Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Стререомонокъл

Pages: [1] 2 3 ... 14
1
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 09.10.2018, 13:17:24 »
А ако ви се прииска ретро возило кое бихте препоръчали или взели - Шкода 105/120 (вертикален стоп с форма като листо ме интересува), Вартбург 353 или Москвич 412 с триъгълните мигачи отзад?
Ако търсиш преди всичко здравина и динамика (нямам предвид на самия старт), то Москвича е колата. Предполагам знаеш, че има същото купе с двигател 408. Скоростния лост при осмака е на кормилната колона (поне аз не съм виждал с долни скорости) и таблото е по-различно. Ако търсиш по-голямо пространство в интериора, голям багажник и пъргав старт, Вартбурга е най-подходящия избор. Малко кънти на ламарина, когато затваряш врата или капак, ама в това е част от чара му и затова беше известен още и с прозвището "варел" :D. Шкодата е по-рафинирана, но е слабичка, особено 105. М/у другото, разликата с последвалия "фейслифт" от осемдесетте (т.нар. "японка) май е само в предните и задните светлини, мигачите и броните. Хубавото на Шкодичката в сравнение с останалите соц. автомобили беше, че заради задно разположения с двигател беше доста проходима през зимата, но пък тогава завиването беше малко по-сложно  :D. Всички изброени характеристики едва ли са от такова значение за един ретро автомобил, имайки предвид, че няма да се ползва в ежедневието, но все пак...

2
Всъщност, американците наляха доста пари в инфраструктурата на Албания, за което си имат причини, но не това е тема на разговора. А случая с железницата е подобен на нашия, но по-ярко изразен. Много хора в Албания искат да си ползват влака. Обаче  автобусните фирми, собственост на разни албански бандити (Албания си е чисто бандитска държава) трябва да печелят и за това трябва хората да се свалят от влака и да се натъпчат в гадните автобуси. А примерите за умишлено съсипване на железопътния транспорт за сметка на автомобилния не са само от България и Албания. Но това да занемаряваш и съсипваш железницата и да толерираш автобусите, е в пълен разрез с тенденцията в развитите страни. А и Албания е държава с висок естествен прираст на населението и тепърва ще има нужда от железопътен транспорт.

3
http://www.gruzovikpress.ru/article/17594-fotoobzor-passajirskogo-transporta-albanii-propavshaya-istoriya-albanii-ch-1/

Имат си електробус Соларис 4-то поколение, прилични автобуси втора ръка....И считат цялата втора половина на 20-ти век за срам и позор, от който нищо не искат да си спомнят, за разлика от нас. А ние нека още си се возим в Мерцедес 0 305/Г, които там ги внасят от 86-та година, и вече нямат помен от тях.

Ето го и миналото: http://www.gruzovikpress.ru/article/13552-avtomobilnaya-promyshlennost-albanii-albanskie-misterii/
Нещата не са чак толкова "красиви", ама както и да е  :D. А ако им видиш железницата... Да не казвам голяма дума, ама нивото е горе-долу като в Боливия, да не кажа същото.

4
Нали точно на такъв тип леко метро (имам предвид като това в Хaновер) немците му казват stadtbahn? А за TW 2000/2500, не знам защо, но се бях заблудил, че са на АЛСТОМ.

5
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 26.09.2018, 15:49:16 »
Виж, за рекламното издание си напълно прав. Няма сравнителен тест, който да не се печели от Фолксваген, като винаги се изтъква някаква перфектна ергономия в интериора (който на мен ми изглежда еснафски), интуитивна работа с бутоните и балансираност.

6
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 26.09.2018, 15:13:23 »
М/у другото, пак в Ауто Билд пишеше, че откакто броя на дизелите в Германия е намалял, вредните емисии в атмосферата са се увеличили. Поне така бяха написали.

7
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 26.09.2018, 13:40:43 »
Хайде да не даваме точно Тесла за пример, някакъв милиардер се чудел за какво да си похарчи парите и решил да си прави електромобили. До няколко години този балон ще се спука и тази марка ще отиде с гръм и трясък в историята, както се появи.

Балон или не, Мъск показа какво може един електромобил със съвременните технологии - директно вкара "луксозен седан" в територията на Порше и Ферари по ускорение, при това с не лош пробег. Също показа колко са зависими "традиционните" автопроизводители от петролните си партньори, произвеждайки поредния "убиец на Тесла", който за нищо сериозно не става, освен за едно заглавие в купената преса.
Та духът е пуснат от бутилката, което всъщност му беше целта. Тоновете кал по тях и поръчковите изследвания колко бил вреден добивът на лития (нито дума за платината в катализаторите, която как ли се добива...) просто потвърждават, че бъркат на някого някъде и то дълбоко.
За ускорението, ясно. Разполагаш с максималния въртящ момент още от стартирането, за разлика от ДВГ. А пробега? Преди времe в Ауто Билд беше отразен зимен тест в Алпите на няколко електричарки вкл. TESLA S. При положение, че времето беше меко, температурите бяха около и над нулата, някои от "дребосъците"не успяха да минат и 100км. ТЕСЛА (ако не се лъжа)  обещаваше пробег над 300км, а измина с около 100 по-малко. Даже и пълния пробег е твърде малко, не можеш да стигнеш даже до Бургас. Да не говорим, че зареждането отнема поне половин час по специализираните станции, освен ако междувременно не са ги усъвършенствали. Докато не бъде пусната в  производство батерия, осигуряваща нормален пробег и бързо зареждане, ТЕСЛА ще си остане един много скъп градски автомобил с ускорение на супер кола. Друг е въпроса, че масовата електрификация на автомобилите ще облекчи силно един глобален проблем, но ще доведе след себе си друг.

8
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 26.09.2018, 13:07:32 »
Защо Стереомонокъл пропуска 40-те и 30-те? US колите от 1958-1959 са върха на кича - твърде много хром и изчанчени брони и перки отзад. И все по 4 фара, та да е още по-претруфено.

Сравнете Шевролетите до 57-ма включително с Шевролет модел 58-ма или 59-та. Първият, изчистен Мустанг и други модели от 60-те са именно реакция на отказване от кича.
Ами 40-те и 30-те са ми прекалено далече и не съм толкова запознат с колите от тогава ;-). Въпреки, че преди години имах късмет да се повозя в реставриран Кадилак Флийтуд от началото на т30-те доколкото помня. Тези от края на 50-те и от 60-те, настина са пълен кич от съвременна гледна точка и са "светотатство" за един съвременен дизайнер. Днес толкова натруфени форми, с толкова много орнаментика биха изглеждали супер просташки и парвенюшки. Но тогава не се е гледало така. И чарът им идва не от перфектни форми или ергономия, а от това, че олицетворяват едни безгрижни времена, когато бъдещето е изглеждало наистина светло.

9
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 25.09.2018, 13:47:04 »
Съвременните американски автомобили не притежават и една десета от чара на предшествениците си от петдесетте, шейсетте, и седмедесетте. Изключение правят разбира се някои "икони" като Камаро, Корвет и Мустанг. В скандинавските страни има много фенове на американските класики, особено на Кадилак. През 2002 близо до едно датско градче, наречено Миделфарт, имах късмета да наблюдавам шествие на такива автомобили. Повечето бяха така реставрирани, все едно онзи ден са слезли от поточната линия, красота! :rolleyes:

10
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 25.09.2018, 13:34:03 »
По снимки или по картинки разбра че са западнали.
Ами ако става въпрос за "Меката" на автомобилостроенето в САЩ-Детройт, то картинката действително е близо до апокалиптична. Както и в други градове в Мичиган, като Флинт и Понтиак например. Това се дължи на масовото изнасяне на производството в Мексико и Азия. И не става дума само за автомобилната индустрия. Това е причина определени региони наистина сериозно да се обезлюдят и западнат, в известен смисъл Иво е прав. Има доста материали за това в YouTube. Сега наблюдаваме опити (поне на пръв поглед) нещата да се върнат по старому, ама тук вече нагазваме в политиката, за това спирам до тук. :P

11
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 22.09.2018, 14:37:19 »
Наистина, надеждността не е силната страна на американските коли, и по моите скромни наблюдения е така. То явно за това "японките" се продават толкова успешно там. А за "мачката", "пичката" и "елхичката", не знам сега дали присъстват на американския пазар, но в миналото и трите марки са присъствали. По клипове и филми съм виждал ПЕЖО 504, 505, 604, РЕНО CARAVELLE, 8, 10, 11, 18, 21, както и CITROEN CX. ШКОДА СЮПЪРБ комби също съм виждал. Гледал съм също така и клипчета с Лади. Абе щом и Застава продаваха Юго 45, явно тогава на американския пазар е имало ниша за всякакви коли. А най-странно ми е, че дори Вартбург 311 известно време е продаван в САЩ. Доколкото съм чувал, в рекламния клип се споменавало, че това е най-странната кола.

12
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 21.09.2018, 16:12:35 »
Понеже така и така сме започнали за американските автомобили, сетих се какво ми разправяше един познат преди около десетина години. Аз никога не съм ходил в САЩ, но момчето, което тогава беше студент в УНСС ходеше всяка година на бригада там. Каза, че колите там са наистина много евтини и достъпни. Каза, че видял някакъв търговец да предлага Мустанг за 13 000 $. Нов! Е да, с 6 цилиндров двигател, не осмак,  вероятно базова версия, ама все пак нов Мустанг, който изглежда много добре според мен. И мен лично не ме притеснява, че окачването било архаично, било на цял заден мост като Москвич и т.н. Все пак си е нов Мустанг.

13
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 21.09.2018, 15:54:36 »
Chevrolet HHR и на мен харесва много. А преди години вносителите на Шевролет го бяха пуснали на една супер атрактивна промоция, явно за освобождаване на някакви складови бройки за 24 000лв със всички екстри, и затова модела е що годе популярен у нас, но всеобщото мнение е, че мексиканската сглобка е супер некачествена и материалите в купето започват да се износват за няма и 100 000 км, отделно липсата на дизелов двигател също го прави неаткрактивен за нашия регион. Колкото до Кромата - според мен това е последният истински Фиат, който освен всичко се правеше и само в Италия. В последните години Фиат се превърна в нискобюджетен производител на евтини автмобили, произведени в Турция и Сърбия. Не е това, което беше...
Атрактивен, е спор няма, повече ми харесва от PT Cruiser. Миналата година търсейки си кола, имах някаква идея за такава кола, въпреки, че е прекалено екзотична, с всички произтичащи от това негативи, въпреки негативните мнения по форумите и лошата оценка на немския Auto Bild. Огледах един в една автокъща. Може да звучи пресилено, ама според мен даже таблото в странното явление Лада Приора е направено от по-качествени материали. Повърхностите като цяло не бяха износени, освен на определени места, ама пластмасата, която са използвали настина е много долнопробна. Те американците масово си слагат гадни евтини пластмаси. Гледах и един Dodge Caliber, който отвътре е същата пръчка и е много по-грозен, но за разлика от HHR, има дизел. Да, според мен, ако бяха оборудвали HHR с дизел, щеше да има по-голям успех. Колкото до Croma, не съм се замислял къде се прави, ама като изключим дизеловите мотори, си е чист Опел. Е, и изглежда по-добре от Опел, поне според мен. Фиат, а и не само Фиат, отдавна произвеждат в Турция, ама повечето модели се продаваха основно в източна Европа и Азия. Четох по форумите за LINEA, която е на базата на Пунто и се прави в Турция. Имаше няколко като цяло позитивни мнения, като изключи това за лошата шумоизолация. Ама аз на форумите много не вярвам, щото там май-повечето хора си хвалят своето. Аз иначе до скоро карах Пунто 55 от първото поколение и съм наистина изненадан от здравината на колата (с изкл. на алтернатора), както на механиката, така и устойчивостта към корозия. Иначе не знам къде е произведен. Знам, че Фиат имат завод в Полша и правеха там предишното поколение Панда, за разлика от актуалното такова, което се прави в Италия.

14
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 21.09.2018, 15:28:09 »
Доколкото знам, след фалита на ДЕУ, GM изкупи всички производствени мощности за леки автомобили на ДЕУ без завода в Румъния.
И в Румъния се произвеждат автомобили с марката Деу, така ли да разбирам?
По-скоро се произвеждаха. Не съм се ровил за подробности, но доколкото знам, там се правеше NEXIA.

15
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 21.09.2018, 12:02:48 »
Абсолютно съм съгласен, супер си е да караш автоматик, особено ако не си спортен тип шофьор. Ама при евентуална повреда, която при някои кутии не е рядкост, разходите са наистина главозамайващи. За динамиката, при новите и модерни автоматици е така, ама при по-старите не точно. Ама това не е болка за умиране. Ако човек може да си позволи по-високите разходи за поддръжка и евентуален ремонт, определено си струва да кара автоматик, "робот," CVT или каквато и да е там мързелива работа. :P

Аз пък съм фен на ръчните скорости. Вероятно защото реализирам значително по-голям пробег извън града. Обаче си е голям кеф особено по Старопланинските проходи с ръчна кутия. Не ми пречи.
И аз така си виках, преди да взема автоматик :) Моята е пежо 308 от 2009г. със скоростна кутия на БМВ и се държи супер. В града е несравнимо, а извън него с нищо не отстъпва на ръчните скорости. Иначе повечето неща в статията са пълни глупости и явно писани от човек, който си няма автоматик. Колата има дори по-добра динамика за мен, няма никакъв проблем с изпреварването, а тегленето на друго МПС не е препоръчително за никоя кола, за това си има пътна помощ, както и за това да те вземат ако се развали. Още не съм разбрал колко е живота на скоростната кутия, но тук нямаш смяна на съединител на 100 - 150 хил. км. и маслото не се сменя, освен ако нямаш проблем. Градския разход наистина е малко по-голям. Единственото, което ми липсва е да си изключа от скорост, докато се влача към светещ червено светофар и това да се спускам на по-ниска предавка. Като цяло шофирането определено е по-приятно с автоматик и ако се попадне на читав такъв, мисля че почти всеки ще го потвърди.
Аз миналата година бях на косъм да си взема Croma JTD 16V, което всъщност е OPEL SIGNUM  с дизайна на Джуджаро. Колата беше с "робот" на АISIN. Поинтересувах се и се оказа, че проблемите с въпросната кутия не са толкова редки. Повечето мнения бяха от типа "ами ако не я напъваш много, ако имаш късмет може и да нямаш проблеми и т.н." Проблема при нас е, че колите втора ръка много често са с доста голям пробег и в много случаи с манипулиран километраж. Аз пътувам доста извън България и мисълта за за някоя скъпа повреда (особено извън страната) ме ужасява и се отказах. А цените на ремонтите... Въпросната трансмисия струва като нова около 9000 лева (поне така ми казаха). За рециклиране искат между 3500 и 4000 лева, като ми казаха още, че малко майстори могат да свършат тая работа качествено. Отказах се и си взех кола с механични скорости, защото такива разходи биха ми дошли твърде много. Сега ме е малко яд, въпреки, че почти не карам в града. Карал съм служебен автоматик и наистина е голям кеф. А друг е въпроса, че доста хора си говорят без да разбират, а и без да са карали автоматик. Пожелавам ти със здраве да си я караш колата и да нямаш проблеми.

16
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 21.09.2018, 11:47:28 »
Някой може ли да обясни как е организирано производството и връзката между Шевролет и Деу към момента? Шевролет изкупиха Деу, след това си закриха един от двата завода, но вторият още работи. Защо няма нищо ново корейско на Шевролет при нас?
Доколкото знам, след фалита на ДЕУ, GM изкупи всички производствени мощности за леки автомобили на ДЕУ без завода в Румъния. GM продължи да произвежда същите модели, но вече с логото на Шевроле или Шевролет, както е по-известна марката у нас. След това преминаха към разработка на собствени модели. Към края на 2015, ако не се лъжа, GM спря вноса на Шевроле в Европа. Не знам защо, според мен автомобилите им се продаваха добре, поне ако се съди по присъствието им по нашите пътища, а и извън България като гледам не са малко. Говорил съм си с няколко таксиджии и всички казват, че са боклуци, може би затова продажбите са спаднали, въпреки, че всички виждаме как скапана продукция може да се продава добре, особено ако цената е конкурентна. На фона на всички американски "корейци", които бяха "наводнили" пътищата, от GM  решиха, че европейците ще забравят, че в крайна сметка Шевроле е американска марка. За това решиха да внасят модела HHR,  с ретро дизайн, подобно на Chrysler PT Cruiser.  Всъщност, колата се прави в Мексико, но както и да е.Отвън изглежда доста атрактивно (поне на мен ми допада), но отвътре е ужасна пластмасария. Освен това за Европа можеха да монтират някой  дизелов мотор на Опел(респ. Фиат) или Исузу, но колата се предлагаше само с два бензинова мотора с 2,2 и 2,4l.

17
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 19.09.2018, 12:57:19 »
Знаехте ли, че Лада произвеждали модели с роторен двигател?
Ти да видиш... :eek:. Аз като производители на серийни модели с ванкелови мотори знаех само MAZDA, които ако не се лъжа и до днес си произвеждат серията RX, както и NSU с модела RO 80 от шейсетте и седемдесетте години.

18
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 19.09.2018, 12:45:30 »
:help:
Здравейте, как са на Ауди автоматизетата? Гледам една А4 B7 тук се продава.
При всички положения избягвай безстепенната multitronic. Не знам от коя година я монтират, ама всички казват, че задължително издава багажа.

19
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 14.09.2018, 14:45:13 »
Абсолютно съм съгласен, супер си е да караш автоматик, особено ако не си спортен тип шофьор. Ама при евентуална повреда, която при някои кутии не е рядкост, разходите са наистина главозамайващи. За динамиката, при новите и модерни автоматици е така, ама при по-старите не точно. Ама това не е болка за умиране. Ако човек може да си позволи по-високите разходи за поддръжка и евентуален ремонт, определено си струва да кара автоматик, "робот," CVT или каквато и да е там мързелива работа. :P

20
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 07.09.2018, 17:32:33 »
Разбира се. И в най-богатите европейски страни има хора, които нямат възможност за нова кола, а има и много такива, за които новата кола не е приоритет и държат колата просто да им върши работа, макар че имат възможност, при това за нещо по-скъпо. А онези мустакатите определено обичат да се изхвърлят, като за това са склонни да жертват нещо друго.

Pages: [1] 2 3 ... 14