Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 624
1
А как да ги режат, след като през килим от квадратчета се извива линията? Проблема са си създали с проекта - това е решимо колкото квадратурата на кръга! Трамвайната линия трябваше да е със своя си настилка и зоната да се огражда с ленти от тактилни плочи. След като трамваят отнесе някой заблеял се пешеходец, ще се сетят и ще цапат линии с боя. Абсурден е замисълът трамваят "да се скрие" в плочника.

2
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 04.10.2018, 11:51:22 »
Всичко до Филип Кутев ще стане производствено-офисна зона.

3
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 04.10.2018, 11:43:06 »
Кривите павета не са от вчера  :devil:

4
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: 04.10.2018, 09:47:30 »
Сега се сещам - малеее как ни набиваха в главите, че при нас е много по-добре, отколкото на Запад, а вече почти, дори и у децата, отсъстваше съмнение, че е точно обратното.
След появата на "Кореком" даже бавноразвиващите се деца в помощните училища не вярваха в подобна глупост.

По темата: за мен е необяснимо, защо изкараха толкова малко време в експлоатация в София. Даже далеч по-древните Берна и Бовери изкараха повече в Русе.

5
Контактът между двата вида плочки на мегдана, където единият вид е "на верев", си е чиста работническа некадърност. Това нито фуги, нито шлайфане ще го прикрие. Всеки, който е внимавал в часовете по геометрия в 5-ти клас, знае, че при такъв контакт се започва с плочки - равнобедрени правоъгълни триъгълници и после нямаш никакви грижи. А и рязането е минималното възможно, и материал не се хаби.
Но в изпълнението на дъгата виждам издънка в проектирането. Всеки плочкаджия знае, че не е възможно да обходи дъга с малки плочки. И да реже всяка от тях, няма да стане красиво. Вместо това между коловозите плочките можеха да са успоредни на релсите, като дъгите се компенсират с фуги, в краен случай с рязане на ивици от плочките с форма на остроъгълен триъгълник. Успоредна на линията можеше да е ивица от същите плочки, затворена от по-големи плочи (тактилни най-добре), очертаващи сервитута на трамвая. Тогава контактът с плочиците от тротоарната настилка щеше да е безпроблемен и естетичен.
Ето първото попаднало ми трамвайно трасе с криви в Загреб.

6
Атачнатите снимки са от сравнително прилични участъци. Най-големи "бисери" са плочките при дъгата на трамвайното трасе, както и съвместяването на два размера плочки под ъгъл от 45 градуса на пл. Гарибалди.
Казват, че ще отстранят дефектите. Странно как може да се отстранят дефекти в застлано с плочки място, след като никои две съседни плочки не лежат в една равнина.

7
Платното на Евлоги откъм стадиона може съвсем да се разшири с лента с цената на преместване на някои неголеми дървета. За другото - в посока НДК обаче, ще трябва да си ходи цялата редица дървета от Гурко до Графа. От Орлов мост до Театър София не е разумно за разширение да се секат дървета.

8
Възможните комбинации са практически неизчерпаеми - 156 при заети досега 32 (3 за София, 27 за областите, ВА и СР). Не е задължително областната абревиатура да има общо с името на града. Още буквата "А" на черните/бели номера 1966-1986 нямаше нищо общо със София, сега примерите са много.
При наличие на електронни регистри вече е съвсем безсмислена подмяната на номер при смяна на адреса. Таксата за автомобила съвсем спокойно може автоматично да се прехвърля към адреса в ГРАО на собственика за физически лица или Търговския регистър за юридически лица.

9
По - вероятно е новият код да бъде СЕ, но има много време до тогава(около 5 години).
По-вероятно тази абревиатура да бъде прескочена заради асоциацията със "СЕлянин". Както Ловеч се асоциира с "ОВчар" след изстъплението на онази троянска мутра ОВ4444АР

10
Ето тук са всички разписания, на сектор 6 първото, дето пише до Спирка брезите. Това е последната спирка на 69 в Железница. Всъщност сега виждам, че линията вече май от редовна е станала само 3 пъти на ден, и вече е само от Ярлово до Железница и обикаля селата.
По-скоро е нанесен грешно маршрутът, тъй като от Ярлово към Рельово се подхожда към Самоков, а Брезите е в обратна посока.

11
Идеи / Re: А 65
« on: 30.09.2018, 13:58:37 »
И какви да ги дири А65 на ма*ната си?  Без връзка с метрото и ТМ10!

12
Не знам дали е за тук, но се оказа че след като закриха автобусната линия до Ярема и Ярлово,
Е как са я закрили? Тя покриваше сума села: Ярлово, Ковачевци, Поповяне, Белчин, Клисура!

13
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 28.09.2018, 14:19:03 »
То почти няма слаб американски филм от 1939 до 1955.
Има колкото щеш - през войната са се правели пропагандни бози на килограм. Но вече никой не ги помни.

14
Интересно, как в Сърбия, на пуснатите участъци на магистралата Димитровград-Ниш, които са построени от "Трейс", все още няма коловози, а при нас за има-няма две години всичко е потънало.
Сакън да не ги урочасаме!

15
Ограниченията са след отделянето на АМ Марица, където трафикът значително спада в сравнение със София-Пловдив. Особено след изтеклото лято.

16
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 27.09.2018, 21:15:42 »
Но аз се радвам, защото краят и на тяхната империя се вижда. :) Китай ги изкупуват в момента, а мексиканците са по-работливи и имат повече деца. Лондон пък е пакистано-индийско гето. И да, все пак руснаците са ни по-близки та ако ще примираме по някой то те са по-подходящи за целта, не че това е правилно.

Виж сега, момченце! Аз съм на 58 години, родителите ми - към 80. Те като са били деца, са им раздували същите мартафали и тогава е хващало някакъв дикиш, защото са плакали искрено за Сталин. По-преди във Великия СССР са били Айседора Дънкан, Жозефин Бекер и др., като повечето тихомълком са се върнали, освен ако не са останали на кремълска хранилка като Гъс Хол (председател на КП на САЩ), Толиати, Торез и др. В детството ни през 70-те това вече не хващаше никакъв дикиш, да не говорим за студентските години. И все им се виждаше краят, даже някога имаше срок - 1980 г. Само че пророците на края им сами отидоха в бунището на историята. Ако сега някои се връщат към такива твърдения, толкова по-зле за интелекта им.
Не подценявайте англо-саксонците! През 30-те те са били в тотален упадък за разлика от бурно развиващите се Германия и Япония. Започват войната с пародия на политици: британски старик развява парцал с подписа на Хитлер, а щатският конгрес си въобразява, че войната няма да пресече двата им океана. Но само за 2-3 години се мобилизират и САЩ произвеждат 5 пъти повече, отколкото могат да унищожат подводниците на Дьониц и флота на Ямамото. Същият този Ямамото е бил наясно в обречеността си, но самурайският кодекс не позволява крачка назад.

Колкото за филмите - има огромни кубици помия, но има "Красив ум", "Речта на краля", "Рейнмен" и т.н. Има актьори, които играят естествено, а не като някои съвременни нашенски следовници на "Многострадална Геновева". Не и като доста от европейските киностудии, които като че ли замръзнаха в 60-ге години. За двамата ми млади приятели във форума понятието "Чинечита" е известно само като метростанция, на която се хваща автобус за летище Чампино. А някога това е било световна киноинституция - Фелини, Антониони, Тавиани, Понти, София Лорен, Джина Лолобриджида и т.н.

А и всичко това няма нищо общо с английския език. Нито като пиша код, се замислям за качеството на холивудската продукция, нито пък с някой португалец, испанец, каталунец или италианец съм го обсъждал през тези дни.

17
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 27.09.2018, 17:50:39 »
Брей, големи комплекси, голямо нещо!

Откога исконната тъпота на романоезичните народи за чужди езици стана "национална гордост"? Дали холандците и датчаните са боклуци и англолизци, след като почти без изключение говорят английски? Също младите унгарци, гърци и т.н. И даже китайците нямат притеснения да говорят английски. Малките славянски народи, че даже поляците, които не са малки, също нямат проблеми. Имперските руснаци по-скоро пренебрегват езиците на малките народи (български, чешки, латвийски и т.н.), но английски вързват. В немския език са инфилтрирани доста английски думи, от което немците не си правят комплекси.
Във всяка епоха е имало език за комуникации между различните народи. Този език са го говорили хората над средно ниво, а аутсайдерите са мучали само на майчиния си език. В Римската империя и в ранното Средновековие е бил латински, в Османската империя - турски, в Свещената Римска империя на немския народ - немски и т.н. В момента това е английският, след 200 години може да е суахили и т.н.

Някога по соца имаше един виц: Милиционер си патрулира по Царя и чужденец го пита: Do you speak English? Sprechen Sie Deutsch? Parla Italiano? На всичко мильото отговаря отрицателно. Чужденецът се отчайва и си продължава нататък. А мильото си разсъждава: "И за какво да уча езици? Този като знае 4 езика, помогнаха ли му?"

18
Актуална информация / Re: Трафикът
« on: 27.09.2018, 10:45:34 »
Общо взето, където и да направят преустройство или промяна на светофарните фази, следва няколкоседмично задръстване. Явно са слаби в транспортните модели и донастройват нещата (а и хоризонталната маркировка понякога) по метода на пробите и грешките.

Не може да се говори по принцип - никъде да няма трамвайно трасе или обратното - по всяка улица да има такова. Всичко е в контекста на цялостната схема на мрежата. В конкретния случай трамвайното трасе по Константин Величков е безалтернативно.  Ако се ликвидира, това означава:
1. ТМ 11, 22, 3 да преминат на тролеи или електробуси, което е абсурдно с оглед на пътникопотока им и на връзката, която трасето дава с двете основни депа.
2. ТМ8 и 10 да се прибират в депо през Македония и ЦБ3.
3. При налагащ се ремонт по Цар Борис III, Мария Луиза и другаде да спре практически цялата теснорелсова мрежа.
Фактически, в Западна София остава единствено трасе по Стамболийски и депо "Красна поляна" в нищото.

19
Актуална информация / Re: Трафикът
« on: 26.09.2018, 18:46:49 »
@RADOCVET като надуе звънеца какво ще стане?
Не се сещам за град, в който ватманите да не звънят. Трамваите имат специфика - доста са дълги, не могат да кривнат наляво/надясно и спирачният им път е дълъг. Затова по-често се налага ватманите да подават звукови сигнали. Както и машинистите на влаковете.

20
Произвеждането на отсечки-"хранилки" вече стана традиция. Нормално ограничение би било 90 за дясната и 120 - за лявата лента. Но явно бюджетът на старозагорските катаджии трябва да се подобри, след като отпаднаха всички хранилки по предишния главен път и през Стара Загора.
Неадекватните ограничения не подобряват безопасността. Тъкмо напротив - влошават я, защото шофьорите не могат да разберат, кои ограничения са на място и кои - чисти хранилки.
По същия начин Перник-Долна Диканя изкара доста време на 90 км/ч и още безброй примери.

Колкото до "качеството" на отсечката Чирпан-Стара Загора, изградена от "Трейс" - то просто не е за коментар. Коловозите се образуваха още първото лято на пускането и е очевидно, че палиативните мерки не вършат работа.

Pages: [1] 2 3 ... 624