздух друго няма да вози. Ще се увеличи дублажа с редовната 7 и сравнително редовната 6.
До депо Красна поляна също нищо няма да подобри. Според мен просто трябва да се закрие.

И аз споделям това мнение, като шестицата се увеличи с две коли целодневно, които да с еобслужват от Красна Поляна с Песи, дори може и 3-4 песи да се пуснат. Трасето на шестицата в сегашния му вид не е по-лошо от това, което беше на България преди тазгодишния ремонт, както и на участъка между Ц. Гара и Клементинска болница.

Трамвай от Иван Вазов до Красна Поляна би вършил работа на мен, но май и на немного други хора

13
Трамваи / Re: Дюваг
« on: 09.10.2018, 10:44:49 »
Нали има един четириосен с ремраке, който е продаден отдавна и се съхранява? Но забравих 4214 ли беше?

15
Сега с електронните карти правят друго. На колежка сина - дал си изтекла, незаредена електронна карта, контрольорът му я чекнал и.......не са го глобили, но самото чекване вижда, че е изтекла, и я блокира, слагайки глобата директно в системата. И после майка му като отишла да я зареди - не може, без да се плати и глобата. Та ако се знае, че картата е незаредена, по-добре не им я давай, ако е поименна.

Това е много важно! Дори контрольорите твърдят, че картата се блокира автоматично. Всеки човек като си купува карта трябва да проверява валидността й на касовата бележка. Майка ми си изпати точно по този начин. Зарежда си картата, казва "продължавам без прекъсване от Трети", служителката чува от "Пети", майка ми не поглежда валидността, на 4-ти се качва контрола и й блокира картата. И контрольорите се кълнат, че нищо не могат да направят и я питат защо изобщо си е подала картата, тя им обяснява, че се е доверила на служителката.

16
Емо,ще те помоля да цитираш точният текст/наредба която регламентира това право на проверяващия орган!

За съжаление не мога да намеря точния текст. Но ако действително само Наредбата на СО им дава право да изискват документ за самоличност, а самата наредба е в противоречие със закон, то явно нямат право.
Моята теза да имат право е, че ако тръгнат да пишат акт и нарушителят сам си каже данните, то нищо не му пречи да даде данни на свой познат и така да се напише акт на някой, който изобщо не се е возил. 

17
Автобуси / Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« on: 04.10.2018, 14:16:47 »
Пост 340 от мен. Няма промяна оттогава, никой ман не е пускан налиния по наряд.

18
Автобуси / Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« on: 04.10.2018, 11:58:44 »
Прекалено евтино се продават, но по-добре така, отколкото да се бракуват.

19
Контрольорите имат право да изискват лична карта за да напишат акт ако е необходимо да се напише такъв.

20
Ремонтът не е приключил. Това е междинна фаза.

Pages: [1] 2 3 ... 821