13041
Архивирани теми / Re: Изграждането на отсечка "Сердика"-"Национален стадион"
« on: 01.02.2006, 11:01:29 »
Снощи си пуснах касетата за строежа на Евротунела под Ламанш, която бях записал от Дискавъри преди 5 години.
Значи къртицата се придвижва като змия или по-скоро като червей - отпред е въртящият се щит, след щита има пръстени, в които се укрепват стените на пробития тунел. Самото устройство има транспортна лента за изкопаната пръст, която оттам се товари на минни вагонетки. Естествено, тези вагонетки са по тясно междурелсие и след прокопаването и укрепването се строят и коловози на тях. Размерите на тунела са достатъчни за два коловоза, за да се разминават композициите. Освен това минните влакчета служат за превоз на работниците.
В нашия случай - като се замислям, извозването с камиони в тунелите е абсурдно, тъй като работниците ще се задушат от изгорелите газове.
Интересно е, как къртицата ще бъде вкарана в другата тръба (при Евротунела този проблем не е стоял, тъй като са тръгнали и от двата края с къртици). При всички случаи съоръжението трябва да бъде разглобено. По-малко вероятно ми се струва под пл.Независимост да се прокопае без къртица пространство, достатъчно за монтаж на къртицата във втория тунел. По-вероятно е и вторият тунел да се копае в посока от СУ към ЦУМ и да тръгне от площадката на метростанцията под Ялта. Разбира се, ако устройствата на две, работата ще се свърши два пъти по-бързо.
В пробива на Евротунела са използвани 7-8 къртици. От тях само 2 са разглобени и демонтирани за по-нататъшна употреба. 4 или 5 са бракувани, нарязани на скрап, като части от тях са сложени та двата края като паметник на строителите на тунела (общо 11 загинали). Една от къртиците се е "самопогребала" (издълбала си е глух тунел).
Значи къртицата се придвижва като змия или по-скоро като червей - отпред е въртящият се щит, след щита има пръстени, в които се укрепват стените на пробития тунел. Самото устройство има транспортна лента за изкопаната пръст, която оттам се товари на минни вагонетки. Естествено, тези вагонетки са по тясно междурелсие и след прокопаването и укрепването се строят и коловози на тях. Размерите на тунела са достатъчни за два коловоза, за да се разминават композициите. Освен това минните влакчета служат за превоз на работниците.
В нашия случай - като се замислям, извозването с камиони в тунелите е абсурдно, тъй като работниците ще се задушат от изгорелите газове.
Интересно е, как къртицата ще бъде вкарана в другата тръба (при Евротунела този проблем не е стоял, тъй като са тръгнали и от двата края с къртици). При всички случаи съоръжението трябва да бъде разглобено. По-малко вероятно ми се струва под пл.Независимост да се прокопае без къртица пространство, достатъчно за монтаж на къртицата във втория тунел. По-вероятно е и вторият тунел да се копае в посока от СУ към ЦУМ и да тръгне от площадката на метростанцията под Ялта. Разбира се, ако устройствата на две, работата ще се свърши два пъти по-бързо.
В пробива на Евротунела са използвани 7-8 къртици. От тях само 2 са разглобени и демонтирани за по-нататъшна употреба. 4 или 5 са бракувани, нарязани на скрап, като части от тях са сложени та двата края като паметник на строителите на тунела (общо 11 загинали). Една от къртиците се е "самопогребала" (издълбала си е глух тунел).