Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: 1 [2] 3 4 ... 654
21
5 мнения има в темата и не ги прочете. Влака се обслужи от БДЖ ТП.
Това ясно. А защо, според теб, е разделен на две и с какви машини се обслужиха двете му половини?

22
Разбира се, че ватманите са виновни за всичко!  :devil:
Но когато за седмица станат 3 инцидента с тръгване на задна талига по друг път, най-малко трябва да се мисли за системни причини.

23
Възмущението ми е от привидната неадекватност на Братоев и компания. Дали е умишлена или не? И в двата случая е неуместна. Профанизацията не трябва да достига до такива структури, при които от техническите решения зависят човешки животи. Трябва малко да пораснем.
Неадекватност (и то опасна) щеше да има, ако предизборно бяха пуснали 1-2 влакчета да кръжат между Красно село и Попа. Май че имаше такива мераци, но Сименс твърдо си държеше на провеждането на тестове.
А това, че е анонсирал проблемите, открити отдавна, в седмицата след, а не в седмицата преди изборите - ами въпрос на манталитет, който не защитавам "пламенно" въпреки подозренията на Северен мраз. Пак повтарям - или трябва да се тръби за всички удачи и неудачи, или само на започването и на завършването на обекта.
Иначе примери за неадекватности на общинската администрация - бол. В момента се сещам за разтегналото се с години поставяне на ретротрамвая (възстановен не с парите и с инициативата на СО). Дълго и оффтопик е за обяснение... В контекста на темата общинска неадекватност ще има, ако продължават да протакат пускането на ТБ7 по новия му маршрут след отварянето на врътката при Одеон.

24
Дали се знае кой е първият блок в Младост? Там е по-сложно защото преди Св.Анна има много стари кооперации. Сигурно от 50-те години на миналия век когато мястото е било извън София.
Явно старите блокчета до Окръжна болница са най-старите. Те не са се казвали "Младост", когато са построени.
Иначе от тази снимка, обсъждана и друг път, се вижда, че към 1976 около Окръжна болница, пазара, а също и в Мусагеница, е имало доста построени блокове.

25
Наличието на подпочвени води по принцип не е изненада. Но не е ясно къде и колко ще избият и какво укрепване трябва да породят. За археологията хептен не е ясно къде и колко древнотракийски грънци ще изкопаят. Съответно всяка конкретна изскочила подземна вада, нестабилен пласт или грънец води до определени обективни отклонения в сроковете за изпълнение и себестойността на обекта. Някак много лесно и лаишки раздаваш квалификации в некадърност, неподготвеност и наивност. Пътникът спомена за Метролиния 2, но някак си бързо се забравиха проблемите с археологията в центъра.

Може би видя онзи ден откриването на сръбската магистрала от Ниш до Цариброд. Източните изходи на тръбите на тунел Банцарево и скатовете около тях бяха сериозно преработени (особено южното платно) с цената на близо година забавяне и доста средства. Наличието на свлачища е ясно, но не и конкретните мерки, които трябва да се вземат за ограничаване на ефекта им.

26
Има ли точна информация че е започнато от бл.318?
И сайтът на район Люлин, и Уикипедия са единодушни в първенството на бл.318.

27
СО сами си вземат белята като за всеки проект тръбят по хиляда пъти (примерно 13 нови трамвая). Явно това тръбене настройва електората да ги чака точно на деня от първия анонс. Но имаше дълга процедура, дълго обжалване и смяна на доставчика, после организационни проблеми (меко казано) на производителя и т.н. Честно би било да има анонси не само при позитивно развитие на проектите, а и при негативно такова.

Солунската община от край време почти не прави анонси за забатаченото от петилетки метро (то не бяха смени на изпълнители, дебели археологии и кой знае какво още ще има). И когато 50 години от старта пуснат първата линия, всички ще играят сиртаки, а няма да мрънкат. :devil:

28
Естествено, че са правени сондажи. Но сондажът е проба с диаметър под метър, докато тунелът е със значително по-голям диаметър. Т.е. стопроцентова гаранция, че ще се натъкнат на същия състав на почвата, няма. Още повече, че пластовете под София са всичко друго, но не хомогенни.
По National geographic дават филмчета за строежа на различни суперструктури - летищата в Токио, Хонконг, Дубай, Евротунелът и т.н. Навсякъде плановете са едно, а реалните проблеми при строителството - съвсем друго. И хайде стига с тъпанарските изцепки - "крали са", ако имаш конкретна информация, докладвай я по съответния ред. 

29
Производството на новите Песи явно си върви, макар че никой не знае кога ще пристигнат. С огромно разочарование пускам тази снимка от завода, която издава вече със сигурност, че и новите няма да са от фейслифта, който се произвежда вече почти 5 години, а от досегашния си грозил...
https://i.imgur.com/wncNi44.jpg
По-важното е да са решени системните проблеми като с колоосите, а не толкова каква ливрея имат.

30
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 04.11.2019, 12:59:55 »
На следващите избори прогнозирам нов ляв играч - Мая Манолова+Слави Трифонов+Борис Бонев+талибани около Атанасов+Христо Иванов. В това няма нищо лошо - просто лявото да си е ляво и дясното да си е дясно. Единствено могат да се сбият кой да води дружината. МаяМа ще иска да капитализира 45-те си софийски процента.
БСП случайно или не налучка пътя към пробива в Русе и Благоевград - с позитивни "пичове". Подобен "пич" би пробил и в София, но тук се заложи на храчките и яхване само на недоволството, а не конструктивизъм.
Нека районните кметове на ДБ и независими (визирам Гюров) не се заблуждават - БСП ги избута дотам. Но оттук нататък те са сами със себе си и само работа му е майката, а не десиславаиванщина. Радвам се за Константин Павлов-Комитата и Николай Гюров, защото ги познавам като качествени хора. Говори се, че и нашият - д-р Делян Георгиев (за втори път от 2007 район Изгрев е единственият червен в София - все пак доста военни пенсионери комшии си имам) е качествен. 

31
Като се махне кретенското заглавие, всички медии предават/препредават информацията, че тролей се е ударил в стълб и трима са пострадали, в т.ч. шофьорът. Някакви смислени подробности по случая?

32
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 03.11.2019, 00:16:15 »
Автоматите са за вода. Снимките са страхотни, но не са от 1960 (въпреки, че на всички пише, че са от тогава), а са някъде от края на 60-те, поне след 1966-67.
Да, Шкода 1000МВ се прави от 1964 г.

33
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 02.11.2019, 00:02:06 »
Темата отново се заключва в деня на размисъл до 20:00 ч. в неделя.
Политиканстващите в други теми ще получат едноседмична почивка.

34
букви "СА"-липсва ХХ.
Изненада беше пропускането на СА **** ХХ. Но така пък колата ми стана СВ **** АА.

35
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 01.11.2019, 14:19:19 »
  • 1. 88 е по-слабонатоварена линия от 76/213, редно е нов подвижен състав да е максимално на силни линии
  • 2. 88 се влачи, все тая дали ще е чисто нов автобус или на 20 години
  • 3. частта му около Гара Искър, в която се возят всякакви "типове", в следствие вече се забелязват повече вандалщини от преди
  • 4. абсурдната инфраструктура - Искърско е отчасти оправено вече, но - Д. Пешев, Хр. Колумб, Св. Климент Охридски, Ляпчев, Г.М. Димитров, че даже и едната лента на Вапцаров са зле. Демек поне 80% от маршрута му е по разбити улици.
1. Слабонатоварена линия? Сериозно?
2. Проблем на разписания
3. 120, 83 и др. също минават покрай квартали с всякакви типове
4. По Димитър Пешев вървят всички за и от гараж Дружба, по Колумб върви А84, който винаги е с нов подвижен състав, по Кл.Охридски - А280, Г.М.Димитров му няма нищо, след като по цяла нощ шпорят мотоциклетисти, пък А413 и 102 вървят по него, по Вапцаров - А120. Гадните полегнали полицаи на Ляпчев (особено при блок 69) най-сетне са в историята, пък и през два от тях върви и А413. Реално от горните улици само Кл.Охридски е отвратителен, другите са на средното софийско ниво.

36
Разбира се, че не е премахната. Но пусти популизъм.
Просто за пръв път от няколко години пътните полицаи подпомагат трафика - като се затлачи приливът откъм ТВ кула, пускат колите да се вливат в БУС лентата (естествено, давайки предимство на возилата на МГТ) до края на градината. От една страна опашките по Цариградско понамаляват, но най вече се отпушва Яворов, а ако е запушен Яворов, страдат А120 и 413. Разбира се, униформените са длъжни да следят да не се затлачи МГТ и да реагират адекватно.
Това, че в този участък Цариградско има нужда от допълнителна лента, е ясно, но надали еколозите ще допуснат сеч.

37
Впечатление прави изтритата линия 13 - пл.Пирдоп-л-ще Враждебна, както и 84, който е до "Военни жилища", а не до летището.
Терминал 1 е бил в експлоатация, но линията дотам е без номер и извън ГТ - директна от бюрото на пл. Народно събрание до Т1 с автобуси на авиопревозвача ТАБСО. Така беше и по провинциалните летища - в Русе в началото на 70-те автобусите бяха на ТАБСО, после ги пое ДАП. А13 явно е бил до служебното и хеликоптерното летище вдясно от Ботевградско.
А84 беше със специални дападжийски билетчета (не СГНС с логото на София) от 0.12 лв чак до поскъпването от 01.07.1977, когато придоби градски статут и билетчето поевтиня до 0.06 лв.

38
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 01.11.2019, 10:45:56 »
Абе ако бяха направили Нансен двупосочен и редовен ТБ7 се движеше оттам, нямаше да е толкова пълен А74.

Но е факт нелогичното разпределение на къси и дълги автобуси.

BTW: Как ВСИЧКИ от Младост са пропищели, че по А88 се движат И нови автобуси (не само)? Или просто, ако не ползваме тази линия, ние сме ВСИЧКИ, а ползващите я - НИКОИ?

39
Само че за сметка на 26, а не на 306.
Направо си мисля, че А306 е с връзки :)

40
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 31.10.2019, 16:09:53 »
Говорим за избор на кмет, която е технократска длъжност, а не популистка. Т.е. не е важно мнението за Гешев, Сорос или Путин, а пригодността да се движат градски проекти. Замяната на градския профил с някакви общи абстракции нека оставим за парламентарните избори. Ако примерно обсъждаме два кандидата за кмет на село, по-важно е мнението им за нов водопровод на селото, отколкото за Гешев, Путин или Сорос. София е едно голямо село със специфика, различна от общодържавната, и е глупаво да се мешат. Все едно Фандъкова да обещае газопровод от Норвегия, а Манолова - атомна централа в Белене. Това не им е бизнесът и не затова ги избираме.

Не е важно, кой какви фенове има. Аз съм фен на Ман Юнайтед и никак не ми пука, че отборът вероятно има и фенове - хулигани и всякакви аутсайдери. Нито пък, ако бях фен на Левски, щях да се чувствам съпричастен с онези отпадъци, дето преднамерено спретнаха провокациите с Англия, нежели отговорен за тяхното поведение.

Фандъкова има много трески за дялане. При това с течение на мандатите насочеността се разводнява. В името да се угоди на строител, квартален комитет, креслив инициативен комитет и т.н.
Веднага няколко примера:
- трамвайното трасе по Скобелева: отворете темата, проектът е отпреди 2010 г. След дърпане и лашкане миналата година се стигна до нещо почти като първоначалното. Със завидна скорост тръгна изграждането на тролейното трасе. Да, ама - хоп, изникнаха нансенски автомобилисти, дето са толкова сакати, че не могат да си паркират трошките в гаража на НДК, а трябва голямогабаритен булевард да е паркинг, а тролеите да правят разходчици в София
- концесията на МГТ. Тук все пак тя наследи безумно подредените пакети, опитани да се прекратят (един - неуспешно в съда). Ще прекратим концесията (без налични по онова време - 2012-13 нито возила, нито водачи, нито пари за неустойки по договорите). После - ще я продължаваме и чак след доста време - кредити за нови общински возила. Все едно години да плащаш солен наем и чак тогава да теглиш кредит за твое жилище (при условие, че си наясно, че ще живееш в същия град).
- Графа: привидно слънчев проект. Да, ама - хоп, катаджиите казали, че трамвайното трасе трябва да е оградено с противотанкови съоръжения. Хоп - изскочил, меко казано, странен проект за черен монолит на Гарибалди и т.н.
- трамвай Дървеница: добра идея. Да, ама - загрижени за някакви мушмули пишман-еколози. И необяснима липса на гъвкавост за промяна на проекта
- Дондуков: очакван от години ремонт. Да, ама - изведнъж паветата се оказали музейна ценност, все едно са от Римския пантеон. При условие, че очевидно не разполагаме с читави павьори. После велосдруженията дръпват малко от баницата.
При все това не може да се отрече гъвкавостта ѝ (често прекомерна) и това, че се поправя, а не я кара напук. За разлика от прогресиращите в  недиалогичността си СОС, доминирани от ГЕРБ.

А Манолова няма и наполовина толкова организационни умения. Тя винаги е била силна със слагане на пръти в колелетата, а не в придвижване на каруца, образно казано. Всъщност какво е нейната гордост - закона за децата с увреждания: взеха се пари от пенсионерите-инвалиди и отидоха за децата-инвалиди, т.е. далеч от общосправедливо решение. А кметът трябва за 4 години да придвижва каруцата, наречена СО, по пътя, указан от СОС. Вече знаете мнозинството в СОС, нали (официализирано днес ГЕРБ+ВМРО = 31 съветника)? Манолова е далеч от уменията на Софиянски да нахранва общински съветници от всички цветове. А като експерт по нещата, свързани със София - кръгла нула.

За мен добър кмет би бил Мартин Заимов, Плевнелиев (набеждането му за президент беше провал, той си е инженер-строител, бизнес ориентиран), Вили Лилков. Че даже и злият гений Петър Диков повече би бил в час (архитект - добре, но изборът на конкретния архитект от страна на ДБ беше лош). Което желаеше, той го прокара (Лъвов мост), което не желаеше (трамвай Дървеница), го провали. Т.е. организационните му умения и тези за манипулиране на СОС са сериозни. Помислете си и друго: имаше ли сериозни обструкции по проектите от негово време - Метролиния 2, Лъвов мост, ТВ Кула, Семинарията? Имаше ли такива пародии на качество като по Графа на Лъвов мост или Южния парк примерно? Не, защото го е*аваха, докато това с безумните плочки, акулите и саркофага си беше подигравка с Данчето. Имаше ли такава лавина от щения за небостъргачи както при благия и кротък Здравков? Не, по горната причина. За съжаление Борисов с кеф се отървава от силни хора.-Друго си е Димитър Николов от Бургас (моя прогноза - ако не го махне, ще го избута за президент, което е същото. Веднъж не успя да го прецака, но, който не знае - повтаря) или Симеон Дянков (единственият политик в България, дръзнал да се опълчи на Лукойл и платил затова с поста си, но оценен от руснаците, които, както знаем, не вярват на сълзи и мазни), а друго си е Данаил Кирилов.

Доколкото гореупоменатите не са на балотаж, моята оценка е 0.5 : 0 в полза на Фандъкова. И още нещо - ако балотажът беше Диков срещу Фандъкова, без никакво колебание бих го избрал.

Pages: 1 [2] 3 4 ... 654