Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mitkov2

Pages: [1] 2 3 ... 30
1
Пловдив / Re: Новини
« on: 01.06.2020, 23:53:11 »
И това е тяхно право, напълно ги разбирам. Общинската администрация не може да се справи с поддръжката на крайните квартали (визирам Прослав и Коматево, които от десетилетия са част от града административно), а какво остава ако се присъединят още. Хем ще плащат високите данъци, хем няма да имат нищо насреща, освен нередовни автобуси.

2
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 01.06.2020, 23:50:31 »

Центъра за градска мобилност НЕ обслужва населени места, извън Столичната община. Нарушение няма.

Банкя, Божурище и Черни връх да не би да са в столична община, както и Кремиковци, Сеславци, Герман и незнам си кои още села. ;)
Банкя е град, но е ВЪВ Столичната община. Кремиковци, Сеславци и Герман са села, но пак в общината. Това, че Пловдив е един от малкото (мисля само 3 уникални случая в България), където 1 град = 1 община не означава, че това е правилото. Четете малко преди да пишете! :D
Предполагам ти ще ни разясниш какво е правилото. И по-полека с назидателния тон  :)
Няма назидателен тон, не знам как го улови от писмена реч  :laugh: Правилото е неписано и е по-скоро изведено от практиката, а именно - една община е съставена от няколко населени места, не само едно. От над 260 общини в България, само 9 са с 1 населено място - Пловдив, Ямбол, Добрич, Челопеч, Кричим и др. Съжалявам за излизането от темата, но трябваше да поясня щом има интерес към това :D

3
Добре де, грешно се изразих. Има ги, но не са незаменими. Това имах предвид под "нямат влияние".

4
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 01.06.2020, 14:19:25 »

Центъра за градска мобилност НЕ обслужва населени места, извън Столичната община. Нарушение няма.

Банкя, Божурище и Черни връх да не би да са в столична община, както и Кремиковци, Сеславци, Герман и незнам си кои още села. ;)
Банкя е град, но е ВЪВ Столичната община. Кремиковци, Сеславци и Герман са села, но пак в общината. Това, че Пловдив е един от малкото (мисля само 3 уникални случая в България), където 1 град = 1 община не означава, че това е правилото. Четете малко преди да пишете! :D

5
Пловдив / Re: Новини
« on: 01.06.2020, 14:12:42 »
Тази "сага" може да се реши много лесно, ако жителите на тези общини го желаят. Редът е в Закона за устройството на Република България. Има механизъм, с местен референдум и пр., няма смисъл да го обяснявам подробно. Няма как да ги присъединят административно, против волята им или без допитване.

6
IKAR, Европа не доставя влакове и трамваи от САЩ или Канада. За щастие има достатъчно производители - Алстом, Сименс, Шкода. Бомбардие няма кой знае какво влияние на Стария континент, не ни мисли :D

7
Някой знае ли, дали има основателна причина директният бърз влак София - Силистра след Търново обикаля през Русе, а не цепи направо към Шумен?

8
Пловдив / Re: Новини
« on: 31.05.2020, 10:59:28 »
Според Дошков явно София, Варна и Бургас са в нарушение на закона, понеже облсужват селата с градски транспрот, говорят за маршрутни линии, не маршрутки. ;)
Центъра за градска мобилност НЕ обслужва населени места, извън Столичната община. Нарушение няма.

9
Разбира се, че Дневник ще напишат такава статия. Ясно е кой ги спонсорира, ясна е целта им. Няма как да напишат нещо добро за каквото и да е, свързано с Русия, освен за опозицията.
Бил съм лятото в Будапеща, не съм видял проблеми с метровлаковете. Внушенията, че е по-изгодно да се купят ново вагони, вместо да се модернизират, са смешни. В Париж още ползват модернизирани мотриси, произведени през 70-те. Ако беше нецелесъобразно, нямаше да го правят. :D

11
Съжалявам, че продължавам с коментар извън темата за мотрисите, но не съм съгласен, че най-доброто е субсидия за частни превозвачи. Тая игра я играят във Великобритания от 100 години. През определен период от време ту национализират, ту приватизират ЖП сектора и цялата тая въртележка ги забавя в развитието. Не, че в България БДЖ се развива изобщо от 30 години, но това е по други причини. Сравнявайки ЖП сектора в Обединеното кралство и този в Германия и Франция, разликите са значителни в полза на континентална Европа ;)

12
Ето, именно затова не е добре да са държавни. Оставиха си половината дизели без части, да не говорим за външния им отвратителен вид, електрическите също са доста зле поддържани, но поне повечето май се движат. Една частна транспортна фирма никога няма да остави такава разсипия на подвижен състав и при наличие на конкуренция ще се бори за всеки пътник.
Всичко е въпрос на държана политика и начин на управление. Във Франция, Германия и Испания също има монопол (в Германия с малки изключения) на ЖП превозите и няма разсипия. Във Франция дори и цените се определят като цените на самолетните билети, т.е. когато има повече търсене, цената расте. Приватизация на БДЖ ще означава 50% от влаковете по нерентабилни направления да спрат, а това съвсем ще обрече регионите на погиване.

13
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 19.05.2020, 11:47:51 »
Областният управител няма почти никакви "козове" по отношение на договорите, които някоя община сключва. Областният управител може само да осъществява контрол по законосъобразност на актовете на общинския съвет и кмета, но не и по целесъобразност. Тоест, дали даден акт е добър или не за бъдещето на общината, няма как да прецени областният управител.

14
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 13.05.2020, 21:14:19 »
Интересно е сега след като удължиха извънредното положение до 14 юни, дали автобусите ще минат отново на празнично разписание.
Не е извънредно положение, по смисъла на Конституцията, а извънредна епидемична обстановка, която Министерският съвет си я обявява както си иска. Едва ли ще върнат разредените разписания, хората трябва да ходят на работа.
Възможно е да се мисли за летни разписания, предвид по-малкия пътникопоток в тези месеци, но то и без това разписанията в Пловдив масово не се спазват, голяма част от автобусите са 9 или 6 м., та не е удачно, според мен.

15
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 12.05.2020, 14:07:26 »
От кога има "Централна автогара - Пловдив" и къде се намира тя? Не ми казвайте, че става въпрос за грозотията на Столарски, това е нелепо :D . Ако в МТИТС и НКЖИ решенията се взимат от професионалисти, не кариеристи, никой нямаше да разреши да се закрие красивата гара с тия железа!

16
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 13.04.2020, 10:02:33 »
Не мисля, че 17 автобуса са достатъчни. С тях на празнично разписание могат да се обслужват около 4 линии, тоест половината, а ако добавим петте сини Темси, пак не им достигат.

Май забравяш ,че 10 и 20 си се обслужват от Петко и Чолака, и ще трябва да се търсят автобуси само за 6-те линии на Дошков. ;) Които към момента са 4-та 4 коли 12-та -5 коли, 22-2 коли 24-4 коли, 27-4 коли и 93-4 коли. ;) Или общо 23, 17 има Петко и Чолака ще извади 5 Евро 6-ци от Серията 29** и е скалъпена работата до 13-ти май. ;) Да не забравяме, че Петко има и халета в които няма как да видим дали няма още 13 автобуса. ;) А и той си беше леко презапасен, тъкаче за в момента автобуси има. А за 1 месец винаги могат да се докарат, ако не са поръчани още 30-на рейса. ;)

Да той е и веднага след като дойде на власт каза, че започват проучвания и просто, понеже няма от къде да вземат пари, изчакват да почне новия програмен период от ЕС. Нещо, което и Тотев можеше да направи но... :)

Само дето, ако влезнем в чакалнята на еврозоната, програмни периоди вече няма да има. ;) И до колкото знам, те вече са спрени специално за транспорта. Такаче пари няма от къде.
Няма такова нещо, обвързване на европейските фондове със смяна на валутата. Митове и легенди. 😀

17
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 14.03.2020, 00:35:41 »
Решението е "Да се потърси възможност за изграждане на ново обръщало". Това означава, че в близките 2 години нищо няма да се промени, ако не и повече. Позволете ми като студент по право да разчитам малко по-добре езика на администрацията 😀.
От тук предстоят становище на кмета на Западен, от който чеп за зеле не става (стоя зад думите си с цялата възможна отговорност), почти задължително обществено обсъждане и едва след това гласуване на промяната от общинския съвет.

18
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 13.03.2020, 21:43:24 »
До mitkov2, новото обращало в Прослав ще бъде тук https://www.google.bg/maps/@42.1199174,24.676665,3a,75y,222.51h,83.87t/data=!3m7!1e1!3m5!1sDcIT4lpFO6Nwt5OpSQsfSQ!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DDcIT4lpFO6Nwt5OpSQsfSQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D348.38763%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656?hl=bg&authuser=0, потвърдено е от ОКТ, благодаря за вниманието.!
Къде е потвърдено? Дайте административен акт, волеизявление, нещо черно на бяло. Това място е в средата на нищото. Да, има пространство, но и доста коли минават, защото това е връзката на Прослав с околовръстното. Доста неудобно е за хората, трябва да бъдат изградени нови спирки (с навес или поне пейки).
Относно коментара, че предложенията ми били абсурдни. Пожелавам Ви да видите повече от този шарен свят, най - вече  достиженията на европейските градове в сферата на масовия обществен градски транспорт. Надявам се някой ден пловдивската общественост да узрее за това що е удобен маршрут и защо е по-добре да се прекачим, отколкото да се друсаме 50 минути. Лека вечер на всички 😀

19
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 13.03.2020, 00:37:13 »
Какво ново обръщало, какви 5лв  :laugh: :laugh: :laugh:
Очевидно нямате представа от квартала, не коментирайте тогава глупости. Там няма място за ново обръщало. Хората няма да си бутнат къщите, нито да ги продадат на общината за подобна цел.
В неделя няма трафик, няма и много паркирали. На площада има 2 хранителни магазина, сладкарница, кафене, аптека, отделено има 1 къща точно на спирката, пред която паркира голф 3.
Аз ви обясних подробно, че леките корекции на тази дълбоко неефективна система към днешна дата НЯМА да дадат никакъв резултат за облекчаване на трафика в града, ама щом това ви успокоява, обсъждайте дреболии 😀

20
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 12.03.2020, 17:15:41 »
Удължаването на 66 до "зад линията" не е добра идея и ще ви обясня защо. В момента на "малкия център", където е последната спирка на 6, 15, 24, от известно време и 222 е претоварено с автобуси. Понеже 15 има ненормално големи почивки там, случва се да се съберат по 4 автобуса и става хаос. Физически няма място. Създава се впечатление, че има голям избор, но като ти трябва конкретна линия след 18:30 или събота/неделя, няма полза.
Само че това е проблем с разписанията, а не проблем с маршрута.  ;)
И в маршрута е проблем, защото дори при най - оптималното разписание, ще се засичат 3 автобуса поне на последната спирка, с по 5 минути престой. Другото възможно решение е някои от улиците в Прослав, по които вървят автобусите да станат еднопосочни (сега е само 1). Така се решава и проблема с паркирането. Няма да занимавам форума със схеми за това, защото едва ли силно се интересувате. 😀

Pages: [1] 2 3 ... 30