Recent Posts

Pages: [1] 2 3 ... 10
1
Разни / Re: Коронавирус
« Last post by georgi64 on Today at 01:29:01 »
2
Разни / Re: Aвтомобили
« Last post by IKAR on Today at 01:27:02 »
Като стана въпрос за капацитети, преди години един такъв казваше колко екологично е автобусите да бъдат пригодени да горят използвано от ресторантите олио. Само че нали знаете, че в ресторантите олиото никога не се хвърля, а се използва до изчерпване на количествата. Едно време се беше запалил столът в университета от конденз от олио по комина...Да не говорим, че да използвате олио за гориво е все едно да горите масло, както при двутактовите двигатели.
Ако ви кажа какво всъщност е самолетното гориво - керосин. Чист газ, ама не природен газ или метан, нито пропан-бутан, а газ за осветление дериват от нефта или същият газ, с който едно време като деца са ви разтривали (заедно с мас), когато сте боледували от настинка или грип. В Дупница му казват "газе", на юг от Благоевград - "газо". Та това горят самолетите, с някои добавки. Вчера ходех на летището при един приятел авоиомеханник да ми даде, точно понеже дъщерята я хвана хрема, а тук газо не се продава по магазините.
А казаха ли ти твоите приятели пилот и авиоинженер, когато летиш да не те е срам да си поискаш още ядене, ако си гладен, понеже след полета абсолютно всичката останала храна се хвърля на боклука? И това при положение колко гладуващи има по света....
3
Разни / Re: Коронавирус
« Last post by stankos on Today at 01:06:19 »
Имаш много странен начин на мислене!

Не. Ти мислиш като програмист, което не казвам, че е лошо ! За да разбереш, ако можеш е следния виц:
Програмист отива на пазар и жена му заръчва:
- Вземи хляб, ако има яйца вземи десет !
След малко нашия се прибира с десет хляба!

До болница достигат наистина нуждаещите се и само това е недостатъчно да си правим изводите за брой заразени!
Да не се правят многобройни масови тестове освен липсата им е и ниската надеждност на резултата !
4
Quote from: Muslon
Не видях такава снимка, затова да попитам: успя ли да снимаш транспортните трамваи на фолксваген? Всъщност не знам доколко не са само с рекламна цел, ама все пак заслужават отбелязване. Успя ли да видиш двете железници (е едното е по-скоро лифт де, ама...)? Аз за съжаление никога не съм виждал зъбчатата, докато веднъж дори успях да се повозя и да разгледам машинното на другата.
Аз до колкото знам товарният трамвай е само един.
...

Понеже виждам интерес към товарните трамваи на Фолксваген, макар и от преди 12 години, да хвърля малко светлина по въпроса: Имаме две композиции, с дължина 60 метра и те имат право да се движат само на определени участъци, заради теглото си (и общо, и на ос).
Карат ги ватмани на дъщерната на DVB фирма Dresdner Verkehrsservice GmbH (DVS). Изисква се и допълнително обучение за да се добие правоспособност.
Основното им направление на движение е между фабриката на VW на Straßburger Platz (препоръчвам ви и да разгледате коловозното развитие на спирката, уникално е) и пристанището (Güterverkehrszentrum GVZ DD).
Най-интересното е, че минават директно през централната градска част и най-натоварените спирки посред бял ден и при наличието на супер много пътници. Разписание нямат, движат се, когато има нужда, но все пак гледат да не пречат на останалото движение.

Ето и една снимка в цялата му дължина:


Quote

Персонална или учебна, не съм 100% сигурен
Quote
@Beсko: Относно снимка където се чудиш дали е персонален или учебен трамваят- според мене е първото и извършва служебно пътуване.Обикновенно на учебните пише "Fahrschule" и вместо номер на линия или "X" в случая, има "F".

F не слагаме, но за учебната ползваме пиктограмка на трамвайче. А иначе тази снимка е най-нормално служебно преминаване, не мога дори да кажа с каква цел. Съдейки по светлоотразителната жилетка на стола на ватмана, предполагам, че се прибира към депото в Gorbitz.

Ето и една снимка от моята учебна във Wölfnitz:


А точно на този трамвай си изкарах изпита за самостоятелно управление (без наставник). Много се радвам да го видя от 2007ма  :crazy:
5
Разни / Re: Aвтомобили
« Last post by bdz43r on Today at 00:12:41 »
Един кубически метър водород тежи няма и 100 грама. Дори да се направи съответното сгъстяване, ще бъде много далече от бензина....
При метана точно така се прави - сгъстява се. В бутилките на метановите автомобили газът е сгъстен, а не течен, като пропан-бутана. С водорода проблемът е друг - производството му в промишлени количества е скъпо.

А това за самолетите е абсурдно. С 30 хил. $ само горивото на самолета не може да се плати по цените на едро.
6
Разни / Re: Aвтомобили
« Last post by Ivo on Yesterday at 23:53:56 »
Значи по тая логика Конекто ЛФ Евро 4 е по-екологично от Ютонг Евро 6, защото едното гори 30/100, другото 50/100. Демек в течение на времето за една и съща работа ще изгори много повече нафта, отделно повече ресурс за производството й.

А за самолетите...презокеански полет в 1-ва класа с всички глезотии нормално да струва толкова. Като искаш по-евтино си вземи 2-ра класа, където няма легла а са нагъчкани седалки една до друга. Ама нали не се возиш всеки ден през океана а няколко пъти в годината.
7
Разни / Re: Коронавирус
« Last post by Ivo on Yesterday at 23:45:47 »
То разбира се че има от къде въпроса е каква е вероятността? Едно е западните държави, посещавани от милиони и то от високорискови райони и да се мешат навсякъде, друго е в Беларус да дойде някой от многомилионна Русия с няколко стотин случая. Каква е вероятността? 1 към няколко милиона да дойде точно такъв, срещу 1 към няколко хиляди в другия вариант. Бъди сигурен че ако тръгне и там ще вземат мерки. Разбира се че при такъв случай вероятността за разпространение ще е в 10-ки пъти по-малка.

Според мен държавите с под 1000 случая е добре да се изолират напълно от тая цялата работа, докато полека за 2-3 седмици се излекуват и изчистят и полека да разпускат положението . Като стриктно се следи да не влиза абсолютно никой през границите по абсолютно никакви обстоятелства. Много е важно вируса да не се внесе пак, защото е възможно на някои места цялата работа да свърши за седмици в по-малко засегнатите, другаде за месеци, но ако влезе някой заразен да прецака цялата работа и пак нови блокади за всички.
8
Разни / Re: Коронавирус
« Last post by ooleg on Yesterday at 22:57:54 »
От къде ще дойдат в Северна Корея ли? Ами от Китай, където бачкат много Севернокорейци. От къде ще дойдат в Беларус ? От Русия.
Не давай пример със Сингапур и Южна Корея - там всичко идва от здравната им система и тестовете.
По-горе ти дадох пример - хипотетичен със себе си. Жената, после аз , после Женски пазар. Виж колко е къса веригата. Просто аз не ходя сега на никакъв пазар, и не бих заразил никой.
А относно смъртните случаи - много е лесно, да пишеш бронхопневмония, диабет, сърце на някой, който действително умира от тях, като услужливо забравиш да напишеш причината, че се състои в дихателна недостатъчност и последствията от нея.
9
Разни / Re: Коронавирус
« Last post by Ivo on Yesterday at 22:47:07 »
Ами ако няма огнище на вируса от къде да дойде? Едно е да имаш стотици хиляди, дори милиони пришълци в държавата от силно засегнати други, да имаш хиляди случаи и да не вземеш никакви мерки, друго е никой да не влиза нали? Разбира се че ако няма кой да го внесе няма как да тръгне от самосебе си. Нито е прецедент това нито нищо.

Друго е да вземеш мерки още от първите случаи като ги изолираш, подобно на нас и Сингапур. Естествено че тогава ще имаш едно-двуцифрун брой нови на ден, и то пришълци най-вече от рискови райони, катто и се случва. На мен ми се струва съвсем логично да е така, като разбира се редица местни фактори също оказващи влияние.

Обясни тогава как в историята други световни пандемии на места покосяват 100-тици хиляди, а на други почти нещо не усещат?

Северна Корея пък е почти затворена държава. От къде да дойде тоя вирус там? И да са намерили някой чужденец с такъв, кой знае на какво затънтено място са го изолирали и колко време няма да го освободят. Една от логическите задачи навремето от уроците по биология, един предава вируса на еди си колко, да се сметне как ще се разпространява. Разбира се че колкото по-ниска гъстота и контакти имаш, толкова в пъти по-слабо ти е разпространението в обратнопропоционална крива.

Разбира се че вирусите се влияят от гъстотата на населението, влажността, местния климат и редица други особености( не само разбира се) . За да се разпространява ефективно нали на тоя вирус му трябва достатъчно население гъстота и контакти през които да циркулира. Ако ги няма достатъчно естествено че ще загине или няма да се разпространи ефективно или почти няма.
10
Някъде из Стара Загора, 50-те години на миналия век.
Снимката е на кръстовището между бул."Цар Симеон Велики"(тогава Георги Димитров) и бул. Митрополит Методи Кусев.
Pages: [1] 2 3 ... 10