Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mediar

Pages: [1] 2 3 ... 48
1
Предвид количеството работа, общо взето запазват само кошовете, цената няма да е много малка, но на фона на това да пестиш от климатик...

2
Други градове / Re: Враца
« on: 24.09.2018, 13:43:44 »
А само преди година-две във Варна спряха и малко след това бракуваха около 30 Skoda 14Tr в напълно прилично състояние, можеха да купят десетина от тях на безценица, вместо сега да се чудят какво да правят.

3
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 22.09.2018, 20:14:50 »
Днес отново слушах коментари за бавното движение на автобусите, този път от хора на средна възраст в 280. Досега наистина не ми беше направило впечатление колко често и колко много хора се оплакват от влаченето на всички автобуси, а на скгт грам не им дреме

4
Аз не претендирам това да е вярно и да е така, това ми обясни мой познат който до скоро работеше като професионален шофьор, за това ви попитах дали е така или не.

Да, вярно е, че ако се спускаш на D вместо на N разходът е по-нисък, да не кажа нулев, но зависи и от баира (трябва да е достатъчно голям, за да се поддържа скоростта без подаване на допълнителна газ). Това може много лесно да се провери с всеки модерен автомобил, който показва моментния разход в реално време. А техническо обяснение защо се получава може да се намери на 1000 места в интернет, можете да си потърсите сами. Доколкото знам това се отнася за по-модерните автоматични скоростни кутии, използвани през последните 15-тина години, по-старите май не са толкова икономички в това отношение, но сега не ми се рови за информация, нито имам такава стара кола, че да го пробвам на практика. А шофьорите го правят, защото прoсто няма кой да ги научи.

5
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 30.08.2018, 09:59:02 »
По наряд още водят една разпокъсана кола (от 4 преди) . Но линията си е пътник. :rolleyes: Ако я бяха разработили малко с курсове от/до Морска гара лятото щеше да в печеливша, но да не забравяме, че все пак това е ДАПа.
Намаляваме задръстванията и стимулираме използването на градския транспорт, чрез орязване/ закриване на линии - патент на община Варна и дружеството й "Градски транспорт - Варна"   :fan:

По-скоро патент на градския транспорт в България, аз не се сещам за един български град, включително София, Пловдив и Бургас, за който това описание да не е в сила. В големите градове, градския транспорт се разрежда постоянно, минава се на по-малки автобуси или дори микробуси (като Пловдив, Русе, Добрич), а в малките направо се закрива (като обикновено се започва от тролейбусния транспорт).

6
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 21.08.2018, 23:29:24 »
А защо не се напарви това да е легално, да си пристигне с 10 минути по-рано на последната спирка, хем няма да бави трафика, създавайки предпоставка за ПТП, хем и хората ще пътуват по-бързо, и почивката ще си е нормална и по-дълга? Голям праз като стигне по-рано с 10 минути, нали хората са превозени до една и съща точка дори по-бързо. А пък отгоре ще си тръгне надолу навреме.

Надявам се под "това да се направи легално" имаш предвид да се оправи разписанието, а не автобусите да си карат както си поискат и да си изпреварват разписанията :) Предполагам няма нужда да обяснявам защо не трябва да си изпреварват разписанията, особено такива селски автобуси, дето се движат на половин или един час, и като отидеш на спирката в оказаното в разписанието време и се окаже, че той е минал 2мин преди това и трябва да чакаш следващия след час, ще нахраниш майките и бащите на шофьора, на шефовете му, на общината и ще си купиш кола, вместо да разчиташ на тази пародия на градски транспорт

7
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 20.08.2018, 17:42:00 »
Вчера отново се заформи разговор между пътниците в 69 по повод много ниската скорост на автобуса, но този път не ескалира до шофьора. Явно това е често обсъждана тема и сред пътниците, които съм сигурен, че ще бъдат супер щастливи, когато им забързат автобуса с 2-3 минути....

8
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 19.08.2018, 03:09:12 »
4 мин намаление са абсолютни глупости и прах в очите - това прави средно по под 20 секунди по-малко от спирка до спирка, даже не бих се очудил, ако абсолютно нищо не са пипнали по разписанията и си говорят просто ей така... На 69, примерно, времето му от обръщач до обръщач трябва да падне на половина, на 280 също. 111 ми кара с 30-40 на околовръстното от Младост до Бояна, смешна работа. Тези разписания трябва да се секат здраво с теслата, а не с микроскоп да вадят секунди от тук и от там... То дори метрото в София се движи по-бавно от автобусите на градския транспорт във Варна, положението е супер зле.

9
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 18.08.2018, 02:05:04 »
Преразхода се постига защото постоянно ги юркат автобусчетата.

Като прочетох това изречение в съседната тема, за секунда си помислих, че чета тема за някой друг град, но действително било написано в тема за София... :D На фона на това изречение, вчера вечерта се разрази скандал в 69 между пътниците и шофьора по повод влаченето му с пешеходна скорост. Пътниците настояваха да се забърза и да кара като нормален човек, защото не си били платили билетчета по 1.60 да ги разхожда с 20км/ч (действително колоната от автомобили зад автобуса стигаше докъдето можеше да се види), а шофьорът само се оправдаваше (и с право, не е виновен), че така му е дадено по разписание и нищо не може да направи. От личен опит мога да потвърдя, че всички линии в района на Студентски град (и далеч не само, но там пътувам всеки ден и най-много ме дразни) се влачат супер много и действително рядко вдигат над 25-30 км/ч. Много често по баира надолу от УНСС към Дървеница (който определено не е голям) шофьорите оставят автобусите дори да си ускоряват сами, правете си сметка за каква скорост става дума и за колко време се изминава разстояние от под километър, който с кола се взема за 10-15сек.

Разписанията трябва да бъдат натегнати много и времената между някои спирки свалени на половина или даже на 1/3 от сега. За съжаление едва ли някой ще се заеме с това, а на Крусев му дреме на шапката като гледам...

10
Други градове / Re: Ямбол
« on: 14.08.2018, 22:32:29 »
Не ми се занимава с навлизането в такива детайли, но ето на каква цена са купени тези автобуси - https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=266080816&category=PublicServiceVehicleBus&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&grossPrice=false&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=16500&maxFirstRegistrationDate=2010&minFirstRegistrationDate=2006&pageNumber=1&scopeId=B&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&searchId=9055de6d-f21a-2141-ad3d-7ad67e10ad0c . И не виждам какъв ви е проблемът с автобусите, много са си хубави, връстници на софийските Конектота и Цитарота, Lion's City са си класика и са се доказали през годините. Във Велико Търново целият им автопарк е съставен от такива, че и по-стари, но хората си ги поддържат и харесват, много ви се вдигнаха критериите изведнъж. Не забравяйте, че има градове в България със сходен брой жители, които сега се возят на маршрутки и карзани. Във Варна примерно, като изключим 70-те Солариса, купени с еврофондове, всичко останало е значително по-старо от тези манове. А в София се купуват чисто нови автобуси, но китайски и турски, и то пак в недостатъчни количества, поради което разпиранията се орязват все повече и повече всяка година, да не говорим, че още има О305 и О302 в движение. Тези манове са си чудесни като за Ямбол.

11
ОФФ: След известно време търсене на информация в интернет, никъде не намирам доказателства, подкрепящи тезата, че една напълно изправна и нормално функционираща автоматична скоростна кутия прегрява повече от ръчната такава при продължително изкачване. Интересно ми е да намеря техническо обяснение и доказателства към тази теза, ако изобщо е вярна, защото ми звучи доста неправдоподобна

12
Автобуси / Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« on: 03.07.2018, 22:24:15 »
Quote
Разходът на гориво на хибридния автобус е два пъти по-нисък от този на нормален дизелов автобус.
Това обаче не е вярно, някъде максимум до 30% намаление може да даде. Общо взето реално към 15-20%.

Може би под "нормален дизелов автобус" имат предвид китайските, които имат до 50% по-висок разход от който и да е автобус от нормален проиводител :D

13
Последните две седмици всеки ден пътувам с манове по 102 и 94 и изключително рядко попадам на такъв с включен климатик. Най-много да е хладничко отпред при шофьора, назад е леш, че и прозорците им са заключени.

14
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 03.06.2018, 13:48:25 »
А за чий са ти за Витошките линии големи площадки за правостоящи? Това е последното нещо което трябва даже по-добре и на едните инадругите на тия големи празни места да се наредят седалки и да станат около 45 метсни.

Виждал съм хора с велосипеди в автобуса, не знам дали е правилно, но площадките помагат много.

15
Надписът "Евро 6" на тези автобуси стои точно по същия начин както лепенките "1000W" на китайско джобно радио от Илиенци...

16
Автобуси / Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« on: 06.03.2018, 21:47:46 »
На 2139 са поставени пластини на прозорците от външната страна на автобуса, сигурно за да не изпадат лепените стъкла...

17
И първите, и вторите не могат да се купят от приходите от билетчета, който не го е разбрал още това не е проумял функцията и начина на работа на масовия градски транспорт. Той никога не е на печалба и никога не се изплаща, независимо какви превозни средства купуваш - дали най-скъпите или най-евтините.

Навлизам в оффтопик, но това са пълни глупости. ГТ се субсидира от общината, а приходите на общината са от данъците на хората и фирмите, които са функция от броя на населението, както и размера на данъците, които в селото са далеч по-малки от тези в столицата. Тук изключвам еврофондовете, но те са по-скоро изключение от правилото, а не самото правило. Така че твоето село и големия град не разполагат с един и същи бюджет, който в единия случай да трябва да се дели на два автобуса, а в другия на 100. По-големи глупости не бях чел скоро, и то в този форум.

И да, не всички турски и китайски автобуси са боклуци, но тези, които се купуват в София в момента са. В момента старите Конектота са в много по-добро състояние от с няколко години по-новите ВМС-та, които на нищо не мязат.

18
А не е ли малко странно градове като Варна и Бургас които са с по-малък бюджет все да печелят марки като Соларис, а в София Ютонг, БМЦ и подобни. :neznam:

Не е странно, просто в София са нужни в пъти повече автобуси. Все пак градския транспорт в София не изпълнява само представителни функции, а трябва да вози големи маси хора.

Как успя за две изречения да изкажеш две точно противоположни тези...  :D По-малките маси хора в малки градове водят до по-малки приходи, по-големите маси хора в София водят до по-големи приходи, няма нормална логика автобусите в София да бъдат по-евтини от тези в другите градове. Наистина жалко, че тук се купуват само такива боклуци.

19
Повечето линии на общинските оператори също имат предостатъчно време, но водачите не изчакват прекачване по спирките, ами предпочитат да тръгнат бързо и после да се влачат докато влезнат в разписание. Повечето впечатления са ми в момента от 86.

Малко съм offtopic в тази тема, но това е абсолютно ежедневие на 280 на Г.М.Димитров. Заради малоумното разписание, двата влака в двете посоки и 280 в посока Студетски град спират точно в един и същи момент, но 280 тръгва максимално бързо от спирката, преди слезлите от влаковете да успеят да стигнат до автобуса, и отива да чака една минута на червения светофар на 20 метра след спирката. Това не е изключение, а е правилото на тази спирка. Та по този въпрос, кажете ми как и къде да пускам жалби срещу всеки автобус и шофьор, който направи този номер и аз съм свидетел :)

PS: ако трябва, преместете съобщението ми в правилната тема

20
Има и още нещо - при намаляване, докато е на включена предавка, двигателя прави обороти благодарение на завъртането на колелата, което означава, че не е нужно никакво гориво. Когато се кара по инерция, за да работи двигателя е нужно подаването на гориво и съм почти сигурен, че в повечето случаи не си намалят разхода, а дори го увеличават като карат по инерция.

То не е още нещо, а е главното по отношение на разхода на гориво. Много добро и подробно обяснение има в тази статия - http://www.popularmechanics.com/cars/hybrid-electric/a5977/coasting-in-neutral-fuel-economy/ . Други причини това да не трябва да се прави са посочени и тук - https://mechanics.stackexchange.com/questions/12822/automatic-transmission-shifting-from-neutral-to-drive-while-in-motion . Общо взето шофьорите не само не спестяват нищо, даже напротив, а и съсипват скоростните кутии. А причината да го правят всички е масово невежество, все пак са шофьори, а не научни работници в БАН или НАСА.

Pages: [1] 2 3 ... 48