Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 98
1
Прилича на черен път, но не е чак лунен пейзаж, че нисък автобус да не може да мине.

За съжаление си е точно лунен пейзаж, не знам как успяват да го постигнат от пътното, но по пътя към Алеко след като почне снеготопенето се образуват такива ями в пясъка, който остава да лежи по шосето, че в О302Т можеха да ти изпаднат пломбите като автобуса минеше отгоре с повече от 10 км/ч. Заедно с новите автобуси трябваше да купят и нова снегопочистваща техника, с тези допотопни снегорини с които чистят нагоре е нещо страшно. Към Златните мостове обаче като че ли не е толкова зле положението.

2
Всичката необходима техника утъпква добре моравата и след събитието идват градинарите и оправят визията.

Това малко се разминава с градоустройствените цели на зеленото трасе. То по принцип не се слага да бъде поредния цветарник, а идеята е да се развие трайна растителност, която участва във водния баланс на улицата. Ако се полагат просто нови чимове и теменужки през няколко месеца по-добре без него.

3
Това значи ли че им предстои още дълъг живот на О302Т? Явно няма как 66,63 и 93 да се покрият с 10 автобуса събота и неделя, а даже и по-малко както в момента.

4
А как във Франция и Германия се справят с големи участъци зелени релси, тука не може? Сигурно има някаква технология/начин, не мислите ли?

Има разбира се, оставя се около релсата място, за да може тежка техника да минава по трасето дори и да не е снабдена с допълнителни колела за релси. Все пак се налага и пожарна и линейки да идват ако има тежък инцидент. При нас обаче междурелсието не съвпада, ще трябва да е отделно от релсата.



Иначе се работи и с мъжка сила, а не с кран ако условията не позволяват. Сигурно и за да не се унищожава зеленото трасе. При нас след такава акция може и да оставят лунен пейзаж, никой не се интересува какво оставя след себе си:


5
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« on: 12.01.2019, 01:14:26 »
,ама едното е правено за тежки условия, другото да се движи по равните гладки холандски пътища. Вижте снимката и помислете защо в една година на производство, едното и днес изглежда модерно и актуално, другото не. И се замислете и защо едното изглежда много по-модерно от ВМС а е правено 14 години по-рано.

Това модерното се е движело по равни немски пътища, не холандски, но изчезва много бързо от там. Като конструкция се оказва изключително неподходящо, и по равни, и по български пътища. О305 е друга работа, бил е резултат от проведени търгове на Съюза на немските превозвачи през 60-те за стандартизиран автобус за градски превози, резултатите от които са били избистряни през дълъг период от време, така се е получило нещо, което е почти неразрушимо и ние го доказваме с нашите О305, които все още се движат през 2019 г. Но просто вече им е минало времето, независимо какви са ни пътищата пътниците заслужават по-голям комфорт.

6
Защото харчат гориво колкото голям автобус...

Колко им е разхода реално?

7


137-те комплекта табели на Новатроник ще бъдат монтирани в следващите 6 месеца.


На кои типове автобуси ще бъдат монтирани?

8
Докато по Генерал Ковачев няма мантинели не е добра идея там да минават автобуси на спускане. Може пътуването да приключи в коритото на Драгалевската река.

9
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« on: 06.01.2019, 01:04:40 »
Видеото е от 2011 г.


10
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« on: 04.01.2019, 18:48:48 »
Не знам защо германците са ни пробутали тези трамваи.

Защото в Германия има приет закон, който задължава общините да осигурят в определен срок изцяло нископодови транспортни средства по всички линии. Ние такъв нямаме или по-скоро не искаме да го приложим.

Това са трамваи на близо 40 години, с модернизация на 20. Нормално е вече да ги разкарат окончателно, изпяли са си песента :rolleyes: До няколко години в Германия няма да остане нито една Татра или Дюваг в движение. Те и сега се движат основно в градове с малки мрежи, състоящи се от 15-20 трамвая.

Примерът с Татрите от Лайпциг за които немците даже са ни предложили пълно техническо обслужване докато не се разпаднат окончателно говори, че и стари трамваи могат да останат в движение ако имат осигурена техническа поддръжка на нужното ниво.

11
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 04.01.2019, 18:15:08 »
В договора с ЕБВР изрично е записано, че кондензаторните автобуси ще заменят 5 автобусни линии, а не тролейбусни такива. Не мисля, че това може да се заобиколи, защото ЕБВР знае как да си защити правата с договори, а СЕ едва ли иска да връща веднага парите/автобусите. Да не говорим за публичния негатив.

Това съм го пропуснал. Само че 5 линии с 15 автобуса? Това ще някакви много маловажни линии със слаб пътникопоток.

12
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 03.01.2019, 22:58:14 »
И как разбра, че "няма проблем"? Зарядна станция с мощност 150 кВт да не е вестникарска будка, че да я сложиш както ти е удобно, още повече пък няколко.
ТБ8 и А65 имат напълно различни маршрути, как предлагаш да се обединят две линии с 4 общи спирки? Още повече, че електроавтобусите трябва да заменят автобуси, а не тролейбуси. 74 пък е най-подходяща за тролейбуси с кондензатори, електроавтобуси трябва да се движат по линии без контактна мрежа.

1. Няма проблем, защото има място за няколко зарядни места. Че трябва да има достатъчно мощност за всяка зарядна станция на всеки му е ясно. Най-добре е всяка да има отделно кабелно трасе. Щом един Кауфланд може да сложи няколко зарядни една до друга, сигурно и Столичен Електротранспорт с неговите повече от 100 години опит ще успее.
2. Тб8 и А65 имат различни маршрути откакто А65 е удължен, само че това удължение води до това, че в различните си части е неравномерно натоварен. По-добре да има една линия до центъра с ритмичен интервал, а който иска може да се прекачи в 83. Той минава по-начесто, т.е. проблем отново няма.
3. Че електробусите не заменят автобуси по трасета без ККМ се видя вече с А309. Логиката на СО е такава, дали ни харесва или не е друг въпрос.
4. Кондензатнорните автобуси ще са собственост на СЕ, а не на СА, т.е. замяна на автобусна линия е слабо вероятна защото ще трябва да им се препише и пробега, по-логично е да се замени тролейбусна и да се ползва отвързването от ККМ за адекватни удължения по неелектрефицирани участъци. Например в зони, в които прокарването на ККМ така или иначе би било скъпо поради отдалеченестотта от ТИС-овете (виж новата тема за географското разположение на ТИС-овете от victorlc, там вече го обсъждахме този въпрос). До последната спирка на А65 е едно такова възможно и доста подходящо място.

13
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 03.01.2019, 17:17:36 »
Не знам доколко би било възможно оборудването на едно обръщало , което да обслужва няколко линии едновременно . Например Гоце Делчев и линийте 65,73 и 74 .

Няма проблем, просто се поставят няколко зарядни. Но ако ще се пускат до там, най-голям смисъл има да обслужват тб8 заедно с а65. Двете имат сходен интервал и ако се обединят и прехвърлят на ултракондензаторни автобуси ще станат на една линия и ще се обслужват по-смислено.

14
За новата линия, по-удачен вариант ми се струва да минава през Сточна гара, по Васил Левски, Попа и оттам към Г.Делчев. Няма смисъл от още една линия по Опълченска, а и ще се осъществи връзка от Сточна гара към Лозенец и Г.Делчев.

Напротив, идеята е най-сетне да има отново тролейбус който завива от Сливница към Опълченска и обратното, преди много хора го ползваха, за да се прекачват по-удобно в люлинските рейсове защото пресичането на кръстовището на Сливница и Опълченска е много неудобно. На Сточна гара е още по-неудобно.

Идеята за ТБ9 не е удачна - ще се бави в задръстванията на Одеон и завоят от Патриарха към Раковски е доста труден за съчленен тролейбус. Връзката с МД3 е достатъчно добра на НДК и Александровска. :rolleyes:

На Александровска ще е връзката на хората които идват с метрото от Горна баня. Връзката на хората идващи от другата посока и искащи да се прекачат в тб9 в посока Сточна гара на НДК ще е към 350 метра. Или и те ще трява да ходят до Александровска и да се връщат, тоест 10 минути отгоре.

15
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 01.01.2019, 23:09:09 »
Не е лоша идея, ама не ми звучи добре толкова милиони за нощен транспорт.  :neznam:

Разходът им на километър е по-нисък от сега използваните дизели. Като се има предвид че нощните линии са доста по-губещи от дневните може би има резон да се пратят там. Така ще се понамалят текущите загуби, че първоначалната инвестиция никога няма да се избие беше ясно още като ги поръчаха.

16
Различни собственици и финансиране? Собственикът е един, а финансирането в крайна сметка е от един бюджет. Не знам друга столица в Европа която си позволява лукса да има 5 отделни субекта които се занимават с градския транспорт, със съответните умножени по 5 разходи за чиновници и управление.

17
Малко повече от 4 и половина години след завършването на ремонта на трасето по бул. България ето какво може да се види днес на кръстовището с бул. Витоша. В момента има една скъсана заварка, но си личи, че явно не е първата. Гумените уплътнения са заменяни по стара традиция с гайки, а от вибрациите масово бетонът е напукан и разкъртен. Общо взето - района на кръстовището могат успешно да го включат в "Интигриран градски транспорт" за следващия програмен...

За този участък може да се направи само един коментар - релсовият път не може да бъде по-здрав от мостовата конструкция върху който е изграден. Когато се ремонтира само релсовия път, а не се пипа моста резултатите могат да са само такива. Просто когато нещо се прави, трябва да се прави генерално, а не само отгоре-отгоре. Само че парите бяха само за релси и подвижен състав, другото трябваше ние да си го финансираме.

18
Това ще доведе до привличането на транзитен трафик. Ако се върне двупосочното движение само в този къс участък ще е по-добре за прилежащите кооперации, все пак сега този трафик минава в тунела далече от тях. Ще видим догодина като се върне частично двупосочното движение как ще бъде, може да послужи като тест, аз прогнозирам колони и задръствания нон стоп.

Друга идея: тъй като стана дума за завоя на тб9 от тунела към Раковски - не е ли по-добре тб9 в тази посока да се движи направо до Одеон, там ляв завой и на Патриарха и Раковски десен завой? Ще прави по-добра връзка с бъдещата метростанция на Попа.

19
От така разположените ТИС из София се вижда следното:

4) Въвеждането на електротранспорт към Овча Купел също няма как да се случи без изграждането на нова ТИС "Овча Купел";

6) Изграждането на трамвай до МС "Младост ІІІ" по бъдещия бул. Копенхаген трябва да е възможно без да трябва да се изгражда нова ТИС. Но само до там. Ако се удължи навътре в Младост - ще трябва.

А как стои въпроса да се ползва техническата инфраструктура на метрото за захранване на ТИС-ове в Овча купел и Младост? Кабелни линии, помещения и т.н.

20
Точно обратното - линейките ще могат да докарват от две посоки, а не само от една. При 4 метра лента и скосен тротоар ще има място за 3 или 4 линейки които да се качват с две гуми на тротоара. Сега положението пред болницата е спиране зад паркиралите и носене на болните между колите до входа. А би трябвало да е като пред МВР болницата, там даже спирането е забранено и гонят до дупка. Да не говорим че болницата има двор който е редно да се разчисти и да го ползват по предназначение. Положението сега с платена Синя зона за околните живущи пред входа на централна болница е малко безумно.

Pages: [1] 2 3 ... 98