Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Metan

Pages: [1] 2 3 ... 112
1
Като пример- Монтевидео да се продължи към Смърдана и Люлин. В момента двата квартала са близки физически, но се обикаля прекалено много за да минеш от единия към другия.
Ти май никога не си стъпвал в района. Между Овча купел (Монтевидео) и Люлин (през Смърдана) имаш гето, железопътна линия, пресечен терен с две реки и част от парк. Да не говорим, че Фортов път е прекрасна улица да си тестваш високопроходимия автомобил.

2
Автобуси / Re: Автобусни ремаркета
« on: Yesterday at 21:56:43 »
Много интересна система за отваряне на прозорците има. Иначе вътре си е същата допотопна мизерия.

3
Все пак остава уговорката, че от това задание може и нищо да не е излезнало. Да не забравяме, че в края на 1967 пристигат Икарус 180. По същия начин някъде към 1963-1964 трамвайната работилничка отново получава задание за производството на български тролейбус. И от това не излиза нищо, защото от началото на 1965 започват да идват Шкода 9Тр. И по-добре, че е станало така.

4
Автобуси / Re: Автобусни ремаркета
« on: 18.07.2019, 18:49:35 »
Ето снимки на едно ремарке в добро състояние за годините си .
Това определено е в доста добро състояние за възрастта си. Зеленото основния цвят ли е или под него има червено?

5
2001 сутринта беше на 82.

6
Попадна ми нещо интересно от 1967 г. Какви ли ще са били тези автобуси, при това съчленени, които е трябвало да бъдат сглобени в трамвайната работилница?

7
От февруари 1967

8
За Белкоммунмаш заигравката май беше, че парите идваха чрез заем от Световната или от някоя от другите банки, а тя от своя страна имаше инвестиции в предприятието и така общо взето финансираше чрез заем закупуването на собствената си продукция. А белорусците доста са дръпнали в дизайна от последния търг, дори може да се конкурират с китайците, произвеждат и електроавтобуси.
https://bkm.by/catalog/

9
Автобуси / Re: Автобусни ремаркета
« on: 17.07.2019, 14:50:09 »
Имаш ли информация за ремаркетата и можеш ли да подпомогнеш темата? Какво се знае досега - почти нищо, има разхвърляна информация навсякъде. Не се знае откога са започнали да ги използват, докога са се използвали, дори не се знае къде са произвеждани. Били са поне два модела, които са документирани в снимки. Били са част от градския транспорт и са просъществували към 20 години поне, значи определено имат място тук и може да им се отвори отделна тема.

10
Автобуси / Re: Автобусни ремаркета
« on: 17.07.2019, 14:15:06 »
Аз знам, че са правили и във ВРЗ в Дряново
Наистина са правили. Ето една брошура на продукцията от 1962



11
Автобуси / Автобусни ремаркета
« on: 16.07.2019, 22:45:52 »
Да вземем да им създадем и на тези една отделна тема, че информацията е доста разпръсната из всевъзможни раздели.

Може да преместите и част от последните мнения от темата "Чавдар: прототипи и история".

За София (говорим за градски транспорт, не за междуградските линии (да не се бъркат със селските линии от градския транспорт)) по спомен, че не ми се търси в момента, някъде към 1960 имаше всичко на всичко 5 произведени ремаркета, след това правят още 5 в трамвайния завод и стават 10.
Още малко информация ми попадна за ремаркетата в СП Градски транспорт София - към края на 1966 е имало всичко на всичко 36 ремаркета и 455 автобуса.

12
Автобуси / Re: Karsan JEST (1640)
« on: 16.07.2019, 21:51:16 »
То е повече от ясно, че поръчката ще се прави за Карсан, и статията от другата тема си е платен репортаж отвсякъде. При този "автобус" пространството за шофьора е горе-долу толкова, колкото и това зад него. Не виждам какво толкова налага закупуването на такива, хммм ...... "автобуси" за един асансьор пътници вместо нормални електробуси по 12 метра. Така или иначе няма да ги пускат по тесни улици, каквото и да говорят сега. Ще се случи това, което става обикновено - едни пари ще се наместят при който трябва без да има някакъв ефект за околните от цялата работа.

13
Статията е много интересна и дава полезна информация. Нали се чудихме наскоро кога пътят от София за Калотина (която през 1969 все още се е казвала с правилното си име Калотино) е изваден от Сливница и минава над града - още от края на 60-те е почнал строежа на новия път. Има и интересна информация за отсечката Микре-Севлиево. Допреди да го пуснат се е минавало на зиг-заг от Ябланица на север през Ловеч и оттам на юг към Севлиево. Новият път освен, че спестява много обикаляне, почти не минава през населени места.

14
Идеи / Re: Абонамент за паркиране
« on: 16.07.2019, 11:00:29 »
Изначално ми се струва страшно сбъркано да се създават рестрикции към едно нещо, за да могат насилствено хората да се набутат в друго. Ако едната система функционираше добре, хората сами щяха да я ползват.

15
Представяш ли си: София печели правото на ЗОИ, и след игрите в апартаментите се настаняват обикновени хора и ти случайно попадаш в апартамента на Бьорндален и разказваш на всички приятели как тук преди теб е живял олимпийски шампион и то цели 2 седмици!
Няма да е първият случай - когато изниква Дружба 1 първоначално там са настанени участниците в 9 световен фестивал на младежта и студентите пред 1968 и чак след краят му се нанасят новодомците.

16
При оборудване на гласово оповестяване микрофонът продължава ли да функционира или остава изолиран?

17
Много латиноамериканско се е получило. Толкова ли не е имало кой да ги разтърве или повечето са били сеирджии?

18
Май не е. Трябва да е в самото начало на 20 век.

19
За пробив Сточна-Централна гара вече не се говори от много години, а и не виждам техническа възможност как ще стане, бая сгради се строят/построиха по протежението на бъдещото трасе. За автобусите от двете автогари ми прави впечатление, че откакто пуснаха тангентата масово се минава по Мария Луиза към Надлеза и оттам по ул. 202 (знам, че има ново име, но умишлено не го пиша) и оттам през Малашевци по Чепинско шосе (Етап и Груп и без това се включват и изключват по този път). Доста малко автобуси използват Козлодуй за излизане от София.
За пешеходните фази - май навсякъде са орязани откакто се слагат жълтите светофари. Тези светофари приоритизират автомобилното движение за сметка на орязване на пешеходното и това не е тайна. Иначе идеята ми беше, че фазите на всяко едно кръстовище могат да се оптимизират и оттам да се спести много време, могат да се направят и трасета със зелена вълна. Нищо от това не се прави, евентуално има някаква мисъл по Тодор Александров, но дългата зелена вълна там е за сметка на чакане по всичките му перпендикулярни преки. Нищо не се прави и за приоритетно минаване на градския транспорт, въпреки че това беше извинението като слагаха тези светофари. Да не говорим колко тъпи монтираха светофарните уредби и премахнаха удобното дублиране на сигнала над пътя на достатъчно разстояние от първите коли на стоплинията, така че шофьорите да могат да виждат кога става зелено без да си въртят главите на 90 градуса.

20
Това кръстовище не е най-добрия пример, който може да се даде. Там пешеходците са доста ощетени, чака се много, а сигналът е толкова кратък, че не стига да се добереш до отсрещния тротоар. Така че няма перфектно решение за всички - автомобилен поток, трамваи и пешеходци.
Е точно за пешеходците времето беше перфектно при предишната организация. Имаш два основни потока - пресичане на Козлодуй в източната част на кръстовището и пресичане на Мария Луиза в северната част на кръстовището. Мисля, че много добре ме разбираш за какво говоря, но ако търсиш под вола теле, винаги ще го намериш.

Pages: [1] 2 3 ... 112