Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Стререомонокъл

Pages: [1] 2 3 ... 18
1
И аз не съм сигурен доколко има смисъл от директни влакове. А по електрифицираните участъци е редно да се движат електричски мотриси или локомотиви. Колкото до Дупница - Бобовдол, доколкото знам май си пътува празен. Има едно клипче в "тубата" на запис от кабината на машиниста отпреди 3 години и наистина така изглежда. Не знам кой стопанисва жп спирките, НКЖИ или БДЖ, ама състоянито на повечето (не само по тази линия) е потресаващо. А в крайна сметка става дума само за една бетонна платформа, един навес с пейка и една табела.
 Иначе някой знае ли дали има достатъчно пътници по линиите Левски -Троян и Левски - Свищов? По едно време до Троян бяха пуснали 55-ица с един или два вагона, но преди нова година ходих до Ловеч и видях, че пак се движи ДЕЗИРО.

2
И аз така си помислих, гледайки разположението на линията. Защото ако идва от ГО, трябва да сменя посоката и локомотива да се мести в другия край на влака. Поне такъв спомен имам за отклонението  де. Никъде в мрежата не можах да намеря повече информация за този влак. Знаеш ли за колко време е стигал от София до Габрово? А имало ли е и бърз влак от София, както и от по-близки градове? Предполагам, че сега "пътника" Царева ливада - Габрово се ползва от малко хора, имайки предвид и това как се обезлюди района.

3
Някогашния експрес "Шипка" през Горна или през Дъбово е минавал?

4
Имам въпрос макар, че може и да е коментирано. В България имало ли е някакви бройки ЧАВДАР 11 М-4 с двигатели КАМАЗ? И някой има ли впечатления от този вариант? Ако не преки, то поне някой да му е разказвал. Преди  време във фирмата, където работех имаше един човек от охраната, който е бил шофьор в градския транспорт, а след това в армията. Той ми разправяше нещо за някакви полски двигатели на М-4, ама аз не съм чувал подобно нещо и според мен се бъркаше.

5
Така си и помислих. Явно на някой пишман журналист двете неща му се размиват. Толкова ли е паднало нивото?  :neznam: И на какво изобщо ги учат в тоя журналситически факултет? :blink: Съжалявам за "лиричното" отклонение, ама съм възмутен(с ударение на втората сричка)! :devil: :crazy:

6
https://money.bg/auto/kitayska-kompaniya-shte-pravi-elektrobusi-ikarus-v-sarbiya.html?utm_source=news.bg&utm_medium=article&utm_campaign=footer
                    ****************************************************************
 Не знам дали мястото на този линк е в тази тема, защото става дума за завод край Белград, а там има такъв на ИКАРБУС, не на ИКАРУС. Аз поне не знам за такъв. Ама заради заглавието все пак реших да я кача тук.

7
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« on: 03.12.2019, 22:19:40 »
Да, прави сте, съгласявам се с вас, но смятам, че съм прав и аз. Можеше да се закупят по-добри трамваи.
"По-добри" е нещо относително. В нашия случай "по-добро" означава нещо максимално опростено и примитивно. Сиреч, идиотоустойчиво. Защото безхаберието и некадърността са на всички нива.

9
Гараж Сточна гара
Това там, където по-късно беше автосервиза ли е? Мястото на сегашния LIDL...

10
Няма табела. Явно още тогава гарата (ако наистина е такава) не е била използвана. Но определено прилича на гарово здание. И сградата до него прилична на ведомствена жилищна сграда на БДЖ.

11
Да, повечето СОЦ превозни средства бяха така. Чавдар-и, Шкоди, ГАЗ 51/53, ЗиЛ 130/131/157, Краз, 1-вата и втората скорост на уазките. По-опостена скоростна кутия, но по-неудобно за работа. Автоматиците бяха рядкост, само някои партиди Икаруси 280 и Чавдар В14-20 с 2-степенната кутия Прага 2В70. Интересно, че от 11Г5, въпреки че е се е ползвал предимно в града май няма монтирана автоматична кутия на нито един такъв, поне не ми е известно, но пък е имало малко с турбо двигател.
ЗиЛ 130/131 са със синхронизатори. И още малко офтопик. В един тираджийски форум преди няколко години прочетох, че все още американските производители на камиони произвеждали трансмисии без синхронизатори, които се доплащат (синхронизаторите де) като екстра. На мен лично не ми се вярва.

12
Да, повечето СОЦ превозни средства бяха така. Чавдар-и, Шкоди, ГАЗ 51/53, ЗиЛ 130/131/157, Краз, 1-вата и втората скорост на уазките. По-опостена скоростна кутия, но по-неудобно за работа. Автоматиците бяха рядкост, само някои партиди Икаруси 280 и Чавдар В14-20 с 2-степенната кутия Прага 2В70. Интересно, че от 11Г5, въпреки че е се е ползвал предимно в града май няма монтирана автоматична кутия на нито един такъв, поне не ми е известно, но пък е имало малко с турбо двигател.
А от по-висока към по-ниска подаваш и междинна газ.  :P По-опитните шофьори, които усещат добре машината, даже сменяха без съединител.

13
Те и нашите не чадеха, след като им смениха двигателите с Д10 ;).

14
Тия снимки според мен са от различни мотриси. На снимката отвън се виждат едни решетки на кабината, на тази от самата кабина е с закрити врати, на тази от салона с поглед към кабината ясно се вижда че кабината е различна от снимката на самата кабина.

Това не е кормило а ръчна спирачка, която се натяга на последната спирка когато ватмана слиза да почива. Иначе би трябвало трамвая да се управлява по абсолютно същия начин като Българските трамваи, с врътка-контролер и с въздушни спирачки.

Този апарат за който питаш е или скоростомер, или манометър за налягането на въздуха.
Това е ръчна спирачка, ама в Цюрих до скоро си поръчваха мотрисите с такова "кормило" вместо с джойстик. Най-новите им не зна как са.

15
Автобуси / Re: MAN SL/SD200
« on: 31.10.2019, 20:09:13 »
Тях това надали ги интересува, а и по обективни критерии те са 0 305 с емблема на МАН. Е да, малко по-нови са от тях, но разликата им е почти никаква, така че е все едно дали ще ги пазят до последния момент или ще са сред първите бракувани.
Иначе съм съгласен с идеята да има експонат, както от тях, така и разбира се двуетажния от "Земляне".
А двигателите? Предполагам, че МАН и МЕРЦЕДЕС са си монтирали съответно своите двигатели...

16
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 31.10.2019, 19:59:44 »
Преполагам, че си имал предвид 11М3  ;) Имаш ли представа горе-долу от коя година са втората и третата снимка?

17
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 14.10.2019, 21:27:29 »
Всъщност, ОПЕЛ става 100% собственост на GM още през 1931. До 2017, когато става сосбтвеност на PSA.

18
Такъв ни беше халът по онова време, толкова сме могли да отделим за нови автобуси. Сигурно са искали поне съчленени да са, след като бяха определени за А310, но не е имало пари. А в София даже соцуправниците нямаха доверие на ботевградската работилница за каруци.
То и сега е по-добре да купим 20 изтребителя F-35, но се примиряваме с 8 F-16.
Абе доколко не сме имали, доколко е "отклонена" част от финансовия ресурс... Така де, схемата не е от вчера, както и тази с комисионните.  А иначе тези автобуси бяха още тогава морално остарели, не особено удобни (особено за 310), но имаха едно качество, особено важно за нашите условия. И то се нарича "идиотоустойчивост". Доказателството е, че изкараха толкова години при такъв режим на работа.

19
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 11.10.2019, 22:39:12 »
Ей, бях ги забравил тези  :D. Браво за снимката!  :fan:

20
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 11.10.2019, 22:21:47 »
Не знам дали GM не изтеглиха Шевролет (или Шевроле, както е правилно според френското произношение) защото беше пряка конкуренция на Опел, който тогава беше техен бранд.  А иначе отзивите за качеството и надежността на Шевролет са доста отрицателни.  Колкото до популяризирането на Кадилак, имаше един опит с BLS. Колата визуално си изглеждаше като Кадилак, а иначе си беше СААБ 9-3, което пък от своя страна си е Опел Вектра Ц. Дизеловите мотори бяха на Фиат, за бензиновите не съм сигурен, преполагам, че са на Опел. Правеше се в завода на СААБ в Тролхетан до фалита им. После известно време продължиха да го произвеждат в Русия.  Колата наистина изглеждаше интересно, но си остана екзотика.
 

Pages: [1] 2 3 ... 18