Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - ivan krastev

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 102
41
Така е - парите ще отидат за диспечъри и т.н., но определено те ще са по-малко на брой отколкото необходимите машинисти.
Въпреки, че си има и плюсове, и минуси да има или няма машинисти.
Аз до момента съм се возил на 2 метрополитена с влакове без машинист и беше доста приятно изживяване - в Лондон и Дубай.
Определено бих се радвал един ден в София да има такива влакове :)

42
Говори се за влакове без машинист, но още нищо не се знае.
Не знам дали подожно влакове са е по-евтини или по-скъпи, но като цяло след това се оказват по-евтини, защото няма нужда да се плаща заплати на машинисти и прочие, защото всичло се управлява от компютър.

43
Аз преди месец им писах на Метрополитен, но те казаха, че няма как да се сложат нито прегради, нито нищо. Те тяхната работа са си я били свършили, като са сложили табели. Вече минаването по коридорите и спазването на тези табели били въпрос на култура на пътника!
Хубаво е да получават по-често такива сигнали те, че да се вземат в ръце!

44
На Западен парк са заградили стълбището в посока център за асансьор.

45
В Техеран жените и мъжете могат спокойно да пътуват заедно в един и същи вагон. За тези, които се притесняват да пътуват с мъже има отделни вагони и обикновено това е първият вагон от мотрисата, а не знам дали и последният не е за тях. Така че която дама иска отделно, която иска може да с мъжете ;)

46
Quote
Метрото ще стига до околовръстното към симеоновския лифт
Предвиждат се разширения на подземната железница в "Люлин" и "Слатина"




Експертен съвет на Столичната община прие втория вариант на предпроектно проучване за продължение на метрото от Бизнес парка в "Младост 4" към околовръстното в посока Бистрица и симеоновския лифт, каза за в. "Строителство Градът" ст.н.с. д-р инж. Стойн Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД.
Проучването е представено в два варианта. Вместо сегашния завой на изток и станция 17 в "Младост ІV", както е според генералната схема на метрото, новото проучване предвижда завой на запад към новото трасе на околовръстното. Промяната в посоката е поради липсата на достатъчно пътници в източните територии и възможността  проектираната МС 16 да поеме целия поток за "Младост ІV", смята инж. Братоев. Градът се е развил повече в южните територии и на този факт трябва да се отговори адекватно, като пътникопотокът бъде поет. А според интегрирания план за възстановяване и развитие  на София тези именно зони са предвидени за жилищно застрояване.
Първият вариант на трасето е с дължина 3360 м и 3 метростанции. След Бизнес парка метрото завива на запад под земята и щом стигне до околовръстното, спира след 1050 м на новата метростанция 17, разположена на обходния път. Тук в западна посока ще има подлез под околовръстното. Оттук нататък трасето продължава успоредно на обхода на столицата от северната му страна, т.е. откъм София, надземно, подминава ИКЕА и спира на следващата метростанция 18, която  е при кръстовището за  Бистрица, преди отклонението на пътя за лифта. ИКЕА остава на около 300 м от метростанцията, но оттук ще има подход към търговския център, а и към всички търговски обекти в района. В тази зона е предвидена и автогара за пристигащите селски автобуси от Бистрица и Железница. По първия вариант трасето продължава до симеоновския лифт, където ще има и трета метростанция - 19.
Според втория вариант метрото не отива до лифта, защото е скъпо, а лифтът слиза до метрото, до МС 18, която обслужва Камбаните и жилищните зони, а и потокът от близките села. Трасето е с дължина 2100 м и 2 метростанции. Този именно вариант прие експертният съвет на Столичната община.
Ако по някакви причини лифтът не може да се спусне до бъдещата МС 18, тогава ще се мисли за другото решение. Идеята за връзка с лифта е стара, на около 20 години, но едва сега има възможност тя да бъде осъществена, припомни инж. Братоев.
След предпроектното проучване следват регулационни планове и идейни проекти.
Предстоят проучвания за разширение на първи метродиаметър в "Люлин" и на трети – към "Слатина", а в по-късен етап предвиждаме и разклонение към "Бъкстон", пак от трети метродиаметър. Заложено е разклонение на втори метродиаметър към "Илиянци", но там все още натоварването е малко, обобщи Братоев.

Quote
Предстоят още две проучвания 
Сега метрото има 31 км линии и 27 метростанции. Според обновената генерална схема то тряба да стане 63 км и 61 МС. Изчерпихме готовите проекти и продължаваме проучванията. В “Люлин” искаме да разклоним трасето от МС”Сливница” към 2-ри, 3-ти и 4-ти микрорайон в посока “Добринова скала”. Отсега за трети метродиаметър замисляме проучване за разклонение от гара “Подуяне” към  “Сталина”, където има нужда от поемане на пътникопоток и трафик. Тези две проучвания предстоят.

http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1939697


47
Тази сутрин отново има проблеми в метрото, влакове няма по 10-15 минути и тъпканицата е страшна
Е това вече не е човешко - всяка седмица имат проблеми и трябва ние да страдаме заради това!

48
Днес влака, който дойде в 8:06 на МС Западен парк бе необичайно претъпкан и много малко хора от станцията успяхме да се качим, а перона беше прилично пълен с хора. На МС Вардар за малко да избухне ръкопашен бой с тълпите, искащи да се качат, а на МС К. Величков положението беше излязло от контрол.

49
http://spasimetroto.org/pismo-do-ec-otnosno-proektiraneto-na-treti-metrodiametur.html
Браво, но след като е предложено да се махне станцията на ВА защо не изискахте и трасето, което беше старо в частта СУ-Мадрид. Доста хора одобряват повече това трасе, а в случая това писмо отразява само и единствено вашите идеи за трасето! Коментирано е, че ако станцията е в градинката на СУ ще е по-достъпна до голяма част от широкият център - новият музей, Александър Невси, бул. Дондуков и т.н. Лично според мен трябваше и това да се засегне.
Аз подкрепям с две ръце трасето в Овча купел, защото така натъкмето трасе няма да е полезно за никого.
За частта Дойран - едва ли ще се съгласят.
Попа - не е болка за умиране ако няма тунел.
За Левски - нямам особенно мнение по въпроса.

50
То хубаво преграда, но какво правим с асансьора?

Турникети няма също да помогнат, защото ще стане лудница и задръстване. Да вземат да ги глобяват и ще ги питам тогава аз - Българина може да се научи само като му се бръкне в джоба!

51
Да -  в двата еднопосочни тунела от Сердика 1 всеки си ходи където и както им е удобно!
Днес писах на Метротполитен по тази тема и предложих да сложат персонал там и да регулират движението за 1-2 месеца докато овцете се научат, като дори при нужда да има и санкции или глоби!

52
http://www.metroprojekt.cz/files/casopis/metroprojekt_03_2012_web.pdf
Тук пише и за МД3, само че на чешки. Попреведох си някой неща с google translate и от написаното разбирам, че влаковете ще са с по 3 вагона, дълги 33 м. всеки един или общо 99 м., като ще са с горно токоснемане и ще са без машинист.
Ако бъркам някой да ме поправи :)

53
Аз много пъти им писах (на Метрополитен) за това скъсяване на перони, но отговора беше, че София няма нужда от толкова дълги перони. Интересно ми е как знаят те - кога г-н Братоев се е качвал в сутрешният пик и знае кой от какво има нужда! Ако скъсят станциите и по МД3 ще е перфектно - така поне визуално ще изглежда, че са си запълнили пътникопотока по линията.

54
Наистина е тъпо да се прави нещо просто ей така за да го има, но как е направено ....
Лично аз се радвам, че има метро, но проблемите в него са толкова много, че не е истина и основният е трудното справяне с пътникопотока!
Ако имахме 120 м. станции и влаковете бяха с нормална дължина този разговор няма въобще да се води - лично аз вече съм бесен, защото в сутрешният пик не се живее направо!
Ще кажете - ами недей да ползваш метрото! ОК - ще спра, но когато спрат да го ползват още 150 - 200 хил. души какво правим - какво от това че го има и никой не го ползва? Нали това е идеята - да се изтъкнат минусите, а късите станции е сериозен проблем поне за МД1, защото с тази обща линия и вече прекачването през Сердика натоварването му е ужасно, особенно сутрин.

55
Вчера към 17:40 имаше страшно много хора на Опълченска посока Люлин. Дойде един влак, който явно бе закъснял прилично и докато идваше казаха по високоговорителя, че след 1 мин. ще дойде още един. Влакът беше от новите с лилавата шарка и беше с изгасени лампи и тук-таме имаше по 1 пусната на вагон. В него нямаше място и за кърфица, но се качих - бе претъпкан до козирката. След като влака потегли на станцията имаше почти същото количество хора, както и преди него. И за капак на всички климатика не работи, а прозорците бяха затворени и беше голяма сауна. Явно имат някакъв проблем с разписанието, но да си го оправят, защото това е пълна пародия вече!

56
Вчера минах покрай вече строящият се Музеен комплекс до Университета и се сетих за първоначалното разположение на станцията от МД3 - в градинката м/у СУ и НС и си казах колко по-удобно би било ако станцията е там и обслужва и музея!
Четейки другият форум вчера един друг потребител бе пратил писмо до Метрополитен с такова предложение - да се коригира трасето в частта СУ - бул. Мадрид, което аз също подкрепям.
МС при Военна акадения е напълно излишна и не би генерирала никакъв пътникопоток поради ред причини, пък и строителството и ще е трудно и скъпо.
За това според мен трябва да се изиска корекция в трасето на МД3 в две направления:
- участъка в Овча купел;
- участка от СУ до бул. Мадрид.

57
Ами точно на ескалаторите на прехода между Сердиките няма как от ляво да се качваш, а от дясно да си стоиш, защото както всички знаем ескалатора е тесен и няма как това да се случи. А и няма как да изискаме от хората да се движат по ескалатора, отколкото да се катерят. И аз се надявам с нормализирането на интервала да се оправи и прехода, но едва ли ....

58
Аз досега нямам наблюдения за Мария Луиза. Някой да каже как е там?
Не е много натоварена - даже е сравнително слабо натоварена бих казал.

59
Като цяло Сердика 2 си остава и ще е най-натоварена. Наблюденията ми от миналата седмица са, че Дж. Баучер също се натоварва доста. НДК, Надежда и Бели Дунав също са си натоварени. Очаквах и Гарата и Лъвов мост да са фрашкани, но с течение на времето и те ще се натоварят.

60
Преди месец писах на Метрополитен относно МД3 и ето какво ми отговориха те:

Quote
- Метростанциите на трети метродиаметър са 19. Последната метростанция не е между станциите в Левски и Герена, а е разположена до ухото на трамвая на бул. Ботевградско шосе за да може да се направи връзка както с трамвая, така и с бул. Ботевградско шосе, чрез предвиден буферен паркинг. Предвижда се и изграждането на автогара в непосредствена близост до тази станция.
- Влаковете ще са с високи подове, но по-ниски от сегашните, като се предвижда пероните да са високи 90 см.
- Относно решенията за разположението на пероните в метростанциите, те са съобразени с това да бъдат максимално функционални и удобни на пътниците, но са съобразени и с възможностите за реализацията. При наличието на открити участъци, станции с островни перони не са приложими.
- За сега, на етап Идеен проект не се предвиждат метростанции,  които да бъдат изграждани по тунелен метод ( както бе изградена МС Сердика 2)
- Метростанцията при НДК ще бъде разположена западно (под бул. Патриарх Евтимий) от изградената МС при НДК от втори метродиаметър. Да предвидена е връзка между двете метростанции.
- Метростанцията при бул. Ботевградско шосе и последната МС в Овча купел ще бъдат надземни на естакада.
- Предвидени са отклонения в посока ж.к. Борово на ул. Дойран и посока гара Подуене, при пресичането на трасето с бул. Мадрид.

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 102