Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - klutsohor

Pages: [1] 2 3 ... 21
1
Простотията със скрола на тролейбусите по линия № 1 продължава с пълна сила, като се изписва Парк Мол, а не СБА за най-крайна дестинация на маршрута. На автобусите по линия № 204 е Гробищен парк 2 – СБА / СБА – Гробищен парк 2 и разлика с обръщалото при тролейбуса няма. За мен лично трябва да се коригира сп. Парк Мол на сп. Парк Мол / СБА и на тролеите да си пише СБА. Другата върховна простотия от много време е надписа по билетчетата: ж. к. Индустриален, чиито инициали принципно значат: ЖИЛИЩЕН комплекс, а не индустриален, докато всички жилищни комплекси в града се водят квартали. Все е на обратно...

2
Варианта с диаметралните линии, който си посочил би бил най-приложим, но с лека корекция и го виждам така: 1. кв. Железник - СБА; 2 (35). ПЗ Загорка - кв. Кольо Ганчев (Мототехника); 3 (25). Стадион Берое - ЖП гара (МК Берое). По този начин ще имаме по един тролей в диаметрална посока. Паметта ми подсказва, че съм го споменавал и преди. Пътникопотокът до Стадион Берое е твърде малък за две тролейбусни линии. То и сега 2-ката върти слабо до там. Другите варианти, които си посочил ми се струват неефективни на практика, поради прекаленото дублиране на автобуси и тролейбуси, което ще се получи, заради недоизградената тролейбусна мрежа до половината квартали на града.

3
На това кръстовище ще има светофар и затова са поставени тези 4 стълба. Другият ще бъде на Столетов и Княз Ал. Батемберг. Интересното в случая е, че се работи с темпо реципрочно на скоростта на светлината, защото вече няколко месеца си стърчат така. Преди това стояха само изкопните основи също дълго време. Два светофара правят вече повече от половин година. Тогава какво да говорим да поискаме да разширят ККМ например... Никога няма да стане.

4
Аз затова написах, че са предложения, а не официално взето техническо решение. Конкретно за тази станция не знам за такова, затова ако ти знаеш ще бъде интересно да го споделиш тук и да го коментираме. И все пак е хубаво да се обсъждат различни варианти, за да не се пропусне оптималното решение, което ще бъде с най-малко недостатъци.

5
МС-Модерно предградие, каквито предложения има вече,

Да, ама предложението за разделяне на МС Модерно предградие не означава да се спре движението между Модерно предградие и Обеля

Новата станция, която ще се изгражда ще бъде с краен коловоз за жълтата М4 и краен за синята М2, с перон остров, в средата: https://planzasofia.bg/%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%BD-%D0%B7%D0%B0-%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F/%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82/%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE-%D1%80%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%8F%D1%89%D0%BE-%D1%81-%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B0/%D0%BF%D0%BE-%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%BE-%D1%87%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BF%D0%BE-%D0%BC2

6
Нищо не искам, само предлагам. След разделянето на линията при МС-Модерно предградие, каквито предложения има вече, ако примерно пътувам от Летището за Обеля, също ще трябва да се прекачвам или на Сердика или на самата Модерно предградие, от което също ще се създава леко неудобство спрямо сега. Просто идеално щастие няма. За сметка на това пък ще имаме по-гъвкаво и автономно опериране с интервалите. МС-Обеля ще се обслужва от МД-4, а МС-Ломско шосе от по-редовния вече МД-2 така, че няма да има неизползвана станция, а напротив, ще имаме по-гъст трафик. Освен това ако погледнеш генералната схема, ще видиш, че МС-Ломско шосе е отбелязана с номер 1, а не с 2 или 3.., т.е. това е първата станция на МД-2 и той започва с нея. Същия този диаметър няма изградено собствено депо и въпросната отсечка би служила именно за това, за връзка с депо Обеля така, че не е неоправдано изграждането й...
Друг + е факта, че приемайки Сердика за централна точка на МД-1, 2 и 4, ще се получи равномерно разпределение на пътникопотока в двете посоки и няма да има по-голямо натоварване в едната за сметка на по-малко в другата на този етап.

7
Нарочно не начертах връзката, за да покажа вариант за разделяне на сегашната М2, която в момента се пресича сама себе си на МС-Сердика, на две автономни и независими една от друга части, след построяването на МС-Модерно предградие или Панчо Владигеров по име. Тогава ще се направи и връзката на М2 и М4 с депо Обеля и всяка линия вече ще си определя сама интервала. Обаче не знам към момента след двете крайни станции дали има вливане на коловозите за смяна на посоката. До момента на разделянето линията съвсем формално ще бъде определена на жълта и синя.

Edit: И без това преди време имаше оплаквания на живущите в Обеля в близост до естакадата от високи нива на шум. Използването на отсечката само служебно за връзка с депото ще намали интензивността на движението на влаковете по нея.

8
Схема, на която не съм добавил имената на станциите, защото щеше да стане много претрупана:

9
Така както беше при старите табели, отпред и отсрани на тролейбусите е по-добре да се изписва маршрута с подвижен текст, както следва:
1 кв. Железник - СБА / СБА - кв. Железник
36 кв. Железник - ПЗ Загорка / ПЗ Загорка - кв. Железник
2 Стадион Берое - кв. Кольо Ганчев / кв. Кольо Ганчев - Стадион Берое
26 кв. Железник - кв. Кольо Ганчев / кв. Кольо Ганчев - кв. Железник
А наименованията на последните спирки вътре в тролейбуса и по самите спирки е добре да си останат същите: сп. Парк Мол и сп. Мототехника.

Пандемията удари слабите тролейбусни линии в страната и ясно показа по кои трябва да се работи за да се подсилят. Това са спрените линии: 86 във Варна, Т2 в Бургас (в началото с изцяло спрян тролейбусен транспорт) и 1 в Стара Загора, където крайградските автобуси продължават да дублират целия градски транспорт, вероятно с цел да се правят икономии. В Русе защо се спира окончателно нощната тролейбусна линия 1Н след изтеклия експериментален срок, ако до преди пандемията тя е показвала ефективност? Какво ще се прави с 4-те байпаса на мрежата в Сливен извън обхвата на линия 201, които няма да се използват в оптимизираната транспортна схема, която е добре замислена?

На този етап е добре да се мобилизират следните тролейбусни линии в градовете:
Варна: 82, 83, 86, 88
Бургас: Т1, Т2
Русе: 2, 9, 13, 21, 24, 27, 29
Стара Загора: 1, 2, 26, 36
Сливен: 201
Враца: 1, 1А

10
Как очаквате от човек, който ненавижда тролейбусния транспорт, да поддържа тролейбуси? Но явно лобито в Пловдив продължава да е в тази посока, след като и новия кмет не прави нищо за да я промени.

Всичко е много просто- всяка община вече си казва, че бъдещето принадлежи на електробусите и съответно не полага никакви усилия да развива тролейбусен транспорт, даже напротив- стреми се да премахне това, което съществува.
Обаче на практика в дългосрочен план не се получава точно така...

11
Поради извънредното положение с пандемията от коронавируса, от 23.03 е преустановено движението на крайградските автобусни линии. Честно да ви кажа така 4-те тролейбусни линии 1,2,26,36 и 7-те автобусни линии 3,8,12,13,14,20,51 са доста по-добре и по-равномерно разпределени. Няма излишно препокриване. Не могат ли да се разкарат някакси тези крайградски линии и да не дублират МГОТ при нормални условия? Досега не съм бил свидетел на такава транспортна схема, която за мен както казах е по-добра от преди.

12
Пловдив / Re: ВКМ и ПКМ
« on: 19.03.2020, 15:28:07 »
 От еврофондовете.

13
Други градове / Re: Враца
« on: 18.03.2020, 22:27:24 »
БКМ са добър вариант.

14
Пловдив / Re: ВКМ и ПКМ
« on: 18.03.2020, 22:25:55 »
По време на изборите си писах с г-жа Каназирева по темата и тя ме информира, че чисто юредически става бързо създаването на ново общинско дружество. Така, че това няма да бъде проблем.

15
Пловдив / Re: ВКМ и ПКМ
« on: 18.03.2020, 20:17:36 »
Аз ли да кажа!? Има си законови процедури и при добро желание и договорка вероятно ще може да се откупят част от активите й, ако ли не то една част от нея отново би могла да се изгради, което ще бъде най-добре.

16
Пловдив / Re: ВКМ и ПКМ
« on: 18.03.2020, 20:02:44 »
Не може ли да бъде подновена и възобновена дейността поне на една част от мрежата и Пловдив да има поне минимален тролейбусен транспорт? Какво е мнението и намерението на новия кмет по въпроса?

17
Други градове / Re: Враца
« on: 07.03.2020, 15:37:07 »
След големите градове, с 9 тролейбуса може да се запази и тролейбусната мрежа във Враца, които да се експлоатират по бившите линии 4A, 4 и евентуално след време пак 41 - ето ти гръбнак. Същото се отнася и за Сливен, с 6-те нови тролейбуса + евнтуално 4-те стари Шкоди по линиите 201 и 1 - ето ти пак гръбнак.

18
А защо 26 продължава да е автобус? :neznam: Кръговото вече е отворено за движение.

От днес 26 е тролей и в делник.

19
А защо 26 продължава да е автобус? :neznam: Кръговото вече е отворено за движение.

20
Други градове / Re: Враца
« on: 24.02.2020, 08:10:05 »
Богдан ми изглеждат по-здрави от Лаз. Ползват се успешно по тролейбусната линия между Симферопол и Ялта.

Pages: [1] 2 3 ... 21