Recent Posts

Pages: [1] 2 3 ... 10
1
Директното разстояние е 450 км. приблизително... Няма значение, ако е влак 100 км... или поне по нормалните страни. Затова дадох пример с Франкфурт-Берлин, което е 550 км. по път и по железница. Разстоянието се взема за между 6 часа с регионалки и S-ки с много прекачвания и най-късо с ICE Sprinter за точно 4 часа. Да, с кола на споделено пътуване е по-евтино, но определено по-дълго като време...

Градската железница, както се опитвате да го наречете това нещо с Банкя... 5 влака по никое време кого ще возят? И особено ако са старите композиции, не Сименси... Билетите не са вързани със София предполагам... Къде е удобството и ефективността и каква беше целта да набутате още една загуба на БДЖ? Лошото е, че това се натискаше от хора които дори са живяли малко по нормалните държави...
2
Извинявай maniak ама това са тотални глупости...


Преди мноого години за самолетите също са говорили, че са тотални глупости, ама ей на сега - всеки втори иска да е във въздуха...

Написаното от теб събира доста хаотично информация от различно естество, която трудно може да се коментира. Ако искаш да изразиш конкретен коментар за градската железница - аргументирай и да водим нормална дискусия. В противен случай полза от четенето нямаме нито аз, нито останалите.
3
Варна-София 450 км за близо 8 часа... и то с влак!!! Най-бързия преход от Варна до София е с автобус за поне 6 часа... абсурд... и ще ми говорите и ще ми коментирате БДЖ
Разстоянието София-Варна(през Г.О.)по железен път е 545км!
4
Перник е извън Столична Община и е нормално влаковете до там да са с по-висока цена, евентуално Община Перник може да ги субсидира при подобряване на финансовото и състояние в бъдеще. :rolleyes: Аналогично и за Елин Пелин. :rolleyes: Превозните документи за градски транспорт, като минимум картите за цялата мрежа трябва да важат до крайните гари в административните граници на Столична Община. :rolleyes:
5
 :fan: 2133-94
6
Извинявай maniak ама това са тотални глупости... Цялото БДЖ е под всякаква критика, ти се радваш че пуснали 5 влака, които вършат работа нищо и половина... За цялата история предполагам пак някое (Н)ПО си изпра детските мечти и/или пари. И както казах- не казвам, че БДЖ трябва да е като DB (ГДЖ), а поне на половината (450 км Варна-София да се вземат за 5-7 часа в зависимост категорията влак).
БДЖ да се освести трябва чудо... И трябва супер мазна политика и някоя каса тип СССР, която да се точи, за да се гради наново. Извинявайте хора, ама системите на железния път са супер архаични. На запад почти никъде няма ръчно контролиране на гарите, ползване на централизации от 60те, дори на много места ръководител движение не излиза от офиса, освен при необходимост. Не гледайте толкова плитко... Нещата не са само скорости и подвижен състав. Цялата система БДЖ е зае`ана в средата на 80те, когато почват промените и... Първо НКЖИ трябва да извади всяко парче релса и камъче и да ги положи наново с адекватна технология... евентуално тогава БДЖ ПП/ТП да купуват нов подвижен състав и евентуално да се привлекат частници, които да оперират под шапката на БДЖ... НО предвид зарязаното състояние това коства много... А нито държавата нито никой в България има пари, желание, воля и компетентност (последното може и да има някой) за да го направи.
Такива теми, които обсъжда maniak са теми запреди 30 години. Сега бих казал, че това не е изобщо тема разглеждане по повод БДЖ.
За линия Казичене-Банкя и Казичене-Перник, преди време споменах, че може да се спестят състави и екипажи, ако просто ПВ-тата идващи откъм Казичене се направят до и от Банкя, Горна баня и Перник. Така като се селектират адекватни влакове, ще може да са на 20-30 мин., но не трябва да закъсняват, което не е обичайно за БДЖ. Перник и Горна баня проблем си е единичния коловоз. За цялата история градска железница- еми движи се супер бавно. То сега София-Перник е гадно, че се закъснява заради сумат изчаквания заради ръчното управление на железния път... За какво говорим 21ви век, страна членка на ЕС... В Италия не е толкова плачевна железница, където също реват за бавни влакове, къде ги возили по 6 часа за 500 км. заради закъснения...

Да добавя- мизерията в Германски влак е по-чиста от нормален влак в България... И определено в Германия влаковете НЕ са скъпи, защото предлагат комфорт и скорост. Както казах, в рамките на 1 ден мога да прекося 500 км, да си свърша работата, да се върна и следващия ден да съм си на работа. В България ти трябват два почивни дни, за да направиш София-Варна-София, като накрая ще си разсипан на части. И въпросът е, не да се сменя валутата, а де се гледа абсолютната стойност на цената, без означението за валута. Цените тук са доста добри. Който няма пари или не бърза- си хваща ФликсБус.
7
Новини от София / Re: Новини от София
« Last post by niki88z on Today at 11:51:17 »
След нова година ще пускат нова автобусна линия: Манастирски ливади - Лозенец - Център - Люлин.
Кметицата казва, че другата седмица тръгват 20 от новите автобуси, ама надали. https://www.novinite.bg/articles/168270/Otkrivat-nova-avtobusna-liniya-ot-Manastirski-livadi-do-Lyulin

В посочения горе линк пише, че информацията е от сайта Stolica.bg ето и оригиналната статия: Откриват нова тролейбусна линия от Манастирски ливади до Люлин.
Съветвам Ви, да си подбирате източниците на информация и, ако в някоя от статиите е цитиран източник - то задължително да проверите за разминавания.
8
Темата за БДЖ, състоянието на компанията, влаковете, обслужването и служителите е неизчерпаема. Както dj_the_bus сам посочи, и в Германия има влакове, които са далеч от очакванията на пътниците, особено когато цената за пътуването е в пъти по-висока, понякога дори спрямо самолетите.

Що се касае до инициативата, всеки има право на мнение. Ако се абстрахираме от ситуации, състояния и прочие - подобрението в отсечката изглежда абсолютно резонно. Да, 5 влака са крайно недостатъчни. Смисъл би имало при влакове на 15 мин. (в общия участък между София и Елин Пелин, примерно), но такива няма! Можем да се примирим, а можем и да търсим начин да насочим посоката на мислене към подобрение. При всички срещи с БДЖ посока на мислене нямаше. Имаше мрънкане и оправдания. Всички се кахърят колко е зле положението, а в същото време то е удобен параван за прикриване на тяхното 1) невежество, 2) мързел, 3) липса на мотивация, 4) нежелание да намерят решение, което се крие зад всеки проблем. Отново, можехме да се примирим и да кажем - толкова е зле, че няма смисъл. Решихме да пробваме да отворим очите на невежеството, да размърдаме мързела, да мотивираме и най-вече да дадем решение, което да послужи като начало за последваща промяна. Защото няма как да има интегриран билет между градския транспорт и БДЖ ако няма градски влакове, примерно. Няма как да имаме "S-Bahn", без хората да търсят железницата.

От тук насетне посоката е една - убеждаване на следващите по веригата в смисъла на концепцията (широко разпространена в Европа, демек нищо ново не измисляме), убеждаване в необходимостта от нов подвижен състав (който да отговаря на нуждите и очаквания ръст на пътниците), намиране на нови съмишленици, с които това да се случи и т.н.

И за финал, т.к. вероятно всички се питат защо, аджеба, Банкя? БДЖ ни посрещнаха със същото питане, казаха: "е добре де, ама ние виждаме смисъл да удължим Перник, там има повече пътуващи". Хубаво, ама защо до момента не сте го направили??? Отговор така и нямаме до ден днешен. В ситуация, когато системата е чувствителна към всяка промяна, постигнатото е голяма победа (да вметна и един от основните аргументи на БДЖ против предложението - "ами ако падне някъде дърво и омажем графика, пътниците пак ще са недоволни. Защо да го правим?". Ужасното е, че победата е пирова, т.к., отново поради причини в БДЖ, влаковете в страната са обвързани по толкова лош начин, че прекачването на теснолинейката от 20 мин сега е 60+ мин., Панагюрище - по същия начин, и т.н.
9
Сега международните влакове закъсняват дори повече - примерно София-Букурещ е с времепътуване около 10 часа по разписание и обикновено трупа допълнително поне час на границата срещу 7-7:30 за автобусите.  :rolleyes: Кадърни хора с експертиза и визия за БДЖ ще се намерят трудно, трябват промени на всички нива. :rolleyes:
10
Мога да ви кажа едно от позицията си на израсъл в град разположен на кръстопътя на 1-ва и 4-та линии - Димитровград.
През комунизма детските ми спомени са, че тогава наистина влаковете не ставаха за нищо. Само, че нямаше кой да критикува, или по-скоро никой не смееше. По първа линия нах-близката контактна мрежа беше в Крумово, а по 4-та си я спомням в Гита - рудник, който вече не съществува.
1. 90-те години ги изкарах на влак пътувайки от Димитровград до Стара Загора. Пътническия влак го взимаше за около 1.40-1.50 минути. Международния за около 1.05 минути, но закъснявашев непрекъснато на границата при Русе по 10,30,50,60 и повече минути.
2. За Пловдив пътуването от Димитровград за около 86 км траеше около 2 часа с пътнически влак. 1-ва линия буквално лъкатушеше из равната тракийска низина на зиг-заг покрай някогашните имоти покрай Баронхиршовата желязна линия. Имаше места след Димитровград и преди спирка Крум (горе-долу под някогашната въжена линия на завод Вулкан) където влакът се движеше около 5 минути с 10 км/ч. Помня облаците пара от отоплителните вагони, които правеха мъгла и топлеха често където си решат, ако изобщо топлеха нещо.
Но нямаше кой да се оплаче. Сега бърз влак стига от Димитровград до Пловдив за 50 минути, а за 2 часа вече в Белово.

Проблемът е, че се затри проекта за нова линия от София до Септември.
Иначе Варна не е за пример изобщо, така, че не я слагаме в класациите за никакво пътуване освен със самолет.
Тая мантра с "лошия комунизъм" ми е любима. Не знам как е било в Димитровград, ама от Пловдив до София, с Пловдив експрес баща ми е пътувал 80-тв години за 1 час и 50 минути. Сега няма такова чудо, най - "бързият" влак пътува 2 часа и 30 минути.. Целият подвижен състав, с изключение на Сименс мотрисите е от онова време, след 90-те БДЖ започва да се разпада. Колко нови локомотива има купени след 89-та? Колко линии бяха закрити? С колко хиляди намаляха пътниците?
Pages: [1] 2 3 ... 10