Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: 1 [2] 3 4 ... 691
21
Сливница/Европа стана такъв кошмар от светофари, че дали ще са 99 или 100 - все тая. Отдавна е изтървана работата и по-добре преминаващите транзит да се ориентират към Царица  Йоанна.

22
Квадратните табели - на автомобили и мотори, имат друг проблем: по талон се води примерно СВ 1234 АВ, а разпознаващите програми и полицаите в чужбина ги разпознават като СВ АВ 1234. Оттам - проблеми с винетки, застраховки,  паркиране.
Познати моторджии са имали нееднократно такива проблеми в Турция.

23
Ако ремонтът е великата реконструкция, която се точи от миналия век, сигурно ще затворят изцяло булеварда. Мъпросът ми беше, защо 3 се третира различно от 1, 5 и 7? Или това са слухове, които не са за тази тема?

24
Промяната на маршрута на тролейбусна линия 3 е във връзка с предстоящия ремонт на Опълченска. За задръстванията там многократно е писано.
Ами ТБ 1, 5 и 7?

25
Така или иначе няма особен смисъл от колело толкова близо до Възраждане - разстоянието е едва около 100 m.  :rolleyes:
Ами затова не е станала работата.
Все пак на пл. Възраждане така и не върти редовна линия, а и временна - почти. При това някога там въртяха автобусни линии.

26
Сигурно ще е бусче като по 65А

27
Има правила за охрана за известно време след напускането на определени постове.

28
Не съм сигурен, че при непрекъснато  ескалиращите санкции към Беларус ще е безпроблемна доставка оттам, ако и да е през полски параван. А и на резервни части. Готов съм да се обзаложа, че след 5 години ще са бракувани повече беларуски нови тролеи от швейцарски стари.

29
А в другата посока - на спирката на А84, 94, 184 ?
Иначе е добре, че най-сетне ТБ5 ще обслужва СУ. Сега може да се каже, че напълно покрива А306.

Под въпрос е дали 1  2 и 8 трябва да спират там. От една страна се бавят, от друга страна - спират по-близо до метростанцията. В посока Орлов мост стрелката може да се изтегли и спирането да не се налага. В посока Гурко ТБ5 минава на по-предна фаза на светофара от ТБ 1, 2 и 8, така че рядко ще се налага изчакване. Още по-рядко, ако се синхронизират 1 и 5.

И нещо от историята: спирка при Аксаков имаше и там спираше А209 преди строежа на НДК и бул. България. Разбира се, тролеите я пропускаха.

30
Една Враца си купи 9 нови,
Нови,  нови, ама трактори Беларус!

31
Може и номера да се прехвърлят от старата на новата кола.  Преди 2-3 страници го обсъждахме. Най-много се възползват носителите на скъпоплатени номера - СА 222222 или РВ ВАНКО1. Но таксата не е голяма и всеки може да го направи. Не знам само, дали може да се направи, ако новата кола е лизингова, т.е. не ти принадлежи до пълното изплащане.

32
Хайде, стига толкова! Чадър над никого няма да се разпъва. Да, доста от тирадите на Васко са дребнотемие,  от което най-много губи той: като на лъжливото овчарче никой няма да му повярва даже за резонни проблеми. Но има и обратният случай, и то - далеч по-често: описва се резонна нередност и тутакси се хвърлят адвокати да защитават провинилите се.
Темата ще си съществува, като по възможност ще се отстраняват както дребнотемията, така и прекаленото адвокатстване на нарушителите.

Темата ще бъде разчистена като намеря свободно време.

33
Не мисля, че някой се съмнява в наличието на топла връзка. Може би ozzy искаше да каже, че при строителството на НДК-2 връзката не е била изпълнена. Във всеки случай беше налична за 8 декември 1986 и за ЧНГ 2000. Използваха се двете зали 11 и 12. Едната - като кино. Разбира се, никой не е търчал посред зима на открито, а и пропускът беше един - централният вход на НДК.

34
Разни / Re: Футбол
« on: 29.06.2021, 09:38:33 »
Французите не бяха готови за продължения. Дешан направи груба грешка като извади Бензема и Гризман, явно за да ги запази за следващи мачове. В продълженията бяха капнали и се мъчеха да добутат до дузпи. А дузпите са тото. Играчите задобряват в изпълнението им. Безгрешни швейцарци, които иначе не са блестящи играчи. Безгрешен Виляреал на финала на Лига Европа, който иначе е просто отбор от горната половина на Примера. Явно всеки отбор трябва да картотекира вратар-дузпаджия, който да влезе в игра в 119-тата минута.
Ман Юнайтед по същия начин духа супата с Де Хеа, като е добре известно, че Серхио Ромеро е отявлен дузпаджия.

Да видим сега след резила на Унай Симон, дали барселонистът Луис Енрике ще даде най-сетне шанс за мадридчанина Де Хеа. До 2018 Де Хеа беше в Топ 3 на Европа и изваждаше Юнайтед от калта през няколко години. Но след издънките на световното в Русия 2018 той загуби самочувствие. Има проблясъци, но все повече са пропуските.

35
Малкото НДК
  ... наречено от софиянци с любов "Чичо Мбоувата колиба". В чест на Амаду Махтар Мбоу - по онова време- генерален секретар на ЮНЕСКО.  С гласовете на ляво ориентираните африкански държави + соцлагера той ориентира финансирането от ЮНЕСКО предимно на изток и юг. Това, естествено, не се хареса на основния спонсор на организацията- САЩ.  Те спряха кранчето и най-верният васал на СССР трябваше да спасява поредната сесия (или няколко сесии). Пък и чичо Мбоу беше дружка с Людмила по асамблеите "Знаме на мира". Сега потърсих в Гугъл- чичо Мбоу е жив и здрав столетник.

36
Разни / Re: Коронавирус
« on: 27.06.2021, 15:32:49 »
Спринцовките бяха в пластмасова чаша около 5-6 на куп, вече заредени.
Мисля, че 1 флакон е за 10 дози ваксина, затова в чашата са били подготвени толкова.
Родителите ми се ваксинираха при техния GP. Тя изчака да дойдат всички 10 извикани и чак тогава пристъпи към отваряне на флакона.
Дълбоко замразени ходят до складовете за съхранение. Преди употребата им има известно време- 1-2 дни, през които може да са в конвенционални хладилници.

37
Разни / Re: Коронавирус
« on: 25.06.2021, 18:21:00 »
Сред първата игла Pfizer- и аз, и жена ми- нищо. След втората: привечер ми бяха подкосени краката, сутринта имах усещане за температура,  но термометърът показа 36.5. Отидох за геврек в студеното (март) и се освестих. Жена ми изкара грипообразно 2 дни - температура,  отпадналост. Родителите ми (на 82 и 87 години) с Moderna- и двете игли без странични ефекти (или крият от мен)

38
Пешо сигурно има предвид 30 или 60-минутният билет да включва само чисто време за пътуване без чакането по спирките. Но при такъв случай валидатор трябва да има на всяка спирка, което е абсурдно скъпо. Може и в автобуса да маркираш напускане - първи чек - влизане, втори - излизане.
В португалските метра също се чекваш на излизане.

40
За цялостно преминаване към нормално междурелсие не съм чувал. Ако някой има някакъв материал, пък бил той и гола картинка по казуса, да го сподели. А разни изстрели в пространството за подпаважни трамваи има даже през 2006 г. : https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=14.msg5469#msg5469

Генералната идея беше експанзията на нормалните релси да е по оста изток-запад, а тесните да си останат север-юг: Лозенец, Графа, Орландовци, Илиянци. Нито гората над Журналист, нито завоя от Графа към Алабин, нито подлез Надежда са подходящи за конвертиране към нормални релси.
Нека припомня, че в графиката за развитие на електротранспорта доскоро се мъдреше схема с отпаднали трасета:
- Стамболийски - от Възраждане до К.Величков
- Черни връх - от Кръста до Хладилника
- Мария Луиза - от Алабин до Козлодуй.
- тунел Люлин - за сметка на трамвай през Кукуш и Модерно предградие.
Експанзията трябваше да обхване Захарна фабрика, Западен парк, Овча купел, по-нататък ЦБ3. Затова при предния ремонт на ЦБ3 (както и при настоящия) се поставиха траверси, позволяващи преместване на релсата.
Явно по оста К.Величков-Мушанов-Овча купел би имало трирелсие, за да не увисне Трамкар. Вероятно депо Красна поляна щеше да е изцяло нормалнорелсово. Или пък Трамкар да се пренесе в Красна поляна, а на скъпото му място да изникне някой тауър или мол.

Първият момент, в който стана ясно, че нищо от гореописаното няма да се случи, беше основният ремонт по Цар Симеон, при който трасето не беше препроектирано за нормалнорелсово.

Сега вече е ясно, че пълен южен ринг няма да има, а парчетата от него ще са на тесни релси (Семинарията-Дървеница, Хладилника-Манастирски ливади, евентуално по Филип Кутев и Г.М.Димитров до Дървеница (възроден ТМ19)).

Pages: 1 [2] 3 4 ... 691