Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: 1 ... 673 674 [675] 676 677 678
13481
Quote from: x3m
"бившият стадион Юнак"
несъществува такова понятие - стадион Юнак никаг не е съществувал. той, както и много други комунистичсеки проекти са изглеждали добре на хартия и са звучали авториретно, но така и не е осъществяван никога. мястото, на което се казна Юнак по правилно би трябвало да бъде - бъдещия с-н Юнак или проекта за Юнак, но както се знае - решаваща дума има закона за езиковата икономия
 Ето една песен от моите детски години:
Над игрището Юнак
грее слънце жежко.
Борко взе пари и - трак
даде ги за Скрежко!

припев: Борко, внимавай зорко,
не се излагай като спортист, футболист

 и т.н.

Не е вярно, съществувало е игрище Юнак. Дай в гугъла "Игрище Юнак" и виж, колко неща излизат. До 50-те години това е било национален стадион. След като на мястото на съседното игрище "Левски" построяват сегашния национален стадион "Васил Левски", на мястото на "Юнак" се построява ледена пързалка, която се казваше "Дружба" (злополучното "Индиго")

Както и сегашната аерогара се е казвала летище Враждебна.

13482
Quote from: Repcho
Май отидохте твърде надалеч, обсъждате неща които едва ли някой в момента може да каже със 100% че ще мине оттам или че няма да мине.
Ами то ако не отидем надалеч, няма за какво да си говорим. През последните години почти не стават промени, а планиране е мръсна дума в СО - те си карат по генплана от 1962 г. (да, няма грешка - хиляда деветстотин шестдесет и втора) и толкоз.

13483
Quote from: burtan
Доколкото аз си спомням, този релсов път, върху който сега са паркирали колите, се използваше много отдавна. Но поради оплакване на живущите от околните сгради от шума на трамвайте, го преместиха около паметника.
Не, това е ново трасе, никога не се е използвало. А трябва, защото сегашното трасе стърчи с няколко метра над нивото на паветата. Май се гласеше реконструкция на пл.Руски паметник в края на 80--те, но тя не се случи. Единственото странно нещо би било вървенето на тамвая в посока, обратна на кръговото движение, но може би е имало замисъл за реконструкция и на Македония.

13484
Quote from: Dragon
Пътя през княжево е в добро състояние и не е тесен за да поеме само коли и смятам че движението ще е съвсем номрлано от там защото в момента главно тежкотованите превозни средства бавят потока и създават задръствания.
Даже да приемем, че княжевци ще се отучат да спират и паркират по пътя, в участъка от обръщалото на петицата до уширението той си е недостатъчен. Сега вариантите са два - или орязваме маршрута на петицата и правим двойно обръщало - на ТМ5 и А58 и 59 в края на уширението, или бутаме къщите от този участък, дълъг 577 метра. Просто друг начин няма този път да бъде четирилентов. Всъщност изместването на обръщалото с половин километър не е голяма беда, тъй като лифт вече няма, а минералната вода без проблеми може да се отведе на новото място на обръщалото. Разбира се, 1-2 подлеза или надлеза за пешеходците ще са нужни.

Разбирам емоциите ти като живеещ около Любляна, но и без тировете потокът от Владая си е сериозен. Затова идеята ми е за средно далечна перспектива с приоритет след АМ Люлин и ЦЯЛОСТНОТО изграждане на околовръстния път.
Кой знае, може 2.5-километров тунел или естакада от Черния кос до уширението да се окаже по-добро решение, поне отчуждителни спорове няма да има.

13485
Quote from: Dragon
А иначе изграждането на такъв мост за какъвто говоря аз няма да е по-скъпо от изграждането ан 2 детелини при симеоново и драгалевци. А при направата на магистрала Люлин той ще върши доста по-добра работа от онези детелини и кръгови движения (това специално би направило движението преминаването на кръстовищата по-трудно поради силния поток на коли), при положение че тези участъци могат да се регуслират и със светофари.
Безспорно всички пресичания на две нива са нужни и няма смисъл да бъдат противопоставяни - в никакъв случай едното не може да е алтернатива на другото. Всъщност основната причина за задръстванията са точно светофарите на Драгалевско и Симеоновско шосе (преди ги нямаше, но беше истинско приключение да се пресече околовръстното и точно така загина една моя колежка). На тези светофари Околовръстният път е реално четирилентов, тъй като във вътрешните ленти се престрояват завиващите наляво. Така че е немислимо решение без кръстовища на две нива. Може би пълна детелина е известно разточителство, мисля че пътен възел от рода на Винарово колело (даже с по-малък радиус на кръга) би струвал по-малко, без да намалява ефективността - все пак пресечките не са с формат на магистрала. Сега дали околовръстното ще е по естакада отгоре или в подлез отдолу - вече е въпрос на технически разчети.

13486
Quote from: bgpower
С тея естакади, мостове, магистрали върху Перловската вече се оляха.
Къде ги видя, покажи ги, за да ги видим и ние!
Тук бъркаш нещо, което е много необходимо на София с наглото и безразборно сгъстяване, и то за сметка на градински площи.
В цяла София извън Цариградско шосе, зоната на НДК, гара Подуене, надлез "Надежда" и резиденция Бояна няма нито едно кръстовище на две нива. А такива са необходими и това не е глезотия! Само си спомнете, какво чудо беше пред гара Подуене преди сегашния пътен възел и какво щеше да е сега, ако не беше построен!

Борисовата градина и нейното продължение - градинката с паметника на Съветската армия е зелена ивица, която носи свеж въздух в самото сърце на София. Да не говорим, че това не е буренясала градинка, а любимо място за разходки, за бирфестове и спортове.
Тук трябва да подчертаем, че евентуалният небостъргач няма да остане сам. Нали и хотел Хилтън щеше да бъде сам, после построиха и мола до Хемус, други терени до басейн Спартак почти ги бяха продали...
Ако някой малоумник иска да засенчи паметника на Съветската армия, ще отбележа, че в градоустройството и архитектурата политиката е повече от вредна (не съм фен на този паметник и на силите, които представлява, но по-добре от небостъргач). Да не говорим, че и метрото ще минава под тази градинка, а нали небостъргачът трябва да има сериозни основи.

И няма смисъл да се спекулира с темата за подземни паркинги - очевидно те могат да бъдат построени и без да се руши градинката.

13487
Метродиаметрите са добре подбрани, а също така е много добра идеята да се разклоняват в периферията. Дано да се приложи и на ІІ и ІІІ диаметър.
Изборът на Драган Цанков пред Цариградско шосе е добър, защото:
- диверсифицира се транспортният поток.
- покриват се по-населени жилищни райони
- изключително неудачно би било да се блокира за години наред най-бързата входна артерия на София (даже и само едното платно да беше). Изцяло подземно изпълнение до Младост е безумен разход на средства
- метрото излиза в сърцето на Младост, докато по Цариградско би било периферно.
- метрото минава по средата на югоизточния район, заключен между жп линията Подуене-гара Искър и Зоопарка.
- метрото е с порядък по-бързо от трамвай от Младост и Дружба

Повече от три диаметъра няма как да се пресичат в софийския център, но разклонения може да има извън центъра.

Метродиаметър ІІ - Илиенци-гарата-Сердика-НДК-Лозенец-Хладилника. С варианти за продължаване към бързо развиващия се комплекс Манастирски ливади. Може да се мисли за разклонение към Гоце Делчев

Метродиаметър ІІІ - Левски-СУ-НДК-Княжево или Овча купел. Може да се мисли за разклонение - едно към Красно село/Павлово и второ - към Овча купел. В североизточна посока би могло да се изпълни надземно връзка с Кремиковци, вместо ведомствения автобусен транспорт (ако не фалира дотогава Кремиковци).

13488
Поне от 1978 г. Но дълги години бяха 5-6 линии, след 1985 пуснаха 7 и 8 до Студентския град. Не бяха толкова популярни, тъй като билетчето струваше 0.50 лв срещу 0.06 лв за МГТ.
А в Русе през 70-те години имаше маршрутки ... обикновени таксиметрови автомобили - Жигули, а после вкараха няколко Волги-комби за 7 пътника.

13489
Това с естакадата от Павлово до разклона за Горна баня мисля, че е отлична идея.

Ако строят южната дъга без кръстовища на две нива, ефектът ще е малък, то и сега в района на Драгалевското, Симеоновското и Бистришкото шосе има уширения, които се запълват от завиващите наляво. Това означава, че пропусквателната способност няма съществено да се подобри, само ще е по-лесно изпреварването на бавните возила между светофарите. Може строежът да се прави на етапи - най-напред се трасира новото платно, след неговото приключване се реконструира съществуващото, а движението върви по новото и на третия етап се строят съоръжения на две нива.

Колкото за потока по Цар Борис ІІІ - мисля, че може да приемем, че в настоящия момент транзитната компонента на потока е до Горнобански път, откъдето завива наляво или надясно, а тези, които продължават направо, са входящата компонента на потока за София. Автомагистрала Люлин ще поеме 100% от първата компонента (съвсем правилно е след нейното завършване да се забрани изцяло достъпът на тежки возила в Княжево). Но и входящата компонента не е малка и тесният проход в Княжево не може да я поеме, даже и сега - особено в петък следобяд и в неделя вечерта е ужас, и то не само от тировете. Затова мисля, че отсечката от Черния кос до ул.Ст.кладенец ще продължава да е недостатъчна за потока. Ако се направи разширение само на ЦБІІІ, то трябва една трета от къщите в Княжево да се съборят. Затова мисля, че за моето предложение с Любляна ще са необходими далеч по-малко отчуждавания, за сметка на укрепване и промяна на коритото на Владайска река по ул. Войводина могила. Освен това на четирилентова еднопосочна улица има места и за паркиране в дясната лента.
А Любляна се задъхваше по време на ремонта не защото е малка, а защото завършва с тясно и разбито мостче. Пък аз предлагам еднопосочен статут на Любляна. Свързващи отсечки между Любляна и ЦБІІІ има достатъчно, така че местните жители няма да правят сериозни обиколки.

13490
Quote from: Dragon
Според мен пък попа би бил неподходящо място. Там е малка площата и не виждам как ще се изгради метростанция.
Място за стълбища има достатъчно в градинката пред паметника, също пред кино Одеон, а и  пред сградата на Булгартабак (тя е малко по-навътре от съседните кооперации). А иначе е ясно, че метрото в този участък ще се строи изцяло с къртица.
Разстояния: Попа-СУ - 782 м, Попа-НДК - 928 м. За сравнение - разстоянието между МС Опълченска и Сердика е 756 м, между бъдещите МС СУ и Юнак - 889 м.
По ІІ метродиаметър - Сердика-НДК - 1461 м. Средата на това разстояние е на ъгъла с ул. Гладстон.

Отлитам сега (с Google Earth) в Златна Прага - разстоянието между двете метростанции от двата края на Вацлавски намести (Museum и Mustek) е 729 метра.  Така че е съвсем нормално да има метростанция на Попа, както и междинна между Сердика и НДК под Витошка.
Освен това Попа е важно комуникационно място, връзка с няколко тролеи, трамваи и автобус, в най-голяма близост от всички метростанции до Графа, пл.Славейков.

13491
Идеи / Re: Източна част на София
« on: 08.02.2006, 16:39:22 »
Quote from: bgpower
Мисля, че дори и да пуснат 22 до ОК-2 пак няма да спрат 11...
Е що да вървят един трамвай и два автобуса (11 и 60) почти "ръка за ръка"?

Обратно по темата - Кракра е изключено да стане пешеходна и трамвайна улица:
а) в отсечката между Царя и Шипка: отрязва се достъпът до ул.Шейново (двупосочен статус на тази улица е пълен абсурд).
б) в осечката през Докторската градина също не може да стане пешеходна, тъй като от бул.Левски ляв завой към Шипка няма, а Кракра е единствената пряка между Шипка и Оборище в тази посока (Априлов е отрязана заради резиденцията на американския посланик, Сан Стефано и Асен Златаров са в другата посока). Даване на двупосочен статус на тези тесни улици или забрана за паркиране е пълен нонсенс.
в) в отсечката между Оборище и Сакъзов - никакъв шанс за два коловоза на нормалнорелсов трамвай и тролей. Сгардите от двете страни са сериозни, тротоарът не е достатъчно шрок, за да се постигне габаритите пред Младежкия дом
г) всякакви операции с изсичане на дървета, с изсичане даже на единия ред кестени по Царя е жив вандализъм, който надали общественото мнение ще допусне.
д) доста съмнително е дали трамваят ще може да направи дъгата на завоя. Най-много да се измисли дълъг над километър едноколовозен участък - от Янко Сакъзов до Орлов мост,

В крайна сметка цялото упражнение няма никакъв смисъл, тъй като от Гео Милев до пам.Левски и нататък и сега си има връзка (ТМ20), тълпите желаещи от ул.Светослав Тертер да стигнат до Дондуков могат да направят връзка с ТБ4 и 11, а основната идея - Яворов, Г.Милев, Слатина и институтите да получат удобна връзка с метрото се решава от пендел.

13492
Трансградските маршрути (Люлин-Дружба и Люлин-Младост) не са много уместни, тъй като линията трябва да се обслужва от двете депа или в противен случай пъследният тролей към Люлин ще е в 21.30.
Мисля, че няма смисъл от голямо засукване в центъра, тъй като и бездруго тролеи няма в изобилие. Отсечката от Попа до пам.Левски е силно натоварена и надали СО би кандисала да прати още един тролей по нея (имаше идея за скромната и нередовна ТБ8, което остана без резултат засега).

Аз съм фен на кръговите линии и би могло ТБ7 да е Люлин-Сливница-Руски паметник-Раковска-Сточна гара-Сливница-Люлин, а ТБ6 - Люлин-Сливница-Раковска-Руски паметник-Люлин. Но тук ще писнат хората, че трябва да купуват карти за 2 линии, за да могат да отиват и се връщат от едно и също място (подобно на 213/214). Така че мисля, че и опитите с кръгови линии нямат особен шанс.

Според мен най-голям шанс има най-простото решение - ТБ7: Люлин-Сливница-Опълченска-Одеон и обратно, ТБ6 - без изменение или пък ТБ6: Люлин-Сливница-Опълченска-Одеон и обратно, ТБ7 - без изменение.  Второто е по-добро, тъй като в момента ТБ6 и А309 се дублират много повече, отколкото ТБ7 и А310.

13493
Трети метродиаметър ще минава през СУ и НДК под бул.Левски. Разстоянието не е малко и мисля, че Попа е идеално местоположение за метростанция.

13494
Архивирани теми / София 2014
« on: 08.02.2006, 15:28:33 »
Маниак, към Овча купел ще върви ІІІ метродиаметър. Но може ІІ метродиаметър след Хемус да се раздели на два лъча - Хладилника и Гоце Делчев, а ІІІ диаметър след Хиподрума да се раздели също на два лъча - Красно село-Павлово и Овча купел. Свързваща ооколовръстна линия между метродиаметрите не е необходима, тъй като мащабите на София са далеч от тези на Москва.

13495
Кръстовището на Горнобански път ще е ключово, даже и след построяването на автомагистрала Люлин. Вярно е, че тировете ще намалеят, но то ще продължава да бъде основна входна точка на София от югозапад, само пътуващите към Люлин, Обеля и Надежда ще ползват АМ Люлин.
Затова мисля, че там трябва не просто да се построи кръстовище на две нива, а пълна детелина, така че и по Цар Борис ІІІ да няма ляв завой или светофар. Другата възможност е по Цар Борис ІІІ да идва входящият трафик, а по Любляна - изходящият (разделят се на автогара Овча купел по съществуващата улица Букет по потока). Разбира се, Любляна-Войводина могила трябва да се продължи до Черния кос, а трамвайното трасе на петицата да се съкрати до края на широката част или да се разположи в южния край на бул.Цар Борис ІІІ вместо по средата.

13496
Quote from: Dragon
И защо само до Симеоновско а не до Бистришкото? Така се губи ефекта. Сега ще има задръствания в този участък.
Все отнякъде трябва да се почне. Прав си, че тапите ще се пренесат в Павлово и на светофара на Бистришко шосе. Даже етапът трябва да е не до Бистришко шосе, а до Технополис (дали и как ще се използва полуизоставения ъптел възел над Бизнес-парка, не знам). Вероятно на Драгалевското, Симеоновското и Бистришкото шосе няма да има пълни детелини - (няма да е изключен левият завой от напречните шосета), друга възможност - околовръстното - отгоре по естакада, отдолу - кръгово движение - подобно на Винарово колело.
 Всъщност, в какъвто и ред да се разширява околовръстното, най-сериозният проблем ще е пресичането с Цар Борис ІІІ. Там ще е необходима пълна детелина, а освен това наоколо има къщи, далекопровод, трамвайно трасе с  обръщало. Трябва сериозно да се разшири и отсечката през Павлово. Не е ясно, два пътни възела на две нива ли се предвиждат на Бъкстон и Пушкин или ще се запазят светофарите със забранени леви завои (както е сега на Пушкин)?

13497
Quote from: x3m
Благун обогати информацията. можеш ли да ми дадеш малко повече разяснения за табелата на 150 - убил съм се да разбера къде и как е правена, сравнявал съм с купища други и съм питал също толкова познати шофьори - никой не помни подобен шрифт и цвят боя. тя обаче е факт, а лошото е, че не помня как ми е попаднала в ръцете. за мен тва е пълна мистерия, след като отзад е за гараж в шрифт от стария стил.
Да не е някъде от провинцията? Не че има някъде 150 линии, но обичат да ги номерират с една нула отзад (то май и софийската не е поредна) - примерно в Търново А70 и 110 са варианти на А7 и 11.

13498
Quote from: Balkanton
Друго, което искам да питам е дали на табелите от 80-те години, от обратната страна е бил начертан маршрута на съответната линия. Наскоро се возих в един тролей, на който дупката на капака над вратата беше запушена с парче пластмасова табела с цветни линии и имена на спирки. Може би го е имало само при тролеите и то бързо е било забравено.
Не си спомням такова нещо в София. В провинцията го имаше - във Варна, Русе, Смолян съм сигурен. Имаше стикери в трамваите с шарена схема.

13499
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: 07.02.2006, 20:20:23 »
В края на 70-те почти 100% от тролейбусния парк беше на Шкоди (номерата на моделите не помня, исгурно някой друг от участниците ще допълни) - тогава без електронно управление. Имаше няколко тролеи, получени от вехти автобуси Икарус, а също така скачени по две Шкоди - по ТБ3. През 1981 започна внос на нови Шкоди - със същите каросерии, но с електронно управление - те тръгваха меко, без щракане на релета и контактори и издаваха специфичен бръмчащ звук. Най-напред вървяха по ТБ1, после като се размножиха, тръгнаха и по други линии.
През 1984 пуснаха ТБ7 - Одеон-Люлин, който беше оборудван с вехти швейцарски тролеи. Те не надживяха една петилетка.
Към 1985 вкараха Шкоди с ново купе - с големи прозорци, също с електронно управление - те бяха по ТБ9, след което на бурни талази заприиждаха Икарусите. Новите шкодички по деветката заминаха в провинцията, а старите - към Стомана-Перник (за претопяване).
Тези талази бяха разнообразени с руските бракми ЗиУ, както и с българорумънските ДАФ - най-голямото тролейно недоносче.
За експерименталните - не си струва да търкаме клавиатурите...

13500
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 07.02.2006, 17:06:09 »
Quote from: Ivo
утре ще ви дам подробности и технически данни и за княжевският кабинков лифт,че днес нещо не мога да си намеря материалите.
Това вече ще е само за бъдещия музей на техниката. Чувал съм за ужасна катастрофа с този лифт през 60-те с жертви.
Ето технически данни  
тук

Ето една друга статия за лифтовете, макар и отпреди 2-3 години - тук

Pages: 1 ... 673 674 [675] 676 677 678