Recent Posts

Pages: [1] 2 3 ... 10
1
DPP advanced in preparing a trolleybus line to Miškovice, counting with articulated wagons


Prague Public Transport Company (DPP) advanced with the preparation of electrification of today's bus line number 140. Buses on the line from Palmovka via Letňany and Čakovice to Miškovice should be replaced in the near future with articulated trolleybuses, which part of the route will go to the batteries.
17.10.2018


The company thus wants to significantly expand the operation of today's only trolleybus line number 58, which has been operating since July. It also runs a so-called partial trolley, which uses the batteries and recharges them while driving. "Vehicles are being tested on this line, with DPP aiming to test the articulated vehicle, as traffic on line 140 is and will be provided by articulated vehicles," said spokeswoman Aneta Řehková.
On Sunday, passengers traveled in Prague with a historic trolleybus.

For the electrification of line 140, the designer has already chosen the subnet and has started the documentation on the territorial decision. He also sent the whole thing to the Environmental Impact Assessment (EIA) process. According to EIA material, the construction will probably begin in 2020 or 2021 and will last 12 months. Most routes (over eight miles) will be under the trolley, where vehicles will be charged while driving. The trolleybuses will also be charged when they are at the final or during parking in garages. In the base of DPP at Klíčov, therefore, 18 new charging stations will be created for them.

Part of the project is also the modification of the existing container exchange station in Prosecká Street for permanent operation, the reconstruction of the former trolley-bus station in Příborská street in Letňany and the construction of a new container exchange station in the Klíčov garage. "The most costly item will be the purchase of 12 to 15 articulated battery trolleybuses, which will replace the diesel articulated buses to ensure full free-to-air traffic on this line," Rehkova added.

The trolleybuses traveled in Prague from 1936 to 1972. Their recent return allowed the development of battery technologies that are not so demanding to build infrastructure along the route. That's why the debate was about whether to call the new car a trolleybus at all. However, the dynamic charging line falls under the scope of the Rail Act, which is a legal trolley.

The transport company of the partial trolleybus has been testing continuously since October last year, the first line fully integrated into the Prague public transport this July 1st. Trolleybuses were already reserved 5x in Prague, which until recently belonged to a night tram (now they have nine). The interesting thing is that the trolleybus 58 had long ago traveled to Čakovice.
2
Викторе, по-добре пусни оригиналния текст през гугъла, но да го преведе на английски, по ще стане ясно за какво става дума, досега на български не съм получил читав превод от който и да е език. Аз бих го прекарал, ама сега пиша от телефона и не мога да копи-пействам.
3
Това, което gsb_audifen казва можеше теоретично да е вярно, ако ширещата се корупция не беше над експертизата. А и както се знае, не трябват компетентни заместници, а послушни такива.
4
На всички ви убягва фактът, че в действителност големите "играчи" играят "комбина". Конкуренцията и търговската война са за заблуда на противника. Те много добре знаят процедурите по ЗОП, как работят комисиите и т.н. Действителен случай. Порнографчийската фирма Овъргаз обявява търг за доставка на софтуер за милиони. Има три фирми в България, които имат оторизация да го доставят. И шефовете им се разбират така. Две от тях ще дадат калпави оферти, за да спечели третата. НО третата в последствие се задължава да вземе 2/3 от лицензите не директно, а закупувайки ги чрез загубилите търга конкурентни фирми, така че в крайна сметка "леб" да има за всички. Или с други думи "ние на тях нещо, те на нас". Шефът на спечелилата фирма не може и да си помисли да се "изметне", понеже въпрос на време е да му го върнат тъпкано. Тоест загубилите пак участват я като подизпълнител, я по друг начин. Конкуренцията, или войната е фиктивна. Пък после нека си лаладжийстват по медиите.....Така разбира се идеята на ЗОП и процедурите по него, тоест да спечели най-добрият, се компрометират напълно, но в крайна сметка фирмаджиите знаят за каво иде реч и съответно такава е практиката не само в България, но и в световен мащаб. Иначе никоя фирма няма да оцелее....
5
Крусев трябваше точно и ясно да каже - има експерти в общината, в проектантските бюра, в строителнитре фирми, в надзора. Тези експерти са такива, защото имат такъв и такъв опит, квалификация, изпълнили са такива и такива проекти и тн. И ние разчитаме на тяхното мнение, за да се изпълни определена задача - в случая проектиране, строителство и надзор на тази отсечка.  Не Крусев е човекът, който избира материалите и доставчиците. Той е администратор. Трябва да управлява процеси по избор на изпълнители.

Има експерти, да - техните документи цитираме. Протоколите, отстраняващи офертите, съдържащи Пандрол са с аргументи, с някаква обосновка, с обяснения. Аргументите за допускането на материала, освен, че нарушават Чл. 116 (5) т. 1 от ЗОП са "пипнах", "късах" и между другото набедават строителите на депо Земляне, че е строено некачествено... А за признанието, че стаовището е писано "след търсене в Интернет" не мисля, че има нужда да се коментира.

Мисля като правиха Овча Купел - сложиха пак такива изолаторни подложки, но там толкова радост беше, че се ползва истинска съвременна технология и тн. Сега - не били годни, не били изолиращи, не били нам си какви си. Глупости.

Да, имаше радост, при това огромна и напълно заслужена. Защото виброизолаторите на Пандрол стават за такива трасета: твърди са и при значително по-високата скорост, спрямо Графа, обират правилно вибрациите, трасето е далече от сградите, което позволява каквито вибрации не са обрани от изолаторите да се абсорбират много преди да са ги достигнали, настилката е асфалт, което ознчава, чефуата между плаващата плоча и леглото е изпълнена правилно, за разлика от липсвата ѝ посестрима на ул. Граф Игнатиев.

И те така...
Поздрави
Смърф
6
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« Last post by hitar_potter on Today at 12:54:57 »
BMC са ми лично най-некомфортните автобуси. Не мисля, че возят по-добре от китайците (поне засега).
7
Превод от Гугъл-Преводач:

DPP усъвършенства подготовката на тролейбусна линия до Мишковице, като бродира със съчленени вагони


Прага транспортна фирма (DPP) е напреднала с подготовката на електрификацията на днешния автобус номер 140 автобус по линията от Palmovka чрез Letnany и Čakovice да Miškovice трябва да бъде заменен в близко бъдеще съчленени тролейбуси, че част от маршрута ще се движат по батерии.


Фирмата желае да разшири значително операцията днес само тролейбус линия номер 58, който продължава от юли адекватно. Той също така управлява т.нар. Частична количка, която използва батериите и ги зарежда по време на шофиране. "В този ред са тествани автомобили, като целта е да се опита и DPP съчленено превозно средство, тъй като движението по линията е 140, и ще се предоставя точно съчленени превозни средства", заяви говорител на компанията Анета Řehková.
За електрификацията на линия номер 140 podnk вече избрания проектант и започва работа по документацията за зониране. Той също така изпратил цялото нещо на процеса за оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС). Според материали по ОВОС строителството вероятно ще започне през 2020 или 2021 г. и ще продължи 12 месеца. Повечето маршрути (над осем мили) ще бъдат под количката, където автомобилите ще бъдат заредени по време на шофиране. Тролейбусите също ще бъдат заредени, когато са на финала или по време на паркиране в гаражи. В основата на DPP в Klíčov ще бъдат създадени 18 нови зарядни станции за тях.

Тролейбус по закон

Проектът включва изменение на съществуващите подстанции в контейнер Prosecké улица за непрекъсната работа, възстановяване на бившите тролейбусни подстанциите в Příborský улица в Letňany и изграждане на нова подстанция в района на контейнер гараж Klíčov. "Най-скъпата елемента ще закупи 12 до 15 съчленени тролейбуси батерия, която замества дизел съчленени автобуси, като по този начин се гарантира напълно липсата на емисии по тази линия", добави Řehková.
Тролейбуси изтича в Прага от 1936 до 1972 г. Тяхното завръщане текущата позволено за развитието на технологии за батерии, които не са толкова трудно да се изгради инфраструктура по трасето. Затова дебатът беше дали да се обади на новата кола въобще на тролейбус. Динамичната линия за таксуване обаче попада в обхвата на железопътния закон, който е законна количка.
Транспортната компания на частичната тролейбус тества непрекъснато от октомври миналата година, първата линия, напълно интегрирана в градския транспорт в Прага от 1 юли. Тролейбусите вече са запазени 5 пъти в Прага, които доскоро принадлежаха към нощния трамвай (сега имат девет). Интересното е, че тролейбус 58 отдавна е пътувал до Čakovice.



https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/dpp-pokrocil-v-priprave-trolejbusove-linky-do-miskovic-pocita-s-kloubovymi-vozy-20181017.html?fbclid=IwAR10eFSySTQiKxLZyruwhiixG9bAlbihYFWhfm2-d5QgdlRmoLYKUaGrd_U
8
Браво, чудесна снимка. Това е последната спирка в Бояна, много ценна снимка. От същия автор имаше и снимка на 3 по 8 в долната част на маршрута преди време.
9
Нов кадър на  Siemens с инв. №3 на последната спирка в Павлово, юли 1969г. Източник: https://www.ebay.com/itm/ORIGINAL-TROLLEY-SLIDE-Sofia-Bulgaria-3-Scene-July-1969/372474195843?hash=item56b9312f83:g:JaAAAOSwszVbyLKc:rk:37:pf:0
10
Вижте, додея ми до не знам къде от тея смърфове "Спаси София" (казвам смърфове, защото са вчено недоволни и държат да мрънкат на висок глас пред всички медии ако е възможно). За какви експерти говорим тук, по телевизията се появяват голобради момченца, ако ги накараш 2 павета едно до друго не могат да сложат, имат ли квалификация и опит (не говоря за дипломи - че там е страшно) - защо не са проектанти, строители и изпълнители? Като са толкова отворени и начетени - защо не са в управлението  - я зам. кмет, я нещо отгоре?

Тая по Нова не знам кой и какво и плаща, ама толкова неориентиран човек - няма! Тя не само, че няма идея кое какво е като материал и какви изисквания има, но и има претенциите да разбира. Вкарали са и едни въпроси и са и дали малко юридически материал и давай, хапи, плюй, смърди на поразия!

Крусев трябваше точно и ясно да каже - има експерти в общината, в проектантските бюра, в строителнитре фирми, в надзора. Тези експерти са такива, защото имат такъв и такъв опит, квалификация, изпълнили са такива и такива проекти и тн. И ние разчитаме на тяхното мнение, за да се изпълни определена задача - в случая проектиране, строителство и надзор на тази отсечка.  Не Крусев е човекът, който избира материалите и доставчиците. Той е администратор. Трябва да управлява процеси по избор на изпълнители.

Така, че много се преекспонира всичко ... защото идат избори. И защото доста хора са извън играта от доста време. Искат да преразпределят милионите и комисионите. И вдигат патардия яко.

Мисля като правиха Овча Купел - сложиха пак такива изолаторни подложки, но там толкова радост беше, че се ползва истинска съвременна технология и тн. Сега - не били годни, не били изолиращи, не били нам си какви си. Глупости.

Една фирма е загубила поръчка и сега страшен зор. Винаги има печелещи и губещи. Това си е търговска война.

Както сподели един колега - за 30 години не рухнаха сградите покрай линията, въпреки че изолацията на релсите е повече от смешна. Стига тъпотии! Работи се на доста места, къде по-добре, къде по-лошо. Материалът е лош - не свикнахте ли? Борисов го каза и е много прав. Кой как си върши работата е едно, ама претенциите на нищоправците станаха много големи. Само претенции, ама ако питаш колегите на мрънкалниците как се справят те самите - доста ще се изненадате - ще се окаже, че от повечето нищо не става. Така, че по кротко с  мрънкането - ако повече хора се стараят да си вършат съвестно работата - ще има и по-малко недоволни от чуждата работа.
Pages: [1] 2 3 ... 10