Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: 1 [2] 3 4 ... 641
21
Е чак пък до Арена ди Сердика! Не съм такъв фантазьор, че да очаквам да се разрушат сума сгради, това и в Рим го няма.
Просто не ме кефи ето този саркофаг. Ето и тук. И да приемем, че Мария Луиза между Тодор Александров и Екзарх Йосиф е незаменима връзка, формат 2*2 ленти (даже трета на светофара с ТА) + трамвайно трасе е доста пресилен. С цената на загуба на няколко паркоместа синя зона и нерегламентирана такси стоянка форматът можеше да е 2*1 + трамвай.
Идеята за стъклените куполи е добра, това, че не се чистят и че се напукаха, е друг въпрос.

22
Blagun,самосезирай се и премести дискусията , където трябва.
От доста време ми прави впечатление пълното омешване на историческите теми "История на софийския трамвай" и "История на трамвайната мрежа". Като имам повече време, ще се помъча да ги систематизирам малко.

23
Понеже северен Кавказ, знаете, също е доста "сензитивен" район...
Порт Кавказ е при Керченския пролив, току срещу Крим. Т.е. кавказките републики идат далече оттам.

24
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 07.05.2019, 18:42:53 »
Нищо не се разбира. Изписан е маршрут, а крайните спирки не се достигат  :eek:
Маршрутите са за посветени - от лявата и дясната страна са едни и същи трасета, но спирките носят имена на обекти от съответната страна на булевардите Трети март, Цар Освободител и Борисова.
Все едно в София по Цариградско едната спирка да се казва Окръжна болница, а отсрещната - Мосю Бриколаж.

А иначе, ако трябва да го направят като хората, трябва да има 2 маршрута с по 2 коли: Захарна фабрика-Дружба и Бор-КАТ, които да се изчакват на кръговото, но това е мечта... Може би имат резон да се фокусират на Дружба, тъй като там е хем отдалечено, хем се минава през опасен район. Надолу от Международното все някак си кракомобилът се справя.

25
Железопътният терминал е в порт Кавказ, има и български кораб до там всяка седмица с капацитет 40 вагона: www.varnaferry.com
Странно тогава, защо не са ползвали тази връзка...

26
Не е добра идея. Говориш само за Мария Луиза, но не отчиташ че предложеният от теб вариант прекъсва връзката Св.Неделя - Люлин. А Люлин е най-големият жилищен квартал на София.
Не съм казвал за затваряне на движението между Стамболийски (Св. Неделя) и Тодор Александров. Специално там има добра пешеходна зона, свързана със Съборна и Витошка. Идеята ми е само от Тодор Александров до Екзарх Йосиф.

В тази връзка едно време беше повече от идеално, когато жълтите павета бяха затворени за движение събота и неделя....
Ако Московска не беше заградена заради британското посолство, можеше да се реши този проблем.

27
Няма ли възможност за директна връзка по море до Русия?
Фериботното пристанище на Новоросийск не е жп, за Одеса (Иличовск) вече се спомена за обтегнатите отношения Русия-Украйна, Грузия-Русия също няма комуникация, а Грузия-Азербайджан-Русия надали е по-бързо (ако изобщо е възможно), отколкото през Европа.

28
Не помня рейс 13 да е вървял по Иван Асен 2-ри - спряха го с пускането на тролея по Цариградско и разделянето на 213 и 313....
Не беше през Иван Асен, беше по Гео Милев, Ситняково, Цариградско до Гурко. Нещо като компенсация за липсващата връзка с Орлов мост и СУ. Всъщност това са прекъснатите съществени връзки след отпадане на ТМ4 и 10. Междинната спирка Светослав Тертер е на незначително разстояние от полиграфията, по-надолу - от Орлов мост.

29
Благо, открито пространство фактически има до ЦУМ. Не схванах точно идеята ти, може би мисълта ти клони към обединяване на портите и превръщане на Сердика в хомогенен комплекс. Това обаче оскъпява проекта. Автомобилното движение по Мария Луиза е важно. Витошка може да е затворена, но връзката с жълтите павета и Т.Александров е важна. Около Св.Неделя има огромни задръствания, което означава че има много мераклии да минат оттам.
Да, нещо подобно имам предвид. Пл. Св. Неделя поема напречния трафик от Стамболийски. То и Витошка от Алабин до Св. Неделя беше с важно автомобилно движение, но се оказа, че малките пресечки го поемат. По същия начин двойките улици Веслец/Бачо Киро и Вашингтон/Княз Борис биха поели трафика на Мария Луиза от Тодор Александров до Екзарх Йосиф.

30
1. Вярно. Трасето до гара Подуене, по Чапаев (Шипченски проход), заедно с ремонта на Христо Кабакчиев (Ситняково) се прави през 1988-а и е открито някъде през лятото, точна дата не мога да кажа. Тогава тройката и десетката са до гара Подуене, а четворката - не знам, вероятно вече е била скъсена...но е факт, че ремонтираха линията в локалното до Университета, когато завършваха подлеза, пуснаха трамвая, но много скоро го развалиха окончателно...Баща ми казваше "Защо сега го правят, като след по-малко от година пак ще го развалят?
Малко уточнение: През 1986 или 87 имаше ремонт на ТЕСНОРЕЛСОВОТО трасе по Шипченски проход заедно с изграждане на концентричното обръщало на Гео Милев на 4/10 и 20. Възможно е да са правили ремонт по Царя или Иван Асен II, но на Шипченски проход си беше основен ремонт. И наистина след година чистак новото теснорелсово трасе по Шипченски даде фира.

Едноколовозно нормалнорелсово трасе по Царя беше направено за пръв път под обществен натиск и недоволство на хората от Иван Асен заради отрязания трамвай. Така че в един момент лобито на Георги Костов явно е загубило позиции. Но пенделният проект отиде бързо в небитието. Не знам да са замисляли производство на нормалнорелсови пендели в Трамкар (то зер стандартните им ставаха за нещо!). Последователно пускаха А13 и А75 да отбият номера, а после Иван Асен стана проходим само за верижна техника и така загуби окончателно транспорта си.

31
На мен пък консервацията при МС Сердика-2 ми прилича на саркофага на Чернобил - дебен бетонен таван затиска невисокото пространство с руините. Подлезът е като на бягане с препятствия - лоши настилки, различни нива на частите, сторени по различно време. Няма комуникация с подлеза пред екс-партийния дом. Стълбищата на първоначалния подлез са проектирани преди половин век и са далеч от съвременните стандарти за достъпност.
Според мен трябваше да се направи голямо открито пространство на нивото на антична Сердика от джамията до черквата Света Петка Самарджийска. Трамваят може да минава по метален мост, а автомобилното движение по Мария Луиза се обезсмисли със затварянето на Витошка от Св.Неделя.

За мен адекватно вписване на римски руини има в хотел Арена ди Сердика - вж Амфитеатър Сердика

32
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 05.05.2019, 13:58:49 »
Части от маршрута ти са непостижими за автобус - в югозападния ъгъл. Странно каква належаща нужда има там в циганската махала Селеметя?
Русе е много по-голям на дължина, отколкото на ширина. Примерно от ЦЮР, Родина, Възраждане, стария Здравец до централната част разстоянието е преодолимо пешеходно. Като ученик живеех до Младежкия парк и в тогавашните ми представи гарата беше на край на географията. После като студент неколкократно съм преодолявал разстоянието пеша. Отдалечени са Дружба, Чародейка и Здравец-изток.

33
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 04.05.2019, 09:16:11 »
Такси за 4 лв до Дружбите,  и то на нощна??? Силно се съмнявам. Маршрутът обаче е доста странен, явно само един тролей им се е откъснал от сърцето. Не знам в какво състояние са неексплоатираните участъци на ККМ,  би могло маршрутът да е Дружба-3 - Охлюва - Борисова - Пантеона- Тулча - Олимп - кръговото- Дружба-3 и да вървят 2 тролея в двете посоки.

34
Разни / Re: Футбол
« on: 02.05.2019, 20:44:51 »
То затова е новата плейофф система: отборите от №11 надолу трябва да спечелят плейоффи срещу 2 отбора, за да оцелеят. Миналата година Витоша Бистрица беше червеният фенер, но спечели срещу Пирин и Локо София и оцеля.

35
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 30.04.2019, 08:38:05 »
Автобуса явно е дошъл чак от Лондон. Като че ли отстрани пише София-Калкута-Лондон.
Е, София не пише. Пише си Лондон-Калкута-Лондон.

36
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 30.04.2019, 00:13:49 »
Предпоследният диапозитив с руското посолство трябва да е огледален.
Определено

37
Това ще е още по-голяма глупост, с обикалянето през Попа поне се правят връзки с трамваите и МД3
Малко теоретична е тази връзка, а и едностранна. Примерно от спирка Вишнева до Орион.
Връзки от Попа за Опълченска дават ТБ1 и 5.
Остават Захарна фабрика и Люлин. От Хладилника или Лозенец - с метролиния 2 и трансфер на Сердика или Лъвов мост. От канала към Люлин има директно метро. От пл. Славейков нататък оптимално е или към МС Сердика, или към Лъвов мост с целия сноп автобуси и тролеи в това направление.

38
Ако го думнат тоя тролей да обикаля и през Попа, хем няма да има никакъв смисъл от него, хем СО ще покаже как приоритизира колите пред градския, заради 10те паркоместа дето изчезвали до НДК. Абсолютно никой няма да се качи на тролей дето обикаля половин София, за да стигне някъде си. Типично безмозъчно изпълнение ала метро линия 1 - да обхване всичко и всички. Хората пак ще си ползват колите или алтернативните маршрути с автобуси.

Като че ли най-малкото зло е да направят 2 стрелки и тролеят да врътка по Раковска покрай Първа градска. Разбира се, на светофара ще се добави още една фаза, за да се спират идващите откъм тунела, но на Раковска може да бъде скъсена, тъй като отпада необходимостта за врътка на колите по Любен Каравелов.

39
Питай Столичен Електротранспорт. Тези същите и в Бургас преди години "изградиха" такава пародия на мрежа - моите съболезнования.........Отделно ми се струва, че бившето трамвайно трасе е тясно за разминаване на два тролея....А как хубаво ще тропат по релсите....
Е как така ти се стори от Канада? Трасето по Черни връх е леко разширено между топките, по Арсеналски е правено от нулата и стълбовете не са по средата.

Послендото нещо, което чух е, че ще пуснат тролеят скоро, но ще го пуснат през Опълченска, чак след ремонта в тунела. Това какво значи, че релсите в тунела ще ги няма, а нагоре ще ги има ли? Нещо не ми се струва много нормално, да правят всичко наполовина.
Прочети на предната страница точното описание на временния и постоянния маршрут!
Основен ремонт на тунела е неизбежен не заради тролейното трасе, а заради изграждане на рампа за ТМ1 и 7. Но едва ли ще стане през тази година. Горе релсите по Черни връх може да почакат до следващата рехабилитация на булеварда.

40
Явно още като сравнително ново е било в лошо състояние.
Едва ли е било толкова брутално криво в завоя. По-скоро е сканирана нагъната снимка. Бордюрът има абсурден вид.

Pages: 1 [2] 3 4 ... 641