Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 654
1
Темата не е нова и периодично се пуска по някой камък в блатото и после се забравя. Помъчих да събера различни анонси през годините по тази тема. За съжаление линковете към схемите от миналото лято за довеждащите линии в Люлин и Овча купел са умрели.

2
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« on: 06.12.2019, 14:07:36 »
Да, не е оффтопик, доколкото трамвайните трасета по България и през Дианабад бяха в комплект с първите 20 ПЕСИ. Но, уви...

3
Привет. От дълго време търся мнения за тъй наречените тухлени блокове и гледам, че именно тук сте ги обсъждали. Попадна ми обява за осем етажна ЖСК от 80та в Банишора. Какво мислите? Това реално тухла ли е или ЕПК и какво е било качеството на ЖСК през комунизма. Бях наплашен, че високите тухлени блокове(над 6 ет.)  не са за предпочитане с оглед здравина и трайност.
След голямото земетресение през 1977 се променят доста изискванията за противоземетръсна устойчивост на сградите. Но след като сградата е пусната през 1980, вероятно е проектирана по старите норми.

Покажи на Гугъл карти, коя сграда в Банишора визираш.

4
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« on: 06.12.2019, 12:18:22 »
Да спрем оффтопика, има си тема за него. Ако толкова настоявате, ще преместя постингите там, но реално новост няма, освен претоплени предизборни обещания, както се изрази Драгон. Радвам се, че след две петилетки дундуркане най-накрая някои в СО откриха топлата вода, че трамвайно трасе трябва да мине по Симеоновско и Гемето, а не по Габровски. Разбира се, ВЕЦ Симеоново е посочено за помпозност, той и ББ все твърди, че магистралата до Калотина всъщност е до Виена.

А Песите са целево за петицата, не ми се търси назад в темите.

5
Както Багерчо спомена, неустойките и глобите са брутални и несравними с тези на нормалните Rent-a-car фирми.
Ето някои от тях:
- повреден ПОРАДИ НЕИЗПРАВНОСТ заряден кабел - 1000 лв
- ключ за запалване ПОРАДИ НЕИЗПРАВНОСТ - 1300 лв
- при ПТП по вина - от 200 до 9500 лв (а отделно си вземат пълно Каско от застрахователя)
- добавка от 60 лв за глоби по електронни фишове

Ето линк с условията: https://spark.bg/wp-content/uploads/2019/09/GT_individuals_BG_.pdf. Некоректно е сравняването с таксита, по-скоро - с рент-а-кари. Положителното е възможността за краткосрочно (до няколко часа) наемане. Но тарифите не са малки.

6
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 03.12.2019, 20:17:12 »
Какъв им е проблемът да стигнат до депото през Охлюва и дъговия мост?

7
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 03.12.2019, 16:03:22 »
Значи тролейбусите няма да могат да нощуват в депото.  :neznam:
Ами които нямат ДВГ, очевидно ще са по улиците или в дървена ваканция.

8
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 03.12.2019, 13:17:38 »
Някакъв прелез през жп линията има ли в района около Сарайския мост?
Имаше преди 50 години преди да построят Сарайския мост.

9
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 03.12.2019, 07:38:51 »
Вероятно затворен ще е Сарайският мост, а по Трети март ще има двулентово движение.
ТБ2, 9 и 24 трябва да си вървят до Сент Уан, за да обслужват спирките към старата поща и Николаевска. А6 и 16 са транзитни през Охлюва-дъговия мост-Метро и нататък. Но все пак западната промишлена зона трябва да се обслужва. Затова А3 и 19 трябва сериозно да се сгъстят и да вървят през Охлюва-Метро-Бор и по Трети март до Фазан, като въртят някъде около разклона за Корабната. Не виждам смисъл ТБ9 и 24 да кретат на двигатели от Сент Уан през Охлюва и Бор и по Трети март (там само в едната посока, в която е насочено движението двупосочно, ще имат ККМ). Така може да се пусне ТБ2, но придвижването на двигател е бавно, а разстоянието хич не е малко. Вместо това може да върви заместващ автобус от Арда през Охлюва-Бор и по Трети март до Фазан.

10
Изключено е втората областна комбинация за Варна да съвпада с военните независимо от различния формат. Най-вероятно ще е ВВ, но има още няколко години дотогава. Варна изостава доста от Пловдив, тъй като в областта има само един голям град, докато в Пловдивска област са няколко (Асеновград е по-голям от няколко областни града).

11
Quote
Румяна Милова временно поема Центъра за градска мобилност в София, съобщава БНТ. До рокадата се стигна, след като Христиан Петров, който беше директор на дружеството над 3 години, стана общински съветник.

Досега Милова беше директор на Дирекция "Паркиране и гаражи" в ЦГМ. Звеното сега ще оглави заместникът й Александър Георгиев.

Милова, която е и член на съвета на директорите, ще заема поста изпълнителен директор на ЦГМ до избора на нов съвет на директорите. Предстои той да бъде определен от Столичния общински съвет. Процедурата по избора му отнема между 1 и 3 месеца. От своя страна съветът на директорите ще определи кой от неговите членове ще оглави дружеството.

Изборът на нов състав на съвета на директорите се налага, тъй като мандатът на настоящия, както и на повечето му членове, изтича.

Нов съвет на директорите предстои ще бъде избран и за останалите общински дружества.
https://news.bg/bulgaria/rumyana-milova-poema-vremenno-tsentara-za-gradska-mobilnost.html

Олелееее! Дано е кратковременно!

12
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« on: 30.11.2019, 23:31:28 »
въобще много да не се замисляме за качеството на релсовия път
Напротив, трябва мноооого да се замислим (и не само) за качеството на релсовия път. Пък ако ще нито един нов трамвай да не купим по европрограма, а вместо това да усвоим парите предимно за инфраструктура, която очевидно взе да изостава от подвижния състав.

13
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 30.11.2019, 23:20:59 »
Конкретно теб те уважавам, обаче няма как да бъда Blagun щото съм ooleg.
Аз също те уважавам и мисля, че си достатъчно интелигентен, за да сваляш нивото до разни бози. Взривът в Пирогов може да е от много неща, само дето кислородът, горкичкият, не гори. Както и да е.
Виж, за болничните е христоматиен случай на тотална некомпетентност. Не е необичайно някакъв застрахователен риск да се споделя. Но първият ден да си го плаща застрахованият, и то без вина, си е тотална глупост. По-смислено е да се плащат дните след някакво превишение. И тъй като хората не пасат трева, подобен регламент просто ще увеличи още дните болнични по проста причина: никой няма интерес от 1 или 2 дни болнични, затова ще се стреми към повече. Кой знае защо някаква работодателска асоциация горещо подкрепи тази мярка. А всъщност от увеличените дни болнични работодателите губят - и то не 70%-ови надници, които пращат за първите 3 дни, а 100%-ови, които плащат на заместващите или са принудени да поддържат по-раздут щат, за да компенсират болничните. Т.е. ключът на бараката е заровен не в разпределяне кой да плаща болничните, а в това да се намалят. Примерни мерки:
- ограничаване на общия брой дни годишно, издавани от GP с домашен или свободен режим. Тъй като хронично болните се диспансеризират, няма проблем техните дни да не влизат в това броене
- изискване от GP за обективни резултати, с които да аргументира предписаните дни: увеличена утайка, левкоцити и т.н.
- след като болничните се въвеждат в информационна система, няма проблем да се проследяват "по-либерални" лекари (с болнични над средното за съответното населено място) и да им се правят проверки. Данъчните имат критерии за оценка на риска и избор на фирми за ревизии, армията от инспектори на НОИ също трябва да има такива. Ако НОИ няма достатъчно такива, може да се мисли Фонд "Общо заболяване и майчинство" да премине от НОИ към НЗОК. И бездруго не е смислено да се хранят 3 армии с медицински инспектори - МЗ, НЗОК и НОИ.

Освен другото, смешното е, че подобни предложения се обсъждат при приет бюджет на ДОО (даже вече е публикуван преди 3 дни). Като минимум, се въвежда нов вид дни с осигурителни вноски - дни болнични за сметка на осигуреното лице. Съответно трябват текстове в КСО, ЗЗО, Наредба Н8 за Декларация 1 и т.н. Трябва да се променят софтуерите на НАП, НОИ, фирмите за Payroll. През последните няколко години НАП инициира обсъждане на по-сериозни промени още от септември. А сега влизат новите декларации на доходи от трудови и извънтрудови правоотношения, нещо, върху което се работи от 2018 г. 
- следене за спазване на режима от болните - примерно предписан домашен режим, а той се чеква на Терминал 2, на Калотина или на хотел в Банско.

14
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 29.11.2019, 14:21:54 »
Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk
Олег, хайде малко да успокоиш топката и да понамалиш глупостите. Това, че темата не се модерира, не означава, че тъпизмите може да са безкрайни за разлика от Вселената!

15
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« on: 29.11.2019, 11:48:00 »
A защо не ТМ14 - Надлез Надежда - Журналист - Метростанция Витоша  :rolleyes:
Ако по Баучер няма проблеми, ще е отлична идея.  :clap: :clap: :clap:

Друг вариант е помагач на ТМ7: ТМ17: Борово-Журналист.

16
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« on: 29.11.2019, 11:36:54 »
То с тези трасета май остава вариант да има специална линия за 2326 - 18П Журналист-надлез Надежда, както беше 5К за Кончара. По ТМ4 и 5 няма как преди ремонта на Борис III. По ТМ1 би бил далеч по-голям въздуховоз, отколкото по ТМ18.

17
Между другото входовете на СУ откъм пътеката са затворени именно заради нея, защото е имало няколко инцидента на излизащи от сградата преди време.
Хаха - доста си малък, за да помниш това. Мястото се казваше "коневръза" заради оградите, които отделяха тротоара от улицата. Вратата беше отворена и беше любимо място за студентите-пушачи. Действително инцидентите не бяха рядкост. След като завършиха ремонта на северното крило, отвориха входа откъм Шипка и затвориха коневръза- това някъде преди 1985 г.
Пешеходна пътека там е необходима заради връзката на спирката на А280, 306 и 9 с пешеходната зона откъм парламента и Св. Ал. Невски, както на университета с тролейната спирка в посока Патриарха. И подлезът, и Оборище са доста отдалечени.

18
и следва една четвърта фаза, която продължава около 20-25 секунди, само за идващите от Младост 1 и завиващи надясно по "Климент Охридски".
Чак 20-25 секунди не е, но и за мен е необяснимо защо се задържа фаза №1. Очевидно времето е недостатъчно за изтегляне на завиващите от метростанцията в посока Младост и често опашката в лявата лента достига до другия светофар на Г.М.Димитров или шофьорите са принудени да карат до последно във втората лента или даже да правят непозволено ляв завой от нея.
Единствен донякъде аргумент е, че идващите откъм ТУ в посока център често задръстват светофара заради опашката на долния светофар и възпрепятстват завиващите наляво.

Иначе не е вярно, че няма синхронизация между двата светофара. Така има, но се издънва, когато преминаващите светофара на Г.М.Димитров не могат да се изтеглят бързо към КАТ. А понякога изтеглянето се възпрепятства от задръстили кръстовището от Г.М.Димитров в посока Винарово колело.

19
Въпроси -
1. Ако ватманът пропусне да "щракне" автоматично стрелката, може ли да поправи пропуска си с леко движение на заден ход или е забранено това? Това изглежда по-лесно отколкото слизане с щангата, но разрешено ли е?
2. СЕ има ли процедура за ежедневна профилактика на стрелките - с продухване или по друг начин?

20
https://www.bnt.bg/bg/a/stefan-ryadkov-gost-v-bnt-na-60

Това, което се вижда на тези архивни кадри от 35-тата минута изграждането на Младост ли е?
Изгледа към Витоша ме навежда на тези мисли, ама все пак не съм сигурен.
На 35:13: Цариградско шосе след Винарово колело. Вляво - Топлорайон Изток и едноименния комплекс. https://www.google.bg/maps/@42.6702446,23.3659861,3a,75y,304.29h,106.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBnMpxi1OaiFAlDELxlDu1A!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg&authuser=0

На 35:54 и нататък - към южния локал на Цариградско в Младост-1 посока от Малинов към Окръжна болница(ето блока с интересните шарки: https://www.google.bg/maps/@42.662372,23.3762502,3a,42.6y,256.35h,99.48t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfoZnm39lnrDtlAHp7R7R-w!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg&authuser=0) вижда се компютърният техникум към ТУ , както и Полигона отсреща - накрая се вижда София прес

От 36:42 - махалата на Иво, разбира се (Младост-2). После има и високите блокове с малките номера н Младост-1, зад сегашния Метрополитън

Pages: [1] 2 3 ... 654