Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Стререомонокъл

Pages: [1] 2 3 ... 14
1
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 13.02.2019, 20:03:37 »
Чероки-то съм виждал по-скоро, сигурен съм. Решетката е 1/1 с тази на ГАЗ-24, ама като гледам, приликата е само до тук. А "Рекорда" и "Фалкона" отпред също ми се виждат почти еднакви.

2
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 08.02.2019, 21:45:41 »
Та това си е чиста Волга  :angel:
И на мен ми прилича на Волга  :D. Това на снимката трябва да е  Rekord. Иначе в поне два американски филма съм виждал автомобил, който наистина поне отпред изключително много прилича на ГАЗ 24 Волга. Спомням си, че колата беше комби, не видях каква марка беше. Не съм се интересувал, но предполагам, че поне дизайна на "24" е изкопиран от някой американски автомобил.  В едно руско филмче казаха за ГАЗ-21 (предишната Волга), че дизайна е повлиян от OPEL KAPITAN. То по това време моделите на Опел са силно повлияни от американския стил. А и нали бяха подразделение на GM.

3
Сватбарски  :P

4
Изтрити теми / Re: Aвтомобили
« on: 19.12.2018, 17:46:09 »
Много ми е чудно какво се прехласвате по тея отвратителни соц таратайки.
Искам да назовете 1 руски(или друг соц) автомобил който да не е 20 години назад от западните за времето си. :)
Американците когато са имали вече V8 автомобили с по 300-400 конски сили достъпни за обикновения човек, социалистите тепърва почват да правят жигули по лиценз на стар модел фиат, и то с по лоши двигатели и спирачки... И разбира се добавяне на манивела за да са в крак с 20те
Първо, тук говорим за ретро автомобили, а страста по тях няма нищо общо с предпочитанията спрямо съвременен автомобил за ежедневието. Второ, да, соц. автомобилите бяха морално старели още тогава, спартански, но целта беше да са здрави(специално руските), надеждни, непретенциозни, евтини за поддръжка и да могат да се ремонтират при полеви условия. И в това отношение, те наистина бяха добри. Аз съм роден през 1975, но от 13 годишен "покрадвах" Жигулата на баща ми, когато не беше в София. По-късно съм карал и други соц автомобили. Освен това по-късно съм карал почти всички марки. Ако ти кажа, че френските "пачници" с малки изключения по отношение на надежността са по-големи боклуци от Ладите и Москвичите, ще ми повярваш ли? Особено като започне да им се скапва ел. инсталацията. Имам предвид надеждността, не комфорта и динамиката разбира се.  Един братовчед на баща ми, който беше тираджия, си беше купил Голф 1, произведен през 1981. Това е било през 1985, значи колата е била още свежа. Беше с мотор 1,3, ако не се лъжа и нито вървеше повече от Лада 2103 (примерно), нито возеше по-добре. Е, интериора и екстериора естествено изглеждаха по-добре и съвременно. А точно американските не ми ги давай за пример, защото от колите, които аз съм карал, това вероятно са най-големите боклуци. Моя опит се ограничава с два служебни джипа Гранд Чероки. Първото беше амаериканско изпълнение, с меко акачване и екстремно влизане в завой. Като се засили, не дай Боже да ти се наложи да спираш рязко, даже с нови накладки. Кожени седалки, всички екстри, а по таблото и вратите най-гдната долнопробна пластмаса. Не помня какво не му се разваляше. Иначе беше мощно, с най-големия двигател 5,9. За разхода... без коментар.  Второто беше сглобено в Грац в завода на Щаер-Даймлер-Пух и беше с по-качествен интериор, европейска (по-твърда)настройка на окачването пак с V8 мотор, но 5,2 и още по-трошливо. На 80хил направо му замина предния диферециал. Такива са моите наблюдения, а и съм си говорил с приятели, които жвеят в Щатите, определено американските коли не са еталон за "добър автомобил". Така че, относително е. А можеш ли да ми обясниш защо на един зад*дник ( пък бил той тлъст американски) му трябва V8  с 300-400 коня? Това е свръх консуматорство и е нелепо, но както и да е, въпрос на гледна точка.

5
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 19.12.2018, 17:41:19 »
Много ми е чудно какво се прехласвате по тея отвратителни соц таратайки.
Искам да назовете 1 руски(или друг соц) автомобил който да не е 20 години назад от западните за времето си. :)
Американците когато са имали вече V8 автомобили с по 300-400 конски сили достъпни за обикновения човек, социалистите тепърва почват да правят жигули по лиценз на стар модел фиат, и то с по лоши двигатели и спирачки... И разбира се добавяне на манивела за да са в крак с 20те
Първо, тук говорим за ретро автомобили, а страстта по тях няма нищо общо с предпочитанията спрямо съвременен автомобил за ежедневието. Второ, да, соц. автомобилите бяха морално старели още тогава, спартански, но целта беше да са здрави(специално руските), надеждни, непретенциозни, евтини за поддръжка и да могат да се ремонтират при полеви условия. И в това отношение, те наистина бяха добри. Аз съм роден през 1975, но от 13 годишен "покрадвах" Жигулата на баща ми, когато не беше в София. По-късно съм карал и други соц автомобили. Освен това по-късно съм карал почти всички марки. Ако ти кажа, че френските "пачници" с малки изключения по отношение на надежността са по-големи боклуци от Ладите и Москвичите, ще ми повярваш ли? Особено като започне да им се скапва ел. инсталацията. Имам предвид надеждността, не комфорта и динамиката разбира се.  Един братовчед на баща ми, който беше тираджия, си беше купил Голф 1, произведен през 1981. Това е било през 1985, значи колата е била още свежа. Беше с мотор 1,3, ако не се лъжа и нито вървеше повече от Лада 2103 (примерно), нито возеше по-добре. Е, интерира и екстериора естествено изглеждаха по-добре и съвременно. А точно американските не ми ги давай за пример, защото от колите, които аз съм карал, това вероятно са най-големите боклуци. Моя опит се ограничава с два служебни джипа Гранд Чероки. Първото беше амаериканско изпълнение, с меко акачване и екстремно влизане в завой. Като се засили, не дай Боже да ти се наложи да спираш рязко, даже с нови накладки. Кожени седалки, всички екстри, а по таблото и вратите най-гдната долнопробна пластмаса. Не помня какво не му се разваляше. Иначе беше мощно, с най-големия двигател 5,9. За разхода... без коментар.  Второто беше сглобено в Грац в завода на Щаер-Даймлер-Пух и беше с по-качествен интериор, европейска (по-твърда)настройка на окачването пак с V8 мотор, но 5,2 и още по трошливо. На 80хил направо му замина предния диферециал. Такива са моите наблюдения, а и съм си говорил с приятели, които жвеят в Щатите, определено американските коли не са еталон за "добър автомобил". Така че, относително е. А можеш ли да ми обясниш защо на един зад*дник ( пък бил той тлъст американски) му трябва V8  с 300-400 коня? Това е свръх консуматорство и е нелепо, но както и да е, въпрос на гледна точка.

6
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 19.12.2018, 17:01:33 »
А ето и една социалистическа екозтика, предназначена тогава само за правитествени цели, подобно на "ГАЗ-Чайка"

7
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 19.12.2018, 16:52:33 »
Това, че Вартбурга като седи и не се кара дълго време почва да дава огромни ядове е 100% вярно. За гниенето - не мога да се съглася - Вартбурга на баща ми, производство 85-та, купен хем настаро (тогава нямаше коли, правиш вноски, чакаш 10-15 години и т.н.) до миналата година беше в движение, при това напоследък я дъргасаше все по нивите и по лозята, натоварена с грозде. Та ръжда почти нямаше никаква, отделно нищо не е ремонтирано сериозно, за разлика от Лада-та 1500 на чичо ми, при която такова гниене падна, че след 5-6 години и смениха целия задник, с багажника барабар, с такъв от друга кола. Друг кусур на Вартбурга - ако не е каран дълго, особено през зимата, паленето става с родилни мъки. А центровката, оная галимация с чукчетата какъв ужас е. За "спартанското" оборудване също съм 100% съгласен. Но пък нямаше никакви проблеми да се движи по черен път. Муфата за свободен ход, независимо от всичките си недостатъци, има едно предимство - може да превключваш скоростите без съединиел. Друго предимство - резервоарът е сложен ниско долу, до него стига S-образна тръба и накрая и има едно като цедка. Което прави невъзможно да ти източат бензина, а да не говорим, ако си с "държавен" оцветен бензин, милицията да те провери със спринцовка (при Лада/Жигула резервоарът е в ляво, в багажника, и спокойно могат да те източат...). Но е трудна за каране, не само с тези скорости отгоре, ами всичко си е тромаво - кормило, педали, съединител, особено ако си млад шофьор и нямаш опит. От друга страна имаше въпрос - за какво ми е серво, да има какво да се троши? И една смешка - тъст ми, като ме видя в началото как тръшкам вратите на неговата кола, прежълтя и му идеше да ме набие. Той знаеше за Вартбурга, разбира се, но не знаеше, че там ако не тръшкаш вратите по-силно, се затварят наполовина. Не е без значение също, че след 90-та година частите за Вартбург станаха скъпи като за Мерцедес.
Но, пак казвам, независимо от всичките си недостатъци, Вартбургът беше по-добре от Лада(Жигула) или от Сговнич. И баща ми не искаше и да чуе за руска кола, просто им се носеше славата, че бяха калпави, разваляха се, гниеха, неслучайно с тях даваха комплект инструменти. Между другото Лада и Жигула е едно и също (в България мислеха, че Лада е нещо по-съвременно и усъвършенствано), в действителност Лада е просто експортно наименование. Примерно в СССР Лада 2107 беше Жигули 1500. Другото предимство на соцколите беше, че можеше сам да си ги правиш - нашата за толкова години в сервиз не е стъпвала, не е ремонтирано кой знае какво из нея. Сегашните - като ти изпише на таблото Ахтунг - айде в сервиза и минимум 500 лева само за добър ден. Коментирано е, дори в Айзенах са ги питали: "Добре де, толкова ли не можете да направите читав четиритактов двигател?, а отговорът е бил: "Можем, разбира се, но руснаците не ни позволяват." Аз от едно време, че и до сега, ми става лошо при пътуване с кола и избягвам дори да ме возят, отказвайки тактично, но това ми се случва без значение дали е Вартбург, Лада или Мерцецес, каквото ще да е.
Преди промените голям келепир беше да успееш да купиш Вартбург с двигател от Фолксваген или Шкода Фаворит. И едното, и другото се внесе в много малко бройки и получилите ги по каналния ред (не с долари или бележка от партийния комитет) бяха с вноски на по 10-тина и повече години. Баща ми много точеше зъби за Вартбурга, но не се получи, за съжаление...По отношение на Москвич 2141 и Лада Самара имаше много оплаквания, свързани с бързо трошене - явно и те са били калпави. Имаше и едни коли Полонез - хечбеци, модернизиран полски Фиат, но те почти не се появиха у нас.
У нас като Жигули бяха известни само ВАЗ 2101, 2102, 21011( 1300S), 21013/14(1200S). Това е така, защото както ти казваш, названието Жигули е заменено от Лада при бройките, предвидени за износ. Спомням си, че като малък съм виждал 2101 с надпис Жигули, вероятно от първите внесени бройки или купувани от СССР. За това 2101 са известни в България най-вече като "Жигулки". Нашата първа беше от 1976 и отзад си имаше надпис Лада. Колкото до четиритактовите Вартбурзи, то производството им не продължи много време, но пък си спомням, че се срещаха често по пътищата, тогава все още не обирахме скрапа на Германия, Италия или Холандия. Забелязал съм, че в Унгария доста "търкаляха" четиритактовите Трабанти с двигател 1,1. Тук явно не са внясяни, защото са екзотика. Зет ми пък през деветдесетте имаше Шкода Форман, което е Фаворит комби. Веднъж ходих с нея на море. Струваше ми се доста слабичка с тоя двигател 1,3, сравнено със Самара също с двигател 1,3. Иначе един приятел имаше Самара 1,3. Не знам коло е била здрава, но доста години си я кара. В момента "калсическа" Лада, базирана на ФИАТ 124 в Русия не се произвежда, но ако не се лъжа 2107 май все още се произвежда в Египет.
 За чакането... толква години се чакаше само за Лада, в тоя смисъл, "Мототехника" на практика си беше нещо като "пирамида" :devil:. За другите не се чакаше толкова. Интересно беше, че полските Фиати бяха без депозит. Внасяха се определени бройки и както се сещаш, вероятно са били "спазарени" още докато влаковата композиция пътува от Полша. Полонезът си беше Фиат 125p, но дизайнът за онова време наистина ни изглеждаше супер.

8
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 19.12.2018, 16:02:42 »
Вартбургът може всичко да е, но независимо от всичките си недостатъци е много по-добре от Лада/Жигула или Сговнич. Здраво шаси, тенекия. няма мърдане. Но по отношение на комфорта има какво да се желае и с тези скорости отгоре, които се превключват малко трудно. Но пък има едно приспособление, което ти дава възможност да превключваш скоростите без съединител. Лошото е, че части вече се намират изключително трудно и са почти толкова скъпи, колкото за Мерцедес. Баща ми, който е автомонтьор, навремето не искаше и да чуе за руска кола, за Шкода също заради двигателя отзад, нито пък за полски Фиат, и то кое остана...
Много по-добре от Лада и Москвич, единствено по отношение на пространството в интериора и до някъде пъргавия старт. Иначе шумно, вибриращо, кънтящо...И с този архаичен двутактов двигател от DKW от трийсетте, който не можеше да достигне пробега на четиритактовите двигатели...  Да не говорим, че при по-лоши пътни условия не може да се сравнява като здравина с Ладата, да не говорим с Москвича, който си имаше своите достойнства, сравнен с Лада. Със скоростния лост се свиква, не е проблем, но на вараинт standart не му "падаха" облегалките, трявбаше да си купиш delux. Комбито пък го водеха
 turist. За мен Ладата и Москвича (осбено с двигателя 412) са по-пълноценни автомобили, ама въпрос на вкус.
 М/у другото. споменавали сме вече в темата, имаше Вартбурзи с долно разположен скоростен лост, но се срещаха доста рядко. Аз лично съм виждал само комбита. Нямам предвид четиритактовите.

9
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 09.10.2018, 13:17:24 »
А ако ви се прииска ретро возило кое бихте препоръчали или взели - Шкода 105/120 (вертикален стоп с форма като листо ме интересува), Вартбург 353 или Москвич 412 с триъгълните мигачи отзад?
Ако търсиш преди всичко здравина и динамика (нямам предвид на самия старт), то Москвича е колата. Предполагам знаеш, че има същото купе с двигател 408. Скоростния лост при осмака е на кормилната колона (поне аз не съм виждал с долни скорости) и таблото е по-различно. Ако търсиш по-голямо пространство в интериора, голям багажник и пъргав старт, Вартбурга е най-подходящия избор. Малко кънти на ламарина, когато затваряш врата или капак, ама в това е част от чара му и затова беше известен още и с прозвището "варел" :D. Шкодата е по-рафинирана, но е слабичка, особено 105. М/у другото, разликата с последвалия "фейслифт" от осемдесетте (т.нар. "японка) май е само в предните и задните светлини, мигачите и броните. Хубавото на Шкодичката в сравнение с останалите соц. автомобили беше, че заради задно разположения с двигател беше доста проходима през зимата, но пък тогава завиването беше малко по-сложно  :D. Всички изброени характеристики едва ли са от такова значение за един ретро автомобил, имайки предвид, че няма да се ползва в ежедневието, но все пак...

10
Всъщност, американците наляха доста пари в инфраструктурата на Албания, за което си имат причини, но не това е тема на разговора. А случая с железницата е подобен на нашия, но по-ярко изразен. Много хора в Албания искат да си ползват влака. Обаче  автобусните фирми, собственост на разни албански бандити (Албания си е чисто бандитска държава) трябва да печелят и за това трябва хората да се свалят от влака и да се натъпчат в гадните автобуси. А примерите за умишлено съсипване на железопътния транспорт за сметка на автомобилния не са само от България и Албания. Но това да занемаряваш и съсипваш железницата и да толерираш автобусите, е в пълен разрез с тенденцията в развитите страни. А и Албания е държава с висок естествен прираст на населението и тепърва ще има нужда от железопътен транспорт.

11
http://www.gruzovikpress.ru/article/17594-fotoobzor-passajirskogo-transporta-albanii-propavshaya-istoriya-albanii-ch-1/

Имат си електробус Соларис 4-то поколение, прилични автобуси втора ръка....И считат цялата втора половина на 20-ти век за срам и позор, от който нищо не искат да си спомнят, за разлика от нас. А ние нека още си се возим в Мерцедес 0 305/Г, които там ги внасят от 86-та година, и вече нямат помен от тях.

Ето го и миналото: http://www.gruzovikpress.ru/article/13552-avtomobilnaya-promyshlennost-albanii-albanskie-misterii/
Нещата не са чак толкова "красиви", ама както и да е  :D. А ако им видиш железницата... Да не казвам голяма дума, ама нивото е горе-долу като в Боливия, да не кажа същото.

12
Нали точно на такъв тип леко метро (имам предвид като това в Хaновер) немците му казват stadtbahn? А за TW 2000/2500, не знам защо, но се бях заблудил, че са на АЛСТОМ.

13
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 26.09.2018, 15:49:16 »
Виж, за рекламното издание си напълно прав. Няма сравнителен тест, който да не се печели от Фолксваген, като винаги се изтъква някаква перфектна ергономия в интериора (който на мен ми изглежда еснафски), интуитивна работа с бутоните и балансираност.

14
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 26.09.2018, 15:13:23 »
М/у другото, пак в Ауто Билд пишеше, че откакто броя на дизелите в Германия е намалял, вредните емисии в атмосферата са се увеличили. Поне така бяха написали.

15
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 26.09.2018, 13:40:43 »
Хайде да не даваме точно Тесла за пример, някакъв милиардер се чудел за какво да си похарчи парите и решил да си прави електромобили. До няколко години този балон ще се спука и тази марка ще отиде с гръм и трясък в историята, както се появи.

Балон или не, Мъск показа какво може един електромобил със съвременните технологии - директно вкара "луксозен седан" в територията на Порше и Ферари по ускорение, при това с не лош пробег. Също показа колко са зависими "традиционните" автопроизводители от петролните си партньори, произвеждайки поредния "убиец на Тесла", който за нищо сериозно не става, освен за едно заглавие в купената преса.
Та духът е пуснат от бутилката, което всъщност му беше целта. Тоновете кал по тях и поръчковите изследвания колко бил вреден добивът на лития (нито дума за платината в катализаторите, която как ли се добива...) просто потвърждават, че бъркат на някого някъде и то дълбоко.
За ускорението, ясно. Разполагаш с максималния въртящ момент още от стартирането, за разлика от ДВГ. А пробега? Преди времe в Ауто Билд беше отразен зимен тест в Алпите на няколко електричарки вкл. TESLA S. При положение, че времето беше меко, температурите бяха около и над нулата, някои от "дребосъците"не успяха да минат и 100км. ТЕСЛА (ако не се лъжа)  обещаваше пробег над 300км, а измина с около 100 по-малко. Даже и пълния пробег е твърде малко, не можеш да стигнеш даже до Бургас. Да не говорим, че зареждането отнема поне половин час по специализираните станции, освен ако междувременно не са ги усъвършенствали. Докато не бъде пусната в  производство батерия, осигуряваща нормален пробег и бързо зареждане, ТЕСЛА ще си остане един много скъп градски автомобил с ускорение на супер кола. Друг е въпроса, че масовата електрификация на автомобилите ще облекчи силно един глобален проблем, но ще доведе след себе си друг.

16
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 26.09.2018, 13:07:32 »
Защо Стереомонокъл пропуска 40-те и 30-те? US колите от 1958-1959 са върха на кича - твърде много хром и изчанчени брони и перки отзад. И все по 4 фара, та да е още по-претруфено.

Сравнете Шевролетите до 57-ма включително с Шевролет модел 58-ма или 59-та. Първият, изчистен Мустанг и други модели от 60-те са именно реакция на отказване от кича.
Ами 40-те и 30-те са ми прекалено далече и не съм толкова запознат с колите от тогава ;-). Въпреки, че преди години имах късмет да се повозя в реставриран Кадилак Флийтуд от началото на т30-те доколкото помня. Тези от края на 50-те и от 60-те, настина са пълен кич от съвременна гледна точка и са "светотатство" за един съвременен дизайнер. Днес толкова натруфени форми, с толкова много орнаментика биха изглеждали супер просташки и парвенюшки. Но тогава не се е гледало така. И чарът им идва не от перфектни форми или ергономия, а от това, че олицетворяват едни безгрижни времена, когато бъдещето е изглеждало наистина светло.

17
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 25.09.2018, 13:47:04 »
Съвременните американски автомобили не притежават и една десета от чара на предшествениците си от петдесетте, шейсетте, и седмедесетте. Изключение правят разбира се някои "икони" като Камаро, Корвет и Мустанг. В скандинавските страни има много фенове на американските класики, особено на Кадилак. През 2002 близо до едно датско градче, наречено Миделфарт, имах късмета да наблюдавам шествие на такива автомобили. Повечето бяха така реставрирани, все едно онзи ден са слезли от поточната линия, красота! :rolleyes:

18
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 25.09.2018, 13:34:03 »
По снимки или по картинки разбра че са западнали.
Ами ако става въпрос за "Меката" на автомобилостроенето в САЩ-Детройт, то картинката действително е близо до апокалиптична. Както и в други градове в Мичиган, като Флинт и Понтиак например. Това се дължи на масовото изнасяне на производството в Мексико и Азия. И не става дума само за автомобилната индустрия. Това е причина определени региони наистина сериозно да се обезлюдят и западнат, в известен смисъл Иво е прав. Има доста материали за това в YouTube. Сега наблюдаваме опити (поне на пръв поглед) нещата да се върнат по старому, ама тук вече нагазваме в политиката, за това спирам до тук. :P

19
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 22.09.2018, 14:37:19 »
Наистина, надеждността не е силната страна на американските коли, и по моите скромни наблюдения е така. То явно за това "японките" се продават толкова успешно там. А за "мачката", "пичката" и "елхичката", не знам сега дали присъстват на американския пазар, но в миналото и трите марки са присъствали. По клипове и филми съм виждал ПЕЖО 504, 505, 604, РЕНО CARAVELLE, 8, 10, 11, 18, 21, както и CITROEN CX. ШКОДА СЮПЪРБ комби също съм виждал. Гледал съм също така и клипчета с Лади. Абе щом и Застава продаваха Юго 45, явно тогава на американския пазар е имало ниша за всякакви коли. А най-странно ми е, че дори Вартбург 311 известно време е продаван в САЩ. Доколкото съм чувал, в рекламния клип се споменавало, че това е най-странната кола.

20
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 21.09.2018, 16:12:35 »
Понеже така и така сме започнали за американските автомобили, сетих се какво ми разправяше един познат преди около десетина години. Аз никога не съм ходил в САЩ, но момчето, което тогава беше студент в УНСС ходеше всяка година на бригада там. Каза, че колите там са наистина много евтини и достъпни. Каза, че видял някакъв търговец да предлага Мустанг за 13 000 $. Нов! Е да, с 6 цилиндров двигател, не осмак,  вероятно базова версия, ама все пак нов Мустанг, който изглежда много добре според мен. И мен лично не ме притеснява, че окачването било архаично, било на цял заден мост като Москвич и т.н. Все пак си е нов Мустанг.

Pages: [1] 2 3 ... 14