Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 666
1
Наводненията повече са функция на инфраструктурата - не само улиците, а канализацията. След като каналите са прекарани, практически е невъзможно да бъде променено тяхното ниво. Примерно в Младост-3, където ни е офисът, канализацията е плитко заложена и затова етаж -1 и гаражите на -2 и -3 се оттичат чрез помпи. Южния колектор от СОП до Южния парк го правят вече 20 години, така че това не е работа за ден-два. Отнасят го южните квартали поради това, че витошките реки многократно превишават нормалния си дебит, а и дъждът най-често удря оттам с най-голяма сила.
Колкото до сградите, най-уязвим елемент са ниско разположените прозорчета на мазетата. Това в новите сгради е по-рядко срещано, тъй като нулевото ниво са магазини или гаражи. Разбира се, ако улицата не може да се оттече, водата нахлува в сградите независимо от тяхното качество на изпълнение. Допълнително оттичането на улиците се възпрепятства, тъй като обикновено дъждът е предшестван от буря, при която нападат клони и листа и запушват отворите на шахтите.
Подлезите са уязвими, тъй като явно е доста скъпо да имат аварийна изпомпваща система, а отворите на каналите им може да се окажат под нивото на придошлата вода и да връщат обратно.

2
Електричките Е84/184 изкарват ли значително по-дългия маршрут или имат заместители?

3
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 07.07.2020, 09:49:09 »
За сега са дали заявка да обслужват Овча купел и Люлин, все места с достатъчно широки улици.
За Люлин е крайно неудачно. За Овча купел - ОК, но ако иде реч за долната Овча купел - около банята, Любляна, Карпузица и Горна баня.

4
То си е същото А83 да върви по П.Ю.Тодоров към Зоопарка, а А74 и 76 - по Гоце Делчев и Костенски водопад. Или пък А74 - по Луи Айер.

5
Не мога да си представя движение на съчленени автобуси по Костенски водопад между Нишава и Гоце Делчев. Даже при забранено паркиране трудно ще се разминат.

Ако прекарат А83 по Луи Айер-Каблешков-Костенски водопад-Гоце Делчев, ми се струва по-голяма обиколката, отколкото по П.Ю.Тодоров-България. А и на Луи Айер става голямо струпването. Късият и рядък А65 ще върви някак си, но с А83 стават доста.
Ако пък го прекарат по П.Ю.Тодоров-Нишава-Костенски водопад-Гоце Делчев, заедно с А74 и А76 ще настане тотален хаос.

Даже Костенски водопад да мине в еднопосочен режим в посока Нишава>Гоце Делчев, ул.Бадемова гора в другата посока е още по-тясна и посоките се кръстосват при завоя на Нишава.

6
Помислих, че твоят постинг е в контекста на предложението на tm0 А83 да върти по Гешов-България-Г.Делчев-Житница-Мушанов, без да отива до Хладилника. Въпросът дали А83 от Хладилника и кръстовището Гешов/България да продължава направо или да обикаля по България-Г.Делчев-Житница-Мушанов е дискусионен. Нямам представа дали са значителен брой хората, ползващи връзка между Хладилника и Красно село/Житница и между Красна поляна и Красно село. Не че не бяха лишени от тази връзка за няколко години, докато изграждаха Метролиния 3. Но и да са малко, сигурно ще нададат вой до небесата и ЦГМ няма да рискува да направи известна икономия.

7
Защо пишете врели-некипели? Удължаването на маршрута по П.Ю.Тодоров и България вместо по Г.Делчев не е особено голямо. А  и много добре знаете, че максималното доближаване до титулярния маршрут е главен приоритет при маршрутните промени. Иначе няма ТМ10 да върви от Възраждане до Графа ... през гарата (вж планираните промени при ремонта на трасето по Македония и Алабин).

Хайде, да приемем, че от Хладилника до Красна поляна може да се стигне с 2 метролинии и трамвай по К.Величков. Но до Красно село, Житница? Връзката на А83 с Хладилника е съществена и не е прекъсвала не само този уикенд, а за цяла година през 1983, когато пороят помете моста на Сребърна/Ибсен над реката.

8
А83....
Не можах да разбера, защо А83 да се реже, след като целият Ибсен от Гоце Делчев до Хладилника е свободен? Ако случайно се налага пълно затваряне на Ибсен/Гоце Делчев/П.Ю.Тодоров, ще го прекарат, както през тези дни, по Бяла черква, Арсеналска и Черни връх, но отрязване от Хладилника е недопустимо.

9
Морските и студентските градове са друга бира. В Сандански гърчолята правят данданията.

10
В провинцията животът тече от рано сутринта и завършва рано привечер. Работното време започва в 8 ч. и завършва до 16:30 ч. Почти всяка зима ходя на командировки в Хасково. Вярно, че е през зимата, но след 8 часа в центъра са отворени единствено безбройните казина и заложни къщи. Заведенията и кръчмите се броят на пръстите на едната ръка.

11
Разни / Re: Коронавирус
« on: 04.07.2020, 12:38:00 »
Бил е на 49 и с рак. Работил е до края! Поклон
Да бе! С рак на белия дроб да свърши за 5 дни! И най-агресивните тумори се развиват за месеци и симптоматично. Вече се наблюдава силна умствена недостатъчност на анти-короните! Съчинявайте си инсулти и инфаркти, че с другите "диагнози" се дъните!

12
Е що да се закрие А65? Луи Айер става за несъчленени автобуси. А83 няма да се откъсва толкова много от титулярния си маршрут през Красно село и ще върви като А102 до пазар Иван Вазов и нататък - към Хладилника.

13
7 часа закъснение защото инфрата не е пускала локомотива да замине от София и влака да продължи... така е като София - Елин Пелин е с нулева пропускателна способност.
По-конкретна причина?

14
И в Алпите не е повсеместна практика, а се прилага на най-сериозните проходи в зимния сезон (октомври-май). Натоварването, разтоварването на камионите и лашкането от гара А до гара В е сериозна работа даже при мрежа само с двойни линии.
Даже в Германия при гъстата ѝ жп мрежа ТИРовете са безкрайна колона, почти непрекъсната от Хамбург до Базел и от Залцбург до Арнем.

15
Разни / Re: Коронавирус
« on: 29.06.2020, 10:08:31 »
Не е ясно докъде ще се стигне. Още повече с упорития магарешки инат да не се възстановят поне някои мерки:
- стадиони без публика. Това е в сила почти в цяла Европа. Да твърдим, че нашите футболни отбори са безценно национално съкровище, понасящи адски загуби, е доста нагло. За дифузно разпространяване в София се заговори след Левски-ЦСКА. И като "награда" за това 12000 ултраси на ЦСКА и Ботев ще имат възможност да се храчат и заразяват.
- забрана на дискотеки
- масови събития и конференции.



16
Е ние нали ще пенсионираме Т4 като дойдат Т6-ците? Теснорелсовите динозаври май не оправдаха очакванията, все пак са едни "уморени коне".

17
Коментарът ми - абсолютно неадекватна маршрутна промяна. Автобус 73 изобщо обслужва ли кв. Овча купел, така както е прието? Напразно навъртяни километри и закъсняния в задръствания, за да се стигне до обръщало. Нима няма други улици  с необходимия габарит и транспортна необходимост. Някой все трябва да ви дава предложения, понеже не сте готови да организирате транспорта?!
Настоящият форум НЕ Е на ЦГМ, та да пишеш във 2 лице множествено число.
Така като гледаш строителния обект, да виждаш алтернативна улица за А73? Абсолютно безсмислено е да копира А102 по Линкълн, а Любляна да остане необслужена. Все пак по Линкълн има три редовни линии, по Любляна - само една нередовна и избраният временен маршрут е напълно правилен.

18
....Типичен случай е Струма между Даскалово и Долна Диканя - заради КВС и кадастрални бакии, с години нямаше разрешение за ползване, акт 16, заради което беше ограничена до 90 и пернишките милиционери децата си изучиха, апартаменти и коли си накупиха....
... и продължава да няма разрешение за ползване, само дето скоростта е до 120. Оттатък Кулата подобен цирк има и на магистралата западно от Серес (до планината), която е на 110.

19
Факт е, че маломерните трамваи не носят никакви ползи от гледна точка на разходи, както може да видиш връзката между големината на трамвая и енергийните разходи на километър не са линейни:
https://procitybahn.de/wp-content/uploads/2019/07/Energieverbrauch-Fzkm.png
Много любопитно разсъждение. По същата логика влак с 20 вагона няма 4 пъти по-големи енергийни разходи от влак с 5 вагона. Хайде тогава да движим всичките влакове с 20 вагона!
Икономия на разходи може да има, ако решим да обслужваме примерно ТМ3 с 4 дълги вместо с 6 къси трамваи. Да, но на цената на по-дълъг с 50% интервал на движение, т.е. - на влошено обслужване. Затова във всеки град има возила с различен капацитет, както има линии с различен пътникопоток. В Будапеща само 2 трамвайни линии са с ултрадълги трамваи и никой няма намерение да купува такива за всички линии.

Но не си само ти с такива разсъждения. ЦГМ също си калкулира пробега независимо от капацитета на возилата. А това адски изкривява разчетените спрямо реалните разходи.

20
Последният път, когато ползваха пенделите по предназначение, беше точно като направиха рампата на Скобелев през 2009 година.
Тогава пътят към депата по Ботев беше отворен, а закачените г*з за г*з трамваи бяха за хатъра на Скобелевите баби.
Сега, ако ще се правят пендели, трябва поне S-ка да се изпълни по Ботев между Солунска и Македония. Но надали си струва толкова усилия, след като заместващите автобуси решават проблема. Не знам дали при подетапите на Етап 2 е възможно да се монтират S-ки по Борис III и там да вървят пендели.

Pages: [1] 2 3 ... 666