Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - puflet

Pages: [1] 2
1
Пешеходната пътека в северния локал на Цариградско при спирката на Плиска.
И в 2-те локални при 'Плиска' са повдигнати пътеките.

2
Днес, 5.7.2012 около 14:30 има аварирал трамвай 4129 (не съм сигурен за номера), доколкото се вижда от терасата, задницата е "дерейлирала".
Мястото е Шипченски проход и Акад. Г. Бончев.

3
Според мен основната причина, да се пусне нет са именно камерите. Това че е пуснат free wi-fi си е чист бонус. И силно се надявам, че за тия 20 лева, не са пуснали някой ограничен пакет, че видеото набързо ще излапа трафика.
Иначе - като повечето от вас съм съгласен - интернет в градския транспорт е като барака със сателитна антена.

4
Не съм сигурен че пиша в правилната тема, но попаднах на интересно филмче по Nat Geo за Лондонското метро, и реших да го споделя с Вас.
http://thepiratebay.org/torrent/6859790/National.Geographic.London.Underground.Revealed.PDTV.x264.AC3..m
Вероятно не е нищо ново за повечето членове на форума, незапознатите като мен може би има какво да научат :)

5

Какво пък е това?
Чип-тунинг на тролея  :rolleyes: Аз поне си мисля, че това е системата за таксуване.

6
И продължението по темата ...

Quote
> http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2011/10/04/1168280_izcheznali_okolo_500_tovarni_vagona_na_bdj/
Около 500 товарни вагона, собственост на "Български държавни железници" (БДЖ), не са открити при преброяване на наличните активи. Това каза председателят на съвета на директорите на компанията Владимир Владимиров пред БНТ. Според него е възможно вагоните да са нарязани и продадени за скрап, да са изнесени цели или просто да не са открити от хората, които са проверявали.

Случаят се разследвал от "компетентните органи", които трябвало да установят причината за изчезването на вагоните. За изчезването на вагоните потвърди и министърът на транспорта Ивайло Московски, но неговата информация била, че липсват над 1000 и са изчезнали в последните 7-8 години.

Владимиров обясни, че от 2001 г. насам при инвентаризации част от товарните вагони на БДЖ се водели като "непреброени". В това число влизали вагоните, които са заведени като актив, но не са открити при поредната проверка. "Вместо да се отчете, че има вагони, които не са намерени, се появява термин "неброени вагони". На тази практика трябваше да се сложи край", каза Владимиров.

По данни на БДЖ товарните вагони са около 11 хил., а реално се използват около половината от тях. В същото време спедиторски и логистични компании се оплакват, че често БДЖ не може да осигури товарни композиции.

Междувременно днес продължават преговорите между синдикатите, ръководството на превозвача и представители на правителството за колективния трудов договор в БДЖ. Подписването му е едно от условията на профсъюзите, за да спрат подготовката за стачка в железницата. Страните ще преговарят до петък, като за този срок трябва да договорят и изменения в плана за преструктуриране на БДЖ. Ще се уточнява и намалението на броя на работещите в системата, както и мерки за увеличаване на приходите. Допълнителните постъпления са условие за отпускането на заема от 480 млн. лв. от Световната банка, поставено от финансовия министър Симеон Дянков в понеделник.

"БДЖ може да съществува след прилагането на сериозни мерки. Целият процес на оптимизация ще засегне и числения състав на дружеството и това ще стане след пряк диалог със синдикатите. По никакъв начин няма механично да режем хора", каза министърът на транспорта Московски.

Само 500 вагона липсват... а колко ли други 'активи' са вписани в графата "непреброени"?!?

7
Quote
> http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2011/10/03/1167850_bdj_shte_poluchi_zaem_ot_svetovnata_banka_ako_uvelichi/

Превозвачът "Български държавни железници" (БДЖ) ще получи заем от Световната банка, когато успее да събере достатъчно допълнителни приходи, за да може да плаща поне лихвите по старите си кредити. Това каза министърът на финансите Симеон Дянков след среща между представители на правителството, ръководството на БДЖ и синдикатите при премиера Бойко Борисов.

Дянков обясни, че Световната банка е "възторжена" да се подпише окончателното споразумение за отпускането на кредита. Той обаче спирал процедурата заради големите дългове на БДЖ, които са около 800 млн. лв. Дянков добави, че кредитите не се обслужват от 2008 г.

Преди няколко месеца правителството и Световната банка подписаха меморандум за отпускането  на заем от 480 млн. лв. за  държавния превозвача, с който трябва да се покрият част от старите му задължения. Кредитът е държавен и ще се погасява с пари от бюджета. С него трябва да бъдат покрити част от старите заеми на железницата, но отпускането му е свързано с преструктуриране и реформи в сектора, които да доведат до по-висока производителност.

Дянков не уточни колко допълнителни приходи трябва да реализира БДЖ, за да се пристъпи към отпускането на парите от Световната банка. Въпросите откъде ще дойдат препрати към ръководството на компанията, защото "не е моя работа да преценявам какви са мерките". Все пак каза, че това може да стане с привличането на повече товари и "баналната" продажбата на скрап.

От ръководството на БДЖ също не дадоха повече подробности за това как ще увеличат приходите си освен споменатата и от Дянков продажба на ненужни или бракувани вагони и локомотиви, както и на част от почивните станции на превозвача. Според директора на компанията Йордан Недев от това ще постъпят около 35-40 млн. лв. Не е ясно обаче дали този допълнителен приход е достатъчен за изплащането на лихвите по кредитите, каквото условие постави Дянков. Освен това постъпленията ще са еднократни и не е ясно откъде ще дойдат допълнителните средства след освобождаването от ненужните активи.

"Сложно е да бъдат изчислени разходите по лихвите годишно в момента. В много от задълженията сме в просрочия, текат наказателни лихви", каза Недев. Добави, че ако не се вземат предвид наказателните лихви, годишните разходи по останалите са "няколко десетки милиона". "Покрием ли загубата си, очевидно ще можем да ги плащаме със собствени средства", каза още Недев. Добави, че към момента загубата на БДЖ е около 25 млн. лв.

Конкретните разчети за разходите по лихвите и начините, по който ще се покриват те, трябва да бъдат изяснени до петък. Тогава отново ще има среща при премиера в същия формат. До последния работен ден на седмицата трябва да бъдат изчистени и другите спорни въпроси, които предизвикват недоволството на синдикатите - подписването на колективен трудов договор, плановете за намаляване на персонала и преструктуриране на компанията. Ако двете страни се разберат по спорните въпроси, от синдикатите ще спрат подготовката за стачката. И профсъюзите, и министрите, и ръководството на БДЖ обясниха, че на днешния разговор не е ставало дума за съкращения.

От мениджмънта на превозвача планират да намалят служителите с около 1000, като ги пренасочат към новосъздадени дружества за почистване и охрана, които ще се правят съвместно с частни компании. От там уверяват, че хората на практика няма да загубят работата си. Синдикатите обаче не са съгласни с мярката, която вече се прилага за колетната дейност.

И така като чета статията, явно никой няма идея откъде ще намерят пари, тъй че нищо чудно да го видим през крив макарон този заем :(

8
И на мен ми допада идеята като цяло, и си мисля че това е логичното развитие.
Но и на двете схеми, 20ката продължава по Иван Асен, което май доста пъти е коментирано че няма как да стане  :neznam: Определено съм и "за" линията по Г.М. Димитров, но специалистите да кажат дали е удачна.

9
И на мен ми харесва идеята на tonyyyy за пешеходни жълти павета  :fan:
Също съм на мнение, че дори Витоша да остане пешеходна, то трамвая съвсем не пречи.  :arrow: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=4620.0 А на Пиротска какво не й харесвате - пешеходна, с магазинчета  :rolleyes: И друго ми е интересно: разстоянието от НДК до св. Неделя е голямо, обаче дай да е пешеходна, е кой тогава ще го минава цялото това разстояние пеша?!

10
http://www.dnes.bg/sofia/2011/09/13/obshtinata-natiska-za-novi-bus-lenti-v-sofiia.128688

Mного ми е интересно как ще направят бус летна по канала между Графа и Орлов Мост  :blink:
Е как... както правят велоалеите - с кофа боя!
И да видим тоя път колко скъпа ще ни излезе боята...

11
Архивирани теми / Re: Трафикът
« on: 11.09.2011, 18:35:58 »
Те могат да си нарушават закона, но само когато са с включени светлини и звукова сигнализация ако не се лъжа? Това че имат буркан не им дава специален режим на движение! Друг е въпроса дали буркана не е пуснат за да стигнат по-бързо до кафето ...
И определено трябват камери ... във всяка патрулка и на всяко кръстовище и на всяка пешеходна пътека, щото докато всеки може да си кара както иска и да бута "почерпки", ще продължаваме да се избиваме на пътя! И КАТаджийте да не ми се крият по храстите, и на прави с малоумни ограничения, ами да отидат на наистина опасните участъци!
Просто това е една от многото държавни институции, които харчат нашите пари без да вършат нищо особено  :/

12
А не е ли по-добре да се промотира този тип изкуство, и да дадат някоя стена за да се радват художниците. Но да се знае, че извън това ще бъдеш накзан ако драскаш!
А и честно казано няма да е зле половината трамваи да минат през тези момчета, едни яки графити биха изглеждали по-добре от всичките нюанси на жълто  :rolleyes:

13
Табелката е без един стълб и от едната страна е заханата за този на осветлението и контакната мрежа?  ;)
Е не, стълбът за ККМ е по-назад, ако погледнеш тръбите за осветлението :bb:
И мен ми се струва че табелата е хваната за стълба, което не е нищо ново.
А ако ozzy е прав и наистина се държи само от едната страна - тъпичко  :D

14
Някой да забелязва нещо липсващо ;) :


Рискувам да стана обект на подигравки, но дай жокер моля те ... 3ти ден я гледам снимката и не мога да схвана какво не е наред  :blush:

15
Аз само се надявам viktorlc да греши!
Че е меко казано малоумно ако чехите работят с данни от 2001ва...  :help:
Това е метро по дяволоте, и съм на мнение че по-добре ако трябва година да се изкчака, но да се работи с актуални данни, а не децата ни да страдат заради днешните мошеници!!!

16
Днес на кръстовището на Цветан Лазаров и Асен Йорданов видях едно голямо жълто нещо с надпис "Matisa 20L", това ли е въпросната траверсоподбивна машина?
Гледал съм по телевизията едни машини, които "разбиват" баласта под релсите, и подравняват релсите. Това същото ли е?  :rolleyes:

Едит: Благодаря на CKD за поправката, прочел съм Maritsa явно  :neznam:

17
Архивирани теми / Re: Трафикът
« on: 04.09.2011, 12:11:41 »
Quote
Когато вали дъжд и падне сняг е изключително опасно да се регулира за самите полицаи. Тогава също няма да има регулировчици, защото за нас животът и здравето на полицаите са изключително важни, каза Богдан Милчев.
Простете невежеството ми, но "Зелена вълна" не се ли прави със светофари?
В 21ви век?!?  :help:

18
Ето едно филмче, където може да се научат подробности за лифта  :arrow:
http://kanal3.bg/?v=1729

19
Мисълта ми беше друга: панелите под НДК (доколкото съм чувал са чешко производсво) са запазили целостта си. Тъй като при нас не се ремонтира нищо, което не се разпада, те си стоят вече 30 години. И никой не се замисля за шума и вибрациите, които причиняват. Ако някой не ме е разбрал, да обърне внимание на шума при движение на трамваите по ремонтираните и по неремонтираните  (панелни) участъщи по Шипченски проход.
Накратко: този вид релсов път просто трябва да изчезне от целия град.

Май доста се отклонихме от темата, но живея точно на спускането след колелото в Гео Милев, и определено панелите имат нужда от ремонт. Тия звуци дето се чуват при преминаване от там не са нормални според мен  :neznam:
Ама трябват пари за ремонт :(

Pages: [1] 2