Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Стререомонокъл

Pages: [1] 2 3 ... 21
1
Спомням си, че преди няколко години в България се движеше един Таурус? Каква беше тая история с него, за проби ли е идвал? И какви са по принцип отзивите за този локомотив?

2
Всички варианти изглеждат добре, но не е ли по-добре да са в някакъв тон с вагоните?

3
Че "Нюза" жълт сайт ли е? Не е най-класната медия (то такива вече няма) и там има потресаващи случаи на неграмотност, ама чак пък жълт...

5
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« on: 16.07.2020, 12:08:54 »
Една колежка каза, че в големия дъжд в една Песа по 18 доста серизоно е текло вода в салона. За съжаление не е снимала с телефона, а не знае и номера.

6
Този форум хвърля малко повече светлина по въпроса:

Quote from: 4.2. ИНДЕКСЫ РЕГИОНОВ НА АВТОМОБИЛЬНЫХ И МОТОЦИКЛЕТНЫХ НОМЕРНЫХ ЗНАКАХ СТАНДАРТА 1958 ГОДА
ВРВ
- Владимирская область

ВРК
- Украинская ССР

ВРН
- Латвийская ССР

Ако приемем информацията за вярна, то остава неясен последният символ "Д" - явно насочващ към някоя държава.

Спорно е и колани колко са слагали.
Които, както практиката е показала многократно, колкото помагат, толкова и вредят. Според мен ползването на колани трябва да е въпрос на лично желание и отговорност на всеки водач. А не да се вменява със закон, който е създаден с всякаква друга цел, но и е опазване здравето на водачите (същото е валидно и за карането с включени светлини, но да не влизам в off).
Ако се вярва на статистиките, в повечето случаи спасяват живот. Но преди години (трябва да е било в края на деветдесетте) двама приятели се бяха ударили зверски в един кестен на "Редута". Жесток страничен удар, колата (BMW 323 от 1982) почти беше разцепена на две. Беше ги спасило това, че и двамата бяха изхвърчали от колата. Е, имали са и късмет вратите да се отворят. Единия имаше комоцио, другия само охлузвания. А ако бяха с колани? По същия начин трамвая някъде около руското посолство беше помлял един Фиат Браво/Брава (ако не ме лъже паметта). Колата не приличаше на нищо, а водачът по същия начин беше излетял от удара. Но в повечето случаи според мен коланът спасява живот.

7
През 1980-те глобяваха 5 лв водач без колан. Бяха си задължителни. На тези автомобили, които нямаха колани, се слагаше червен печат в талона "Без колани". На дядо ми Варшавата имаше такъв печат.
Когато бях гимназията с един съсед си купихме Трабант 601 от един мой по-голям братвочед. Разбира се нямахме книжки и се развозвахме предимно из квартала. И в талона също си пишеше "Без колани".
 А иначе си спомням, че баща ми само премяташе колана (нали старите нямаха прибираща макара) на караулката на "Църна маца" .Не помня по пътъщата милиционерите някога да са правели проблем за това.

8
Да, като в Карлсруе. Но не е проблем само връзката на трамвайните с жп трасетата. Трябват мотриси за прав ток с напрежение 660V и за променлив с 25KV. Отделно всички останали усложнения в организацията на движението и т.н. Нека бъдем реалисти. :devil:

9
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 28.05.2020, 09:24:59 »
Именно, защо да си купиш нова Нива като няма разлика с тази от преди 45 години. Да не говорим че ще ръждяса за броени месеци, ако не и купиш вече ръждясала. Реално наистина Нивата като евтина и нова джипка има някакъв пазар, ама ако си се качвал в Дъстър ще знаеш че дори при него няма място за сравнение с Лада.
Останалите боклуци на Лада обаче са все едно да си вземеш по-нискокачествена Дачия с двигател от преди 20 години.
ОК, ама ако започнеш да експплоатираш Дъстър в такива условия и с такъв интензитет, както НИВА, ще разбереш за какво иде реч. За това фермерите и горските в Европа я купуват. Иначе качеството определено е по-ниско от това на първата генерация. Преди няколко години Дъстър с най-постното оборудване, само с предно задвижване, с черни (небоядисани) брони и железни джанти струваше около 19 000лв. А иначе самото сравнение на Лада със западните марки е неуместно. Ясно е, че няма база за такова.Те китайцте и индийците правят евтини боклуци, ама си имат своята ниша и то огромна. Дотам, че сега са собственици на престижни марки като Волво, Ягуар, Ленд/Рейндж Роувър.

10
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 25.05.2020, 14:16:18 »
Ясно. Но именно снимка на това купе е дадена и пише, че началото на прозиводството е 1967. Но все тая, няма никакво значение.

11
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 25.05.2020, 11:41:31 »
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%B2%D0%B8%D1%87-412

Какво ще рече модифицирано купе? Иначе тук е дадена 1967 година. Предполагам, че имаш предвид това: "В результате проведённой модернизации, с декабря 1969 года обе модели (и М-408, и М−412) получили изменённый кузов, в который без переделок могли быть установлены оба имевшихся в производстве силовых агрегата"

12
Явно БДЖ съвсем са го закъсали с тяговия подвижен състав.

13
Защо тази сутрин на гара Подуяне локомотив на DB CSHENKER возеше пътнически вагони на БДЖ? И във вагоните имаше хора. Да не е някакъв "чартър" с туристи като на PIMK? Ама не ми се вярва сега при тези условия.

14
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 24.05.2020, 12:35:03 »
Да, наистина е Мерцедес, сега се загледах  :D. Нерде Москвич, нерде Мецедес  :crazy: :D. Иначе гледките от Румъния с хора, натоварени в камиони и тракторни ремаркета можеха да се видят до към края на деветдесетте. Не знам дали там изобщо имаше междуселски транспорт.

15
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 24.05.2020, 12:17:16 »
Според Wikipedia моделите Москвич 408И и 412И с правоъгълни фарове и Г-образни стопове започват да се произвеждат от декември 1969.
Според Уикипедия (вкл. и руската), на която по принцип не съм склонен да вярвам безпрекословно, както и по разни руски видеа производството започва през 1967. Но не споря. Пък и няма значение, нали дилемата беше кога е снимано филмчето и се разбра, че е от  1971.https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%B2%D0%B8%D1%87-412

16
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 16.05.2020, 12:59:12 »
Всъщност, имах предвид точно Ypsilon, не Mussa, извинявам се. И информацията ми не е нова, трябвало е да използвам минало време. Не знаех и че Ланчия в момента има само един модел. Преди време имаха идея да пускат Делта с дизайн, силно напомнящ на легендарната HF от осемдесетте, но не знам какво стана, явно са се отказали от тази идея. Както и да е , дадох Ланчия само като пример за различното брандиране на едни и същи модели. Иначе имах предвид това:https://www.youtube.com/watch?v=TwGjh9Oeuz8

17
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 16.05.2020, 12:07:08 »
Принципно проблемите с Лада са два основни:
Първият е, че 4х4 не покрива мерките за сигурност на ЕС.
Вторият е, че вече европейският пазар е разпределен между Рено и Дачия. Появата на Лада "краде" основно от пазара на Дачия, защото все пак в "истинските" европейските страни ползват Рено, за източна Европа остава Дачия. В същото време Лада се появява на източноевропейския и краде от румънците. Това в същото време "наранява" производствата в Румъния. Не трябва да забравяме, че Дачия не се продава в Русия, заради някакви причини, които не помня, но май идваше още от студената война. Общо взето това са всички основни причини за спирането на Лада в Европа.
Дачия си се кара и в западна Европа, и не е някаква рядкост да се види по улиците на европейските градове. А Duster и Logan   (за други модели не зная) не само, че се продават в Русия, те се произвеждат там. Само, че под бранда Рено. Но на практика са си същите автомобили. По същия начин както в Иран, само че там моделите имаха по-различни имена. Заводът в Мароко пък произвежда въпросните автомобили като Дачия. Тези решения се вземат въз основа на това, до колко една марка е популярна в съответния регион. Както например във Великобритания Фиат-Крайслер продава Лначия Муса под името Крайслер (за модела не помня как се казваше), защото марката Ланчия не е много популярна на местния пазар.
 Да, Лада и Дачия може да се каже, че делят обща ниша, но причината за спиране на Лада в ЕС е по-скоро непокриването на някои стандарти.

18
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 15.05.2020, 14:03:40 »
Предполагам, че заради изискванията за вредни емисии. Според мен трябва да я оборудват с някакъв съвременен двигател, който отговаря на съвременните стандарти. Не е нужно да разработват собствен, днес много производители ползват двигатели на други такива.
 Иначе някой има ли преки наблюдения върху странното творение ШЕВРОЛЕ(Т) НИВА?

19
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 15.05.2020, 13:05:36 »
Не е толкова просто, трябва да се оборудва денонощен спешен кабинет към всяко ДКЦ, това са повече разходи за поддръжка и т.н. Пък и медицинският персонал не достига повсеместно.
Иначе и сега има денонощни спешни кабинети, но не са във всеки медицински център. Като цяло всеки личен лекар трябва да има договор с такъв спешен кабинет.
И без да се оборудват спешни кабинети във всяка поликлиника, пак ще е по-добре, защото времето за пристигане на екипа до адреса доста ще се съкрати. В такъв случай просто трябва да се обособят помещения за дежурните екипи. За недостига на персонал (проблем, който тепърва ще нараства) е ясно. Но в случая даден екип вместо да дежури на Сточна гара, ще дежури в поликлиниката във Връбница примерно.

20
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 15.05.2020, 12:32:41 »
Преди време имаше предложение бърза помощ да се разпредели по районите във всяко ДКЦ, което според мен е най-разумния виариант. И не виждам какъв е проблема да се направи.

Pages: [1] 2 3 ... 21