Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Стререомонокъл

Pages: [1] 2 3 ... 16
1
Не знаех, че селото е било толкова голямо. Понеже комшията ми е споменавал, че е много близо до границата, винаги съм си го представял малко. Тъжна гледка са малките населени места, ама да не се отклоняваме от темата.

2
Единствената сериозна грешка е, че не се направи пълноценна пътническа гара, на която да спират бързите влакове и автостанция за 8, 10, 14 и 604 и така Гара Искър да остане като товарна и спирка за пътническите влакове. :rolleyes:
Бързите спират на "Искърско". Поне допреди 2-3 години спираха, сега не знам. Не знам дали и УБВ (бившите експреси) спират там.

3
От Петрово бяха бабата и дядото на един съсед и приятел. Отдавна са покойници и двамата. Дядката се казваше Сотир, но както и да е де, това едва ли интересува някого. Има ли все още хора, останали в селото или е обезлюдено?

4
Не знам, не съм много "в час" с темата и не ползвам градски транспорт в тази част, ама метрото не беше ли по-добре да мине под Брюксел/Христофор Колумб?

5
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 14.06.2019, 23:17:08 »
Остатъците от работилницата, заедно с няколко незавършени Софии още си е там...но инж. Велизар Андреев почина през 2001-ва, ако не се лъжа.....
Точно днес минах с колата по протежението на почти цялата улица. Някой преди години (в карая на осемдесетте) ми беше показвал къде е работилницата, но днес не можах да се ориентирам. Реших, че мястото е основно променено. Имаш ли представа горе-долу на кой номер беше?
 За инж. Андреев бях чел някъде преди време, че е починал.
 Иначе двата модела "София" ги видях за първи (май и единствен) път на стадион Академик, но не помня какво събитие имаше и по какъв повод ги бяха докарали.

6
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 14.06.2019, 23:08:28 »
За съвсем "пресен" модел не са имали части, със сигурност  :D. Човекът вероятно е имал добри връзки с някои правилни хора тук и в Германия (или друга страна отатък "завесата"). И като имаш и кинти... Иначе части за западни автомобили вкарваха и тираджиите, както и други хора, чиято работа е била свързана с пътуване на запад. Спомням си за един приятел на баща ми, който работеше като електро-автомонтьор в сервиза на СБА в Горубляне, както се сещате и "часпром". Беше се специализирал да работи по западни автомобили  и никак не му липсваше работа (и долари), имайки предвид, че говорим за началото и средата на осемдесетте и едва ли е имал голяма  конкуренция  :D. Човека си беше класически гъ*зар и плейбой от соца, а си имаше и "вид на изглед" м@мка му  :devil:.

7
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 13.06.2019, 20:36:39 »
Супер снимки! :fan: Не знаех, че има оцеляла "София". Спомням си, че оригинално бяха бели... или бяла, не знам колко екземпляра са били. Спомням си, че имаше и нещо като пикап с радиаторна решетка от ВаЗ 2107. А работилницата ако не се лъжа беше на "Кирил и Методий"

8
https://www.avito.ru/krasnodar/gruzoviki_i_spetstehnika/ikarus_256_inturist_novyy_1589335536
Продават го на 2900 километра, изобщо не каран, чисто нов....за над 400 хил. лева....
Кога е произведен? Не видях да пише. И защо не е използван?

9
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 27.04.2019, 03:16:41 »
Това червеното до Корсата Опел Манта ли е?  :D

10
Имам въпрос. Къде е било обръщалото на трамваи 4 и 11 до пускането на трамвайното движение по бул. Овча Купел през 1987?  За съжаление, гореспоменатата карта от 1966-а е доста съдрана и захабена. Освен това, като много малък съм си драскал по нея и на места е доста неясна. Виждам, че ТМ4 не завива по Константин Величков (тогава трамвайно движение по него няма), а продължава по Стамболийски заедно с ТМ10 и 11 (не се сещам дали нямаше още една линия). После, не съм сигурен, но ми се струва, че е по днешния Алеко Туранджа (или около), 4 и 11 се отклоняват, включват се по Комунстически Манифест. Обръщалото, доколкото мога да видя е някъде при прелеза при Вардар, където през осемдесетте стана тежката катастрофа с ТМ4 и локомотив серия 55. Всъщност, отдавна не съм я гледал тая карта, някъде съм я забутал, та за някои работи вероятно ме лъже паметта.

11
На една моя доста изпокъсана карта от 1966-а, участъка от чупката при гарата до сегашния надлез не е обозначен, предполагам, трябва да се подразбира Георги Димитров. Участъка от сегашния надлез до Хан Кубрат е обозначен като Лев Толстой. След това булевардът продължава като Станке Димитров. Не се сещам точно откъде продължава като Ломско шосе.

12
И според мен Дойран и Красно Село са твърде близко.

13
Не, трябват ни руски прелези.
Ха да видим сега как ще минават на бариера... :devil:

Ха ха, тъкмо копирах линка, за да го постна, ама ти ме изпревари  :D. Това съоръжение не само, че спира идиотите, но и при хлъзгав терен и евентуална невъзможност за спиране, предотвратява попадането на МПС-то на релсите. В Русия въвеждането му беше силно наложително, поради двете горепосочени причини. Интересни са клиповете с тези, дето се опитват да преминат през него. :crazy:

14
В този клип се вижда(15.20) една БДЖ-ейска машина (55 234), участваща в модернизацията и ремонта на сръбската жп инфраструктура в участък, ремонтиран от китайци(други учатъци се ремонтират от РЖД). Предполагам, че машината е дадена под наем, едва ли е продадена. Някой знае ли подробности?
От 55 207 нагоре, с изключение на 55 212, останалите нямат общо с БДЖ и всичките са частни, а специално 55 234 е собственост на ДП "ТСВ", които изпълняват въпросния ремонт в Сърбия.
Ами не ги знаех тези подробности, ама гледам, че разцветката е такава и реших, че е на БДЖ. Сега се сещам, че съм виждал по гарите 55-ици на частни оператори с ливрея като на БДЖ. Предполагам, че и тези за промишлеността също са пристигали в този цвят.

15
За шкембето и студената биричка, има нещо вярно. :D

16
Снимката със сигурност ли е от 1983? Защото човекът в коментара си под линка казва, че си спомня спирката в перида 1954-1958 като бетонна платформа с метални перила.

17
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 19.03.2019, 21:57:49 »
Сега ми "изплува" някакъв спомен, че бяха метални и бели. Иначе си спомням онези, дето една метална табела (мисля, в синьо и бяло) висеше от Г-образна стойка.

18
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 19.03.2019, 21:20:17 »
Спомням си ги много добре тези спирки. Жълти пластмасови панели с черни надписи.

19
Сливен-София с ЧАВДАР В14-20.

20
Да, има логика. За гарите, ясно, не е икономически и технически оправдано съществуването им. Ама едва ли се искат кой знае какви инвестиции за една бетонна платформа и един навес с пейка, та да спират пътническите влакове. Според мен, ако направиш адекватни разписания, осигуриш някакви сносни условия и нормална скорост на придвижване, както и удобни връзки с другите видове транспорт, то доста хора биха предпочели влака и спирки в селища с 500-1000 човека бика били перспективни. Особено ако премахнеш практики като "кондуктора с левчето". Така поне си мисля де, може и да не съм прав... А и нали уж намаляването на вредните емисии е приоритет? А екологичните предимства на жп транспорта са безспорни, особено по електифицирани трасета.

Pages: [1] 2 3 ... 16