Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - София 100

Pages: [1] 2 3 ... 80
1
Чавдари М80 и по-стар модел, заснети пред джамията в Разград в периода 1973-1983г. Източник: https://www.e-pics.ethz.ch/index/ethbib.bildarchiv/ETHBIB.Bildarchiv_Dia_298-00593_260942.html

2
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 20.09.2018, 22:23:06 »
Някои от снимките сме виждали в LostBulgaria,  но останалите са приятни за окото:

https://www.ddrbildarchiv.de/search.php?d=1&text=Bulgarien+

Тези са още по-красиви:  https://www.e-pics.ethz.ch/index/ethbib.bildarchiv/index-000244.html

3
На първата снимка се вижда нещо като Бреда с инв.№134, зад него ДТО №41. На втория кадър ДТО-то е с пантограф вместо с лира, годината е 1962(издание на книгата). Източник:
https://www.ebay.de/itm/Bulgarien-Zwischen-Sofia-und-dem-schwarzen-Meer-VEB-F-A-Brockhaus-ca-1962/113257671043?hash=item1a5eaee983:g:Q5IAAOSwIJtbjt2E

4
Не казвам, че са перфектни, а приемливи. Все пак цената на Тролза е 4 пъти по-ниска от тази на Соларис. А дали един Соларис има 4 пъти по-дълъг експлоатационен срок, със сигурност не.
Интересна дискусия. От обективна гледна точка съвсем правилно заключение, но не бива да подценяваме и разходите за поддръжка. Покупната цена на руските тролейбуси е по-ниска, но вложенията за да може такъв тб да остане в експлоатация колкото един Соларис ще бъдат значително по-високи като сума. Овехтяването ще бъде също по-бързо, дотолкова, че рентабилността на експлоатацията и ремонтите ще бъде по-ниска. Като добавим и по-продължителният престой извън движение предимството на по-ниската цена ще се стопи.

5
Автобуси / Re: BMC Belde 220/250-SLF
« on: 20.09.2018, 17:40:56 »
Любопитно ми е с какво ще заменят МТК старите BMC в ролята им на аварийни автобуси ?  Повечето от реновираните 250-SLF  се движат почти всеки ден по северните крайградски линии. Явно има нужда от тях въпреки новите автобуси. И днес 7025 беше по А 30. Не зная какви резултати по отношение на надеждността демонстрират последната доставка автобуси,  но практиката с предишните  показа(на пътниците), че има трудности с пълната работоспособност в първите месеци.

7
Някои интересни снимки от миналото. 

8
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 19.09.2018, 22:12:27 »
Животът в столицата и НРБ през 60-те години:  https://www.sz-photo.de/result_webshop/bulgarien-oeffentliches-leben-in-den-1960ern---reportage-vony-gert-maehler/dossier-1.816611
Снимката на Бреда с инв. №132 вече е пускана.

9
По улиците на София преди 1945г. Снимката може би е огледална :neznam:

10
2011(настоящ 3011) по линия №2, 2004г. Източникът е изписан върху снимката.

11
Трамваи / Re: T8M-700 (900-939)
« on: 16.09.2018, 21:19:36 »
Три стари снимки на 905, 925 и 930, направени от началото на века до 2004г. Тази разцветка, започнала от 909 беше една от най-сполучливите, излизали от Трамкар някога според мен. И до днес се чудя защо не беше въведена на всички модели български мотриси.

12
Трамваи / Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« on: 16.09.2018, 21:07:46 »
Снимки на два наставнически трамвая: 701 по линия №19 на спирката на площад Македония около 2000-2003г.  и 829 по 2 от 2005г.

13
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 16.09.2018, 16:45:06 »
Няколко интересни снимки на столицата, направени в периода 1964-2001г.

14
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 15.09.2018, 14:27:24 »
Красиви кадри от 1977г.,  направени в София,  Бургас и Созопол. Прикачвам само по-интересните от тях. Източник:
https://www.delcampe.net/en_GB/collectables/photography/diapositives-slides/1977-areias-restaurant-pliska-lada-bulgarian-sofia-bulgaria-35mm-amateur-diapositive-slide-not-photo-no-foto-b3114-627310162.html

https://www.delcampe.net/en_GB/collectables/photography/diapositives-slides/1977-bulgarian-sofia-bulgaria-35mm-amateur-diapositive-slide-not-photo-no-foto-b3113-627309028.html

https://www.delcampe.net/en_GB/collectables/photography/diapositives-slides/1977-bulgarian-sofia-bulgaria-35mm-amateur-diapositive-slide-not-photo-no-foto-b3112-626742835.html

https://www.delcampe.net/en_GB/collectables/photography/diapositives-slides/1977-bulgarian-sofia-bulgaria-35mm-amateur-diapositive-slide-not-photo-no-foto-b3111-626742775.html

https://www.delcampe.net/en_GB/collectables/photography/diapositives-slides/1977-bulgarian-peugeot-504-sofia-bulgaria-35mm-amateur-diapositive-slide-not-photo-no-foto-b3110-626742700.html

https://www.delcampe.net/en_GB/collectables/photography/diapositives-slides/1977-bulgarian-sozopol-bulgaria-35mm-amateur-diapositive-slide-not-photo-no-foto-b3107-626742340.html

https://www.delcampe.net/en_GB/collectables/photography/diapositives-slides/1977-bulgarian-sozopol-bulgaria-35mm-amateur-diapositive-slide-not-photo-no-foto-b3106-626742250.html

https://www.delcampe.net/en_GB/collectables/photography/diapositives-slides/1977-bulgarian-sozopol-bulgaria-35mm-amateur-diapositive-slide-not-photo-no-foto-b3105-626742052.html

https://www.delcampe.net/en_GB/collectables/photography/diapositives-slides/1977-bulgarian-sozopol-bulgaria-35mm-amateur-diapositive-slide-not-photo-no-foto-b3104-626741977.html

https://www.delcampe.net/en_GB/collectables/photography/diapositives-slides/1977-bulgarian-burgas-bulgaria-35mm-amateur-diapositive-slide-not-photo-no-foto-b3103-626741752.html

https://www.delcampe.net/en_GB/collectables/photography/diapositives-slides/1977-bulgarian-burgas-bulgaria-35mm-amateur-diapositive-slide-not-photo-no-foto-b3102-626741668.html

https://www.delcampe.net/en_GB/collectables/photography/diapositives-slides/1977-bulgarian-burgas-bulgaria-35mm-amateur-diapositive-slide-not-photo-no-foto-b3101-626741611.html

https://www.delcampe.net/en_GB/collectables/photography/diapositives-slides/1977-bulgarian-burgas-bulgaria-35mm-amateur-diapositive-slide-not-photo-no-foto-b3100-626741557.html

https://www.delcampe.net/en_GB/collectables/photography/diapositives-slides/1977-bulgarian-sliven-bulgaria-35mm-amateur-diapositive-slide-not-photo-no-foto-b3099-626741413.html



15
Трамваи / Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« on: 14.09.2018, 21:57:32 »
От I - ви двигател на 810 се чува пронизителен свистящ  звук  при ускорение. Преди "модернизацията" и 909 издаваше същите звуци.  С остаряването си тези трамваи все повече  напомнят  за  Софиите и Българиите,  дори ми се струва, че субективно са станали по-пъргави от преди, но сигурно е заради шума и клатенето. Усеща се предсмъртната им патина.

16
Днес разбрах един любопитен факт - до края на 90-те години(ако не и по-късно) в софийския МГТ е било възможно да се пътува абсолютно безплатно при представяне на военна книжка пред проверяващите лица. Един приятел ми разказа, че в последните месеци от службата му е бил разпределен като куриер, който да взима пощата от пощенската станция в Младост и да я носи в поделението на Цариградско шосе. Използвал е автобусите цивилно облечен и често са го проверявали. Имало много случаи, в които уволнили се войници продължавали месеци наред да пътуват гратис докато контрольорите не схванали трика и започнали да проверяват стр.7 от книжката...

17
Инцидент спря метрото от и за  Люлин и Обеля:      www.dnevnik.bg/bulgaria/2018/09/14/3311309_incident_spria_metroto_ot_i_za_ljulin_i_obelia/?ref=home_main_news

18
Дизелов локомотив 04 серия в района на Видинско. Източник: "Видинският край",  ДИ Септември, С, 1988г.

19
Чавдар 11М3 с багажник на покрива, движещ се по бул. "Асен Балкански" във Видин. Снимката е взета от "Видинският край",  ДИ Септември, С,  1988г.

20
5 години след сполучливият екстериорен ремонт на синият авариен Чавдар състоянието му e както преди - избелял и ръждясал, с изкривени ламарини. Предполагам, че е оставен на доизживяване предвид възрастта му.

Pages: [1] 2 3 ... 80