Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 591
1
Точно този от ГДР със сменения двигател си го спомням като един от първите с нов двигател на линия 111. Спомням си като се качих един път и очаквах познатия звук, но звука беше коренно различен и по околовръстното направо летеше, въпреки тъпканиците тогава. Да е било точно там някъде, 95-та или 96-та година.

След това си спомням и един от късите преправяни, 1313 и той с нов двигател. На линия 93 и 66 големия баир след центъра на Драгалевци не го усещаше дори пълен сигурно на 4-та го е взимал. И той много вървеше.

2
Хайде бе! Понякога като ходя от един обект на друг сменям и по 2-3 транспорта. Но съм толерантен защото знам какво е да се работи без персонал, и тълпи от хора да чакат на теб, в много фирми е така.

3
На това видео, отразяващо тежката зимна пътна обстановка в североизточна България на 2 пъти минава съчленен Чавдар  В14-20



А пък на последната снимка на София 100 се вижда и друго интересно, един Чавдар М81, ако снимката наистина е от 200Х и някоя година този до доста късно е останал в движение.

4
Автобуси / Re: Чавдар В1420
« on: Yesterday at 23:26:07 »
Мда, добре се получи и много хубаво става рейсчето, с такъв мерак и труд ще стане като от завода, особено като му сложим новата боя :)  Наживо започва да става много хубав с новия грунд и ламарини. Точно като по учебник с огъването, обкантване, бертване, хубави заварки.

5
Ами ако заради задръстванията на шофьора му е свършило работното време? Много е тегаво така, не става тая работа без да имаш хора, да си толкова часове на работа да трябва да си изпълниш курсовете за да вземеш пари а вече да ти е свършило работното време, на другия ден да трябва да ставаш рано за работа и да не си почивал от кой знае колко дни вече. Мисля че при тая липса на персонал навсякъде трябва да сме толерантни към малкото останали работещи хора.

Нали си представяте колко изнервящо е в тоя трафик и лудница сума ти дни наред да си на работа и да трябва да ставаш посред нощите да не може да се наспиш като хората. Е повярвайте много е трудно да си любезен с хората като си недоспал на тежка работа и не си почивал от сума ти време.


Добре отпочиналият човек е най-продуктивен на работното място се казваше в една поговорка!

6
Ще си  карат старите автобуси, какво да ги правят?.... Все още се търкаля, па макар и последните О 305 Г, някои хора тук за бракуване на БМц говорят.

Е според теб старите ВМС-та стават ли за нещо че да не се бракуват и заменят с други? Жалко че не мога да кача едно видео от преди няколко дена на едно така се размества и разпада каросерията че няма на къде повече. Да не говорим как реват и как са им изгнили вратите отдолу. Конектата, та дори и 302-ките са ми по-удобни на мен, не съм виждал такова нещо при тях така да се разпада каросерията. Нека преценят по техническо състояние а не по-възраст кое да се бракува и кое не. Тъпо ще е например да бракуват някое Конекто или къс О 345 преди ВМС, в пъти по-удобни са.

7
Електрическите наистина са най-ефективни когято има постоянно тръгване-спиране. При такъв режим ако погледнете например компютъра на някое Конекто ще се удивите че при рязко подаване на газ показва разход от 80/100 дори. Така че за линиите, които седят повече в задръствания по-добре там да пускат метанови  и електрически автобуси.

Иначе ми е интересно какво ще правят със старите автобуси, ще ги бракуват ли или ще се пробват да ги продадат някъде? Например старите ВМС, къси Конекат, съчленени Конекта и зелени. Или пък късите бели МАН-ове и О 302 Т дали ще ги бракуват или ще оставят няколко 302 Т резервни за 66 подобно както оставиха само няколко борйки О 305-ци.

8
Дане забравяме и гумения черен под на черни кръгчета, белите шперплатени плоскости под прозорците, развалените уплътнения на капаците на двигателя. Понякога и едни пластмасови седалки със желязна дръжка отгоре. На Икарус 180 може все още да не са слагали такива а да са тапицирали оригиналните с черна гума. От Икарус и Чавдар тай мода със същите матиреали се прехвърли и върху О 305-ците, а после дори и върху някои О 345 Г.

9
Автобуси / Re: Yutong E12
« on: Yesterday at 21:26:56 »
Явно на ж.п. платформи или на автоплатформи. Не знам със едно зареждане дали могат да изминат над 400 километра до София и дали по пътя има къде да ги заредят. Иначе би било добър тест малко да се разработят, раздвижат и смажат 400 километра лек извънградски път.

10
Автобуси / Re: Yutong E12
« on: Yesterday at 21:12:43 »
Такава е била поръчката иначе може да се направи така че например в обедната почивка на последната спирка да се дозарежда, както и примерно за 1 мин. на някои междинни спирки.

Иначе не знам до колко да им се радваме-от една страна хубаво че се внедрява една иновативна технология на задвижване, ще се спестят доста пари от нафта или изграждане на ККМ ако беше дизелов автобус или тролей, от друга все още не е достатъчно развита и ще имадоста ограничено приложение.

11
Да ама дали всичко не се прави нарочно? Спомняте ли си какво се оказа, че автобусиня ни завод е фалирал по чисто политически причини. Когато е дошло време, средата на 90-те в 4-те ни най-големи града да се обновява автобусния парк държавата да даде пари твърдо отказали да финансират покупки от Чавдар, защото "не били доволни от качеството на това което са виждали през толкова години по улиците" и "достатъчно пари им били наливали вече толкова много години" и всякакви глупости. Въпреки че Българският автобус спечелил по всички критерии са доставени малко бройки само в София и Бургас. Голяма пречка се оказва тогава и кмета на София който също твърдо отказва повече да се поръчват автобуси от тази фирма пак заради това че не му харесвали през годините и че докато той бил кмет щял да направи всичко възможно в София повече да не се купуват автобуси от тази фирма. Е това ако се окаже че е истина ако не е нарочно направено не знам какво да е.

Ами ако беше станало обратното и пък бяха защитили родното и бяха казали " ако не купувате пак от нашия си завод няма да ви дадем пари за нови автобуси" сигурно в момента картинката щеше да е съвсем друга.

12
Който е по-технически грамотен и знае как се правят заварки, каросерии, обшивки и разгледа един автобус може да каже дали е добре направен или не. Същото важи и за който разбира и от техническата част, макар че то като се замисля май само няколко производителя по света правят читав автобусен двигател и почти всички производители слагат няколко вида двигатели само. Къминс, Мерцедес, МАН ,Даф и още няколко. Било то турски, европейски, китайски, руски.

Иначе ако си спомняте последния опит да се прави нещо такова у нас беше някъде 2007-2008-ма. Една фирма от Елин Пелин или Нови хан бяха купили лиценз от Ден Оудстен, бяха внесли и шасита за автобуси и бяха започнали да сглобяват автобуси. Май имаше сглобени само 2 автобуса и един тролей, който обиколи цяла БГ на тестове. Изглеждаха сравнително добре направени, автобуса мисля че беше с двигател Къминс и откара няколко години в движение. Таблото на шофьора беше малко груба отливка. Но салона, обшивката, подовите настилки според мен бяха доста добре направени. Не знам какво стана  с тях, явно не са могли да се преборят с евтинджоците от турция и китай.

Не е лоша идея обаче да се оборудват някои халета например в Трамкар и по подобен начин да си сглобяваме ние автобуси. Да взимаме шасите, мостове, двигатели а тука само да ги сглобяваме така че да отговарят на нашите условия, вместо да идват чак от Китай. Няма да се учудя и по-евтино да ни излезе така. Ако се ушлайфаме да ги правим хубаво, като нищо да започнат и да ги търсят вместо разните марки като Исузу, Темса, Карсан и подобни. Щом на някои места у нас може да се разглоби до скелет цял трамвай/автобус/тролей и да се сглоби на ново със всичко защо дане може пък да се направи и цялана конструкция от профили като ни доставят шаситата.

13
Автобуси / Re: Yutong E12
« on: 15.10.2018, 00:09:46 »
А малкото електроавтобусче 3640, което беше почти половин година в София къде го зареждаха? Докато изградят тия зарядни станции сигурно ще ги зареждат както са го зареждали и него.

14
МАН-овете са произведени в завода в Полша, а не в турския. Чувал съм коментари че са най-доброто което имаме в ГТ в момента, като качество и изработка. А ги ползват почти из цяла Европа повсеместно. ВМС-тата, дори и чисто новите са комфортни но и зглеждат все едно са дялани с теслата. Като се качиш на такъв плоскости пукат, скърцат, седалките са неудобни и на тясно. Същото важи и за другите евтинджос марки, като Ютонг, Темса, Карсан, Исузу и подобни, да удобни са като са нови, защото са слагани хубави агрегати, ама си личи на фона на МАН-овете и Конектата например колко по-груба изработка са.

15
3611 - 305
3822 - 314  :help:  :help:
Това значи ли, че пак пускат късите МАНове в движение?

А дано, че зимата в тия ВМС-та ще умрем от студ с изгнилите им врати и слабото парно. Освен това са много разколачени и им се размества пода отзад като друсне направо подскачаш от седалката. МАН-а е в пъти по-добре от тия разколачени ВМС-та.

16
А аз така мисля, както казах Икаруса си е автобус легенда, обаче и аз съм на мнение че например серията О 345 и Конекто май ще излезнат по-читави и здрави. От О 345 също има такива на по 20 години без ремонт, Икарус не е имало да откара толкова години и километри без ремонт. И да е имало си е било чист късмет. Почти всички да не казвам всички които откараха до след 2010-та бяха с нови двигатели и след ОР. Както се вижда и статистически повечето са бракувани на по 12-13 години и са искарвали по-малко от Чавдар 11Г5.

Същото важи и за Мерцедес О 302 Т, много здрави машини, вече са почти на 30 години а още се движат и то по най-тежката откъм профил линия на ЦГМ-66 и може би една от най-тежките като пътникопоток. Работят си относително безаварийно все още. Има разлика между турски автобус, едно е лицензното производство на МАН и Мерцедес, друго е разните тип Исузу,  Темса,  Карсан и подобни пластмасарии.

Да не говорим за произведените в Германия Мерцедес О 405 които има доста в движение над 30 години по различни места у нас, Мерцедес О 305 Г и хюлиез които на 35 години масово си бяха още в движение, а все още има и такива на почти 40 години в движение. Спорно е доколко ремонтите са им били ремонти. Спомням си края на 90-те някъде или началото на 2000-та първият Хюлиез минал ОР в Дупница, нещо от рода на 3600, 01 или подобно. Като се качих на него щях да припадна, нищо общо с красивия оригинален салон. Вътре беше един бял шперплат навсякъде, вече започнал да се раздува, едни пластмасови седалки с метални дръжки и сив балатум, изглеждаше по-зле от преди ремонта. Представям си каква е била реакцията на шофьора му като е отишъл да го вземе и го е видял в такъв вид.

17
Или пък може да нямат персонал и за това да се получават по-големи интервали от посочените. Неведнъж ми се е случвало при обявен един интервал в пиков час на таблата в някоя станция да чакам и да покаже на таймера с няколко минути повече. Редовно се случва на станция Искърско шосе.

18
Безавариен път тогава да им пожелаем до тук и да са ни честити! Вярно ВМС ама поне първите години ще е удобно и новичко-климатик, топло зимата. После сигурно ще се разколачи като другите ВМС-та. С доставката на тези ще се бракуват ли част от разколачените стари ВМС-та? И дали този път ще пускат от тези и по излетните линии или ще оставят пак 302-ките до следваща нова доставка? Предполагам че част от старите ВМС-та, късите бели МАН-ове ще заминат. Освен ако при връщането на лините от Карат се окаже че пак не достигат автобуси.

19
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 11.10.2018, 22:23:21 »
Прости хора само търсят сензация, как пък не им светна лампичката че може да се е спукала възглавницата и да е паднал въздуха? Много е виждал байчо на село автобус и знае какво представлява, да си гледа там животните и да не снима там дето не разбира. Бас държа че е по-изправен от кочината от която е снимал и че сиурно ще се кара още повече години от кочината му.

Аз доколкото виждам въобще не вози хора, дори и да вози със сигурност ще откара още няколко спирки и ще се прибере за гараж. Какъв е проблема?

Беля може да стане ако това се случи напрпимер по линия 66 в завой и автобуса е претъпкан.

20
ОФФ: Това ли е гаража след строежа на метрото...модерно изглежда. Вече на сухо ли ще се държат?

Pages: [1] 2 3 ... 591