Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 675
41
Именно между Студентски град и Малинова долина са дали две метростанции, които се падат част от някакво ново трасе, свързващо МД2 и МД1 при Бизнес парка.
То това е по-умният начин за метро до Симеоновски лифт и ИКЕА, отколкото удължаване на Линия 1, ама нейсе.

Иначе трамвайно трасе по обиколния маршрут на А94 и 280 ми е трудно да си представя.

42
Не помня къде беше планирана да бъде метростанцията в Студентски град, ако изобщо е имало конкретно планирано място или принципно като отклонение на МД2 на изток.
Засега - някъде до УНСС и Студентска поликлиника.

43
Да, даже в най-първия Ориент експрес от 1883 вагоните са били 4-осни - https://www.wagons-lits-diffusion.com/en/album/photos-ciwl/photos-of-the-orient-express/wl-orient-express-vers-1883.html

44
Разни / Re: Коронавирус
« on: 16.10.2020, 12:35:37 »
Ти от няколко месеца ни облъчваш. Вярно, че @georgi64 започна, но ти си особено настойчив да пишеш за грип в транспортен форум. Включи се във форум на медици и ги образовай. Или пък във форумите на обущарите, часовникарите, юристите, строителите, просто някъде другаде ... Предполагам, че във Фейсбук вече са те блокирали всичките ти приятели.
Тук вече е досадно.
Малко съм изненадан, че точно ти се включваш в отбора на агресивните шумни лаици. След като неведнъж си попадал под ударите на агресивни шумни лаици, "разбиращи" от трамваи, за които е досадно, ако не споделяш мнението им, че всички механици по депата и Трамкар са тъпи некадърни алкохолици.

Колкото до медиците, мнението на 99% от сериозните от тях е, че Мангъров и сие са шарлатани, също като тези, които "лекуват" рак с конска урина примерно. Но останалият 1% е доста по-шумен от 99-те %, които си гледат работата и които дадоха и дават немалки жертви в борбата с "обикновения грип". Разбира се, този 1% доминира тотално в социалните мрежи заедно с "експертите", считащи че Земята е плоска и други "гении". За обущарите и часовникарите не знам, но настоящият форум си има администратор и модераторски екип, който преценява кои постинги са по правилата му.

Това, че доста неща по КОВИД-19 не са изяснени, не означава, че няма проблеми с него. Векове наред чумата се е считала за стомашно разстройство и се е "лекувала" с пускане на кръв, докато се изяснят причинителите ѝ, начините на карантиниране и на лечение. Предшестващата го версия коронавирус бързо е отшумял, защото симптоматиката е била ясна в първите 2-3 дни. За съжаление, това при КОВИД-19 не е така. Даже, теоретично, всички хора да ги затворят по къщите за 14 дни (както в Ухан, в райони на Италия и Испания), пак не е гарантирано нулевото разпространение след това. Според мен, даже евентуална ваксина срещу настоящ щам не е ясно, че ще дава трайни резултати. И именно заради неяснотата е различен от другите видове грип даже при сходна смъртност: при нормален грип симптоматиката ти е ясна, лекуващите са наясно как да се предпазят (затова не са облечени като космонавти на Марс и лекуват в нормални болнични условия). Ако открият не ваксина, а сигурен тест, който да идентифицира заразените в рамките на няколко минути, дните му ще са преброени.
Именно тази неяснота води до хаотичност и непоследователност в мерките. Вместо поставяне на поантата на ограничаването на социалните контакти - забрана за движение в парка, пътуване извън града и т.н. Да не говорим за трансграничните рестрикции - хем искат PCR тест, хем те бутат в 14-дневна карантина даже при отрицателен резултат и т.н.

45
Предполагам, че причината 107 да не е пратен до МС Горна баня е лиспата на обръщало там и това, че не им се прави такова
E няма ли вариант из горнобанските улици? Доколкото виждам на схемата, А260 ще върви по Хрелков-Лотос-Перуника-Каменица. А107 може да върви по Хрелков-Лотос-Перуника-Христо Стефчов.
Иначе до Суходол е много добра идеята (макар суходолци и малобучинци да предпочетоха връзката с Линия 1 пред тази с Линия 3). Може би след реконструкцията на СОП ще се реализира, иначе линията ще трупа закъснения (на А111 закъсненията не си личат заради малкия интервал).

46
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 14.10.2020, 11:40:48 »
Дотогава поради ниските цени на бензина, касаещи гражданите, не е било оправдано карането на газ.
Също така - лицензирането на АГУ беше с баражно висока цена.
Моите колеги в Техническия университет в Русе (тогава ВТУ) минаваха метър, защото се водеха тестващи експериментална разработка на АГУ по ТНТМ в университета. Уредбите наистина си бяха абсолютно занаятчийски: пътувах с колеги на конференции до Варна и Слънчев бряг, пътният ми сак с месеци не можеше да се отмирише от характерния мирис на чесън.

47
Разни / Re: Телевизия
« on: 12.10.2020, 22:10:03 »
Лияна Панделиева

48
Прелистете темата! Случаят е коментиран през февруари 2019, да не повтаряме същите неща!

49
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 11.10.2020, 17:29:11 »
За левия крак има издаден участък на пода, така че той не виси във въздуха, а си стои стабилно.
Автоматичната скоростна кутия е по-скъпа за ремонт от ръчната, но пък съединителите изкарват значително повече, а те не са малък разход. Предното ми Ауди А6 го карах до към 250 хил.км, 10 години, без каквито и да е проблеми по нея. Нямам сведения и познатият, който го купи, да има подобни проблеми.
Двигателят при автоматиците се щади повече, тъй като практически отпада възможността да бъде претоварван с обороти в "мръсна газ".
Спирачните накладки на автоматиците се сменят по-начесто, тъй като не се ползва спиращата функция на двигателя.

50
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 10.10.2020, 10:36:59 »
Не знам, по какъв начин се разбира, че един икарус е син от черно-бяла снимка, обаче лелката с билетчето в устата кърти  :P
Син е само Икарусът от снимка №1 и се познава от мрежите за багаж, характерни за двувратите сини Икаруси, обслужващи линиите Бургас-Слънчев бряг и Варна-Златни пясъци. Иначе следващите снимки са на 4-врати Икаруси.
По онова време идваха Икаруси само от едно направление - заводите в Унгария, затова възможните партиди не бяха много. Към 1976 имаше неголяма партида от по-керемидени Икаруси без черна лента и със светещи странични табели. Може би този на последната снимка е от тях? Дали са били предназначени за друга държава?

51
Покрай Земляне е твърде много обикаляне. Трябва да върти около метростанцията и веднага да се връща, така и двата края на линията ще правят връзка с метрото.
Вероятно визираш МС Овча купел. Но къде около нея? Имаш ли някаква идея? Не познавам много района, но от Street View не се вижда нищо подходящо. Десният завой от Линкълн към Зеленика, по която върви А102, е прекалено остър, а другите улички в триъгълника там изглеждат твърде тесни.
Иначе другият край на А107 до МС Горна баня е много по-добър за довозване до Княжево и Карпузица, отколкото връзката по Любляна и Овча купел до МС ОК. По този начин с А107 и 59 се решава довозването на всички ниски квартали в югозапада.

52
Заработи и даже за малко захранваше единствено Перник, докато направят някакви ремонти по продънения като решето водопровод от язовир Студена. А се пукаше не новият водопровод, а заварените стари междуселски водопроводи, които не издържаха на налягане.

53
Минимумът е 107 да прави връзка с метрото. Може на Г.Баня, а може и в О.Купел. Не е адекватно само Княжево, Владая и Мърчаево да бъдат свързани.
Напълно съм съгласен. Друг вариант е А59 да върви по Княжевска до МС Горна баня, но тогава пък тези по Евлия Челеби и западната част на Любляна остават без връзка с метрото.

Изобщо А107 няма никаква връзка с метрото. Може би предложението на Район Овча купел за 106+107 е леко разточително, но по схемата на СО Бояна и Павлово също увисват без връзка с метрото (но пък с двойна широка велоалея :) ). Ако се държи на неделима А107 (връзка между Бояна-Павлово-Любляна), може да се завъртят по бул.Овча купел-Житница-ЦБ3 с разделени спирки за двете направления или автобусите по А107 да могат дистанционно да подадат за малко зелен сигнал за ляв завой от ЦБ3 към Житница. Ако все пак се раздели на 106: Бояна-МС Ова купел и 107:МС Горна баня - Карпузица - МС Овча купел, то най-смислено е А106 да се превърта през Житница и ЦБ3.

54
Предложени от СО промени след пускане на Линия 3 до МС Горна баня.
Спрямо предложенията на Район Овча купел:
- приета е идеята А60 и 73 да обслужват старата Овча купел около Любляна
- прието е отклонението на А260 до МС Горна баня
- странно защо липсва отличната идея А107 да продължава до МС Горна баня - дали заради последната спирка в Карпузица, която не е на повече от 300 метра от ул. Княжевска. Едва ли баирът към бул. Никола Петков е непреодолим
- А59 е насочен към някакво явно ново обръщало по Монтевидео до МС Мизия-НБУ. Иначе е добра идеята да върви през Средсело и Евлия Челеби. Сигурно @Dragon приветства този маршрут.

55
Трябва да се възстановят маршрутите до Гоце Делчев, за да се правят някакви изводи. В момента ТБ8 почти напълно се припокрива с ТБ2. Само връзката между Сточна гара и спирките по бул. Левски е нова.

56
Имах една колежка, която пътуваше с 20-ката и твърдеше, че са я налазвали въшки вътре.
Сигурно въшките не се качват в ПЕСИ  :devil:

Според мен повече трябва да се инвестира в обновяване на трасетата.

57
Автобуси / Re: Skoda RTO 706
« on: 03.10.2020, 22:52:20 »
Може би Ботевградско?

58
Е хайде сега, глезотии! По цяла нощ да работят светофарите и заради неколцина некадърници многократно повече хора да висят като коне на празна ясла! В 5 часа в района надали има повече от 3-4 ППС и далеч не са трамвайните кръстовища най-опасните, доколкото трамваите далеч не са от най-бързите. При нас до хотел "Вега" - на Г.М.Димитров/Никола Габровски често стават ПТП, защото по ГеМето шпорят здраво и тези, които трябва да отдадат предимство виждат нещо надалеч, но то за секунда стига до кръстовището. Да не говорим за приключението да пресичаш по това време, още повече с натежали от алкохол крака. И това - за всички що горе широки булеварди, практически - почти за всички светофари.

59
Трамваят "се е стрелнал" с 15 км/ч и е толкова малък и безшумен, че е изключено камионджията да го е видял!

60
Разни / Re: ГОВОРИЛНЯ.
« on: 01.10.2020, 18:01:18 »
Все пак отчитате ли, че имаме форумисти от арменски произход?

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 675