Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: 1 [2] 3 4 ... 628
21
Причината е предполагам, че два стълба могат да се отчетат двойно, и от всеки се калкулира печалба. Добре за изпълнителя и зле за нас, които го плащаме това трасе.
Уффф, аре стига вече идиотизми! Нали ако стълбовете са от едната страна, ще носят 4 вместо 2 жици и ще трябва да са по-нагъсто?

22
Разни / Re: Телевизия
« on: 27.11.2018, 16:40:28 »
Има външни цифрови приемници с малки стайни антенки и антенни усилватели. Напълно достатъчни за София, освен ако между стаята и Копитото няма дебела бетонна конструкция. Хептен без антена няма да стане, пробвай за начало парче коаксиален кабел в антенния изход.

23
Как така да го нацели? :blink: То по тази логика всяко нещо в близост до тролейбус има риск да бъде нацелено.
Трамвайните стълбове бяха ВЪВ трасето, тролейните са извън него, има си бордюр между тях и трасето. Остава да видим решението по Черни връх, където има трамвайни стълбове по средата в долната част, а по-нагоре мрежата се държи от стълбовете за осветление на тротоарите.
Да припомня, че тролейното трасе по Черни връх ще е малко по-разширено от сегашното трамвайно (освен на острова на спирката), отделено с бетонни ограничители. Лентите за останалото движение си запазват броя с леко редуцирана ширина - 3.45 м.

Обявление за поръчка (Директива 2014/24/ЕС/ЗОП)  (875057)
106310
Обществената поръчка за пътностроителните работи е приключена на 08.11.2018. Единствен участник и победител е Щрабаг с 876995.19 лв без ДДС при прогнозни 800000 лв.

24
Не мога да разбера по какъв начин съвпада с въобще някой съществувал някога формат на беларуските номера.
Това че собственика "малко" е объркал нашия трибагреник, не означава, че е от Беларус.
За мен този номер си е чиста самоделка. Собственикът може въобще да не е пререгистрирал колата В БЪЛГАРИЯ. Работещите в чужбина българи карат с българските си номера години наред - по-малки данъци, по-трудно достигане на "честитките" за глоби. Напоследък приемащите държави вземат мерки срещу това - за Гърция, Италия знам, сигурно има и други.
Ако е загубил една от двете табели, е направил "копие" върху беларуска табела, разчитайки, че "евролентата" няма да привлече вниманието на полицията.

25
Трамвайното трасе от обръщалото на Спартак до прелезчето за паркинга на мола е към края на прочистването си. Елементите на трамвайната ККМ, вкл. стълбовете, ги няма, релсите и панелите се къртят и изнасят. По Черни връх откъм мола до  стълба с осмоъгълната лампа в стил "НДК" е издигнат тролеен стълб, също отсреща. Дали само на ъгъла или всичките стълбове по Черни връх и Нансен ще се подменят?

26
Разни / Re: Телевизия
« on: 23.11.2018, 13:25:55 »
По соца Втора програма нямаше новини, най-много да са били някакъв зачатък. Помня я почти от самото начало. В началото се излъчваше само на дециметров обхват - UHF и само в София (а такъв имаха само най-прогресивните съветски цветни телевизори Рубин-714 и Електрон 714, които струваха 5-6 инженерски заплати. Конвенционалните имаха само фиксирани 12 канала в метровия обхват VHF, които се щракаха с характерен кръгъл превключвател). И, о, чудо - в Русе някъде около 1977 се появи на трети канал на метровия обхват. Така хващахме цели 4 програми - 2 български и 2 румънски. Даже помня, че следях чешкия сериал "Яношик" за техния Вилхелм Тел.
В първите ентусиазирани години на демокрацията, след като БКП/БСП здраво хвана БТ-то (БНТ стана при Агов) посредством директорите-членове на ДС и ЦК Павел Писарев и Огнян БеСаПарев, наивната идея беше Втора програма да се даде на СДС-то. По онова време "прогресивният" тогава Кеворкян беше тормозен от предходните двама плюс една рота червени ТВ бабички. Кеворкян все пак стигна до Втора програма, когато беше Ефир 2 през втората половина на 90-те.

27
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 23.11.2018, 13:02:20 »
Определено ще е на юг от ИКЕА. За да не се прави нова просека или чупка на трасето, началната станция трябва да е по червената линия. Старата просто ще си отиде и ще се направи нова.

28
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 23.11.2018, 12:51:09 »
СОП в двулентовата си част е крайно неподходящ за тромави съчленени автобуси. То така се тръгна - някога А111 се обслужваше от Икаруси. Газовите МАНове не са върхът на пъргавостта и бързината. Единственият вариант е с втора подсилваща линия А211 от Младост до Гоце Делчев, Овча купел или връзка с Метролиния 3. Или, разбира се, увеличаване на броя обслужващи возила.

29
Ето тук е документацията по обществената поръчка. Климатизация - за машиниста - да, за пътниците - друг път!

30
Когато искам да кача снимки сайтът се бъгва и когато го рестартирам пише, че вече са качени а не са. Компресирал съм снимките и са размери по изискванията на сайта, не се получава.
Ако в имената има кирилски букви - направи си латински!

31
Разни / Re: Телевизия
« on: 21.11.2018, 16:06:40 »
Ефир 2 беше замислена и стана съвсем отделна програма, конкурираща казионния дух на Канал 1, и то без налична сериозна частна телевизия по онова време (любителските напъни на София Кабел, 7 дни и ранната Нова бяха далеч от сериозна медия). Тя си водеше отделен живот, конкурираше Канала със свои новини и публицистика. Докато БНТ2 си е типична "втора програма" на държавна телевизия, като RAIDUE, HR2, TV Slo 2 и т.н. Може би регионалните програми се радват на някакъв интерес или поне би трябвало. В това отношение безсмислените новини на турски език по никое време може да се заменят от регионални двуезични програми за Кърджалийско и Делиормана. Ако държавата не работи за това население, то няма да си остане неосведомено - турски програми бол. Така че за тях меродавна ще е само гледната точка на Ердоган.

32
Нямам идея, защо трябва да са по-популярни от Левски, който не е толкова отдалечен, ако и да не е крайморски. Във Варна придвижването е тегаво и през последните 20 години не се направи нищо съществено по инфрата. Да видим сега, какво ще стане с откриването на новия обход. Отделно липсва адекватна връзка с крайезерния булевард "Девня", която да отклони от центъра излишния транзит, както направиха в Бургас.

33
Щом има по спецификация, ще има и в действителност. Точка по въпроса. Не може загубите от обслужването на витошките линии да са безкрайни.

34
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 20.11.2018, 15:44:00 »
Направо да пуснат А305 през Младост-2 и да закрият А306. Докога ще я дундуркат.
Възможно е 69, 70 и 123 да минат към Малашевци (7.4 км срещу 7.1 км до Дружба) и се вързват нещата.

35
Разни / Re: Телевизия
« on: 20.11.2018, 15:29:19 »
Жалко че за втори път прецакаха БНТ2. Първия път беше в края на 90-те когато закриха всичките оригинални предавания на втора програма и започнаха да повтарят предаванията, излъчвани по първа програма и след известно време закриха втора програма. БНТ2 на свой ред беше създадена с цел да обедини РТВЦта в Пловдив, Варна, Русе и Благоевград.
Бъркаш Ефир 2 и БНТ2. Ефир 2 беше създаден по времето на Асен Агов през 1992, шефка му беше Нери Терзиева и за пръв път звучеше неказионно. Всъщност Асен Агов доразви идеята си отпреди да стане директор, когато по единствената тогава БНТ новините станаха на два екипа и Агов-Терзиева бяха тартори на Екип 2. До 1999 Ефир 2 си имаше собствени журналистически предавания, някои - доста рейтингови. Вече като решиха да продават честотата на Мърдок, реално закриха Ефира и за няколко месеца наистина преповтаряха филми и По света и у нас до стартирането на bTV. В края на 90-те РТВЦ-тата в Пловдив, Варна, Русе и Благоевград имаха собствени ефирни програми ("Море", "Север", на другите не им знам имената, не съм ги гледал), които през 2011 се обединиха в БНТ2. Това БНТ2 няма нищо общо с Ефир 2 от 90-те, освен че е на БНТ.

36
Тъй като дискусията се отклони от техническите характеристики на новите автобуси, я премествам в по-подходяща тема.

Една автогара за всичките линии е безсмислена. Човек като си науми маршрут, няма да вземе първия изпречил се автобус, а конкретния. И е безсмислено цял град да се тътри примерно до Автогара Овча купел, за да пътува оттам към Алеко. Ако става дума А67, 69, 70, 98, 314, 59, 42, 47, 48, 49 и т.н. също имат излетен потенциал, но си тръгнат от различни точки на града.

А103 по никакъв начин не е свързана с новите автобуси, със ски, шейни или велосипедисти.

Отправната точка на Хладилника (обобщено понятие) няма как да не е основна по направление Алеко и лифтовете. Според мен в територията около сегашното кръгово можеше да се предвиди място за излетните и крайградските линии. При сегашното положение хората ходят до Зоопарка, само за да си гарантират избягване на блъсканицата и сядане. Уви, всичко друго наоколо е резервирано като парцели, паркингът на юг от Парадайз мол ще стане бул. Каблешков с трамвайно трасе.

Старата отправна точка за югозапада - Овча купел е със затихващи функции. Нито Метролиния 3 минава оттам, само 2 интензивни трамвая - 5 и 11. Сегашната отправна точка на А63 трябва да се преразгледа при всички случаи с тръгването на Метролиния 3. Старото обръщало срещу пазар Иван Вазов изглежда добро решение за една линия. Разбира се, пред Националния стадион е идеалното място за А163 с новите автобуси, а А63 с по-вехти да е подсилваща.

37
Има и жилищни сгради с централна климатизация, или по-скопо смесени, офис-жилищни. Например интересна е сградата на Крит на Малинов в това отношение, в една сграда са едновременно търговска част, офиси и апартаменти. Модерна концепция, която се ползва в бизнес-сититата на големите градове, но у нас май само тази сграда е така. Така там апартаментите са намазали с централна климатизация.

Ееее, Иво, точно на мен ли тези?
Жилищните входове никога не са били към централната климатизация. Всеки апартамент си слага сплит-климатици, където и колкото си иска (те нямат стъклени фасади), а отоплението е ТЕЦ. Нашите два бизнес-входа заедно с магазинската част бяхме на чилърите два сезона. Те показаха адски нестабилна работа (марка LENNOX). При това Крит не се беше погрижил за резервно захранване. И така по едни новогодишни празници с температури под минус 15 спрял токът за повечко време, охраната или е проспала, или не е била инструктирана да стартира източване и така си измряха и шестте. За ремонта им искаха нещо от порядъка на 150 хилки. И така до края на зимата се спасявахме с радиатори и духалки всякакви (добре поне, че изолацията я бива), а преди лятото всяка от фирмите направи чудеса от храброст да се климатизира. Предвид стъклената фасада и зверски дебелата покривна плоча извеждането на тела на покрива не беше лесна работа. Сметките показват, че с малък чилър за големия ни офис, климатик с таванни тела и сплит-климатик - за по-малкия, разходите ни са по-малки, отколкото с отчисленията за общите чилъри през първите години.
За магазините се взе решение от тленните останки на 6-те чилъра да сглобят един работещ. Година-две се мъчеха в студ и зной, чак от миналата година стана прилично положението.
Хибридността на сградата адски затруднява мениджмънта и - и като пропускна система, и като климатизиране, както посочих. Обитателите на апартаментите, които не са се подсигурили с гаражни паркоместа, надали са много щастливи да са съседи с два бизнес-входа, магазини, гумаджийница, още ненаселена нова 5-етажна сграда и предстоящ да се построи 20-етажен гигант на ъгъла при метростанцията. Общо взето, ако нямаш място в гаража, свободно се намира на 100-200 метра пред панелките.

38
Нека сме реалисти, а не дърдорим ей така, по принцип. Не е възможно заради някаква си слободия на неколцина велосипедисти курсовете да се забавят. Просто се дефинира товарене на велосипеди само от първа спирка, което да приключва 3 минути преди тръгване на автобуса по разписание. В края на краищата, като си тръгнал да се раздвижваш с велосипед, не ти струва нищо спускане надолу от СОП до Хладилника. А мрънкявенето, че е зор да отидеш с колело от МС Витоша до Зоопарка (след като си се запътил да спускаш Алеко-Драгалевци), оставям без коментар. Това с дупченето на безброй билети можеш да разправяш на бабите на пазара, но след като 2.5 билета се равняват на еднодневна карта, просто с подобен "аргумент" обиждаш останалите форумисти.

Колкото за ските - скиорите и бордистите си имат Симеоновската кабинка. Тя им е безплатна, тъй като е включена в ски-картата, докато пешеходците плащат дебела сума. А и обръщалото на А66 далеч не е приятна изходна точка и има кофти бутане до пистата. За бъхтенето от Златните мостове до Ветровала и после слизането с екипировка по гадните поледени стъпала просто не ми се мисли. Тези времена минаха отдавна, никой сега не го прави.

39
Това в бяло жилищен блок ли е?
Съдейки по това, че на покрива има чилъри ето тук, по-скоро - бизнес сграда.

40
Ясно е, че трамваят има предимство пред пешеходците. Но е ясно непознаването му от преобладаващата им част. Просто виждат "Зебра" и изключват всякакво оглеждане. Може би в такива случаи трябват надписи: "Пропусни трамвая" и това трябва да се включи в наредбата, за да не реши отново прокуратурата, че е незаконно както червените пешеходни пътеки.

Pages: 1 [2] 3 4 ... 628