Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mitko08888

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 15
41
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 13.06.2018, 07:54:12 »
Релсите по Стамболийски ги махнаха "около 70-та", не знам дали тогава не го асфалтираха този участък. Но колелото на петицата мисля че е от поне три години по-рано, някъде около 65- 66-та.

42
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 31.05.2018, 16:48:50 »
Тази на 701 я виждам за първи път. Страхотна!

43
За колчетата.

44
Ще спестя 1,60лв.

И ще намалиш още малко заплатата на ватманите.

45
Дори и да предположим, че става въпрос за разлика между юлиански и григориански календар, за събитията от 1901 г. това значи 13 дни разлика, което прави 11 февруари по стар стил дата на пускане на движението по линии 1 и 2. Списание "Железопътен сборник" е много сериозен и уважаван орган, състои се от официален и неофициален раздел.

През 1901 г. у нас няма стар и нов стил. Това става 15 години по-късно. Въпреки това в съответната статия е написано точно така - ти си публикувал копие на оригиналната статия, а не неин преразказ.
Въпросното списание през 1903 г. публикува следващия отчет, там се споменава 21 януари а не 29. Годината естествено пак е сбъркана - 1902.

На 15.01.1901 един швейцарец, нарочно извикан от общината, констатира с рапорт до общината за неизправностите в подвижния парк на дружеството. Така че трамваите са се движили и преди това, а пък първата линия може да е от 29-ти, или пък от 21-ви. Или от 16-ти.

46
Навсякъде в литературата за начало на трамвайното движение в София се използва датата 1 януари 1901 г., а за начало на линията до Княжево - 1 април 1901 г.
Тези дати не са верни, но по някакъв начин се преповтарят през годините като се почне още от 20-те на миналия век.

На 29 януари 1901 г. е пуснато трамвайното движение в София с линиите Гарата-Игнатиев и Шарен мост – Пехотни казарми.


Не бих го казал толкова категорично.

Текстът в статията от 1902 е: На 29 януари (новъ ст.) са отворени Станционната и Витошката линии ...
Какво значи това? Нов и стар стил по това време у нас няма. Новият стил (календар) у нас се приема чак 1916 г. А една дата да се запише по нов стил може да стане само ако го пишат белгийците, те отдавна са си сменили календара по онова време.

Всички материали от тогава сочат, че първият трямвай се движи от 1 януари, и първоначално "ватманите са подканяли хората да се качат на трамвая, дори и без пари, за да видят че това чудо не е опасно" и т.н. и т.н.

Мисля че е редно да си оставим 1 януари като дата, от която има трамваи в София. А датата, от която белгийците започват да продават билети и да отчитет приходи, т.е. откриването на първата линия с маршрут, разписание и таксуване, може и да е няколко дни по-късно.

За датите на откриване на другите линии не виждам разлика с "общоприетото".

47
Първата стрелка с електрическо задвижване от ватмана е поставена през 1930 година. В началото на ВСВ - около 1941 г. - в мрежата има 8 стрелки с електрическо задвижване.

48
Бих ви препоръчал да погледнете например:

Как се кара велосипед в Германия. На английски. Пише какви са глобите за слушалки, за нарушаване на правилата за движение и т.н. Във всички пешеходни зони карането е ЗАБРАНЕНО, освен ако няма специална табела (знак), а дори и тогава пешеходците са винаги с предимство. Предимството на пешеходците важи дори и при знак за пешеходна и вело алея, с вертикалната линия. За хоризонталната въобще да не говорим. Прочетете специално как се преминава през кръстовище. И колко е глобатна за минаване на червено, дори и за десен завой, както и другата глоба - ако червеното е светило повече от една секунда и завиеш небрежно покрай ъгъла.

Велосипеди в кралските паркове на UK. Велосипедите са разрешени само по определените им трасета в парковете, подразбира се за транзитно преминаване. За разходка в парка се ползват паркинги за велосипеди, и от там - пеша.

Мисля че Копенхаген и също добър пример за масово използване на велосипеда. Велосипедите са забранени в централните паркове. И т.н.

Въобще - велосипедът е превозно средство, велосипедистът е отговорен за всички щети и за всичко което направи. И движението му се подчинява на закона за движение по пътищата.

Разбира се че децата не трябва да се оставят без надзор. Но си мисля че детето да си играе в парка в близост до теб, не е нарушение на никакви правила. Че дори и на 10 метра от теб да е, стига да го гледаш. Затова е парк.

49
Страхотно попадение! В легендата ги има и номерата на линиите :)

50
Струва ми се че леко бъркате с това 400. От самото пускане на автобусите до мл.4 имаше 76 и 114, после експрес 276. 400 беше име на спирка - ул. 400. 114 беше с 11Г5, както и 105 и 106 до самото им закриване.

51
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 11.04.2018, 22:43:46 »
Къде е снимана снимката?

А опашката е за бензин ...

52
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 19.02.2018, 22:00:38 »
Тези малките се наричаха Мамалевчета.

53
Ако е вярно, значи най-сетне някой се е сетил че трябва да се пише ЗА къде е влакът, а не откъде е тръгнал и откъде е минал.

54
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 22.01.2018, 13:25:56 »
Не знам за кои шкоди по две става въпрос, аз имам такива:

55
Релсите на 10 не се виждат, защото в статията със снимката е от1935 и се говори че е належащо "завършване на моста". Трамваят е пуснат или края на 1935, или началото на 1936. 10-ката е пресичала жп релсите поне 10 години. Някъде около 1936 е завършена "новата" околовръстната линия, но релсите по Гешов си стоят до към края на 40-те, ако не и до началото на 50-те.

ПС: Поправям си годината, като видях написаното от bdz43r - официалното откриване на новата линия е на 20.11.1943, не знам това 1936 от къде го измислих  :(

56
Статията си мислех че от тук съм я свалил, явно не.

Качих я в dox, ще стои около седмица.

Има и още няколко за транспорта:
http://dox.bg/files/dw?a=fa90a2e088
http://dox.bg/files/dw?a=ea3bce2659
http://dox.bg/files/dw?a=e480211376
http://dox.bg/files/dw?a=fd7846d59b

Списанието се намира лесно в електронен вид, сканирано е вече официално от 1937 до 52. Не съм разглеждал отчетите на общината, може и в тях да пише нещо. За съжаление от 190х до 193х нямам нищо...

57
Мetan, 10-ката е описана в статията "Столична трамвайна мрежа" от сп. Сердика 9/1939 година. Ул. "Ив. Гешевъ" - кв. Левски 1606 м.  В статията има и карта на трамвайната мрежа (пускана е и тук някъде). Т.е. от колелото на 3-ката. Мисля че на първоизточника може да му се вярва.

58
Картата, на която пише 17.V.1946, всъщност е подложка от 1936 г. със сменените наименования на някои улици.

59
Мостът под линията през 1935 е бил "за довършване", на снимките изглежда готов. Между 1935 и 1937 трамваят е продължен под моста, би трябвало там да е вървял линия 10, а 3 да остава да върти на колелото на Подуяне преди околовръстната.
През 1939 околовръстната жп линия все още не е била преместена, а и през 1947 не е демонтирана, макар и прекъсната, така че от около 1935-37 до след 1947 трамваят е пресичал на едно ниво околовръстната линия.

60
Пресичане на трамвай, шосе и жп линия е имало на много места в София. Аз помня на Д. Несторов и 9-ти септември - не беше нищо особено като гледка и изпълнение. Ето от едно време към Подуяне:



снимката и от блога Стара София.

Конкретно за района на надлеза Надежда - според картите излиза че при направата на триъгълника въпросната линия от Сф север до депото е премахната. А на въздушната снимка от 1966 горе долу се вижда че тунелът е в строеж, а трамваят минава по две мостчета над линиите.

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 15