Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - klutsohor

Pages: [1] 2 3 ... 20
1
Сега като стана ясно къде са разположени ТИС-овете седнах и разгледах отново мрежата за гарата и установих нещо - тя никога не е била отделно захранена. Само е била построена, а захранването се е осъществявало чак от мрежата по ул. Гурко. Вероятно е трябвало да има захранване от ТИС-а на Кауфланд по бул. Славянски или просто да бъде достроена мрежата от гарата покрай стадиона, бул. Славянски, кръгово, ул. Георги Байданов, ул- Капитан Петко Войвода до кръгово с бул. Цар Симеон Велики. Така поне е логично да бъде продължена. Дали е било замислено точно така - не знам, но разположението на ТИС-а предполага това.
След като се е разбрало, че посоченият участък вероятно няма да се построи, то е можело поне да изкарат захранване от ТИС-а и по бул. Славянски или по ул. Бяло Море и покрай стадиона, да захранят участъка при гарата. Не им са се откъснали пари дори и за това на управниците.

Да, това беше логичното продължение на мрежата, но уви "влака" отпътува безвъзвратно откъм шансове за бъдещо реализиране...
Ако се беше продължило с инвестирането само в тролейбусен транспорт така, както беше заложено в мандата на проф. Светлин Танчев, вероятно можеше да бъде доизградена мрежата в обозримо бъдеще, защото постоянно се отпускат милиони евр. пари за (еко)електротранспорт и транспортната схема заедно с ефективността на тролейбусния транспорт щяха да се подобрят. Качвам ти схема с разширенията по мое наблюдение, според транспортно-ком. схема от ОУП на града:

2
ТИС-овете са 5 на брой. Този, който си посочил мисля, че е №5. №1 е в Три чучура-юг до бл.105, №2 е на ул. Васил Левски, №3 до Кауфланд и №4 на бул. Патр. Евтимий с кръстовището на ул. Индустриална. Може да бъркам някой в номерацията.

3
Изключително много се дразня от това, че на тролеите по линия 1 се изписва Парк Мол, а не СБА! Съгласен съм, че този мол генерира пътникопоток, но най-крайната дестинация за линията е СБА. На цялата анархия и безпаричие, само магазини и молове се натрапват по всевъзможен начин! Електронните табели на автобусите, когато се наложи да се пускат по 1-цата, са настроени правилно: кв. Железник - СБА. Освен това забелязвам, че пътникопотока по линията е засилен и хората свикнаха с нея, от което е редно интервала в делник да стане 15 мин. и 20 мин. през почивните дни, както е на 36.

4
Ако не греша в първите години на ТТ - Хасково е имало линия 208 с маршрут ЗММ - Автогара - бул.''Раковски'' - Надлез ''Орфей'' - бул.''Раковски'' - Автогара - ЗММ.

Вероятно това е било в периода, когато 108 се е движил в двете посоки, че и по-рано. Имам спомен от автогарата и двора на болницата за двупосочното  движение на 108.

5
Стрелките и кръстовките в кръстовището на ул. Ген. Гурко с бул. Руски изцяло се демонтираха с рехабилитацията на тролейбусната мрежа. Допреди това беше махната само стрелката на ул. Цар Иван Шишман, като другото си стоеше. Снимки на кръстовището от днес:

6
Стара Загора / Re: Skoda 26Tr (1031-1038)
« on: 29.12.2019, 14:05:05 »
В събота сутринта ли видя тролей по 26, защото през раб. дни е автобус заради кръговото в К. Ганчев?

7
Прави впечатление от последните обществени поръчки, че на тролейбуса все още се гледа като чисто такъв (за подмяна на вече остарели модели) и на електробуса по същия начин, т.е. ги разграничават по отделно, а не ги съчетават двата типа превозни средства. Досега не съм прочел никъде из страната да се обмисля варианти за покупка на тролейбуси с батерии, с цел удължаване на тролейбусни маршрути. Единствено в Плевен има приложение на практика, но крайно ограничено касаещо само една линия. В крайна сметка в България тролейбусния транспорт е приложим, защото в градовете ни има плътно и високо застрояване.

8
Други градове / Re: Сливен
« on: 07.12.2019, 23:01:42 »
В последната седмица стана ясно, че общината ще закупи нов екологичен подвижен състав от 6 тролейбуса и 4 електробуса, от което проличава, че тролейбусната линия ще бъде само една- 201. Поради това моето предложение за оптимизация на транспортната схема се свежда до следните основни 1 тролейбусен и 7 автобусни маршрута, в съответните промени за някои от тях:

-Линия №201 Зала Асеновец - ДП Дюлева река, тролейбуси;
(Линия №1 допълва или заменя №201, тролейбуси)

-Линия №2 ДП Дюлева река - Бензиностанция Астратранс, автобуси;
-Линия №4 кв. Кольо Фичето - Тролейбусно депо, автобуси;
-Линия №5 пл. Стоил войвода - кв. Речица, автобуси;
-Линия №7 пл. 17-ти януари - Подст. Комуна, (електро)автобуси;
-Линия №11 кв. Комлука - м. Мерканто Дружба, (електро)автобуси;
-Линия №14 пл. Стоил войвода - кв. Диньо Дачев, автобуси;
-Линия №116 пл. 17-ти януари - ДП Дюлева река, (електро)автобуси;

Останалите автобусни линии като №№3,8,9,12,15,18,22,24 и др. да останат допълнителни.

9
Също, преди 20 години, когато гледах въднъж новините по местната ТВ Рекординг, имам спомен, че съобщиха тогава за тролейбусна линия, която се обмисля да стига до жк Куба, но до ден днешен това не е реализирано. Винаги съм се чудил как би изглеждал този проект, гледал съм ОУП по този повод, но там такъв нов път не намерих, по който си мислех, че ще се прокара тролейбусната линия. Предполагам става дума за пробив от кръстовището, което е на две нива в жк Орфей, от бул. Васил Левски над бул. Раковски през промишлената зона до квартала северно от ул. Св. Кирил и Методий. Някой да знае нещо по въпроса?

10
И аз съм на същотото мнение, че трябва да се запазва и развива, но на практика събитията протичат в съвсем различна посока. В Хасково намирам най-малко смисъл да има тролейбусен транспорт от градовете, в които той все още е останал.

11
То пък един тролейбусен транспорт имат в Хасково... Далеч по-смислено бе същият да се запази в Перник, Пловдив.

12
Други градове / Re: Враца
« on: 02.11.2019, 11:56:00 »
Да, 30 мин. е много и тъй като няма да се разширява тролейбусната мрежа, предлагам и линия 2, която също е на 30 мин. и покрива 80℅ от маршрута на линия 1,  да стане (електро)автобусна линия с промяна в маршрута. Така тя ще може да минава по Крайречен булевард и ще стане по-автономна, редовна и атрактивна от преди, като ще се подобри трафика там с повече възможности. Контактната мрежа ще се използва все пак за връзка с депото, а тролейбусния транспорт ще се запази изцяло като гръбнак с линиите 1 и 1а, които взети заедно правят интервал от 15 мин. и хората ще могат спокойно да разчитат на тях. А в бъдеще евентуално да се пусне и линията жк Дъбника - Уч. комплекс, ако отново този район се засели...

13
Русе / Re: Русе - маршрутна мрежа
« on: 04.09.2019, 15:06:02 »
Защо трябва да се сменя номерацията на тролейбусните линии след, като хората от години са свикнали с тях? (Същото важи и за Враца)

14
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 31.08.2019, 16:02:19 »
На 17-ти август чужденци са снимали и описали в статия русенският тролейбусен транспорт.

Тяхното описание обхваща състоянието на тролейбусния транспорт в цялата страна в шест части.

15
Други градове / Re: Сливен
« on: 30.08.2019, 11:13:00 »
Мен ако питат вместо 4-те електробуса могат да се купят общо 10 тролея (има пари), заедно с рехабилитацията на мрежата и ще се обслужат двете линии. А с 4-те стари Шкоди линиите 3 и 18. И нещата се навързват. Но нали електробусите са на мода и къде без тях...

16
Други градове / Re: Сливен
« on: 29.08.2019, 20:09:31 »
Останах с впечатление, че електробусите ще бъдат предназначени по евентуално още една тролейбусна линия- за 7-цата, да може да се направи анализ кое ще излезе по-изгодно за експлоатация в дългосрочен план. Затова се и купуват. Също така говореха за ИЗЦЯЛО подмене тролейбуснен парк, т.е. сега определен от 6 тролея. Отделно 305,314,317,324 още колко ще изкарат?

17
Други градове / Re: Сливен
« on: 29.08.2019, 17:02:50 »
Общинския съвет на Сливен реши да се купят нови 6 тролейбуса и 4 електробуса. Вероятно от 4-те тролейбусни линии ще остане само една - 201.

https://kibik.bg/%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B8%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D1%81%D1%8A%D0%B2%D0%B5%D1%82-%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%B8-%D0%B4%D0%B0-%D1%83%D0%B4%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B8-%D1%81%D1%8A%D1%81-%D0%B7/

18
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 29.08.2019, 16:44:38 »
Това трябва да е окончателния брой. Щяха да са 77 електробуса и 10 тролейбуса. Последните отпадат ли?
Сегашните тролейбуси не са 35, а 30. Нека бъдат точни в поясненията.

19
Искам да попитам защо Лаз-овете се водят бракувани в трансфото, при положение, че всеки път като мина край депото ги виждам, че "жълтеят"?

20
Други градове / Re: Плевен
« on: 14.08.2019, 20:03:55 »
За мен проблема е в самите шофьори,които до преди смяна на контактната мрежа са се движили по специалните части с 5-10км/ч и няма как един създаден навик от 20+ години да се пречупи.Просто е.

С лесното бързо се свиква! В Ст. Загора се кара уверено през разделителните стрелки, понеже само там са с дистанционно управление.
И в София има стрелки с дистанционно ;)
Вярно е, че са няколко, но все пак има.

Неправилно се изразих. Не исках да кажа, че само при нас има такива стрелки. :)
Имах предвид, че само тези разделителните са от модерните, на които е изключена възможността главата на пантографа да се отклони погрешно по другата жица на мястото на кръстосване или пък да се откачи. Обаче всички събирателни са от стария тип стрелки с въздушната междина на проводника и там се кара бавно, в кръстовки е по същия начин.

Pages: [1] 2 3 ... 20