Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 678
1
Quote from: ЦГМ
От 13:00 часа на 21.01.2021 г. временната автобусна линия М3 (метробус) се движи по маршрут:
От спирка с код 1725 „Театър София“  на ул.“ Проф. Милко Бичев“ за автобусни линии 11, 213 и 404 в посока бул. „Ген. Данаил Николаев“(връзка с МС „Театрална“) по ул. „Проф. Милко Бичев“, наляво по бул. „Ген. Данаил Николаев“, наляво по ул. „Злетово“, наляво по бул. „Княз Александър Дондуков“, наляво по моста „Чавдар“, наляво по бул. „Владимир Вазов“ до спирка с код 0303 „Метростанция Хаджи Димитър“ и обратен завой на ул. „Острово“ до спирка с код 2108 „Метростанция „Хаджи Димитър“ за тролейбусна линия № 1 и автобусни линии 78, 79 и 120 в посока център, крайна и начална (връзка с МС „Хаджи Димитър“);
Връщане: от спирка с код 2108 „Метростанция Хаджи Димитър“ по бул. „Владимир Вазов“, наляво по ул. „Черковна“, надясно по бул. „Мадрид“ и надясно по ул. „Проф. Милко Бичев до спирка с код 1725 „Театър София“  (връзка с МС „Театрална“) .
Автобусите ще спират на съществуващите спирки по маршрута.

Вече става традиция заместващите метрото автобуси да спират на всяка керемидка. За същото време да го бяха пуснали в Хаджията, та да замажат очите на хората.

2
Швейцарците сами си знаят за проблемите. Ако нямаха такива, досега 100 пъти да са прокарали втората тръба на Готардтунел.
Както и да е, не е нормално подобно положение. Дали грешката е в изпълнението или в проекта, ще се разбере. Но Перловец може да събере повече вода от миналата седмица, както през 1983, когато подлезите на НДК и Орлов мост бяха наводнени догоре, а водата стигаше чак до първата пряка след реката. Така че би следвало да се отчете това поведение на реката. Както и на Владайска под Лъвов мост.

3
Разстоянието между станциите има общо с минималния допустим интервал между две влакчета и затова интервалът в разклоненията на Линия 1 теоретически не може да е под 7 минути (3.5 минути в общата част).
Линия 3 няма тази рестрикция, което не значи, че непременно влакчетата ще са на минималния допустим интервал.

1. За Арена Армеец аз бих предпочел довозващ автобус до МС Г.М. Димитров, когато има събитие. Там има един много голям проблем с достъпа и той е в адски тесните тротоари в посока колелото на 4ти километър - налага се да се върви по платното за движение. А някой ден ще има и трамвай по Г.М. Димитров, който ще минава пред залата.

2. Какво ви е наблюдението върху останалите бизнес центрове? Бизнес парка, сградите около ИЕЦ? Отрази ли се построяването на метрото върху автомобилния трафик в района? За Бизнеспарка слушах коментари, че в пиковите часове метрото не смогва заради големия интервал на движение, и напливът от коли в района си е същият, но нямам преки впечатления.
1. Мнооого лоша идея. Кръговото на Винарово и подходите му след мероприятие в Армеец са един голям паркинг от чакащи и пъплещи коли, по Гемето е трагедия. По-добре иди на трамвайчето. Силно съм скептичен в близко бъдеще да мине трамвай под Винарово. Това е сериозен и скъп проект, а толкова много се забатачват от петилетки. Най-вероятно след МС Г.М.Димитров трасето ще поеме към Дървеница и дотам. Даже си мисля за по-екзотична идея: така или иначе трасето Семинарията-Дървеница (ако се случи) ще върви по Симеоновско и Г.М.Димитров, да прекарат трасе по някогашното жп по Самоков (връзка с метрото на Жолио Кюри), подлезът под Цариградско ще се прави наново и после - към Гео Милев. Но я камилата, я принц Чарлз.
2. Моят критерий е това, което виждам от офиса ми - опашките по Малинов от Балан до светофара с Аврамов, също от Кауфланд до същото място. Ако сравня 2011-2014 - преди разкопките за Метролиния 1 и реконструкцията на Малинов и 2018-2019: преди опашките по Малинов твърдо стигаха до Балан, сега това се случва само при ПТП. Вярно, че Малинов стана 3-лентов, но все пак може да се твърди, че автомобилният трафик не се е увеличил. Колкото до метрото - на МС Малинов, която е трета станция, то идва винаги порядъчно пълно към 17 - 17:40. Това - преди карантината, оттогава го ползвам рядко.

4
(много интересни детайли в оцветяването при вратите на варненския)
Така бяха вратите в самото начало. Също мигачите - по-големи. После вратите станаха бели, а мигачите - по-малки, преди да си отидат отварящите се навън врати.

5
Благо, колоните от автомобили по Цариградско не се генерират от Хермес парк.
През последните години (без настоящата, разбира се) правихме доста семинари в Новотел София. семинарите завършват към 17:45 - 18:00. Безумие е, докато се включиш в Цариградско. Няколко пъти не ми издържаха нервите, влязох в гаража на мола и се въртях 3 етажа надолу, за да изляза откъм Йерусалим. Ужасно много коли има в обсъжданото каре. От Младост и Дружба имаш алтернативни варианти за изнасяне, но не и от карето, ако ще и в Младост да живееш. Да не говорим, че захождането от центъра през тунелчето пред Бриколаж е тегаво. Разбира се, пробив до Цветан Лазаров може малко да подобри нещата. Но средностатистическата психология на работещия в бизнеспарк е да пътува с кола или метро в града. Ако е млад, може с велосипед или тротинетка. Така че ако 10% зарежат колите си и отидат на метрото, ще е стъпка в правилна посока.

Отделно, че така или иначе в перспектива трябва да се мисли за експанзия на метромрежата на изток. Метролиния 1 никога няма да тръгне на изток. Метролиния 2 теоретически може да тръгне към Студентски град и нататък - под Младост 2, 4 и 3, но това са безброй километри- Като че ли Метролиния 3 е най-добрият кандидат, ако и да не е по най-правото трасе (Цариградско). Май само Гео Милев, Редута и Слатина не могат да вържат необходимия минимален пътникопоток, така че трябва да се действа по един от описаните по-горе варианти или изобщо да не действа - нито метър от Военна академия. Виж, ако го прекарат през молчето Сердика, може и да излезе сметката  :devil:

10-12 минути не е приятен интервал. Но линия 3 няма проблема с две съседни станции на голямо разстояние, така че в общата част влакчетата може да са през 2 минути, а през разклоненията - на 4 минути.

6
Ах, да! Забравих за пролетарското течение - горкичките бедни жители на панелките срещу ултразлите ояли се гадини, пазаруващи в моловете, ИКЕА и мръсните империалистически вериги Кауфланд, Билла и Лидл.
Венсеремос, БеКаПе и КаПеЕсЕс !

Направо се чудя как на времето имаше гигантски транспорт до Кремиковци, след като там няма панелки за 100000 души. Както беше оправдан мощният транспорт дотам, ще е оправдан такъв за работещите в бизнесцентровете по Цариградско. Не виждам разлика между едните и другите.

Пътниците са пътници, независимо дали живеят, работят, учат, пазаруват или ходят на мач.

7
Работещи казваш, а уикендите и празнични дни какво ще се вози, въздуха?
Клиентите на The Mall.
Автобусният транспорт по Цариградско го спасява БУС-лентата от тотална тапа. Но автомобилните тапи в пиковите часове са индикация, че петте хиляди на час не стигат. Не мисля, че по Царица Йоанна в участъка между Люлин-2 и 3 има подобно струпване.
Не знам, защо всичко се сравнява с времето на достигане до Орлов мост. Линия 3 ще дава връзка на Окръжна болница със Слатина, Патриарха, Медицинска академия, Красно село и нататък, ако щеш - и най-бързата възможна връзка с Перник през новата жп спирка на Горна баня.
На Армеец няма мероприятия всеки ден, но не е без значение метрото да поеме пиковите натоварвания при мероприятия. Иначе неслучайно се прекарва метро до големите стадиони, примерно в Мюнхен, Виена. Зала Армеец е с капацитет на неголям стадион.

8
Макар че интервюто е фокусирано върху трамваите, го премествам в общата тема за МГТ, тъй като обсъжданите проблеми са принципни.
Това за музей на транспорта на Вишнева е доста нелепо. Не знам как един музей на какъвто и да е вид транспорт може да е без експонати. Излишно е да посочвам немски и австрийски градове, Прага, Будапеща и т.н. Все едно музеят на транспорта в Русе да се помещава в кантонерска къщичка. Къщичката на Вишнева може да е ретро кафене със сладкиши от миналия век, ретро обстановка и фотоси от стара София, фокусирани върху трамвайния транспорт.
За трамвайното трасе по Каблешков. Да, от утре няма да тръгнат трамваите там, но СО се отнася доста вяло към неговото изпълнение. Не са представени за обсъждане конкретни маршрути, а само с общи приказки оставеното място за трасе няма да е със съдба, различна от това до Семинарията. Реконструкцията на Каблешков от Цар Борис до Бъкстон вече сложи кръст на важна връзка с трасето по бул. Овча купел.
За идеята за свръхдългите трамваи съм скептичен. По трасето на ТМ5 има тесни перони, които се захранват от единия си край. При това положение малко трудно ще е за слизащите и качващите се пътници от свръхдългия трамвай и ще се губи време. А най-доброто качество на петицата е относително добрата ѝ скорост. В Будапеща положението е друго и свръхдълги трамваи обслужват единствено трасе (разделено формално на ТМ4 и 6), което върви по доста широки булеварди.

9
Корсата на дъщеря ми беше СА 0131 НВ - също с български флаг - купена през август 2008.
Но ако табелите са сменяни, ще са със звезди. Вероятно в такива случаи сменят и двете табели.

10
Който раздаде терените в общината да му изсъхнат ръчичките.
Два етапа има в този процес.
На първия етап поради "случайната" липса на ОУП се реституира всичко до сервитута на тогавашния СОП. После собствениците на складове за дърва удариха джакпота на отчуждаването.
На втория етап се дадоха разрешения за строителство, и то - в очевидно ключови места. За мен най-фрапантният случай е пресичането на СОП със Симеоновско шосе. Проблеми има и на пресичането с Бистришко шосе, където кръговото е доста малко.

11
Не е изключено да е Смолян. Теренът над автогарата изглежда по подобен начин - рид с накацали високи къщи (не селски). Разбира се, доста от къщите вече са блокове или обществени сгради. Не прилича на някой от другите родопски градове - Девин, Чепеларе или Велинград. Ако действието се развива в Родопите.
На първата снимка регистрационният номер на бялата Жигула като че ли е с Пз или Лч.

12
Има безброй примери на наземен транспорт, минаващ през 2 съседни МС. Само в Младост примерите са дузина.

Колкото до приоритизиране на различни участъци:
- запад от Люлин: в момента този участък не е "узрял". Не е въпросът само за една метростанция около Царица Йоана/Дертлиев, а до бъдещата НПЗ оттатък HomeMax, май и гробища щяха на правят там
- изток от Хладилника: до Студентски град изглежда разумно, но не споделям забиването на квая на радиуса около Студентска поликлиника. Перспективният вариант е през Малинова долина към Симеоновски лифт (вместо поредната пресуканица Симеоновски лифт-БПС-Младостите-център)
- север от гарата: не считам, че илиенското направление изобщо има перспектива
- юг след площад Ручей: според мен перспективно направление, но не знам защо го зарязаха и май не са предвидили разклонение от Линия 3. А би трябвало.
- югозапад: БПС-Симеоновски лифт: считам по принцип метрото дотам за добро решение, но не като продължение на Линия 1. По-добре по-голямо удължение на Линия 2, отколкото по-късо на Линия 1, което ще я бетонира като перспектива за удължаване.

Така че, ако приемем направлението от Линия 3: Горна баня-Левски за даденост, като че ли слатинското отклонение изглежда най-готов кандидат за реализация.

13
Е какъв дублаж може да има между кръгова и радиална линия? Имат 2 общи станции - Армеец и Мизия и толкова. Пък е много съмнително да има една кръгова линия, както няма само една по другите два кръга, а и по СОП.
А засуканият маршрут е запазена марка на Линия 3. Ако става въпрос, ако се избере за ос Шипченски проход вместо Гео Милев, би се спестил поне километър и една метростанция. Но или кръговете със 700 м радиус са били на друго мнение, или чисто социално са позиционирали 2 метростанции в райони с недобър транспорт,  докато Шипченски си има трамвай.

Но според мен метростанциите са повечко. Баня Гео Милев, Коперник,  Слатина-център,  Армеец, The Mall са достатъчно.

14
Аз не знам тази линия да се гласи за Дружба изобщо. Щом на Окръжна/Мола ще има и паркинг, нещата са ясни, че скоро няма да има продължение в тази посока. Всъщност според мен цялата идея е по-добро обслужване на Тех парка, което при едни други нива на заетост в него щеше да има смисъл. На този етап този завой е пълна глупост и малоумие и не съм видял един стойностен аргумент, който да обори това ми твърдение. Няма такава световна практика да се задънват линии в гъсто населени райони, навсякъде се мисли за радиално развитие.
Аз написах аргументи, ако не си ги прочел, думите "глупост и малоумие" не се отнасят за мен. Хайде да не разсъждаваме с пролетарски каскетски епитети. Някак си стана модно, ако с някакво решение не сме съгласни, то непременно да е корупционна практика.

Логично е критериите за избор да са чисто количествени, както бяха, когато избираха направление на Метролиния 1 след Младост 1 към Аерогарата.
Има различни възможни варианти:
Вариант 1. Под оста Асен Йорданов-Цветан Лазаров с възлова станция МС Дружба
Вариант 2. Под оста Цариградско-Цветан Лазаров с възлова станция МС Дружба. Разликата във височините не беше проблем за Линия 1, защо да е за Линия 3?
Вариант 3. Изцяло под оста Цариградско  с възлова станция МС ИЕЦ

Ясно е, че в далечна перспектива и трите варианта след Димитър Пешев трябва да се насочат под Цариградско. При всички случаи затапването не е решение. Даже при Вариант 3 няма нужда да се прави P&R паркинг. За пристигащите от АМ Тракия има такъв на ИЕЦ, в The Mall е на 4 етажа. Не е особено смислено по едно направление да има два P&R паркинга през 2 км. Още повече, че този на ИЕЦ е далеч от препълване, за да му трябва дубльор.

Според мен толкова лелеяният от вас Вариант 1 е най-далеч от оптимален. Ако се начертаят кръгове с радиус 700 м около метростанциите, по него ще се обхванат най-малко потенциални пътници. Дали пътниците са живеещи, работещи или посетители в околността - това няма значение, важна е бройката. Даже Вариант 2, който дава обслужване на източната част на Дружба-1 и на цялата Дружба-2, е съмнително, дали може да събере повече пътници от Вариант 3.
А къде метрото ще намали броя на автомобилите, е очевидно - погледнете всеки делничен ден в 18:00 тапите от The Mall до Винарово и ги сравнете с далеч по-рехаво натоварения Цветан Лазаров. Като са много автобусите от Седми километър до Винарово колело, може примерно А204, 304 да се насочат по Цветан Лазаров до Винарово или други варианти.

15
Аз писах и за недоразумението-общежитие в Захарна фабрика - шахматните балкони са непрактични поради липсата на козирка отгоре.  Не може нищо да се простре. Неслучайно и на двата блока повечето балкони са остъкляване.

16
ТМ21 от 1990 е теснорелсов Люлин- Съдебна палата, впоследствие преномериран на ТМ8.
ТМ21 от 1995 е нормалнорелсов Левски- гара Искър, след като дойдоха Дювазите, дарени от ЗД България.

17
Нищо не пречи Метролиния 3 да се развива след The Mall към Метро, Горублянско ханче, ако щеш Църна маца, Равно поле или Елин Пелин след 100 години. Метролиния 1 покрива само една точка от оста Цариградско шосе - около ИЕЦ, Метро и Кепитал форт и няма да продължи на изток, независимо дали след БПС ще тръгне към Панчарево или към лифт Симеоново. Врътката обхваща значими генератори на пътникопоток като зала Армеец, София тех парк, бизнес-района северно от Цариградско шосе като почнеш от Mr Bricolage минеш през The Mall и 7-ми километър и стигнеш до Jumbo оттатък Димитър Пешев. От другата страна на кантара поставяш панелките около Цветан Лазаров, евентуално в перспектива по Обиколна, комплекс Цариградски и нататък по Цариградско шосе.

18
Много ценна и хубава снимка от автогара „Подуяне” , София 100!!   :fan:  А и другата от Кремиковци е интересна! :)

Може би мястото е близо до жп линията - пл. „Пирдоп” (а не сегашната автогара „Изток” срещу големия блок 18).
Точно така. И във филма действието се развива точно там, макар че в действителност алпинистите тръгваха обикновено от автогара Юг - до Интерпред. Къщите, съществуващи сега, са по-навътре, автогарата беше близо до подлеза (на филма в 6:24 се вижда преминаващият тролей по ТБ3 или 8 ). Ул. Александър Екзарх беше права, нямаше я сегашната извивка. Междуградската автогара беше до жп линиите отляво на улицата, а обръщалото на кремиковските автобуси - отдясно. Във филма даже ги има металните стълби, характерни за автогарите от времената, когато багажът на автобусите беше върху покрива им.

Вече в края на 80-те беше построена нова междуградска автогара (мисля, че си е Подуяне, а не Изток) срещу блок 18 в Сухата река, а обръщалото на кремиковските автобуси се премести при крайната спирка на ТМ22. Автогара Изток, заедно с последната спирка на трамвая, е нереализиран проект като автогара за междуградски превози. Не е ясно дали там ще е последната спирка на Метролиния 3.

19
По света обикновено билетите за време са 2 вида - кратък (обикновено за 30 минути) и дълъг (обикновено за 60 или 90 минути).
Нещо такова трябва да има и в София.
Това е единственият смислен вариант.
Зонирането, използвано на много места, беше убито в София през 90-те и вече не върви да накараш пътуващите от Долни Пасарел и Плана да плащат повече от пътуващите от Люлин и Младост. Беше убито и повишеното тарифиране на витошките линии и сега някои остават с впечатление, че общината трябва да им построи лифтове до Алеко и Копитото, но с тарифи не по-високи от 2 лв.

20
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 06.01.2021, 20:37:26 »
Това е малко преди Москвич 2138/2140 да заменят 408/412.
Жигули от 1975 насам идваха ребрандирани като LADA на същите купета и цени:
LADA = ВАЗ 2101
LADA 1300 = ВАЗ 21011
LADA 1500 = ВАЗ 2103.

Pages: [1] 2 3 ... 678