Author Topic: А3 Струма  (Read 77358 times)

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 941
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #420 on: 23.01.2020, 12:50:11 »
Не мисля че е проблема е в еколозите! Да, те шумяха много през изминалите години, но смятам, че има защо! Района е един от малкото останали диви кътчета в страната с невероятното си биоразнообразие!
......
Ти някога ходил ли си в Кресненското дефиле?Всеки може да твърди че това е някакво диво кътче със запазена природа, но това е една долина около река Струма, която е БИО колкото и доматите от Враждебна които се продават като био в супермаркетите. В БГ има доста по запазани места като природа и като флора и като дауна, там просто долината се вкара в Натура 2000 по не съвсем ясни критерии, и днес това се ползва за политически боричкания , нито има риба в реката нито пеят пойни птички, а наоколо няма и кой знае какво. Струма се позва за рафтинг това едва лие благоприятно за рибата ако имаше такава. Пътя и сега си заема долината и урабанизира територията така че да пречи на биоразнообразието. Биоразнобразие има запазено там където е далеч от човешкото присъствие , а не където минават хиляди автомобили на ден.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14487
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #421 on: 23.01.2020, 16:31:41 »
За сравнение долината на Вардар е успоредна на тази на Струма и минава на стотина километра западно от нея. Дефилето Демиркапия е на същата географска ширина като Кресна. Така че надали биоразнообразието в двете дефилета е различно. Но (северните) македонци вече си спретнаха магистралата...

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2859
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #422 on: 23.01.2020, 19:06:33 »
Не мисля че е проблема е в еколозите! Да, те шумяха много през изминалите години, но смятам, че има защо! Района е един от малкото останали диви кътчета в страната с невероятното си биоразнообразие!
......
Ти някога ходил ли си в Кресненското дефиле?Всеки може да твърди че това е някакво диво кътче със запазена природа, но това е една долина около река Струма, която е БИО колкото и доматите от Враждебна които се продават като био в супермаркетите. В БГ има доста по запазани места като природа и като флора и като дауна, там просто долината се вкара в Натура 2000 по не съвсем ясни критерии, и днес това се ползва за политически боричкания , нито има риба в реката нито пеят пойни птички, а наоколо няма и кой знае какво. Струма се позва за рафтинг това едва лие благоприятно за рибата ако имаше такава. Пътя и сега си заема долината и урабанизира територията така че да пречи на биоразнообразието. Биоразнобразие има запазено там където е далеч от човешкото присъствие , а не където минават хиляди автомобили на ден.
Да, минавал съм през самото дефиле стотици пъти... Както и съм се разхождал и в Малешевската планина, нагоре от Кресненското дефиле! Мога да ти кажа че само на километър нагоре от дефилето ситуацията е съвсем различна! Дивотия до шия, пълно е със зайци, лисици, намират се и вълци даже. Проблем обаче възникна като се направиха множество овчарници и краварници нагоре в планината. Уж овцете и кравите да пасат на по-чисто... Да но овчарите започнаха да се оплакват, че вълци нападали стадата. Ама тяхна си е вината, не може да закараш плячката до звяра и да очакваш да не я напада... Та овчарите започнаха да хвърлят месо с отрова и поизтребиха вълците малко от малко. Но от тези им действия пострадаха и няколко белоглави лешояда, които на всичкото отгоре са защитен вид...
Майка ми е родом от с. Крупник, което е в непосредствена близост до дефилето. Къщата им там е на последна линия преди началото на гората и Малешевската планина. Като бях малък помня че ми разказваха как лисици са им отмъквали кокошки от дворния кокошарник... Сега вече няма такива проблеми. Преди години овчарите от селото си знаеха, овците и козите да се карат на паша само в близките части на планината, че по-нагоре си е опасно. А старите хора от селото казват че в по-далечното минало е имало случаи, в които и до самото село са слизали вълци, най-вече зимно време.

На изток от дефилето, където се планира да се направи платното посока София не съм ходил, но и там предполагам е нещо подобно, имайки предвид че оттам нагоре започва Пирин.

Не ме разбирайте погрешно, аз съм за магистралата, но трябва да се направи разумно! Тунел ми е ясно, че вече няма как да стане. А самото дефиле отдавна е отписано, каквато и територия да го водят. Затова ако има вариант да се разшири настоящето трасе до 2 х 2 ленти с разделителна ивица и да се направи един байпас на Кресна, мисля че е по-добър вариант, отколкото да се строи ново трасе, дори само в едната посока нагоре по склоновете. Да, няма да е лесно да се разшири настоящето трасе, ще трябва да се поразбутат малко склоновете, да се правят много подпорни стени, някой друг тунел също, но предполагам пак ще е по-евтино от строежа на изцяло ново трасе в източна посока от сегашното. Е, участъка няма да се води магистрала, но 15-ина км не мисля че са болка за умиране, при условие че ще са 2х2 ленти и ще може да се поддържа спокойно 70-80 км/ч средна скорост, а разни влачещи се неделни шофьори и камиони ще може да се изпреварват напълно безопасно.
« Last Edit: 23.01.2020, 19:15:40 by Fantomas »

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 941
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #423 on: 23.01.2020, 22:06:42 »
Твойта теза е точно обратна на еколозите. Те искат и двете платна(не само едното както е по проект сега) да се извадят от дефилето и качат в планината ти обратното всичко в дерето до реката. Нещо подобно е направено на магистралат Струма между Студена и Старо село само че във формат и с аварийна лента. Трасето не отговаря на изискванията за магистрала като геометрия. Спестили сме пари от съоръжения но пейзажа около пътя, т. като са изкопани околните хълмове, е с пейзаж на кариера. Икономията е спорна и не мисля че е екологично

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2859
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #424 on: 23.01.2020, 23:39:39 »
Предполагам че те го искат това, с идеята автомобилен трафик през дефилето да няма и след години да възстанови изцяло своя естествен хабитат, нещо, което не мисля че ще стане, при условие че все пак и жп линията минава оттам. По-скоро смятам че трябва да настояват за връщане на проекта към 13 км. тунел.

Моето предложение е просто съществуващия път да се разшири до 2х2 ленти, без да се правят сериозни корекции на радиусите на завоите, защото между Старо село и Студена все пак се поизправиха малко завоите. Така няма чак толкова да се наложи да се дълбаят склоновете. Плюс това си има начини в последствие издълбаните склоновете да не изглеждат като пейзаж от кариера. Винаги може да се направи някакво залесяване, било то някаква ниска растителност или дори само туфи с трева.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14487
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #425 on: 24.01.2020, 10:11:30 »
Това с дългия тунел - 16-километров беше,  не 13-километров, беше глупаво изхвърляне. Още на ниво "идеен проект" през миналия век някой трябваше да се осведоми, че в Европа няма все още магистрален тунел над 15 км. Монблан, Фрежус, Санбернарите, Караванкен, Арлберг, Тауерн- всичко е еднотръбно. Швейцарците правят втора 17-километрова тръба на Готард таман 3 петилетки.  А те са шампиони в тунелите. При това новите тунелни евростандарти изискват аварийна тръба даже при еднотръбните над определена дължина (гореописаните тунели са заварено положение).  Така че проект за 16-километров тунел не е като за 1-километров с променена цифра.
И този еврошампион трябва да е в силносеизмична зона не под някой 4-хилядник, а в дефиле. И нека някой пресметне, колко кубика материал трябва да бъдат извадени и къде точно ще се дават.
А и като гледаме поддръжката на няколкостотинметровите тунели на Хемус,  какво ли ще е на 16-километров?

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3090
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #426 on: 25.01.2020, 09:58:45 »
Дългият тунел и дисциплината на водачите в България ще ме карат сериозно да отбягвам този път ! В момента се сещам за точно 2 завоя в този участък, които трябва да се вземат със скорост по-ниска от 80 км/ч. Международните камиони там не са проблем, защото карат предвидимо и с постоянно темпо за разлика от неделните шофьори с по-мощни автомобили, които на правите стигат до скорости около 100 км/ч., а като стигнат завой рязко намаляват до 40 - 50 км/ч. Тези правят колони и са трудни за изпреварване !

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1285
    • View Profile
Трамваите се клатят, лашкат и повреждат? Тролеите са бавни? Попитайте Карлос Контрера и Зафир Зарков защо!