Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 91
1
Няма основания да се оплакваш, отговорили са ти с повече от 2 реда, това си е рекорд. Тези сигнали и писма до ЦГМ или Електротранспорта отдавна се знае, че нямат никакъв смисъл, отговорите ги пише някоя секретарка на килограм и ги разпраща, със сигурност изобщо не стигат до обсъждане. Ако искаш нещо реално да промениш трябва да докараш нещата да влязат в дневния ред на Транспортна комисия. Но това е трудна задача. Другия вариант е през медиите.

2
Цялото кръстовище е за генерален ремонт и препроектиране. Мястото е добро за транспортен хъб, минават десетки линии във всички посоки, но спирките са разпокъсани, трябва да се пресича, да се ходи много. При строежа на метрото си оставиха ръцете, вместо да се направи интегрирано решение, да се включи подлеза към метростанцията, да се попроменят пътните платна и да се сближат спирките всичко се направи по максимално евтиния начин. Сега всяко прекачване между метро, трамвай, автобус или тролей си е приключение. Като черешка на тортата е запечатания и изоставен подлез, от който вече се разнасят интересни зловония.

3
Да, но само от 19.11 до 25.11. Явно че няма да се направи целия участък от гарата до Опълченска, а само ще се кърпи за n-ти път.

4
А защо няма нищо на сайта на ЦГМ щом започват след 3 дена?

Някаква информация какъв тип трасе ще се полага?

5
Доста смело от тяхна страна. Ами ако има дефекти? Ще трябва да се спре движението и по Графа, и по Мария Луиза.

ТМ12 сигурно ще бъде пренасочен по Скопие или как?

6
Никъде нищо не се споменава и какъв е произходът на автобусите, къде са карани, от кого се купуват?!

Изглежда са били ученически автобуси във Франция, после ги купува нашия ДПС човек, отлежали са доволно на някой паркинг и сега ги купува нашата община на "правилната" цена. Всичко е по познатата до болка схема.

Правостоящите ще се набутват по пътеките между седалките, това ще стане.

Това ще е по-голямо изтезание и от пътуване прав в О302. Без климатик в тая теснотия вътре не ми се мисли, в жълтите бараки поне хората насядаха по стълбите и от дупките по пода и вратите вееше приятен разхлаждащ ветрец примесен с прах и изгорели газове. Тези ще са като херметически консервени кутии ако се набутат 30 човека по пътеката.

7
А според документацията, автобусите са модел Интуро МЕ с нагъчкани 63 седящи + 23 правостоящи места. Това са училищни автобуси, удобни за пътуване на високи метър и двайсе човечета.

В планината в Природен парк Витоша е забранено да се возят правостоящи,но това кой го интересува нека се гъчкат хората защо да се пускат повече автобуси почивните дни като може да се задушават хората  :help:

Не е до това че е парк, а до това че в официалната техническа документация няма правостоящи места. Отварям на сайта на Мерцедес и чета и никъде не пише тези автобуси да са сертифицирани за правостоящи, пише само седящи места.

Поне се надявам че имат колани на всички седалки?

8
10-те автобуса за Витоша са Мерцедес, като заради планинския терен са с ръчна скоростна кутия, на дизел и екостандарт ЕВРО5. Освен това автобусите са полутуристически и с багажници, което позволява по-лесното пренасяне на ски, шейни и др. С тях заменяме 27-годишни автобуси, които в момента обслужват линиите.

Е, поне проблемите с пътуването прав нагоре цял час отпадат. В тия автобуси място за правостоящи няма, значи боя ще се провежда на спирката и на вратите кой ще се добере до място и кой ще остане да чака следващия или по-следващия.  :rolleyes: Спирката на мола направо ще я подминават, защото там понякога чакат повече хора, отколкото седалки има в един такъв автобус. Всички ще трябва да ходят до Зоопарка за да си резервират място.

Много ми е интересно как ще се организира това товарене на ски и шейни в багажниците.  Личи си че Й. Фандъкова никога не се е качвала с А66 на Витоша.

9
Това може да значи много неща, включително само закърпване на старите релси  :devil:

Тоест за  кога става дума? Март-Април?

10
А какво точно потвърждаваш? Сроковете какви са, проект има ли, какъв тип релсов път ще се полага - баластова призма, новия като по Графа или традиционния като по Дондуков, има ли осигурено финансиране, кой ще е изпълнителя? Нищо никъде не се намира по темата. За сега ми намирисва малко.

11
Откъде е тази информация?

12
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 09.11.2018, 15:01:50 »
Може би идеята е лифта да не минава през частни имоти каквато е сегашната ситуация? Маршрута в долната част се променя, а по-нагоре където почват междинните станции - като преди.

Еми няма как да стане. Освен ако лифта не върви на мястото на ул. 198 и долната станция е на Бистришко шосе няма как да се използват само общински терени за да се разположи. Според мен в статията която си пуснал просто има грешка. Последното изречение:

Quote
Първата станция на Симеоновския лифт ще "кацне" върху първата метростанция от продължението на метрото след МС "Бизнес парк София" на запад към ИКЕА, наречена от експертите междинна, защото след нея има още една станция.

е фактически грешно. То е в пряко противоречие с предишната статия по темата:  https://infrastructure.bg/news/2018/05/04/3172807_proektut_za_metro_kum_ikea_otnovo_v_ochakvane/

Тогава съвсем ясно същата авторка беше писала:

Quote
Втората метростанция подминава кръговото при "Бистришко шосе" и бул. "Св. Климент Охридски" и се появява на повече от километър след първата, на км 19.902, като единият от входовете стъпва точно между ИКЕА и "Ринг Мол". На това място се очаква да слезе и лифтът.

И това отговаря и на схемите които съм качил две страници назад в темата.

Идеята за възстановяване на Княжевския лифт трябва да върви ръка за ръка с интермодалността - да се осигури адекватно транспортно обслужване.

Нещо такова. С една спирка на жп линията от която хората директно да се прехвърлят на лифта. Теренът позволява да се реализира с 2 или 3 много високи стълба и гарантирано много хубави гледки към града:

13
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 09.11.2018, 10:29:08 »
И какво? Не сте ли виждали лифтове, минаващи над къщи? Както си пише - няма да се прави удължение, а чисто нов лифт. Само за стъпките има да се отчуждава, за снижението в края, за станцията и за паркинга.

Не може да се отчуждава за частен лифт. Може собственика да си купи терените над които иска да мине, или да сключи споразумение със собствениците на земята за право на ползване. Мен ми е странно защо изведнъж лифта зави към първата метростанция. На скиците, които качих две страници назад ясно се вижда, че завоя е директно към Ринг Мол. Май на никой в общината не му е съвсем ясно какъв и къде точно трябва да бъде този лифт и всичко се случва стихийно по пусната заповед отгоре. Напоследък много се активизираха разни медии да рекламират за кандидатури на София за спортни мероприятия.

Единствено на Княжевския лифт ако ще се пуска отново може да му се мисли някаква нова долна станция, защото само той не може да се обслужва от транспорт в момента. При тези тесни улици там няма как.

Княжевския лифт би могъл да тръгва и директно от Горна баня и да премоства целия квартал без стълбове, теренът го позволява. Но пак възниква въпроса горе, след като минава над застроени територии всеки собственик поотделно трябва да си даде съгласието.
Иначе модерни лифтове имат системи за евакуация без да се налага да се спускат хората с въжета от кабинките.
Друг въпрос е, че по-смислено е да има лифт ж.п. гара Владая-Златни мостове вместо Княжево-Телевизионна кула. Така и Перник ще има облекчен достъп до планината.

14
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 09.11.2018, 00:30:26 »
Лифтовете могат да се използват и за средство за придвижване в градски условия и по равно, например над паркове:


Не е съвсем така. Ако лифтът е частен обект, тогава собствениците на имоти могат да блокират неговото удължаване. Няма как да отчуждиш принудително частни имоти за строеж на частна инфраструктура.

Еми не знам тогава главния архитект какво се пъне. Като се погледне между лифтовата станция и Декатлон е пълно с къщи. Няма как трасе на лифт да мине от там.

15
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 08.11.2018, 19:20:48 »
Правилно ли разбрах?

Правилно си разбрал. Като теглиш черта между сегашната станция и бъдещата на СОП ще видиш през колко дворове и частни имоти минава това фантастично трасе. Всички хора, през дворовете на които ще минава бъдещия лифт ще пият по една студена вода явно защото главния архитект бърза да услужи на един частник със съмнителен капитал.

Моето мнение е, че трябва всички лифтове и влекове да се иземмат обратно от държавата/общината. да се вкара такса за коли по двата пътя към Витоша. и с тия пари да се инвестира в лифтовете. и билета за рейс 66 пак да стане 4-5 лева, за да може повече хората да се ориентират към лифтовете. а пък лифта да е с по-ниска цена от рейса.

Когато рейса беше 0,80 лева, лифта струваше 1,20. И двете бяха пълни. Сега на лифта се вози само Валери Симеонов. В рейса не се диша.

16
Еми така. Асфалтовите работи не отговаряли на изискванията и сега всичко ще се фрезова и кърти и ще се асфалтира наново. Имаше репортаж по телевизията по темата.

17
Автомобилни релси е много нов термин за мен.  :)


Не е много нов, през 80-те е имало ето такива неща:



Ще го откриват ли официално? Никъде не се вижда някой да работи. а цялата идея още не е завършена.

Не могат да откриват нищо. Има скандал с качеството на материалите и сега май всичко ще трябва да се прави наново.

18
Да, ама соц-а го няма вече. Най-успешния е този който продава най-много бройки. Колко бройки тролейбуси продава днес Шкода и колко бройки Икарус?

19
пипано по сигнала.

"Пипано" е точната дума. При нас много обичаме да "пипаме" и накрая се чудим защо има заклещени пътници и инциденти с влачени по тротарите.  :neznam:

Щом производителя е решил че трябва да го има този сигнал и че трябва да е с тази сила не знам защо трябва да "пипаме" след това.

20
Страхотните табели не вършат никаква работа, защото са на места, където никой не ги очаква. При излизане от станциите и на пероните трябва да има указателни табели къде се намира спирката на заместващия автобус, нещо като това, а по земята от перона до спирката налепени стрелки като това например. И разбира се автобусите трябва да спират само на метростанциите, а не на всяка керемидка между тях.

Pages: [1] 2 3 ... 91