Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - AGENT 006

Pages: [1] 2 3 ... 499
1
Трамваи / Re: Въпроси и отговори
« on: Today at 22:49:19 »
Виенето идваше от редукторите между двигателите и талигите на Т6М-400, не от двигателите, а Т6М-700 са със съвсем различна система на предаване на задвижването.
Погледни моя сайт и ще си отговориш веднага.

2
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: Today at 22:36:58 »
Вие какво сте приискали? Все едно не знаете за какви личности и приоритети става дума. Дори и да става само за атракцион, а не за експонат пак ще е нещо. Най-лесно е да се сравняваме с държавите и градовете, които си ценят историята на возилата и организират верни с оригинала реставрации, но след като ние десетилетия наред не сме го правили и не знаем как да го правим не може от първия път да го направим както трябва.

3
Трамваи / Re: Въпроси и отговори
« on: Today at 21:42:14 »
Виенето идваше от редукторите между двигателите и талигите на Т6М-400, не от двигателите, а Т6М-700 са със съвсем различна система на предаване на задвижването.

4
Трамваи / Re: Въпроси и отговори
« on: Today at 21:03:00 »
Искам да попитам какви са разликите между Т6М-400 и Т6М-700.
Т6М-700 имат карданно предаване между двигателите и талигите и самите талиги са със съвсем по-различна конструкция от тези на Т6М-400 „София 100“. „София 100“ имат същата техническа рамка като Т8М-300 „България 1300“, които са двойносъчлененият им вариант, а тези два модела то своя страна са наследници на Т6М-801 „София 65“ и Т8М-730 „София 70“. При „София 65/70/100“ и „България 1300“ има два двигателя в рамката на талигата, които задвижват самостоятелно всяка колоос чрез редуктори.


На тази днимка можеш да видиш двигателите. Двата големи обекта от „опаката“ страна на талигата успоредни на колоосите, които се виждат кафяви, защото са покрити с прах.
Защо само 7ХХ и 8ХХ са модернизирани
Т6М-700 със серии 7хх и 8хх не са модернизирани с нищо повече освен подмяна на предния панел, с изключение на 701, който е в оригинален вид, подмяна на седалките и подовата настилка в салона и подмяна на цветовете спрямо актуалните цветове на „Столичен електротранспорт“ датиращи от преди 10 години. В техническо отношение са си същите. Т6М-400 „София 100“ и Т8М-300 „България 1300“ се смятаха за неподходящи за „модернизиране“ и респективно бяха изведени от движение през 2013 и 2014 г.
защо на трамваите 9ХХ е добавено още едно вагонче от оригиналния вариант, както и защо те са плоски на външен вид, а другите (7ХХ и 8ХХ) са като 3ХХ и 4ХХ на външен вид?
Трамваите от моделите Т6М-700 и Т6М-700М са „последните издихания“ на трамвайното производство в България и грубо казано един с един не е еднакъв и всички излизат от производство с купища дефекти. На много места из темите в този раздел можеш да видиш как потребителят mihailo ги нарича „недоносчета“.
Т6М-700 имат лицето на 701, а Т6М-700М имат лицето на 900-908/910-914:
701 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr
903 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr
Междувременно през 1990 г. е произведен единственият оригинален Т8М-700 с номер 900:

Т6М-700М създават по-големи проблеми от Т6М-700 и затова през 1998 г. те постепенно се превръщат в Т8М-700 с номера 901-908 и 910-914 със средна високоподова секция и запазване на оригиналния преден панел и също в Т8М-700М, които са с фейслифт на предния панел и средна нископодова секция.
Движещите се в момента трамваи от серия 900 са Т8М-700М фейслифт. 900, 901, 902, 905, 908, 910, 911 и 914 станаха 504-511 Т8К-503. 904 е бракуван след катастрофа и тежко дерейлиране при прибиране в депото през септември 2009 г. 907 минава основен ремонт след дерейлиране през 2008 г. и се връща с фейслифт на предния панел като на Т8М-700М, но няма средна нископодова секция. 903, 906, 907, 912, 913 и 915 - последните оцелели Т8М-700 и непреминалите фейслифт Т8М-700М 917, 918, 919, 920, 921, 922, 923, 924, 925, 926, 927, 930, 931, 935, 937 и 938 бяха изведени от експлоатация до средата на септември 2016 г. Заедно с тях от движение беше изведен и 939, който до е последният останал в движение Т6М-700М до 2007 г. Тогава влиза в „Трамкар“, където го правят Т8М-700М(с нископодова средна секция) и с уникален фейслифт. След извеждането от експлоатация на всички Т8М-700 и нереновираните Т8М-700М оставени бяха само 917, 924 и 939, които се използваха като резерви до активното въвеждане в експлоатация на зелените Шиндлеи от Базел миналата година.

6
Снимки / Re: Снимки (автобуси)
« on: Yesterday at 22:50:25 »

7
Трамваи / Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« on: Yesterday at 22:09:15 »
В този раздел има теми за всеки един модел, има и обща тема въпроси и отговори. Не съм искал да те засегна, извинявам се ако съм прозвучал леко грубичко и добре дошъл.

8
Трамваи / Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« on: Yesterday at 21:31:53 »
Т6М-700 имат карданно предаване между двигателите и талигите и самите талиги са със съвсем по-различна конструкция от тези на Т6М-400 „София 100“. „София 100“ имат същата техническа рамка като Т8М-300 „България 1300“, които са двойносъчлененият им вариант, а тези два модела то своя страна са наследници на Т6М-801 „София 65“ и Т8М-730 „София 70“. При „София 65/70/100“ и „България 1300“ има два двигателя в рамката на талигата, които задвижват самостоятелно всяка колоос чрез редуктори.


На тази днимка можеш да видиш двигателите. Двата големи обекта от „опаката“ страна на талигата успоредни на колоосите, които се виждат кафяви, защото са покрити с прах.

Ако имаш повече въпроси за тези модели обаче ги отправи в съответните теми. :)

9
Много ми харесва обаче как шофьорът на 3710 почти е „отървал кожата“ и всъщност се е измъкнал с минимални щети, защото Транзитът явно се е движил много бързо и ако ударът беше челен щеше да има доста повече структурни щети по автобуса.

10
Не бих казал, че точно тези джобове са с лоша геометрия. От снимките на Гугъл се вижда, че са изключително широки, не изискват рязък заход, просто се кара по бордюра. Що се отнася до плътното спиране до бордюра на мен ми се струва, че голяма част от пероните на спирките в София са проектирани лошо, а навесите пречат. Така е например на „Орлов мост“ в посока „Младост“/„Дружба“. Цяло София използва тази спирка, а навесите и будката на ЦГМ са на перона и го блокират като не оставят почти никаква зона за свободно придвижване на пътниците, а преди години там имаше и будка за дюнери, поне нея я разкараха. На Пазара в „Красна поляна“ за 45 посока метростанция „Вардар“ и 77 към Централна гара навесът препречва част от и без това тесния тротоар, който е широк колкото двама човека да се разминат и други подобни. Онази селска история с павилиончетата на „Окръжна болница от северната страна, които оставят две педи перон и други подобни примери. Перонът трябва да бъде широк и открит, а навесът да не представлява препятствие. Ето един подходящ пример - няма дървета, няма стълбове, будката мисля, че вече не е там, няма и навес, но има достатъчно място да се постави така че да не пречи на свободното придвижване и трансфер на пътници. Ето и още един пример всъщност.
Една цивилизована спирка не би трябвало да изглежда по този начин. Разрушиха всичко в островчето на обръщалото преди две години, но не го рекултивираха, не ремонтираха и не разшириха тротоара и не го оградиха, за да не се паркира върху него и в общи линии освен, че вече не няма навес, в който да си ударя главата не се е променило нищо друго.

11
CONECTO LF са с доста меки уплътнения и честно казано там можеш да си провреш цялата длан до китката през уплътненията при затворена врата без особени проблеми и може би системата няма да усети и няма да върне вратата. При малките Шкоди например уплътненията са доста по-твърди и там системата усеща ако има дори малко затискане.

13
Разни / Re: Строежи
« on: Yesterday at 09:03:24 »
Да не ме чуе дявол, но нещо новото строителство в „Люлин“ доста позамря тази година. В момента знам само за една новострояща се сграда на етап основи, намира се тук на мястото на старите складове, които вече не съществуват.

14
Не знам дали от Ахат са си представяли подобна гледка, когато са писали песента Дървото през 1989 г., но тази картина твърде много ѝ подхожда.

15
Разни / Re: Поздрави
« on: Yesterday at 08:42:36 »
Честит Рожден ден на Цанко и от мен с всички най-добри пожелания.  :)

16
Метрото през станция „стадион Васил Левски“ е спряно поради инцидент и движението по линия 1 се извършва до „Сердика“ и от „Жолио Кюри“ нататък, но във Фейсбук страницата на ЦГМ не пише нищо повече.

17
На перона на университета между ескалатора за изкачване от източната страна по диагонал до тактилните плочки до коловоза в посока центъра, се е образувало някакво странно надигане на два реда плочки по диагонал, нямам никаква идея от какво би могло да е.

18
Ако това е твоята баба или майка друга песен ще пееш !
По-скоро не бих я пуснал да излезе сама и същото щеше да направи и баща ми и майка ми и брат ми.

Цитирайте ми закон или разпоредба, който/която да казва, че движението на автобуси, тролейбуси или трамваи без устройства за предотвратяване на движението с ненапълно затворени врати е забранено.

Това не е превозно средство на шофьора, а превозно средство на оператора и ако има задължение всяко возило да се движи с абсолютно изправна система за спиране на движението при незатворени врати то тази отговорност трябва да се търси от оператора, а не от шофьора, пък няма значение дали шофьорът е махнал блокировките по своя инициатива, работа на фирмата е да не допуска такова нещо и да извършва вътрешен контрол над това ако карането с блокировки е законово указано като абсолютно задължително. Не мога да приема, че водачът на автобуса от инцидента вчера трябва да понесе цялата отговорност, че никъде в градския транспорт в София не се извършва контрол над наличността на блокировки, че е пълно с шофьори, които си затварят и отварят вратите, когато си поискат и блокировките не са абсолютно задължителни. CONECTO LF поне не всички от тях на Карат, нямат светлини индикиращи за отворени врати на бутоните, а дисплеят на компютъра не изписва тази информация, няма и камери. Подкрепям напълно мнението на Емо и не си мислете, че смятам липсата на блокировки за оправдание да се кара просташки. Тази седмица се возих при такъв шофьор, няма да кажа на кое превозно средство и кога, но ми беше адски неприятно и дразнещо да го гледам какво прави.

И в хода на така заформилата се дискусия бих искал да изкажа положителните си впечатления, че по линия 20 никога не ми се е случвало вратите да се отворят при ненапълно спрял трамвай и обратното да се затворят при вече потеглящ. В депо „Красна поляна“ също не съм забелязвал нещо фрапиращо, забелязвах го в началото на 3001-3024, защото на българските трамваи вратите са пълни флегми и ако не натиснеш бутона за отваряне в движение няма начин да се движиш стегнато и точно по разписание, да не говорим, че там няма един бутон за отваряне на всички врати. Явно ватманите не бяха свикнали с това, че вратите на ЧКД-тата реагират по-адекватно. По 5 също ми е направило впечатление, че са стриктни по отношение на вратите, но там е по-различно, защото пероните са тесни и претъпкани, почти всички спирки са преди светофар и ако не затвориш вратите предварително, за да покажеш, че ти идва зеленото и да кажеш по този начин на хората на перона да се пазят, със сигурност ще отнесеш сумати народ и вътре и отвън.

19
Аз предлагам водачът да бъде убит, обесен и главата му да бъде набита на един кол на спирката на ред с главата на Столарски до себе си.  :D

Казваш така, защото нещата са се случили така, а забравяш, че преди време една майка с количка жестоко се беше изгаврила, беше обиждала и псувала изключително коректният и културен титуляр на 2017, защото вместо да се качи с количката от предназначената за целта втора врата, тя се беше опитвала да се качи от трета и докато качи количката датчиците временно не бяха отчели движение и бяха затворили вратите през количката. Хората са неблагодарни и могат единствено да използват случая и мненията в своя полза, когато им изнася. Ами ако е имало блокировки и вратите пак са счупили нечии крака, защото това, че ще се върнат при препятствие не значи, че не биха могли да счупят крак или ръка на възрастен човек или да го съборят, така че той да падне и пак да се потроши и тогава пак някой ще викне срещу водача, защото така е най-лесно и защото никой в днешно време не може да се постави на мястото на другия. На всеки му е най-лесно да „търси отговорност“ дори да си няма идея как това да се случи. И в тона на последното изречение къде са били останалите хора в автобуса, защо не са извикали, когато са видели, че е имало затиснат пътник още в мига, когато вратите са се затворили, те не са длъжни да знаят с каква техника разполага автобуса и дали има блокировки или не и не трябва да разчитат, че има, даже дългогодишната практика трябва да ги е научила, че в София блокировките са отмряла практика освен за някои от най-новите возила. Не ме разбирайте погрешно, не оправдавам никого, но не е редно като стане нещо винаги да се хващаме да посочим някого с пръст и да кажем, че той е еднолично виновен за всичко случило се. Така и баба знае, а и точно статии написани с този език не са достоверен и непреувеличен източник на информация.

20
Снимки / Re: Снимки (трамваи)
« on: 18.10.2018, 20:45:32 »
Една снимка от вторник:
2416-5 16.10.2018 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

Pages: [1] 2 3 ... 499