Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 95
1
Ами ето такова нещо:


Ширината на перонната преграда при този вариант може да бъде произволна, теоритично е възможно да е една преграда на дължината на цял вагон. Мястото на спиране на влака не е нужно да е точно до сантиметър както при хоризонталните прегради.

2
Нито влаковете имат подобни системи за позициониране, нито подвижния състав е еднороден.

Идеята е вратите да са вертикални.

3
Малко теоретична е тази връзка, а и едностранна.

Именно и за това писах по-назад, че ще е по-удобно от гледна точка на облужването да има две линии - една от Манастирски ливади до Петте кьошета, а другата от Люлин до Спартак. Така връзките стават двупосочни.

4
Това ще е още по-голяма глупост, с обикалянето през Попа поне се правят връзки с трамваите и МД3, а също така и с тролеите на 6-ти септември, ако го завъртят по Раковска съвсем се губи смисъла. Задръстването по Раковска понякога започва от В. Левски.

5
Тези, за които ти пишеш са зад загражденията, тоест са предвидени да се ползват от служители, най-вероятно за да сигнализират при излизане на релсите на други служители на Метрополитен. Тези, за които аз говоря трябва да са в средата на всеки перон и да са видими за всички стоящи на перона.

6
В такъв случай, дори да са на най-очевидното място тези бутони, отново е малко вероятно някой да се сети да ги ползва, но пък е много вероятно да бъдат задействани по хулигански подбуди, което би оставило някой влак в тунела. Такъв бутон има и при ръководител-движение, заедно със съответното видеонаблюдение и от там най-вече се очаква своевременна реакция.
Полицаите в станциите също е редно да знаят за бутоните, за да могат да реагират веднага, ако са на перона в този момент.

В държавите където ги има - първо са монтирани високо за да не ги стигат малки деца, второ са пломбирани за да е ясно че използването им е само при важни случаи, трето се наблюдават с камери и веднага се установява кой ги е задейлствал и четвърто задействането им по хулигански подбуди се наказва строго и ефективно.

7
В други метросистеми има аварийни кранове на пероните с които пътниците сами могат да подадат червен сигнал на приближаващия влак, но при  нас човек трябва да се чуди с телефон ли да сигнализира, или по друг начин.

8
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 19.04.2019, 23:56:40 »
Това кръглото е изкоп на разклона към хотел Простор, който явно тъкмо е почнал да се строи, а долната станция на Романски се пада там, където десния от двата по-тънки кабела пресича шосето.

Най-стар е Спас, както се вижда от снимките които съм сложил, него го е имало преди откриването на Щастливеца. Боби и Черни връх са строени по-късно. Последни са Помагалски и Заека, сигурно и двата през 1985 г. Конярника е пуснат в експлоатация през 1983 г. и е бил собственост не на Балкантурист, а на общинското предприятие "Градски транспорт", подобно на влека на Бай Кръстьо заедно с писта с изкуствено покритие. От нея не е останало нищо.

9
Quote
Столичани чакат на спирките на градския транспорт между 1,6 и 3,4 минути.

80% от придвижванията с автобус, тролей, трамвай или метро в София са с продължителност между 22 и 32 минути, или средно пътуването отнема 27 минути. Това сочат данните на последното изследване, направено от екипа на общинската инициатива "Визия за София".

Всички придвижвания с градски транспорт в столицата са с продължителност в интервал 22 - 56 минути.
Според анкета основното движение на хората е от и до работните им места и заради това трафикът е по-усилено в сутрешния и следобеден пик.

80% от средното време за ходене от спирка до спирка отнема между 9 и 13 минути.

От екипа на “Визия за София” са изготвили мерки, които да съкратят времето за пътуване, за да стане градският транспорт по-достъпен и атрактивен.

Увеличаване на средната скорост на движението му и намаляване на интервалите, за да се чака по-малко по спирките, са сред предложенията.

По-високата средна скорост на градския транспорт може да се постигне с обособяване на самостоятелни трасета за движение, приоритет при преминаване през кръстовища, бус ленти, обща е-система за таксуване за всички видове наземен и подземен транспорт и др, смятат от организацията.

Изследването проследява и достъпа от спирките до зоните с концентрация на офиси и работни места в столицата.

Определени са 78 такива зони, за които е установено, че се обслужват от 400 спирки на градския транспорт, и е оценена достъпността до тях според показателите време и директност.

Според получените данни достъпността до 88% от спирките е определена като "средна", "добра", "много добра" и "отлична". А "слабо” и "лошо" обслужване по отношение на достъпността получават 12% от спирките.

Източник

10
При положение, че има изградена ККМ двупосочно по Нансен, е пълна простотия тая обиколка. Иначе можеше да пуснат две линии, едната от Сточна гара през Арсеналски до Гоце Делчев, а другата да е тб 7 по Опълченска и Скобелев, до басейна Спартак. Но нямат достатъчно тролеи, освен ако не бастисат някоя друга линия.

От линия до Сточна гара няма нужда, тб11 покрива изцяло пътникопотока до там. Ако няма тролеи или водачи може просто всяка втора кола да върти на Спартак, а останалите да продължават нагоре към Манастирски ливади. Ако се синхронизират с тб8 ще се получи смислено обслужване в горната част на линията.

11
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 19.04.2019, 15:22:46 »
Вижда се големия завой на шосето при паметника на Романски, а там е началната му станция, от която на снимката няма следи, по това съдя че трябва да е по-рано. Иначе Лале-1, Романски и явно и стария Заек се въртят по часовниковата стрелка, Лале-2 и влековете Спас, Боби и Черни връх се въртят обратно, както и Симеоновския и Драгалевския лифт.


12
Тролейбуси / Re: ЗиУ - 9
« on: 19.04.2019, 13:14:00 »
Такова ли им беше синьото при доставката? В спомените ми като че ли биеха повече към тъмносиньо.

13
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 19.04.2019, 00:18:14 »
Трябва да е преди 1967 г. защото не се вижда просеката на Романски. А Щастливеца е открит през 1969 г. Но явно съм се объркал, лифта си се върти в същата посока, само столчетата са други.

14
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 18.04.2019, 17:38:35 »
Тази статия е наистина доста полезна за изясняване на историята на лифта. От снимката излиза, че стълбовете са били преправени някъде между 1954 г. и 1976 г., а също така, че посоката на въртене на лифта е била обърната. Окончателното демонтиране се е случило през 1985 година, като са останали да съществуват само двете постройки на долната и горната станция, горната днес е изоставена.

15


Траамваят от Спартак специално правеше връзка с метрото, с автобусите на Канала, с тролейбусите и пак с метрото в тунела и чак тогава на 5-те кьошета с останалите тролейбуси. В същност, ако се замисли човек е важна свързваща линия, която нищо чудно, че се изпразваше в последните си спирки, защото всички, които са я ползвали за прекачване са осъществили връзките си. Освен това, ако не ме лъже паметта, лицето премиер отпусна едни 7 милиона лева на СО да си построи пробива на тунела (десния завой) и да си качи трамвая на Витошка, след като е слязал надолу. Значи, че дори правителството е помогнало, но нашата немощна и мразеща трамваите си община е решила самоволно да унищожи поредната милионна инвестиция в този вид транспорт и да лиши софиянци от връски, възможности и автономен транспорт, както го направи с трасето в Дървеница.



Всички изброени връзки ще ги прави и тролея, не виждам разлика. Връзката в тунела се използваше минимално, пешеходното разстояние през подлезите на НДК е твърде голямо в сравнение с това на МС Европейски съюз, така че тази единствена отпаднала връзка не е никаква загуба.

По въпроса със 7-те милиона, ако разровиш назад в дискусията ще намериш информация, че тези пари се оказаха крайно недостатъчни, решението с пробиване на нова изходна рампа на тунела към бул. Витоша се оказа че ще струва към 20 милиона, така че логично отпадна като вариант.

16
Ето ги дневните карти: https://sofia.mpass.bg/bg

В момента дори подаряват една безплатно, ако имаш MasterCard.

Тези карти не стават за нищо, защото в повечето случаи не работят на турникетите на метрото.

17
Добре, да кажем, че трамвая беше удобна връзка - с какво точно правеше връзка? Само на Петте кьошета с тролеи и по-надолу с някои трамвайни линии. Сега тролея с цената на малко повече обикаляне ще прави нови връзки, даже по-удобни. Обаче... ако го завъртят през Одеон даже ще прави още по-добри връзки - с трамваите по Графа, директно с МД3 на МС Попа и старите връзки с тролеите на Петте кьошета - и то там ще ги прави даже по-добре защото няма нужда да се пресича. Само че това е само в едната посока, а в другата ги няма тези връзки. Единствения вариант е изобщо да не се удължава линията до Люлин, а просто да я завъртят на Петте кьошета обратно през тунела към Манастирски ливади. Така връзките ще могат да се ползват и в двете посоки. ТБ7 може да си остане така по-къс и съответно по-редовен, а мрежата по Нансен ще си остане да виси като паметник как СО харчат парите ни на вятъра.

18
Относно паркирането по Нансен - не може ли да се възприеме успоредно паркиране от двете страни на булеварда? Така няма да се намали бройката на сегашните места в зоната.

Точно това беше идеята, да се паркира успоредно от двете страни, но сегашната безгръбначна кметска управа се е огънала пред поредното мрънкане на някоя групичка с връзки.

19
Явно са уйдисали наистина, пращат го през Одеон. Интересно дали поставената по Нансен мрежа сега ще я платят живущите които протестираха. Редно е щом заради тях се потрошиха толкова пари на вятъра да им изпратят една тлъста сметка и да покрият щетите:

Quote
При пускането на удължената линия на тролей №7 ще има временен маршрут, заради строящата се метростанция на ъгъла на бул. "Патриарх Евтимий" и бул. „Левски“. Първоначално тролеят ще се движи на две части - от Люлин до Сточна гара и от жк Манастирски ливади до Сточна гара.
След като метростанцията бъде готова и на бул. „Левски“ при кино „Одеон“ бъде разрешен ляв завой по бул. "Патриарх Евтимий", тролей №7 ще върви вече по постоянния си маршрут: От жк Манастирски ливади, през "Костенски водопад", "Петко Ю. Тодоров", "Бяла черква", "Арсеналски", "Фритьоф Нансен", десен завой по бул. "Левски", ляв завой към бул. "Патирарх Евтимий", 5-те кюшета, "Руски паметник" и към "Люлин". А на връщане ще минава през тунела на НДК, по бул. "Черни връх", "Арсеналски", Лозенец и към жк Манастирски ливади.

източник


20
От това, което са написали излиза, че ще се бракуват 5 моторни, скъпичко ще ни излезнат ако е истина. А още по-шокиращо е твърдението малко по-надолу, че ремонт на Дашевка излиза по-скъпо от Т6А5 от Прага и затова се внасят. Един вид СЕ гледа на трамваите като носни кърпички за еднократна употреба - докарва се каквото е движение от Европа, пуска се както е на линия и се върти докато може, след което брак.

Pages: [1] 2 3 ... 95