Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mitko08888

Pages: [1] 2 3 ... 15
1
В допълнение задната врата е с 30 см по-широка, стъпалото трябваше да е още по-изрязано, затова бяха с процеп на вратите и с цяло стъпало. (като си спомня колко детски крачета бяха защипвани в тези процепи ...)

2
Разни / Re: Коронавирус
« on: 21.04.2020, 18:07:38 »

... Ако имахме толкова заразени, щяха поне хиляда от тях да са починали...

Починалите са ясни, независимо колко заразени са открити. И колко заразени / заразяващи не са открити. Затова няма никакво значение всякаквите проценти от заразените и т.н.
Важен е броят умрели спрямо броя население, или спрямо починалите за същия период от други години.

Друг е въпросът че със сигурност има починали, които не са тествани за вируса, а може той да им е повлиял смъртоносно (т.е. в момента ги крият от нас волно или неволно). Както и има починали, за които вирусът не е основната причина, но са в статистиката, защото е открит у тях (май за всички починали "от вируса" се знаят всичките им други проблеми).

3
Разни / Re: Коронавирус
« on: 20.04.2020, 13:54:50 »
Поредното безмислено бръщолевене и упражнение на действието деление на произволни числа, от които се стига до гениални изводи ...

4
Разни / Re: Коронавирус
« on: 10.04.2020, 09:02:19 »
Сериозно изказване от официалиня брифинг - броят на починалите тази година е по-малък от миналата година за същия период, защото нямаше обичайната епидемия от грип ...

5
Разни / Re: Коронавирус
« on: 06.04.2020, 14:33:15 »
Италия има население от около 60 000 000 души. При средна продължителност на живота от 78 години, всяка година трябва да умират по 773 000 души, или на ден по 2120 човека средно статистически)

6
Разни / Re: Коронавирус
« on: 02.04.2020, 16:17:24 »
...
Затворени са само ресторантите, игралните зали, спорните комплекси и моловете, съответно страдат на-вече бизнесите свързани с тях и хотелиерските такива. Страдат и тези, свързани с производството на някой неща за износ. Да, ще има фалити, но те ще са най-вече за тези, които не са си направили добре бизнес плановете.
...

Аз не знам дали в момента има бизнес или част от населението (изключвам разни маргинали в определени квартали), което да не страда в момента в една или друга форма, и то много сериозно, и то с много продължителни и непредвидими последствия в бъдеще.

7
Разни / Re: Коронавирус
« on: 02.04.2020, 11:57:05 »
Равносметката за 20 дни:
10 починали,
100 в болница
100 000 безработни
? ??? ??? с неясен хоризнт в близката 1 година

броят на загиналите по пътища за 2020 със сигурност ще намелее
въздухът в софия е кристално чист поради минималния трафик (шегичка - слънце не съм виждал няколко дни, значи не му пречи трафикът).

Бъдете здрави!

8
Разни / Re: Коронавирус
« on: 01.04.2020, 16:53:51 »
... Тъй като в момента е 5-ти ден, откакто последно имах контакт с въпросния колега и нямам симптоматика...

Уж за 4 - 5 дни трябвало да ти проличи, изглежда ти се е резминало. Жив и здрав!

9
Разни / Re: Коронавирус
« on: 01.04.2020, 12:40:42 »
...
От всичко казано до тук - доколко можем да приемем, че статистиката за инфлуенца е точна? И съответно на каква база можем да твърдим, че корона вирусът е много по-опасен от инфлуенца?

По-опасното е, че в пъти по-лесно се разпространява, тежките случаи са може би една идея повече от обикновен грип, и се задържа доста повече време, за разлика от обикновен грип, който след 15 - 20 дни е отминал.

10
Не знам дали е нормално, но мисля че е приемливо със сегашните цени на винетките. 97 лв. не са сериозна сума от разходите за годишно ползване на един нормален лек автомобил, дори и да пътува инцидентно в страната. Да не говорим ако с него ходиш всеки ден на работа в друго населено място.

За товарните и автобусни превози - мисля че не е справедливо да се плащат смешни суми от предишните винетки, макар и да е солидарно. Който колкото е пътувал, в зависимост от масата на возилото - толкова трябва да си плаща. И то по някаква нормална, дори и завишена тарифа (за да се стимулират други по-ефективни превози). Включително и за пътнически правози.

11
Поддръжката на междуградските пътища и на улиците в града е съвсем различна работа. Затова е отделена и едната се извършва от АПИ, а другата - от общините.
Приходи от данъци, елементарен процент, винетки и др. "на калпак" са много лесни за управляващите, но не са справедливи за тези, които плащат. Приходи от продажбите на гориво съвсемне са приложими у нас - всеки турски камион няма да зареди и капчица у нас, а ще прекосява от край до край. А и няма начин да се разделят справедливо приходите между общините и АПИ.
Най-справедливото е да плащаш толкова и това, което използваш, което няма как да стане освен с въвежданата в момента у нас система, известна като тол. От тук нататък - в една демокрация винаги има натиск от недоволни (превозвачи), големи (посредници), тарикати (които искат да пътуват всеки ден ама да не плащат стотинки за винетки) и т.н., това на теория може да се избегне само с диктатура. Но това е друга тема.

12
...
Вместо да се чудят какви ли не глупости, да въведат пътния данък (каквото всъщност се пада винетката) към данък МПС, съответно между 20 и 100 лева. ...


Винетката е по-справедлива от данъка, защото винетка ще плащат само тези, които ползват пътищата, за които трябва винетка, т.е "пътищата от републиканската пътна мрежа". От къде на къде да плащат всички.
По-справедливата система е на толл таксата - плащаш толкова, колкото си ползвал. Според вида на ПС и според разстоянието, което си пропътувал. Но това е прекалено трудно да се напарви за леките коли, даже е невъзможно за старинния парк унас, затова е въведена само за камиони и автобуси.
ПС: Данък МПС е местен данък, т.е. приходите от него отиват и се използват в общината, в която го плащаш.

13
... първите предоставени от концесионера трамваи са втора употреба - "извлечени от гробището на белгийските трамвайни компании" ...

За съжаление и други "автори" споменават такова нещо.
Но нека да не забравяме че електрически трамвай има в Брюксел от 1894 г., в Шарлероа - от 1904. Няма начин нашите трамваи през 1901 да са от гробището. Трамваите не умират за 5 години, на 5 години те са си нови.

На доста от белгийските публикации се споменава че първите електрически трамваи са преработени конски - добавено е ел. оборудването на съществуваща конструкция. Възможно е у нас да са попаднали и такива. Бройката също не е ясна - уж 25, а пък заради първа класа и др. отклонения от поемните условия белгийците обещали малко повече подвижен състав - затова има и снимки с разни странни номера, може и за тях да са доставени единични бройки втора употреба.
Но е абсурд да се мисли че концесионерът ще закара на края на Европа трамваи, които след това няма да може да поддържа и експлоатира - това е концесия, а не продажба. А и да казваме че са от гробищата, след кото този вид тепърва се появява на света - не става.

14
Някъде може ли да се види новопланираното коловозно развитие на ЦГ София?

малко старичко, но върши работа.

15
Извинете, че пренебрегнах перничани! И към Подуяне също може да се замине.
Ясно е че не може всичко да е на 1 коловоз. Ама е добре да бъде запазена техническата възможност.
Няма да бъде запазена. Въпроси - към проектантите на новото коловозно развитие. ..

Проектанът прави това, което му е възложено. Проектантът не определя технологията на гарата, а прави проекта така, че да отговаря на зададената технология. Така че въпроси - към НКЖИ.

16
... Докога ще търпим всякакви аматьори да правят официални схеми на метрото? ...

Ти да не очакваш да обявят конкурс, обществено обсъждане, избор и решение? И след това да обявят обществена поръчка за изпълнението?

Който когато се вреди по втория начин си проутва измишльотините. И естествено всеки е най-велик и най-прав.

17
Много ми е интересно колко време трябва, за да се разбере че един влак е заминал от една гара, и не е пристигнал в съседната. И когато това  е на няма и 30 км от ГОлям жп възел - с всичкото умуване и чесане, дори и у нас, до час влакът трябва да е изтеглен обратно с някой дизел, ако ще и маневрен да е.

18
Ремаркето на снимката по-скоро е Анверсоа 90 - 104 доставени след 1914.

19
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 19.11.2019, 18:59:49 »
kaka, един участник може да участва в една или няколко обособени позиции. От написаното се разбира че участник 1 е подал документи само за втората позиция.

20
Тези последните 521 са вече към Републиките. Съмсем друга епоха от нашите трамваи. Дали да не ги извадиш от тази тема. Има си отделна тема за тях.

Pages: [1] 2 3 ... 15