Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: 1 [2] 3 4 ... 634
21
Не съм успял да стигна все още до кръстовището на ул. Бяла Черква с бул. Петко Тодоров. Там направена ли е възможност за движение от всякъде за навсякъде? Питам чисто за информация.
Не. Само по ръбовете на Южния парк.
Потвърждавам липса на стрелки от Бяла черква в посока пазар Иван Вазов и обратно. Вчера минах оттам, но не счетох за нужно да снимам тяхната липса.

Завой от Фр. Нансен към В. Левски няма. ККМ е монтирана, но стрелки липсват.
Визираш десен завой като А94 или ляв завой откъм Кравай?

22
Не е под целия, Перловска река се включва от юг при разклонението с Пенчо Славейков и е покрита до кръстовището с Черни връх, само този малък участък от булеварда.
E хубаво, Боянска река е и се включва от Ручей. Името едва ли е от значение за дискусията. Ако някога има разклонение на метрото, то ще е под Дойран, а не под България.

23
В "белите" страни при подобен случай ще стане следното: шофьорът затваря всички врати и вика полиция. Полицаите пристигат, когато могат, и извършват съответните следствени действия, които може да включват и претърсване на всички пътници. След това на всички любезно се обяснява, че от съображения за безопасност возилото не може да продължи по маршрута си и че следва да го опразнят и да чакат друго. Разбира се, всички закъсняват, но това е сериозен стимул да не бъдат безучастни, когато видят, кой прибира чукчето. В стандартен немски автобус, ако изобщо се случи подобно нещо, ще има поне 10 съвестни бюргери, които ще докладват на полицията за извършителя.

24
Актуална информация / Re: Трафикът
« on: 01.02.2019, 08:52:20 »
Ваканционната седмица намали наполовина автомобилния трафик. Оставам с впечатление, че Столична община не трябва да увеличава транспортната задача на ГТ, а да инвестира в закупуване на ученически автобуси за всички деца от 1-ви до 4-ти клас.

25
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 31.01.2019, 10:49:26 »
Кои са останали в движение? Тези не са ли ръждясващи цели в гаража?

Десетки страници в темата се търкалят на вопли за нарязани коли, отлежаващи с години по гаражите. Всъщност реално "дата на смъртта" е извеждането им от експлоатация. Возило, отлежаващо в гаража/депото, не може да е част от оперативния ГТ.

26
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 30.01.2019, 22:07:54 »
Свлачища по Витоша няма, защото тя е гранитна, а тези около деретата (примерно Владайска река) имат силно локален характер. Виж, за селата в долината на Искър - Кокаляне, Панчарево и Герман - там е друга работа.
Винаги липсата на канализация е била голяма мистерия за мен - все пак в тези квартали живееше номенклатурата от 70 години насам.
Голямата надморска височина ги прави сравнително имунизирани към тежките мъгли, но все пак са си в Софийското поле без Бистрица и Железница. Пернишкият полъх откъм Владайското дефиле отдавна не е някогашният коктейл от кюмюр, сяра и производните им.
От друга страна предпочитанието към усойните северни поли на Витоша е най-вече заради пльосването на Кремиковци в слънчевите южни поли на Балкана. Тази рана породи много градоустройствени проблеми, които ще тежат за десетилетия напред.

27
И в Порту има подобни варианти на "луннобели" светофари за МГТ. Просто в нашия закон (засега) не са дефинирани подобни. Преимуществото им е по-силната светлина и възможността за повече видове сигнали. Недостатъкът - по-големият им размер и тегло.
Въпреки че в закона не го пише, за нерелсовите возила те са адекватни при обособени ленти. Тогава автобусът може да получи сигнал да се изтегли преди автомобилите (както е в Бургас).

28
Има го по Константин Величков, както и на много места в Бургас

29
Обособеното трасе ще се разшири, за да се разминават безпроблемно трамваите и автобусите. Цитирам документацията на ОП: "Предвижда се обособяването на трасето да се изпълни с релефни бетонови ограничители, монтирани по линията на съществуващият трамваен релсов път, в посоченият участък", така че явно няма да има реконструкция на Черни връх и релсите ще си останат.

Пействам и друго описание от документацията (вкл. граматичните грешки):

Булевард  „Черни връх”  е с габарит от 27,70 м  в общо положение.
Тролейбусното трасе се обособява по средата на бул. „Черни връх”. Габаритът му е 7,00м. Съществуващите по три пътни ленти в посока се запазват, като тяхната широчина се намалява на 3,45 м. Тролейбусните ще спират на съществуващите спирки - перони при кръстовището с бул. „Христо и Евлоги Георгиеви“.
Булевард „Проф. Фритьоф Нансен“ е с габарит от 14,00 до 35,50м. В участъка от   бул. „Христо и Евлоги Георгиеви“ до ул. „Петър Берон“ всички ленти за движение в двете посоки се запазват.
При ул. „Карнеги“ се прави реконструкция на разделителните острови, отделящи съществуващият релсов път от пътното платно, както е показано на чертеж № 1 – Геометрично решение. Те се прекъсват, за да бъде осигурено излизането на тролеите от обособеният участък на общо платно.
Участъкът от бул. „Васил Левски“ до бул. "Патриарх Евтимий" от еднопосочен за движение, става двупосочен. При кръстовището с бул. „Васил Левски“ е предвидено изграждане на два острова за канализиране на трафика и обособяване на места за паркиране,  показани на чертеж № 1."

Тук към тролеите трябва да се добавят и автобусите (А94).

30
По-големите градове (Пловдив, Варна, Русе, Бургас, Хасково, Шумен) загубиха втората си буква, когато възникнеше необходимост от серия А. После дупките в нулевата серия се запълваха с една буква и интервал, подобно на софийските на снимката. По-малки градове задържаха втората си буква и пред серия А даже при липса на конкуренция за буквата - ЛчА, МхА, ГбА, ЯбА. В някои случаи по-малки градове откраднаха еднобуквието за серии след Б - ТБ - Търговище вместо Добрич/Толбухин, КБ - Кърджали вместо Кюстендил. При серия Б (или В при невъзможно Б - Яб, Гб) двубуквени означения на окръзите имаха единствено дублиращи се градове. Разбира се, серия, дублираща двубуквеното име на града или на друг град, не се допускаше - примерно серии Д, К и Л за Пловдив и т.н. С едно изключение - служебната серия СЛ, която носеха доста автобуси от МГТ на София, и се дублираше с тогавашната абревиатура на Сливен - Сл.

31
Сега спокойно могат да пробват съчленени автобуси.

32
Ами юбилей не е, но даже по американските закони е пълнолетие и може да употребява алкохол  :devil:

33
Не съм успял да стигна все още до кръстовището на ул. Бяла Черква с бул. Петко Тодоров. Там направена ли е възможност за движение от всякъде за навсякъде? Питам чисто за информация.
Не. Само по ръбовете на Южния парк.

34
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 29.01.2019, 09:01:35 »
Българските богаташи от зората на демокрацията и малко след това изобщо не ги интересува гледката. Имотите им обикновено са обиколени от висока плътна ограда.
И не само от зората на демокрацията. Според мен нагъчкаността е признак, че не е чак такъв богаташ, че да си купи парцел с адекватна квадратура.
За сравнение - сателитна снимка на тузарски квартал от София и Белград

35
Да уточним ! Каращите ЖиБ са велики, каращите ЧЕРЕН ЖиБ са по-велики, а каращите ЧЕРЕН ЖиБ с ТЪМНИ стъкла са най-велики !
 :devil:
Щом ще създаваме работа на модераторите. ;)
Хахаха, особено ако модераторът кара черен ЖиБ с тъмни (задни) стъкла :)

Думата агресия не ми е позната, но пък "славата" на черните ЖиБове понякога върши работа - без ни най-малка агресия ти правят път. С фирмения шофьор пътувахме в командировка до Бургас (той караше). Направи му впечатление, че настигайки кола, тя се отмества в дясната лента, докато с неговата синя СЕАТ-Алхамбра това почти никога не му се случва.

Ще преместя оффтопика после.

36
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 28.01.2019, 17:04:36 »
Показни си бяха само Зоната и Белите брези. За други квартали не са се старали, пък били те Иван Вазов, Хиподрума и др.
Експериментът с високите блокове в Младост с малки номера се издъни още в първите години след построяването им, за този в Мотописта нямам мнение, в Горубляне си е едно гето. По-голяма "елитност" може да се е получила според отпускането на ведомствени жилища - научни работници и университетски преподаватели получаваха жилища изключително в югоизтока на София, докато северозападът винаги си е бил работническо-селски. Но на изток имаше доста сериозна диаспора от Кремиковци - до изграждането на Металург (Левски-Г) в края на 80-те имаше доста кремиковски блокове в дружбите и младостите.

37
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 28.01.2019, 00:06:31 »
Престижно то... при постоянно развалящите се асансьори и режима на тока, много престижно, няма що!

38
Във връзка с ваканцията на учениците в София, от утре - 28 януари до 5 февруари т.г. включително, Центърът за градска мобилност пуска автобуси по линия 66 от Зоологическата градина до х-л Морени и в делничен ден.
Работното време по линията ще бъде от 08.00 до 16.30 ч.
Разписанието на автобусите до Витоша може да се намери от утре на електронната страница на ЦГМ.
А А63?

39
Не мога да позная кръстовището. Прилича ми на Ботев и Пиротска, но не съответства на сградите. Все пак такъв кръстопът на трамвайни линии май е имало само на Ботев-Пиротска, и Мария Луиза-Екзарх Йосиф?
По Екзарх Йосиф трамвайно трасе не е имало преди изграждането на "триъгълника на властта" през 50-те. Струва ми се, че снимката отново е на обсъжданото преди кръстовище Княз Борис Търновски/Дондуков на гърба на мястото, където после стана партийният дом.

40
Това - да, вкл. санкциониране за неизпълнение. Не ми се вижда сериозен аргументът, че не можеш да изкараш пътниците. От толкова години не съм виждал мрънкащи пътници на А94, които искат да продължат след СУ (маршрутът там е кръгов и няма обособена крайна спирка).

Но претенциите да се возят нататък до Красна поляна, А94 да вози до Малашевци, А413 - до Дружба и т.н. - или да ги няма изобщо, или да има определени коли, които го правят и да е залегнало в разписанията им. Разбира се, не знам как това юридически се оформя със застрахователите - примерно с вариант на маршрутната линия - 10Д или 94Г.

Pages: 1 [2] 3 4 ... 634