Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 88
1
Идеи / Re: TМ 1
« on: 15.10.2018, 11:36:04 »
До гара Север освен въздух друго няма да вози. Ще се увеличи дублажа с редовната 7 и сравнително редовната 6.
До депо Красна поляна също нищо няма да подобри. Според мен просто трябва да се закрие.

Вместо да се закрива, по-добре да се пусне през Халите по Мария Луиза. В момента няма нископодов подвижен състав по Мария Луиза, 2-3 Песи на 20 минути няма да са излишни.

2
Автобуси / Re: Yutong E12
« on: 14.10.2018, 15:40:54 »
Това важи май само за частните абонати. Тарифите за предприятия са други.

3
Автобуси / Re: Yutong E12
« on: 14.10.2018, 15:32:44 »
Или нощните линии. Прoбегът им горе-долу ще покрива шестте курса на нощните. После могат цял ден да ги зареждат.

4
Автобуси / Re: Yutong E12
« on: 14.10.2018, 14:26:37 »
Сигурно ще работят на някоя къса и лека линия, близичко до гаража да могат да си ги прибират. Поне челните им табели този път са нормални по размер, а не само за три йероглифа.

А към тях не трябваше ли да има и зарядни станции, те къде са?

5
"По-дизайнерски"? :laugh: :laugh: :laugh:
Стълбовете им ръждясаха месец-два след поставянето и трябваше да се боядисват наново;

Стълбовете за новата серия табла са още по-боклучави от тези на предишната. Гледам, че просто се опитват да спестят всеки грам метал, едно Г от максимално тънки профили със заварка на чупката, даже не са ги огъвали този път. Да видим кога ще почнат да ни падат тия ел. табла по главите докато чакаме трамвая.

6
Отвън се различават само по герба на София, тези на МТК нямат, което ме дразни много. Според мен всички превозни средства, дори и да не са собственост на общината, а само наети, трябва да имат герб докато са в служба на градския транспорт, но явно няма кой да ги следи тези работи.

7
Съчетано лифт+автобуси. Това е супер утопично, но е идилията за мен.
Държавата и СО да си влязат в ролята и целия си авторитет и суверинитет и да вземат лифта под държавно/общинско стопанисване, част от ЦГМ. Тогава 66 може да се остави делник 5-6пъти, празник на 60 мин., като лятото и Коледа всеки ден е по празнично разписание. Даже може да не се катери чак до Алеко/Морени. В същото време да се наблегне на Симеоновския лифт и да се засили 122 което дори да тръгва от НДК празнични/ваканционни дни под номер 222 или 122А. Лифтът, предвид местоположението на Витоша и София е нереално скъп и... безсмислен в сегашното си опериране. Няма да се учудя дори ЕС ако се заинтересува да финансира неща по лифта ако е част от СКГТ/ЦГМ.

Това е утопия в момента, особено с тези цени на лифтовете. Лифтът в момента е по-скъп за едно семейство от това да си вземат едно такси до Алеко, затова и всички се тъпчат в рейса или се качват с коли въпреки забраната. За 4 човека излиза 40 лева плюс паркинг Симеоновския лифт, а с такси до горе е максимум 25 лева. Ако приватизационния договор се развали и ЦГМ поеме обратно лифтовете може да се помисли за някакво съвместно тарифиране, на сегашния етап е илюзия.

Ако лифтовете бяха на общината можеше при обновяването им да се планират и така, че да изпълняват и транспортни задачи в града и капацитетът му да се използва по-пълноценно. Например с една междинна станция на Симеоновско шосе кабинковия лифт може да извозва от бъдещата метростанция на СОП до Симеоново и да е част от транспортната схема. Сегашния им собственик няма никакъв интерес обаче от такова нещо.

8
Точно събота и неделя има нужда от 93 до лифта, той работи само в тези дни. Ако през уикенда се махне автобуса до там съвсем лифта ще замре, то и сега почти никой не се вози на него. 93 може да се качва по-високо през делничните дни, когато така или иначе няма друг транспорт до Витоша, а през уикендите има нужда от две допълнитени коли за 66. Друг вариант който вече беше предлаган е 163 да се удължи до Зоопарка, за да не вози въздух, а да тръгва по едно и също време от спирката на мола с 66 и така да разрежда тълпите. В ЦГМ ги знаят всичките тези неща, но явно не искат да оправят положението с излетните линии. Фактът, че се поръчват недостатъчен брой автобуси за уж обновяване на парка ме навежда на мисълта, че положението ще си остане все такова мизерно - хората ще се тъпчат и ще си тровят нервите и ще им се разваля екскурзията.

9
От локалното е разрешен само десен завой. Автобусите се изтеглят през пешеходната пътека и докато си гледат в огледалото назад към спускащите се по Мария Луиза спокойно могат да прегазят някой на пешеходната пътека. Щом е забранено, има защо и е редно да се спазва, особено от коли на градския транспорт.

10
Наблюдавам редовно как автобуси се изключват от А27 на кръстовището на Мария Луиза и Столетов в нарушение на забранения там завой от локалното към главното платно, създавайки опасни ситуации за ПТП. Това самоинициатива на водачите ли е или им е казано да го правят? Нарушенията би трябвали да са видими за ЦГМ през GPSите на автобусите. Интерсно защо не се взимат мерки?

11
Да, положението с линия 66 е отчайващо зле, а линейните седят по маршрута за украса. Въпросния седейки на колелото на 93 се разхожда между обръщалото и разклона към лифта и прибира огледалата на колите, спрели в нарушение от двете страни на шосето така, че автобуса минава на косъм. Явно не му достига акъл или желание да се организира едно масово изнасяне на всички нарушители с паяци. Положението е подобно на площада, където паркирането също е забранено. Линейния слага няколко ограничителия с цел да пази завоя в посока нагоре, което води до това, че нарушителите се нареждат от другата страна и блокират завоя надолу. Цялата работа прилича на гонене на вятъра. КАТ се разполага удобно на около 200 метра след разклона за лифта за да може всички нарушители да ги заобиколят удобно по пътя покрай манастира. И там явно огранизацията показва крещяща липса на акъл. Но аз все повече си мисля, че всичко това си е наредено от високо да се прави по този начин - крайно неефективно и малоумно. Ясно се преследва по-висока цел.

12
Емо,ще те помоля да цитираш точният текст/наредба която регламентира това право на проверяващия орган!

За съжаление не мога да намеря точния текст. Но ако действително само Наредбата на СО им дава право да изискват документ за самоличност, а самата наредба е в противоречие със закон, то явно нямат право.
Моята теза да имат право е, че ако тръгнат да пишат акт и нарушителят сам си каже данните, то нищо не му пречи да даде данни на свой познат и така да се напише акт на някой, който изобщо не се е возил.

В белите държави въпросът е решен елегантно - контрольорите имат пряка връзка по телефона със служител на тамошното ГРАО и ако дадеш грешни данни лъжата лъсва още на момента, а това вече е дефинирано законово като престъпление - документна измама. Ако не им дадеш документ за самоличност и кажеш само име те проверяват преди да те пуснат. А пускането (или задържането, което тук някои не им допада) също е решено елегантно - просто казват на шофьора да не отваря вратите докато въпросът не е решен. И тъй като другите хора в превозното средство имат някакъв граждански дълг, не защитават гратисчията както това става у нас, а контрольорите. Цялата процедура е обиграна добре, има взаимодействие между контролиращите, водачите и централата им, така че нещата се случват бързо и безболезнено (болезнено е само са гратисчията, който се разделя с 80 евро). Циркове, които завършват с това гратисчията да се измъкне по живо, по здраво а контрольорите да махнат с ръка и да продължат вяло нататък както у нас са 80% от проверките са рядкост.

13
Всичко видяно е потресващо наистина, но не значи дали трамвайното трасе е добре или зле направено. Това са само павенцата покрай релсите, качеството на релсовия път ще го видим когат се повозим по него. Тези павета, които са най-близко до релсата така или иначе нямат дълъг живот, през година две трябва да се пренареждат. Дори на показаните идеално изглеждащи трасета в Полша и Чехия, след известно време точно този ред павета се разместват или напукват. И тук идва голямата разлика с нашите улици - там минава една бригада от няколко човека и ги оправят, всяка година. При нас чакаме следващия капитален ремонт след 20 години, иначе не се пипва - нямаме текуща поддръжка.

14
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 04.10.2018, 23:21:01 »
Маслото на компресора се проверява при всяко прибиране в депо и ако е необходимо се долива!!!

Добре, значи липсата на масло не е причината за воя. Но вой има, следователно всяко уважаващо себе си и пътниците си депо ще установи причината за ненормалния звук, и ще го отстрани. Ако не може, ще се свърже с производителя за съвет. Ние защо не работим така, а в Швейцария могат?

15
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 04.10.2018, 23:17:56 »
Ясно. Значи са го закарали с аварийка да се включи, незнайно защо.

16
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 04.10.2018, 15:23:45 »
В посока Лъвов мост.

17
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 04.10.2018, 13:36:31 »
По Мария Луиза го видях пред гарата, може би към Левски?

18
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 04.10.2018, 13:30:27 »
Накъде дърпаха 2712 днеска?

19
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 02.10.2018, 12:44:07 »
Тъй като съм се возил на тези трамваи и тук, и в Базел лично мога да потвърдя, че такъв вой от третата секция в Базел нямаше. Явно "най-добрата ревизия в историята на трамвайния транспорт в София" не им е достатъчно добра.

20
Някой имал ли е опит с новите електронни карти през смартфона? На няколко пъти вече ми се налага да си взимам такива дневни, но все още не ме е проверявала контрола, а в метрото не съм слизал. Има ли такива контрольори, които не са запознати как трябва да ги "чекират" и съответно да правят проблеми, в метрото нормално ли работят валидаторите? Някъде бях чел, че не четели, както трябва и с доста усилия се минавало през турникетите. :/

Опита ми е, че не функционират. С два различни смартфона влизането през турникетите е невъзможно. Иначе проблемът с копирането на кодовете са го разрешили, на друг смартфон кодът се показва само след въвеждане на потвърдителен код от email-а, прехвърляне е възможно само веднъж. Ако се монтират нормални четци на метростанциите и разширят набора от превозни документи може и да стане популярна системата. За сега е само играчка.

Pages: [1] 2 3 ... 88