Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 586
1
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: Yesterday at 23:06:10 »
Възможно е, така ми излезна като информация като търсех нещо съвсем друго за разхода и надеждността, че автоматика е българско изобретение, като интересно че на 2-3 места ми излезна така. Иначе при търсене в уикипедия пък излиза че е изобретен в Канада, ха сега де.

2
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: Yesterday at 22:40:02 »
Това е по-скоро за темата за разписания.

Иначе по повод разхода и работата на автоматичните скоростни кутии, се поразрових малко в гугъл и съвсем случайно намерих нещо друго интересно-оказа че се Българин е измислил автоматичната скоростна кутия. Излезна ми първо някакво четиво на английски и немски, където беше споменато че автоматика е Българско изобретение и после го открих че българин изобретява автоматика, доколкото разбирам човека още е жив и е Софиянец но живее извън България. Ти да видиш, колко неща са Българско изобретение, наред с компютъра и дигиталния часовник.

Ако не бяхме ние сигурно още щяха да си карат масово автобуси с ръчни скорости.

3
Какво им е толкова буклучавото, специално тези около мен вече 4-та година нямат проблеми. Харесва ми и че са по-дизайнерски и могат да дават и друга полезна информация. Според мен си вършат добра работа за по-слабонатоварени спирки.

За такива като на Орлов мост и Плиска са по-добре другите, които изписват само линията и минутите, защото изреждат всички линии по-бързо.

4
И тояпът да вземат да гооправят като хората както си е по книжка, че да не стане пак така.

5
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 20.09.2018, 22:30:54 »
Е та късите сега са на 98, до Железница не са ли повече километри, отколкото на 83? също така и на 163. Преди това бяха само на 111 и там са бая километри. 83 обикаля много но като километри май не е много дълга.

6
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 20.09.2018, 20:59:34 »
И в пощите май имаха такива.

Навремето е било забранено да се продават баничарки на обикновени граждани, за да не извършваш частни услуги с тях и всички са били държавни. За това не е имало и москвич 403, 407 комби а после съм чувал че и комбитата са били много връзкарски.

7
Обаче ако Солариса искара 20-25 години а руските искарват по 6-7 тогава Солариса излизапо-евтин с времето, или на същата цена. И това трябва да се гледа а не само абсолютна стойност. Защото ако поръчваме руски ще трябва да ги сменим 3-пъти до тогава и то все тая. Само дето ще дадем сумата на 3-пъти.

Интересно и на какво се дължи такава голяма почти тройна разлика в цената на една и съща каросерия като тролейбус и автобус? Уж тролея бил по-опростен, няма я сложнотията с автоматичните скорости, мехатроника и подобни а е почти 3-пъти по-скъп и с 3-пъти по-ограничено приложение.

8
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 20.09.2018, 20:43:58 »
Спомням си ги късите Конекта като ги докараха чисто нови направо от завода-трябва да е било някъде зимата на 2001-ва, или 2000-та хммм....за пръв път се качих на такъв на линия 111 и беше голям кеф. Отначало бяха само няколко наред с Икарусите. Беше в един голям студ и в Конектото вътре беше жега, всичко ново, лъскаво, голям кеф и много модерно изглеждаха с тези лепени стъкла. Май тогава ни бяха първите автобуси с такъв тип стъкла. Пристигаха на няколко партиди и полека обновиха цялата линия 111 с такива. Кефа обаче беше само докато хората им се нарадват, линията се оказа крайно неподходяща за къси автобуси и в тях беше постоянно тъпканица, хора оставаха по спирките и негодуваха.

Спомням си че отначало започнаха да доставят къси О345 но после май са ни предложили да ни направят от по-новия модел който излиза тогава -Конекто. То е горе-долу същото, но с по-модерна и актуална визия и дизайн. За това част от доставката е с къси О 345, иначе може да са били една и съща поръчка. Макар че късите зелени май дойдоха една година преди това, или някъде пролетта или лятото не си спомням точно.

А отначало май дойде само един къс зелен и то в Дружба и работеше известно време на 76. Със сигурност съм се возил там това трябва да е било някъде ппролетта-лятото на 2000-та.

Като цяло всички тези доставки на О 345 и Конекто, било те къси или съчленени бяха голяма радост и удобство за пътниците. Преди това всичко беше Икарус и Чавдар-и, и втора употлеба О 305-ци, ама всичко в много лошо състояние с изключение на част от  О 305-ците. За това бяха такъв кеф тогава всички тези доставки. И разписанията бяха доста натегнати и много ги юркаха. Според една саттия в Авто Труд от 98-ма е трябвало да се доставят общо 400 О 345  и МАН, но явно кризата и липсата на пари са си казали думата.

Можем да заключим, че след Икарусите серията О 345  май се явява следващата най- успешна доставка на автобуси. Все едно точно за нашите разбити пътища са правени.  Конектото обаче е поръчано много постно, особено късото, нито климатик, нито нищо, най-слабия двигател и най-опростените скорости. Става за линии като 111 по правото и равното, ама по планински линии като 63, 66 като задържи на 1-ва по стръмното не може да мине на 2-ра, на спускане е проблематично. Тоя рейс е правен само за града и за равното като че ли за да работи най-оптимално.

9
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 19.09.2018, 21:34:00 »
На мен ми се струва че късите зелени О 345 са една идея по-хубави от късите Конекто. Преди бях чел че зелените са с 4 скорости на ЗФ плюс половинка, а Конектото било някакъв опростен автоматик на Воит само с 3 скорости. Така ли са наистина? Като че ли наистина зелените вървят повече, а Конектото ми се струва по-тромаво. И при двата иначе двигателя трябва да е масовия 6-цилиндров ОМ 457.

10
Като наблюдавам как жестоко се мъчат БМЦ-тата претъпкани по баира на Митрополит К. Видински и връщат скоростите, вървейки с 5 км/ч нагоре, май Манчетата са си направо супер в сравнение с 27**.

Явно си се изкачват, защото виждам няколко пъти на 98 ВМС, а дори веднъж видях и на 93 където е доста по-стръмно и беше доста пълен с правостоящи. МАН-четата и на мен ми харесват много повече.

11
Да командироват някой от гаражите на Столичен автотранспорт, който разбира повече да види какво е хубав автобус и да дава съвети при поръчки после, вместо да купуват разни китайски.

12
Автобуси / Re: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)
« on: 19.09.2018, 21:01:05 »
Абе 302-ките не знам дали ще ги спират, ама са започнали да ги изкъпрват и ремонтират. Видях вече няколко пребоядисани, изкърпени. Може би все пак ще останат няколко и ще допълват туристическите за Витоша, или ще спасяват положението по други подобни линии като падне повече сняг и закъсат автоматиците. Според мен не са лоши автобуси и като се стегнат могат да се ползват. Не съм чувал за някакви сериозни проблеми с тях, че чак пък да се налага да се спират. Писали сме вече, че са по-удобни за тези линии от МАН-овете, защото имат повече седящи места и по-удобни седалки.

Иначе Дружбенските МАН-чета някъде зачезнаха, бяха си редовни на 314 но от месец някъде не съм ги виждал.

13
Ами точно според правилника като караш такова голямо МПС може да си направиш маневрата през която и да е лента ти е удобно. Също и при излизане от спирка и заобикаляне трябва да те пропуснат. Нали за това е професионален шофьор за да взима решения, а другите не са и трябва да се съобразяват. Не е ли така? Ето че е преценил как да направи маневрата правилно и да превози хората безопасно щом нищо не е станало.

Иначе останалите участници в движението също трябва да проявят разум като видят автобус на спирка и да се движат със съобразена скорост, така че ако тръгне да излиза от спирката да могат да спрат и да го пропуснат безопасно. Все пак става въпрос за 5-6 коли, а в автобуса може да има 150 човека.

14
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 19.09.2018, 10:25:27 »
Абсолютно аз това съм го казвал много пъти. Занимават учениците със всякакви глупости, ама не и с това което се търси и е актуално. Търсят се в София шофьори на тролеи по спешност, ама в колко училища започва да се говори за това на децата да се зарибяват от последните класове да продължат по този път? Вместо това ги занимават с психология, политика и какви ли не глупости. Помните ли началото на 90-те примерно в шофьорската професия колко млади хора имаше на по 22-23 години и колко има сега?

Дежурното оправдание от хората които седят без работа "ами предлагат ми работа, ама не ми се работи това, щото трябва да се носи, трябва да шофираш, може да се оцапаш" и подобни. Дори и в най-големите периоди на криза с по 20% безработица пак си имаше такива незаети работни места, предлагани на хората и никой не ги иска. Даваха един репортаж за един човек, собственик на кравеферма, който дава и по 1500 лева заплата и осигурява безплатно квартира и пак не може да си намери хора, и губи хиляди оборот, щото било "мръсна работа" и в голямата криза когато имало над 50% безработни в селото пак никой не искал. Явно има нещо сбъркано в цялата тая система още от долните класове когато се промиват мозъци.

Ако спешно не се вземат някакви мерки, до 10-15 години има опасност цели професии да изчезнат, защото работещите ще се пенсионират до тогава а млади желаещи няма.

15
Така е, останалите участници в движението трябва да се съобразяват с него а не той с тях. Като нищо ако е било пиков час в това съчленено конекто да е имало 150 човека, редно е останалите да го пропуснат да си направи маневрата. Шофьора така си е преценил, а другите следва да се съобразят и да му осигурят предимство. И както Емо каза, нищо не е станало все пак.

16
Уж са хебави тия Сетри, чевал съм добри отзиви точна за тези модели.

Мислех че точно тези малките фирми са свестни, които имат по няколко автобуса.  Винаги съм се чудил как си избиват разходите, като пише че имало 9 пътника в автобуса, и редовно ги виждам как заминават от София с по 10-15 човека. Явно не им е много розово положенето и при тях, ама това не ги оправдава ако правят такива мизерии като с качването на пътници от Сандански, не е това начина да си привличат пътници.

17
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 18.09.2018, 23:58:01 »
Вярно че имаше и такива, Олтсит Клуб нещо си се води модела. Но пък за времето си беше много стилен и модерен дизайн, както и интериора ако можете да намерите снимки в гугъл. И емблемата е като на ситроен почти. Скоро не съм виждал такъв в движение.

18
Други градове / Re: Ямбол
« on: 18.09.2018, 10:16:49 »
Ще видим как ще я поддържат тая модерна техника там, сигурно за по-сериозен проблем ще трябва да ги карат до сервиза на МАН между Божерище и София. Как ще им правят диагностика на скоростните кутии например или при разни проблеми с електрониката.

19
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 18.09.2018, 10:12:33 »
Моля! Да има сега по-малко работа от преди? В Нашата фирма, и в на други където работят познати имат такъв дефицит на работници, че ги канят дето се вика от вратата да идват да работят, ама няма желаещи. И мен все така ме зарибяват приятели, даже взимали бонус ако доведеш нов работник. На много места е така, питай и в градския транспорт ако искаш и там търсят, питай в някой хотел, в някой от големите логистични центрове да видиш за какъв дефицит става въпрос, на някои места ще те вземат още преди да те изчакат да си извадиш документи и ще ти ги направят фиктивно, е са много закъсали. Абсурдно е да се твърди че няма, може би след 89-та година единствено периода 2003-та-2008-ма да е имало малко повече търсене, ама тогава бяхме и повече хора, от тогава са избягали още.

Най-гладните години с най-много безработица като че ли бяха 96-97 до към 2002-2003-та и след това 2008-2009-та до към 2014-та когато изведнъж се отприщиха нещата. В тия два периода е стигала и до 20% и тогава се разбягаха най-мнтого хора.

А няма как да не са изнервени повече хората от преди, точно защото няма персонал във фирмите, и малкото останали да работят вършат много повече работа и карат по 7-8-10 дена без почивен ден, няма празници няма събота и неделя. Като нямаш време да се наспиш като хората, да излезеш да си видиш приятели, да отидеш нанякъде нормално да ти е по-изнервено.

Сега друг е въпроса, дали тези силни периоди и периоди на кризи са резултати от нашето управление, или просто световната икономика през 10 години има възходи и падения и веднага ни се отразява и на нас.

20
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 16.09.2018, 20:34:02 »
Ситроена е много як, ама собственика му щом е паркирал така напрего на тротоара сигурно е пълен глупак :)

В самото начало на 90-те разни такива като Опел кадет капка, такъв Ситроен, Хонда Сивик като на снимката с 305-цата от бяха голяма гъзария. Само децата на големците имаха такива.

Pages: [1] 2 3 ... 586