Май по-скоро отиваме към темата за летищата, но няма как.
Съмнява ме летище Берлин даже да доближи Франкфурт. През 2019 г. през Франкфурт са минали 70 млн пътници (без да се брои селското летище Хан със скромното си милионче), а през двете летища на Берлин - 35 млн, т.е. на половината.
ИзточникА и чисто географски Франкфурт е насред интензивно населените райони на Европа, по-удобен е за трансокеански полети. Подобно на новата гара, това е строеж най-вече за престиж (все пак столица на най-мощната европейска държава) плюс споменатия екофактор (шумовото замърсяване на урбанизирани райони). По стар имперски навик, докато другите многомилионни европейски градове Лондон, Париж и Москва залагат на децентрализирани летища и гари, Берлин е на другия полюс.
е
Иначе в контекста на транспорта - странно ми е мрънкането, че BER e на ма*ната си. От центъра или от Зоологическата градина пътуването с претъпканите TXL, X9 и 109 до Тегел не беше по-удобно, пък и по-бързо от това с регионалните влакове до Шьонефелд, а и с S9. Но и за Темпелхоф са плакали, което беше хептен на пъпа на града, така че мрънкачи има не само в България. Предполагам, че новата експресна линия FEX ще е на адекватни интервали, когато полетите се нормализират, в момента явно вози въздух.