Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: 1 ... 651 652 [653] 654 655 ... 666
13041
Защо ще ги дебнеш пакетирани на влака? Виж ги тук в действие!

13042
Идеи / Re: Източна част на София
« on: 26.07.2006, 15:29:08 »
Quote from: tiristor
Имаше навремето един проект, да пускат тролей в Слатина, точно по пътя за Булгарплод и транспортния университет.
Много е гадно и криво шосето там, кофти прелези. По-добре би било да направят шосеен пробив от ул. Боян Магесник - от Слатинската река (подлеза за циганската махала) покрай жп линиите до борсата на Булгарплод. Тогава А9 ще може от Булгарплод на върве през жк Смирненски до читалище Слатина и по маршрута си, а А75 да се закрие. Отделно, че се създава добра и сравнително бърза пътна артерия от Гара Искър - жк Смирненски - гара Подуене. Може би това е било предвиждано някога, иначе няма смисъл от доста широката улица покрай Булгарплод.

13043
Забравяш най-основните линии - А94 и 280  - те и сега биха се рентирали (и двете) през нощта. А88, 84 са пълни безсмислици, А310 и ТБ7 са с близки маршрути (по-добре ТБ 6 и 7), също ТБ2 и 9. Ако изобщо се въведат нощни линии, най-добре да се позва нощната схема за Нова Година, Великден, Осми декември. При това - с двойна цена на билета и с контрольор във возилата.
За да има успех подобно начинание, трябва на спирките да са описани точния час и минута на пристигане на возилото.

13044
Архивирани теми / За Македония
« on: 26.07.2006, 14:50:44 »
Най-много след запичащите се преговори Сърбия-Косово и умората на ЕС от преговори с безброй мънички държавици поотделно да се наложи сценарий на конфедерация между Албания, Косово и Македония. Тогава макетата ще искат да са българи, но ще е късноооо....

13045
Quote from: maniak
Според мен трасето на ТМ7 е нарочно обособено.
Идеята, че е обособено, е добра. Но изпълнението - ужасно! Защо с бетонни проскости? И защо трамваят е прекаран подземно под едното платно на бул.България (обръщалото), а не са си направили труда да го прекарат подземно в подлезите на Гоце Делчев и Д.Несторов? Ако не чакаше на двата тежки светофара, щеше за 5-6 минути да е от Манастирски ливади до НДК!

Трамвайните трасета по Дондуков и Мария Луиза са абсолютно необособими, най-вече заради многобройните пресечки. Освен това, със или без паркирали в дясната лента (а понякога и в двете) коли, ТМ-трасето по Дондуков се използва съществено за престояване на коли.
Тук веднага София-70 ще ме апострофира - а трябва ли - ами трябва, стига да не пречат на трамваите. Няколко монтирани камери и "честитки" в КАТ ще охладят ентусиазма на нарушителите. Но не бива заради тях да се намалява пропусквателната способност на булеварда.

13046
Архивирани теми / За Македония
« on: 25.07.2006, 16:46:56 »
Quote from: ozzy
Крайно време е Македония да се присъедини към България, и без това македонците са си българи и повечето не го отричат!
Още повече всяка година поне 5 хиляди взимат българско гражданство. А и това е шансът им да се спасят от албанската заплаха!
Нека са си отделна държава, иначе ще трябва на гръб и тях да ги носим, да си имаме албанско малцинство, дървени сърбо-комунисти и какво ли не още.

Но не може да се гради държавно и национално самочувствие по начина, по който го правят управниците на ФИРОМ (официално признатото от ООН име - Бивша Югославска Република Македония). Петрол и танкове им дадохме, но не можем да си дадем историята. Нима някой австриец отрича общата история и общия език на саксонци, прусаци, шваби, баварци и австрийци!
И как стана така, че за 200 години разделно съществуване от Англия не успя да възникне американски, канадски и австралийски език, а за 60 години възникна от кабинетите на сърбоманските граматици македонският език?!

Това е изключително точна и премерена стъпка на нашия външен министър. След като 15 години непрекъснато храним кучето (първо признаване на държавата, енергийни доставки при условия на жестоко гръцко ембарго, въоръжаване в съдбоносен за държавата им момент), пък то ни лае все по-настървено, редно е Република България да охлади отношенията си с македонските власти (но не с обикновените хора). По-нататък умно би било на всички международни форуми и във всички официални изявления да наричаме държавата единствено с международно признатото и име - БЮРМ.

13047
Quote from: CKD
Връзката Подуяне-Биримирци не се използва от няколко години а на места вече е и разграбена.
Не се използва връзката покрай мелничния комбинат, но трасето през Слатина, циганската махала Хр.Ботев, Малашевските гробища, Биримирци, Илиенци, Волуяк се използва.

13048
Quote from: conecto
Това в Дружба/Гара Искър ли е?
Каква Дружба? Не виждаш ли Биллата? Ако не знаеш - това е между Младост 1А и 3, зад Деницата.

13049
Quote from: bgpower
Подуене не смятате ли, че може да се разшири...
Подуене не може да поеме пътническия трафик, нейните коловози са ориентирани за разпределяне на товарните композиции. Тя има връзка с близките индустриални зони, с отбивката за биримирци и Северната промишлена зона.

13050
Тази тема май яко се е отплеснала.

Хубаво за плаж и къпане е на Дианабад - басейнът е голям и удобен за плуване, има топла вода в баните.
Интересно е на Макси - към хотел Амбасадор на Симеоновско шосе, но басейнчетата са като локви.

Иначе - най-близките минерални басейни с нормална големина са на Рударци и с.Костенец.

13051
Quote from: difian
Ето виж,тук по-надолу съм споменал,че гарите навсякъде са си в центъра и са с глухи коловози.
Има и обратна тенденция - стари гари в центъра да се закриват - пример - гара Орсе в Париж. Не ми е известна европейска столица, в която гарата да е в идеалния център (най-близко е в Прага - да една метроспирка от Вацлавские намести, но формалният център е в Старе место. Но нали все пак Софийската ще е на две метроспирки от центъра).  Просто на гарите има добри връзки с МГТ и най-вече - с метрото.


Дали гарите ще са с глухи коловози или ще са линейни - това зависи от съответното градоустройство. От жп-гледна точка, линейната структура е по-икономична - спестява доста маневри.  Задънените гари пък са по-лесни за пътниците, тъй като, на който и коловоз да пристигне влакът, имаш да изминеш само неговата дължина и си в гаровото хале, до което или под което се правят връзките с МГТ. Докато на централна гара София, ако слезеш на 13-ти коловоз, трябва да изминеш, освен дължината на влака,  300-400 метра до халето. В допълнение към това неудобство имаме лошия проект на Централна гара София е, при който спирките на МГТ са доста отдалечени от гаровото хале.

Най-лесно за пътниците на Централна гара би било, ако метротрасето върви перпендикулярно под коловозите, но тогава в метростанцията трябва да има информационна система, свързана с гаровата и даже каси или поне автомати за жп билети. Отделно, че едно подземно изпълнение с много вховоде и изходи би оскъпило тази станция.

За надземният МГТ и такситата удобно и просторно място за спиране би бил теренът от източната страна на гарата - сегашният платен паркинг до Колетно гише плюс терена от колабиралия жп-завод до Централна автогара. Трамвайното трасе би могло да се прекара в локалното платно до Транспортна болница и после - по Христо Ботев (нали по Мария Луиза ще отпадне трасето).

13052
Автобуси / Re: BMC
« on: 27.06.2006, 10:05:47 »
Е, 10000 евро е пресилено! Като дам на mobile.de търсене на (употребявани) градски автобуси около 10000 евро, излиза един единствен автобус от 1987 г.

13053
Quote from: maniak
Който не може да чете на български - нека се учи.
Не може да се разсъждава така! Представи си, че отиваш в командировка за 3 дни в Токио или Пекин! Ще научиш ли китайски или японски само заради едно пътуване?
Крайно време е всички табели - по шосетата, в транспорта, градските улици, спирките - да бъдат дублирани на кирилица и латиница. От това няма да станем по-малко българи и патриоти.

Но идеята да научим целия свят на кирилица не е патриотизъм! По-скоро прилича на онзи стар милиционерски виц  - Един чужденец напразно пита милиционера на английски, френски, немски, италиански. Накрая отчаян си тръгва. И милиционера казва - "Ето, този като знае толкова много езици, успя ли да се оправи?"

13054
Идеи / Re: А 72
« on: 23.06.2006, 12:13:44 »
Quote from: Kaiser Kar
http://www.autoreview.ru/news/news20/page16.htm - я вижте тука, кое именце фигурира. Дали е някакво съвпадение?
Е, онова в Красноярск е съкращение от Сибирский БУС, а нашенското - сигурно от Стамат Илиев Бурсузов - БУС :P

13055
Quote from: ozzy
1000% съм сигурен, че ремонта на Ал.Малинов е правен 1996г., лятото, от тогавашните строителни войски.2 години по-късно беше направена отбивката за Младост, дотогава трябваше да се минава през локалното. Много вероятно е да не е бил разширен заради настъпилата икономическа криза, все пак строителството на подлези и надлези не е много евтино,  а трябва и имоти да се отчуждават.
Ремонтът може да е бил правен през 1996, но проектирането е поне с година по-рано. което говори за пълното късогледство на проктантите. Кое е по-евтино - при основен ремонт да се изгради трилентово платно, или да се изгради двулентово и след 10-15 години да се реконструира в трилентово. Освен това, почти съм сигурен, че по тогавашните закони отчуждаването ставаше по-лесно, отколкото по влезлите от 1997 г.
Също подобно късогледо изпълнение беше ремонтът на ул. Сребърна от Гоце Делчев до Хладилника, която с минимални усилия можеше да се превърне в четирилентова- Но не би!

13056
Quote from: Repcho
също трябваше и да направят по още 1 лента във всяка посока (като го правиха пътя наоколо беше поле)
Наистина това, че не направиха трета лента, е голям пропуск.
Пълна детелина на две нива пред Деница и Билла наистина е трудно реализируема, но има и друг вариант - голямо кръгово движение между Св.Киприян и Андрей Ляпчев. Е, никой не е казал, че постройките на Макдоналдс или Шел са вечни, и бездруго там ще има сериозно строителство за изграждането на метростанция и метродиаметърът в посока юг.
Друг вариант е оста север-юг (бул.Малинов) да се прекара подземно, заедно с метрото, а отгоре да останат само завиващите и вливащите се в тази ос (както бул.Пенчо Славейков/Витоша).

13057
Quote from: Repcho
е точно моста от Плиска към ТВ кула го ремонтираха миналата година заедно със дъгата ТВ кула Плиска.
И тази година също ремонтираха, но положението е вече безнадеждно и няма полза от кръпките. Както по бул. Данаил Николаев, където новите кръпки не могат да изкарат 3 незимни месеца, без отново да "цъфнат".

Да се върнем отново на детелината. Освен другите проблеми, дъгите от 270 градуса (Ситняково-Плиска, Полиграфията-Рум.посолство, ТВ кула-Полиграфията) са изпълнени от прекалено гладък асфалт и при най-малкия дъжд доста автомобили поднасят. Обикновено подобни виражи се изпълняват от по-пореста марка асфалт, която увеличава сцеплението.

13058
Quote from: maniak
А имало ли е варианти да се свърже Руски паметник с Петте кьошета са трамвай. От една страна няма много място, но от друга спестява прехвърляния.
Няма смисъл улица от вътрешния ринг да се товари с трамвайно трасе. То на Петте кьошета само един трамвай в повече му липсва...

13059
Quote from: ozzy
все още си е доста добре този участък, както и детелината на Ситняково с Цариградско!
Брей, детелината Цариградско/Ситняково е зле:
- тунелът в посока от Плиска към ТВ кула и следващият го надлез са под всякаква критика, колкото и да запълват, след първия дъжд все по-зле става
- дъгата в посока ТВ кула-Плиска е с доста яки дупки
- дъгата Плиска-Румънско посолство е неравна.

Няма да е зле между лентите със срещуположно движение да има ограничители - или като "топки" или "пъпки" на осевата линия, или като шумяща при настъпване осева линия.

13060
Представяне / Re: spirka.org
« on: 15.06.2006, 13:24:02 »
Quote from: x3m
Е колеги - вече е в приличен вариант, след билзо месец и половина разработване, най-новото ми творение: http://club.m-b0x.com/
Много интересен сайт.
Предполагам, че най-вече с помощта на МЛК ще изчистите достата хронологични неточности:
- А94 се движи до Студентски град много преди 1977 г.  През 1977 номерацията беше вече стигнала до А112. За периода 1985-88 А94 минава направо пред УНСС до крайна спирка.
- А294 има още един кратък период на съществуване - 1978-79. Вторият и период не е 1988-90, а по-рано - 1985-87 или 88
- А400 съществува от 1982-83, след нейното закриване А76 тръгва до Младост-4, открити са Експрес Младост и А276.
- А276 не е открита през 1987, а значително по-рано
- Експрес Младост съществува 1983-84 или 85
- А80 е от по-рано от 1977 до Студентски град. До 1988 тя вървеше през бул.Я.Сакъзов-театър София. В едно и също време (мисла, че 1988) закриха А294 и А80, А94 си тръгна по стария маршрут, а А280 - през целия Студентски град.
- А283 се прероди в друг мутант - А383.
- А305 е от 1978 или 1979, а не от 1981. След като я удължиха от Централна гара, повече не е била връщана до ул.Шипка.
- А306 е отпреди 1977
- А461 не е имала толкова дълъг живот - мисля, че изчезва още към 1980-81 г., а не 1987 г.
- А13 има още един къс период 1988-89 с маршрут Гео Милев-ул.Шипленски проход-Ситняково-Цариградско шосе-ул.Гурко.
- не мисля, че в момента съществуват едновременно А66 и 266 - само А66
- А106 съществува заедно с А306 и е закрита, когато е открит ТБ5
- А105 до 1979 е в ж.к. Свобода, тогава старият 105 е преномериран на 125, а 105/305 тръгват до Младост-3. Закрит, заедно с А106, А4 при откриването на ТБ5.

Pages: 1 ... 651 652 [653] 654 655 ... 666