Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 687
41
Quote from: столица.bg
От 2022 г. в София:Разкрива се автобусна линия 173 от Овча купел до Окръжна болница

Нова автобусна линия се осигури по-добро обслужване на столичани, след като ще свързва Овча купел в болница "Света Анна"-Окръжна болница на Цариградско шосе. Линията е 173 и автобусите ще тръгват от кв. Овча купел (МС Мизия), през бул. "Т. Каблешков", през район Лозенец по бул. "Н. Вапцаров" по алея "Яворов" и ще излиза на Цариградско шосе. Докладът за автобусната линия 173 е включен в дневния ред на Столичен общински съвет за сесията в четвъртък, 22 април т. г.  Тя е експериментална и първоначално е заложено да функционира за година. Тя ще бъде въведена от 1 април 2022 г.

Ето и целия маршрут: кв. Овча купел (МС Мизия) – бул. „Монтевидео“ – ул. „Боряна“ – ул. „Любляна – бул. „Овча купел“ – бул. „Тодор Каблешков“ – ул. „Костенски водопад“ – бул. „Гоце Делчев“ – ул. „Хенрик Ибсен“ – ул. „Сребърна“ – ул. „Люба Величкова“ – ул. „Атанас Дуков“ – бул. „Никола Вапцаров“ – бул. „Пейо Яворов“ – бул. „Цариградско шосе“ – ул. „Проф. Петър Мутафчиев“ – УМБАЛ Св. Анна и обратно. В делнични дни линията ще се обслужва от 10–8–10–4 броя коли, а в празник от 7–7–7–4. Те ще са на интервал от 10–12–10–26 минути в делничен ден, а на празник 15–15–15–25. През времето на функциониране на новата автобусна линия ЦГМ трябва да извърши преброяване на пътниците за 10-месечен период и да представи пред СОС данните със съответния анализ, се посочва още в доклада.

Пускането на линията, която ще минава през 4 района на София,  е съгласувано с кметовете на „Овча купел“, район „Витоша“, район „Триадица“ и район „Лозенец“
Източник

За А260 е предвидено удължаване по Николай Хрелков, ул. 643, ул. Лотос, ул. Перуника, само че друг път - когато реконструират кръстовището  Николай Хрелков/643

42
Разни / Re: Парковете
« on: 20.04.2021, 22:39:19 »
Всичко до Зоопарка е Борисова градина. Какво му е достъпното - кални и тъмни алеи, боклучарници? Зад съборетините на Пионер минаването е направо опасно. Ловният парк е използваем само около една поляна. Към Погребите е същата работа.

43
Посещавал ли си някога гара Горна баня?
Да, но твърде отдавна. Именно да се добера от влака бързо до града, така че нямах време много да се оглеждам. Но надали е очевидно как може да мине метро оттук

44
От България до обръщалото директно по Каблешков не е предлагано! Общо взето там А204 предлага добра връзка плюс ТМ7 откъм Мол България. Въпросът е - по България или по Ген.Тошев до бул. Гоце Делчев? Иначе от Любляна до Гоце Делчев е значително по-добре по Каблешков, отколкото по Овча купел. Овча купел-ЦБ3-Гоце Делчев не става поради забранения десен завой на Красно село.

45
Разни / Re: Детството
« on: 20.04.2021, 12:06:34 »
Какви 8-битови компютри през 92-93? Във ФМИ оборудваха компютърна зала с Apple II през 1983 и с нея скрихме топката на студентите от Техническия университет Дрезден, с които бяхме на стаж на обменни начала. После в Дрезден ни водеха само по замъци. Тогава за единствен път съм виждал 8-битов компютър.
В Института по математика през 1987 дойде партида от IntelleXT и IntelleAT по голям договор с Енергопроект. Те изцяло бяха внос, за разлика от Правец-16, чието производство тръгна след това. На 13.11.1989 постъпих на работа в SPS (Програмни продукти и системи) и там имаше несметни количества Правци -  процесори 86, 86+копроцесор и 286. Тези под 286 даже не се водеха и един такъв ми стана домашен. А датата 13.11.1989 я помня, защото на първия ми работен ден нашият началник Рашко Ангелинов ни закара с автобуси в зала Георги Кирков на Партийния дом (сега заседателна на Парламента), за да гласуваме на общо събрание отцепването ни от Микропроцесорни системи-Правец. Т.е. - пръв ветропоказател - 3 дни след падането на бай Тошо.
Така че към 1990 16-битовата ера беше тотално навлязла в България, вкл. българизиране на ДОС-а, Microsoft Word и т.н. През 1993 вече имаше Microsoft Windows 3.11.

46
С цената на спестени 1-2 милиона национално съфинансиране забихме последната станция в нищото вместо да се направи от източната страна на коловозното развитие на гара Горна баня ! 40 влака на ден излишно спиране загуба на време и разходи за енергия!

500 метра двупътен тунел не са 1-2 милиона съфинансиране, а много повече.

Колко са ? 10 милиона ? При 80% финансиране по Европейската програма за изграждане на метрото това означава 20% съфинансиране от СО !
А отчиташ ли, че гарата не е насред полето и между сегашната последна метростанция до гарата е плътно застроено, вкл. около гарата. Т.е. отчуждаването на парцел за котлован на метростанцията плюс методът за пробиване на трасето ще са сериозна инвестиция. Не мисля, че би се покрила от спестяване на една спирка на влаковете.

47
За мен проблемите с променения А73 ще дойдат от другата страна - бабите от Костенски водопад губят връзка с пазара Красно село. Този пазар е като аналога си в Младост: никоя от младостите не ще и да чуе да няма пряка връзка с него. Така е и на южните квартали с пазар Красно село. Пазар Иван Вазов е твърде скъп.
Иначе от кръстовището Любляна/Овча купел до България/Гоце Делчев през Каблешков е по-късо разстоянието, отколкото през Зимница, така че пробег не се губи, даже леко се печели.

P.S. Минаване по Стефан Тошев е добра идея, там дава връзка с 3 училища, ДКЦ, Топлофикация, а пробегът е колкото по България. Не знам колко е приемливо разстоянието до пазар Красно село.

А11 е твърде силна за Любляна и съответно около Линкълн ще са твърде ощетени. Резерви могат да се търсят в засилване на А60 от пълно съкращаване на А45.

48
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 19.04.2021, 23:02:16 »
Пропорционално се избират 250 депутата и партията с най-много гласове на републиканско ниво получава бонус от 50 гласа, което обикновено ѝ стига за мнозинство в парламента.

Моменталически ще бъдеш обвинен от Олег в Бойковизъм...
 
Не съм го обвинявал. Не, че не мисля, че има симпатии към ГЕРБ, но мисля, че са симпатии като на моите роднини от София. Такива чисто ценностни. Пък аз харесвам ценностни разбирания. Не харесвам такива тактически  или други дето са на базата на изгода.
Уффф, човек да стане пишман да напише нещо в тема, изцяло доминирана от словесните чикии на ooleg.
Просто описах чисто технически гръцката избирателна система и заради това съм бил гербаджия. Може да се направи справка в нета по въпроса. За твое сведение, ако тази система работеше в България, през 1991 пълно мнозинство щеше да има СДС, през 2005 - БСП, а през 2013 - ГЕРБ. През същото време в Гърция са се сменяли Нова демокрация, ПАСОК и Сириза. Т.е. въобще не е пришита завинаги към дадена партия, а ретушира нагласите в даден момент. И силно подтиска ролята на миноритарните партньори за рекет, който по правило у нас предизвиква предсрочни избори.

49
"Новата" Горна баня е спирка, а "старата" е гара. Едното не замества другото, че да го закриват.
Не говоря за закриване на гари Искър или Горна баня - те си имат коловозни развития, Искър обработва и товари. Въпросът е всички или поне бързите влакове да ги прескачат и да спират само на новите интермодални връзки.
Може би формулировката ми и позоваването на НКЖИ не беше правилно, би трябвало това да е в компетенцията на БДЖ-ПП.

50
С цената на спестени 1-2 милиона национално съфинансиране забихме последната станция в нищото вместо да се направи от източната страна на коловозното развитие на гара Горна баня ! 40 влака на ден излишно спиране загуба на време и разходи за енергия!
При това положение има ли смисъл да спират на сегашната гара Горна баня? Същият въпрос е и за гара Искърско шосе и гара Искър, но НКЖИ е тежка машина.

51
Разни / Re: Парковете
« on: 19.04.2021, 15:28:08 »
Ами по същата логика, по която броите незавършен Западния парк, защото няма приличен достъп откъм Западен парк и Люлин 6, и Борисовата градина няма приличен достъп оттатък Драган Цанков, т.е. откъм Лозенец, Изгрев, Дианабад и кв.Витоша. В Южния парк направиха сериозни подобрения при двата му входа  - ул. Витоша и ул. Нишава, но между тях участъците са без осветление.
Има си начини и лесопаркове да бъдат приведени в добър вид - Englischer Garten в Мюнхен, Tiergarten в Берлин и т.н. А при нас даже не прочистват падналите дървета, да не говорим за алеи и осветление.

52
Друг вариант е А260 да бъде прекаран по Любляна - след приключване ремонта на ТМ5.
Както всички са съгласни, орязаният А45 е тотално безсмислен и пробегът му може да отиде за още една кола по А60.

53
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 19.04.2021, 12:19:16 »
А иначе, да! Ако можеше бих сложил изискване за основно образование в комплект с 18 годишна възраст.
Поради простата причина, че дава (основното образование) нужния фундамент да избираш с акъл, а не с корем.
Много добре знаеш, че това е антиконституционно и в противоречие поне с 99 европейски и световни харти за правата на човека. Но не спира чешенето на езици с подобна глупотевина.
Това не може да се прави пряко, но може примерно да се усложни системата на гласуване, така че да е ясно, че избирателят е прочел името на партията, а не просто е задраскал двуцифрено число по инструктаж. Имената на партиите могат да бъдат сортирани по случаен ред на бюлетините и да се изписват с пълни думи, а не с инициали.
Разбира се, живеещите в чужбина трябва да имат пълни избирателни права на парламентарни и президентски избори. Спорно е дали да ги имат на местни избори. Даже пребиваващите постоянно жители на други държави от ЕС е по-справедливо да имат право на местен вот.

Колкото за избирателната система в Гърция. Гласува се по месторождение, изключение са пребиваващите в чужбина, които гласуват САМО в посолства и консулства и военните, които гласуват по дислокация на частите им. Това позволява преди избори големи военни части да се дислоцират в Западна Тракия, където има турско малцинство. По този начин винаги се избира точно един депутат-турчин. Системата е нагласена така, че да се избягват патови ситуации като сега у нас. Пропорционално се избират 250 депутата и партията с най-много гласове на републиканско ниво получава бонус от 50 гласа, което обикновено ѝ стига за мнозинство в парламента. Партийните листи нямат водачи, а избирателите маркират преференции най-много до максималния брой депутати за избирателния район. По този начин избирателите подреждат хората в партийните листи, а не ръководните органи на партиите. Разбира се, популярните местни са с предимство пред парашутистите от Атина.

54
Коментарът ми е - губи се директната връзка на старата част на Овча Купел с района на север/запад от Възкресение и Константин Величков. Не че е най-важната, но се губи.

За 73 може би трябва да се доизясни - няма как да се движи по бул. Тодор Каблешков и бул. България, без да се движи и по Гоце Делчев (означава ли това ляв завой от Гоце Делчев към бул. България посока Овча Купел?).

Като цяло, тези две промени означават повече прекачване за жителите на старата част на Овча Купел, които са извън района на пешеходен достъп до метростанциите.
Нещо не ми е ясна драмата за старата част на Овча купел - имали са 45, 73 и 107, сега ще имат 60, 73 и 107 плюс метро. При това А60 е по-редовен от А45. А драмата със загубената връзка с една единствена спирка - при Лидъл - Западен парк е, общо взето, буря в чаша вода.
За А73 означава, че от Каблешков/България няма да върви директно към последната спирка като А204, а ще обиколи Гоце Делчев. Всъщност загубената връзка е на бабите от Костенски водопад с любимия в този район пазар Красно село. Могат да го компенсират с Кауфланд при Овча купел.
Ще се повторя за пропуснатата възможност А107 да отива до МС Горна баня. Мисля, че и А260 трябва да се промени за по-удобна връзка - това влизаше в първоначалния план от октомври 2020. Недоумявам, защо А45 трябва да дублира А77. Или да беше закрит, или с пробега му да се мисли за линия МС Горна баня-Суходол

55
Че то, освен международните (май по 2 на ден бяха), имаше ли други влакове до Кулата? Немеждународните не отиваха ли до Петрич?

56
Катунци-Благоевград вероятно беше с ПАЗ-че, понеже нямаше хора - всички ходеха на влака заради двойната цена с рейса.
Че Катунци е далеч от релсите (гара Дамяница), и тях ли ги наказваха?
Иначе и ние за пиринските походи ходехме с влака до Благоевград и оттам - с автобус към Банско/Разлог/Белица, респективно - Сандански/Дамяница + автобус до Мелник. За влака ползвахме групово студентско намаление от 75%. Отивахме до Сандански, ако и да е неудобна връзката гара-автогара (на теория разписанието на автобусите беше синхронизирано с жп-то. Но на практика не изчакваха закъснения на влака, а в обратна посока се случваше да тръгнат със закъснение и да изпуснат влака), тъй като не може да предвидиш на какъв кеф са македонските шофьори и ще се отбият ли от Ново Делчево до кръговото при гара Дамяница. От Банско беше по-трудно връщането, тъй като преобладаващите автобуси идваха от Гоце Делчев с малко празни места, а ние бяхме група от 10-15 човека. Понякога "купувахме" билети от шофьора, който, естествено, си затваряше очите, че вози правостоящи (по-точно насядали на стъпалата и пътеката). Очевидно шофьорите не се страхуваха от санкции, доколкото в този край всички имат брат'чеди, работещи в милицията или някакви местни началства. Изобщо съм съгласен с Икар, че ДАПаджийските шофьори са измежду най-големите магарета в родния му край.

Заради постановлението с двойната цена на автобусите от София до Търново се пътуваше, като се купят билети до Севлиево и там от шофьора или на автогарата се купи втори билет Севлиево-Търново. Цената на автобус София-Търново беше точно равна на цената на самолет София-Горна Оряховица и само командировани купуваха на тази цена.

57
В Македонията повечето линии бяха къси. В Сандански околия - най-вече до Сандански, по-малко до Благоевград, до София имаше 2-3 курса от Мелник през Сандански. ПАЗ-чето сигурно заради кривините по пътя към Катунци, а може и до други села да е вървял към Папазчаир или Голешово. Странно, че е бъхтел чак до Благоевград, повечето ходеха до гара Дамяница и Сандански. От безбройните походи по Пирина съм ги ползвал многократно. Разбира се, от Мелник, Катунци беше в зоната на откритите  листове.
Иначе чавдарките катереха до Роженския манастир, Лиляново и Попина лъка. Минаваха от Мелник през Виногради и Хърсово.
Заради граничната зона или лютия Папазчаир линиите до Гоце Делчев вървяха през Предела.

58
Моля, коментирайте самия ремонт на трасето Македония-Цар Борис III в специализираната тема. Тук да останат само неща, свързани с маршрутните промени на МГТ.

59
Мисля,  че повече проблеми ще имат с бул. Македония.

60
А защо просто не го направиха цялото накуп? От съд.палата до Княжево, и да пуснат една заместваща линия само с този маршрут, вместо да е разделено на 2 отделни етапа.
Е как накуп? Две години  с нищо по ЦБ3 вместо само една? През втория етап ще има редовно обслужване до Бъкстон, т.е. по интензивната част на трасето и само от Княжево до Бъкстон ще вървят заместители. А58 и 59 и бездруго ще ги удължат до метролиния 3.

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 687