Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 676
1
Докато вода има, се неглижира състоянието на ВиК мрежата и породените от това загуби. Обръща му се внимание, чак когато е късно. Също като с пътищата. Ако един път не е бил бутан за 30-40 години, рехабилитацията му е като на ново шосе. По водопроводите също текат милиони. Когато ремонтите са екстрени, цената остава на заден план (това се отнася и като ти се счупи колата на пътя).

Тази година беше изключително суха за Източна България. Не само язовирите са свити, реколтата в Добруджа също е компрометирана. Тъкмо обратното е в Югозападна България. Покрай карантини и Home Office се разхождахме на различни места, вкл. при язовир Студена. Никога през октомври не съм виждал толкова зелена трева и толкова влага.

2
Разни / Re: Странични въпроси
« on: 28.11.2020, 19:55:27 »
Лично аз съм ползвал услугите ето на тази фирма: http://hexagon-build.com/blog/. Човекът беше Богомил Стефанов. Препоръчвал съм ги и на колеги.

3
В София винаги през този сезон е така, така и ще бъде. Навремето не е било по-чисто, нито преди 10 години, просто все повече се увеличават екологичните норми и поради тази причина въздухът става все по "мръсен".
Но пък такива дни са подходящи за упражнения по популизъм на партии и НПО-та. Макар че на всички е ясно, че реалното подобрение не е по силите на който и да е кмет, ако ще и Джулиани да се казва. Решението е известно още от случките през 50-те с Лондон - преминаване на отоплението от твърдо гориво на газ. А това е свързано с регулации на едното гориво за сметка на другото. И т.н. и т.н. - писали сме го вече тук...

4
Не бива да се прекалява със спирките. Едно от качествата на МГТ  в София, което отблъсква пътници, е бавната му скорост. Прекаленото сгъстяване на спирките е стъпка в грешна посока.
В примера разстоянията между спирки НДК и Одеон в двете посоки са много различни.

5
Св. Наум все пак е ключов булевард, който се обработва зимата. Друг е въпросът, че тая спирка за мен няма смисъл, там няма никакъв страничен пътникопоток.
Е, нищо де! Че ще се спъне движението по Св.Наум - ще се спъне. Но то и бездруго се затлачва горе на Баучер и долу - на Хемус. Просто сега ще има още една междинна тапа. Но ако по А94 и 102 се добави дори минута към разписанието, значи резултатът ще е ново спъване на МГТ, и то - на 2 интензивни линии.

6
А защо не се разкрие спирка на ул Стоян Михайловски за 94 и 102. Ако се идва от хладилника със 88 и 120, няма пряка връзка с 94 и102
В посока Дианабад спирка е разкрита от реконструкцията насам. В посока Хемус мястото ѝ е на бившето и бъдещо трамвайно трасе при оградата на Семинарията. След като ще има спирка на Милин камък, може би просто спирката на автобусите трябва да се премести при бившата (и бъдеща - дай Боже) трамвайна спирка. Там е идеално за студентите от трите факултета на СУ, добро е за връзка с А88 и 120, за горната част на Лозенец и НПМГ, има си пешеходна пътека. Като (ако) направят трамвайно трасе - тази отсечка може да е споделено трасе на трамваи и автобуси, дотогава - бус лента.

С лека преработка на ККМ може най-сетне да се преодолее абсурдът ТБ5 и 3 да не спират на едно от най-важните и кръстопътни места- СУ. В посока Орлов мост - на спирката на А84 и 94, в обратна посока - при ул. Аксаков (там някога спираше А209, когато вървеше по бул. Левски). В посока Гурко фазите на светофара са такива, че ТБ5 има достатъчно време за престой на спирката, докато дойде ТБ1, 2 или 8 откъм Пам.Левски.

7
На слизане няма проблеми да спира. В делнични дни на качване - също. Конфликти ще възникнат на качване, когато на спирката на СОП чакат няколко десетки хора, а в автобуса няма място.
Подобна драма се разиграва в маршрутката за Рударци и Кладница - на Красно село и на Горнобански път винаги почват конфликти и разправии. Затова си я вземам от Руски паметник, ако и да не ми е най-добрата отправна точка.

8
Измъчено е това обръщалце. Но вдясно при Т-образното кръстовище има достатъчно място за преобразуването му и отделяне на място за обръщало. Ако перпендикулярът на пътя към Зоопарка се замени от две дъги срещу двата изхода на кръговете дъги между платната на Люба Величкова, между тях се получава немалък триъгълен остров за обръщало. Освен това съчленените автобуси по 83, 88 и 120 ще се справят далеч по-лесно с кривите.

9
Кандидат за Българска легия е А204. Не е толкова безнадеждно положението. Една седмица дежурство на паяци и ще спрат да паркират там.
Лошото е, че осите север-юг в Манастирски ливади са безнадеждни. По Луи Айер несъчленен автобус трудно се разминава с кола. По-новата Костенски водопад също е тясна. Отвреме навреме се споменава за тролей до Бокар вероятно по Златни мостове. Може и А74 да се насочи натам. След завършване на пробива до Черни връх може А76 да се удължи до Зоопарка по Каблешков.

10
По онова време се запълваха дупки в регистрационните номера, затова не винаги има последователност.

11
https://app.eop.bg/today/91600

Нова поръчка за закупуване на 15 тролейбуса.
В новата обява не виждам файла "Методика", който беше неадекватен в прекратената ОП.

12
Актуална информация / Re: Трафикът
« on: 13.11.2020, 10:28:48 »
Много неща трябва(ше) да се направят там и вече даже спряха да ги включват в проектобюджетите (за които също няма сигурност, че ще се реализират). Освен споменатите от теб неща по ОУП има доразширяване на История славяноболгарская и пробив до Владайската река плюс булевард от двете ѝ страни, който да замени лъкатушката до Мелницата и Хаджи Димитър.
Дано поне след приключване на втория жп мост обърнат посоката към кръговото на Сточна гара - там се поемаше част от трафика до Стоилов. Дотогава наистина Раковска е по-доброто решение.
Пътувайки онзи ден от Бенковски към ТВ кула, Waze още на Орландовци ме изстреля по ПБА и през Хаджи Димитър вместо класическия маршрут Каменоделска-Стоилов-Данаил Николаев.

13
Добър вечер на всички, аз съм Симоне от Торино (Италия). Извинете, ако не говоря правилно вашия език. Пиша ви, защото открих, че в София и в други български градове има автобуси на Fiat 421 от 1992 до 1995 г. Пиша книга за този автобус. Има ли снимки на този автобус в експлоатация в София? Много благодаря и лека вечер на всички
 :)
https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=6103.0

14
Сигурно затова централизират летищния оператор - за да се правят в движение анализи, дали и кога закриването на Т5-Шьонефелд ще стане изгодно. В по-малки мащаби това се отнася и за софийските терминали.
А Терминал 3 и Терминал 4 предвидени ли са?

15
Май по-скоро отиваме към темата за летищата, но няма как.
Съмнява ме летище Берлин даже да доближи Франкфурт. През 2019 г. през Франкфурт са минали 70 млн пътници (без да се брои селското летище Хан със скромното си милионче), а през двете летища на Берлин - 35 млн, т.е. на половината. Източник
А и чисто географски Франкфурт е насред интензивно населените райони на Европа, по-удобен е за трансокеански полети. Подобно на новата гара, това е строеж най-вече за престиж (все пак столица на най-мощната европейска държава) плюс споменатия екофактор (шумовото замърсяване на урбанизирани райони). По стар имперски навик, докато другите многомилионни европейски градове Лондон, Париж и Москва залагат на децентрализирани летища и гари, Берлин е на другия полюс.
е
Иначе в контекста на транспорта - странно ми е мрънкането, че BER e на ма*ната си. От центъра или от Зоологическата градина пътуването с претъпканите TXL, X9 и 109 до Тегел не беше по-удобно, пък и по-бързо от това с регионалните влакове до Шьонефелд, а и с S9. Но и за Темпелхоф са плакали, което беше хептен на пъпа на града, така че мрънкачи има не само в България. Предполагам, че новата експресна линия FEX ще е на адекватни интервали, когато полетите се нормализират, в момента явно вози въздух.

16
Schonefeld си е отделно летище както е нашият Т1 - отделна сграда, споделени писти. Тегел просто беше останка от времето на обсадения град-държава Западен Берлин. Излитащите и кацащите самолети шумяха на много квартали. За София може да е нормално, но не и за Берлин. Реализацията на новото летище се удвои като срокове и пари, обвинения се разменят между проектанти, изпълнители и възложители, но това е друга тема.



17
Най-бързият КОВИД тест в автобус: пръдваш яко. Които са здрави, напускат веднага автобуса. Заразените остават :)

18
Въпроси / Re: Въпроси и отговори
« on: 05.11.2020, 21:38:32 »
Днес в 16:15 - 7031 от Г.М.Димитров надясно към Габровски по А124. Явно онази вечер съм сбъркал инв.номер

19
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 04.11.2020, 17:19:45 »
Това в Promobilе

20
Въпроси / Re: Въпроси и отговори
« on: 03.11.2020, 18:55:50 »
2 пъти виждам по Габровски автобус 7003 на линия 124. Какво е това?

Pages: [1] 2 3 ... 676